eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
نگاه مختصری به آئین زرتشت 🔥🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ ایرانیان خدایان طبیعت‌، یعنی‌ سه‌ موجود اخـلاقی بـزرگ را همراه با تکریم می‌پرستیدند‌. 🔷 این سه را که اهوراها (خداوندان) می‌نامیدند عبارتند از: «اهورا مزدا»، (خداوند خرد‌) و در‌ مرتبه‌ای‌ پایین‌تر از آنها «میتره» و «ورونه»، خداوند میثاق و سوگند، که اگر باهم لحاظ شوند بـه انـسان‌ها‌ بـرپایه‌ قانون اشه انسجام خواهند بـخشید. 🔻 اسلام و اهورا مزدا 🔷 زرتشت خود روحانی‌ای بود که‌ با‌ این‌ عنوانِ موروثی زاده شد، اما چنان‌که از گات‌ها برمی‌آید، جامعه دیرپایِ شبانیِ ایرانیان در زمان‌ حیات‌ زرتـشت‌ در حـال از هـم پاشیدن بود. عصر برنز در آن زمان، مراحل‌ شکوفایی‌ خـود را طـی می‌کرد و شاهزادگان جنگجو و پیروانشان که مجهز به اسلحه‌های کاری و ارابه‌های جنگی بودند، مدام‌ در‌ جنگ و غارت غرق بودند؛ گویا قـوم زرتـشت قـربانی تهاجم همسایگان پیشرفته و غارتگر‌ شده‌ بود. 🔶 بدین‌ترتیب زرتشت که خـود شاهد این‌ خشونت‌ها‌ و بی‌عدالتی‌ها‌ بود، به تفکر عمیق درباره خیر و شر‌، و منشأ‌ آن دو سوق داده شد. وی در موعد مقرّر آنچه را دریـافته بـود‌ و بـه‌ صورت سلسله‌ای از الهامات الاهی‌ تجربه‌ کرد. این‌ الهاماتْ‌ او‌ را به تبلیغ دیـن جـدیدی رهنمون‌ شد‌. 🔷 او پیروانش را چنین تعلیم داد که تنها یک خدای سرمدی وجود‌ دارد‌ که اوآن را اهورا مزدا‌ می‌دانست‌؛ مـوجودی کـه حـکیم، خیر و عدل‌ کل‌ است، اما قادر مطلق نیست؛ زیرا که خود وی گـفته اسـت: «بـه درستی‌ که‌ دو روح نخستین وجود دارد‌؛ دو‌ همزادی‌ که در ستیز‌ با‌ یکدیگر شهره‌اند. 🔶 آنها در‌ اندیشه‌ و گفتار و کـردار، دوگـانه‌اند: خـیر و شر» ، یعنی خدا دشمنی به نام «انگره‌مئینیو» (روح‌ پلید‌) دارد که او نیز آفریدگاری نـدارد‌. و از‌ آنـجا که‌ اهوارامزدا‌ باید‌ بر وی غلبه می‌کرد‌ و شر را نابود می‌ساخت، این جهان را به مـثابه کـارزاری پی ریـخت که در آن‌، نیروهای‌ آنها به مصاف هم درآیند. 🔷 او‌ این‌ معرکه‌ را‌ با‌ برانگیختن روح مقدسش‌، یـعنی‌ «سـپنته مئینیو» و شش موجود بزرگ دیگر، یعنی امشاسپندان «نامیرایان مقدس» تحقق بخشید. 🔻نمودار زیـر امـشاسپندان بـزرگِ‌ ششگانه‌ و یک‌ سپنته مینیوی بزرگ، یعنی موجودات هفتگانه‌بزرگ‌را [همراه‌ با‌ مخلوقاتی‌که‌ تحت‌حمایت‌ ومحل‌ سکنای‌آنهایند]نشان‌می‌دهد‌:اوسـتا (پهـلوی)برگردان تقریبی به فارسیمخلوق 1️⃣ «خْشَژوَئیریه» (شهریور) قدرت/سلطنت آرزو شدهآسمان 2️⃣ «هئوره‌وتات» (خرداد) انـسجام / تـندرستیآب 3️⃣ «سـْپَنْتَه اَرمَئیْتی» (اسپندارمذ) عشق / پارسائی مقدسزمین 4️⃣ «اَمِرِتات» (امرداد) زندگی طولانی / بی‌مرگیگیاهان‌ 5️⃣ «وهُوْمَنَه» (وهمن) قصد نیک / هـدف نـیکگاو 6️⃣ «سـْپَنْتَ مَینیو» روح مقدسانسان 7️⃣ «اشه وَهْیْشته» (اَرْدِوهیشت)حقیقت / درستکاری، نظمآتش 🔶 هر کدام از این هـفت مـوجود یکی از مخلوقات هفتگانه را حمایت کرده‌، در‌ آن، سکنا می‌گزیند و در عین حال همچون وجهی از خدا، و ایزدی مستقل به شـمار مـی‌آید، که از آن رو که تجلی او است، پرستیده می‌شود. 🔷 تمام آنانی که می‌خواهند‌ «اشون‌« شـوند، یـعنی براساس اشه زندگی‌ را‌ بگذرانند، می‌باید تلاش کـنند تـا امـشاسپندان بزرگ را در قلب و بدن خود درآورند و با پاسـ‌داشتن مـخلوقات مادیِ خود به آنان خدمت کنند. 🔶 این نظریه‌ در‌ خصوص خلق انسان شالوده‌ نـوع‌ دوسـتی فراوان و مستمری را پی‌ریزی کرده اسـت. خـصوص«خشثره» را کـه دربـرگیرنده فـلزات و آسمانِ سنگی می‌انگاشتند (بسیاری از مردمان کـهن هـیچ تمایز اساسی‌ای بین فلزات و سنگ نمی‌گذاشتند). 🔷 بنابراین عنایتی که‌ به‌ همه اشـکال فـلزات می‌شد می‌توانست نوعی احترام گذاشتن بـه او باشد (که نهایتا سـکه‌ها را نـیز در برمی‌گرفت تا از آن به خوبی و خـیرخواهانه اسـتفاده کنند). ♦️این« امشاسپندانْ نامیرایان» مقدس‌ دیگری‌، یعنی ایزدان‌ را که موجوداتی سزاوار ستایشند بـرانگیختند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاه مختصری به آئین زرتشت 🔥🔻 قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ در مـیان خدایان سودمند قدیمی دو «اهورای کـِهْتَر» نـیز وجـود دارد‌؛ «انگره مینیو» از دوران بـاستان بـا ایجاد، و به‌مدد ارواح شریر مـانند‌ «دِوَهـا‌ یا‌ خدایان شریر جنگ» به مخلوقات خیر حمله آورد. 🔷 از دیدگاه تعالیم زرتشتی او است که اولیـن گـیاه‌، ‌‌گاو‌ و انسان را از بین برد و مرگ را بـه ایـن جهان آورد، در حـالی‌ کـه‌ «امـشاسپندان‌« با آفریدن زندگانی‌های بـیشتر از دل مرگ، شر را به خیر تبدیل کردند. مبارزه با‌ شر و تقویت خیر وظیفه امشاسپندان است. 🔶 مـخلوقات آنـان به طور غریزی در راه‌ دست‌یافتن بـه هـمین هـدف‌ تـلاش‌ مـی‌کنند؛ به استثنای انـسان‌ها کـه می‌باید با انتخاب سنجیده خود و در پرتو وحی زرتشت این کار را صورت دهند، سپس به هنگام مـرگ دربـاره هـمه آنها داوری خواهد شد. 🔷 اگر پندار‌، گفتار و کـردار نـیکشان بـر بـدی آنـها غـلبه کند، روحشان از پلِ فراخ، عبور و به بهشت عروج خواهد کرد، در غیر این صورت از پل تنگ به درون دوزخ با تمام مجازات‌های‌ آن‌ سقوط می‌کنند. 🔶 هدف نهایی از تلاش‌های فضیلت‌آمیز، نجات از این دنـیا است. براساس تعالیم زرتشت، مجموعه کوشش‌های نیکوکاران کم‌کم شر را ضعیف خواهد کرد و بدین ترتیب پیروزی خیر را میسر‌ می‌گرداند‌ و این انتظاری است که همواره از پیروان او می‌رود. 🔷 به هر تقدیر مجموعه‌ای از اعـتقادات بـه دلائل مختلف گسترش یافت که از آنها برمی‌آید که نشانه آخرالزمان بدبختی‌ روزافزون‌ و مصائب عالم‌گیر خواهد بود، سپس چنان‌که عموما می‌انگارند «منجی عالم، سوُشینت» با شکوه خواهد آمد. 🔶 تقدیر چنان اسـت کـه او از نطفه زرتشت پیامبر، که به گونه‌ای‌ معجزه‌آسا‌ در‌ دریاچه‌ای نگهداری می‌شود از مادری‌ باکره‌ متولد‌ می‌گردد. 🔷 در آن زمان نبرد عظیمی بین ایزدان و دیوان درخواهد گرفت کـه سـرانجام با پیروزی خیر پایان مـی‌پذیرد و بـدن‌های کسانی که‌ پیش‌ از‌ این مرده‌اند دوباره شکل می‌گیرد و به ارواحشان خواهند‌ پیوست‌ و داوری نهایی از طریق آزمونی سخت و آتش‌بار صورت می‌گیرد؛ فلزاتی که در کوه‌ها هستند ذوب خـواهند شـد و سیلاب سوزانی‌ تشکیل‌ مـی‌شود‌ کـه شریران را نابود و جهنم را از آنان پاک خواهد‌ ساخت. 🔶 اما بنابه تعدیلی که برای اولین بار در قرن نهم در این نظریه صورت گرفت، شریرانی که‌ با‌ درد‌ و رنجِ این آزمایشِ سخت، پالوده شده، زنده می‌مانند، بـه سـعادتمندان می‌پیوندند‌ و به‌ آنها خوراک بهشتی می‌دهند و بدن‌های آنان همانند روحشان نامیرا خواهد شد. پادشاهی اهورا مزدا بر زمینی‌ که‌ بازسازی‌ شده است برقرار خواهد شد و سعادتمندانْ جاودانه، در حضور او شادمان خـواهند‌ بـود‌. 🔷 تنها‌ یـک گرایشِ عمده‌ای وجود دارد که نسبت به دین زرتشت بدعت به شمار می‌رود‌ و آن‌ زروانی‌گری‌ است که احـتمالاً در قرن پنجم ق.م در بابِل (که در آن زمان جزو قلمرو‌ حکومت‌ ایرانیان بود) ظـهور پیـدا کـرد . 🔶 آیین آنان بر یکتاپرستی استوار بود‌؛ با‌ این‌ اعتقاد بنیادی که فقط یک موجود غیر مخلوق بـه ‌ ‌نـام زروان (زمان) که پدر‌ اهورا‌ مزدا ونیز انگره‌مئینیو است وجوددارد. این‌بدعتْ بسیارخطرناک بود، چراکه بـدین‌ترتیب بـرای خـیر وشر‌، منشأ‌ مشترکی‌ فرض‌می‌کرد. 🔷 اما زروانی‌ها معتقدبودند که زروان، که خدایی دورازدسترس است، قدرت‌های خود را بـه پسر‌ نیک‌ خویش سپرده‌وبه‌این‌ترتیب او جهان را آفریده است. ♦️ از این‌رو است که زروانی‌ها‌ و بهکیشان‌ هـمه‌ می‌توانستند به رغم تـفاوت بـنیادین اعتقادی، خالق، یعنی «اهورا مزدا» را یکسان پرستش کنند… به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« آتاکاما » صحرای بدون باران 💦🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
درخت شیطان در نیوجرسی آمریکا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 فضا - زمان چه هستند ❓🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ آیا فضا ، زمان در هم تنیده هستند یا جدا ❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاه مختصری به آئین زرتشت 🔥🔻 قسمت (ششم) 6️⃣ 🔻 تحولات‌ جدید‌ 🔷 از‌ حدود قرن نهم، زرتشتی‌ها از پیشرفت‌های عمومی در آموزش محروم بودند و نمی‌توانستند‌ کاری‌ بیش از عمل به تکالیف مذهبی و حفظ ایمان خود انجام دهـند. 🔶 افزایش ثروت در میان پارسیان‌ موجب‌ هیچ تغییر واقعی‌ای در این وضعیت نشد تا آن‌که در‌ اوائل‌ قرن نوزدهم، مردم عامی توانستند در بمبئی‌ پسران‌ خود‌ را به مدارسی از نوع غربی بفرستند‌. 🔷 در‌ آن ایام، موبدی پارسی اولین دسـتگاه چـاپ را در آن شهر به راه‌ انداخت‌ و روزنامه‌های پارسی انتشار یافت، اما‌ اندکی‌ پس از‌ آن‌، مبلّغی‌ اسکاتلندی به نام «جی. ویلسون» قاطعانه‌ بر‌ آن شد تا پارسیان بمبئی را که وی دوستدار آنان بود، به‌ کیش‌ مـسیحیت درآورد. 🔶 او تـرجمه متون پهلوی‌ و اوستایی را با دقت‌، مطالعه‌ کرد و برای انتقادات شدید و اهانت‌آمیز‌ نسبت‌ به مطالب آنها به‌خصوص ثنویت از روزنامه‌های جدید استفاده کرد. مردم عامیِ پارسی‌ هیچ‌ اطلاعی از این متون کـهن‌ نـداشتند‌، زیرا‌ آنها خودشان از‌ نیایش‌های‌ اوستایی به عنوان سرودهای‌ مقدس‌ استفاده می‌کردند؛ سرودهایی که تأثیرگذار بودند، اما واقعا درک نمی‌شدند. 🔷 از این رو با‌ وحشت‌ به موبدان خود رجوع کردند تا‌ نادرستی‌ انـتقادات «ویـلسون»‌ را‌ ثـابت‌ کنند، اما موبدان که‌ تـعلیماتِ آنـها هـمچنان به شیوه‌ای کاملاً سنتی بود، برای پاسخگویی به این چالش فاقد آگاهی‌ لازم‌ بودند. 🔶 یک موبد عالی‌رتبه صرفا بیان‌ جدیدی‌ از‌ اعـتقادات‌ «بـهکیشانه»‌ را بـه اطلاع‌ مردم‌ رساند؛ بدون آن‌که سعی کند از اسـطوره‌های بـاستانی‌ای که ویلسون آنها را به باد تمسخر گرفته‌ بود‌، تفسیر‌ مشخصی ارائه کند. از این رو مردم‌ عامی‌ احساس‌ کردند‌ که‌ ویلسون‌ آنـان را شـکست داده اسـت. 🔷 دو موبد دیگر به دانش رمزی پناه بردند و در پرتو مفاهیم «صـوفیان و آیین هندو»، اوستا را به زبان تمثیلی تفسیر کردند. آنان‌ اعلام داشتند که تعالیم (درونی) آن ناظر به خداوندِ قـدیر و مـنزه اسـت، در حالی که «اهورا مزدا و اهریمن» چیزی بیش از تمثیل‌هایی برای نفوس خـیروشر بـشرنیستند. 🔶 آنان براین‌اعتقادبودندکه ایزدانْ عقول‌ میانی‌ هستند و زرتشت آموزه تناسخ و نیل به نجات از راه از خود گذشتگی و روزه‌داری را بـه‌طور تـلویحی بـیان کرده است. اگرچه همه اینها درواقع باآیین زرتشت مغایربود، برخی از پارسیان‌ آنرا بـه عـنوان راه گریزی از تحیّری که ناگهان بر آنان تحمیل شده بود، پذیرفتند. 🔷 زرتشتیان دیگر نیز تـلاش کـردند تـا به نحوی‌ معقول‌تر‌ ایمانشان را با نیازهای زمان‌ مطابق‌ سازند. و در همین راستا در سال ۱۸۵۱م انجمن اصـلاح زرتـشتیان تأسیس شد «تا از هزار و یک تعصّب دینی که موجب کند شدن پیشرفت جـامعه‌ مـی‌شود‌، گـذر کنند.» 🔶 برخی از اعضای این انجمن این ایده افراطیِ غربی (تبلیغ شده توسط ویلسون) را کـه زرتـشت یکتاپرستی محض را تعلیم داده بود، اتخاذ کردند و در عمل، همه‌ تشریفات‌ را رد کردند و آنگاه که «هـاگ» در سـال ۱۸۶۰م در سـخنرانی خود در بمبئی تفسیر خود را از گات‌ها عرضه کرد، موضع آنان استحکام یافت. 🔷 آنهایی که به آیـین سـنتی‌ خود‌ وفادار ماندند‌، چندی بعد در سال ۱۸۸۵م هنگامی که نهضت «تئوزوفی» با دانـش رمـزی و احـترام خود به ارزش‌های باطنیِ‌ مراسم عبادی، از ایالات متحده آمریکا به بمبئی آورده شد، سهم‌ خود‌ را‌ از حـمایت غـرب دریـافت کردند. 🔶 تعدادی از پارسیان به انجمن تئوزوفی پیوستند و در معرض خطر آمیختن عقاید‌ و ‌‌اعـمال‌ خـود با عقاید و اعمال ناسازگار و بیگانه (عمدتا هندو) قرار گرفتند و به همین خاطر‌، مورد‌ انتقاد‌ طرفداران «ایـلمی خـشوم» (دانش خوشنودیِ معنوی) قرار گرفتند. 🔷 این گروه فقط یک جنبش زرتشتی مـعتقد‌ بـه علوم خفیه است که آن را در سال ۱۹۰۲م یک پارسـی تـحصیل‌ نـکرده به‌نام بهرام شاه‌ شرف‌، پی‌ریزی کرد. او اوسـتا را در پرتـو مکاشفات خود تفسیر کرد و افزون بر این، خدای واحدِ غیرشخصی و مراحل هستی و تـناسخ را هـمراه با افسانه‌های فراوانی که درهـم آمـیخته و به سـیارات، مـربوط‌ بـودند، تعلیم داد. ♦️ وی دقت متنی یا تاریخی را کـاملاً بـی‌اهمیت شمرد، اما بر اهمیت اجرای صحیح مراسم عبادت و پیروی از قواعد پرهیزکاری تـأکید کـرد. تعدادی آتشکده ایلمی خشوم وجود دارد‌، امـا‌ این جنبش علی‌رغم رشـد خـود اکنون به جناح‌های رقیب تـقسیم شـده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاه مختصری به آئین زرتشت 🔥🔻 قسمت (پایانی) 7️⃣ ♦️ اصلاح‌طلبان پیش از این، نسخه‌هایی از خرده‌اوستای کتاب نیایش زرتشتیان را به خط گَجراتی و بـا چـاپی ارزان منتشر‌ کرده‌ بودند، به طـوری کـه هـر پارسی در آن موقع بـه مـتون مقدس دسترسی مستقیم داشـت. 🔷 ایـن امر نقش موبدان را باز هم کاهش داد؛ موبدانی که به سرعت از‌ مقام‌ افراد آگاه و مـورد احـترام به جایگاه افراد ناآگاه تنزل یـافتند؛ بـه گونه‌ای کـه از مـعرفت غـیردینی جدید و حتی از محتوای واقـعی کتاب‌های مقدس، آگاهی ندارند. 🔶 نیاز به درک بهترِ‌ محتوای‌ کتاب‌های‌ مقدس موجب آن شد که‌ شخصی‌ غـیر‌ مـوبد به‌نام« کی. آر. کاما» پژوهش خود را دربـاره قـواعد لغـت‌شناسی غـربی ارائه دهـد. شاگردان او که هـمگی مـوبدان جوانی بودند‌ با‌ رغبت‌ به کار تصحیح و ترجمه متون اوستایی و پهلوی پرداختند، اما نسبت به مـطالعات بـنیادین کـلامی اقدامی نکردند. 🔷 پارسیان‌، که‌ حتی‌ فاقد یـک مـرجع مـذهبی پذیـرفته‌شده هـستند، سـردرگم ماندند و به گروه‌های‌ مذهبیِ رقیب تقسیم شدند. سنت دوگانه‌پرستیِ کهن عمدتا در شهرهای کوچک و روستاهای گجرات باقی ماند، اما در بمبئی‌ علنا‌ بیش‌ از هر چیز، یگانه‌پرستی از نوع غربی یـا از نوع اعتقاد‌ به‌ نیروهای اسرارآمیز وجود داشت. 🔶 با وجود این در دهه ۱۹۷۰ توجه مجدد غربی‌ها به ثنویت زرتشتی‌ به‌ تدریج‌ بر مردم تأثیر گذاشت و در عین حال جنبش دیگری در میان عوام‌ بـه‌ راه افتاد تا اعتقادات سنتیِ بیشتری احیا شود و اساطیر باستانی با دانش علوم روز منطبق‌ شود‌. 🔷 از‌ اواخر قرن نوزدهم جنبش اصلاحیِ پارسی در جوامع شهری ایران نفوذ کرد، اما کهن‌کیشیِ‌ محض‌ تـا اوایـل نیمه قرن بیستم در نواحی روستایی ایران باقی ماند. در خارج‌ از‌ ایران‌ و هند، پارسیان و ایرانیان با هم نشست و برخاست می‌کنند و در میان آنان علاوه بر سـکولاریسم‌ مـتداول‌، هر عقیده دینی‌ای که دارای تـفاوت انـدکی است، نمایندگانی دارد. 🔶 حفظ ایمان بیشتر‌ اوقات‌ به‌ عنوان بخشی از شرایط نگهداری هویت اجتماعی محسوب می‌شود. به همین خاطر و نیز به دلایل‌ کاملاً‌ دیندارانه غـالبا تـلاش‌های پرشوری در سطح منطقه بـه عـمل می‌آید تا حیات‌ دینی‌ تداوم‌ یابد. تلاش‌های فرهنگی خاصی نیز هم اکنون انجام می‌شود تا برای کودکان زرتشتی کتاب‌های آموزشی‌ جذابی‌ منتشر‌، و اطمینان حاصل شود که آنان با دین خـود آشـنا می‌گردند. 🔷 این‌که آیا‌ افراد‌ زرتشتی که پدر یا مادر غیرزرتشتی دارند می‌توانند کاملاً پذیرفته شوند یا نوکیش قلمداد می‌گردند موضوع‌های‌ بحث‌ برانگیزی هستند که به دلیل شمار رو به کاهش جامعه زرتـشتی کـه‌ ناشی‌ از کـاهش نرخ تولد، و جذب به جوامع‌ مجاور‌ است‌، به عنوان امری بسیار مبرم مورد توجه‌ قرار‌ گرفته اسـت. 🔶 علی‌رغم ابهامات عقیدتی می‌توان ملاحظه کرد که الاهیات اخلاقی سنتی هـمچنان‌ در‌ شـکل‌گیری زنـدگی زرتشتیان مؤثر است‌. پیامبر‌ آنان به‌ هر‌ یک‌ از پیروانش ضرورت این نکته را‌ تعلیم‌ داد که همواره در کمک بـه ‌ ‌پیـشبرد امر خیر کوشا باشید. 🔷 از‌ زمانی‌ که زرتشتیان در صحنه تاریخ عمومی‌، مجددا ظاهر شـدند مـی‌توان‌ مـشاهده‌ کرد که برخی از آنان‌ از‌ طریق هدایای سخاوتمندانه، در کارهای عام‌المنفعه، مانند خدمات درمانی جد و جهد مـی‌کنند و اخیرا‌ نیز‌ وارد امور سیاسی محلی و ملی‌ شده‌اند‌ و از‌ این راه نه‌ تنها‌ ازاقلیت‌های خود، بـلکه‌ از‌ کل جامعه حمایت مـی‌کنند. 🔶 سـه نفر پارسی عضو مجلس عوام انگلیس بوده‌اند و دیگرانی نیز‌ در‌ امور سیاسی هند فعالیت می‌کردند و می‌توان‌ گفت‌ که یکی‌ از‌ اعضای‌ مؤسس اولین مجلس در‌ ایران در سال ۱۹۰۶ نیز یک زرتشتی ایرانی بود. ♦️ دستاوردهای فـوق‌العاده دو اقلیت زرتشتی که‌ در‌ قرن نهم از هم جدا شدند‌ و هر‌ دو‌ برای‌ مدت‌ طولانی دچار فقر‌ و ستم‌ بودند، به نظر می‌رسد ناشی از دو عامل بوده که میان هر دو اقلیت مشترک است‌: نیاکان‌ دلاوری‌ کـه آمـاده بودند تا تقریبا هر چیزی‌ را‌ برای‌ ایمانشان‌ فدا‌ کنند‌؛ و خود ایمان که شجاعت، راستی، عشق به خدا و هم‌نوع و مقاومت فعال و بدون واهمه در برابر گناه را در هر شکل آن، ایجاب می‌کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سندرم « ماری آنتوانت » سفید شدن یک شبه موها 🧑🏼‍🦳🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خون‌آشام‌های باستانی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 فضا - زمان چه هستند ❓🔺 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ آیا فضا ، زمان در هم تنیده هستند یا جدا ❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« وين دبليو داير» پیامبر مکتبی التقاطی 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ 🔻 وين دبليو داير (wayne،w،dyer) متولّد آمریکا با دوران کودکی مشقت‏‌باراست . ♦️ او دارای پیشینه‌‏ای از نظامی‌‏گری و استادی دانشگاه، چمن‌‏زنی، پخش روزنامه، صندوق‌‏داری و شاگردی سوپر مارکت توانسته با نوشته‌‏های فراوانش در میان جنبش‌‏ها جایگاهی فراهم آورد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« وين دبليو داير» پیامبر مکتبی التقاطی 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ وين داير در جوانی درحالی‌‏که اعتياد به الکل و مواد مخدر با زندگی او پيوند خورده بود،[1] توانست در سايه مدي‏تيشين و با تمرين و تلقين‌­های فراوان آن‏‌را ترک کند. 🔷 او از فردی به نام رام داس نام می‌‏برد که استاد عرفانش بوده است. وی هم‏‌اکنون در کتاب‌‏هایش برای خود، معجزات و کرامات فراوانی نقل می‏‌کند. 🔶 جان سالم به در بردن از تصادف،[2] موفقيت در دو ماراتن بر اثر مکاشفه معنوی، افتادن گل در دستانش در روزی که باد نمی‌وزد؛[3] 🔷 شنيدن جمله‌­هايی از هاتف غيبی در حال مراقبه؛[4] ديدن رؤيای صادقه؛ قدرت اين‌که از دور بتواند بر همسرش ظاهر شود و حتی در رؤيای او وارد گردد و مشاهدات همسرش را در خواب ببيند؛[5] 🔶 آرام گرفتن کودکان (که اصلاً بغل ديگری نمی‌­روند) در آغوش وی؛[6] هدایت دیگران به‌‏طور معجزه آسا؛ بداهه‏‌گویی در هنگام سخنرانی؛ دست يافتن غيرمنتظره به کتاب‌­هايی که به آن‏‌ها نيازمند است و سالم ماندن از سانحه هوايی...[7] در شمار کرامات وی می‌­باشد که در آثارش به خود نسبت داده است. 🔷 وين داير در 34 سالگی، درحالی‌که در دانشگاه فردی موفق بود، استادی دانشگاه در رشته روان‏شناسی را رها نمود و به نويسندگی روی آورد و تاکنون بيش از 30 کتاب از وی منتشر شده است. 🔶 وی تا جايی پيشرفت نمود که از يک موسسه بين‌‏المللی به عنوان بهترين سخنران سال، جايزه چکش طلايی را دريافت کرد،[8] او در نوشته‌‏هایش تلاش دارد تا با طرح انحرافی مفاهیم بلند دینی و عرفانی جایگاه‌شان‌‏را فرو کاهد. 🔷 مهم‏‌ترین این مفاهیم مفهوم خدا است که او توانسته در کتاب‌‏هایش نقش او را دگرگون سازد. 🔶 تفکر وين‌‏داير نه يك انديشه منسجم و برخوردار از جهان‌‏بينی منطقی، كه تركيبی از نظريات ديگر دانشمندانِ معنويت‌‏گرا است. 🔷 عارف نماهای دنيای امروز از سای بابا و كريشنا مورتی،[9] دون خوان و كاستاندا، پاتا نجلی، ماهارشی ماهش،[10] مايكل برگ كابالايی[11] گرفته تا روان‏شاسان، شخصيت‌­ها و دانشمندان علوم جديد، مثل انيشتين، اريك فروم، شكسپير، ويليام جميز، يونگ، نلسون ماندلا،[12] تا شخصيت‌­ها و عرفای اسلامی، مانند مولوی، خيام و حافظ [13] هر كدام در انديشه‌‏های داير سهمی دارند. ♦️ نتیجه این‌‏که معنویت وین دایر، ترکیبی از آموزه‏‌های پراکنده است که سرجمع، یک مکتب التقاطی را بنا نهاده است و افراد و مکاتب تأثیرگذار در آن، هیچ‏‌گونه اشتراک مبنایی با هم ندارند.[14] 🔻پی‌نوشت: [1]. اعجاز واقعی، وین دایر، تهران، هامون، 1388، ص 32 و 108و 147 و 345. [2]. اعجاز واقعی، وین دایر، تهران، هامون، 1388، ص 113. [3]. اعجاز واقعی، وین دایر، تهران، هامون، 1388، ص 154. [4]. همان، ص 130. [5]. اعجاز واقعی، وین دایر، تهران، هامون، 1388، ص 206. [6]. همان، ص 210. [7]. ندای درونی شما، وین دایر، ترجمه شهلا جعفرزاده، تهران، کتاب پارسه، 1386، ص 104. [8]. اعجاز واقعی، وین دایر، تهران، هامون، 1388، ص 121. [9]. اعجاز واقعی، وین دایر، تهران، هامون، 1388، ص 190 و 285. [10]. ندای درونی شما، وین دایر، ترجمه شهلا جعفرزاده، تهران، کتاب پارسه، 1386، ص 68. [11]. معنویت، دایر، وین، تهران، آسیم، 1385، ص 17. [12]. ندای درونی شما، وین دایر، ترجمه شهلا جعفرزاده، تهران، کتاب پارسه، 1386، ص 230 و 241 و 167 و 181 و 279؛ معنویت، دایر، وین، تهران، آسیم، 1385، ص 61. [13]. ندای درونی شما، وین دایر، ترجمه شهلا جعفرزاده، تهران، کتاب پارسه، 1386، ص 9 و 113؛ معنویت، دایر، وین، تهران، آسیم، 1385، ص 92. [14]. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 85. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا شیطان آدم (ع) را با سیب فریب داد ⁉️🍏🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دهان حقیقت « دروغ سنج باستانی » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 اصحاب القضیه « ظهور بابیت جدید در عراق » 🔺 هواداران مقتدی صدر اذان اسلامی را تغییر داده و بعد از حی علی خیر العمل، حجت خدا بودن (مهدی موعود عج ) مقتدی صدر را اعلام میکند.[1] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 🔻پی نوشت : [1] توضیح درپست زیر 🔻🔻
اصحاب القضیه « ظهور بابیت جدید در عراق » 🔻 ♦️ به تازگی ویدیوئی در فضای مجازی عراق منتشر شد ‌که نشان از اصحاب القضیه (قائلین به مهدویت مقتدی صدر رئیس جریان صدر عراق) دارد. 🔷 آنان در اذان پس از شهادت به ولایت امام علی علیه السلام شهادت به حجت‌ الله بودن «مقتدی صدر» داده و پس از ذکر «حی علی خیرالعمل» ندای «حی علی القیام» و «قد قام مقتدی حجت‌‌ الله» را هم به اذان اضافه کرده و خواندند. 🔶 این فرقه حتی پا فراتر گذاشته و در بدعتی تازه و خطرناک طی ویدیوئی با الگوبرداری از سوره مدّثر جعلیاتی را با عنوان آیات جدید نازل شده برای مقتدا معرفی کرده و مدعی امر خدا به وی برای قیام و اعلان مهدویت شده‌اند. 🔷 این موضوع حدود ۲۰۰ سال پیش در شیراز توسط یکی از پیروان «علی محمد شیرازی» معروف به «باب» انجام گرفت که اعلان بابیت وی بر مأذنه مسجد وکیل شیراز و در حقیقت اعلام تاسیس فرقه «بابیت» بود. 🔶 «جیش‌ المهدی» نام مجموعه نظامی تحت امر «مقتدی صدر» است که عده‌ای پس از اختلاف و جدائی از آن، جریان «حرکة روح‌الله» را با اعتقاد به مهدویت «امام خمینی» تاسیس کردند. 🔷 گروهی دیگر نیز جریان «اصحاب القضیه» با باور به مهدویت «مقتدی صدر» راه‌اندازی کرده، معتقدند وی در معرکه نجف کشته شد و روح حضرت مهدی (عج) در او حلول کرده است. ♦️ گرچه پیش‌تر «مقتدی صدر» از این جریان برائت جست، امّا این بدعت که به مراتب بدتر از« بابیه » عمل کرده، زنگ خطری برای تشیع است که به دنبال تضعیف قدرت شیعه و انحراف از مهدویت است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
راز« جمجمه های کریستال» اسرار آمیز باستانی چیست ⁉️💀👽🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ جمجمه های کریستال که در اصل منتقل کننده ادراک حسی می باشند این نمونه های کریستالی طرح سر انسان همراه با چشمهایی ماوراءالطبیعه و ابزاری جهت بر انگیختن ادراک و روح انسان میباشند. 🔷 آنها نمونه های مشابهی از جمجمه انسان هستند که غالبا توسط کریستال کوارتز ساخته شده اند ولی نه همه آنها ، بعنوان مثال جمجمه یشم چینی. جمجمه های کریستال در اندازه های متنوع ساخته شده است و ممکن است تا چند اینچ با اندازه سر انسان مغایرت داشته باشد. 🔶 قدمت یک جمجمه را میتوان برآورد کرد ولی نه زمان حکاکی آن و یا مکان شکل گیری آن را ، بعبارتی دیگر زمان شکل گیری کریستال قابل تشخیص میباشد. ♦️ بعضی از کریستالهای موجود بیش از هزاران سال قدمت دارند چنانچه بیشتر آنها هم دوره هستند. جمجمه های کریستال اکثرا به تمدن باستانی «مزوآمریکن _Mesoamerican» تعلق دارند ، بویژه به قوم مایا ها که توسط تقویم بزرگ آنها و پیشگویی هایی که بواسطه آن شده است بر ما آشنا شده اند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
راز« جمجمه های کریستال» اسرار آمیز باستانی چیست ⁉️💀👽🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ بشر همواره درپی پدیده های ناشناخته جهان آفرینش و آنهایی که دارای نیروهای برتر هستند بوده است . 🔷 تکنولوژی و شبکه های اطلاع رسانی به تکاپوی علم در این موقعیت کمک خواهد کرد و آن را با سرعتی هرچه بیشتر به جلو میراند طوری که انگار همه اینها از قبل برنامه ریزی شده است . 🔶 آیا ما میتوانیم واقیعت را دریابیم ؟ این که ما که هستیم و چرا اینجا هستیم ؟! در حالی که شما این مطالب را مطالعه میکنید همزمان روح شما برای دریافت اسرار زندگی … مرگ … و تولد مجدد در حال تکاپوست . 🔷 جمجمه های کریستال اسرارآمیز به یکی دیگر از وسایل پیش گویی مبدل شده است .عقیده بر این است که کریستالها گاهی اوقات دارای نیروهای جادویی هستند ، همچنین انتقال دهنده و دریافت کننده انرژی . 🔶 طراحی جمجمه های کریستالی مایاها این گونه است که زوایای نور و انرژی را به صورت یک اتحاد خاص هندسی در یک نقطه ویژه متمرکز می کنند که این امر از خاصیت کریستال کوارتز بهره برده است . 🔷 جمجمه های کریستال در مبحث علم متافیزیک (ماوراءالطبیعه) بعنوان ابزار شفابخشی ، توان بخشی ، و بالا بردن قدرت های روح و روان شناخته شده است که در مراسم و آیین های تمدن های گذشته بکار می رفته است. 🔶 این کریستالها در طول شفا بخشی شخص را بمرحله ابر آگاهی میرساند و تعادلی در منافذ انرژی های روحی ایجاد میکند که باعث توانایی درک ماهیت خلقت انسان و سیر تکاملی آن می شود. 🔷 بکارگیری یک شیئ برای تبادل انرژی و یا دریافت پیام با آن «روان سنجی » نام دارد. 🔶 ارتباط چشمی برقرار کردن با درون کریستال کوارتز جهت دریافت پیام ، روشی ماوراءالطبیعی برای پیشگویی آینده محسوب میشود که به آن آینده نگری توسط گوی بلورین نیز گفته میشود . ♦️ قضیه ۱۲ « دورتادور» 🔻 نمونه های زیادی در ارتباط با قضیه ۱۲ « دورتادور» وجود دارد : 🔷 دایره البروج (که متشکل از ۱۲ صورت فلکی است که برج ها را بر اساس آن نام گذاری کرده اند که به ترتیب برجها عبارت است از : بره ، گاو، دوپیکر ، خرچنگ ، شیر ، سنبله ، ترازو ، کژدم ، کمان یا کماندار، بز ، ظرف آب و ماهی) یا : 🔶 تقسیم بندی صفحه ساعت به ۱۲ بخش 🔷 عیسی و ۱۲مریدانش (حواریون) 🔶۱۲ قوم بنی اسرائیل 🔷 پادشاه آرتور و ۱۲ شوالیه دربار افسانه ای آن 🔶 گروه مرکزی ۱۲ خدای خالق و موارد دیگری که تابع این الگو باشد. 🔷 مراحل ۱۳ گانه ای برای تکامل درک احساسات و هوشیاری که در طول زمان شکل گرفته است بر ما گذشته است. ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ ظاهرا زمانی برای تحول هوشیاری و ادراک بشر می باشد که در تمام پیشگویی ها به آن اشاره شده است . 🔶 زمانی که روح بشریت برانگیخته خواهد شد و به خاستگاه خود بازمی گردد . 🔷 اعداد ۱۲ یا ۳ همواره نمادی از بعد سوم بوده اند . گردش ادراک انسان در طول زمان را میتوان با بدست آوردن «توالی فیبوناچی» :[ شاخه ای از علم ریاضیات] و یا طرح های خاص هندسی توضیح داد. 🔶 در زمانی که ادراک بشر به نقطه آغازین خود بازگردد ، ۱۲ هرم یا ۱۲ مدخل و یا ۱۲ مسیر هدایت نیروی بزرگ که به صورت استراتیژیک در زمین مستقر شده اند فعال خواهند شد _ بازگشت فیبوناچی به صفر . ♦️ همچنین افرادی به ۱۲ مخفیگاه UFO در زیر زمین اشاره کرده اند که به گفته آنها در پایان دوره از مخفیگاههای خود خارج خواهند شد . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
اهرام « یوناگونی جیما » ژاپن 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آخناتن و توت آنخ آمون دو فرعون متفاوت و اسرارآمیز مصر باستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : پرونده‌های مرموز « یوفوها در برابر پلیس ها »🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (اول) 1️⃣ ♦️دراین مستند (10 قسمتی ) از « پرونده های مرموز» با پرونده‌هایی آشنا می‌شویم که در آنها افسرهای پلیس یا نظامی‌های محلی، با ارائه‌ جزییات دقیق از اتفاقات باورنکردنی در رابطه با اشیاء ناشناس پرنده خبر داده‌اند. 🔷 اما متاسفانه همیشه این افراد یا مورد تمسخر و یا مورد تهدید واقع شده‌اند. ♦️اکنون این گزارش‌های پلیس آمریکا در اختیار سازمان غیرانتفاعی«MUFON» قرار گرفته تا آن‌ها را بر اساس ارزش شواهد و مدارک و گفته‌های شاهدان، طبقه‌بندی کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
@ferghe_mavara 🌸🍃 اي كوي تو قبله ي مراد ادركني 🌸🍃 اي دادرس روز معاد ادكني 🌸🍃 اي گشته زفرط جود و احسان و عطا 🌸🍃 مشهور و ملقب به جواد ادركني 🌸🍃 «میلاد حضرت امام جواد (عليه السلام) مبارک باد»🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2