eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا جابجایی زمین باعث افزایش ﻋﻤﺮ ﺳﯿﺎﺭﻩ ﻣﺎ میشود⁉️ 🌎☄️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیین اشتراکی « مزدک » فرقه ای برخاسته از آیین زرتشت 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ باهمه پژوهشهایی که در باره آیین مزدک به عمل آمده است به علت نبودن مدارک مزدکی و تنها وجود نوشته های اندک دیگران درباره مزدکیان هنوز هم زوایایی از این آیین ناشناخته مانده است. 🔷 دلیل آن را باید نابود کردن آثار مزدکیان توسط تئکراتها و فرمانداران ساسانی دانست.دلیل دیگر آن به باور مهرداد بهار آن بوده که؛ توده دین را عمدتا دهقانان ساده روستاها تشکیل می داده اند و فرهیختگان اندکی در میانشان وجودداشته است. 🔶 تنها اطلاعات ما تا این زمان از دشمنان این آیین است که متعلق به متنهای پهلوی پایان دوره ساسانی و آغاز اسلام ، مدارک سریانی، یونانی(بیزانسی) و اسلامی است. 🔷 همه اینها منعکس کننده نظر رسمی دولت ساسانی است و تقریبا هیچیک بیطرفانه به مسئله نگاه نمی کند.در مجموع شهرستانی، ابن ندیم و فردوسی اطلاعات مفیدی درباره آیین مزدکی در دسترس قرار می دهند. ♦️ در سیاسیت نامه نظام الملک و در روایات داراب هرمزدیار نیز اشاراتی به این آیین وجود دارد که ظاهرا بر منبعی کهن تر به نام «مزدک نامک» است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻 🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیین اشتراکی « مزدک » فرقه ای برخاسته از آیین زرتشت 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ باهمه پژوهشهایی که در باره
آیین اشتراکی « مزدک » فرقه ای برخاسته از آیین زرتشت 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ منابع اسلامی از زرتشت نامی سخن می گویند که موبد شهر فسا بوده است ،بنابراین منابع، او که زرتشت پسر خرگان نامیده می شده ، بنیانگذار آیینی بوده است که در آغاز محتملا آیین زرتشتگان خوانده می شده. زمان زیست این زرتشت چندان روشن نیست. 🔷 منابع بیزانسی از بوندوس(بونده) نامی در روم یاد می کند که این آیین را تبلیغ می کرده است و گویند که او در اصل مانوی بوده ، ولی مذهب نو آورده بوده است. 🔶 او سپس از روم به ایران رفت و آیین خویش رابه نام “دیست دینان” تبلیغ کرد و قباد به آیین وی گروید و دریست دین شد البته ایرانیان کیش او را ” تون داریسثنون” یعنی دین خدای خیر گفته اند . 🔷 در زبان پهلوی دریست دین نامیده می شده و معنی همان درست دین را می دهد همچنین از اینجا که او(بونداس) از روم به ایران آمده می توان چنین انگاشت که در اصل ایرانی بوده است. ♦️ بنابر این دو روایت ممکن است باور کنیم که چنین آیینی پیش از مزدک وجود داشته است و سپس بر اثر اوضاع نا بسامان ایران در دوره فیروز و قباد و در پی فعالیتهای مزدک ، آیین مزبور پیروان فراوانی در دوره قباد یافت و به نام مزدک خوانده شد و صورت دینی مستقل یافت. 🔷 در دوره ظهور مانی و مزدک شرایط اقتصادی – اجتماعی ایران عصر ساسانی به گونه ای بود که رویکرد به مسائل اجتماعی – سیاسی فزونی گرفت و چنین بود که مزدک آیین مانی را با شعارهای اجتماعی همراه ساخت و تغییرات اقتصادی – اجتماعی زمینه ساز نهضتی شد که مزدک پرچم دار آن بود به گفته سمعانی خود مزدک اهل نسا و از توابع خبیص بوده است. 🔻 ابن ندیم از مزدک القدیم و مزدک الاخر یاد می کند و این دین را که اساسا مزدکیه و خرمیه بوده است ، فرقه ای زرتشت می داند. او می گوید: 🔷 مزدک القدیم طرفدار لذت بردن از زندگی و برابری و برادری در دارایی و زن بوده است. او معتقد به کار خیر و مخالف خون ریختن و آزار دیگران بوده است. 🔶 مزدک الاخر همان است که در عصر قباد ظاهر می گردد و به دست خسرو انوشیروان کشته می شود .گفتنی است قباد آیین مزدک را میپذیرد اما بر اثر شورش درباریان و مخالفت موبدان از ایران فرار کرد و به هیاطله پناهنده شد و پس از بازگشت و رسیدن به شهریاری روابط او با مزدکیان متکی بر دور اندیشی بود. 🔷 با رسیدن انوشیروان به پادشاهی به روایت میرزا آقا خان کرمانی: انوشیروان دریافت که مال و نتیجه سخنان مزدک و پیروانش که نام آنرا مساوات حقوق و دادگری نام نهاده به ابطال سلطنت و تاسیس جمهوری می انجامد و چنین بود که مزدک و پیرئانش را قتل عام نمود و در اثر این قتل عام است که دکتر زرین کوب شگفت زده شده می گوید: 🔶 دادگری او افسانه ای بیش نیست وگرنه دوازده هزار نفر را قتل عام نمی نمود و برخی بر این نظرند که قتل عام مزدکیان به سود تخت پادشاهی بوده و انوشیروان ناگزیر چنین کرده است. ♦️ راسل هینلز می گوید :چنین بود که مزدک در بیدادگاه انوشیروان محکوم به مرگ شد و به روایت مطهر بن طاهر مقدسی و مسعودی تنها در یک روز تعداد کشته های مزدکی به هشتاد هزار نفر رسید و ابولفرج تعداد کشته شدگان را در یک نیم روز یک صد هزار نفر می داند و خواجه نظام الملک از دوازده هزار نفر یاد کرده است. 🔻 عقاید مزدکیان: 🔷 مزدکی ها ظاهرا به تاویل متون اوستایی معتقد بودند و به باطن معنایی و نه ظاهری آن باور داشتند . دسترسی مزدک به دربار به عنوان یک موبد خود موید ظاهر زرتشتی و احتمالا تمایلات زرتشتی در این آیین است. 🔶 زیرا او به عنوان یک مانوی،قادر نبود در عداد موبدان به دربار قباد راه یابد.اما مزدکی ها از باورهای گنوسی بی بهره نبودند و انتساب آنها به مانویت یک اتهام نیست. 🔷 میتوان باور داشت مزدکی ها برای دین خود یک بنیان زرتشتی قایل بودند و باورهایی برگرفته از آیین گنوسی در مورد جهان داشته اند.لذت بردن از زندگی در حد توان ، یا ریاضت کشیدن های منتسب به مزدک ، هردو می تواند روحی گنوسی داشته باشد. 🔶 دوگانه پرستی مزدکی ضاهرا شبیه دوگانه پرستی زرتشتی است که در اوستای جوانتر دو نماد را می بینیم یکی اهورا مزدا و دیگری اهریمن، اما مسئله نجات روح از ماده، آنرا به دوگانه پرستی گنوسیان نزدیک می کند.منع خون ریختن و برخی نکات اخلاقی اجتماعی ، نوعی اخلاق گنوسی مانوی را جلوه می دهد. ♦️ دین مزدکی در عمل،تلفیقی از دین زرتشتی دوره ساسانی، دین مانوی و آداب و عقاید جوامع روستایی در ایران است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مجسمه غول پیکر ، یان دی و هوانگ دی 🗿🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گنجینه گمشده « نمرود » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیین اشتراکی « مزدک » فرقه ای برخاسته از آیین زرتشت 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ منابع اسلامی از زرتشت نامی
آیین اشتراکی « مزدک » فرقه ای برخاسته از آیین زرتشت 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ آیین زرتشت بوندوس و مزدک بر بنیاد دو اصل کهن نور و تاریکی و گویای آن بود که برخلاف نظر مانی کارکرد تاریکی همان کارکرد نور(روشنایی) متکی بر اراده و رفتارش کورکورانه و تصادفی است . 🔷 ترکیب روشنایی و تاریکی که از دید مانی برآیند جهان مادی است از دید مزدک کارکردی کور دارد و بدین سان در این آیین نور بر تاریکی برتری دارد و سرانجام یزدان بر اهریمن پیروز خواهد شد. 🔶 اما این پیروزی کامل نیست، که جهان مادی که از ترکیب نور و ظلمت پدید آمده و بر جای می ماند و غایت تطور جهان جدایی ذرات نور از تاریکی است و هم در این نکته است که آیین مانی و مزدک مشترک هستند. 🔷 به سخنی دیگر در باور مزدک بر اثر برخورد این دو اصل با یکدیگر مدبر الخیر و مدبر الشر پدید آمدند و هدا بر کرسی عرش در جهان برین نشسته است همانگونه که شاه در زمین ما. 🔶 مزدک در برخی از باورها دنباله رو مانی است اما با توجه به اندیشه های مزدک در می یابیم که مزدک به اندیشه های هندی رویکرد داشته و جهان شناسی آن بر پایه اصول آیین زردشتی است. 🔷 مانی جهان آرمانی خود را با ساختن جهان نور بروی جهان تاریکی خواستار است و مزدک می خواهد این جهان را بهتر و قابل تحمل تر کند و جویای کاستن رنج انسان ها است.از این دید رنجها که پرودگان تاریکی اند از چگونگی زندگی آدمیان بر میخیزند و می توان آنها را از میان برداشت. 🔶 آثار مزدکیان را پس از ساسانیان ، عباسیان از بین بردند و بقایای آیین وی در دوران اسلامی در “خرمدینان” پدیدار شد و نام خرمدینان از آنجاست که به روایتی پس از مزدک زن او به نام “خرمه” به تبلیغ آیین همسرش پرداخت. 🔷 گماشتگان اهریمن برخلاف آیین مانی در دیدگاه مزدکی جلوه مادی می یابند و اینان همان موبدان و رزمندگانی هستند که به بهره کشی از مردم میپردازند و دیوانی هستند که به پیروی از “تاریا” یا فرمانروای تاریکی ،جهان را پر از بیداد کرده اند ،این باور ممکن است علل سیاسی داشته باشد و از نارضایتی مردم از ستم موبدان و روحانیان زرتشتی نشات گرفته باشد. 🔶 مزدک به تاثر از اندیشه های هندی به تناسخ و چخه زایش اعتقاد داشت و بر این اندیشه بود که روان پس از مرگ بدن دیگر بر میگزیند و انسان بسته به نیک بودن و یا بد بودن خود در این جهان پاداش می یابد و پس از مرگ از جهانی دیگر خبری نیست و بدین سان به جای آسمان نگری ، مزدک ، به زمین نگری می پردازد. 🔷 سپید جامگان «المقنع» از پیروان مزدک بودند.خرم دینان پیرو مزدک بر این باور بودند که « سرایی جز این جهان در کار نیست و رستاخیز راستین همانا برون شدن روان از تن و درآمدن آن به تن دیگر است، که اگر نکوکار باشد به تنی نیک و اگر بدکار باشد به تنی بد در خواهد آمد.» 🔻 در مورد اشتراک زنان استاد مهرداد بهار می گوید: 🔷 مسئله زنان به نحوی که مطرح می دارند ، جای سوال است. آیا واقعا منظور تقسیم زنان حرمسرای اشرافی است❓ 🔶 در این صورت چیزی بیش از هزاران زن را نمی شد در میان میلیونها مرد تقسیم نمود.این پیشنهاد منطقی به نظر نمی رسد. 🔷 اما ما به وجود آیین های سالانه و ابتدایی عیاشی های دینی – مذهبی در جوامع روستایی و نیمه روستایی ایرانی و دوام آن تا به عصر امروز آگاهیم، که در طی آن قانون و قرار اجتماعی و خانوادگی برای مدتی محدود از میان بر می خاست و روابط آزاد جنسی گونانگون در یک روستا یا منطقه ای از شهر پدید می آمد. 🔶 در میان خرمدینان نیز بنا به گفته هایی چنین روابطی وجود داشته است. عده ای آنرا انکار میکنند و آنرا تهمت دشمنان می دانند، در حالی که اجرای آیین عیاشی دینی – مذهبی در محدوده زمانی ویژه ، مغایر با ازدواج و عصمت خانواده در خارج از آن محدوده زمانی نیست. ۱🔹 خرمدینان به سرکردگی باک خرمدین جلودار نهضتی بر ضد اسلام و سلطه عرب بودند آنها پیرو عقیده مزدک بودند . ۲🔸این نوع طرز اندیشه بعدها در روزگار عباسیان در جنبشهای قرامطه آشکار شد. ۳🔹 همانند ازدواج با محارم که در برخی از مکانها و در دوره زمانی خاص مورد پذیرش عام بوده و مخالفتی با عقایدو باورهای مردمان آن دوره نداشته است. 🔶 در مورد کشتار مزدکیان به وسیله انوشیروان ، برخی آنرا مناسب با آن زمان می دانند اما باید به این نکته توجه داشت که انشعابات و نهضتهای دینی – مذهبی به خاطر ستمها و اعتراضاتی است که گاه از سوی فرمانداران و گاه از سوی موبدان بر مردم روا می شده است . ♦️جهان شناسی مزدک از جهان شناسی مانی روشن تر است : مزدک بر این باور بود که آمیزش تاریکی و روشنایی از روی اراده بلکه تصادف است ، چرا که هیچیک از تلاشهای اهریمن بخردانه نیست اما کوشش فرمانروای روشنایی خود آزادانه و آگاهانه است که این باور ریشه در اوستای زرتشتیان دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد..🔻🔻
آیین اشتراکی « مزدک » فرقه ای برخاسته از آیین زرتشت 🔻 قسمت (پایانی) 4️⃣ ♦️ مزدک خود را پالاینده آیین زرتشت می نامد.در اندیشه مزدک دو خدای روشنایی یعنی “خور” یا “شید” و “تار” وجود دارد اما برخی شمار این خدایان را به چهار افزایش داده اند : 🔷 یاد یا حافظه، دریافت یا فهم ، بازشناسی یا تمیز و شادی یا ابتهاج ، چهار آفریننده و باشندگان می باشند و هر موجودی از آمیزش این چهار نیرو به وجود می آید. 🔶 “شید” یا خور در جهان جان ها یا آسمان اول فرمانروایی می کند و شش وزیر به نام های سالار،پیشکار،باروان،کاردان،دستور و کودک(به گفته شهرستانی در ملل و نحل هفت وزیر) او را در کارهایش یاری می رسانند. 🔷 در نگرش مزدک اگر انسان بتواند دارنده آن دوازده جان باشد«دهندهف ستاننده، برنده، خورنده،دونده،خیزنده،کشنده،زننده،کننده،آینده،شونده و پاینده»در درون خود به برابری که همان کمال است دست می یابد. 🔶 در نگر مزدک آنچه آدمی را به سوی دوازده دشمن کمال انسانی می کشاند زن و خواسته اوست، این سخن مزدک متاثر از دیدگاه بودا است که خواستگاه رنج را آرزو می داند و مانی به پیروی از این توهم زن را با مرد یکسان نمیدانست. 🔻 شهرستانی می گوید مزدک سه ضد را در پیدایی جهان موثر می دانست و این سه عنصر عبارت بودند از : آتش ، آب ، خاک و از این دید از آمیزش سه عنصر متضاد است که دو ایزد نیکی و بدی هستی یافته و خدای بزرگ هیچ یک از این دو نیست،او در جهان برین بر کرسی نشسته و همانند شهریاریکه در زمین بر تختی می نشیند جهان را اداره می کند. 🔷 شهرستانی از چهار نیرو سخن می گوید که در جهان برین همانند موبدان موبد، هیربدان هیربد، سپهبد و رامشگر در دربار ساسانیان فرمانبردار خدایند . 🔶 این چهار نیرو به یاری هفت وزیر در دایره ای از دوازده جهان یا نیروی معنوی جهان را می گردانند و زمانی که آن چهار و هفت و دوازده در یک تن گرد شوند آن باشنده مینوی می شود . 🔷 خدای بزرگ به نیروی کلام کار جهان را سامان می دهد و آنان که این کلامها را دریابند راز بزرگ یا سر اکبر بر آنان گشوده می شود و آنکه در نیابد در جهل فرو می ماند. 🔶 در نوشته های مورخان نوشتاری درباره خلق جهان مینو و ماده بنا به باور داشتعای نزدکی نمی بینیم و از آن آ”اهی نداریم. همچنین درباره پایان جهان و وظایف مدبران خیر و شر چیزی را دسترس نداریم و مانی تنهابه طور مقطعی بر پیروزی نیکی بر بدی به ما می گوید و شاید نا آگاهی ما از فقدان منابع و از بین رفتن نسکهای آیین مزدکی باشد. 🔷 در میان مزدکیان و پیروان و دنباله گیران دوران اسلامی ایشان ، نوعی نجات نهایی مطرح بوده است و در طی این مرحله ارواح از راه ستارگان ، ماه و خورشید به نجات نهایی دست می یافتند که کمی مشابه باورهای صائبیان است. 🔶 بر اساس باور های مزدکی اگر فرد کار نیک کند به بشهت میرود و اگر بد کند به اسارت روح در این جهان مادی ادامه خواهد داد که این باور و اعتقاد رنگ و بوی تناسخ بودایی را در خود دارد. 🔷 از نظرگاهی دیگر در مورد باورهای مزدکی ، وجود خداوندی که در امور جهان دخیل نیست و دور از رویداد های جهان هستی قرار دارد مارا با دیدگاهی گنوسی آشنا می گرداند. 🔶 همچنین تقدس کلام، حرف و عدد راز آلود بودن معنای آنها بنی(پایه) گنوسی دارد. اما در زمینه اجتماعی مزدکیان بر آن بودند که خداوند ارزاق را چنان بر زمین آفرید که همه بتوانند آنرا به تساوی میان خود بخش کنند و هیچکس بیش از سهم خود نبرد.ولی در درازای روزها، ستم فرد بر فرد ، سبب دگرگونی اوضاع و پدید آمدن مسکین و غنی شد، این عدم برابری باید از میان برخیزد و کوشش در این راه خود پرهیز و تقوی است. 🔻 اشتراک زنان و زمین و… 🔷 از نقدهایی که بر آیین مزدک روا میداند اشتراک و تقسیم زنان در میان مردان است ، وجود این باور در میان ایرانیان قدمتی بس طولانی دارد حتی ضحاک متهم است که طرفدار تقسیم زن و مال بوده است. ♦️شعار تقسیم اراضی و مالکیت عمومی بر آنها حتی در میان رودان باستان در عصر تمدن سومر دیده می شود. به هر روی شعار تقسیم زمین و برابری مال ، متعلق به جوامع اشتراکی روستاییانی بوده است که در ایران تا عصر مغول نیز دوام آورد، و احتمالا آنان خواهان عمومیت بخشیدن به این شکل از جوامع محدود روستایی بوده اند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جنگجویان انسان« شامپانزه » 🐒🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نقشه عجیب باستانی کره زمین 🌎🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا جن‌ها در دنیایی موازی با ما زندگی می‌کنند⁉️👹🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
سای‌بابا خود را برهما، خدای خالق و هستی بخش می‎پنداشت 👹🔺 #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #وحدت_و
سای‌بابا خود را برهما، خدای خالق و هستی بخش می‎پنداشت 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ درباره‌ی این مدعی دروغین کرامات زیادی را نقل کرده‌اند! 🔷 سای‌بابا با مالیدن دست‌ بر سر پیروانش گرد سفید رنگی از لای انگشتانش خارج می‌شود و گاهی برای جلب افکار پیروان خودش در وسط میدانی که گرد او جمع شده‌اند در کوزه‌ای معلق که در دست دستیار اوست، دست برده و خاکستر یا همان گرد سفید رنگ را بیرون می‌کشد که کم‌کم به تلی از خاک تبدیل می‌گردد. 🔶 او با این کار خود مدعی است که از هیچ، ماده می‌سازد! عرفای مشهور هند همچون سادهوناتراجان او را قبول ندارند. سادهوناتراجان می‌گوید: 🔷 در هند فراوان‌اند کسانی که قادرند کارهای سحرآمیز انجام دهند ولی عارف حقیقی هرگز به این دکانداری‌ها نیاز ندارد و هیچ‌گاه از خود چیزی نمی‌گوید.[۱] 🔻 دیدگاه‌های سای بابا عبارت‌اند از: ۱♦️ حاکم دانستن آیین خود بر همه ادیان: 🔷 سای بابا معتقد است که همه ادیان و مذاهب در یک سطح بوده و نسبت به یکدیگر برتری خاصی ندارند. او فقط آیین خود را بر همه ادیان و مذاهب برتر دانسته و معتقد است که بر همه آیین‌ها حاکمیت دارد. 🔶 سای بابا اصول دعوت خود را بر پایه‌ی پنج ارزش انسانیِ حقیقت، پرهیزگاری، صلح و آرامش، عشق و پرهیز از خشونت بنا نهاده و می‌گوید عصاره‌ی همه‌ی ادیان، همین پنج حقیقت اعلام شده می‌باشد. 🔷 بدیهی است برابر دانستن همه ادیان و مذاهب به معنی پذیرش کثرت‌گرایی و پلورالیسم است که در جای خود بطلان آن اثبات شده است و از نظر ما مسلمانان، اسلام برترین دین الهی است. 🔶 نکته دیگری که از عبارت او برداشت می‌شود این است که وی برای جلب پیروان خود از میان همه‌ی مذاهب و آیین‌ها، تمام مذاهب را یکسان دانسته و با این کار می‌خواهد راه ورود پیروان مذاهب را به سمت آیین انحرافی خود باز نماید؛ و این نیز باطل و نوعی فریب است. ۲♦️ عدم تصویر روشن از خدا: 🔷 سای بابا تصویری روشن از خداوند در آموزه‌های آیین خود ارائه نمی‌دهد. تعابیری همچون همه‌ی انسان‌ها جزئی از خدای واحدند، عشق و خدا از یکدیگر جدا نیستند، شما همه‌ی سلول‌های زنده در بدن خداوندید، وظیفه، خداوند است و مانند آن نشان از این دارد که او گاهی قائل به حلول است و گاهی قائل به همه‌ خدایی است، گاهی خدا را از سنخ روح کیهانی و انرژی می‌داند و... .[۲] 🔶 خدای معرفی شده از سوی سای بابا با خدایی که از طرف اسلام معرفی شده کاملاً متفاوت‌اند در آموزه‌های اسلامی خدا واجب‌الوجودی است که تعدد و ترکیب و مانند آن در راهی ندارد؛ در چیزی حلول نمی‌کند، جامع صفات کمالیه است و هیچ جهت نقص و نیاز در او وجود ندارد. 🔷 بنابراین تفکرات انحرافی سای بابا با مبانی دینی ما که به همراه دلایل شرعی و عقلی است، همخوانی ندارد و اگر از خود او هم علت این همه تشتت آراء پرسیده شود نمی‌تواند جواب منطقی بدهد. ۳♦️ تکیه بر تصرفات و کارهای سحرآمیز: 🔷 بسیاری از رهبران فرقه‌های هندی به‌واسطه‌ی ریاضت‌هایی که تحمل کرده‌اند به کارهای خارق‌العاده دست می‌زنند که برای دیگران تازگی دارد و سبب گرایش افراد کم اطلاع به سوی این افراد می‌گردد؛ البته این نوع تصرفات و اعمال سحرآمیز نه برای معرفی خدا که برای معرفی خودشان در بازار مدعیان دروغین مطرح می‌گردد. 🔶 سای بابا نیز برای اثبات خود، کارهای منحصر به فردی انجام می‌دهد. برخی از کارهای سای بابا هم از این نوع است و این مسئله در میان آیین‌های شرقی امری عادی به نظر می‌رسد. 🔷 برخی از تصرفات و خوارق عادات نیز که از باب خبرگیری یا یاری گرفتن از جن و یا ارواح و مانند آن باشد کهانت و سحر است. 🔶 همچنان که ساحران زمان حضرت موسی (علیه‌السلام) نیز برای مقابله با معجزه آن حضرت با تصرف در فکر و خیال تماشاگران چنان وانمود می‌کردند که ریسمان و عصاها حرکت می‌کنند، با این که در واقع حرکتی نداشتند و این عمل در گذشته و در میان یهودیان رواج فراوانی داشته است.[۳] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سای‌بابا خود را برهما، خدای خالق و هستی بخش می‎پنداشت 👹🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ۴♦️ خدای خیالی مریدان: 🔷 سای بابا با سوءاستفاده از گرایش‌های مقدس و فطری پیروان خود که عشق به پرستش خداوند دارند مدعی شد که خداوند در او حلول کرده و معجزه‌ی او همان تولید خاکستر با دستش می‌باشد! از این رو مردم را به ستایش خود فراخواند و اذکار و عبارات ذیل را به پیروان خود اعلام کرد: 🔶 «خودتان را محصور من بدانید! به من مشغول باشید! جنونِ بابا را در زندگی‌تان خلق کنید! باور کنید که از این جنون شیرین‌تر نیست! مثل کودکی پرورشتان دادم! مثل پدر و مادری عاشق تا رشد کنید! وقتی خانم جوانی شدید شریک زندگی شما شدم، تا دوستتان بدارم! و حافظتان باشم! دو پسر زیبا به شما دادم، تا آن‌ها را دوست بدارید. 🔷 اما امروز با فرم واقعی خودم جلوی شما ایستاده‌ام! بیا عشق مرا بپذیر و خودت را رها کن! مرا واقعاً قبول کن مثل مادرت، من در عوض به تو تعلیم یک زندگی می‌دهم یک زندگی فراسو که در آن من و تو با هم سفر می‌کنیم به طرف یک نور و در آن من و تو با هم درمی‌آمیزیم! من آمده‌ام تا سعادت بدهم، من آمده‌ام که ببخشم! هیچ منظور دیگری از موجودیت من نیست. بیا مرا پیدا کن و خودت را پیدا کن!»[۴] 🔶 این خدای خیالی که خود را هستی بخش می‌پندارد انسانی مملو از هواهای نفسانی است که با تصرفات و جادوگری‌هایی که انجام می‌دهد کوشیده است فطرت پاک پیروان خود را به دست خود منحرف کند؛ غافل از اینکه ممکن است پند صباحی این انحراف فکری به وجود بیاید ولی دیر یا زود همه‌ی آن مریدان غافل پی‍‌خواهند برد که آن خدای واقعی که عطش فطری آن‌ها را سیراب کند سای بابا نمی‌باشد. 🔻 تأملی در روش‌های سای بابا 🔷 دو روش عمده که در تعلیمات سای بابا زیاد مطرح گردیده و تأثیر بسیاری در جذب هوادارانش داشته است عبارت‌اند از: استفاده از کارهای سحرآمیز و بیان ساده و روان. 🔶 در خصوص مورد اول به جمله‌ای از علامه طباطبایی (رحمة‌الله) اشاره می‌کنیم که می‌توان به‌واسطه تسلط بر نفس به کارهای خارق‌العاده دست زد. ایشان می‌گوید: 🔷 «و اما فِرَق مختلفه مرتاضین کسانی که دارای اعمال شگفت‌آوری هستند مانند ساحران اهل سیمیا (سیمیا علمی است که موضوع آن هماهنگ ساختن و خلط کردن قوای ارادی با قوای مخصوص مادی است که برای دست‌یابی و تحصیل قدرت در تصرفات عجیب و غریب در امور طبیعی به کار می‌رود.) 🔶 و اصحاب طلسمات و آن‌هایی که دارای تسخیر ارواح و تسخیر جن و تسخیر روحانیت حروف و کواکب و غیر آن هستند و آنان که به احضار و تسخیر نفوس پرداخته‌اند، گرچه برای هر کدامشان ریاضت‌های عجیب مخصوصی است لیکن نتیجه‌ی نوع آن‌ها همان تسلط بر نفس است». ♦️ تصرفات افرادی همچون سای بابا که در آن جایی برای شریعت وجود ندارد چیزی جز سحر نمی‌باشد.[۵] 🔻🔻 پی‌نوشت: [۱] . عرفان گنوستی سیزم، میستی سیزم، قم: بوستان کتاب، ۱۳۹۳، ص ۲۲۹. [۲] . فعالی، آفتاب و سایه‌ها، تهران: نشر عابد، ۱۳۹۰، ص ۱۵۳. [۳] . سید قوام‌الدین حسینی، عرفان اسلامی، نشر زمزم هدایت، ۱۳۸۹، ص ۲۵۲. [۴] . مظاهری‌سیف، جریان شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور، قم: صهبای یقین، ۱۳۹۰، ص ۳۷. [۵] . حمید نگارش، فرقه‌های نوظهور، قم: تحقیقات اسلامی، ۱۳۹۰، ص ۵۴. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نخستین عکس از بدن انسان با اشعه ایکس 💀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
امپراطوری آکسومیت « سرزمین ملکه سبا » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
«پورت رویال» خبیث‌ترین شهر غرق شده جهان 🌊🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سر انسان نقطه خروجی روح از بدن 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فرقه عجیب « سبائیه » 👹🔻 #مدعیان_دروغین_مهدویت #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #بدعت_در_دین #غُلات_غالی_
فرقه عجیب « سبائیه » 👹🔻 ♦️ به صورت کلی مدعیان دروغین به دو دسته قابل تقسیم هستند: 🔷 دسته اول، افرادی هستند که این مقام را برای شخص خودشان ادعا نموده اند. 🔶 دسته دوم، افرادی هستند که چنین مقاماتی را برای افرادی دیگر ادعا کرده اند؛ افرادی که ای بسا از صالحان روزگار و حتی از امامان معصوم بوده اند اما در عین حال ادعای «مهدی موعود» بودن نداشته اند. ♦️این فرقه منتسب به شخصی به نام «عبد الله بن سبا» است . 🔻 پیدایش «فرقه سبائیه» بعد از شهادت امیر المومنین علیه السلام در سال ۴۰ه.ق می باشد. مهمترین اعتقادات آنها عبارت است از: 1️⃣ معتقد به غیبت امیرالمومنین علیه السلام و بازگشت او شدند و شهادت او را نیز انکار می نمایند. (ر.ک: تاریخ شیعه و فرقه های اسلام، ص ۱۲۷) 2️⃣ آنها می پنداشتند که امیرالمومنین علیه السلام تا آخرالزمان باقی است و روزی خروج خواهد کرد و زمین را از عدل پر خواهد کرد؛ چنان که از ظلم پر شده است. بنابراین این جماعت هرگز معتقد به امامت امامان دوازده گانه نیستند. (الغیبه، شیخ طوسی، ص ۱۹۷) 3️⃣ ایشان نسبت به امیر المومنین علیه السلام غلو کردند و گمان کردند او نبی است و حتی گمان کردند او خداست. (المهدیه فی الاسلام، ص ۹۴) ♦️ در مورد «عبدالله بن سبا» باید گفت، که اولین بار نام او در کتاب تاریخ طبری، با روایت سیف بن عمرو، آمده است، که نقل می کند: 🔷 «او مردی یهودی از صنعا، از مادری سیاه پوست بود و در زمان عثمان مسلمان شد؛ به این قصد که در پوشش اسلام شروع به فساد کند و اسلام را براندازد؛ و در قتل عثمان هم شریک بود.» (تاریخ الرسل و الملوک، ج ۲، ص ۶۴۷) 🔶 البته مورخان بزرگی همچون یعقوبی (متوفی۲۸۴ه)، بلاذری (متوفی ۲۷۹ه)، ابن سعد (متوفی ۲۳۰ه) از ابن سبا اسمی نیاورده اند. 🔻 علامه عسکری در کتاب عبدالله بن سبا (ر.ک: عبدالله بن سبا، ج ۳) به تفصیل درباره شخصیت عبدالله بن سبا سخن گفته و ساختگی بودن آن را ثابت می کند. 🔷 علامه عسکری در مورد سیف بن عمرو تمیمی (متوفی ۱۷۰ ق) هم می فرماید که، وی عدنانی بوده و سعی فراوانی در تصرف تاریخ نموده است؛ از این رو عبدالله بن سبا هم از طراحی های اوست؛ تا بدین وسیله اختلافات مهم دنیای اسلام و عقاید مهم شیعه را به عبدالله بن سبا نسبت دهد؛ تا چنین وانمود کند که اصل این عقاید از یهود گرفته شده است. 🔶 متأسفانه برخی از شیعیان هم (مانند نوبختی در فرق الشیعه و اشعری در المقالات و الفرق) بدون دقت در کتب خود نام او را ذکر کرده اند؛ در حالی که جمع کثیری از اهل سنت وجود ابن سبا را انکار کرده اند؛ مانند: طه حسین (الفتنه الکبری علی و بنوه، ص ۹۸)، دکتر علی وردی (وعاظ السلاطین، ص ۱۷۵) و … (ر.ک: الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب، ج ۳، صص ۲۹۳-۲۹۰) ♦️ بر اساس آنچه گذشت معلوم می شود که برخلاف تصور واهی برخی از وهابیان هرگز نمی توان مبداء پیدایش اعتقادات اصیل شیعه را در فرقه سبائیه و در شخص موهوم عبد الله بن سبا دانست. 🔻 زیرا بر فرض که فرقه سبائیه در تاریخ وجود خارجی داشته باشد به وضوح پیداست که عقاید سست ایشان هیچ تناسبی با عقاید ناب شیعه اثنی عشری ندارد. در هر صورت در مورد سبائیه چند نکته قابل ذکر است: 1️⃣ این طائفه منقرض شده اند و ادعای آنان هم باطل است. 2️⃣ روایات فراوانی در منابع معتبر شیعی وجود دارد، که در آنها به تعداد ائمه علیهم السلام تصریح شده در حالی که در این فرقه اثری از این اعتقاد وجود ندارد. 3️⃣ مسأله به شهادت رسیدن امیر المومنین علیه السلام از مشهورترین حوادث تاریخ اسلام بین شیعه و سنی است در حالی که این فرقه منکر آن است. 4️⃣ امیر المومنین علیه السلام در هیچ جا چنین ادعایی نداشته؛ بلکه خبر از آمدن قائم آل محمد (عج) می دهد. 🔷 اصبغ بن نباته می گوید: «نزد امیرالمؤ منین(ع) رفتم و او را متفکر و خیره شدهِ به زمین یافتم. عرض کردم: یا امیرالمؤ منین! چگونه است که شما را متفکر و خیره شده به زمین می بینم❓ آیا نسبت به آن راغب شده ای❓ 🔻 فرمود: نه والله! هرگز نه راغب زمین و نه راغب دنیا گشته ام؛ ولی درباره فرزندی که از صلب من و یازدهم از اولاد من است، تفکر می نمودم. 🔷 اوست آن مهدی که زمین را پر از عدل و داد می کند، پس از آن که از ظلم و جور پر شده باشد. ♦️او را حیرتی و غیبتی است، که در آن گروهی هدایت و گروهی گمراه می شوند…» (ر.ک: کمال الدین و تمام النعمه، ج ۱، ص ۲۸۹) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نمایش اسکلت دایناسور‌ها برای اولین بار در سال ۱۸۶۸ 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
«كواينسيدنس» اتفاقاتی که بر هم منطبق مي شوند 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2