فرقه های عجیب و جهان ماوراء
زندگی نا آشنای عیسی مسیح ✝⚰👆 قبر و آرامگاه عیسی مسیح در کشمیر هند. #تحریف_تورات_انجیل #جهان_باستان
زندگی نا آشنای عیسی مسیح✝⚰
قبر و آرامگاه عیسی مسیح در کشمیر هند.
قسمت (اول)
درناحیه (خانجر) شرینگر کشمیر جلو یک قبرستان بقعه ای وجود دارد که در آن مقبره ای است منصوب به عیسی مسیح. این زیارتگاه دیوارهایش از سنگ سپید و تزئیناتش از چوب است.
آرامگاهی که در کشمیر هند پیداشده، اگر در واقع شهادت از آن دهد که عیسی مسیح در آن مدفون است، پس تاریخ جهان باید یکسره تغییرکند، فکر نمی کنم کسی به چنین کار جنجال برانگیزی دست بزند.
یکی از مقبره های درون بنا که تا چندی پیش پوشیده با چوب کنده کاری بود، امروز پوشش شیشه ی دارد. در بخش زیرین آن که ناحیه غیرقابل دسترسی است، کسی بنام یوزه آصف Juza Asif هم در این مقبره مدفون است. بازدید کننده با ورود خود بدرون آرامگاه در نگاه اول چیزی رانمی بیند، اما اندکی بعد نقش پای انسان را مشاهده میکند. این نقش پا روی زمین حک شده که در آن آثارجراحات بچشم نمیخورند تا علائم صلیب شدن کسی را نشان بدهد. بسیاری بدین باوراند که آرامگاه عیسی مسیح در همین زیارتگاه قرار دارد و عیسی مسیح در آنجا دفن شده است.
مسله اقامت حضرت عیسی در هند برای عده ی زیادی دانشمندان، باستانشناسان و اهل مطبوعات مسله تازه و شگفت آور نیست. فرضیه ها و نظرپردازیها را در این مورد می توان به دوگونه از هم جدا کرد. فرضیه ی اولی بر آنست که مسیح از صلیب شدن جان بسلامت به در برده است، سپس از طریق ایران و افغانستان در هند پناه گزیده. طرح دومی آنست که عیسی مسیح دوران پس از (18) سالگی خود را که از آن هیچگونه شرحی در اناجیل وجود ندارد، در هند سپری کرده است.
اگر حضور عیسی مسیح در هند درست باشد، پس او درآنجا به دنبال چه چیزی بوده؟!
جدا از این حجت منطقی که از فشار و پیگرد رومیان پا به فرار گذاشته بود، دلایل بنیادی تری هم در این مورد وجود دارند. عیسی در شرق به یافتن ریشه های اجداد خود برآمده بود یا در هند “گوسفندان گمشده” یا قبیله های گمشده و فراری اسرائیلی را جستجو می کرد.
توافق در اقوال
587 سال پیش ازمیلاد، نبوکدنصر یا همان بخت النصر Nabuchodonosor بیت المقدس (اورشلیم) رافتح کرد. یهودیان را به بردگی درآورد و آنها را به بابل فرستاد. بدینسان فرار و اخراج آنها که در نتیجه جنگهای بین القومی و تهاجم خارجی از پیش آغازیده بود، در دوران حاکمیت نبوکدنصر به اوج خودرسید. باگذشت پنجاه سال سرانجام ایرانیان یهودیان را آزاد کردند. بدینسان یهودیان فرصت یافتندکه به سراسر جهان پراکنده شوند.
بقول مورخان ازدوازده قبیله ی اولی یهودیان فقط دو قبیله آن در سرزمین امروز اسرائیل باقیماند و سرنوشت بقیه آنها تا کنون میان پژوهشگران تاریخ یک مسله بحث انگیزاست. بر اساس یافته های امروزی سایر قبیله های اسرائیلی به مصر، ایران و جای های دیگر در آسیا و آفریقا سرازیر شدند که از جمله برخی هم در کشمیر هند مسکن گزیدند.
تنها در مورد خاص اسکان یافتن یهودیان به هند شواهد زیادی وجود دارند. دانشمندان بیش از نود نام قبیله و سلسله های مشترک در کشمیر و اسرائیل یافته اند. در ارائه اینگونه شواهد می توان ادامه داد، مثلا بیش از هفتاد نام مشترک محلات در کشمیر و اسرائیل وجود دارند.
برخی عادات و آداب زندگی یکی دیگر از قابل ملاحظه ترین و جهه مشترک آنهاست. از جمله یکی هم اعتقاد به جریان چهل روزگی پاکیزه شدن زن پس از زایمان (که درافغانستان آنرا چهله گریز می گویند و در ایران آن را چهله زن زائو می گویند). منع استفاده روغن درپختن غذا، برخی سنتهای لباس پوشیدن یا این واقعیت که مقبره ها ازشرق رو به غرب افتاده اند، که از این موارد زیاد است...
در سال 1998 یک آزمایش انسانشناسی از روی وراثت (ژنتیک آنتروپولوژی) در مرکز پژوهشهای دانشگاه لندن نشان داد که شباهت های دقیق میان ساکنان شهر علی باغ شمال هند و یهودیان امروز یمن وجود دارد. بدینسان شاید دلیل جستجوی اجداد از سوی عیسی مسیح در هند درست باشد.
#تحریف_تورات_انجیل
#جهان_باستان
#ادعاهای_عجیب
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد... 👇👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
زندگی نا آشنای عیسی مسیح✝⚰ قبر و آرامگاه عیسی مسیح در کشمیر هند. قسمت (اول) درناحیه (خانجر) شرینگ
زندگی نا آشنای عیسی مسیح✝⚰
قبر و آرامگاه عیسی مسیح در کشمیر هند.
قسمت (پایانی)
شواهد اسرارآمیز
چنان که گفتیم بحث و مذاکره در مورد حضور عیسی مسیح در هند تازگی ندارد و پیش از این در چند مورد یادآوری شده، اما در کنار شواهد یادآوری شده بالا، نظریات جالب دیگری هم وجود دارند که آنها را می شود شواهد اسرارآمیز خواند. در پیشاپیش اینگونه نظریات یکی هم گزارش نیکلای نوتویچ خبرنگار و جهانگرد روسی قرار دارد.
نوتویچ سال 1858 درخانواده غنی یهودی واقع جزیره ی «کریم» بدنیا آمد و در ایام جوانی به مذهب اورتدکس (کلیسای پراوسلاو روسی) گرایید. او در سال 1877 در مسافرت طولانی خود که مسیرش را از طریق افغانستان و سرزمینهای آنسوی خط دیورند که آنروزگار بدست امپراتوری بریتانیا اداره می شد و امروز زیر اداره پاکستان قرار دارد به منطقه لادهک در شمال هند رسید. امروز ممکن است این منطقه را میان کشمیر و تبت در نقشه های سیاسی یافت.
نوتویچ در جریان اقامت خود در هند زمانی که از یک معبد بودائی دیدن کرده بود، در آنجا لامائیست ها برایش از روی روایات کهن شاهدان عینی زندگی نامه عیسی مسیح را خوانده بودند، مثلا در آن متن ها بودائی، روایاتی کهن از شخصی به نام عیسی مسیح (عیسا) Issa آمده که در سرزمین هند به سفرها پرداخته بود تا به آموزشهای دین بودایی آشنایی حاصل کند.
در این روایات همچنان آمده که عیسی مسیح از پنجاب هم دیدن کرده، او بمردم فقیر آنجا که مورد نظر برهمنان محل قرار نداشتند، به تبلیغ فرامین خداوند پرداخت، برهمنان عیسی مسیح را از پنجاب برون راندند. عیسی مسیح که با تفاوتهای قشری و عشیره ی مخالف بود، از آنجا برون شد و در منطقه گوتمید (Gotamid) پناه گزید که گمان می رود از آنجا حوالی 29 سالگی دوباره به اسرا ئیل Judy برگشت.
گزارش نوتویچ از روی متون قدیم روایات شاهدان بودائی است، زمانی که نوتویچ با چنین دریافتهای تاریخی از زندگی عیسی مسیح دوباره به اروپا برگشت در جستجوی موسسه انتشاراتی بود که مدارک و شواهدش را منتشرکنند، اما از همه جا پاسخ رد شنید و جای تعجب نیست که بیشتر از همه با شدید ترین مخالفت های کلیسا روبرو شد.
نوتویچ این گزارش را سرانجام سال 1894 با هزینه شخصی خودش به نام “زندگی نا آشنای عیسی” بچاپ رسانید که حملات تند و گسترده تری را نسبت به خود و کتابش برانگیخت.
#تحریف_تورات_انجیل
#جهان_باستان
#ادعاهای_عجیب
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
تصوف از نگاه ابن جوزی 👆 #صوفیه #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #فرقه_های_عجیب 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کان
تصوف از نگاه ابن جوزی
ابن جوزی شروع جریان تصوف را ریاضت نفس و مجاهده دانسته و سیر صوفی را برای رسیدن به جمال الهی سلوکی زاهدانه معرفی کرده است. او معتقد است جریان تصوف در ادامه دچار تلبیس ابلیس شده و به انحراف کشیده شده است. یکی از انحرافات ایشان بازداشتن صوفیان از کسب علم است که موجب انحرافات جدی در بدنه تصوف شد.
به نظر صاحبنظران حوزه تصوف، این جریان از آغاز تا کنون دچار فراز و فرودهایی بوده است که هر یک از محققین به نحوی و از نگاه خاصی بدان توجه داشته و آن را تحلیل کردهاند. یکی از کسانی که درباره تصوف سخن گفته است و در این حوزه صاحب آثاری است، ابوالفرج ابن جوزی است. او یکی از علمای اهل سنت بود که دیدگاه انتقادی درباره تصوف داشت .
برای اینکه روشن شود که تصوف چگونه شروع شد و چه سیری داشته، ناچاریم به نظر برخی از محققین که در این زمینه تحقیق کردهاند رجوع کنیم. یکی از آنها ابن جوزی است. هرچند نظر او تام و کامل نیست، اما آشنایی با نظر او درباره سیر تصوف خالی از لطف نیست. او درباره سیر تصوف میگوید: «اسم صوفی اندکی قبل از سال دویست هجری پیدا شد و صوفیان آن عهد، سخنان بسیاری در این موضوع گفتهاند که حاصل آن این است که تصوف عبارت است از ریاضت نفس و مجاهده، برای تبدیل اخلاق رذیله به اخلاق جمیله، از قبیل زهد و حلم و صبر و اخلاص و صدق و امثال آن که در دنیا و آخرت پسندیده است: همه مردم به رسوم متوسلاند، صوفیه به حقایق. مردم خود را به ظواهر شرع مکلف میشمرند و این قوم به حقیقت پرهیزگاری و صدق. بلی در اول این قوم اینچنین بودند. بعد ابلیس آنها را فریفته، هر روز تلبیس تازهیی برای آنها پیش آورد و در هر قرنی این تلبیسها زیادتر شد، تا آنکه متاخرین آنها متمکن در تلبیس شدند. اصل تلبیس ابلیس این بود که صوفیه را از علم بازداشت و به آنها چنان وانمود کرد که مقصود واقعی از شرع، عمل است و بس و چون چراغ علم نزد آنها خاموش شد، ظلمات جهل مسلط گشت و دچار اشتباهات گوناگون شدند. بعضی مقصود از شرع را ترک کامل دنیا شمرده، مال را کژدم دانستند و فراموش کردند که مال برای مصالحی خلق شده است. بعضی مصلحت بدن را کنار گذاشته، مبالغه بسیار به جا آوردند. حتی بعضی هیچ نمیخوابیدند. این مردم مقصدشان خوب بود، ولی طریقه وصول به آن غیر پسندیده بود. بعضی به واسطه کمی علم، مطابق احادیثی رفتار میکردند که معنای آن را نمیفهمیدند. بعد دستهای پیدا شدند که در جوع و فقر و وساوس و خطرات صحبت داشتند، از قبیل حارث محاسبی که در کتابی در این موارد تصنیف کرد. بعد دسته دیگری آمدند که تغییرات خاصی در تصوف دادند و تصوف را با صفات خاصی از سایر فرق متمایز کردند، از قبیل اختصاص به مرقعه و سماع و وجد و رقص و کف زدن و توجه زیاد به حد افراط در نظافت و طهارت. به تدریج این طریقه نمو کرد و هر شیخی چیزی به آن افزود تا آکه که ادعای رویت خدا کردند و رویت خود را وافیترین علوم شمردند. حتی علم خود را علم باطن گفتند. در حالی که علم شریعت را علم ظاهر نامیدند. بعضی از آنها را گرسنگی و ریاضتهای سخت به خیالات فاسده داشته، به داعیه عشق و دلباختگی پرداختند. مثل این که شخص صبیح المنظری را در خیال آورده به او عشق بورزند. خلاصه کفرها و بدعتها پدیدار شده، به طرق مختلفه منشعب شدند. بعضی قایل به حلول گشتند، جمعی به اتحاد روی آوردند و همین طور دستخوش تلبیس ابلیس بودند تا ابو عبد الرحمن السلمی کتاب سنن برای آنها نگاشت و بدون استناد به اصول عملی، به تفسیر قرآن پرداخت.»[تلبیس ابلیس، ص 173 و 174] ابن جوزی معتقد است تصوف در آغاز به سادگی سلوک میکرده و بعد دچار استحاله شده و به تدریج به منحرف شده است.
اما ما میگوییم تصوفی که در زمان ائمه معصومین (علیهم السلام) بوجود آمد، همانطور که در احادیث مذمت صوفیه از آنها به بدی یاد شده است، ایشان جریانی انحرافی بوده و حداقل انحراف ایشان سلوک در غیر موضعی بوده است که خداوند برای ایشان ذکر کرده است. به همین دلیل اساس و منشا تصوف با انحراف آغاز شده است.
پینوشت:
ابن جوزی ابوالفرج، تلبیس ابلیس، ترجمه ذکاوتی قراگوزلو علیرضا، نشر دانشگاهی، تهران، ص 173 و 174
#صوفیه
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2