#دکوپاژ | #گزارش_تصویری
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی
با حضور:
▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
◾️صدرا نائیجی _ کارگردان و تولیدکننده سینما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#یاداشت | #تحلیل_فیلم
🔘موضوع متن، فیلم دینامیت نیست
💢بازنمایی روحانیت در سینما و تصویرسازی اجتماعی.
✍️مهدی اسدی
◾️درهمه دنیا خصوصاً جوامع پیشرفته، سینما ابزار بسترسازی و ایجاد آمادگی ذهنی و تصویر سازی مثبت ازتصمیمات حاکمیتی است.
▫️یک امکان تاثیرگذار برای کنترل اجتماعی و اجرایی کردن سیاست های دولت و مدیریت علاقه و نفرت عامه است.
◾️اما در جمهوری اسلامی ماجرا کمی تفاوت دارد، حکومت ما در این عرصه دچار بیماری خود ایمنی است؛شاید بعضی روشنفکرنماها از این بیماری به آزادی بیان تعبیرکنند که البته این سادهلوحانه ترین برداشت ممکن است..
▫️مسئله این است که هیچ جای دنیا اصول بنیادین را زیر سوال نمیبرند،شما هیچ وقت نمیبینید فیلمی در هالیوود ساخته شود و اساس ایجاد کشورجعلی اسرائیل را زیر سوال ببرد، اگر کسی این حماقت را بکند عملاگردن خود را زیرگیوتین مافیای رسانه برده است.
◾️در ایران هیچ کس بارئیس جمهور شوخی مستقیم نمیکند چون نتیجه اش رامیداند،حال آنکه جایگاه ریاست جمهور آنچنان اصیل و بنیادین نیست!
▫️اما به راحتی میتوان مفهوم #آخوند و روحانی را هجو کرد و ازجدیت اجتماعی آن کاست،نگویید باهمه اقشار میشود شوخی کرد کسی منکر این مطلب نیست،مسئله تصویرکلان و بازنمایی کلی است،اگر درچند فیلم باپلیس شوخی میشود در چندین سریال هم توانمندی واقتدار خاص آن به نمایش گذاشته میشود.
#آخوند
#حوزه_علمیه
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
💢سرخپوست؛ احیای زنانگی در سینما
✍زهرا راد
▪️رسانه های داخلی در یک نگاه کلی کمتر توانستند بازنمایی درست و مطلوبی از زن مسلمان در عصر مدرن بدست دهند و به اشکال مختلف در دام الگوهای غربی گرفتار شدند. گاهی دریک ترکیب نامتوازن از زن ایرانی با پوشش اسلامی و رفتاری مردواره تصویری ناهنجار و غیرمتناسب با مؤلفه های اسلامی ارائه کردند یا زن را در قامت موجودی ضعیف و منفعل به نمایش درآوردند و در نهایت او را در حد و اندازه ابژه جنسی تنزل دادند.
▫️فیلم سینمایی "سرخ پوست" به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی، از منظر نگاه به زن تا حد قابل توجهی به الگوی تکوینی زن در سینما نردیک شده است.
▪️داستان این فیلم در سال 1346 و در زندانی در جنوب کشور روایت می شود که در حال تخلیه برای توسعه باند فرودگاه است. همزمان رئیس زندان هم در وضعیت ارتقاء درجه و ترفیع پست به ریاست شهربانی است. در این میان یکی از زندانی ها که به خاطر حفظ زمین خود در روستا با ارباب درگیر شده و با دسیسه او متهم به قتل و زندانی شده است، به اعدام محکوم می شود ولی در حین تخلیه زندان ناپدید می شود و رییس زندان برای حفظ جایگاه خود و جلوگیری از تنزل مقام در تلاش برای یافتن اوست. مددکار زندانی، زنی به نام سوسن کریمی است که برای اثبات بی گناهی و نجات جان او تلاش می کند.
🌸"سوسن کریمی" زنی است که با وجود لطیف خود، در کمال وقار و متانت، بدون خارج شدن از چارچوب های کاری در بدو ورود به زندان، در پی رهایی مددجوی خود است، که به اعتقاد او مستحق اعدام نیست. گویی وجود پر از عطوفت او، زندان مرده و تاریک داستان را زنده می کند . کاراکتر او طوری طراحی شده که براساس مأموریت تکوینی اش در راستای کمک و یاری به انسان ها به وظیفه اجتماعی خود عمل کند.
▪️گرچه داستان در سال های حکومت طاغوت جریان دارد و زن قصه ما از حجاب اسلامی برخوردار نیست ولی رفتارش از جاذبه های جنسی برای جلب رئیس زندان حتی برای رسیدن به هدف انسانی اش خالی است؛ این یعنی او "ابژه" تعریف نمی شود و برای خود ارزش و کرامت انسانی قائل است. او سعی دارد با آنچه خداوند در درونش به ودیعه نهاده، شدت و حدت وجودی رئیس را برای یافتن زندانی و تحویلش، تلطیف کند.
▫️علاقه رئیس زندان به او نیز نمی تواند نقطه تاریکی برای این شخصیت باشد؛ چراکه طبیعت سرگردان و خشن مرد ناخواسته مجذوب طبیعت آرامشگر و لطیف زن می شود و آن چه میان این دو رد و بدل می شود چیزی بیش از یک خواستگای کنایه آمیز از جانب یک مرد و یک قبول در لفافه از سوی یک زن نیست. در ادامه اما رئیس به راحتی علاقه را برای وظیفه و منافع کاری به حال تعلیق در می آورد. کش و قوس های داستان اما در نهایت پیروزی عواطف زنانه در دفاع از حق و عدل در مقابل عقل گرایی غیرعادلانه مرد، پایان داستان را رقم می زند و البته نگاهی که نوید عشقی ماندگار میان آندو را می دهد.
▫️برخلاف آنچه جریان های فمینیستی داخل و خارج به عنوان حقوق زنان در سایه برابری، ترویج می کنند، نقش های اجتماعی زنان باید در راستای طبیعت الهی آنان و حول محور حیات عاطفیشان تعریف شود و بازنمایی های رسانه ای هم باید از این الگو تبعیت کند. در واقع تئوری "عدالت لزوماً به معنای برابری نیست"، به عنوان تئوری انقلاب اسلامی در حوزه زنان باید به شکل عینی در قالب نقش های کارآمد و متناسب با نیازهای جامعه دینی که در میانهای از سنت و مدرنیسم به حیات خویش ادامه می دهد، معرفی شود.
✅ظهور زن در نقش هایی چون مددکاری، پرستاری، آموزش و تعلیم و تربیت و خدمات عام المنفعه و هر آنچه با دمیدن روح زندگی در جامعه سازگار است ، به جای تأکید بر مشاغل سخت و طاقت فرسا می تواند هم سلامت جامعه و هم سلامت خود زنان را تأمین کند وصرف نظر از زنان نخبه و نیازمندیهای جامعه به این گروه از زنان برای رفع حوایج جامعه اسلامی، برای هدایت توده زنان جامعه، هدفی مطلوب و مشروع است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#دکوپاژ | #حاشیه_نگاری
🔘 متن و حاشیه
▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ (#حق_سکوت)
✍️ سرکار خانم شیفو
💢من هم یک تحلیلگرم
◾️هرچه دنبال معنای اسم فیلم در محتوای فیلم بودم پیدا نکردم بی صبرانه در انتظار تحلیل کارشناسان فیلم شدم تا شاید آنها گره ذهنیم را باز کنند.
▫️مثل همیشه استاد قهرمانی دست برتر مناظر تحلیلی بود گویا صدرا نائیجی فقط برای تایید آمده بود و دفاعیه برای فیلم نداشت.
◾️لابه لای صحبتها آقای موسوی به گره ذهنی من اشاره کرد و گفت: اسم فیلم به محتوا نمیخورد.
▫️بسیار خوشحال بودم از اینکه سوال من، مساله کارشناسان برنامه بود.
◾️درست است که جوابی برای سوالم داده نشد، اما همین اندازه که دیگر فیلم را برای وقت گذرانی نمیبینم و دقتم در تماشای فیلم از سطح، به عمق و محتوا رفته را بسیار میپسندم و این از تاثیرات دنبال کردن دکوپاژ بوده است.
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی با حضور: ▫️ا
🔘 متن و حاشیه
▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ (#حق_سکوت)
✍️علی برهانی (یک طلبه تدوینگر)
◾️به نظر جلسه دکوپاژ به درستی مدیریت نشد و آقای قهرمانی از اواسط جلسه به بعد از بحث خارج شدند و به علت کمبود وقت آقای نائیجی تایم بسیار محدودی برای دفاع داشتند.
▫️مورد دوم چندین نقدی که آقای قهرمانی به فیلم «حقِ سکوت » داشتند و فرصت نشد به آن پاسخ داده شود خام و فکر نشده بود مثل نقد به اینکه روند فیلم کند و خسته کننده میباشد اما نتوانستند به پلانی اضافه اشاره کنند که روند فیلم را کند و یا خسته کننده کرده باشد و یا اشکالی که به فیلمنامه حقِ سکوت داشتند که بهتر بود میر هاشم در تبلیغی که داشت مسائل مهم دینی را تبلیغ میکرد و مردم با دیدن این فیلم تلنگری بخورند اما باید توجه داشت در این فیلمنامه و با این روند و اتفاقات کارکتر اصلی فیلم توانایی تبلیغ درست را ندارد و در این صورت فیلم دچار شعار زدگی و فرار مخاطب می شود.
◾️به نظر که در اکران و نقد این فیلم تنها یک نقد درست بود و آن دور از ذهن بودن اسم فیلم نسبت به محتوای فیلم است.
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#خبر
🔘کارآمدی نهاد دین و روحانیت را در سینما به مخاطب نشان دهیم
✍️سید مهدی موسوی
💢مدرّس سواد رسانه و منتقد سینما بر ضرورت تلاش در جهت نشان دادن کارکردها و کارآمدی های نهاد دین و و روحانیت در سینما تأکید کرد.
▫️به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی قهرمانی طی سخنانی در چهاردهمین نشست تخصصی "دکوپاژ" که اختصاص به نقد و بررسی فیلم "حق سکوت" به کارگردانی محمدهادی نائیجی داشت، با بیان این که نقد صحیح به معنای بیان ضعف ها و کاستی ها در کنار دیدن نقاط قوت و اشاره به آن هاست.
◾️حجت الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر کانون همه شبهات و حملات علیه روحانیت این بوده که کارآمدی نهاد دین و روحانیت را زیر سوال ببرد و در این میان ما باید در هنر هفتم نقش روحانی در پاسبانی از حریم دین و نیز کارکردهای مختلف آن را نشان دهیم که متأسفانه در این باره کار چندان شایسته ای تاکنون صورت نگرفته است.
▫️صدرا نائیجی، فیلمنامه نویس و فعال در حوزه سینما نیز در این نشست با بیان این که ۱۵ دقیقه پایانی فیلم آن چیزی نبود که به نمایش درآمد، گفت: هدف کارگردان این بوده که بگوید یک طلبه و روحانی نیز در درجه اول یک انسان و بنده خداست و لذا گاه دچار مشکلات و گرفتاری هایی می شود که ممکن است زندگی او را به چالش بکشد.
🔗لینک متن کامل خبر در خبرگزاری حوزه
https://hawzahnews.com/xcsbs
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#پارا_مقاله
🔘 ارزیابی جریانات سینمایی ایران راهی برای درک هنر انقلاب
▪️ هر جریان فکری و هنری برای حیات خود، نیازمند استفاده از ابزارهای فرهنگی ایدئولوژیک است تا عناصر اصلی خود را در میان مخاطبان خویش درونی سازد.
▫️ جایگاه جریانهای غالب و مغلوب نیز به مقدار زیادی وابسته به عملکرد ابزارهای فرهنگی و مهمتر از آن برنامهریزیهای فرهنگی و اجتماعی است.
🔚 پس از گذشت چهار دهه پر فراز و نشیب از انقلاب اسلامی ایران، ترسیم جریانهای سینمایی موجود و ارزیابی آنها با جریان هنری مطلوب انقلاب اسلامی، میتواند به درک هنر انقلاب کمک کند.
📑 مقاله جریانشناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکوپاژ | #تیزر
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی
با حضور:
▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
◾️صدرا نائیجی _ کارگران و تولید کننده سیما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🔗لینک گفتگوی کامل
https://www.aparat.com/v/LoHNI
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی با حضور: ▫️ا
🔘 متن و حاشیه
▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ (#حق_سکوت)
✍️سلمان ایرانمنش
▫️در کنار استادی نشسته بودیم که او نیز از جرگه روحانیت بود اما اهل هنر و فهم مطلب.
◾️داستان فیلم را روحانیای روایت میکرد که در دل مشکلات مالی فرو رفته و قصد برنامه ریزی اقتصادی برای جبران کم و کاستیهای مالیش داشت
▫️تصمیم گرفت برای تبلیغ به روستا برود و این حرکت برای ما چیز عجیبی نبود چون بسیاری از طلبهها و روحانیون برای معاششان مدتی را در تبلیغ سپری کرده و میکنند
◾️اما چیزی که توجهم را جلب میکرد استاد کنارم بود؛ بعضی دیالوگهای فیلم را دوباره زمزمه میکرد و کمی میخندید و از این خنده متوجه میشدم فیلم هدف گیری درستی دارد و استاد با فیلم همزاد پنداری میکند.
▫️یک لحظه خنده همه گیر شد و بقیه هم که عموما طلبه بودند،خندیدند
◾️فیلم کمدی نبود اما روایتی درست از طلبگی، سادگی و منش آنها داشت.
▫️بعد گفته شد نویسنده و کارگردان فیلم هم طلبه است
◾️این نشان میداد که چقدر فضای طلبگی ناشناخته است که اگر طلبه باشی میتوانی روایتگر زیست آنها شوی و اگر طلبه نباشی قاعدتا فهمی از منش و زندگی آنها نداری، در حالی که روحانیان و طلاب امامان و الگوی معنوی جامعه هستند
▫️چگونه میتوان از الگویی پیروی کرد که روایتی از زیست او را نمیدانیم و فقط آنها را در جلوی صفوف نماز یا بر منابر دیدهایم.
◾️این ضعف روایتگری تا کجا میخواهد شکاف میان روحانیت و مردم را افزایش دهد؟ و چرا افرادی از بین طلاب برای روایتگری زیستشان دست به قلم نمیشوند و این سیره پر از عبرت را به تصویر نمیکشدند؟
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
حق سکوت.mp3
23.69M
#دکوپاژ | #صوت
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی
با حضور:
▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
◾️صدرا نائیجی _ کارگران و تولید کننده سیما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🔗لینک گفتگوی کامل
https://www.aparat.com/v/LoHNI
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روایت_مستند | #تیزر
🔘روایتی از سفر به منزل مرحوم استاد سید علی حسینی ایمنی
💢شاعر دیار سینه سوختگان
▫️شعر روح را درگیر میکند. قلب را تسخیر میکند و زشتی را تکفیر.
◾️شاعر اگر عاشق نباشد، هیکدام از اهداف شعر را محقق نخواهد کرد؛ اگر عاشق باشد ولی معتقد نباشد، مسیر شعرش انسان را به بیراهه و سرآب خواهد کشاند.
▫️شاعری میتواند انسان تربیت کند که هم عاشق باشد و هم معتقد.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#روایت_مستند | #تیزر 🔘روایتی از سفر به منزل مرحوم استاد سید علی حسینی ایمنی 💢شاعر دیار سینه سوختگ
#روایت_مستند | #متن
🔘روایتی از سفر به منزل مرحوم استاد سید علی حسینی ایمنی
💢شاعر دیار سینه سوختگان
شعر روح را درگیر میکند. قلب را تسخیر میکند و زشتی را تکفیر.
شاعر اگر عاشق نباشد، هیکدام از اهداف شعر را محقق نخواهد کرد؛ اگر عاشق باشد ولی معتقد نباشد، مسیر شعرش انسان را به بیراهه و سرآب خواهد کشاند.
شاعری میتواند انسان تربیت کند که هم عاشق باشد و هم معتقد.
نزدیک مغرب شده بود. با یکی از اساتید، سخن میگفتم که من را با شاعری عاشق و معتقد به اهل بیت آشنا کرد. شاعری طلبه که از دیار سینه سوختگان سخن میگفت. از آنان که برای رشد انسان و کمال او، جان و مال و فرزند را بذل طریق حق کردند.
شاعری از تبار امیرالمومنین که در دوران فراگیری کرونا، از میان عاشقان اهل بیت پرکشید.
تاسف بار است نشناختن و ندیدن. به راستی چرا باید چنین گنجینههای تربیت یافته در مکتب حق، گمنام زیست کنند و بعد از از دست دادنشان، گمنام تر شناخته شوند؟
حجت الاسلام سید علی حسینی ایمِنی نامی بود که هنگام شنیدن صدای اذان مغرب گوش مرا با خود آشنا کرد، اما هنوز غربت سید را هیچ چیزی جبران نمیکرد. شعرهایش را جستوجو میکردم. به بیتی رسیدم که با نگاهی مکتبی، سردار دلها را ستایش میکرد:
کفر، پنداشت که خاموش کند نور تو را
تا که خاموش شود زمزمه ی قرآن ها
و نفهمید که با رفتن سرخت، سردار!
سبز شد در همه اطرافِ جهان سلمان ها
گرچه آغاز همان قصّه ی عباس علی است
متفاوت شده این دوره ولی پایان ها
دیگر امروز ابوالفضلِ حرم یک تن نیست
تازه تر می شود این بار همه پیمان ها
مرگمان باد اگر بی گل رویت، سردار!
یک نفس دور شویم از وسط میدان ها
شعر که تمام شد، بیشتر به حال خودم تاسف خوردم که چرا اکنون باید تو را بخوانم؟
به راستی مسئول این گمنامی ها کیست؟
صدای زنگی از تلفن همراهم بلند شد. استاد پیامی شادی بخش فرستاده بود:
"فردا شب به منزل مرحوم سید علی حسینی میرویم. باید روایتی آماده کنی"
شوق سراسر وجودم را فرا گرفته بود. آشنا شدن با شاعری که خودش را وقف مکتبعلی(ع) کرده است، در دنیای گمنامی سینهسوختگان، ارزشمند است.
شب موعود فرا رسید و به همراه یکی از اساتید برجسته ی حوزهی کودک، جناب استاد متقی، به سمت خانه ی مرحوم حسینی ایمنی در مجتمع مسکونی شهید محلاتی، واقع در پردیسان، حرکت کردیم. خواهران نویسنده نیز با ما آمده بودند و قاب عکسی مزین به عکس سردار شهید را برای هدیه به خانواده ایشان تهیه کرده بودند.
وارد ساختمان شدیم و سید محمد مهدی را دیدیم که ایستاده، منتظر ما بود.
فرزند سید که چون خود او چهرهاش میدرخشید، به بدرقهی ما آمد.
خانهای ساده و باصفا و عکسی که بر روی دیوار نقش بسته بود. عکس شاعر متعهد و معتقد که عشقش به اهل بیت را فریاد میزد.
خواهران شاعر، هر کدام عرض ارادتی خدمت همسر استاد حسینی ایمنی داشته و جای خالی ایشان را در گعدههای شعر آیینی، اظهار میکردند.
برای منی که فقط یک روز با این شاعر حسینی، آشنا شده بودم شنیدن خاطرات و نکاتی از تواضع و هنر او که توسط خواهران گفته میشد مغتنم بود.
همسر استاد حسینی، از نبودظاهری ایشان و فرصت رشد برای سید محمد مهدی، سخن گفت. فرصتی که خود استاد بسترش را ایجاد کرده بود.
فضا آکنده از افسوس شد. استاد متقی همه را به خواندن فاتحهای دعوت کرد و سپس از شنیدن یک خبر دهشتناک سخن گفت. خبری که حسرت بزرگی را برای استاد رقم زده بود. خبری از جنس تعالی یک روح و عروج یک دلباختهی مکتب حق. وقتی من با میزان آشنایی یک روزه، خودم را متضرر میدیدم، دیگر چه توقعی است از دوستی صمیمی مثل استاد متقی؟!
فرزند استاد، آقا سید محمد مهدی، از تلاش پدرش میگفت. تلاشی که موجب رشد او شده تا سید محمد مهدی را در مسیر پدرش قرار بدهد.
مهمانان، همگی مشتاق شنیدن شعرهای استاد و فرزند عزیزش بودند. اشتیاقی که بی پاسخ نماند و دوستان مهمان ابیاتی عاشورایی شدند.
بعداز خواندن اشعار آیینی، همسر ایشان از رویای صادقهای میگفتند که خبر از حیات استاد میداد. حیاتی که ثمرهی اتصال به شجرهی طیبه بوده است و یقینا حیاتنا حسین یک شعار نیست؛ بلکه حقیقتی است که سالکانی چون سید علی حسینی ایمنی، با رسیدن به آن، مکتب راستین حق را نشان دادند.
وقت رفتن فرا رسیده بود و به دعوت استادم، عکسی یادگاری با خانوادهی استاد حسینی گرفتیم. به هنگام خداحافظی، از خدا برای سید محمد مهدی طلب موفقیت کردم.
از خدا خواستم تا پرچم شعر آیینی بیش از پیش، برافراشته گردد تا هویت مکتبی ما را بر سر منبرها بانگ زند.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#کلیپ ا #اختصاصی
✅ شغل زن یا نقش زن
▪️در ابتدای انقلاب اسلامی چند سوال در حوزه زنان از شهید محمدحسین بهشتی پرسیده میشود که ایشان پاسخ آن پرسشها را میدهند.
1️⃣ آیا کارکردن را برای زن یک موقعیت دون انسانی تلقی می کنید؟
2️⃣ آیا زنان میتوانند رئیس جمهور شوند؟
🔻حجتالاسلام محسن قنبریان از کتاب مبانی قانون اساسی پاسخ شهید بهشتی را بازخوانی میکنند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
#درباره_رسانه؛ از مبانی تا میدان
(سلسله دورههای آموزشی)
📚موضوع #ترم_اول: مبانی رسانه
🎙استاد: #دکتر_عبدالکریم_خیامی
⏰دوشنبهها ساعت ۱۶ الی ۱۸
📍جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس B2n.ir/f92887 مراجعه نمائید یا به @Media_id پیام دهید.
🔹سوالات متداول:B2n.ir/h17314
🔹فرم ثبتنام: B2n.ir/u53162
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#اندیشکده_فرهنگ_و_رسانه
#پژوهشکده_شهید_صدر
📲@sadr_ir
#متن
◽️جنگ رسانهای یعنی به #شهید دفاع مقدس که برای دین و خاک و ناموس، جونش رو گذاشت کف دستش و رفت برای این اهداف مقدس همه وجودش رو داد، میگن «جان باخته جنگ»!
◾️در تحلیل رسانهها همیشه به واژهای که برای انتقال مفهوم استفاده میشود و به نیّت آن رسانه برای جمله بندی و واژه گزینی، توجه کنید.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ | خستگی ناپذیر یعنی سید مرتضی
✂️برشی از مستند «آقا مرتضی»
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از 🇵🇸 شهاب گرافی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 شبهای قدر انقلاب اسلامی
الان شبهای قدر انقلاب اسلامی است، خیلیها بهخاطر آتش سنگین دشمن جا میخورند. اما این بار دعوا بر سر خیمه بقیهالله است. معلوم نیست همۀ ما برسیم! خیلی هم قیافه بچه مثبت نگیریم و به خودمان ننازیم. هر چه جلوتر میرویم امتحان سنگینتر میشود و باید خودمان را آماده کنیم.
#اختصاصی #ظهور
© شهابگرافی کپیرایت ندارد...🔻
💯📮@SHAHAB_GRAPHY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازنشر | #کلیپ
◾️آسیب های شبکه های اجتماعی برای زوج های جوان...
#سواد_رسانه_ای در یک دقیقه
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
نهایی.mp3
8.5M
#اختصاصی | #پادکست
🔰 حکمتانه | شماره 116
🔘جنگ تحمیلی و ارزشهای ماندگار آن
◾️آموزه های دینی در خلق انگیزش های جنگی، از بیشترین کارایی برخوردار بودند. نقش چنین انگیزش هایی در شرایطی که جنگ به «جنگ فرسایشی» تبدیل شده بود، انکارناپذیر بود.
◽️تمامی رفتارها و روندهای حاکم بر شرایط جنگی متأثر از مفاهیم معنوی و مذهبی بود و این آثار در تمام عملیات ها(از جمله در نام ها)، شعارهای جبهه، سخنرانی های فرماندهان نظامی و سیاسی و در تمامی کلمات و عبارت های توده مردم مشهود بود.
◾️شما را دعوت به شنیدن این پادکست میکنیم.
🗞سردبیر: دانیال بصیر
📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری
🎙گوینده:خانم خواجهوند
🎨گرافیک: الیاس فلاحتی
📽کاری از تیم تولید فکرت
📎 شماره 115 حکمتانه را اینجا بشنوید.
#جنگ_تحمیلی
#امام_خمینی
#انقلاب_اسلامی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh