12.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘#اختصاصی ا #کلیپ
✅ برساختهای مکتب سازی
🎙حجتالاسلام جواد خواجوی؛ استاد حوزه و دانشگاه
▪️کسی که نظام فکری و فلسفی دقیقی مبتنی بر مکتب خود به صورت مبرهن و مستدَل نداشته باشد به تبع آن نظام معرفت شناختی ندارد.
▪️عینک ورود به یک مکتب، معرفت شناسی آن مکتب است. اگر یک مکتبی نتوانست معرفت شناسی قوی ارائه دهد، در واقع دارد هوادارانش را به مکاتب دیگر ارائه میدهد و وقتی مرید یک مکتبی عینک مکتب دیگری را به چشم زد یواش یواش در همان مکتب قرار میگیرد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
.
🔴 نمایندگان اندیشه غربی به دنبال بی اعتبارساختن باورها و تحریف اندیشه دینی در ایران
#غربزدگی
#رسانه_فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
11.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
📌پایانی بر یک بنگاه دروغ پردازی
💠 از حملات متعدد به اصل نظام و کیان ایرانی و تا رویای حذف جمهوری اسلامی ایران و مواضع متناقض در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، گوشهی از کارنامهی سیاهِ شبکه منوتو است.
#منوتو
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
May 11
🔘 #یادداشت ا #غزه
✅ نبرد افکار عمومی در میدان غزه
▪️در هر نبردی آنچه فراتر از تجهیزات و حتی آرمانها تعیینکننده است، عزم و اراده است. عزم و ارادة افراد درگیر در نبرد، در مقابل تمام کاستیها و ضعفها و فقدانها میتواند قد علم کند و محاسبات را برهم زند.
▪️آنچه در جبهة نبرد غزه در یک ماه اخیر، بیش از هر چیز رخ نمودهاست، عزم ملت غزه، بر ایستادگی و حفظ سرزمین مادری است. در این میان شکلگیری باوری جهانی در حمایت از مردم غزه و گسترش آن در کشورهای مختلف، فارغ از هر دین و نژادی، و بازتاب آن در فضای مجازی، مُقوّم عزم و ارادة ساکنان این خطة باریک بودهاست.
▪️از اینرو، با وجود ابعاد پیچیدة این واقعه، دبیرکل حزبالله، در سخنرانی راهبردی خود، جنگ غزه را «جنگ افکار عمومی» دانسته و مهمترین هدف اسرائیل را القای فرهنگ تسلیمپذیری و «نابودی عزم و اراده» ملت فلسطین و لبنان، در مطالبة حقوق مشروع و دفاع از دین و سرزمین خویش، میخواند!
🔻ادامه مطلب را در اینجا بخوانید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔘 #اختصاصی ا #گفتوگو
✅ ریشه دشمنی یهود با مسیحیت
بخش اول/ عناوین مهم سخنان آیت الله احمد عابدی در گفتوگوی اختصاصی با رسانهی فکرت درباره ریشههای خشونت یهود:
▪️ در کتابهایی مثل البحر الزاخر و تاریخ تمدن ویل دورانت یا تاریخ تمدن هنری لوکاس فراوان آمده است که یهودی در طول تاریخ چقدر با خشونت با مسیحیها برخورد کردهاند علت آن هم این است که در انجیل مسیحیها و دیگر کتابهای مذهبی مسیحیها خیلی به یهودیها توهین شده است.
▪️ مسیحیها همیشه میگفتند که یهودیها عیسی را به دار زدند؛ عیسایی که میسحیها از پیغمبر هم بالاتر میدانستند و صلیب را به عنوان نشانه آدمکشی یهود درست کردند. اینها باعث شده در طول تاریخ بین یهودیها و مسیحیها اختلاف باشد.
▪️ یهود در تلمود خودشان، حضرت عیسی را {نعوذ بالله} نامشروع میدانند. سابقه و دشمنی دیرینه یهودیها با مسیحیها خیلی زیاد است و بسیار بیشتر از دشمنی یهودیها با مسلمانان است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
21.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 #اختصاصی ا #کلیپ
✅ ریشه خشونت یهود
🎙آیت الله احمد عابدی
▪️یهودیان هروقت که میخواهند صفات خدا را بیان کنند، میگویند مهمترین صفات خداوند این است که خدا سخت کیفر است. و همیشه خدا را به شدت عذاب و شدت عقاب معرفی میکنند. یعنی خدا از لحاظ دین یهود به سخت کیفر بودن شناخته میشود.
▪️خشونت یهودیان به دین نژاد پرستانه آنها برمیگردد. یهودیها معمولا معتقدند که قوم برگزیده خدا هستند و گاهی خودشان را فرزند خدا مینامند و میگویند که خدا دیگران برای ما آفریده است که نوکر ما باشند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 #کلیپ ا #علامه_طباطبائی
🔸غلامحسین ابراهیمی دینانی، سفر هانری کربن (فیلسوف و اسلام شناس فرانسوی) به ایران را اینگونه روایت میکند:
▪️هانری کربن وقتی از فرانسه به ایران آمد و آقای طباطبائی را دید، هنری که کربن داشت این بود که آن زمان فیلسوفی در جهان وجود نداشت که او را ندیده باشد. هایدگر و ژیلسون و امیل بریه را دیده بود و کاملا به روز بود. آنگاه دریافت که آقای طباطبایی کجا سایر فیلسوفان آن زمان کجا. و اصلا قابل مقایسه نیستند. آزادی در اندیشه هایدگر کجا و آزادی در اندیشه علامه طباطبایی کجا.
▪️محمدحسین طباطبایی و هانری کُربَن از سال ۱۳۳۷ بهطور حضوری و مکاتبهای با یکدیگر ارتباط داشتند. کُربَن برای تدریس فلسفه در دانشگاه تهران هر سال پاییز به تهران میآمد و با مرتضی مطهری در دانشگاه آشنا شد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔘 #یادداشت ا #علامه_طباطبائی
✅ معنویت و حیات در آینه نگاه علامه
علامه طباطبائی(ره) در تبیین نسبت معنویت و حیات چنین میاندیشد:
▪️کمالات باطنی و مقامات معنوی انسان به یک رشته واقعیتهای حقیقی بیرون از واقعیت طبیعت و جهان ماده وابسته است و «عالم باطن» که موطن حیات معنوی است، جهانی است بسیار اصیلتر و واقعیتدارتر و پهناورتر از جهان «ماده و حس».
▪️وراى عالم ماده و طبیعت و پسپرده غیب، حقایق اصیلى است که انسان دیر یا زود و بالاخره در دم مرگ و روز رستاخیز، به آنها اطلاع یافته، برایش مشهود و مکشوف خواهد افتاد.
▪️معنویت، مخصوصاً در لسان قرآن «حیات» نامیده شده و حقیقتاً یک واقعیت زندهاى بوده و از قبیل مقامات و موقعیتهاى پندارى و قراردادى اجتماعى، مانند ریاست و مالکیت و فرمانفرمایى و نظایر آنها نیست.
▪️پایه و اساس جامعه متمدن امروز ماده و زندگى مادى و پیشرفت مادى و علم و صنعت و کمالات مادى است، ولى پایه زندگى جامعه اسلامى با دارا بودن همه مزایاى مادى، ایمان به خدا، فضیلت، معنویت و پیمودن مدارج عالى انسانیت است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔘 #اختصاصی ا #یادداشت
✅ خشونت دینی ساخته و پرداخته ذهن بشر
مهدی مولایی؛ پژوهشگر عرصه رسانه و فضای مجازی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت