15_An_sooy_marg_aminikhaah.ir.mp3
9.89M
🔊 #آن_سوی_مرگ | ۱۵
📖 شرح کتاب آن سوی مرک
🦋 مردی را در حال مرگ دیدم.
🔸 لحظه مرگ، ترس از چشمانش پیدا
بود.
🔸 من عزرائیل (علیه السلام) را در لحظه جاندادن بالا سر او دیدم.
🦋 "آنسوی مرگ"
#جلسه_پانزدهم
@shahidane_14
•──•❃❀✿◇✿❀❃•──•
✿ روایت راوی از مشاهده لحظه احتضار و جدایی روح از بدن فردی مؤمن در بیمارستان
* بازگشت روح به بدن و انتهای ماجرای داستان دوم کتاب
* ابدیت را به دنیا مفروش
📅 1398/01/20
⏰ مدت زمان : ۲۳:۴۲
#مشهد | #دانشگاه_فردوسی
@Aminikhaah_Media
https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
❀ ﴾﷽﴿ ❀
🕋: نماز توبه روز یکشنبه
ماه ذی القعده
#توبه
#نماز
#ذیالقعده
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـ⚘
هدایت شده از مباحث
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کفاره ی گناه کبیره اینه که انسان به داد یک غم زده برسه..(:
#استاد_شجاعی
#تلنگر
#استوری #وضعیت
#سخن_علما
✨#امام_خمینی (قدس سرّه الشریف)
وقتی یك ڪشــور ادّعـــا مۍڪند ڪه ((جمهـورے اسلامـی)) است و مۍخواهــد جمهوری اسلامی را محقّق کند، این کشور باید همه افرادش آمــر به معــروف و ناهـی از منڪــر باشند، کاستی ها را خودشـان رفـع بڪننـد.
ما همــه #وظیفــه داریــم❗️
امــر به معــروف و نهــی از منڪر بر همه مسلمین واجب است❗️
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده...
╔═💎💫═══╗
@aamerin_ir
╚═══💫💎═╝
به کانال آمرین بپیوندید👆
11.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
🔴 چجوری به فامیلمون بگم سگ نگهداشتن اشتباهه؟!
✨ســ۳ــه حدیث کوتاه و معتبــر در مـورد نگهدارۍ #سگ و انواع آن
#بی_تفاوت_نباشیم
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ویدیو #کلیپ
#استاد_علی_تقوی
#امــــر_به_معــــروف رو با گل🌷 و هدیــه 🎁 و جایــزه و میــــز و آینــه و #حس_خوب و گیــــره روســــری، گــــره نزنیــد❗️
"میز حسخوب"
"سهشنبههای مهـدوی"
"چهارشنبههای زهــرایی "و ... چیست❓
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده...
╔═💎💫═══╗
@aamerin_ir
╚═══💫💎═╝
به کانال آمرین بپیوندید👆
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
قادری:
((سلام علیکم))
اظهارات حضرتعالی پیرامون دیه مضاعف قتل نفس درماه حرام را استماع نمودم، برایم روشن نیست حضرتعالی باچه قصد وانگیزه ای چنین مباحث فنی وعلمی که مخاطب خاص دارد وجایش درکلاس درس خارج است با ادبیات خاص وحمله به حوزویان درسطح عموم نشر می دهید فقط جهت آگاهی عزیزانی که احیانا این کلیپ را استماع می کنند
چند نکته کوتاه را تقدیم می کنم
اولا:دراینکه چند ماه ازماه قمری ماه حرام اند بعید است حضرتعالی شبهه وتردید داشته باشید چراکه نص صریح قران دلالت برحرمت این چهارماه دارد، چراکه درایه(194) سوره بقره آمده است :((الشَّهْرُ الْحَرَامُ بِالشَّهْرِ الْحَرَامِ وَالْحُرُمَاتُ قِصَاصٌ ۚ فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ)) ونیز آیه (2)سوره مائده((يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحِلُّوا شَعَائِرَ اللَّهِ وَلَا الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَلَا الْهَدْيَ وَلَا الْقَلَائِدَ وَلَا آمِّينَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنْ رَبِّهِمْ وَرِضْوَانًا))وایه(36)سوره توبه((إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ۚ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ ۚ فَلَا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنْفُسَكُمْ ۚ))
ثانیا:مستند فقهاى امامیه در تغلیظ دیه پنج روایات وارده از امامان معصوم(ع) میباشد، که درکتاب وسائل الشیعه، ج19، درباب 3 ازبواب دیه نفس آورده شده که روایت صحیح السند اند، نه یک روایت ضعیف که به چند روایت اشاره میکنیم:
1. «عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ (ع) رَجُلٌ قَتَلَ رَجُلًا فِی الْحَرَمِ قَالَ عَلَیْهِ دِیَةٌ وَ ثُلُثٌ وَ یَصُومُ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْنِ مِنْ أَشْهُرِ الْحُرُمِ وَ یُعْتِقُ رَقَبَةً وَ یُطْعِمُ سِتِّینَ مِسْکِیناً...» کلینى، محمد، الکافی، محقق، مصحح، غفارى، على اکبر، آخوندى، محمد، ج 4، ص 140، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق.)) :زراره از امام باقر(ع) میپرسد شخصی کسی را در حرم میکشد(حکمش چیست)؟
امام(ع) میفرماید: «باید یک دیه کامل و یک سوم دیه را بپردازد و دو ماه پشت سر هم در ماههای حرام روزه بگیرد و یک بنده آزاد کند و شصت فقیر را نیز اطعام نماید».
2-«عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ (ع) قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ رَجُلٍ قَتَلَ رَجُلًا خَطَأً فِی الشَّهْرِ الْحَرَامِ قَالَ تُغَلَّظُ عَلَیْهِ الدِّیَةُ وَ عَلَیْهِ عِتْقُ رَقَبَةٍ أَوْ صِیَامُ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْنِ مِنْ أَشْهُرِ الْحُرُمِ»، الکافی، ج 4، ص 139) :زراره از امام(ع) باقر سؤال میکند؛ اینکه شخصی در ماه حرام یک نفر را از روی خطا به قتل رساند(حکمش چیست)؟
امام فرمود: دیه بر او تغلیظ و سنگین
میشود و علاوه بر تغلیظ دیه باید یک بنده آزاد کند یا دو ماه از ماههای حرام را پشت سر هم روزه بگیرد))
3. ««عَنْ کُلَیْبٍ الْأَسَدِیِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) عَنِ الرَّجُلِ یُقْتَلُ فِی الشَّهْرِ الْحَرَامِ مَا دِیَتُهُ قَالَ دِیَةٌ وَ ثُلُثٌ»، الکافی، ج 7، ص 281 – 282.)) :کلیب اسدی از امام صادق(ع) سؤال میکند؛ مردی که در ماه حرام کشته شود دیهاش چقدر است؟امام(ع) میفرماید: یک دیه کامل و یک سوم دیه»
ثالثا:این فرع فقهی مورد اجماع فقهاء شیعه است بگونه ای که صاحب جواهر درجلد42، ص26می فرمایند:((ولو قتل فی الشهرالحرام) رجب وذی القعده و الحجه والمحرم ((الزم دیته وثلثا من ای الاجناس)) بلاخلاف اجده بل الاجماع بقسمیه علیه بل المحکی منهما صریحا فضلاعن الظاهر مستفیض اومتواتر، بل فی المسالک ((آن به نصو صارکثیره))
وبنده تعجب می کنم چگونه حضرتعالی مدعی می شوید که مستند دیه مضاعف درقتل نفس یک روایت ضعیف است وحتما مستحضر هستید راویان این فتوا((ابن ابی عمیر، آبان بن عثمان، زراره، حسن محبوب، علی بن رئاب))اند که.ازنظر رجالی هیچگونه مشکلی ندارند واین روایات صحیحه اند
رابعا:آیا بی انصافی وظلم نیست به حوزویان که این روزها به اندازه کافی دشمنان زخم خورد ه ازنظام مقدس جمهوری اسلامی برعلیه آنان سمپاشی وشایعه سازی می کنند، حضرتعالی که خود برخواسته ازاین مکان مقدس هستید وهمین دانش رابه برکت همین حوزه دارید اینگونه بی مهابا هتک حرمت کرده وتلاش مجاهدانه فقهای عظیم الشان را درحد جابجایی واژه ها((، وجوب واحتیاط)) تنزل می دهید حتما دراین اظهار نظرتان باچنین ادبیاتی تجدید نظر کنید، چرا این جنس ادبیات زیبنده روحانی همچون حضرتعالی نیست وفکرنمی کنم حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا ء راضی به این نوع مواضع باشند
⬅️مضافا اینکه آیا حکم الله را می توان به رای عمومی قرار داد تا ببینیم قبول می کنند یا خیر؟!
⬅️آیا به نظر ایشان آیا واقعا عقول در تعبدیات نقشی دارد:
عن السجاد علیه السلام: إِنَّ دِينَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يُصَابُ بِالْعُقُولِ اَلنَّاقِصَةِ وَ اَلْآرَاءِ اَلْبَاطِلَةِ وَ اَلْمَقَايِيسِ اَلْفَاسِدَةِ وَ لاَ يُصَابُ إِلاَّ بِالتَّسْلِيمِ ... (کمال الدين و تمام النعمة ج ۱، ص ۳۲۴)
⬅️ایشون میگه چطور میشه امروز دیه بده یه دیه است فردا که ماه حرام هست ثلث باید اضافه بده؟!
در تعبدیات اگر با این تفکر جلو بریم چیزی باقی نمی مونه: امروز روزه واجبه فردا حرام ، اقمه نماز قبل از اذان رافع تکلیف نیست اما بلافاصله بعد از اذان واجب و ... .
⬅️روایات هم که فرمودند صحیحه است.
⬅️آیا این تقواست بدون تحقیق حتی استقراء ناقص یک اشکال رو به همه حوزویان تعمیم بدید در حالی که حداقل خود شما کار کردید و از بدنه حوزه هستید لذا حداقل یک مورد هست الحمد لله.
🔴 ما حاضریم مناظره کنیم ، موضوع رو مشخص کنید ، اون پایان نامه رو در اختیار بذارید، فرصت معین بشه.