eitaa logo
محمد مهدی فاطمی صدر
2.9هزار دنبال‌کننده
479 عکس
37 ویدیو
2 فایل
مدرسه‌ی شیعی وتر | روایت نهضت امت @mahdi_vvatr
مشاهده در ایتا
دانلود
آزمون تاریخی شورای نگه‌بان هم‌این است که یک مرجف را به عنوان مجتهد نام‌زد لجنه‌ی کشف ولی فقیه بنهند یا نهند؛ این هم‌آن شاخصی است که به ما می‌گوید این نهاد روی زمین کار می‌کند یا نمی‌کند...
گفتار ملی و ناامی در باغ شهادت را نبندید طی سال‌ها جنگ با عراق را جنگ آخر تقریر می‌کرد، بی آن که به جنگ‌ نرم پیش و پس آن اشاره‌ی کند یا برای جنگ‌های سخت بعد برنامه‌یی داشته باشد. این است که جنگ در ذهن ایرانی هم‌آن جنگ است و حتا رزمنده‌های جنگ در سوریه جنگ‌ندیده خوانده می‌شوند...
انتخابات در حکومت اسلامی سامانه‌ی مشورت است و نه مشروعیت؛ این یعنی مدار کار در آن مشارکت حضور الحاضر است و نه رطب و یابس...
شیخ محمد تقی مصباح یزدی اگر نبود شاید نمی‌فهمیدیم فهم مشائی از انقلاب و از جنگ چه طور آدم‌ها را ضدانقلاب و ضدجنگ می‌کند؟ این انقلابی‌های بریده و جنگنده‌های بازنشسته که از هر گاه به شیخ لگدپرانی می‌کنند را که دیده‌یید...
‏نه تنها زنده‌ی شیخ محمد تقی مصباح یزدی که مرده‌ی او هم منافق‌سنج است...
بیروت شاید به‌ترین جا برای محاکات ماهیت نوپدید شهروند است؛ شهری که از جنوب تا شمال آن، نظام ارزش‌هاش سروته می‌شود و هم‌این است شهرسازی و شهرداری و شهربانی آن. آن چه می‌ماند آن است که به که جای این شهر می‌توان بند کرد و شهروند شد...
می‌پرسند: شیخ محمد تقی مصباح در جنگ سخت با عراق که جا بود؟ می‌پرسم: آن را که می‌دانیم، اما شما در جنگ نرم بعدش با امریکا و جنگ سخت بعدترش با اسرائیل که جا بوده‌یید؟ که این را هم می‌دانیم: کف خاک‌ریز دش‌من...
نه انقلاب یک بازه‌ی یک‌چند ماهه است و نه جنگ یک بازه‌ی هشت‌ ساله. انقلابی بودن یا جنگنده بودن آدم‌ها هم‌واره با آخرین جنگ سخت تا نرم در جریان در اکنون امت سنجیده می‌شود...
آخوند مکتبی و سرخ محمد تقی مصباح یزدی بود که طوری سکولارهای ایرانی و صورتی‌های چرک را زده است که چند زمستان از وفات او هم گذشته است اما هنوز با هیچ برفی پایین نیامده‌اند...
جنگ ماهیتی مشائی نیست که بشود سویه‌ی نرم و سختش را جدا کرد، یا به یک برهه‌ی آن بسنده کرد و با دیگر برهه‌ها ضد جنگ بود. این اگر بشود آن ایرانی سکولار که سال ۰۱ در آن نبرد خیابانی ضد حجاب و شریعت و حکومت با تو جنگیده است، در هم‌آن حال پرسان است که شب فتح خرم‌شهر که جا خوابیده‌یی...
نهضت یک بردار است و نه یک ایستار. یعنی شاخص انقلابی بودن، انقلابی بودن در موقعیت اکنونی انقلاب است و اگر نه بسی ضدانقلاب‌های نام‌دار در زمانی و مکانی انقلابی بوده‌اند و اکنون دیگر نیستند. میزان[در انقلابی بودن هم] حال فعلی افراد است...
نه این که به حد و مرز در آزادی باور نداشته باشند؛ دارند؛ مرز آن را نه شرع که عرف می‌دانند. سکولارهای شرمنده این الحاد را به زبان نمی‌آوردند، درنده‌هاشان اما برای شریعت زوزه می‌کشند...