پهپادهای ارتش کیان موقت اسرائیل چند روزی بود که بالای سر بیروت نمیآمدند و از صبح سال نوی میلادی بازگشتهاند. به صدای زبر پهپاد بر فراز مسجد امام خمینی گوش میکنم و بلندگوهای منارهی سنگی را میبینم. به ذهنم میآید جهاد با کفار از جایی دیگر نه با دستنویس که با دوشپرتاب است...
دولت طاغوت التقاط در طهران لنگهی دولت طاغوت بعث در دمشق بوده است. جهت کار کردن مکتبیها با این سکولارهای ایرانی و آن سکولارهای سوری حکم حکومتی ولی امر مسلمین بوده است...
کسی که ضد حزب الله دهان باز میکند، حزب الطاغوت است. این دلیل سادهی آن است که دولت چهاردهم را دولت طاغوت میخوانیم: دولت طاغوت التقاط، دولت طاغوت الغارات، دولت طاغوت وفاق...
حزبالله بودن شرط لازم کارگزاری در حکومت اسلامی است، هر چند شرط کافی نیست؛ این یعنی حزبالطاغوت از اساس شرط سپارش و پذیرش کارگزاری در حکومت اسلامی است...
جنگ فرامرزی ما با امریکا و اسرائیل در محیط عیان عراق تا لبنان دلیل آن نمیشود که مرزداری عیانمان در ایران را انکار کنیم. و هماین است جنگ ما در محیط رایان که از حضور ما در شبکههای اجتماعی دشمن انکار مرزداری ما در محیط رایان در نمیآید...
لبنانیها شبیه عراقیها، آخوند فاخر و محتشم را میپسندند و برخی رفتارهای خاکی و خیابانی که این جا و آن جا از آخوندهای ایرانی میبینند را نمیپسندند. هنر بزرگ سید موسا و سید عباس و سید حسن اما آن بوده است که اسلوب محبوب آخوند میدانی محتشم را در لبنان تثبیت کردهاند: آخوند جهادی...
آن شهید را در روضةالحوراء در قبر نهاده بودیم که مادرش جمعیت را شکافت و بالای سر او آمد و زیر بغلش را گرفته بودند. گفت: مه را سر بلند کردی، خدا سربلندت کند؛ مه را روسپید کردی، خدا روسپیدت کند؛ برو، به خدا میسپارمت...
طاغوتی آن است که حزبالله نیست. حزبول و حزبالا و حزباللات خواندن حزباللهیها از طهران تا بیروت تکیهی کلام طاغوتیها است...
شهادت را برایت باید نوشته باشند. اگر نه میشود آن بمب جنگندهی ارتش اسرائیل که سه طبقهی آن خانه را شکافته بود و آن دو برادر حرکت حزبالله لبنان سالم مانده بودند...
پرواز پیش که پی رفقاء به فرودگاه بیروت رفته بودم ساعتی داشتم به امن فرودگاه بازجویی پس میدادم. این پرواز حبیب پی رفقائی که از طهران میآمدند رفته بود و پنج پرواز نشسته بود و هنوز بار ایرانیها را تفتیش میکردند. ارتش لبنان پس از سقوط سوریه به روشنی برای ایرانیها شاخ شده است...
لبنانیهای حزباللهی خودمانی که میشوند یکچند پرسش سخت دارند که پاسخ دلچسبی برایشان نداریم؛ یک: اقامهی سخت حجاب را از چه وانهادهیید تا کار در ایران به کشف فاحش حجاب کشیده است؟ دو: موشکهای اسرائیلزنتان از چه در زیر زمین مانده است و ماشهی عملیات سخت را کسی نمیکشد؟ سه...
تفاوت سالگردهایی که در ۱۲ و ۱۳ دی هر سال برای شیخ محمد تقی مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی در ایران گرفته میشود آن است که اولی سال به سال روایت شرعیتر از شیخ به ما میدهد و دومی سال به سال روایت عرفیتر از حاج؛ تفاوت عقل سرخ مکتبی از عقل صورتی سکولار...
دم رفتن مادر شهید گفت: شیخ نامت چه است؟ میخواهم به نام [در نماز] دعایت کنم. گفتم: نام جهادیم هماین است که شما در لبنان میشناسید. داشتم به این فکر میکردم: دعا به نام مستعار هم میگیرد؟ و گفتم: نام مادریم در ایران همآن نام نوهی شما و پسر شهید است...
انتظار کم ما از این نهاد نوپدید که خود را مکتب حاج قاسم میخواند آن است که از ایران تا لبنان مکتبی باشد...
لبنانزده بودن بسی از راویان ایرانی روایت درشت از لبنان را بر روایت درست سیطره داده است؛ یکیش هماین افسانهی همزیستی مسالمتآمیز مذاهب. ساعتها معطلی رفقای بسیجی تازهنفس برای تفتیش بارشان اما باعث آن شد تا از همآن بدء ورود به خاک لبنان بیرون از چنبرهی این افسانه باشند...
آن برادر لبنانی با زبان اشاره میخواست واژهی دکمه را تفهیم کند. دست آخر که شیخ فهمید، آن برادر پرسید: دکمهی وعدهی صادق در اتاق که است؟ شیخ مصطفا در کافه با جوانهای لبنانی به سهره نشسته بود...
ملیگرایی میانتهی است، چه هویتش را از ردیف میلههای مرزی میگیرد. هماین است که میلهگرایی ایرانی در سلب اسلامستیز است و در ایجاب غربگدا است...
امتستیز، بیعتستیز و هجرتستیز است. امتستیز، ولایتستیز و امامتستیز است. امتستیز، فقاهتستیز و شریعتستیز است...
حرکت حزبالله لبنان بیحجاب ندارد؛ قانون نانوشته در این حرکت حفظ حجاب شرعی است که در پیوستاری از حجاب مطهری تا حجاب زینبی رعایت میشود. در حاشیه اما هواداران شیعی و سنی و حتا صلیبی حرکت حزبالله استند که شرط ورودشان در این حرکت مسلمان و مکتبی و محجبه شدن است...
ریشو|چادریهای مقوا خوش دارند که حرکت حزبالله را ماهیتی شل و یواش قلمداد کنند، لنگهی زیستار چرک صورتی خودشان. هماین است که هنگامی که میشنوند حرکت حزبالله لبنان درون خود دادگاه شرعی دارد و حتا کارآگاه و بازداشتگاه دارد به دیوار سفت میخورند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی از طهران آمده است و روی سنگ خوشنویسی میکند و به لبنانیها هدیه میدهد. در شهرک طیر دبا روی سنگهای مسجد جامع منهدم شدهی شهرک به دست ارتش کیان موقت اسرائیل در بارهی مقاومت مینوشت؛ گویا تکههای منهدم آن مسجد بذرهای رویش مجدد مقاومت در مردم منطقه است...
داستان ترویج جولیا پطرس در ایران، را در لبنان برای هر که میگویم گوشهایش شل میشود. میگویند: او مؤید مقاومت است و ما هم هوایش را داریم، اما کسی در حرکت حزبالله آواز این زن یا زن دیگری را گوش نمیکند. به این جا که میرسیم داستان کارگزاران صورتی نظام را برایشان تعریف میکنم...
حرکت حزبالله سالها است با حکم حکومتی حضرت رهبر در دولت طاغوت لبنان وکالت و وزارت را پذیرفته است. هماین است که هنگامی که میگوییم دولت سکولار سر کار در ایران را طاغوت میدانیم و با حکم حکومتی حضرت رهبر با آن کار میکنیم برایشان تازه نیست...
تلاش بیشرمانهی سکولارهای شرمندهی ایرانی برای صورتی روایت کردن حاج قاسم سلیمانی و شکست آنها در روایت صورتی شیخ محمد تقی مصباح یزدی شاهدی بر صحت این روایت فضل مداد فقیه بر خون شهید است...