امام صادق(ع) از پدرش و او از رسول خدا(ص) روايت میكند كه فرمود: «إن المعصية إذا عمل بها العبد سراً لم تضرّ إلا عاملها – اگر بندهای پنهانی معصيتی را انجام دهد جز به خود او ضرر نمی رسد. مثلاً كسی پنهانی شراب بخورد، زنا كند يا دزدی نمايد جز به خود او ضرر وارد نميشود – و إذا عمل بها علانية و لم يغيّر عليه أضّرت بالعامة» و اگر آن را علنی انجام دهد و عليه آن كاری انجام نشود به همگان آسيب وارد ميشود. اگر كسی گناهی را علنی انجام دهد مثلاً علنی دزدی كند يا ستم كند و يا گناهی را مرتكب شود، بر مردم واجب است كه با محكوم كردن با او مقابله كنند و او را از اين كار باز دارند و جلوی گناههای او را بگيرند. امّا اگر كاری انجام ندهند و همه بی توجه باقی بمانند اين كار آنان به همگان آسيب وارد ميكند؛ زيرا گناه آشكار مثل بيماری كشندهای است كه در بين مردم گسترش مييابد.
ا گر آدمى گناه را پنهانى انجام دهد، جز به گنهكار زيان نم ىزند،
ولى ا گر آشكارا انجامش دهد و كسى به او اعتراض نكند، زيانش به هم گان م ىرسد. »)قرب الاسناد، ص 55 ( هر گناهی علنی به همه
جامعه ضربه می زند، حتی ا گر ما ضربه اش را نفهمیم، چه برسد به بی حجابی که ضررش به عموم جامعه اوضح است.
وقتى كه ]طلحه و زبير[ نزد على عليه السلام آمدند، گفتند: اى اميرمؤمنان! نزد تو آمد هايم تا براى رفتن به عمره، كسب اجازه كنيم.
على عليه السلا م[ بدانان اجازه نداد. گفتند: مدّت هاست كه عمره نرفت هايم. به ما اجازه رفتن بده. ]على عليه السلا م[
بدانان فرمود: «به خدا سوگند، شما قصد عمره نداريد؛ بلكه قصد پيما نش كنى داريد و مىخواهيد به بصره برويد ». گفتند:
بار خدايا! ما را بيامرز. ما قصدى جز عمره نداريم. بدانان فرمود:«براى من به خداوند بزرگ، سوگند ياد كنيد كه نسبت به امور
مسلمانان، در كار من فساد نمكىنيد و بيعتى را كه با من كرديد،
نم ىش كنيد و در فتنه جو ىي تلاش نخواهيد كرد ». آنان زبان به سوگندهاى غليظ در آنچه از آنان خواسته بود، گشودند. وقتى
از نزد او بيرون آمدند، ابن عبّاس، آن دو را ديد و بدانان گفت: آيا اميرمؤمنان به شما اجازه ]عمره [ داد؟ گفتند: آرى. ابن عباس
بر امير مؤمنان وارد شد و على عليه السلام آغاز ]به سخن[ كرد و فرمود: «اى ابن عباس! آيا نزد تو خبرى است؟ ». گفت: طلحه
و زبير را ديدم. به وى فرمود: «آن دو از من براى عمره اجازه خواستند و من هم پس از آنكه با سوگندها ىي از آنان پيمان
گرفتم كه حيله نكنند و بيعت نشكنند و فسادى ايجاد نكنند،
اجازه دادم. اى ابن عباس! به خدا سوگند، آنان، جز فتنه قصدى ندارند. گويا م ىبينم كه به مكّه رفته اند تا براى نبرد
با من مدد جويند؛ چرا كه يعلى بن منيه خيانت پيشه تبهكار، ثروت هاى عراق و فارس را با خود برده تا در اين راه هزينه كند و
به زودى اين دو مرد، كارم را تباه م كىنند و خون پيروان و يارانم را م ىريزند ». عبد ا للّه بن عباس گفت: ا گر چنين نظرى دارى،
چرا به آنان اجاز ه دادى و چرا آنان را زندان نكردى و با آهن به بند نكشيدى تا مسلمانان را از شرّشان آسوده دارى؟ فرمود:
«اى ابن عباس! آيا مرا وا م ىدارى كه ستمْ آغاز كنم و بدى را پيش از نىكي به كار گيرم و آنان را بر پايه گمان و اتهام، يكفر دهم
و پيش از انجام دادن كار، مؤاخذه كنم؟ هرگز! به خدا سوگند، از آنچه خداوند از من پيمان گرفته از داورى بر پايه عدل و سخن
حق عدول نمكىنم. اى ابن عباس! من بدانان اجازه دادم و آنچه را از آنان سر م ىزَند، مىدانم؛ ليك در برابر آنان، از خداوند
كمك خواستم و به خدا سوگند، آنان را خواهم كشت و اميدشان را نااميد خواهم ساخت و آن دو به خواسته شان نخواهند رسيد؛
چرا كه خداوند، آنان را بر ستمشان بر من و بيعت شكنى با من و تعدّى بر من، مجازات خواهد كرد.
⬅️ پس حجاب اجباری چرا؟
•شاید برای بعضیها این پرسش مطرح شود که پس چرا در کشور ما که سیستم حا کمیتش ولایی است حجاب اجباری است مگر نگفتید
ولایت آزادی می دهد پس کو؟
»✅انبیاء با هر عاملی که موجب بر هم زدن آزادی جوامع شود
برخورد می کنند
•اتفاقاً حجاب اجباری به خاطر این است که آزادی جوامع بشری حفظ شود. انبیا با هر عاملی که موجب بر هم زدن آزادی جوامع
می شود برخورد م یکنند. بی حجابی آزادی جوامع بشری را مختل می کند. پس حجاب فلسفه اش این است که آزادی روحی و روانی در فضای جامعه برهم نخورد. وگرنه در خانه که کسی باحجاب کاری ندارد. جامعه مهم است.
•آداب حضور در جامعه با خانه فرق می کند؛ مثلا در خانه انسان یک طوری لباس می پوشد بیرون به یک شکل دیگر می آید. کسی ا گر تنها بود م یتواند هر طور که دلش م یخواهد زندگی کند اما ا گر در جامعه زندگی کردی جامعه نیاز دارد به اینکه آزادی آن مختل نشود.
ا گر بی حجابی مانع آزادی بود پس باید با آن برخورد کرد.
•بی نمازی بااینکه بدتر از بی حجابی هست اما کسی با آن کار ندارد چون به جامعه ضرر نم یزند دودش به چشم خودش می رود؛ اما ا گر معصیت اجتماعی بود و به جامعه ضرر زد؛ همه آسیب م یبینند باید با آن برخورد کرد. البته فرهنگ سازی و دل سوزی هم جای خودش محفوظ هست
منبرک فاطمی
🔰•ییکی از مباحث ی که #روح انسان را بزرگ میکند #مباحث اجتماعی است. آدمی که از #لا ک خودش و خودخواه یا
میشه به جامعه کار نگرفت؟
مأموریت امام حسین علیه السلام👆
منبرک فاطمی
🔰•فرهنگ غربی سطح زندگی آدم ها را در حد #حیوانات تنزل داده؛ کسی به کسی کار ندارد. فرهنگ غربی مبتنی ب
فرهنگ غرب و بی تفاوتی
شهید حججی و اردوهای جهادی
سفارش به مومنین👆
منبرک فاطمی
یعنی چی؟ یعنی تک تک تان اهل صبر باشید. «صابِروا » یعنی چی؟ با هم صبر کنید! با هم صبرکنید. «رابطوا »
هدف اصلی پیامبران جامعه پردازی
آیا تربیت فردی مقدم ست یا جمعی؟
حضرت موسی اول به جامعه پردازی پرداخت
منبرک فاطمی
سرمایه داری با مردم خودش چگونه برخورد م یکند؟ با احترام! به آزادی جوامع احترام م یگذارد؟ شغل اصلی ا
جامعه پردازی حضرت علی رو وادار که حکومت را قبول نماید👆
منبرک فاطمی
وقتى كه ]طلحه و زبير[ نزد على عليه السلام آمدند، گفتند: اى اميرمؤمنان! نزد تو آمد هايم تا براى رفتن
آزادی در حکومت ولایی
مسلئه حجاب اجباری؟👆
امام خامنه ای :
پیش امام حسین(ع) شکوه کنید تا یک نظری بکنند.
000
ما از فراق کرب و بلا گریه می کنیم
یعنی به یاد خون خدا گریه می کنیم
نزد حسین ، خسته جگر شکوه می بریم
شد بسته راه کرب و بلا گریه می کنیم
لطفی کنید فاصله افتاده بین ما
بر این فراق و فاصله ها گریه می کنیم
هرگز مباد بسته شود این مسیر عشق
حالا که گشت بسته و ما گریه می کنیم
تا گفته ایم قتلگه و جسم غرق خون
بی اختیار بهر شما گریه می کنیم
ارض و سما گریست ز اندوه و داغ تو
مولا ببین چو ارض و سما گریه می کنیم
دوری ز کربلای تو مولا بلای ماست
ماییم و باز اوج بلا ، گریه می کنیم
در دل فتاد داغ رسیدن به کربلا
در این فراق و درد و عزا گریه می کنیم
آب حیات نام حسین است و کربلا
ما تشنگان آب بقا گریه می کنیم
باید که بُرد شکوه ی دل را به پیش او
باید که گفت ما به جلا گریه می کنیم
«یاسر» بهشت صحن و سرای وی است و ما
دور از حسین و صحن و سرا گریه می کنیم
**
محمود تاری «یاسر»
⛅️ﺷﺮﻁ ﺗﺤﻘﻖ ﻇﻬﻮﺭ⛅️
🔺 ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺣﻘﯿﻘﯽ، ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﻃﻬﺎﺭﺕ ﻣﺜﻠﺚ ﻭﺟﻮﺩﯼ 🔺
👈آیت ﺍﻟﻠﻪ ﻗﺎﺿﯽ ﺗﻤﺜﯿﻞ ﺯﺩﻩ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ : ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻘﺪّﺱ ﺁﻗﺎﺟﺎﻧﻤﺎﻥ،ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺠّﺖ ﺑﻦ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﺍﻟﻤﻬﺪﯼ عجل الله، ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﻣﻬﺮﻩ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺮﺍﯼ
ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺑﺸﺮ، ﻣﻮﻗﻌﯽ ﻇﻬﻮﺭ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻣﺤﺒّﯿﻦ، ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ
ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺑﮑﺸﻨﺪ .
👇
ﺑﻌﺪ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ، ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ: ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩﻡ ﻫﻤﻪ ﺭﺫﺍﺋﻞ ﺭﺍ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻗﺪﻭﻡ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺗﻮ ﻫﺴﺘﻢ.
ﺍﯾﻦ ﻫﻢ ﻧﮑﺘﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﮑﺮ ﻭ ﻋﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ .
❗️ﭘﺲ ﺍﺗّﻔﺎﻗﺎً ﺁﻥﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺧﻼﻕ ﺭﺷﺪ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺑﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻣﻨﺘﻈﺮﯾﻦ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺩﭼﺎﺭ ﺭﺫﺍﺋﻞ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﺻﻼً ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺁﻗﺎ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﮐﺸﺪ.
❗️ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺎﺯﻧﯿﻦ ﺁﻗﺎ ﺭﺍ ﮐﺴﯽ ﻣﯽﮐﺸﺪ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻥ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﺫﺍﺋﻞ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﻣﺜﻠّﺚ ﻭﺟﻮﺩﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ.
👀👂👄ﻣﺜﻠّﺚ ﻭﺟﻮﺩﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﭼﺸﻢ، ﮔﻮﺵ ﻭ ﺩﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻣﺜﻠّﺚ ﻭﺟﻮﺩﯼ ﺭﺍ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺭﺫﺍﺋﻞ ﭘﺎﮎ ﮐﻨﺪ .
👇
👀ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻦ ﭼﺸﻢ ﻧﺒﯿﻨﺪ، ﺟﺰ ﺧﺪﺍ. ﺍﯾﻦ ﭼﺸﻢ، ﮔﻨﺎﻩ ﻧﮑﻨﺪ، ﭼﻮﻥ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﭼﺸﻢ ﮔﻨﺎﻩﺑﯿﻦ، ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﯿﻦ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ. ﻣﮕﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮔﻨﺎﻩ ﺑﮑﻨﺪ، ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﺒﯿﻨﺪ؟ !
ﮔﻮﺷﯽ ﮐﻪ ﺳﺨﻦ ﺍﻏﯿﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﻮﺩ، ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﺳﺨﻦ ﯾﺎﺭ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﻨﯿﺪ . ﺍﺻﻼً ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﺎﺭ ﺍﻭ، ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻏﯿﺎﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ، ﯾﺎﺭ ﺩﺍﺷﺖ، ﻓﻘﻂ ﺳﺨﻦ ﯾﺎﺭ ﻣﯽﺷﻨﻮﺩ ﻭ ﻻﻏﯿﺮ . ﮔﻮﺷﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻏﯿﺒﺖ، ﺗﻬﻤﺖ،ﻏﻨﺎ ﻭ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽﻫﺎﯼ ﮐﺬﺍ ﻭ ﮐﺬﺍ ﺑﺎﺯ ﺷﺪ، ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺁﻭﺍﯼ ﻣﻠﮑﻮﺗﯽ «ﺃﻧﺎ ﺑﻘﯿّﺔﺍﻟﻠّﻪ» ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ .
👈 ﺁﻥ ﮐﺴﯽ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺁﻗﺎﺟﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻪ ﮐﻌﺒﻪ ﺗﮑﯿﻪ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﻨﺪ : «ﺃﻧﺎﺑﻘﯿّﺔﺍﻟﻠّﻪ »؛ ﮐﻪ ﮔﻮﺷﺶ ﺍﺯ ﺭﺫﺍﺋﻞ ﭘﺎﮎ ﺷﻮﺩ.
👄ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ « ﯾﺎﺑﻦﺍﻟﺤﺴﻦ» ﺑﮕﻮﯾﺪ، ﯾﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺳم ﺁﻗﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯽﺁﻭﺭﺩ؛ ﺑﺎﻟﺠﺪ ﺭﻭﺣﺶ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﮐﻨﺪ ﻭ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﻟﺬّﺕ ﻭ ﻃﻌﻢ ﺷﯿﺮﯾﻦ، ﺍﺳﻢ ﺁﻗﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺯﺑﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ ﮐﻪ ﺣﺎﻟﺶ، ﻣﻨﻘﻠﺐ ﺷﻮﺩ؛ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﺭﻭﻍ، ﻏﯿﺒﺖ، ﺗﻬﻤﺖ، ﻓﺤﺎﺷﯽ، ﺣﺮﻑ ﻟﻐﻮ ﻭ ... ﺑﺎﺯ ﻧﺸﻮﺩ. ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﻫﺎﻥ، ﻟﻘﻤﻪ ﺷﺒﻬﻪﻧﺎﮎ ( ﻧﻪ ﻟﻘﻤﻪ ﺣﺮﺍﻡ ) ﻭﺍﺭﺩ ﺑﻄﻦ ﻭ ﺟﻮﻓﺶ ﻧﮕﺮﺩﺩ.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
قدمها ی اربعینی
بسم الله الرحمن الرحیم
⚫️با تسلیت ایام سوگواری
خداوند در قرآن درباره شفایافتن چشم حضرت یعقوب علیه السلام بوسیله پیراهن یوسف علیه السلام می فرماید: «فَلَمَّا أَنْ جاءَ الْبَشِیرُ أَلْقاهُ عَلى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِیراً:
پس چون مژده رسان آمد، آن پیراهن را بر چهره او انداخت؛ پس بینا گردید.(آیه 96 یوسف)
هر چیزى که در این عالم ، شرافت پیدا مىکند، یا به خاطر انتساب آن به خداوند سبحان و شرافت ذاتى است، و یا به خاطر وقوع امر خارق العاده و مهمى است که به آن شرافت و برکت داده است .
خاک کربلا قطعهاى از بهشت است که خداوند قادر متعال به واسطه قدردانى از یک فداکار در راه دین که تمام هستى خود را فدا کرده ، در آن خاک، برکت و فضیلت و شفا قرار داده است .
✔️در روایات فضایل فراوانی برای #تربت امام حسین علیه السلام ذکر شده است که برخی را عرض می کنیم:
1. برداشتن حجاب هفتگانه:
امام صادق علیه السلام مى فرماید: «همانا سجود بر تربت حسین علیه السلام حجابهاى هفتگانه را پاره مى کند(کافی،ج 4 ،ص 588) مراد از «حجاب» در کتاب و سنت ، همان حجابهایى است که بین بنده و خالق حایل شده و او را از شهود خداوند محجوب مى سازد.
2. ثواب تسبیح گفتن حتی بدون ذکر گفتن:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمود: «هر کس تسبیح تربت امام حسین علیه السلام را در دست گیرد و ذکر را فراموش کند، ثواب ذکر براى او نوشته مىشود». (بحار، ج 44 ،ص 280)
و امام صادق علیه السلام فرمود: «یک ذکر یا استغفار که با تسبیح تربت حسین علیه السلام گفته شود برابر است با هفتاد ذکر که با چیز دیگر گفته شود»( من لایحضره الفقیه ،ج 1 ، ص 268)
3. شفا یافتن:
فردی از امام صادق علیه السلام سوال کرد: چگونه است که فردى از خاک قبر امام حسین علیه السلام برمى دارد و از آن سود مى برد، ولى فرد دیگرى از آن برمى دارد و بهره اى نمى برد؟ جواب فرمود: «نه والله، هر کس که از آن خاک بردارد و اعتقاد داشته باشد که به او نفع مى بخشد، البتّه بهره مند مى شود»( کامل الزیارات، ص 278)
البته احتیاط آن است که مقدار تربت خورده شده، بیش از یک عدس نباشد.
https://eitaa.com/fatemi5/1895