May 11
🔲 #اختصاصی |#یادداشت
✅ تحلیلی بر منطق تمدنی امام حسین(ع)
دکتر سیدضیاءالدین میرمحمدی اسلام، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی در فکرت نوشت:
▪️حیات سیاسی یک نظام سیاسی در جهان تمدنی، در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام، یک حیات سیاسی بدون ظلم سیاسی است.
▪️یکی از نقشهای تاریخی و فرا تاریخی امام حسین علیهالسلام، تولید مفاهیم تمدنی ناظر به جهان ثبوتی تمدن و جهان تمدن معیار هست.
▪️از ماندگارترین نقشهای تاریخی و فراتاریخی امام حسین علیه السلام در جهان تمدنی، توسعه و تولید مفاهیم جدید تمدنی هست که جریان تاریخی این مفاهیم تمدنی، جهان تمدنی جدیدی تولید میکنند.
▪️طراحی یک الگوی جامع تمدنی در سیره تمدنی امام حسین علیه السلام، مبتنی بر اکتشاف و تحلیل پنج مساله اساسی تمدنی فوق در منطق و سیره تمدنی امام حسین علیه السلام میسر است
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سرنیزه رضاخانی، حجاب را مسئله کرد!
حجاب، نماد هویتی شده است. ما حجاب را مسئله نظام اسلامی نکردیم. بلکه دعوای حجاب را رضاخان شروع کرد! آیا رضاخان واقعاً نابغه بود یا یک جریان در جهان غرب پشت سر او بود.
رهبر معظم انقلاب: «طبق نقشهی دشمنان اسلام و ایران، به کمک روشنفکران آن روزِ متصل به دربار پهلوی، تصمیم گرفتند که زن ایرانی را از دائرهی عفاف و حجاب خود بیرون کنند... برداشتن حجاب، مقدمهای برای برداشتن عفت و حیا در جامعهی اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همهی کارهای دیگر بمانند.»۱۳۸۶/۱۰/۱۹
#اختصاصی #حجاب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_net
🔍#رصد_اندیشه | #یادداشت
✅ ۹ دلیل برای قابل توجیه نبودن قرآنستیزی با آزادی بیان
رضا غلامی، استادیار علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
◾️یکم. آزادیهای فردی نباید ناقض حقوق سایر افراد یا کل مردم باشد. در ماده ۵ بیانیه جهانی حقوق بشر ذکر شده: «هیچکس نباید مورد شکنجه یا مجازات یا رفتار ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز قرار گیرد.»
◾️سوال مهم من این است که آیا آزرده کردن عمیق یک میلیارد و 900 میلیون نفر در جهان، ایجاد لطمات روحی به آنها، ایجاد غم و اندوه و تنش روانی و تحقیر مسلمانان مصداق نقض همین ماده ۵ بیانیه جهانی حقوقبشر نیست؟
🖇ادامه یادداشت را در سایت «روزنامه فرهیختگان» بخوانید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
🔍#رصد_اندیشه | گفتوگو با محمد ملاعباسی درباره کتاب «برنامه فرانکلین در ایران»
✅ بحث فرهنگی در ایران نیازمند چند لایه اندیشیدن است
◾️کتاب «برنامه فرانکلین در ایران» که چندماه قبل از نشر شیرازه توسط مهدی گنجوی به چاپ رسید، این کتاب که برای اولینبار به موضوع تاثیر برنامههای نشر فرانکلین در ایران میپرداخت، به نکاتی از دل تاریخ توجه داشت که کمتر مورد تحقیق اساتید قرار گرفته است. اما آنچه بیشتر هنگام چاپ این اثر به آن توجه شده، بحثی درباره جنگ سرد و چگونگی و چرایی آن را شامل میشود.
🖇این گفتوگو را در سایت «روزنامه فرهیختگان» بخوانید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه |ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
#درسگفتــــار
| امویـــان در اروپـــا |
🔰 ریشههاے سکولاریسم؛ روایتے تازه از امویــان از عصر پیامبــر تا امــروز
مدرس: دکتــر محمدحسن زورق
نویسنده و پژوهشگـــر تاریخ اســـلام
تعدادجلسات: ۶ جلسه (سههفته متوالے)
شروع: ۱۸ مردادماه
زمان: چهاشنبهها، ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲
شیوه برگزاری: حضورے | مجازے
✍لینک ثبتنام
https://www.negahschool.ir/product/omavian/
🎁مشاهده تخفیفها
#پرونده_تفکر_تاریخ_تمدن
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
🔲 #اختصاصی |#گفتوگو
✅ زمینه گفتوگو با نسل جدید را در دانشگاهها فراهم کنیم
عناوین برتر سخنان دکتر عباسی، معاون دانشگاه حضرت معصومه(س) در گفتوگو با فکرت:
▪️باید توجه داشته باشیم که نسل پرسشگر و جوان ما امروزه وقت مفید خود را در داخل دانشگاهها میگذراند و بهترین ارتباطی که نسل قدیم و جدید دارند، همین ارتباط اساتید دانشگاه و دانشجوها است؛ از این منظر، وظیفه دانشگاهها را مهم میکند تا بتواند آن پیغامها، ایدهها، آرمانها و انگیزهها را به درستی منتقل کنند.
▪️یک اتفاقی که افتاده و قبلاً هم نبود این است که ما آنقدر سر اساتید را شلوغ کردیم که دیگر آن ارتباط بین استاد - دانشجو (شاگردی) که قبلاً وجود داشت، امروزه وجود ندارد.
▪️ما باید به فرزندانمان آموزش دهیم که «تو پاس بده و دیگران گل بزنند.» ما همیشه دوست داریم که گل بزنیم و یک منیت درونی داریم. این کار تیمی انجام دادن یک هنر است و باید از بچگی یاد گرفت.
🖇 مطالعه گفتوگو در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی ارتقا (انگلیسی: Upgrade 2018 )
با حضور:
▫️استاد صادق مهدیان _ پژوهشگر و کارشناس هوش مصنوعی
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
⏱ زمان: دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲
🔻۱۶ الی ۱۸ اکران فیلم سینمایی(به صورت حضوری)
🔻۱۸ الی ۱۹ تحلیل فیلم (به صورت حضوری و مجازی)
📍مکان: قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱
جهت شرکت بصورت حضوری یا مجازی، به آیدی زیر پیام دهید:
@Mostafagoodarzi
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
🔲 #اختصاصی |#یادداشت
✅ سرمایه اجتماعی؛ مغفول در دفاع از باورهای دینی
🖋مهدی مولایی، فعال رسانهای
▪️اساسا در واکنش به بیتوجهی و دهنکجی شرکتها و پلتفرمهای بزرگ به فرهنگ، مذهب و علایق جامعه، نقش مردم در تنبیه و برخورد با این دهنکجیها بسیار مؤثرتر و کارآمدتر از دولتها و حاکمیتهاست.
▪️تکیه صرف بر برخوردهای قهری نهادهای حاکمیتی با کمپانیها و کنار گذاشتن ظرفیتهای اجتماعی و مردمی برای اصلاح رویه ضد دینی آنها به مرور زمان باعث کاهش حس مسئولیتپذیری جمعی مردم نسبت به بیاخلاقیهای اجتماعی خواهد شد.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
195.pdf
208.2K
⚡️بیانیه آیتالله ابوالقاسم علیدوست
دفاعی عقیم و پرهزینه
♨️ حکومت علوی:بعثت عدالت
🔸مشاهده در سایت رسمی آیت الله علیدوست :
http://a-alidoost.ir/persian/news/27844/
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
⚡️بیانیه آیتالله ابوالقاسم علیدوست دفاعی عقیم و پرهزینه ♨️ حکومت علوی:بعثت عدالت 🔸مشاهده در سایت
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبر بزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند.
رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز (۵ /۵/ ۱۳۷۲) میفرمایند:
《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟
در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند.
تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند.
امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام》.
در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران
حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند.
جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!...
چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است.
گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!...
آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید.
میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰ فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند...
مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است.
در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است.
پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است.
بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوق الذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.)
در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند.
*انّ السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا*
مسعود عالی _ ۱۴۰۲/۵/۱۵
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
فکرت
⚡️بیانیه آیتالله ابوالقاسم علیدوست دفاعی عقیم و پرهزینه ♨️ حکومت علوی:بعثت عدالت 🔸مشاهده در سایت
🟢«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــ
یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بیحجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاهنوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم:
یک. گفتهاند کسانی که اندک تخلفات زمان امیرمؤمنان(ع) را برای توجیه تخلفات مسؤولان نظام جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند، خوب است «از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرتآموز حضرت هم بگویند ... رفتار امام را با ابنهرمه مطالعه کنند»
ای کاش، برای اینکه نقد دلسوزانه ایشان به سیاهنمایی و امیدکُشی و بدبینسازی مخاطبان نسبت به انقلاب منجر نشود، میافزودند: و کسانی که اندک تخلفات موجود در جمهوری اسلامی را همگام و همزبان با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند و چنین وانمود میکنند که همه مسؤولان نظام فاسد و ناکارآمد و ناتواناند، خوب است از کارآمدیهای افتخارآمیز و پیشرفتهای اعجابانگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدالتگستری آن و همچنین از برخوردهای قاطع، روشن و علنی آن با مفسدان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در هر سطح و مرتبهای که باشند، هم بگویند و در این باره هم مطالعه کنند. اعدام مفسدانی مثل فاضل خداداد، مهآفرید خسروی و امیرمنصور آریا؛ برخوردهای عبرتآموز با مفسدانی مثل غلامحسین کرباسچی، مرتضی رفیقدوست، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، حسین فریدون، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، اکبر طبری، .... و دهها گردنکلفت دیگر را هم ببینند و بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز دربرابر فساد و مفسد کوتاه نیامده و نمیآید.
دو. گفتهاند فسادهایی که در زمان امیرمؤمنان بود «هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده است و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشهکن کنند»
ای کاش این را هم میافزودند: همچنین فسادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد هیچ ربطی به نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ندارد؛ بلکه میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبلی به ارث رسیده یا محصول ناکارآمدی مدیران غربزده و دلباختگان و دلدادگان کدخدا بوده و ریشهکنی همه این فسادها به راحتی و با سرعت ممکن نیست.
سه. اما عجیبترین جمله آن نوشته که اگر نویسنده محترم آن را با توجه نوشته باشد و به لوازم آن آگاه بوده باشد، نشانههای خوبی را منعکس نکرده است، این است که نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستیها، خود تحریمی و … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند»
درباره این جمله دو ملاحظه کوتاه را بیان میکنم:
أ.واژه «خودتحریمی» از اصطلاحاتی است که مخالفان انقلاب و دشمنان ولایت برای بیان هزینههای «مقاومت در برابر استکبار» و احمقانه بودن «مقاومت و ایستادگی» دربرابر آمریکا و استکبار جعل کردهاند؛ آیا نویسنده محترم ما نیز همین معنا را مراد کردهاند؟! آیا مقاومت در برابر استکبار و آمریکای جنایتکار و دفاع از استقلال را کاری احمقانه میدانند؟! اگر چنین نیست، لطفاً بفرمایند منظورشان از خودتحریمی نظام و انقلاب که آن را قابل دفاع نمیدانند، چیست؟
ب.فقیه محترم ما، با بیانی کنایهآلود چنین نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند». صرف نظر از نیشی که در این عبارت به مدافعان انقلاب و نظام زده شده است، این جمله مشعر به آن است که خود ایشان تکلیفی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بر دوش خویش احساس نمیکنند! آیا غیر از این است؟! اگر چنین باشد، آیا خود را در جبهه «ساکتان» قرار ندادهاند؟ و آیا سکوت، در هنگامهای که همه گرگهای عالم چنگ و دندانهای خود را برای دریدن این نظام مقدس اسلامی که ثمره خون صدها هزار شهید است، تیز کردهاند، کمتر از «خیانت» است؟ آیا گناه چنین سکوتی در پیشگاه الهی بخشیدنی است؟
فکرت
🟢«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــ یکی از اساتید فقه، که پ
چهار. و بالاخره اینکه نویسنده محترم ما، در پایان نوشته خود چنین توصیه میکند:
«خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش میگیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخهای را که بر آن نشستهاند، به دست اره نسپارند»
توصیه نیکویی است که امیدوارم خود ایشان الگوی حکیمانهای از «دفاع درست» از «انقلاب» و «نظام اسلامی»، و بنیانهای انسانشناختی، ارزششناختی، سیاسی و اجتماعی نظام مردمسالاری دینی ارائه دهند.
#حوزه_علمیه
#سکولاریسم
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
#کـارگـاه
| روایتنویســے |
با تدریس: سرکار خانم سبـــا نمکی
نویسنده، مدرسوفعال حوزه کتابومطبوعات
تعدادجلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقهای
مهلت ثبتنام: ۱۸ مردادماه
زمان: پنجشنبه| ۱۹ و ۲۶ مردادماه، ساعت ۱۵ الی ۱۸
🎴شیوه برگزاری: حضورے | مجازے
قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه۴
هزینهدوره: ۳۰۰ هزارتومان
جهت #ثبتنام به شماره ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ در ایتا و بله پیام دهید یا با آیدی زیر در ارتباط باشید.
@sch_negah_admin
با مشارکت:
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
#پایگاهتخصصیعصـــرزنـــان
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه|مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔲#اطلاع_رسانی | #لایو
مدرسه فکرت ویژه ایام محرم برگزار میکند:
✅ سلسله گفتگو حسینه اندیشه
با حضور؛
👤سیده معصومه طباطبایی
👤سید علی حسنی
👤 مهدی مهدوی زاهد
👤شایان یوسفیان
میزبان؛
👤دانیال بصیر؛ سردبیر رسانه اندیشه و آگاهی فکرت
🔸پخش همزمان از اینستاگرام فکرت و اسکای روم
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از پژوهشکده مطالعات تمدنی شهید صدر
تمدید زمان ثبت نام در نخستین دوره تمدن نوین اسلامی: دوران جدید تا ۲۰ مرداد
⭕️به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مطالعات تمدنی شهید صدر(ره) نخستین دوره تمدن نوین اسلامی از سوی این پژوهشکده و با حضور اساتید مطالعات تمدنی، تحت عنوان «دوران جدید» و در قالب یک دوره آموزشی و نظری در روزهای 22 تا 24 مرداد ماه 1402 برگزار خواهد شد.
🟥متقاضیان جهت کسب اطلاع بیشتر به تارنمای پژوهشکده شهید صدر(ره) به آدرس sadr.ihu.ac.ir و یا کانال این پژوهشکده در پیام رسان های ایتا و بله با آی دی @sadr_ir مراجعه کنند، همچنین، تلفن 76702510-021 (داخلی 222) و نیز پست الکترونیکی sadr@ihu.ac.ir پاسخگوی تمامی علاقمندان خواهد بود.
🔹درباره دوران جدید
🔹️فرم ثبت نام
🔹️سوالات متداول
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🟥پژوهشکده شهید صدر(ره)
📲@sadr_ir
🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
🔲 #اختصاصی |#یادداشت
✅ «منهای هکشده»
✍️سید عبدالله هاشمی
❇️دخترک زیبای مسلمان، چون پنجه آفتاب خود را «غول چراغ جادو» می داند. ازبس، خود را در آینهی کثیف رسانه تماشا کرده است از خود میترسد و گمان میکند،هویت او همان است که رسانه نشان میدهد.
🔅ذهن هک شده زن امروز خود را مساوی با اندام، برجستگی ها و رنگ وبوی آن معنا میکند.
ارزش و قیمت زن به شخصیت وکمالات او نیست،به جذابیت او در چشم تنوع طلب شهوت پرستان بیرحم است. نشانه هک شدن ذهن برخی زنان در جامعه امروز رمیدگی از حجاب است.درک حجاب برای ذهن های هک شده و«خوداندامپندار» کار سختی است.
🔸بیچاره زنی که باید با خون دل خود را زیبا جلوه کند تا زنده بماند و هویت داشته باشد واز این رهگذر صنعت کثیف مواد آرایشی و جراحی های چندش آور پر رونق بماند و از سویی دیگر برده جنسی شهوت پرستان قرار گیرد.در دل چنین بزم کثیفی زن از آنچه هست شاد باشد و فخر بر افلاک بفروشد که دست هر ناکسی به من می،رسد و حاضرم هم آغوش هر شیطانی شوم.
▪️اگر جلوه اندام زن فروکش کرد و چشم هرزگان سیر نشد، این زن مرده است و حیات اجتماعی خود را از دست داده است. پس ناچار است یا خودکشی کند و خودش را از حسرت دائمی و آتش اندوه درون و دیگران را از چهره لگدمال شده و درهمش راحت کند و یا در غم تنهایی و بی وفایی روزگار خودخوری کند و بسوزد و بسازد.
🔘کسانی که ذهن خود را به رسانه شیطان سپرده اند «منهای هکشده»اند. خودشان نیستند نیرویی مرموز رشته تصورات و تصمیمات آنان را به دست گرفته است. آنقدر مرموز که دچارخود پنداری شیطان شده اند. گمان میکند خود اوست که فحشا پسند و منفعت گریز است درحالی که اگر به خود آگاهی برسد شبیه ساحران فرعون همه کارهای با میل خود را از روی اکراه وناپسند می دانند. پس از تکثیر «منهای هکشده» در دالان تاریک آزادی،موجودی بی هویت با صورت انسان نمایان می شود.
▫️ آزادی در فضای مسموم لیبرالیسم، رهایی از هویت اجتماعی است.نتیجه این بیگانگی با هویت اجتماعی «تنهایی» است.برای انسان تنها وبیهویت چارهای جز مستی و منگی نیست.انسان نمیتواند در تنهایی بیرحمانهی تمدن غرب، اهل اندیشه و خودآگاهی باشد مگر دیوانه است!
باید از خود بیگانه شد تا خوش بگذرد.
▫️شعار زیبای آزادی شعور جوانان شرق را اسیر کرد و چون برقی چشمان آنان را زد و نتوانستند ببینند مراد تمدن غرب، آزادی جوانان از هویت اجتماعی و فرهنگ و تاریخ و پیشینه فکری جامعهی خود و تکثیر«منهای بی هویت» است.چشم بندی و هنر رسانه توانسته است با رها ساختن «منهای بیهویت» آنان را اسیر خود کند و با حرکت به سمت هوس ها او را از آنچه هست غافل کنند و رابطه او با گذشته تاریخیاش را ازبین ببرند.
✅باید بدانیم که اگر«ما»بمانیم هرچند عقب مانده بهتر از این است که «منهای تنهای متمدن» شویم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
May 11
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
#محفل | #امام_حسین
▫️حرکت امام حسین (ع) علیه دستگاه ظلم و جور، حرکتی جهانی است و مرزهای اسلام را درنوردیده است، بنابراین مکتب عاشورا تنها متعلق به اهل تشیع و اهل سنت نیست، بلکه متعلق به همه آزادیخواهان جهان است.
✅ مدرسهی فکرت در دهمین محفل خود به بازخوانی «تبیین جامعهشناختی فرهنگ عاشورا در اقتدار ایرانی» میپردازد.
با حضور
👤 «حجت الاسلام والمسلمین دکتر شمس الله مریجی» معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و ریاست دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
زمان: چهارشنبه 18 مردادماه، ساعت 17:30
مکان: قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت
جهت شرکت بصورت مجازی و حضوری در این محفل، به آیدی زیر پیام دهید:
@Madrese_Fekrat
♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت