eitaa logo
مجموعه علمی ابن سکّیت اهوازی (ره)
504 دنبال‌کننده
53 عکس
1 ویدیو
16 فایل
☎️ ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/mykarin مبادی و مبانی ‌‌‌ 🆔️https://eitaa.com/loghat1 ℹروش شناسی تحلیلی لغویان🆔️ https://eitaa.com/joinchat/795738470Cc8df11aa07
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣ ضمن عرض پوزش بابت وقفه در بارگزاری صوت ها، با توجه به اختلالات در پیام رسان ایتا تعداد قابل توجهی از صوت های بارگزاری شده از حافظه این پیام رسان حذف شده است. توصیه می شود اگر چنانچه این صوت ها را در حافظه دستگاه خود دارید حتما در جایی مطمئن ذخیره سازید؛ همچنین است نسبت به صوت هایی که انشاءالله در ادامه بارگزاری شود. 2️⃣ اگر چنانچه صوت برخی از جلسات مفقود باشد، با ارسال پیام به شخصی ادمین مشکل را بررسی کنید. 3️⃣ این کانال صرفا جهت انتشار صوت های ضبط شده از مباحث فقه اللغة هست که به صورت غیررسمی اداره می شود و ارتباطی به استاد احسانی فر ندارد. 4️⃣ ابهامات و دغدغه های علمی مربوط به این جلسات را می توانید با ادمین کانال در میان گذارید تا راهنمایی های لازم صورت بگیرد. ❇️ در انتها میلاد با پرکت خورشید هشتم ولایت را بر تمامی اعضا تبریک می گوییم.
🔵 طرح تابستانی «شناخت واژگان قرآنی» با محوریت 🎯 آشنایی با اهداف ۱. انس با کلمات قرآن کریم ۲. ارتقا و کاربردی سازی دانش ۳. و ... 👈 اطلاعات بیشتر و ثبت نام: @mkarin
با توجه به درخواست مکرر دوستان مبنی بر حذف شدن فایل های قسمت مبادی و مبانی، کانال پشتیبانی آن به لینک زیر ایجاد شد تا به تدریج صوت های آن قسمت بارگزاری گردد: https://eitaa.com/loghat1
حدیث آغازین جلسه 23.mp3
2.88M
📜 نکته آغازین جلسه 23 🔰برای درس خواندن ، رفتار با دیگران ، زندگی کردن و ... آدابی در دین اسلام بیان شده است که رشد ما را در این زمینه ها افزایش می دهد. 🔰 آداب معصومان علیهم السلام متفاوت از برخی آداب تجربی و سلیقه ای است؛ از جمله آداب علم آموزی 🔰 آداب علم آموزی با عنوان «ادب العلم» به فراموشی سپرده شده است. یکی از عوامل کاهش بازدهی حوزه های علمیه بی توجهی به این آداب است. 🔰برخی آداب واجب و برخی مستحب هستند اما تمام این آداب در رساله های عملیه وارد نشده است. 🔰اگر وارد آداب شویم متوجه خواهیم شد که ناگفته های بسیاری وجود دارد که همین ناگفته ها، گره های کور و خلأ های زندگی ما است. ما را در کانال کارگاه فقه اللغة استاد احسانی فر دنبال نمایید👇👇👇 https://eitaa.com/feghhalloghat
جلسه 23؛ بخش اول .MP3
17.94M
🏭 فصل سوم: گونه های واژگان از حیث ساخت 23/1 ساخت اوزان، مقایس، اعاریب و هیئت ها ما را در کانال کارگاه فقه اللغة استاد احسانی فر دنبال نمایید👇👇👇 https://eitaa.com/feghhalloghat
جلسه 23؛ بخش دوم.mp3
8.36M
🏭 فصل سوم: گونه های واژگان از حیث ساخت 23/2 ما را در کانال کارگاه فقه اللغة استاد احسانی فر دنبال نمایید👇👇👇 https://eitaa.com/feghhalloghat
هدایت شده از خبرگزاری فارس
▪️سائل شبی که زائر باب المراد شد ▪️تسبیح وار، گرم دمِ "یا جواد" شد ▪️در اولین قدم به مراد دلش رسید ▪️سائل دمی که ساجد باب‌الجواد شد 🏴شهادت امام جواد (ع) تسلیت باد @Farsna
جلسه 23؛ بخش سوم.MP3
8.22M
🏭 فصل سوم: گونه های واژگان از حیث ساخت 23/3 فایده عملی هفت جلسه قبلی (4 جلسه یک و نیم ساعته) در این قطعه صوتی بیان شده است. ما را در کانال کارگاه فقه اللغة استاد احسانی فر دنبال نمایید👇👇👇 https://eitaa.com/feghhalloghat
▪️▪️▪️ عنْ بُرَيْدِ بْنِ مُعَاوِيَةَ اَلْعِجْلِيِّ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِذْ دَخَلَ عَلَيْهِ قَادِمٌ مِنْ خُرَاسَانَ مَاشِياً فَأَخْرَجَ رِجْلَيْهِ وَ قَدْ تَغَلَّفَتَا وَ قَالَ أَمَا وَ اَللَّهِ مَا جَاءَ بِي مِنْ حَيْثُ جِئْتُ إِلاَّ حُبُّكُمْ أَهْلَ اَلْبَيْتِ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ اَللَّهِ لَوْ أَحَبَّنَا حَجَرٌ حَشَرَهُ اَللَّهُ مَعَنَا وَ هَلِ اَلدِّينُ إِلاَّ اَلْحُبُّ إِنَّ اَللَّهَ يَقُولُ قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اَللّٰهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اَللّٰهُ وَ قَالَ: يُحِبُّونَ مَنْ هٰاجَرَ إِلَيْهِمْ وَ هَلِ اَلدِّينُ إِلاَّ اَلْحَبُّ . (بحار الأنوار, ج27،ص۹۵) 🔻🔻🔻 شهادت غریبانه امام باقر (ع) بر تمام محبین اهل بیت علیهم السلام تسلیت باد
ذنب مؤول.mp3
2.49M
📜ذنب مؤول ⛔️نقد علمی آری_ نقد شخصیتی ممنوع ✅ باید جایگاه خداوند را از جایگاه معصومان و جایگاه ایشان را از جایگاه بزرگان و بقیه مؤمنان تفکیک کرد. ✅حجت بودن سخن یک کس به این معنا نیست که او الگوی مطلق است. ✅اگر تصور ما غلط نباشد و احراز شود آن مؤمن محکم یا محل مراجعه مردم دچار خطا شده است، خطای او حمل بر میشود. ✅ یعنی تصور این است که این کار خطا نیست بلکه صحیح می پندارد. 🔰 ائمه اطهار و اصحاب ایشان این بوده است که خطاهای مؤمنان را حمل بر صحت کنند. آنچه به جهت ابزارهای رسانه ای غالب شده است، مطابق با سنت نیست. ما را در کانال کارگاه فقه اللغة استاد احسانی فر دنبال نمایید👇👇👇 https://eitaa.com/feghhalloghat
با توجه به درخواست دوستان بر این که استاد یک نمونه عملی از برداشت معنا ارائه دهند، جلسه 24 فقه اللغة به بررسی لغوی کلمات آیه 44 سوره هود، ترجمه دقیق آن و مقایسه با ترجمه های مختلف فارسی از این آیه اختصاص یافت. این جلسه تا ساعاتی دیگر در کانال بارگزاری خواهد شد؛ منتظر باشید.
قسمت اول جلسه 24.MP3
21.54M
24/1 📜و قیل یا أرض ابلعی ماءک و یا سماء أقلعی و غیض الماء و قضی الأمر ... (هود/44) ترتیب مراجعه به معاجم لغوی برای کشف معنای واژه به ترتیب زیر است: 1️⃣معجم مقاییس اللغة؛ به منظور شناخت ریشه ها و معانی . 2️⃣العین؛ به منظور بررسی استعمالات اصیل 3️⃣صحاح؛ برای بررسی معانی استعمالی 4️⃣ لسان العرب؛ مشاهده تنوع استعمالات 5️⃣تاج العروس؛ استخراج مراد جدی متکلم (به این مرحله پرداخته نشده است) ما را در کانال کارگاه فقه اللغة استاد احسانی فر دنبال نمایید👇👇👇 https://eitaa.com/feghhalloghat