حاصل وهم و خیال صوفیان مکاشفات شیطانی است 🔺
#صوفیه #سحر_جادو #خلسه_نشئگی_توهم #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #فرقه_های_ضاله #فرقه_های_انحرافی #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #تناسخ #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا پیروان مکتب « دیوبندیها » وهابی هستند ⁉️🔺
#فرقه_های_مخوف #فرقه_های_ضاله #صوفیه #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #قربانی_کردن_انسان #قاتلان_روانی #جاهلیت #خرافات #خلسه_نشئگی_توهم #خونخواران_تاریخ #پرستش_جن_شیطان #فرقه_های_عجیب
📝 اینجا بخوانید 🔻🔻
کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیا پیروان مکتب « دیوبندیها » وهابی هستند ⁉️🔺 #فرقه_های_مخوف #فرقه_های_ضاله #صوفیه #فرقه_سازی_درا
آیا پیروان مکتب « دیوبندیها » وهابی هستند ⁉️🔻
قسمت (اول) 1️⃣
♦️ یکی از گرایشهای مهم فکری که پیروان زیادی دارد، مکتب دیوبند است. خاستگاه این مکتب شبه قاره هند میباشد.
🔷 گروههای افراطی مثل سپاه صحابه و لشکر جهنگوی در پاکستان، خود را به آن منتسب میکنند. در استان سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان بیش از 90 درصد اهل سنت پیرو این مکتب هستند.
🔶 با اینکه بنیانگذاران این مکتب دیدگاههای معتدلی داشته اند اما درطول تاریخ، بعضی گروههای افراطی خود را به این گرایش فکری منتسب نمودهاند تا جایی که برخی از ناآگاهان آن را به وهابیت تشبیه کردهاند درحالیکه میان آموزههای مکتب دیوبند و وهابیت تفاوتهای بسیاری به چشم میخورد.[1]
🔻 لذا برای روشن شدن این مطلب باید نسبت به این گرایش فکری آشنایی بیشتری کسب کنیم.
🔷 این مکتب محصول سه عامل شریعت، طریقت و سیاست است. به عبارتی دیگر شامل آموزههای کلامی، صوفیانه و افکار سیاسی در واکنش به استیلای فرهنگ انگلستان و هندوئیزم بر جامعه اسلامی است.
🔶 شریعت، ضلع اول مثلث تشکیل دهنده مکتب دیوبندیه است. در این حوزه باید آن را در دو بخش مورد بررسی قرار دهیم:
🔻 از نظر فقهی و از نظر کلامی
🔷 دیوبند درمیان مذاهب فقهی، پیرو مذهب حنفی است. ما برای شناخت بهتر مکتب دیوبند باید شناخت کافی نسبت به مذهب حنفی پیدا کنیم.
🔶 جالب است بدانید ابوحنیفه با حدیثگرایی میانه خوبی نداشت تا جایی که به گفته ابن خلدون ابوحنیفه در میان احادیث تنها به صحت هفده روایت اعتقاد داشت.[2] اما بزرگان این مکتب به سمت و سوی حدیثگرایی افراطی کشیده شدهاند.
♦️ دو شاخصه مهم ابوحنیفه یعنی پرهیز ازحدیثگرایی و عقلگرایی شدید او باعث میشود که بزرگان و پیروان مذاهب دیگر علیه او مواضع تندی بگیرند تا جایی که اهل حدیث تا سرحد فسق و کفر، ابوحنیفه را مورد نکوهش قرار دادهاند.
🔷 از مالک بن انس (متوفای 179 ه.ق) پیشوای فقهای مالکیه نقل شده که گفته است: «ابوحنیفه در دین فریبکاری می کند و هرکس در دین فریبکاری کند دین ندارد.»[3]
🔶 همچنین عبدالله بن احمد بن حنبل از اوزاعی نقل میکند: «در اسلام هیچ مولودی شرورتر از ابوحنیفه متولد نشده است!»
♦️ در این میان، دشمنی احمد بن حنبل و گفتههای او در مذمت ابوحنیفه زیاد است و شاید بتوان گفت که گوی سبقت را دراین زمینه از سایرین ربوده است.[4]
🔷 البته روند تکفیر ابوحنیفه امام فقهی پیروان مکتب دیوبند از سوی اهل حدیث (سلفیها و وهابیت) تا دوران معاصر هم ادامه دارد به طوری که شیخ محمدغزالی از بزرگترین مشایخ معاصر الازهر شهادت میدهد که :
🔶 معروفترین رهبر سلفیه مصر یعنی حامدالفقی در حضور او و چندین شخص دیگر، ابوحنیفه را کافر خطاب کرده است.[5]
🔷 این اوصاف میتواند، عامل مهمی برای ذکر این مطلب باشد که مکتب دیوبند را نمیتوان به وهابیت حدیثگرا و عقلستیز تشبیه کرد همانطور که در زمانه کنونی عدهای سعی در اثبات این مطلب دارند.
🔶 از نظر کلامی مکتب دیوبند، پیرو مکتب کلامی ابوالحسن اشعری و ابومنصور ماتریدی هستند. خلیل احمد سهارانپوری از علمای بزرگ دیوبند میگوید: «در اصول و عقاید پیرو امام ابوالحسن اشعری و امام ابو منصور ماتریدی رضیالله عنهما میباشیم.»[6]
🔷 یافته های تاریخی نشان میدهد که مکتب اشعری و ماتریدی توانستند اندیشههای افراط گرایانه اهل حدیث و سلفیها را به حد اعتدال برگرداند.[7]
♦️ بار دیگر این پرسش را میتوان مطرح نمود که چرا عدهای سعی دارند مکتب دیوبند راکه متأثر از فقه ابوحنیفه و مکاتب اشعری و ماتریدی میباشد و شالوده ساختاری همه آنها عقلگرایی و اعتدال است را به سمت اندیشه های سلفی، چه در حوزه روش و چه در حوزه محتوا بکشانند و چهره خشنی از این مکتب در شبهقاره هند و پاکستان ترسیم نمایند.
🔻 علل چنین رویکردی را میتوان در سه محور خلاصه کرد:
1️⃣ به دلیل فقر فرهنگی و علمی در شبهقاره، همواره مردم این منطقه تحت تأثیر عقاید و آداب و رسوم هندوها و سیکها قرار میگرفتند و علمای دیوبند، برای مقابله با این انحرافات خود گرفتار انحراف دیگری شدهاند.
2️⃣ پس از حذف دشمن مشترکی ماننند انگلستان و هندوئیزم و استقلال پاکستان، مکتب دیوبند خود را در رویارویی مستقیم با شیعه یعنی بریلویها و مودویها دید، بنابراین برای مقابله با این جریانات به سمت افراط گرایی و خشونت کشیده شد.
3️⃣ عامل بسیار مهم دیگر نقشههای شوم عربستان سعودی در این مناطق است.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
آیا پیروان مکتب « دیوبندیها » وهابی هستند ⁉️🔻
قسمت (پایانی) 2️⃣
♦️ عربستان سعودی با کمکهای مالی بسیار به گروههای افراطی و تندرو مانند سپاه صحابه، لشکر جهنگوی و از طرفی گسترش شبهات در میان جامعه پاکستان، بذر اختلاف را در میان مسلمانان این منطقه میگستراند و متأسفانه گروههای ارهابی و تندرو نیز آلت دست وهابیان عربستان شدهاند.
🔷 شواهد و مستندات بسیاری در دست است که نشان میدهند مکتب دیوبند و علمای آن در بسیاری از عقاید با وهابیون در تضاد هستند که به مواردی از موضعگیری علمای دیوبندی نسبت به آنان اشارهای گذرا میکنیم:
🔶 در کتاب المهند علی المفند نوشته عالم برجسته دیوبند، خلیل احمد سهارانپوری در طی سؤالی که از طرف علمای مذاهب اربعه حرمین شریفین از وی شده مبنی براینکه آیا شما وهابی هستید یا سنی❓
🔻 ایشان به نیابت از علمای دارالعلوم دیوبند پاسخ میدهد: «ما اهل سنت و جماعت هستیم و در برخی موارد آنگونه که در سؤالات مرسله از جانب شما عقاید وهابیت عنوان شده با آنها مخالف هستیم.»[8]
🔷 در جای دیگر همین کتاب، سهارانپوری آنها را به خوارج تشبیه کرده میگوید:« وهابیون بر این عقیدهاند که فقط آنها مسلمانند و کسانی که مخالف عقایدشان باشند، مشرک هستند و با همین تصور کشتن اهل سنت و قتل علمایشان را مباح میشمرند...
🔶 من به وضاحت میگویم که محمدبن عبدالوهاب و هیچ یک از پیروان و هوادارانش، در هیچ یک از سلاسل علمی یا فقهی و حدیث و تفسیر و تصوف جز مشایخ ما نیستند.
🔷 اما تکفیر مسلمین، حاشا! تا زمانی که حکم ضروری از ضروریات دین را منکر نشده باشند ما آنها را کافر قرار نمیدهیم و هرگاه انکار امری از ضروریات دین درباره آنها ثابت شد، آنها را تکفیر میکنیم و در این امر هم محتاطانه عمل میکنیم، این روش ما روش مشایخ ما رحمة الله علیهم میباشد.»[9]
🔻 حسین احمد مدنی نیز در کتاب الشهابالثاقب در مورد محمد بن عبدالوهاب میگوید: «در مجموع او شخصی ظالم، یاغی خونخوار و فاسق بود.» اوبرای این حرف خود چند دلیل ذکر کرده است:
🔷 محمد بن عبدالوهاب عقیده داشت که مردم تمام دنیا و سایر مسلمانها کافر و مشرکند.
🔶 محمد بن عبداوهاب و طرفداران او عقیده دارند که تمام پیامبران تا هنگامی که زندهاند، ارزش ویژهای دارند و همین که مردند با سایر مسلمانان فرقی ندارند و... [10]
♦️ چنانکه مشاهده شد و با بسیاری از مستندات دیگر، بیزاری و برائت علمای دیوبند از وهابیت به صورت رسمی اعلام شده است.
🔻پینوشت:
[1]. سید مهدی علیزاده موسوی ، مکتب دیوبند و جنبش جماعت تبلیغ، قم یاد اندیشه، 1392 ص16
[2]. مقدمه ابن خلدون ، مؤسسه الکتب الثقافیه، بیروت 1408 ،ج2 ص127
[3]. العقیلی، محمدبنجماد، الضعفاءالکبیر، دارالکتبالعلمیه، بیروت،ج4،ص281
[4]. ابناحمدبنحنبل، عبدالله السنة، تحقیق محمدسالم، انتشارات ابنالقیم، دمام، 1406 ش248
[5]. الغزالی، محمد، سرتاخرالعرب وامسلمین، انتشارات النهضه، مصر، بیتا ص 52
[6]. سهارانیوری، خلیلاحمد، النهد علیالمنفد، ترجمه به نام عقاید اهل سنت و جماعت، ترجمه عبدالرحمن سربازی، 137ش، ص76
[7]. سید مهدی علیزاده موسوی ، مکتب دیوبند و جنبش جماعت تبلیغ، قم یاد اندیشه، 1392
[8]. سهارانیوری، خلیلاحمد، النهد علیالمنفد، ترجمه به نام عقاید اهل سنت و جماعت، ترجمه عبدالرحمن سربازی،ص9-10
[9]. سهارانیوری، خلیلاحمد، النهد علیالمنفد، ترجمه به نام عقاید اهل سنت و جماعت، ترجمه عبدالرحمن سربازی، ص100
[10]. مدنی، حسیناحمد، شهابالثاقب علیالمسترقالکاذب پریتینگ پرس، دیوبند، بیتا ص42
#فرقه_های_مخوف #فرقه_های_ضاله #صوفیه #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #قربانی_کردن_انسان #قاتلان_روانی #جاهلیت #خرافات #خلسه_نشئگی_توهم #خونخواران_تاریخ #پرستش_جن_شیطان #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« اسکوتر» های باستانی 🔺
#رازهای_حل_نشده_تاریخ
#جهان_باستان
#عجایب_جهان_باستان
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جنایتی بنام « لیدیس Lidice » 🔻
#خونخواران_تاریخ
#قربانی_کردن_انسان
#قاتلان_روانی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
صلیب راستین چیست❓✝️🔺
#ادعاهای_عجیب
#بدعت_دردین_مسیح
#تحریف_مسیحیت
#تحریف_تورات_انجیل
#تحریف_پیامبران_الهی
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#جهان_باستان
#عجایب_جهان_باستان
#مسیحیت_تبشیری
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
«حسین بن قاسم» معروف به « امام المهدی لدین الله » مدعی دروغینِ مهدویت 🔺
#ادعاهای_عجیب
#مدعیان_دروغین
#مدعیان_دروغین_مهدویت
#بدعت_در_دین
#پرستش_جن
#پرستش_جن_شیطان
#تحریف_پیامبران_الهی
#خلسه_نشئگی_توهم
#فرقه_سازی_دراسلام
#منتظران_ظهور
#آرماگدون_نبرد_آخرالزمان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#یا_صاحب_الزمان
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مصر باستان: تمدنی که زود آمد و دیر ماند 🔻
قسمت (اول) 1️⃣
♦️ تمدن مصر، از پیشروترین تمدنهای تاریخ بشر، آنقدرها طولی نکشیده تا پدید آید.
🔷 این را پژوهش اخیری میگوید که در آن، محققین دست به تعیین قدمت نخستین سالیان شکوفایی این تمدن زدهاند؛ پژوهشی که خاطرنشان کرده عصر گذار از جوامع متشتت به دولتی متمرکز و تحت حکمرانی دولتمردانی مقتدر، احتمالاً خیلی سریعتر از آنی رخ داده که تا پیشتر تصورش میرفت.
🔶 استوارت مانینگ، باستانشناس دانشگاه کورنل نیویورک، که در این پژوهش حضور نداشته، میگوید: «این نخستین بررسی جامع از این دوران [از تمدن مصر] است که تاکنون صورت پذیرفته و دارد نگاهها به نحوه تشکیل دولتها را به سرعت عوض میکند».
🔷 مصر باستان، از بابت فناوری نسبتاً پیشرو، نظام پیچیده نوشتاری، و دیوانسالاری کلاناش، قرنهاست که علاقه دانشمندان را برانگیخته؛ دانشمندانی که به لطف استخراج مصنوعات بیشمار این تمدن، امروزه از هویت شهریاران و شاکله جامعه تحت سلطه آنها مطلعاند.
🔶 اما تاریخ دقیق سلطنت این شهریاران و سایر وقایع مطرح این تمدن، تا قبل از احداث نخستین هرم، به سال ۲۷۰۰ پیش از میلاد، در هالهای از ابهام بود.
♦️ تنها راهی هم که به دانشمندان امکان وقایعنگاری از ساز و کار ظهور تمدن مصر را میداد، ترتیبگذاری نسبی ِ متکی به سبک حکاکی سرامیکهای بهدستآمده از آرامگاههای مصری بود؛ روشی که پیشینهاش به ۱۸۹۹ میلادی برمیگشت.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
مصر باستان: تمدنی که زود آمد و دیر ماند 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ تمدن مصر، از پیشروترین تمدنهای تاریخ
مصر باستان: تمدنی که زود آمد و دیر ماند 🔻
قسمت (پایانی) 2️⃣
♦️ اما پژوهش اخیری که در شماره چهارم سپتامبر نشریه Proceedings of the Royal Society A منتشر شده، بر مبنای تحلیل آماریِ دادههای حاصل از بررسی حدود ۱۵۰ شیء دستساز باستانی، به وقایعنگاری از این تمدن پرداخته.
🔷 در وهله اول، مایکل دی، وقایعنگار دانشگاه آکسفورد انگستان و همکارانش، طی فراخوانی از موزههای جهان، خواستار گردآوری دهها نی، پارچه، مو و همچنین استخوانهایی شدند که در مقبرههای متعلق به پیش از احداث اهرام ثلاثه استخراج شده بودند.
🔶 سپس قطعاتی کوچک از آنها را جدا کرده، و به کمک روشهای سنسنجی رادیوکربنی، دست به تعیین قدمتشان زدند. این پژوهشگران همچنین از محاسباتی که قبلاً از یکصد شیء باستانی دیگر انجام شده بوده هم استفاده کردند.
🔷 متأسفانه سنسنجی کربنی، تمام ماجرا هم نیست – چراکه دامنه خطایش بعضاً به ۳۰۰ سال میرسد. اما دی و همکارانش، به مجموعهدادههای دیگری هم دسترسی داشتند که به آنها اجازه تحقیق هرچه بیشتر قدمت وقایع، در حد وقایعنگاری به سبک ۱۸۹۹ را میداد.
🔶 از آنجا که این پژوهشگران، از ترتیب تاریخی ِ نمونهها مطلع بودند، میتوانستند فرض را بر این بگیرند که مصنوعات متعلق به یک آرامگاه، قدمتشان تقریباً حول و حوش هم است.
🔷 این تیم، نهایتاً برای یکپارچهسازی شواهدی که یاد شد، از روشی آماری بهره جستند. دادهها را در اختیار رایانه قرار دادند و به میلیونها قدمت احتمالی رسیدند که هرکدام با شواهد موجود همخوانی داشت.
🔶 به ازای هر مجموعه شیای که قدمت تقریباً مشابهی داشتند، اکثر این برآوردها به قدمت بیش و کم معینی میانجامید و به پژوهشگران امکان ارزیابی برآوردهایی را میداد که قبلاً به یقین صورت داده بودند.
🔷 در بیشتر موارد، این نتایج همان برآوردهای قبلی را به تأیید میرساند؛ اما دو واقعه، قدمت تازهای برگرفته بود: سالیان ۳۷۰۰ و ۳۱۰۰ قبل از میلاد، به ترتیب حکایت از استقرار نخستین دهات زراعی، و همچنین آغاز حکمرانی «اَحا»، نخستین شهریار مصر داشت.
🔶 پژوهشگران از این آمارها نتیجه گرفتند که فقط ۶۰۰ سال طول کشیده تا مصر از جامعهای دامدار و کوچرو، به دولتی متمرکز بدل شود.
🔷 بسیاری از مصرشناسان تصور میکردند این پروسه، قرنها بیشتر به طول انجامیده. به گفته دی، این پژوهش، هر مصرشناسی را درگیر این سؤال کرده که مصریان چگونه توانستهاند در چنین مدت نسبتاً کوتاهی نهتنها یکجانشین شوند، بلکه به زراعت و تولید خط و همچنین ترجیح منافع شخصی به نفع مصالح جامعه روی آورند.
🔶 ضمناً الگوریتمهای رایانهای، قدمت ظهور خط مصریان باستان را هم به حدود سال ۳۲۰۰ قبل از میلاد نسبت دادند. این تاریخ، تقریباً هماورد برآوردهاییست که با روش سنسنجی کربنی، برای قدمت کهنترین نُسخ خطی که در نزدیکی بینالنهرین پیدا شدهاند، تعیین شده بود: ۳۵۰۰ تا ۳۴۰۰ قبل از میلاد.
🔷 باستانشناسان مایلاند بدانند که قدمت خط در سرزمینهای خاورمیانه نهایتاً به چه زمانی قد میدهد، و آیا نظام کتابت هر تمدنی، بر تمدن دیگر اثر داشته یا خیر.
🔶 بهگفته جان بینز، مصرشناس دانشگاه آکسفورد که در این پژوهش حضور نداشته، این سنسنجیها چندان دقیق نیست – مثلاً طبق برآورد پژوهشگران، فلان پادشاه حدود ۲۰ سال حکومت کرده؛ حالآنکه شواهد تاریخی حکایت از چیزی در حدود دو برابر این مقدار دارند.
🔷 با اینوجود، او پژوهش مزبور را بهواسطه اطمینان بیشتری که به باستانشناسان در خصوص نخستین سالیان ظهور تمدن مصر داده، پژوهش کارآمدی میداند.
♦️ این پژوهش، به تدوین یک وقایعنگاری ۲۶۰۰ ساله از پیشینه تمدنی انجامید که تجربه حکمرانی فراعنه مقتدری نظیر رامسس کبیر را دارد.
#جهان_باستان
#عجایب_جهان_باستان
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تخته سنگهای عحیب یوفو مانند 🛸🔺
#جهان_باستان
#عجایب_جهان_باستان
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
زنگوله های جذام در قرون وسطی 🛎🔺
#قرون_وسطی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2