eitaa logo
منبرک فاطمی
6.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
993 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
✅سیر بحث: در این جلسه، ابتدا به مبدأ انسان تحول خواهی، که عبارت است از میل و گرایش به بهتر شدن اشاره نموده . و نقش مادران در فعالسازی این گرایش مطرح میگردد، 💠و نمونه های از تار یخ کربلا از آدمهای که چنین میلی در آنها فعال نبود را مطرح میکنیم. ♻️سپس به موضوع مسابقه و سرعت در خیرات در معارف دینی بر اساس به بیشترها و بهترینها اشاره نموده . 💠و اینکه هرکسی چنین میلی در او فعال نباشد اهل سرعت و در خیرات نیست. درنهایت کربلا را به عنوان میدان مسابقه یاران حسینی برای بهتر شدن معرفی میگردد.
بیانیه گام دوم معنویّت و اخلاق پیام👇 ✅ به معنی برجسته کردن معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار،توکّل، ایمان در خود و در جامعه است، و به معنی رعایت چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتمادبه نفس و دیگر خلقیّات نیکو است. ⭕️معنویّت و اخلاق، دهنده ی همه ی حرکتها و فعّالیّتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است؛ ☆ بودن آنها، محیط را حتّی با کمبودهای مادّی، میسازد و نبودن آن حتّی با برخورداری مادّی، میآفریند. ◇شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند بیشتری به بار میآورد؛ 🔻 این،بیگمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومتها توفیق چندانی نخواهد یافت. 🔺اخلاق و معنویّت، البتّه با و فرمان به دست نمیآید، پس حکومتها نمیتوانند آن را با قدرت ایجاد کنند، امّا او ل خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانی زمینه را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراینباره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوه ی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمیها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند
✅متن سخنرانی ⭕️میل به بیشترینها و بهترینها ➕ یکی از تمایلات اصیل و عالی انسان به بیشترهاست، میل به بهترین هاست میل به بادوام ترینهاست. ❇️ هرچه به او بدهی میگوید را میخواهم این برای من کم است. 🔅کافی نیست. ها ما را کشته است و هلاک کرده. از بیشترینهایش را میخواهیم؛ میگویی لذت کم میخواهی یا لذت بیشتر؟ میگوید نه نه بیشترش را میخواهم. 🔰ریشه تحول خواهی، در فطرت انسان؛ میل به بیشترها و بهترین ها هست. ⭕️• بعد از رفع ، تمام زندگی ما درگیر همین موضوع است. ➕تمام تلاشها ما برای کردن وضع زندگیمان هست؛ خانه بهتر، ماشین بهتر خوراک بهتر پوشاک بهتر. بالاتر. ❌دلیل بسیاری از طلبیهای ما همین هست. بیشتر را میخواهیم، بهترش را میخواهیم. https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅توقعت را از 👌خودت بالا ببر! • ⭕️ توقعت را از خودت ببر بالا. این اخلاقی است که ➕مناجات شعبانیه به ما یاد میدهد وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَحْسَنِ عَبِیدِكَ نَصِیبا عِنْدَكَ وَ أَقْرَبِِمْ مَنْزِلَة مِنْكَ وَ أَخَصهِمْ زُلْفَة لَدَیْك؛ 👌در پیشگاه خود، مرا از بهره ترین بندگانت و مقربترین آنان به من نمیخواهم بنده باشم میخواهم » بهترین بنده ی باشم که بیشترین بهره را از تو میبرم. خود و آنها در نزد خویش قرار ده 👌 من نمیخواهم مقرب باشم من میخواهم ➕ فرد به شما باشم. ❌بابا تو دیگِ کی هستی مقرب شدی کافی است دیگر. ➕ دعا اینگونه انسان را تربیت میکند. به کم نشو. بگو، بگو آن بیشترها را میخواهم. 🌷در لشکر امام زمان عج چه کار میخواهی بشوی؟ کفش دار! همین! • 🌹 بگو ببینم میخواهی در امام زمان عج چه کار باشی؟ 🌷میخواهم کفشدار مهدی فاطمه باشم « : با یک حال معنوی میگوید • »! خب همین « • آقا همینکه در لشکر مهدی فاطمه راهم دهند بس است ما را. •💐 نه بس نیست بگو میخواهم جزء و حلقه اولی های یاران حضرت حجت باشم. 🌷مگر در دعا نمیگوییم خدایا مرا جزء یاران حضرت قرار بده. https://eitaa.com/fatemi5/1229
•✅ این تمایل به بیشترها و 3بهترینها نه تنها اصلش ➕بد نیست بلکه بدجوری به درد ➕ میخورد. 👌عبد یعنی کسی که به ⬅️ بسنده نمیکند. ➕وقتی حضرت ابراهیم علیه السلام صبح ستاره ها از چشمها پنهان » هذا رَ ر بّ « به ستاره پرستان رسید برگشت گفت فَلَمَّا جَنَّ عَلَيْهِ اللَّيْلُ رَأَىٰ كَوْكَبًا ۖ قَالَ هَٰذَا رَبِّي ۖ فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الْآفِلِينَ 🔹من زوال پذیران را دوست ندارم « : شدند فرمود 🔹میخواهیم دربارهی ➕ این سخن حضرت ابراهیم سخن بگوییم 🔹نفرمود بیا کنم برهان برای تو بچینم فرمود من دوست ندارم... دوست ندارم خودش منطق دارد، 🔹زوال پذیران را دوست ندارم؛ خودش کلی ➕منطق دارد، دوست نداشتن زوال پذیران. این آدم تو زوال پذیران را دوست نداری. تو دنیای زوال پذیر را دوست نداری.؟ https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅امام: مسائل و مادی نباید مسئول ان را از عظیم ایجاد منصرف کند وگرنه است • ⬅️مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما مُحدود به ایران نیست « : امام فرمودند 👌انقلاب مردم ایران نقطه انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. . ✖️ در ادامه فرمودند⬇️ مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولان را از وظیفه ای که بر عهده دارند، منصرف کند خطری بزرگ و خیانتی سهمگين را به دنبال دارد باید ➕دولت جَهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بِهتر مردم بنماید و این بدان معنا نیست که آنها را به عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است کند. ✔️این روحیه از آدم، آقا سید روح الله موسی خمینی ویارانش را میسازد. ❌من میخواهم اوضاع عالم را تغییر‌دهم. نه شهرم خوب شوند، نه فقط کشورم، نه عالم تحت لوای حق درآید. منتظران مهدی فاطمه، جهانی فکر میکنند.. https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅فرق با ما آدمهای معمولی •♦️👌 فرق عرفا با ما آدمهای معمولی در چیست؟ یکی از فرق همینجا هست. ➕عرفا این تمایل به شدن و کسب بهترینها در آنها به فعال هست. خدا در قرآن میفرماید ببین: 👌دنیا برای تو کوچک هست و آخرت خیلی بهتر و بادوامتر هست. ❌وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَىٰ 🔹تو مگر بهتر را نمیخواهی مگر بادوامتر را نمیخواهی؟ 🔹خب بیا این آخرت مال تو. بعد از آن سو میفرماید دنیا هست، دنیا کم هست بیشتر را بخواه. تو برای بیشتر از دنیا خلق شدی. میفرماید پیغمبرم به آن👌 بگو که دنیا کم هست قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ لِمَنِ اتَّقَىٰ . ➕ مامان ها به صورت قدرت توصیف گری خوبی دارند. یک جوری از های دیگران حرف می زند وای... این بچه و ضعف می رود بیا و ببین. دنیا را برای بچه ات کردی! https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅نقش مادران در میل به بیشتر ها و بهترین ها • 📌مادران محترم! 👌خواهش می کنم را در چشم بچه ها نکنید؛ بچه دیگر بزرگ نمی شود. . ➕تا خواست یک موضوعی عروسکی ماشینی برای بچه مسئله بشود. 👌متوقف شود. بگو عزیزم! 👌 👈بهترش هم هست. بهترش را نمی خواهی؟ تا می گویی بهترش هست. 📎➕در جا حب الدنیا را در دل بچه ها نابود کردی. بچه می گوید مادر بهترش را می خواهم. عروسک بهتر ماشین بهتر. 🔗 بعد بگو برای رسیدن به این بهتر می کنی؟ 👇👇👇👇 الان می توانم برایت این عروسک را بخرم ولی اگر یک دیگر صبر کنی آن عروسک بهتر را می خرم. 🔍➕ شاید بچه ها اوایل چون هستند نپذیرند ولی کم کم در ضمن ❌آموزش و❌تمرین میل به بیشتر و بهتر در آن ها تقویت و تر می شود توام با صبر. 💎➕در اوصاف امیرالمومنین می فرماید که متقین هم اتفاقا دنبال هستند اما 💎 👌 کدام راحتی؟ راحتی با تر. البته بعد صبحت از صبر هم خواهد شد صَبَرُوا أَیَّاماً قَصِیرَهً أَعْقَبَتْهُمْ رَاحَهً طَوِیلَهً. تِجَارَهٌ مُرْبِحَهٌ لَهُمْ رَبُّهُمْ 💎نهج البلاغه، خطبه متقین https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅حکمت تمایل به بهترین ها و بیشترینها؛ توقف ممنوع • 👈➕راستی چرا این در درون ما است؟ میل به بیشترینها میل به بهترینها. ✔️ میل بادوام ترها. 👌 طراحی این میل در درون ما این است که نشوی. به هیچ چیز و هیچکس متوقف نشوی. ➕در این میسر بندگی همه جا توقف ممنوع است. ❌ اگر متوقف شدی خواهی شد. 👌شما عاشق کسی شدی؟ دخترخانمی آقاپسری بعد جریمه اش میدانی چیست ؟ الهِجرانُ عُقوبَةُ العِشق « عاشق شدی، باید رنج فراق را بکشی. ⭕️بعد تازه به وصال رسیدی باید برای عشقت بسازی و او را دفن کنی چون نقطه ی مرگ عشق است. •❇️میل به بیشترینها، میل به بهترینها، نقطه ➕رشد هرکسی است و به هر چیزی و به هرکسی کردی یعنی متوقف شدی. 👌بله این میل اگر رها شود نشود؛ و بیفتد در ➕ دنیایی، از موجودی حسود و حریص و میسازد. ولی اصل بودن اصلا بد نیست. https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅پایه اصلی انتظار برای ، میل به بیشترها و بهترینها که ریشه ➕بلندهمتی است. •⭕️یکپایه اصلی انتظار برای ، همین میل به بیشتر و میل به است که ریشه است؛ ظهور در ما نیست؟ 👌 چون این میل در ما است. ➕منتظر یعنی کسی که از وضع موجودش خرسند نیست و یک تقاضای حداکثری در دل دارد. 💢👌جمهوری اسلامی با همه ی برای او کم است. میگوید من کار دارم. ⭕️امام انقلاب نکرد که فقط بیرون کردن نبود. ما اینقدر شهید ندادیم که فقط یک را بیرون کنیم. https://eitaa.com/fatemi5/1229
نامه امام حسین ع به بنی هاشم: فعال کردن میل به بیشترها • انگاری دنیایی نبوده و همه اش آخرت بوده؛ : اباعبدالله الحسین در نامه کوتاه و اما پر معنا و دقیق به بنی هاشم فرمودند كَتَبَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنْ كَرْبَلاَءَ بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ مِنَ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ مَنْ قِبَلَهُ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ أَمَّا بَعْدُ فَكَأَنَّ اَلدُّنْيَا لَمْ تَكُنْ وَ كَأنَّ اَلْآخِرَةَ لَمْ تَزَلْ وَ اَلسَّلاَمُ . ◀️👌یعنی اگر من به جای بنی هاشم بودم بعد از این نامه میمردم از و شرمندگی نه از اینکه اینقدر ضرر کردم. ⭕️حضرت اباعبدالله آنها را کشت با نشان دادن بیشترها و بادوامترها. ➕قیامت یوم الحسره هست. فرمود این روز هم برای خوبان هست هم برای بدها. خوبها حسرت میخورند که میتوانستند جای بهتری داشته باشند؛ و بدها هم که معلوم هست الَْجنَّةُ حَسْْرةُ أَهْلِ النَّارِ ◀️هرکسی جای در بهشت و جای در دارد بعد جهنمی ها میبینند جایشان در بهشت هست و آنها در بهشت نیستند این حسرت آنها را میکشد. حسرت میخورند که چرا میتوانستند بهتر باشند اما نشدند. https://eitaa.com/fatemi5/1229
. •✅ ابزاری که انسان را به بیشترین ها و بهترین و با ترین می کند هست. 💠👌عقل در واقع میل به بهتر را در انسان می کند. ➕دائم روبروی چشم و دل شما ✍️ بهتر و بیشتر را بلند می کند می گوید فلانی بهترش را نمی خواهی بیشترش را نمی خواهی؟ ➕حضرت یک دو تا دوتا چهارتای عقلی را مطرح می کند می فرماید" الإمام الکاظم علیه السلام ـ لِهِشامِ بنِ الحَکَم ـ: یا هِشامُ، إنَّ العاقِلَ نَظَرَ إلَی الدُّنیا وإلی أهلِها فَعَلِمَ أنَّها لا تُنالُ إلاّ بِالمَشَقَّةِ، و نَظَرَ إلَی الآخِرَةِ فَعَلِمَ أنَّها لا تُنالُ إلاّ بِالمَشَقَّةِ، فَطَلَبَ بِالمَشَقَّةِ . ♦️ای هشام! ➕خردمند به دنیا و دنیاپرستان نگاه میکند و میفهمد که دنیا جز با و مشقّت به دست نمیآید و به آخرت نگاه میکند و👌 میفهمد که آن هم جز با رنج و به دست نمیآید. ♦️➕پس آن چیزی را طلب میکند که تر است، یعنی انسان آخرت را طلب میکند (کافی ج 1 ، ص 18 ) https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅عمر سعد بیعقلی که کم خواست 💢➕ کافی بود عمر سعد ملعون کمی داشت. 👌همانطور که قرآن میفرماید میگوید اگر ما داشتیم جهنمی نمیشدیم. 🧮 و قالُوا لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما کُنَّا فی أَصْحابل السِعیر «ملک،10 ) ✔️عمر سعد میآمد و میگفت: یااباعبدالله! 🔰➕این مردم دیوانه شده اند! آقا میفرمود: چرا مردم شده اند؟ میگفت: این مردم میگویند، 😳👈من یک روزی تو را میکشم! آقا میفرمود: حالا مردم هر چیزی میگویند! فَارْفُضِ الدُّنْیَا فَإِنَّ حُبَّ الدُّنْیَا یُعْمِی وَ یُصِمُ وَ یُبْکِمُ وَ یُذِلُّ الرِّقَاب.. ⚫️ ولی هر موقع من از دنیا بروم،➕ تو از من زیاد نمی مانی! که این مطلب را در آن گفتگوی خودشان در هم به ایشان گفتند. ➕ عمر سعد بی عقلی کرد و به آن هم نرسید. • یک لحظه هست تصمیم درست یا غلط. 😒👌خدا کنه خدا به ما بدهد که تصمیم درست بگیریم در این لحظات سرنوشت ساز. عمر سعد را کور کرده بود. 👌نمیدید که وقتی اباعبدالله به او فرمود به گندم ری یعنی . 🖍گاهی آدم درگیری برخی از برای رسیدن به پستها را میبیند یاد این بدبخت میافتد. امام صادق(ع) میفرماید مَلْعُونٌ مَنْ تَرَأَّسَ مَلْعُونٌ مَنْ هَمَّ بِهَا مَلْعُونٌ كُلُّ مَنْ حَدَّثَ بِهَا نَفْسَهُ؛ کافی 3 ، ص 726 ،) ملعون است کسی که برود خودش را یعنی زور بزند رئیس بشود. 📕ملْعُونٌ مَنْ حَدَّثَ بِِا نَفْسَهُ « . ملعون است کسی که همّت کند برود رئیس بشود. ملعون است کسی که پیش خودش بگوید کاش من بروم رئیس بشوم! https://eitaa.com/fatemi5/1229
📙اگر توان مدیریتی ندارید نپذیرید. 👌رهبری: 🔗بعضی‌مان این جوری هستیم- به مجرّد اینکه یک مسندی، یک جایی، یا خالی میشود یا ممکن است خالی بشود، فوراً چشم میدوزیم که برویم آنجا! خب شما اوّل نگاه کن ببین میتوانی یا نمیتوانی. حالا بحث اسم‌نویسی برای انتخابات مجلس است، گفتند شروع شده، همین طور بدون محابا میروند! خب شما که میخواهی بروی آنجا، آنجا سؤال دارد؛ این توانایی‌ای که خدا به من و شما میدهد، کنارش مسئولیّت هست. ❌یک نفر آمد پیش پیغمبر گفت أ مرنا یا رَسولَ اللَّه « : حضرت چی گفت ؛» ما مدیریت به کسی که درخواست مدیریت داشته باشد ؛» أنا نُوَ لّی هذا مَن سَأَلَهُ . نمیدهیم. گفتی آقا به ما پست بده، پس دیگر به شما نمیدهیم ما کارهایمان را مثلا ا کاری که توی مملکت داریم بخواهیم بدهیم به ؛ 💢 انا لا نَستَعمِلَ عَلی عُمّالِنا مَن أرادَهُ آدمهایی انجام بدهند در مدیریت، این را کسی دوست داشته باشد اراده کرده باشد میل داشته باشد به او نمیدهیم. ➕به کی میدهیم؟ به کسی که التماسشان کنیم. ⭕️آدمهای عاقل شهر جمع بشوند یک دانه عاقلتر خودشان را پیدا کنند، التماسشان بکنند! بگویند فدای این مردم بشو، ازت خواهش میکنیم. دیگر او هم بگوید چاره ای ندارم برود، طبیعت خب این آدم خیلی سالم میماند. ↪️عمر سعد، خواست، به این دلیل شد؛ و تازه به آن کم هم نرسید. عقلش را ریاست طلبی اش کور کرده بود. عاقل به دنبال بیشترینها و بهترینها هست. https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅تحول روحی؛ 👌 آغاز و اصل هر ؛ تحول خواهی یعنی میل به برترینها و بهترین ها • ➕تحول خواهی، نقطه و مبدأ فطری آن،👌 میل به برترین ها و بهترینها هست. 🔗اصل هر چه تحول سیاسی، چه تحول اقتصادی، چه تحول اجتماعی اصلش در تحول آدم هست. ➕این آدمها هستند که تحول ات را رقم میزنند. 💎شما در طول تاریخ به ببینید، آدمهای که تحول روحی پیدا کردند، توانستند بزرگترین تحول ات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را رقم بزنند. 🖍مقام معظم رهبری در سخنرانی سالگرد رحلت امام فرمودند"👇 امام، روح الله، هم یک انسان تحوّلخواه بود، هم تحوّل آفرین بود. در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفا نقش یک و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک داخل در عملیّات و نقش یک رهبَربه معنای واقعی بود. 🔰ایشان بزرگترین تحوّلات را در خودشان، در زمان خودشان در سخنرانی در حوزه های متعدّدی و در عرصه های متنوّع زیادی ایجاد کردند . •🔅➕مبدأ تحولات، تحول هست. مبدأ تحول روحی، میل به بیشترینها و بهترینها هست و تحول خواهی یعنی میل به برترینها و بهتر ینها. https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅مسابقه بعد از فعالسازی میل به برترینها و بهترینها ➕• اگر کسی میخواهد روحی پیدا کند، باید این میل در او شود. ◀️اگر این میل فعال شود. تازه میشود ➕با این آدم حرف زد از موضوعی به نام . مسابقه بعد از فعالسازی میل به برترینها و بهترینها تازه معنا و رنگ و بو پیدا میکند. به این آدم حال ا بیا در مسابقه شرکت کن ببین چه میکند. •⬅️ سابِقُوا إِلَ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُها کَعَرْضِ السَّماءِ وَ « : قرآن میفرماید حدید 21 👌از همدیگر سبقت بگیرید برای آمرزش و مغفرتی از سوی پروردگارتان و بهشتی که پهنایش چون پهنای آسمان و زمین است... •💎➕ علی بن الحسین (ع) میفرماید: شیعیان ما، بهشت به شما میرسد؛ یا ! اما بروید باهم بگذارید برای رسیدن به بالاترین ؛ دغدغه و مسئلهتان این باشد! ✳️👌قالَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ : مَعَاشِرَ شِيعَتِنَا أَمَّا اَلْجَنَّةُ فَلَنْ تَفُوتَكُمْ سَرِيعاً كَانَ أَوْ بَطِيئاً وَ لَكِنْ تَنَافَسُوا فِي اَلدَّرَجَاتِ • بعد میفرماید: اگر این کارهای خوب را انجام بدهی...)مثلا به فقرا و برادران دینی ات احسان کنی...( میدانی چه اتفاقی برایت میافتد؟👌 هزار سال از رفیقت جلو میافتی! )... 💠و اِعْلَمُوا أَنَّ أَرْفَعَكُمْ دَرَجَاتٍ وَ أَحْسَنَكُمْ قُصُوراً وَ دُوراً وَ أَبْنِيَةً أَحْسَنُكُمْ فِيهَا إِيجَاباً لِإِخْوَانِهِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ أكثرهم [أَكْثَرُكُمْ] مُوَاسَاةً لِفُقَرَائِهِمْ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيُقَرِّبُ اَلْوَاحِدَ مِنْكُمْ إِلَى اَلْجَنَّةِ بِكَلِمَةٍ يُكَلِّمُ بِهَا أَخَاهُ اَلْمُؤْمِنَ اَلْفَقِيرَ بِأَكْثَرَ مِنْ مَسِيرِ مِائَةِ أَلْفِ عَامٍ فِي سَنَةٍ بِقَدَمِهِ وَ إِنْ كَانَ مِنَ اَلْمُعَذَّبِينَ بِالنَّارِ فَلاَ تَحْتَقِرُوا اَلْإِحْسَانَ إِلَى إِخْوَانِكُمْ فَسَوْفَ يَنْفَعُكُمُ اَللَّهُ تَعَالَى حَيْثُ لاَ يَقُومُ مَقَامَ ذَلِكَ شَيْءٌ غَيْرُهُ . •✔️آیا ما این حس را داریم که بخواهیم را جا بگذاریم و از دیگران بگیریم؟ میپرسد: 👌من چرا درِ خانۀ خدا گریه نمیکنم؟ میگوییم: خُب شما اهل مسابقه نیستی! کسی که خودش را برای مسابقه آماده کرده است، اگر را ، مینشیند و گریه میکند! https://eitaa.com/fatemi5/1229
⬅️امام حسین ع: 👌👇 کار خوبی را که با سرعت و شتاب انجام ندادی روی آن حساب باز نکن فَاسْتَبِقُوا الَْيّْاتِ « : قرآن میفرماید ( مسابقه بگذارید برای خیرات! بقره 148 درآل عمران، " یُسارِعُونَ فِی الَْخیرات آنها برای خیرات، سرعت میگیرند. ➕امام حسین (ع) فرمود: کار خوبی که انجام داده اید اما آن را با سرعت و و اشتیاق انجام نداده اید، روی آن کار خوبتان اصلا حساب نکنید! ❌ایها الناس نافسوا فی المکارم و سارعوا فی المغانم و لا تحتسبوا بمعروف لم تجعلوا؛ ↩️ ای مردم در مکارم اخلاقی با یکدیگر رقابت کنید و در بهره‌گرفتن از فرصت‌ها شتاب نمایید و کار نیکی را که در انجامش شتاب نکرده‌اید، به حساب نیاورید. (بحارالانوار، ج 75، ص 121) 👌وَ الَّذِينَ يُؤْتُونَ ما آتَوْا وَ قُلُوبُهُمْ وَجِلَةٌ أَنَّهُمْ إِلى‌ رَبِّهِمْ راجِعُونَ )مؤمنون، 60 ( کسانی که اعمالی که باید انجام بدهد را انجام میدهند و قلبشان به معنای ترس و نگرانی » وَجِلَةٌ « و هراسان است از اینکه دارند پیش خدا میروند. ♻️ ➕آدم منفی نیست، بلکه یک و نگرانی خاصی است که در وضعیتهای مثبت برای آدم پیش میآید که قشنگ است و اعصاب آدم را خُرد نمیکند. https://eitaa.com/fatemi5/1229
در آیه بعد" ❇️أولئِكَ یُسارِعُونَ فِي الَْيّْاتِ وَ هُمْ لهَا « : در آیۀ بعد میفرماید مؤمنون، (» سابِقُون 61 ( 👌اینها کسانی هستند که در کارهای میگیرند و با همدیگر مسابقه میگذارند و خودشان را با هم میکنند تا از هم سبقت بگیرند در خوبیها. •❇️ و هُوَ الَّذی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْْرْضَ فی سِتَّةِ أَیَّامٍ وَ کانَ عَرْشُهُ « : قرآن میفرماید هود، ( » عَلَى المْاءِ لِیَبْلُوَکُمْ أَ ه یکُمْ أَحْسَنُ عَمَ ل ا 7 ( همۀ این آسمانها و زمین را آفریده است تا ببیند بهتر هستید؟ یعنی این یک است. در جای دیگری 👇 ❇️الَّذی خَلَقَ المَْوْتَ وَ الحَْیاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیکُمْ أَحْسَنُ عَملا" میفرماید 2( آنکه مرگ و زندگی را آفرید تا شما را کند که ببیند از شما بهتر هستید؟ نه اینکه امتحان کند تا ببیند چه کسی خوب است و چه کسی بد است؟ بلکه از همان اول مسابقه است که ببیند چه کسی بهتر است؟ https://eitaa.com/fatemi5/1229
• حس مسابقه بگیرید!✅ 🔰➕بچه ها و را ببینید که چقدر خوبی دارند؛ هم هاش میخواهند با هم بگذارند. این حسّ است که در وجود انسان قرار داده 👌شده ولی متأسفانه ما معمو لا ا این حسّ خودمان را میکنیم! ❌این بچه، همه اش بنشین سر ! 👈خودت را جمع « میخواهد مسابقه بگذارد ولی ما مدام میگوییم او هم یواشکی میرود با لپتاپ و موبایل، در مسابقه ها و بازیهای غیرواقعی در »! کن فضای مجازی و... شرکت میکند. درحالیکه باید او را وارد مسابقه های جدّی زندگی اش کنیم. •⭕️ میدانید بعضیها چرا اینقدر در مناجات، خوش گریه هستند؟ آیا به خاطر این است که خیلی بدبختی دارند؟ نه؛ دلیلش این است که اگر کسی برای یک مسابقه ای خیلی « زحمت کشیده باشد که ببرد، وقتی به او بگویند که تو برنده نشدی مینشیند و گریه »! میکند. این از سر بدبختی نیست بلکه ناشی از یک حسّ خوب است. https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅بعضی از زن و شوهرها در خانه باهم میکنند، این میخواهد بر او بشود، او میخواهد بر این پیروز بشود،لذا هیچکدام نمیآیند؛ 💎➕اما اگر برای خوب بودن مسابقه گذاشته بودند، اینطوری فکر میکردند الان که دعوا شده است، باید ببینیم 👌اگر کسی اینطوری فکر کند، در برابر طرف »؟ چه کسی بیشتر میتواند میبرد باشد، هرچه شما بگویید « : مقابل کوتاه میآید و میگوید آنوقت این کسی که کوتاه »! آمده، برندۀ مسابقه خواهد بود ✅➕➕بهتر نبودی؟! بدرد نمی خوری ؛ از ما اهل بیت نیست کسی که در شهرش از او بهتر هم باشد • راوی میگوید: کسی به نام عِیسَی بن عَبْدِاللَّه « آمد پیش امام صادق )ع( نشست. » یَا عِیسَى بْنَ عَبْدِ اللَّه، « : حضرت احترام کرد و او را پیش خود برد و نشست. بعد فرمود https://eitaa.com/fatemi5/1229
✅ليسَ مِنّا ـ و لا كَرامَةَ ـ مَن كانِ فِي مِصرٍ فيهِ مِائةُ ألفٍ أو يَزيدونَ ، و كانَ في ذلكَ المِصرِ أحَدٌ أورَعَ مِنهُ . 💠➕کرامتی ندارد و از ما نیست، کسی که در یک شهری زندگی کند که صد هزار نفر-یا بیشتر- در آن شهر باشند و یک نفر با ورع تر از او باشد. او دیگر به دردِ ما نمیخوَرد! چه : بهتر نبودی؟! بدردنمیخوری. 💢➕این حرفها برای آدمهای هست که اهل مسابقه هستند. در مسابقه گاهی دیدید سر ثانیه نفر اول با بقیه مشخص میشود. https://eitaa.com/fatemi5/1229
• • ❌کربلا میدان مسابقه ؛ آنکه آخر آمده بود اول رفت •🌹👌 کربلا، میدان مسابقه بود. آنهایی که بهترین ها بودند، در کربلا دور ابیعبدالله جمع شده بودند. ◀️اباعبدالله الحسین به بهترین بودن آنها تصریح کردند و صحه گذاشتند أَمَّا بَعْدُ، فَإنِّی لَا أَعْلَمُ أَصْحَابًا أَوْفَی وَلَا خَیرًا مِنْ أَصْحَابِی، وَلَاأَهْلَ بَیتٍ أَبَرَّ وَلَا أَوْصَلَ مِنْ أَهْلِ بَیتِی؛ فَجَزَاکمُ اللَهُ عَنِّی خَیرَ الْجَزَآءِ. ↪️من یارانی بهتر و باوفاتر از اصحاب خودم وخویشاوندانی نیکوکارتر و نزدیکتر از ... اینک که سیاهی شب شما را پوشانده، آن را این بهترینها در کربلا آمدند در مسابقه. هرکسی میخواهد گوی سبقت را از دیگر برباید. هرکسی میگوید من زودتر شهید شوم. چه صحنه دیدنی هست. این میدان مسابقه دوستان خدا. ➕البته دل اباعبدالله آب و کباب میشود. حاضر نیست یک تار از یارانش کم شود. شب عاشورا هم اذن داد تا از این میدان بروند اما آنها مرد این میدان بودند. میدان مسابقه کربلا، در این میدان از میان اصحاب آنکه از همه دیرتر آمده بود، گوی سبقت را ربود. • کسی که دل زینب س را شکست بود. آنچنان راه را بسته بود که با اباعبدالله ع بر سر او داد زد. گاهی اوقات انسان با یک داد، آدم میشود، حرّ همینطوری عوض شد و در او تحول ایجاد شد امام حسین )ع( در کربل ا به این سادگیها در مقابل کسی عصبانی نشد. ولی دید حرّ این قابلیت را دارد که با یک تلنگر، عوض شود، لذا به او نهیب زد: فَقَالَ الحُْسَيْنُ ع لِلْحُ ر ر ثَ ک لَتْکَ (»؟ مادرت به عزایت بنشیند، این چه برخوردی است « أُ ه مکَ مَا تُرِید؛ وقعه الطف، ص 171 ( امام حسین )ع( به عمر سعد اینطوری تشر نزد، چون دید او لیاقتیش را ندارد. https://eitaa.com/fatemi5/1229
حرّ آمد جواب حضرت را بدهد، ولی نتوانست و گفت: من چه بگویم که مادر شما حضرت فاطمه )س( است )فَقَالَ لَهُ الحُْ ه ر أَمَا لَوْ غَيُِّْکَ مِ ن الْعَرَبِ یَقُولهَُا لِی وَ هُوَ عَلَى مِثْلِ الحَْالِ الَّتِی أَنْتَ عَلَیْهَا مَا تَرَکْتُ ذِکْرَ أُ ر مهِ بِالثهکْلِ کَائِنا مَنْ کَانَ وَ لَکِنْ وَ اللََِّّ مَا لِی إِلََ ذِکْرِ أُ ر مکَ مِنْ سَبِیلٍ إِل ا بِأَحْسَنِ مَا یُقْدَرُ عَلَیْهِ ؛ وقعه الطف، ص 171 ) اینجا بود که معلوم شد نهیب اباعبدالله )ع( کار خودش را کرده است... • وقتی حرّ اینگونه ارادت خودش به را زهرای اطهر )س( نشان داد، نظرِ حسین )ع( دربارۀ حرّ اینطور بود که: عجب جوانمردی است؛ به مادرم احترام گذاشت! اگر چند نفر مثل او در مدینه بودند که به مادرم احترام بگذارند، اص ا ل ا درِ خانۀ ما آتش نمیگرفت... 10 ال ا لعنه الله علی القوم الظالمین 10 علیرضا پناهیان، حرکت جهان به سوی معنویت و آسیبهای آن- 4 ، http://panahian.ir/post/1629 # gsc.tab=0 کانال حکمت بیان تحول با بیانیۀ گام دوم
قَالَ الْبَاقِرُ(علیه السلام) خَلَقَ اللَّهُ کَرْبَلَاءَ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ الْکَعْبَةَ بِأَرْبَعَةٍ وَ عِشْرِینَ أَلْفَ عَامٍ   وَقَدَّسَهَاوَ بَارَکَ عَلَیْهَا فَمَا زَالَتْ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ اللَّهُ الْخَلْقَ مُقَدَّسَةً فِی مَنَازِلِهِ وَ لَا تَزَالُ کَذَلِکَ وَ جَعَلَهَا اللَّهُ أَفْضَلَ الْأَرْضِ فِی الْجَنَّة (1) امام صادق علیه السّلام آهى کشید وبه مفضل فرمود: یَا مُفَضَّلُ إِنَّ بِقَاعَ الْأَرْضِ تَفَاخَرَتْ فَفَخَرَتْ کَعْبَةُ الْبَیْتِ الْحَرَامِ عَلَى بُقْعَةِ کَرْبَلَاءَ فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَیْهَا أَنِ اسْکُتِی کَعْبَةَ الْبَیْتِ الْحَرَامِ وَ لَا تَفْتَخِرِی عَلَى کَرْبَلَاءَ
*یکی از بزرگانِ هند از هندوستان اومده کربلا، چند ماه ساکن کربلا شده ، هر وقت دلش زیارت میخواست می رفت پشت بام منزل، دست رویِ سینه میگذاشت : السلام علیک یا اباعبدالله حرم نمیرفت، کربلا بود، چند ماه کربلا بود ولی حرم نمی رفت، خبر به گوش سید مرتضی علم الهدی رسید، سید بلند شد رفت خونه این عالم هندی گلایه کرد، گفت اینی که میری رو پشت بام دست رو سینه میذاری مالِ اوناییِ که از کربلا دورن، تو که کربلایی چرا حرم نمیری؟ آداب زیارتُ رعایت کن! گفت سید ولمان کن، من این کار رو نمیکنم؛ میگن سید مرتضی ناراحت شد. این بزرگ وقتی ناراحتی سید رو دید، گفت باشه میرم حرم. بلند شد لباس تمیز پوشید، قبلش غسل زیارت کرد. آروم آروم راه میرفت، هی بین راه ناله میزد، گریه میکرد. رسید سرِ حرم به سجده افتاد در مقابل عظمت خدا که بنده ای مثل حسین آفریده. با چه حال عجیبی وارد حرم شد ، میگن تا چشمش به قبر آقا افتاد ؛ فقط دو جمله گفت: آیا قبر آقایِ من اینجاست؟ آقای منُ اینجا کشتن؟ همانجا جان داد ، از دنیا رفت!! .. جنازه شُ از حرم بیرون آوردن .. این یه زائر بود، یه مسافر بود، من یه زائرای دیگه هم میشناسم فردا رسیدن کربلا ..   فریاد یا محمدا .. حسین رسید به کربلا ..   میکشی مرا، میکشی مرا .. دهه اولت با همه ایام سال فرق میکنه .. منم بسم الله گفتم فردا با تو برسم کربلا .. ای حسین  آقا رسید کربلا ، اول یه سؤال کرد: اینجا کجاست؟*   پرسید از قبیله كه این سرزمین كجاست این سرزمین غم‌زده، در چشمم آشناست این سرزمین كه بوی نی و نیزه می‌دهد این سرزمین تشنه كه آبستن بلاست گفتند: «طفّ» و «ماریه» و «شاطِیءُ الفُرات» گفتند: «غاضریّه» و گفتند: «نینوا»ست دستی كشید بر سر و بر یالِ ذوالجناح آهسته زیر لب به خودش گفت: «كربلا»ست   *بعد صدا زد: هذا والله یومُ کرب و بلا؛ زینبم خودت و آماده کن! اِنزِلوا.. صدا زد همه پیاده بشین ..*   فرود آیید یاران وعده گاه داور است اینجا مزار و قتله گاهِ عاشقانِ بی سرست اینجا   *بعد فرمود: اینجا خیمه و خرگاه برپا میکنیم.. اینجا خون های مارا به این خاکِ گرم کربلا میریزن.. یه جمله گفتی قربانت بروم اما ای کاش مورخین، مقتل نویس ها نمی نوشتند. فرمود: اینجا حُرمت مارا میشکنند، اینجا احترام حرم منو نگه نمیدارند. زینب آماده باش، دخترا آماده باشید.. ای کاش یکی به اینها می گفت گوشواره هاتون رو وا کنید! *   طوفان وزید از وسط دشت ، ناگهان افتاد پرده، دید سرش رویِ نیزه‌هاست زخمی‌تر از مسیح، در آن روشنایِ خون رویِ صلیب دید، سر از پیكرش جداست طوفان وزید، قافله را بُرد با خودش شمشیر بود و حنجره و دید در مِناست بارانِ تیر بود كه می‌آمد از كمان بر دوشِ باد دید كه پیراهنش رهاست افتاده پرده، دید به تاراج آمده ‌ست مردی كه فكرِ غارتِ انگشتر و عباست   *انگشترو ببَر چرا انگشت میبُری؟*   برگشت اسب، از لب گودال قتلگاه افتاده پرده، دید كه در آسمان، عزاست   حسین جان .. حسین جان ..   * اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِكَ.. (فردا همه بودند، دخترها رو با احترام پیاده کردند.. ) وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِكَ عَلَیْكَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ .. (دلم خیلی برات تنگ شده، دلم خیلی برات تنگ شده) وَلا جَعَلَهُ اللّهُ اخِرَالْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ*
اگر کشتند چرا  آبت  ندادند چرا  زان  دُرِّ  نایابت  ندادند اگرکشتندچرا خاکت نکردند کفن برجسم صدچاکت نکردند اگرکشتند چرارأست بریدند زکینه بر نوک نیزه  نمودند بهتر ز حسین در دو سرانیست نگردید با سوز تر از کرب بلا نیست نگردید جز کرب  بلا  و حرم  گوشه به گوشه درهیچ کجا شور وصفا نیست نگردید بیمار  جنونیم   و  دچار   تب  عشقیم جزذکرحسین هیچ دوانیست نگردید آن خلد برینی که خدا ساخته از عشق جز کرب بلا هیچ کجا نیست نگردید تا ما   همه عبد  رخ  دلجوی حسینیم گشتن پی جزاو روا نیست نگردید.  
سؤال: من قبلا به شخصی خسارتی وارد کردم و الان خجالت می کشم بروم و خسارت را جبران کنم آیا می توانم پول آن را از طرف صاحب حق، به فقیر صدقه بدهم؟ جواب: صدقه، کفایت نمی کند و باید مبلغ خسارت را به او بپردازید می توانید به گونه ای که مطلع نشود ـ مثلا از طریق واسطه یا واریز به حساب ـ آن را ادا کنید
سؤال: استفاده از لاک توسط خانم‌ها در ناخن های دست و پا هنگام وضو و غسل چه حکمی دارد؟ جواب: تمام ناخن های ‌دو دست در هنگام وضو باید از لاک و هر مانع دیگری پاک باشند، ولی اگر از ناخن های پا، یک ناخن پاک باشد و روی آن مسح کشیده شود، وضو صحیح اسـت اما در هنگام غسل، تمام ناخن های دست و پا باید پاک باشند
سؤال: اگر به هر دلیل هنگام نماز، مُهر از دسترس خارج شود، - مثلاً بچه ای، مهر را ببرد- تکلیف چیست؟ جواب: اگر در بین نماز چیزی که بر آن سجده می‌کند، گم شود و چیزی که سجده بر آن صحیح است در دسترس نباشد چنانچه وقت، وسعت داشته باشد باید نماز را بشکند اما اگر وقت تنگ است: چنانچه لباس او از جنس کتان یا چیزی که جنس پنبه و کتان دارد، باشد باید بر همان سجده کند و احتیاط آن است که تا سجده بر لباسی که از پنبه و کتان است، ممکن باشد بر غیر آن یعنی لباسی که از این جنس نیست، سجده نکند. اگر چنین لباسی ندارد بنابر احتیاط واجب بر پشت دست خود سجده کند.