eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فرقه ضاله « رائل » فرقه جهان بی خدا 🔻 قسمت (پنجم) 5️⃣ 🔻 ادامه پاسخ رائل 🔷 ساختن یک انسان هم همینگونه است. بایستی یک طرح و برنامه وجود داشته باشد. این طرح همان کد ژنتیکی است و بدین معنی است که اگر ما بتوانیم مقدار بسیار کمی از ماده را به صورت یک سلول حاوی طرح سلولی در آوریم، می توانیم بگوییم که کار ساخت این انسان تقریبا کامل شده است. این سلول از ماده ای که به عنوان غذا به آن می دهیم استفاده می کند و تکثیر به دو تا، چهار تا، هشت تا سلول کرده و همینطور با پیروی از نقشه و طرح دقیق ادامه می دهد تا جایی که تمام اطلاعات کد ژنتیکی خوانده شود. 🔶 همه ی موجودات زنده دارای کد ژنتیکی هستند که در انواع مختلف موجودات با هر کدام که متعلق به گروهی هستند متفاوت است، به خصوص در برخی جزئیات مانند رنگ چشم، مو، شخصیت و … حتی انجیل به روشنی اظهار می کند که نه تنها انسان بلکه هر موجود زنده ای دارای روح است. 🔷 ((اما گوشت را با روحش که همان خونش است، نخواهید خورد. من شرح زندگی خونتان را نیاز خواهم داشت و از انسان، از هر انسانی نیاز به زندگی روح آن شخص دارم)). (پیدایش ۹:۴:۵) ((از آنجایی که روح هر موجود زنده در خونش می باشد)). (لویتیکوس ۷:۱۱) . 🔶 بنابراین هیچ روح اثیری که بعد از مرگ بطور دلپذیری بدن را ترک نماید وجود ندارد. بلکه کد ژنتیک وجود دارد که شخصیت هر فرد خاصی است. از طریق همین کد ژنتیکی است که الوهیم انسانهایی را که در زندگیشان شایستگی لازم برای حضور در سیاره ی جاودانگان را بدست می آورند، دوباره خلق می کنند. 🔷 هیچ خدایی وجود ندارد، اما الوهیم خالقین ما وجود دارند که ما آرزوی خوشامدگویی به آنها را داریم چون شایسته ی خوشامدگویی هستند. و به آنها ایمان داریم یا بهتر است بگوییم به آنها اعتماد داربم. همچنین روح ملکوتی که بعد از مرگ از بدن خارج شود، وجود ندارد بلکه کد ژنتیکی وجود دارد که حیات جاودانه را برایمان امکانپذیر می سازد. !! 🔻 ابعاد سياسي اقتصادى 🔷 گاهي مي توان از ميان خبرهاي پراكنده به نتايج جالب توجهي رسيد. در اين جا قصد داريم با نقل اين گونه اخبار، خواننده را به ابعاد سياسي اقتصادى پديده رايليان توجه دهيم . نتيجه گيري را به عهده شما مي گذاريم . 🔶 در تاريخ ۲۶ دسامبر ۲۰۰۲، شركت آمريكايي كلونايد كه به همين كيش وابسته است، اعلام كرد كه نخستين انسان شبيه سازي شده را خلق كرده و نام او را ايو (حوا) نهاده است . 🔷 پس از اعلام خبر فوق ژاك شيراك نخست وزیر وقت فرانسه به مخالفت برخاست و خواستار تشكيل نهضتي عليه كلونينگ شد. (كلونينگ فني است كه در آن با استفاده از سلول هاي بدن هر موجود زنده اي ، موجود زنده ديگري خلق مي شود كه كاملا از نظر ژنتيكي با نمونه اصلي يكسان است ، اين شيوه پيش از اين در مورد حيوانات به كار گرفته شد و نمونه آن گوسفندي به نام “دالي ” بود كه در اسكاتلند متولد شد). 🔶 از سوي پاپ نيز پيامي فرستاده شد مبني بر اينكه چنين آزمايش هايي فاقد ملاحظات اخلاقي است و آن را نتيجه يك ذهنيت بي رحم دانست . 🔷 در همين سال شركت “كلونايد” خبر توليد دومين انسان شبيه سازي شده از يك زن همجنس گراي هلندي را اعلام كرد. رايل نيز پس از توليد اولين انسان كلوني آن را جزو معجزات خود قلمداد كرد. وي در پايان سال ۲۰۰۳ اعلام كرد: “سال ۲۰۰۴، سال انكار وجود خداست .” 🔶 در ۲۴ فوريه ۲۰۰۴ نيز رايل اعلام كرد: “ضد رايليان نوعي ضديهود هستند و به همين دليل بايد با آنان جنگيد”. وي در يك سخنراني به دفاع از علم كلونينگ پرداخت و گفت : “اين علم به بشريت اجازه مي دهد به زندگي جاويدان برسد. 🔷 قدم بعدي همان گونه كه الوهيم با تجربه ۲۵ هزار ساله علمي خويش انجام مي دهد- تكثير مستقيم يك شخص بالغ بدون نياز به دنبال كردن روند رشد و انتقال حافظه و شخصيت به اين شخص است . در اين صورت ما بعد از مرگ از خواب برمي خيزيم ، در يك بدن نو؛ دقيقا مثل وقتي كه بعد از يك خواب خوب شبانه از خواب بيدار مي شويم “. ♦️ بعد از اين مسائل بود كه گزارشگر رويتر با طعن و كنايه اي قابل تامل ، پس از اعلام خبر تولد اولين انسان كلوني نوشت : “سه دهه پيش نويسنده ورزشي و اتومبيلران حرفه اي به نام “كلود ويريلون ” از فراز يك كوه آتشفشان دعوتي را آغاز كرد كه فرجامش زاده شدن كودكي متفاوت با همه بشريت بود”. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه ضاله « رائل » فرقه جهان بی خدا 🔻 قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️ با اين همه الوهيم احتمال شكست خود را نيز داده اند و يا به عبارت ديگر، “كلود ويريلون ” احتمال داده است كه شايد تلاش هايش هيچ گاه به نتيجه نرسد، از اين رو در ادامه اعلاميه اي كه بخش هايي از آن قبلا نقل شد آورده است : 🔷 “… باشد كه نور او شما را به ما هدايت كند، چه ما بازگرديم و چه نه . زيرا كه در هر صورت ما در بين جاودانگانمان منتظر شما هستيم “. 🔶 رائیلی ها کتاب مقدس خاصی ندارند ولی از آنجا که معتقد هستند بشر زمینی با مهندسی DNA توسط انسان های کرات دیگر خلق شده است و پیامبر نیز فرستادگان آنانند، می پذیرد که کتاب های مقدسی همچون انجیل و قرآن نیز در اصل فرستاده الوهیم هستند. البته خود آنان ادعا می کنند که کتاب کابالا (Kabala) (کتاب قدیمی نوشته شده توسط ربی های یهود) صحیح ترین تفاسیر را در اختیار بشر قرار می دهد. 🔷 نماد اولیه یک صلیب شکسته محصور در ستاره داود بود. صلیب شکسته هیچ ربطی به نازی ها نداشت بلکه به معنای قدیمی شرقی خود، نشان دهنده حرکت چرخشی عالم وجود بود. 🔶 نماد فعلی رائیلیان، همان ستاره داود است که یک کهکشان در حال چرخش را احاطه کرده است. این نماد پس از اینکه نماد قبلی به خاطر مشابهتش با صلیب شکسته برای یهودی ها خصمانه تشخیص داده شد، تغییر کرد. 🔻 موضع حرکت رائلیان در قبال همجنس بازی چیست❓ 🔷 پاسخ رائل: این کاملا ساده است. هر فردی این حق را دارد که هر کاری مناسب بدنش باشد انجام دهد. همجنس بازی یک رفتار یا اخلاق عادی و غیر عادی نیست. هر انسانی باید یک زندگی جنسی هارمونیک داشته باشد. تفکیک و تغییر جنسی انسانها در رحم مادر و در مرحله ی آخر رشد و نمو صورت گرفته است. مردانی هستند که خیلی نر هستند و مردانی که خیلی ماده هستند. همانطور که زنانی وجود دارند که مردانه هستند و زنانی که خیلی ماده هستند و حالت های دیگری که بین اینها هستند. 🔶 این احمقانه است که یک همجنس باز را به خاطر هم جنس باز بودنش محکوم کنیم همانطور که احمقانه است کسی را به خاطر مرد بودنش محکوم کنیم یا یک گربه را به خاطر اینکه گربه است. تمام اینها مسائل ژنتیکی هستند. بسیاری از انواع مختلف حیوانات هم جنس باز هستند و در دهات می توان دید که سگ ها، گله گاوها و مرغ ها رفتارهای هم جنس بازانه هم از خود نشان می دهند. چه در مورد یک مرغ با گاو یا انسان همجنس بازی امری طبیعی است. 🔷 آن چیزی که طبیعی نیست این است که دیگران را مجبور به قبول عقیده خودتان راجع به مسائل جنسی کنید. نژاد پرستان، سنت گرایان، ارتش گرایان جز آن افرادی هستند که دیگران را به خاطر اختلاف عقیده شان راجع به این موضوع مورد شکنجه قرار می دهند. پرخاشگری علیه انسانهای همجنس باز یک نوع نژادپرستی است. 🔶 غالبا این از طرف افرادی است که زندگی جنسی سیاهی دارند و حسود می باشند. آنها نمی توانند تحمل این را بکنند که دیگران می توانند در یک نوع زندگی متفاوت شکوفا شوند. همین افرادی که همجنس بازی را محکوم می کنند، براحتی مردی را که متهم به تجاوز به یک زن می شود می بخشند، اگر چه این جرم زشتی است. 🔷 در میان راهنمایان رائلی مردان و زنان همجنس باز وجود دارد، آنهایی که از جنس مخالف خوششان می آید وجود دارند، و همینطور افرادی که از هر دو جنس خوششان می آید. همه ی آنها شکوفا می شوند، چون آگاهند که به آنها به خاطر آن چیزی که هستند عشق ورزیده می شود و شانس این را دارند که در بدنشان هر جور که راضیشان می کند، تکمیل شوند. ♦️ در یک مشارکت دوستانه ی افکار که هیچ مذهب دیگری قادر نبود به آنها بدهد. چطور می توان پیرو کلیسای رم بود در حالی که شنیده می شود ((غاصبان واتیکان)) همجنس بازی را محکوم می کنند، در حالی که زنان را از برابری حقوقشان محروم می کنند که کشیش نشوند. این ها دو اثبات از جنس پرستی و نژاد پرستی هستند که می تواند آنهایی را که چشم دارند و حقیقت را می بینند، کمک کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« حلقه‌های پریان» از معماهای حل نشده تاریخ 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جراحی های اسرارآمیز طب سنتی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رواج کف بینی و فالگیری در فضای مجازی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه ضاله « رائل » فرقه جهان بی خدا 🔻 قسمت (هفتم) 7️⃣ 🔻 و اما موضع اسلام درقبال ادعای رائل فرستاده ی موجود فضایی ای که باهاش در ارتباط بوده: 🔷 همجنس گرایی و لواط از فهرست گناهان کبیره یا منصوصه هستند یعنى، صریحا نسبت به آنها وعید عذاب داده شده 🔶 مثل: شرک به خدا، یأس از رحمت خدا، آدم‏کشى، عاق والدین، قطع رحم (در مقابل صله‏رحم)، رباخوارى، زنا، لواط، شرابخوارى، قمار، غنا (موسیقى حرام)، دروغ، ترک نماز عمدا، دزدى، حرام خوارى، اصرار بر گناه و یا غیرمنصوصه هستند یعنى غیرصریح نسبت به آنها وعید عذاب داده شده 🔷 مثل: غیبت، سخن‏چینى، ریختن آبروى مؤمن، مکر و نیرنگ، احتکار، حسد، دشمنى کردن با مؤمن، استمناء، فتنه، بهتان، هتک قرآن (از بین بردن احترام قرآن)، هتک کعبه، هتک مساجد ولواط از گناهان بزرگ است. 🔶 شخصى که مرتکب این عمل شنیع مى‏شود از نظر خدا و رسول او و ملائکه مورد لعنت واقع مى‏شود و اگر در حال بلوغ و یا اختیار اراده و عقل مرتکب این عمل شده باشد و بدون توبه واقعى مرده باشد عذاب او شدید خواهد بود. 🔷 پیامبر اکرم (ص) مى‏فرماید: »وقتى که لواط کننده در قبر نهاده شد بیشتر از سه روز باقى نمى‏ماند و خداوند او را میان قوم هلاک شده لوط پرتاب مى‏کند و روز قیامت هم با آن قوم ستمکار محشور مى‏شود«،. 🔶 تصویر خدا :آنها حتی برای خدا نیز تصویر کشیده اند ! وحال به عقیده شیعه خداوند متعال قابل رویت با چشم نیست. 🔷 موضوع (رویت)دیدن خداوند یکی از بحث انگیزترین صفات سلبی است و درباره آن اختلاف شدیدی بین فرقه های مختلف اسلامی وجود دارد. 🔶 متکلمان امامیه و معتزله معتقدند که خداوند, نه در دنیا و نه در آخرت, قابل رویت حسی نیست. 🔷 فرقه مجسمه خداوند سبحان را جسم و دارای جهت می شمارند, رویت حسی او را به طور مطلق (چه در دنیا و چه در آخرت) ممکن می دانند. 🔶 اهل حدیث و اشاعره نیز رای میانه ای را برگزیده, و بر این باورند که در آخرت ، مومنان می توانند خداوند را با چشمان خود مشاهده کنند. 🔷 اشعری در این باره می گوید:ما معتقدیم که خداوند در آخرت با چشم دیده می شود, آن چنان که قرص کامل ماه در شب بدر دیده می شود و مومنان او را می بینند. 🔶 با توجه به اینکه هر یک از فرقه‌های یاد شده کوشیده اند, علاوه بر آوردن دلایل عقلی و نقلی بر ادعای خود, به نقد دلایل گروه مخالفت بپردازند, بحث ((رویت)) به مبحثی مفصل و گسترده تبدیل شده است. 🔶 یادآوری این نکته لازم است که محل اختلاف در این بحث, خصوص دیدن حسی خداوند به مدد قوه بینایی و عضو حسی آن, یعنی چشم است. 🔷 اما اگر مقصود از رویت, نوعی شهود قلبی و ادراک باطنی باشد, هیچ بحث و گفتگویی در امکان آن نیست و وقوع چنین رویت و مشاهده ای که از آن به ((رویت قلبی)) در مقابل ((رویت حسی)) تعبیر می کنیم هم در دنیا و هم در آخرت, ممکن خواهد بود. 🔶 البته, با مراجعه به سخنان اشعریان متاخر, روشن می شود که آنان, با توجه به وضوح امتناع نظریه دیدن حسی خداوند , تلاش کرده اند که معانی دیگری برای رویت پیدا کنند. 🔷 مثلا گفته اند که محل بحث, دیدن حسی است که نیازی به رودرویی (مقابله) ندارد و مستلزم قرار گرفتن مریی (یعنی خداوند) در جهت و مکان نیست . ♦️ برخی نیز مدعی شده اند که خداوند در روز رستاخیز, همان حالتی را که برای عقول مومنان در ارتباط با مشاهده باطنی نور وجود الهی حاصل است, برای چشمان آنان نیز ایجاد می کند! به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه ضاله « رائل » فرقه جهان بی خدا 🔻 قسمت (پایانی) 8️⃣ ♦️ به هر تقدیر, تفاسیر متاخر اشعریان از رویت خداوند یا در نهایت به مشاهده قلبی برمی‌گردد یا به مفهومی می‌انجامد که نامعقول و غیر قابل تصور است. 🔻 دلایل عقلی گوناگونی بر امتناع دیدن خداوند با چشم ذکر شده است که در اینجا به دو دلیل اشاره می کنیم : 1️⃣ رویت حسی یک شی مستلزم آن است که شی مزبور در مقابل چشمان ما قرار گیرد و لازمه چنین مقابله و مواجهه ای قرار گرفتن آن شی در جهت خاصی است . 🔶 بنابراین ,مریی بودن ، مستلزم جهت و مکان داشتن است, حال آنکه خداوند متعال از داشتن جهت و مکان و نیاز به آن منزه است . بنابراین , رویت حسی خداوند ممکن نیست . 2️⃣ اگر خداوند قابل دیدن باشد, یا تمام ذات او یک جا دیده می شود و یا آنکه رویت ما به بخشی از ذات تعلق می پذیرد . فرض دوم آشکارا باطل است, زیرا مقتضی ترکیب در ذات خداوند بوده و ترکیب نشانه نیاز است. 🔶 اما فرض اول نیز معقول نیست, زیرا لازمه آن محدود بودن ذات الهی است , در حالی که , ذات خداوند نامحدود و غیر متناهی است . 🔷 بنا بر این به دلایل عقلی دیدن خداوند خواه در دنیا یا آخرت امکان ندارد و محال است. بنابراین منظور از ملاقات الهی ، رویت قلبی و درونی ، یا دیدن آیات خداوند و عظمت الهی است. 🔶 به هر حال این دین نوظهور از بعضی نقاط تاریک تاریخ جهان و با سوء استفاده از ادیان الهی دینی نوظهور وبه قول خودشان دینی مدرن را وارد عرصه ی جهانی کرده است. 🔷 حتی باعث شده که بعضی رائل را مهدی موعود قلمداد کرده واین در حالی ست که با سخنان رائل در مورد ادیان گذشته مطابقت نداره و خلاف این است که زمان ظهور منجی عالم بشریت ، مهدی “عج” غیر قابل پیش بینی است . ♦️ کسانی که که ادعای امام زمان بودن و زمان ظهور را پیش بینی کردن را دارند دروغگویانی بیش نیستند. …. به امید بیداری تمامی مردم جهان. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا شهر افسانه ای آتلانتیس در قطب جنوب بوده ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نفرین عجیبِ « صندلی مرگ » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 پارادوكس فرمی چیست ❓ قسمت (اول) 1️⃣ تلاش برای پاسخ به یکی از 5 سوال بزرگ بشر..... آیا در این جهان لایتناهی تنها هستیم❓ پارادوكس فرمی را چگونه می توان حل کرد❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
@ferghe_mavara ◼️ شهادت جانگداز حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام ) تسليت باد . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مکاتب فلسفی هند ☯️☸️🔻 قسمت (اول)1️⃣ ♦️ودانتا یا پایان‌‏راه وداها در ابتدا نام دیگر «اوپانیشادها» (از کهن‌ترین متون مینوی آئین هندو) بود؛ اما با گذر زمان، دامنه آن گسترده شد و تمامی آرا و اندیشه‏‌هایی را که بر مبنای اوپانیشادها بود در برگرفت. 🔷 اوپانیشادها در ابتدا متعدد بودند (بادارایانا) این کتاب‌‏ها را در قالب (برهماسوترا) و طی چهارفصل گرد آورد. 🔶 خلاصه بودن این نوشتار باعث شد تا شارحان متعددی بر آن شرح بنویسند. هرکدام از این شارحان خود بنیان‌‏گذار یک مکتب ودانتایی شدند. 🔷 شان کارا، رامانوجا ، مادّهوا ، والابها و نیمباکرا از جمله این شرح‌‏ها هستند. 🔶 به علت همین تشتّت در شرح و بسط است که ودانتاهای گوناگونی در دنیا وجود دارند. مهم‏‌ترین اختلاف میان این نحله‏‌ها در رابطه بین نفس و خدا تجلّی یافته است. 🔷 شان کارا و رامانوجا بیش از دیگران شهرت دارند. بر اساس باور شان کارا روح در اثر جهلی نامعلوم، خود را با بدن یکی می‏‌انگارد و به اسارت تن در می‏‌دهد. او خود را به‌‏سان جسم پنداشته، «من» را به جسم و کیفیات آن نسبت می‌‏دهد. ♦️برای رهایی از اسارت تن باید به یکی بودن نفس با برهمن آگاه شود تا آزاد گردد؛ البته این آگاهی لزوماً به آزادی از جسم نمی‌‏انجامد بلکه بدن حتی پس از دست یافتن به رهایی و آزادی هنوز هم می‌‏تواند به حیات خود ادامه دهد زیرا این بدن کنونی محصول کارماهایی است که از گذشته، متراکم شده و آثار خود را بروز داده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد..🔻🔻
مکاتب فلسفی هند ☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ روحی که به آزادی رسیده دیگر هرگز خود را با بدن یکی نمی‌‏داند و با آن‌‏که هنوز جهان در برابر او ظاهر می‌‏شود فریب نمی‌‏خورد.[1] این آگاهی را در اصطلاح «جیوان موکتی» می‏‌گویند. 🔷 آن‏‌گونه که پیداست تناسخ در این باور نیز مسلّم پنداشته شده و هرآن‌‏چه انجام می‌‏دهند، برای رهایی از آن است. 🔶 در تبیین کارما نیز «شان کارا» تناسخ را مسلّم دانسته است: «کارماها سه نوعند؛ دو نوع از آن‏‌ها کارماهایی هستند که از زندگی‌‏های گذشته جمع و متراکم شده‌‏اند...».[2] 🔷 «رامانوجا» اما درباره خدا برداشت متفاوتی از «شان‏کارا» دارد. به نظر او خدا دارای دو جزء متفاوت است: «یکی مادّه و دیگری روح‏‌های متناهی.»[3] 🔶 او بر این باور است که انسان دارای بدن واقعی و یک روح واقعی است. بدن از مادّه ساخته شده و جزئی از خداست. بدن، آشکارا محدود است و روح، قدیم و سرمدی است.[4] 🔷 از نظر رامانوجا: «زنجیر شدن روح به بدن به خاطر کارمای آن است. کارما تعیین می‏‌کند که هر روح شایستگی هم‌‏نشینی با چه بدنی را دارد. 🔶 هنگامی‌‏که روح بر طبق کارمایش به بدنی که درخور آن است وارد شد، شعورش در تناسب با شرایط اندام‌‏های معرفتی آن بدن، محدود و مقید می‌‏شود.»[5] 🔷 او برای رها شدن از این اسارت و مقیدبودن پیشنهاد می‌‏دهد که: «از راه عمل و معرفت می‏‌توان به رهایی و آزادی رسید؛ چون هر دوی آن‌‏ها راه را برای رسیدن به هدف هموار می‌‏سازند... 🔶 تشریفات و آداب دینی باید در همه عمر به عنوان تکلیف تلقی شود و بدون توقع و چشم‌‏داشتی (مانند امید به بهشت رفتن) به اجرا در آید.»[6] ♦️ مکتب « می مام سا » 🔻 🔷 مکتب می مام سا (Purva Mimamsa) برخلاف مکتب ودانتا که بر جنبه عقلانی فرهنگ ودایی تکیه دارد، بیش‏تر محصول وجه آیین و مناسک‌گرایانه این فرهنگ می‌‏باشد. 🔶 این مکتب بر آن است از راه فلسفه، آیین و مناسک‌‏گرایی، ودایی را پا برجا نگاه دارد. باورهایی که از درون این مکتب می‏‌تراود با دیگر باورهای آیین‌‏های هندی تفاوت چندانی ندارد اما گونه‌‏گونی آن با دقت آشکار می‏‌شود: 🔷 «مکتب «می مام سا» با تکیه بر اعتبار و درستی ادراک حسی، به واقعیت جهان و همه اشیای گوناگون آن باور دارد و بر این مبنا نظریه بودایی تهی بودن و بی‌‏اعتباری و لحظه‌‏ای بودنِ جهان ‏را ردّ می‌‏کند؛ هم‏‌چنان ‏که نظریه مکتب ودانتا مبنی بر غیرواقعی بودن جهان پدیده‌‏ها را هم قبول ندارد.[7] 🔶 این مکتب علاوه بر واقعی دانستن محسوسات، چیزهایی چون روح، بهشت، جهنّم و شیاطین را واقعی می‌‏داند. روح‌‏ها ذواتی جاودانه، سرمدی و تغییرناپذیرند؛ هم‏‌چنان‏که عناصر مادی که جهان از ترکیب آن‏‌ها ساخته شده چنین اند. 🔷 قانون کارما (عمل و پیامدهای آن) خود به تنهایی برای هدایت و تعیین چگونگی شکل‏‌گیری اشیای جهان کافی و وافی است.[8] این سخن دو چیز را به‌‏خوبی روشن می‏‌کند: 🔶 نخست باور به تناسخ که از وجود کارما و سرمدی بودن روح درک می‌‏شود و دیگری بی‏‌نیازی از تدبیر خداست که از وافی و کافی بودن کارما برای شکل‌‏گیری اشیای جهان برمی‏‌آید. 🔷 روح جوهری است فرازمان و بی‌‏نهایت که با بدن جسمانی و جهان واقعی پیوند دارد و پس از مرگ برای برداشت محصول کار خود و دریافت نتیجه و ثمره اعمالی که در جهان انجام داده است، زنده و باقی می‏‌ماند.[9] 🔶 ناگفته نماند در اندیشه متقدّمان این مکتب، خیر اعلی و سعادت کامل، نیل به بهشت بود. 🔷 آنان پایان ‏راه اجرای مستمر و بی‏‌وقفه آیین و مناسک را بهشت می‌‏دانستند اما «با گذشت زمان و به مرور، اندیشه‌‏ورزان و نویسندگان «می مام سا» با دیگر مکتب‌‏های هند هم‏‌آواز و هم‏‌رأی شدند و پذیرفتند که خیر اعلی(nihsreyasa)، رهایی و آزادی از وابستگی‏‌های مادّی و دنیایی است. ♦️ آن‏‌ها می‌‏گفتند انجام عمل نیک یا بد، چنان‏‌چه به خاطر کسب لذّت از اشیای دنیایی باشد، باعث تولّد دوباره می‌‏شود.[10] 🔻 پی‌نوشت: [1]. معرفی مکتب‏‌های فلسفی هند، چاترجی، ساتیش چاندرا، با همکاری موهان داتا، دریندا، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1384، ص 739. [2]. همان، ص 740.. [3]. همان، ص 756.. [4]. همان، ص 769.. [5]. همان، ص 770.. [6]. همان، ص 771.. [7]. همان، ص 608.. [8]. همان، ص 609.. [9]. همان، ص 613.. [10]. همان، ص619. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« اوربها Orb » گویهای پرنده ناشناس 🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا فراعنه مصرنژادی فرازمینی اند ⁉️👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 پارادوكس فرمی چیست ❓ قسمت (دوم) 2️⃣ تلاش برای پاسخ به یکی از 5 سوال بزرگ بشر..... آیا در این جهان لایتناهی تنها هستیم❓ پارادوكس فرمی را چگونه می توان حل کرد❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاه مختصری به آئین زرتشت 🔥🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ این مقاله «کیش زرتشت» شما را به طور مختصر با ویژگی‌های آیین زرتشت از دیدگاه مری بویس یکی از پژوهشگران سرشناس زرتشت‌شناسی، آشنا می‌کند. 🔷 این نوشتار بخشی است از مقاله کیش زرتشت نوشته پروفسور مری بویس که‌ در‌ بـخش‌ آغـازین آن بـه زرتشت، پیشینه نگارش در میان زرتشتیان، متون مقدس به‌ویژه اوستا، و ترجمه و تدوینِ‌ تقریبیِ تمام آثار پهـلوی اشاره کرده. 🔶 سپس گذرا به تاریخ دیانت زرتشتی پرداخته‌ و از پیشینه ایران و ایرانیان‌، زرتـشت‌، آغاز تبلیغات او و گسترش و رسـمیّت یـافتن دین او یاد کرده است؛ مغان و تأثیرگذاریِ آنها بر آموزه‌های زرتشتی و آسیب دیدن این کیش در چیرگی اسکندر نیز از نظرِ وی دور نمانده است‌. 🔷 در ادامه در ذیل‌عنوان تعالیم اصلی، باورهای مؤبدان‌ایرانی،اسطوره‌هایی درباره آفرینش و پرستش خـدایان طبیعت در مرتبه فرازین و فرودین مطرح، و زمینه‌های پیدایش اندیشه‌های زرتشت و دین زرتشتی و خدایان و اصول اعتقادیِ آن معرفی گشته‌ است‌. ♦️ درهمین‌بخش به‌امشاسپندان وآفریده‌هایشان ونیز فلسفه تعالیم زرتشت وانتظار او از پیروانش، هچنین شرایط خاص آخرالزمان و نـجات‌بخشِ ویـژه و پیروزی او ونیز چگونگی پیدایش زُروانی‌گری وباورهای آنان نیزمطرح‌گردیده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاه مختصری به آئین زرتشت 🔥🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ طـرح مـباحث اعتقادی از سوی برخی مبلغان مسیحی و دفاعیات زرتشتیان از دین زرتشت است. 🔷 تلاش آنها در همگون‌سازی آن با نیازهای زمان؛ تأسیس انجمن اصلاحی زرتشتیان؛ تأثیرپذیری زرتشتیان از آیین‌ هندو‌ و رویکرد‌ باطنیِ آن؛ تلاش‌های فرهنگی و آموزشیِ‌ خـاص‌، بـه‌ منظور آشناسازی کودکان با آیین زرتشتی؛ تأثیرگذار بودن الاهیات اخلاقیِ سنّتی در شکل‌گیری زندگی زرتشتیان و خدمات عام‌المنفعه آنها و ورود ایشان به‌ امور‌ سیاسی‌. 🔶 کیش زرتشت دارای یک سنت شفاهی دیرینه‌ اسـت‌. زرتـشت، پیـامبر آن دین (که در غرب به زُرُاَسـْتِر مـعروف اسـت) پیش از آن‌که ایرانیان نوشتن بدانند می‌زیست و قرن‌های‌ متمادی‌ پیروان‌ او از به‌کارگیری این فن بیگانه برای اهداف مقدس، اباداشتند‌. 🔷 اوستا، مجموعه متون مـقدس آنـان، سـرانجام در قرن چهارم یا پنجم میلادی، در قالب الفبایی کـه خـود برای‌ این‌ کار‌ ابداع کردند تدوین شد. زبان آن، که به «اوستایی» شهرت دارد‌، در‌ مورد دیگری گزارش نشده است. مجموعه کـوچکی از اوسـتای قـدیم را به خود این پیامبر نسبت‌ می‌دهند‌. 🔶 این‌ مجموعه مشتمل بـر هفده گات (سرود). هپتنگ هائیتی (عبادت هفت فصل؛ نیایش‌ کوتاهی‌ همراه‌ با عبادات روزانه موبدان) و دو منثره بسیار مـقدس اسـت، امـا تمام متون «اوستای جدید‌» آمیزه‌ای‌ از‌ آثار دانشوران و شاعران گمنام از نسل مـوبدان مـی‌باشد. 🔷 اوستای کامل در دوران حکومت سلسله‌ ساسانیان‌ در ایران نوشته شده و در آن زمان مجموعه حجیمی در بیست و یک کتاب‌ بوده‌ اسـت‌. نـسخه‌های مـعدودی که از این مجموعه فراهم شده بود در ویرانی‌هایی که بعدها در‌ چیرگیِ‌ عرب‌ها، تـرک‌ها ومـغول‌ها بـه‌بارآمد، از میان رفت. 🔶 ازاین‌رو اوستای برجای‌مانده عبارت‌ازمناجات‌نامه، سرودها و ادعیه‌ است‌. نسخه‌ خطیِ آن به دوران ساسانی بـرمی‌گردد، امـا قـدیمی‌ترین نسخه موجود، در ۱۳۲۳ م نوشته شده است‌. اوستای‌ چاپ‌شده و ترجمه‌هایی از آن را به زبان آلمانی، فرانسوی، انگلیسی، گـَجَراتی و فـارسی‌ می‌توان‌ یافت‌. 🔷 با توجه به روشنگری‌هایی که همچنان پیوسته از‌ راه‌ پژوهش‌ها‌ صورت مـی‌گیرد، هـیچ کـدام از آن ترجمه‌ها را نمی‌توان معتبر دانست. 🔶 بعضی‌ از‌ دست‌نوشته‌های اوستایی، ترجمه روانی به‌زبان پهلوی دارند که بـه «زَنـْد» یا تفسیرمشهورند؛ زبانی که به خط‌ دشواری‌ نوشته می‌شده است. ترجمه‌ها و خلاصه‌هایی بـه زبـان پهـلوی از کتاب‌های مفقودشده اوستای‌ دوره‌ ساسانی، و همچنین آثاری مذهبی که در درجه‌ دوم‌ اهمیت‌ است وجود دارد. 🔷 اکـثر ایـن متون بی‌نام‌ و نشانند‌. تقریبا تمام آثار پهلوی تدوین و ترجمه شده است، امـا بـرخی از تـرجمه‌ها به‌شدت‌ به‌بازنگری‌ نیازمند است. آثار مذهبیِ متأخر‌ به‌زبان‌ فارسی، گَجَراتی‌ و انگلیسی‌ است‌. 🔻مقدمه‌ای کوتاه بـر تـاریخ دیـانت زرتشتی‌ 🔷 شواهد‌ درونیِ متون «اوستای قدیم» گواهی می‌دهد که زرتشت قبل از آن کـه‌ ایـرانیان‌، سرزمینی را که اکنون به نام‌ ایران می‌نامند فتح کنند‌ می‌زیسته‌ است. به احتمال، این کشورگشایی‌ بـه‌ حـدود ۱۲۰۰ ق.م باز می‌گردد . در آن هنگام، ایرانیان به عنوان شبان‌های‌ روستانشین‌ در جلگه آسیای مرکزی در‌ شـرق‌ ولگـا‌ سکنا گزیدند. 🔶 زرتشتِ‌ پیامبر‌، توانست ویشتاسپ یـکی از‌ شـاهزادگان‌ قـبایل را به دین خود درآورد و شاهد ریشه دوانیدن کـیش خـویش باشد. این دین‌ در‌ میان ایرانیان شرقی، گسترش یافت و سرانجام‌ به‌ غرب ایران‌ کـه‌ سـاکنان‌ آن را مادها و پارس‌ها‌ تشکیل می‌دادند رسـید . 🔷 این دیـن در دوران اولیـن امـپراطوری پارسی [۵۵۱ـ۳۳۱ق.م] که‌ کورش‌ کبیر مـؤسس آن بـود، به عنوان‌ دین‌ رسمی‌ شناخته‌ شد‌. روحانیان غربیِ این‌ دین‌ به مـغ مـعروف بودند. آموزه‌های زرتشتی در آن زمان تأثیر زیـادی بر برخی رعایای پارس بـه‌ ویـژه‌ یهودیان‌ برجای گذاشت. 🔶 عمده شـواهد صـریح درباره عقاید‌ و مناسک‌ زرتشتی‌ در‌ این‌ دوران‌ از آثار و کتیبه‌های ایرانی و نوشته‌های یونانی فراهم آمـده اسـت. به نظر می‌رسد که چـیرگیِ اسـکندر بـر امپراطوری ایران و از دسـت رفـتن متون مقدس با مـرگ مـوبدان، سهمگین‌ترین‌ ضربه را بر پیکره سنت شفاهی زده باشد. ♦️ در همین زمان پارت‌ها، مردم شمال شرقی ایـران، امـپراتوری دیگری را تأسیس کردند (در حدود ۱۲۹ ق.م تا‌ ۲۲۴‌ م) و بـار دیـگر زرتشتی‌گری را دیـن رسـمی خـود قرار دادند . دومین امـپراتوری ایرانی یعنی ساسانیان نیز همین رویه را پی گرفت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاه مختصری به آئین زرتشت🔥🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ ساسانیان برای امور دینی، سازمان مذهبی نیرومندی‌ را‌ هـمراه بـا سلسله مراتب متنوعِ موبدان و معابد و مـدارس فـراوان بـه وجـود آوردنـد . 🔷 در قرن هفتم میلادی بـا غـلبه اعراب، اسلام به مثابه‌ دین‌ رسمی ایرانیان جایگزین زرتشتی‌گری شد‌، هرچند‌ گسترش این دین بر سـرتاسر ایـن سـرزمین، ۳۰۰ سال بعد تحقق یافت. 🔶 بنابه باورهای زرتـشتی، در اواخـر قـرن هـفتم مـیلادی گـروهی از زرتشتیان برای‌ دست‌یابی‌ به آزادی دینی سفری‌ دریایی‌ را به شرق آغاز کردند و سرانجام در ۷۱۶ در سنجان در گُجرات اقامت گزیدند. در آنجا عده‌ای به آنان پیوستند و هسته مرکزی جامعه «پارسیان» هند را تـشکیل دادند. 🔷 پارسیان تا‌ نسل‌ها‌ به عنوان کشاورز و خرده بازرگانِ پراکنده در شمال و در طول سواحلِ میان براج و کمبای از رونق اندکی برخوردار بودند. اما از قرن نوزدهم میلادی با آمدن روحانیان اروپایی به سرعت پیـشرفت‌ کـردند‌ و مالک ثروت‌ عظیم و برهم انباشته‌ای شدند. 🔶 جامعه اصلیِ زرتشتیان در ایران که بعدها در اطراف شهرهای کویری یزد و کرمان‌ متمرکز شدند برخلاف پارسیان، پیوسته متحمل فقر و مشقت بودند‌. پارسیان‌ نقش‌ قـابل تـوجهی در توسعه بمبئی ایفا کردند و تا قرن بیستم جامعه‌ای عمدتا شهری را با طبقه متوسط‌ و ‌‌تحصیلاتی‌ مناسب پدید آوردند. 🔷 ایرانیان زرتشتی تقریبا از طریق کمک آنـان تـا حدودی توانستند‌ خود‌ را‌ از پارسیان، اضـمحلال نـجات دهند و در تهران با یک جامعه رو به گسترش توانستند به‌ آنان تأسی کنند. 🔶 در سال ۱۹۴۷ با پایان یافتن حکومت بریتانیا در هند‌، گروهی از پارسیان در‌ خارج‌ از کشور بـه‌ویژه در کـشورهای انگلستان، کانادا، استرالیا و آمـریکا سـکنا گزیدند و به طور فزاینده‌ای در سال ۱۹۷۹ پس از برپایی جمهوری اسلامی ایران گروهی از زرتشتیان ایرانی نیز به آنها پیوستند‌. زرتشتیان اگرچه متنعمند، از جمعیت بسیار کمی برخوردارند. 🔻تعالیم اصلی 🔷 روحانیان زرتشتی ایرانی که سـاکنان اسـتپ‌های وسیع و خالی بودند، در باب آفرینش اسطوره‌ای سخت بسیط خلق کردند. آنان معتقد‌ بودند‌ که جهان را خدایان از ماده‌ای بی‌شکل در هفت مرحله ساختند؛ نخست، آسمان را از سنگ با پوسته سختی دورتادور آن آفریدند. 🔶 سـپس زمـین را مانند بـشقابی بزرگ و مسطح بر‌ روی‌ آن قرار داده‌اند و آن‌گاه در مرکز آن، اولین گیاه و پس از آن گاو نرِ تنها را آفریده، سپس اولین انـسان، یعنی کیومرث (زنده میرا) و در نهایت خورشید را که‌ نمایانگر‌ مخلوق هفتم، یـعنی آتـش اسـت بر فراز آنها قرار دادند. 🔷 روحانیان زرتشتی آتش را به مثابه نیروی نهانِ زندگی که در دیگر مخلوقات نیز حـضور ‌ ‌دارد مـی‌انگاشتند. سپس خدایان قربانی‌ کردند‌، آنگاه‌ «گیاه» را چیدند و کوبیدند و عصاره‌ آن‌ را‌ برفراز زمین پراکـنده سـاختند تـا این‌که گیاهان دیگر، از آن نشو و نما کردند. 🔶 آنان گاو و کیومرث را ذبح کردند، و از تخم‌ آنها‌ حیوانی‌ دیـگر و حیات انسانی نشأت گرفت، سپس رشته کوهی‌ در‌ کرانه زمین رویید و در مرکز آن، قله «هـَره» سربرآورد که خورشید بـرگرد آن شـروع به چرخیدن کرد تا شب‌ و روز‌ پدید‌ آمد. باران با چنان شدّتی فرو ریخت که زمین‌را به‌ هفت منطقه کَرشْور [کشور] تقسیم کرد. 🔷 انسان‌ها در منطقه مرکزی که به وسیله دریاها و جنگل‌ها از دیـگر مناطق‌ شش‌گانه‌ جدا‌ شده است زندگی می‌کنند. دریای بزرگی به نام وروکشه ( خلیج‌های بسیار‌) به‌ وسیله رودخانه‌ای بزرگ تغذیه می‌شود که بی‌وقفه ازقله هره سرازیراست . گویا این جزئیات اخیر را‌ مـتفکرانی‌ کـه‌ خود روحانی بودند از اساطیری باز هم قدیمی‌تر برگرفته‌اند، در حالی که‌ قربانیِ‌ سه‌گانه‌ بازتابی بود ازسه‌پیشکش، یعنی افشره گیاهی به‌نام هئوُمه ،قربانیِ چهارپا وانسان که مورد باور‌ آنها‌ بود‌. ♦️ به‌نظرمی‌رسد کـه بـه باورِ آنان تا زمانی که انسان‌ها قربانی خالصانه وعبادت خدایان‌را ادامه‌می‌دهند‌ جهان‌ تحت‌حاکمیت قانون اشه پایدارخواهدماند. واین‌بازتابِ نظم درجهان، وعدالت‌وحقیقت درمیان انسان‌هااست. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا « اسکناس » از کاغذ ساخته می شود ⁉️💶🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
افسانهِ پرندهِ سه پا در شرق آسیا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2