eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘کارآمدی نهاد دین و روحانیت را در سینما به مخاطب نشان دهیم ✍️سید مهدی موسوی 💢مدرّس سواد رسانه و منتقد سینما بر ضرورت تلاش در جهت نشان دادن کارکردها و کارآمدی های نهاد دین و و روحانیت در سینما تأکید کرد. ▫️به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی قهرمانی طی سخنانی در چهاردهمین نشست تخصصی "دکوپاژ" که اختصاص به نقد و بررسی فیلم "حق سکوت" به کارگردانی محمدهادی نائیجی داشت، با بیان این که نقد صحیح به معنای بیان ضعف ها و کاستی ها در کنار دیدن نقاط قوت و اشاره به آن هاست. ◾️حجت الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر کانون همه شبهات و حملات علیه روحانیت این بوده که کارآمدی نهاد دین و روحانیت را زیر سوال ببرد و در این میان ما باید در هنر هفتم نقش روحانی در پاسبانی از حریم دین و نیز کارکردهای مختلف آن را نشان دهیم که متأسفانه در این باره کار چندان شایسته ای تاکنون صورت نگرفته است. ▫️صدرا نائیجی، فیلمنامه نویس و فعال در حوزه سینما نیز در این نشست با بیان این که ۱۵ دقیقه پایانی فیلم آن چیزی نبود که به نمایش درآمد، گفت: هدف کارگردان این بوده که بگوید یک طلبه و روحانی نیز در درجه اول یک انسان و بنده خداست و لذا گاه دچار مشکلات و گرفتاری هایی می شود که ممکن است زندگی او را به چالش بکشد. 🔗لینک متن کامل خبر در خبرگزاری حوزه https://hawzahnews.com/xcsbs 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فکرت
#حلقه_متن_خوانی|#مدرسه_فکرت ✅ حلقه کتابخوانیِ مدرسه فکرت ▪️سومین حلقه‌ی کتاب‌خوانیِ فکرت 💠 بازخوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ✅ شغل زن یا نقش زن ▪️در ابتدای انقلاب اسلامی چند سوال در حوزه زنان از شهید محمدحسین بهشتی پرسیده می‌شود که ایشان پاسخ آن پرسش‌ها را می‌دهند. 1️⃣ آیا کارکردن را برای زن یک موقعیت دون انسانی تلقی می‌کنید؟ 2️⃣ آیا زنان می‌توانند رئیس جمهور شوند؟ 🔻حجت‌الاسلام محسن قنبریان از کتاب مبانی قانون اساسی پاسخ شهید بهشتی را بازخوانی می‌کنند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🗂 ✅ روایتی از مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران فعال در رسانه : ▪️تعلیم و تربیت رضوی علیه السلام با تاکید بر نظام خانواده|عبدالحسین خسروپناه 📎لینک مطلب ▪️ پاسداشت قداست دانشگاه ایرانی | داود مهدوی‌زادگان 📎لینک مطلب ▪️تکوین و بسط تاریخی علوم پایه و علوم انسانی | حمید پارسانیا 📎لینک مطلب ▪️بازار داغ «عنوان‌‌فروشی»| احمد حسین شریفی 📎لینک مطلب ▪️غیبت؛ پایان نهضت یا قعود؟!| محسن قنبریان 📎لینک مطلب ▪️ناجنبشی که فروریخت|مهدی جمشیدی 📎لینک مطلب ▪️«مِنْ أَيِّ شَيْ‏ءٍ خَلَقَهُ؛|حسین سوزنچی 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از مجله خردورزی
▪️عصر سرمایه‌داری نظارتی 🔻حکمرانی هوش مصنوعی چگونه رفاه را کاهش می‌دهد؟ ➖پروفسور کریستین مونتاگ، استاد روان‌شناسی دانشگاه اولم آلمان در گفتگو با خردورزی: ما در دوران به‌اصطلاح سرمایه‌داری نظارتی زندگی می‌کنیم که توسط شوشانا زوبوف مطرح شده است. در واقع، مردم در صورت استفاده از اینستاگرام، تیک‌تاک یا اسنپ چت هزینه می‌پردازند. این برنامه‌ها رایگان است، زیرا شما با داده‌های ارزشمند خود، هزینۀ استفاده را پرداخت می‌کنید و این مسئله با مشکلات زیادی همراه است و ما باید نسبت به این مدل تجارت داده، آگاه باشیم. شرکت های فناوری، از روی ردپای دیجیتالی ما، چیزهایی را تخمین می‌زنند و سپس می‌توانند تبلیغاتی را ارسال کنند که باتوجه‌به ویژگی‌های روان‌شناختی ما شخصی‌سازی‌شده‌اند. آنچه ما می‌دانیم، این است که سرمایه‌داری نظارتی و مدل تجارت داده‌ها یا همان حکمرانی هوش مصنوعی، پیامدهای منفی عمیقی در بسیاری از زمینه‌ها دارد که رفاه را کاهش می‌دهد و می‌تواند زمان آنلاین ماندن را طولانی کند، تأثیر نامطلوبی بر دموکراسی و جامعه داشته باشد و در نهایت برای حریم خصوصی خطرناک باشد. ➕خرید نسخه چاپی و الکترونیکی شماره دوم خردورزی 📎 مطالعه خلاصه گفتگو در سایت خردورزی (کلیک کنید) 📍مجله خردورزی: @kheradvarzi_com
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
✅ عدالت حکیمانه 👤 دکتر مهدی شجریان 📌 اگرچه عدالت در معنای معروف خود، اعطای حق به ذی‌حقی است، اما باید دانست که حق امری اعتباری است. مقصود از امر اعتباری یعنی امری که مجازی است؛ البته مجاز به معنای تهی‌بودن از حقیقت به نحو کلی نیست. 📌 حق به‌معنای امتیاز و اختصاص است که شامل دو قسم تکوینی و اعتباری می‌شود؛ پیشینه امتیاز اعتباری،‌ شناخت دقیق افرادی است که می‌خواهیم برای آنها امتیازی جعل کنیم؛ پسینه‌ آن نیز تحقق و تأمین یک سری منافع و ثمرات و نتایج عینی برای آنهاست. 📌حقی که مستلزم عدالت است، «حق اعتباری حکیمانه» است که پیشینه و پسینه درستی دارد؛ از این رو باید گفت تعریف درست عدالت عبارت است از: اعطای حق اعتباری حکیمانه به ذی‌حق؛ یعنی به واژه‌ حق دو قید اضافه شده است. نه هر حقی و نه هر حق اعتباری؛ بلکه حق اعتباری حکیمانه. 📖نشریه دیده‌بان شماره 40 🆔 @didebane_andisheh
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
فکرت
🔸مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت برگزار می‌کند: 💠 نشست اندیشه مقاومت در منظومه فکری امامین انقلاب (
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ✅ اندیشه مقاومت در منظومه فکری امامین انقلاب با حضور: 👤حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی، مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم 👤دکتر علیرضا استادیان، استاد حوزه و دانشگاه 📥 فایل کامل نشست را در آپــارات و یــوتیــوب مشاهده کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فکرت
🔸مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت برگزار می‌کند: 💠 نشست اندیشه مقاومت در منظومه فکری امامین انقلاب (
🔘 ا ✅ همه‌ی تلاش‌ها از سوی دشمنان صورت می‌گیرد تا به ما بگویند که اندیشه‌ی مقاومت جواب نمی‌دهد؛ در حالی که حضرت آقا در یکی از مراسم‌های ۱۴ خرداد فرمودند جاذبه امام خمینی اندیشه مقاومت ایشان بود. 📢حجت الاسلام صلح میرزایی 🔻ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا ✅ مصلح نجات‌دهنده ▪️پیغمبر اکرم برای عامّه‌ی مردم طیّبات را آورد، برای عامّه‌ی مردم نجات از اسارت‌ها را آورد؛ آنچه پیغمبر هدیه کرد به بشریّت، مال همه‌ی بشریّت است. آن کسانی بهره‌مند می‌شوند که از او پیروی کنند و تبعیّت کنند؛ این اغلالی که بر گردن و دست و پای انسان‌ها بسته می‌شود و آنها را از حرکت، از پرواز باز می‌دارد، این اسارت‌ها را پیغمبر اسلام از دست و پای مردم باز می‌کند. ▪️این اسارت‌ها چیست؟ این اسارت‌ها، اسارت ظلم قدرت‌ها است، استکبار مستکبرین است، وجود اختلاف طبقاتی است، اشرافیّت‌های ظالمانه و متکبّرانه است؛ پیغمبر با اینها مقابله کرد، با اینها مبارزه کرد. ملّت‌ها می‌توانند همین راه را ادامه بدهند در صورتی که بِایستند، در صورتی که استقامت بکنند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
| 🔸مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت برگزار می‌کند: 🔰درسگفتار «عدالت اجتماعی» بررسی عوامل موثر بر ادراک عدالت در جامعه 🔸با تدریس دکتر احمد اولیایی نویسنده‌ی کتاب ⏰ زمان: یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ الی ۱۸ _ پنج جلسه مکان: خیابان هنرستان، ساختمان مدرسه فکرت 💠 حضور برای عموم‌ آزاد و رایگان می‌باشد. جهت ثبت نام در این درسگفتار و خرید این کتاب به آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
| ✅ مدرسه‌ی فکرت با همکاری نشریه دیده‌بان اندیشه در یازدهمین محفل خود به بازخوانی «معاصرت و کارآمدی در آیینه فقه» می‌پردازد. با حضور 👤 «آیتالله محمدحسین ملک زاده» مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم زمان: یکشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ - ساعت ۱۶ مکان: قم، خیابان بسیج، ساختمان مدرسه فکرت جهت ثبت نام حضوری و مجازی در این محفل به آیدی @m110614 پیام بدهید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از حمید پارسانیا
🌐 شبکه مفهومی نظریات علمی 💢 هر نظریه صرف نظر از این که به قلمرو فرهنگ و تاریخ بشر گام می‌نهد، به اقتضای ذات و هویت معنایی خود با شبکه‌ای از مفاهیم و معانی فرادست یا فرودست خود ارتباط و ربط منطقی دارد. حضور یک نظریه در فرهنگ به معنای ظهور و بروز آن در ظرف آگاهی جمعی جامعه است. 🌀 هر نظریه به هنگامی که به هر دلیل در یک جامعه علمی ظاهر و آشکار شود به لحاظ منطقی شبکه لوازم پیشین و پسین خود را به همراه دارد. بخش‌هایی از این شبکه که کانون توجه جامعه علمی قرار گرفته باشند، بخش‌های روشن و آشکار آن است و بخش‌های دیگر، بخش‌های پنهان و در حاشیه هستند. ❇️ معرفت‌های در حاشیه به تناسب قوت و قدرت متن‌های آشکار، آمادگی و استعداد بروز و ظهور را دارند و عوامل مختلف فردی و اجتماعی زمینه‌های بروز و ظهور معرفت‌های در حاشیه را فراهم می‌آورند. منبع: کتاب فلسفه و روش علوم اجتماعی ✍️ 🆔@parsania_net
| ✅ به مناسبت روز جهانی کودک مدرسه‌ی فکرت با همکاری گروه کودک و نوجوان موسسه شناخت برگزار می‌کند: 🔰 ویژگی‌های روانشناختی نسل زِد و آلفا (کودک و نوجوان معاصر) با حضور: 🔸کارشناس: دکتر نصیر عابدینی 🔸 دبیر: ابراهیم سالاروند ⏰ زمان: یکشنبه‌ ساعت ۱۲:۳۰ 📌مکان: خیابان بسیج، ساختمان مدرسه فکرت 📥 لینک پخش زنده اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
| 🔸مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت برگزار می‌کند: 🔰درسگفتار «عدالت اجتماعی» بررسی عوامل موثر بر ادراک عدالت در جامعه 🔸با تدریس حجت الاسلام دکتر احمد اولیایی نویسنده‌ی کتاب ⏰ زمان: یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ الی ۱۸ _ پنج جلسه مکان: خیابان بسیج، ساختمان مدرسه فکرت 💠 حضور برای عموم‌ آزاد و رایگان می‌باشد. جهت ثبت نام در این درسگفتار و خرید این کتاب به آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ✅ معنویت در هالیوود 🔻قسمت دهم درنگ با حضور: 👤حجت الاسلام بطحایی، پژوهشگر و منتقد سینما 👤حجت الاسلام چگینی، پژوهشگر و تحلیلگر سینما 👤حمیدرضا قادری، پژوهشگر و منتقد سینما 📥 فایل کامل گفت‌وگو را در آپــــارات و یـــوتــیــوب فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیو فکرت
| 💢 بازنمایی روحانیت در سینمای ایران با حضور: ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس ⏱ زمان: سه شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ 🔻۱۵:۳۰ الی ۱۷ 📍مکان: قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱ جهت شرکت بصورت حضوری یا مجازی، به آیدی زیر پیام دهید: @Savad_rasaneh1 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔲 | ✅ گذشته‌ی سیاه غاصب 🖋محمدصادق خرسند، پژوهشگر مسائل سیاسی ▪️در بررسی تاریخچه این رژیم، اولین موردی که به چشم می خورد، نقش پررنگ استعمار انگلیس است که مانند بسیاری از مناطق دیگر دنیا با این اقدام بذر درگیری، کشتار و غصب سرزمین های یک ملت را فراهم کرده است. اما اگر به مقداری عقب تر برگردیم، حضور غیر قابل انکار «مسیحیت صهیونیسم» را در این اتفاق مشاهده می کنیم که کمتر در مورد آن صحبت شده است. ▪️فرانسه و انگلیس طبق قرارداد سایکس- پیکو ضمن تقسیم متصرفات دولت عثمانی در خاورمیانه، دو بخش آن را در شرق مدیترانه و بین النهرین میان خود تقسیم کردند. فرانسه، «سوریه فعلی و لبنان» و بریتانیا «فلسطین و عراق» را تحت قیمومیت خود درآوردند. ▪️اولین موج مهاجرت یهودیان به فلسطین، به سال ۱۸۸۱ برمی‌گردد. تشکیل صهیونیسم سبب موج دوم مهاجرت شد که طی آن و مابین سال‌های ۱۹۰۴ و ۱۹۱۴ حدوداً چهل هزار نفر به این منطقه سرازیر شدند. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۳ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔸مدرسه فکرت، دومین نشست تحلیلی «مدار» را برگزار می‌کند: 💠 زوال اسرائیل؛ رژیم غاصب رفتنی است (بازخوانی سخنان رهبر انقلاب اسلامی در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت) با حضور: 🔹حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی رنجبر، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🔹حسین کاوه، مجری و پژوهشگر علوم سیاسی 📥 لینک پخش زنده اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat ⏰ زمان: دوشنبه ۱۷ مهر، ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ 📌مکان: قم، بلوار بسیج، مؤسسه شناخت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔴آیت الله حائری شیرازی 🔸استراتژی جنگ با صهیونیست‌ها در قرآن : «وارد حصارشان بشوید!»🔸 قرآن در مورد یهودیانِ [دشمن پیامبر] می‌گوید: لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ‌بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ‌تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ یعنی این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند. این‌ها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمی‌توانند رودررو بیایند؛ نمی‌توانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند؛ در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو می‌داند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعۀ سنگی نباشد نمی‌تواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیب‌پذیری و می‌داند. می‌گوید تو قلعۀ او را بشکن؛ تسلیم خواهد شد. ! دستش را بالا می‌کند. زره‌اش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت