eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
نماد سه میمون سمبلیک در فرهنگ ژاپنی 🙈🙉🙊🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند: گزارش « اسلو » ناگفته های تاریخ 🔺 قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ این مستند ( 11 قسمتی ) به برسی گزارشی سری از سلاحهای مرگبار آلمان نازی که به سفارت بریتانیا در اسلو پایتخت نروژ فرستاده شده می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
اشتراکات و افتراقات خاندان‌های فرقه اهل حق 🔻 قسمت (هشتم) 8️⃣ 🔻 چگونگی تعامل با فرقه خاکسار 🔷 بنا بر اعتقادی که سالیان متمادی در اهل حق وجود داشته است، ورود افراد اهل طریقت به آیین یاری از طریق خاندان شاه‌هیاسی صورت می‌پذیرد. 🔶 به افرادی که این‌گونه وارد جامعه یارسان می‌شوند «چسبیده» می‌گویند، چنان‌که به افرادی که از ابتدا جزء خاندان‌های اهل حق بوده‌اند «چکیده» می‌گویند. 🔷 ورود اهل شریعت نیز از طریق خاندان میر صورت می‌پذیرد. با وجود این، در سال‌های اخیر خاندان‌های دیگری هم اقدام به سرگرفتن می‌کنند. از دید کسانی که بر این روال عمل می‌کنند، اینکه فرد یارسانی مرید یک شخص باشد و ارشادات خود را از او اخذ کند در حالی ‌که نزد شخص دیگری سر بسپارد درست به نظر نمی‌رسد (مصاحبه با سید کرم‌اللّه شاه‌ابراهیمی، قسمت دوم، کرمانشاه، 23/8/94). 🔶 با وجود اینکه برای ورود اهل شریعت به آیین یارسان در متون اهل حق سند کلامی وجود دارد اما برای ورود اهل طریقت و بالأخص فرقه خاکسار سند کلامی‌ای وجود ندارد (مصاحبه با سید سیف‌علی عالی‌قلندری، قسمت چهارم، کرمانشاه، 25/8/94) و این مسئله ناشی از توافقی بوده که در برهه‌ای از تاریخ بین فرقه خاکسار و خاندان شاه‌هیاس به وجود آمده است. 🔷 صرف ‌نظر از چرایی به وجود آمدن این توافق، در برهه‌های دیگری از تاریخ فرقه خاکسار، شاهد آنیم که سرسپردگی به خاندانی غیر از خاندان شاه‌هیاسی صورت می‌پذیرد. لذا شاهد رویکردهای متفاوت خاندان‌های اهل حق درباره فرقه خاکسار هستیم. 🔻پرهیز برخی خاندان‌ها از خوردن خروس: 🔷 خروس در آیین یارسان جایگاه مهمی دارد، چنان‌که یکی از ملزوماتی که به هنگام سرسپاری در جم‌خانه باید حاضر شود خروس است. خروس با آداب خاصی طبخ شده و با رعایت اصول خاصی در بین حضار تقسیم می‌شود (مصاحبه با سید سیف‌علی عالی‌قلندری، قسمت چهارم، کرمانشاه، 25/8/94). 🔶 در خاندان ذوالنوری عده‌ای از افراد خروس را تناول نمی‌کنند و علت آن را این‌گونه ذکر می‌کنند که در جریان رخدادی تاریخی، خروس به حقانیت یارسان شهادت داده است (مصاحبه با سید رحمت‌اللّه شاه‌ابراهیمی، قسمت دوازدهم، کرمانشاه، 9/8/94). البته این مسئله کلیت ندارد و سیدی از خاندان ذوالنوری که نگارنده در کرمانشاه با ایشان دیدار داشت منعی برای تناول خروس قائل نبود.[12] 🔷 چارچوب موسیقی مقدس موسیقی از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در آیین یارسان داشته است. آلت موسیقی مقدس اهل حق «تنبور» نام دارد. پیشینه نواختن تنبور به دوره خرم‌دینان و سپس شاه‌خوشین باز می‌گردد. 🔶 در دوران شاه‌خوشین جنبه‌های تفننی تنبور حذف شد و این ساز شکلی کاملاً آیینی به خود گرفت (سلطانی، 1380: 25). سنت موسیقیایی سرشار طریقت مولویه و بکتاشیه نیز قرابت خاصی با سنت موسیقیایی اهل حق دارد (محمدزاده صدیق، 1393: 51). 🔷 تنبور به علت تقدس و حالت روحانی‌اش، در هر مجلس و محفلی نواخته نمی‌شود و استفاده‌های اصلی آن در جم‌خانه‌ها، اماکن و زیارتگاه‌های مقدس و مراسم سوگواری است (کاکی، 1388: 144). 🔻 سید خلیل عالی‌نژاد درباره تنبور می‌گوید: 🔷 دوران شاه‌خوشین معاصر با سلطنت سلجوقیان بوده است و از آن زمان تاکنون جامعه اهل حق تنبور را ساز شاه‌خوشین می‌نامند ... بدین‌ترتیب تنبور نزد یاران اهل حقیقت چنان منزلتی یافت که ملقب به نداءالحق گردید و چنین شد که سرسپردگان وادی مذکور چنان محترم و عزیزش بدارند که هیچ‌گاه مقام حقانی‌اش را با اجرای الحان بی‌مقدار نیالایند و هرگز بی‌طهارت ظاهر و باطن دست بر دستش ننهند (عالی‌نژاد، 1384: 241). 🔶 حال با توجه به قداست تنبور نزد اهل حق، رویکرد افراد مختلف از خاندان‌های مختلف به آن متفاوت است، چنان‌که به عقیده برخی آنچه با این ساز اجرا می‌شود باید در 72 مقامی که از دیرباز در سنت یارسان بوده محدود شود (مصاحبه با یکی از مطلعان از طریقت خاکسار، قسمت سیزدهم، کرمانشاه، 28/8/94). 🔷 از دیدگاه برخی دیگر اجرای هر موسیقی‌ای که از لحاظ ساختار و محتوا حالات معنوی و عرفانی را در بر داشته باشد، با تنبور بلامانع است (مصاحبه با سید سیف‌علی عالی‌قلندری، قسمت چهارم، کرمانشاه، 25/8/94). 🔶 از سوی دیگر، سبک نواختن و خواندن به همراه ساز در صحنه و گوران (به عنوان دو پایگاه مهم تنبورنوازی) متفاوت است. درباره تعداد مقام‌های ساز تنبور نیز اختلاف‌نظرهایی وجود دارد، اما نظر اکثریت، وجود 72 مقام است. ♦️ این مقام‌ها هیچ‌گونه شباهتی به موسیقی امروز ایران و حتی موسیقی کنونی کردی ندارند (کاکی، 1388: 60). 🔻 پی‌نوشت‌ها: [12]. در کل در بحث پرهیز از تناول خروس، سندیت کلامی وجود نداشته و صرفاً بحثی اعتقادی است (مصاحبه با سید کرم‌اللّه شاه‌ابراهیمی، قسمت اول، کرمانشاه، 23/8/94). به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
اشتراکات و افتراقات خاندان‌های فرقه اهل حق 🔻 قسمت (پایانی) 9️⃣ 🔻موسیقی اهل حق ممکن است معانی و مفاهیم متعددی در بر داشته باشد، از جمله: 🔷 دعا و مناجات، حماسه، سوگواری، سرور و خوشحالی (همان: 161). مقام‌هایی که با تنبور نواخته می‌شود به سه دسته اصلی تقسیم می‌شود: مقام‌های کلام، مقام‌های مجلسی، مقام‌های مجازی. 🔻 نتیجه: 🔷 اهل حق (یارسان) دارای یازده خاندان است که، بنا به قول اکثر صاحب‌نظران اهل حق، هفت عدد از این خاندان‌ها در زمان سلطان اسحاق برزنجه‌ای (دوران پردیور) و چهار خاندان دیگر بعدها و در حدود قرن یازدهم شکل گرفته‌اند. 🔶 پیشینه تاریخی آیین یارسان دو خاستگاه مهم در آموزه‌های مذهب تشیع و آیین ایران باستان دارد. 🔷 قدیمی‌ترین متونی که از بزرگان یارسان بر جای مانده با عنوان «کلام» خوانده می‌شود که نزد اهل حق قداست خاصی دارد. 🔶 این خاندان‌ها در اصلِ امور اعتقادی و مناسک کلی با یکدیگر مشترک‌اند و در برخی جزئیات متفاوت. البته خاندان آتش‌بگی استثنائاً دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به دیگر خاندان‌ها دارد. 🔷 این خاندان به چارچوب کلی آیین یارسان معتقد است، اما خود را به انجام‌دادن همه فرایض دینی موجود در مذهب تشیع ملزم می‌داند. به نظر می‌رسد فضای فکری خاندان آتش‌بگی به نوعی از حالت اسطوره‌ای فاصله گرفته است. 🔶 بنا بر نظریه‌ای مبنی بر اینکه هفت شخصیتی که در ابتدا هفت خاندان اصلی را تشکیل دادند فرزند سلطان اسحاق باشند، تمامی این خاندان‌ها از سادات‌اند؛ چراکه سلطان اسحاق فرزند سید عیسی برزنجه‌ای و او فرزند میرسید علی همدانی است. 🔷 در مطالعات میدانی به‌عمل‌آمده مشخص شد اطلاعات موجود در تحقیقاتی که تاکنون انجام پذیرفته قابل ارتقای بیش از پیش است، چنان‌که درباره تاریخ اهل حق پژوهش‌های صورت‌پذیرفته اندک بوده و نگاشته حاضر می‌تواند نقطه شروعی برای کار جدی محققان در این زمینه باشد. 🔶 اهل حق اکنون جمعیت در خور توجهی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند. اگر جامعه اهل حق خواهان تعامل مثبت با دنیای امروز است باید آنچه از تاریخ خود بیان می‌کند قابل استناد و اثبات تاریخی باشد. 🔷 از سوی دیگر، محققان این حوزه در کشور باید در فضایی به دور از پیش‌داوری فعالیت کنند و با انجام‌دادن مطالعات میدانی و تطبیق تاریخی به اندک کار انجام‌شده کفایت نکنند؛ چراکه نتیجه‌اش تکرار مکررات است و بس. 🔶 بر پایه مطالعات میدانی، صاحب‌نظران متعددی از اهل حق وجود دارند که از دید آنان حیطه تاریخ و چارچوب اسطوره دو چیز متفاوت است و در بررسی وقایع تاریخی اهل حق محدوده این دو را متمایز می‌شمرند. ♦️ با ایجاد تعاملی مثبت از سوی نهادهای علمی و صاحب‌نظران اهل حق و در فضایی به دور از تعصب و پیش‌داوری می‌توان بسیاری از ناشناخته‌های تاریخی این آیین را بازشناخت. 🔻نویسندگان: آرش گودرزی : دانش‌آموخته دکتری، ادیان و عرفان، دانشگاه کیمبریج مهدی عسگری: دانش‌آموخته کارشناسی ارشد تصوف و عرفان اسلامی، دانشگاه ادیان و مذاهب قم به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ساخت ماشینی عجیب از يكى از طرح هاى داوينچى 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اجساد سنگ شده در « پمپی » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند: گزارش « اسلو » ناگفته های تاریخ 🔺 قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️ این مستند ( 11 قسمتی ) به برسی گزارشی سری از سلاحهای مرگبار آلمان نازی که به سفارت بریتانیا در اسلو پایتخت نروژ فرستاده شده می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا از نظر شرع تسخیر « جن » مجازاست⁉️👹🔻 قسمت(اول) 1️⃣ ♦️ با توجه به اینکه امروزه عده‌ای با استفاده از تسخیر جن و جادوگری، کارهایی را که خارج از حیطه قدرتِ یک انسان معمولی است انجام داده، در میان مردم، محبوبیت و مرجعیتی برای حل و فصل مشکلات آنان یافته‌اند؛ صحت و سقم ادعایشان تا چه حد است⁉️ 🔻 در پاسخ باید گفت؛ 🔷 چون نمی‌توان گفته‌ها و شنیده‌های پیرامون اجنه را با روش آزمایشگاهی مدلل کرد، بهتر است مبنای صحبت در مورد اجنه و سحر و جادو، مبتنی بر آیات قرآن و احادیث معصومین علیهم‌السلام باشد. 🔻 با استناد به آیات قرآن امور زیر قابل برداشت است: 1️⃣ قبل از آن که خداوند بشر را (انسان را) بیافرید جن در زمین وجود داشته و از مخلوقات او بوده‌ است (و الجان خلقناه من قبل من نار السموم).[1] 2️⃣ نمی‌توان گفت درک و فهم اجنه از انسان بیشتر است ولی به دلیل چابکی بیشتر، می‌توانند از حوادث، اطلاعات بیشتری نسبت به انسان داشته باشند: 🔶 در داستان حضرت سلیمان(ع) و آوردن تخت ملکه بلقیس، آنجا که آن جن می‌خواست تخت ملکه بالقیس را بیاورد عفریتی[2] از جن گفت: «... أنا آتیک به قبل أن تقوم من مقامک و إنی علیه لقوی أمین»[3] 🔷 ترجمه: ... من پیش از آن که تو از جایگاه قضاوت خود برخیزی آن را به حضورت آرم و من بر آوردن تخت او قادر و امینم. ♦️ همانطور که می‌بینید در این آیه حرفی از عالم بودن و آگاهی فوق‌العاده این عفریت از جن به میان نیامده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا از نظر شرع تسخیر « جن » مجازاست⁉️👹🔻 قسمت(دوم) 2️⃣ ♦️ زمانی که جناب عاصف می‌خواهد داوطلب این کار شود قرآن می‌فرماید: «قال الذی عنده علم من الکتاب» کسی که یک قسمتی از علم کتاب در اختیارش بود گفت: «أنا آتیک به قبل أن یرتد الیک طرفک»[4]. 🔷 ترجمه: آن کسی که به علمی از کتاب الهی دانا بود گفت که من پیش از آنکه چشم بر هم زنی تخت را بدین جا آرم (و همان دم حاضر نمود). 🔶 از این حکایت قرآنی به دست می‌آید که فهم و دانایی اجنه بیشتر از ما انسان‌ها نیست بلکه تفاوت در ویژگی‌های طبیعیِ خلقتشان باعث شده نسبت به انسان محدودیت‌های کمتری داشته باشند. 🔷 مثلا گفته شده سرعت عمل آنها بیشتر از انسان است اگر انسان در کسری از دقیقه می‌تواند از پشت دیوار خبر دار شود اجنه در کسری از ثانیه به چنین اطلاعاتی دست می‌یابد؛ اما نباید گمان شود این دلیلی است بر تفوّق و برتری آنان بر انسان. 3️⃣ آنگاه که خدا خواست انسان را خلق کند فرمود «إنی جاعل فی الارض خلیفه» (می‌خواهم در زمین یک جانشین و خلیفه قرار بدهم). سپس ملائکه در پاسخ گفتند آیا می‌خواهی کسی را که فساد و خونریزی می‌کند را به عنوان خلیفه قرار دهی❓چون قبلا فساد و خونریزی جن را دیده بودند-. 🔶 نکته‌ای که در این جا قابل دقت است اینکه با وجود جن بر روی زمین، خدا خلیفه نداشت؛ بلکه با آمدن «انسان» خداوند بر روی زمین خلیفه پیدا کرد و از آنجا که خدا دارای کمال مطلق و قدرت‌ بی‌نهایت است پیداست که فقط انسان می‌تواند به قدرت بی‌انتهای الهی نزدیکتر و شبیه‌تر شود –نه جن- و این نشان از سرآمد بودن انسان از جن دارد. 4️⃣ وقتی خداوند، آدم را آفرید پرده‌ای میان جن و انس قرار داد تا در عین حال که در همین زمین زیست می‌کنند یکدیگر را نبینند و این یکی از عجائب خلقت است که دو همسایه در یک جا زندگی کنند اما نتوانند همدیگر را ملاقات کنند. 🔶 پس تلاش برای از میان برداشتن این تمایز و از هم‌ناپیدایی، تلاشی است برخلاف طبیعت خلقت این دو؛ چرا که اگر خدا خودْ می‌خواست، از ابتدا، این دو را –انسان و جن- نسبت به هم در حجاب قرار نمی‌داد. 6️⃣ ‌اجنه نیز مانند انسان در قیامت محشور می‌شوند و نسبت به اعمال خویش محاسبه می‌گردند: «و یوم یحشرهم جمیعا یا معشر الجن قد استکثرتم من الانس» (انعام: ۱۲۸) ترجمه: و یاد کن روزیکه جمع می‌کنیم همه جنیان را و به آنها ندا می‌کنیم ای گروه جن به تحقیق بسیار گردانیدیم شما را از انس. 🔶 آیه‌ی فوق گویای این مطلب است که جمعیت اجنه بیشتر از انسان‌ها است و در قیامت، به دو دسته درست‌کار و مجرم تقسیم می‌شوند. مجرمان و کافران مأوایی جز جهنم ندارند. 7️⃣ حال اگر کسی به فکر برقراری ارتباط با آنان بیفتد غالبا اینچنین است که ناگزیر است با یاغیان و جهنمیان آنها ارتباط برقرار کند چون همانطور که ما انسان‌ها موظفیم با این موجودات مرتبط نباشیم آنها نیز همین وظیفه را دارند (مگر این که به کسی اذن و مأموریت خاصی بدهند) پس اگر تسلیم امر خدا باشند حق ندارند با انسانی رابطه برقرار کنند؛ تنها کسانی که خود را از طوق بندگی خدا آزاد می‌دانند دست به چنین کاری می‌زنند. 🔶 از این‌رو، همچنانکه که با انسان‌های کافر و یاغی نمی‌توان دست دوستی داد، با جنِ یاغی و عصیانکار نیز نمی‌توان ... چون اساساً یک موجود عصیانکار به دنبال خیر رسانی واقعی به ما نیست؛ بلکه اغراض دیگری را دنبال می‌کند. 🔷 شاید این اشکال به ذهن کسی خطور کند که مگر رساندن اخبار غیبی و یا پیدا کردن اموال دزدیده شده و یا انتقال و جابجایی سریع اشیاء و اخبار و اطلاعات توسط اجنه، مصداق کمک‌رسانی نیست و اگر چنین اموری را نمی‌توان امداد و کمک نامگذاری کرد پس چه هستند❓ 🔶 مگر مأمور پلیس را که به پیدا کردن اشیاء گمشده و دزدیده شده همت‌ می‌گمارد، خادم جامعه نمی‌نامیم! –گفته می‌شود عده‌ای با استفاده از تسخیر جن، اموال گمشده را پیدا می‌کنند و ... 🔻 در پاسخ باید گفت؛ 🔷 اولاً، فراهم ساختن بساط عیش برای یک معتاد –به عنوان مثال- و یا فراهم کردن انواع شیرینی برای شخص مبتلا به دیابت که عاشق شیرینی‌جات است، اگر چه به زعم شخص آن معتاد و یا مریض دیابتی، لطف و امداد است ولی در واقع، دشمنی و ایراد خسارت است. ♦️ کسی که عنان نفسش پاره شده و برای پاسخ به هوای نفس از ما در گستردن بساط عیش و نوش و لذت، مطالبه‌ی دستگیری می‌کند، اگر چه در صورت کمک کردن، وی را مدیون خود ساخته‌ایم ولی در حقیقت، ظلم بزرگی در حق او روا داشته‌ایم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا از نظر شرع تسخیر « جن » مجازاست⁉️👹🔻 قسمت(پایانی) 3️⃣ ♦️ خداوند انسان را به دنیا آورد تا در سایه‌ی محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که لازمه‌ی ذاتی این دنیاست، رشد کند و استعدادها و ظرفیت‌های روحی خویش را احیا کند. و اگر می‌خواست، قیودات کمتری بر این طبیعت دنیا حاکم می‌کرد ولی نخواست؛ زیرا برخلاف اراده و حکمت او از خلقت انسان می‌بود. 🔷 حال اگر اجنه با قابلیت‌های خویش این تنگنای دنیا را برای انسان تسهیل کنند، نقض غرض خواهد شد. مانند حکایت همان دانش‌آموزی است که در پایان یک‌ سال تحصیل و تلاش، بر سر جلسه امتحان می‌نشیند تا زحماتش هم برای خود و هم برای دیگران مورد سنجش قرار گیرد. 🔶 اما اگر با ارتکاب تقلب، سختی تلاش و مطالعه را به جان نخرد تا بخواهد به زعم خود زرنگی کرده باشد، در حقیقت خود را فریفته است. چنین دانش‌آموزی، به فلسفه کلاس و درس و مدرسه پی نبرده است. 🔷 کسانی که برای پیشبرد اهداف خویش به هر وسیله‌ای دستاویز می‌شوند، گویا به فلسفه قرار گرفتنشان در این دنیا پی نبرده‌اند. 🔶 ثانیاً، سنت امتحان الهی ایجاب می‌کند تا برای رسیدن به اهداف خویش، مسیرهای ممنوعی –از نظر دین- وجود داشته باشد؛ تا انسان در عین حال که می‌تواند از آنها استفاده کند ولی با اراده و اختیار خویش قدم در این مسیرهای ممنوع نگذارد. 🔷 مثال: کسی که هدفش رسیدن به ثروت است؛ دو راه پیش روی خود خواهد داشت: یکی طریق پاکی و صداقت و تلاش و کار و ...؛ و دیگری، طریق دزدی و اختلاس و رشوه و ... . 🔶 هر دو راه، وی را به هدفش خواهند رساند و هر دو راه نیز برای او ممکن است؛ ولی عبودیت و بندگی کامل مقتضی آن است که از مسیری که خداوند آن را مجاز دانسته، به اهدافش نائل شود، خود را ملزم به استفاده از یکی از آن دو مسیر خواهد کرد. 🔷 در موضوع مورد بحث نیز مسئله اینچنین است. حتی اگر ما بتوانیم با تسخیر جن به برخی از اهداف خویش نائل شویم، از آنجا که جادوگری و تسخیر جن از نظر شریعت اسلام ممنوع است حق نداریم بدان مبادرت ورزیم؛ زیرا قرار نیست انسان از هر راهی به هدفش نائل شود بلکه فقط حق ورود به راههای مجاز از منظر دین را دارد. 🔻 از دیدگاه اسلام ارتباط با جن و جادوگری حرام است. امام خمینی در این مورد می‌فرمایند: 🔷 «جادو کردن و یاد دادن و یاد گرفتن و کسب کردن با آن، حرام می‌باشد و منظور از جادوگری آن است که با نوشتن یا سخن گفتن یا دود نمودن یا با تصویر یا دمیدن یا گره زدن و مانند این‌ها انجام می‌گیرد که در بدن شخص سحر شده یا قلب او یا عقل او اثر می‌کند پس در احضار او یا خواب کردن یا بیهوش کردن یا به دوستی و یا دشمنی واداشتن او و مانند اینها تأثیر می‌نماید. 🔶 و به خدمت گرفتن فرشتگان و حاضر کردن جن و تسخیر آنها و احضار ارواح و تسخیرشان و امثال اینها به جادوگری ملحق است. 🔷 بلکه شعبده به آن ملحق می‌شود یا قسمی از آن است و آن عبارت است از این که به سبب حرکت سریع، غیر واقع را واقع نشان دهد. 🔶 و همچنین است کهانت، و آن عبارت است از این که خبر بدهد از آنچه در آینده واقع می‌شود به اعتقاد این که بعضی از جن‌ها خبر آن را به او القاء می‌کنند، یا به زعم این که امور را با مقدمات و اسبابی که با آن بر زمان وقوع آنها استدلال می‌کند می‌داند».[5] 🔻 نتیجه: 🔷 پناه بردن به جن از طریق سحر و جادو و مانند آن، اگر چه به ظاهر سودمند باشد؛ در نهایت به ضرر انسان منتهی خواهد شد؛ زیرا حکمت قرار گرفتن انسان در چارچوب محدودیت‌ها و محرومیت‌های دنیا، رشد و تعالی انسان از دریچه‌ی همین حجابها و محدودیت‌هاست . ♦️ با دست‌‌یاری دراز کردن به سوی اجنه، نقض غرض خواهد شد؛ خصوصاً اینکه این امور مانند دادن چاقوی تیز به دست کودکی است که ممکن است تأثیرات مخرب و جبران‌ناپذیری برای انسان داشته باشد. 🔻منابع: [1]. جن را خلق کردیم از آتش بی‌دود و لطیف پیش از آفریدن انسان. (حجر: ۲۷). [2]. عفریت هم به معنای شریر و خبیث است.. [3]. نمل: ۳۹. [4]. نمل: ۴۰. [5]. امام خمینی، ترجمه تحریر الوسیله، ۱۳۷۹، ج۱، ص ۵۶۶. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
«بوستروفیدون» رسم نوشتاری عجیب در یونان باستان 📝🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تغییر شکل عمدی جمجمه ی نوزادان ژاپنی در جهان باستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگارش «عسگری» صحیح است یا «عسکری» ❓🔺 ◾️ شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) تسلیت باد به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند: گزارش « اسلو » ناگفته های تاریخ 🔺 قسمت (هفتم) 7️⃣ ♦️ این مستند ( 11 قسمتی ) به برسی گزارشی سری از سلاحهای مرگبار آلمان نازی که به سفارت بریتانیا در اسلو پایتخت نروژ فرستاده شده می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
▪️@ferghe_mavara 🔻 امام حسن عسکری (علیه السلام) ▪️ کسى که “پارسایى” خوى او، و “بخشندگى” طبیعت او ▪️ و “بردبارى” خصلت او باشد دوستانش بسیار شوند. . . ◾️ شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) تسلیت باد به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸@ferghe_mavara 🌸 🍃 آقا ردای سبز امامت مبارکت 🌸 🍃 پوشیدن لباس خلافت مبارکت 🌸 🍃 ای آخرین ذخیره ی زهرای بی حسین 🌸 🍃 آغاز روزگار زعامت امت مبارکت به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا کمال گرایی در قانون جذب منجر به کمال گرایی افراطی می شود ❓🧲🔻 قسمت (اول) 1️⃣ 🔻 کمال گرایی یک ویژگی شخصیتی است. کمال گرایی به دو نوع تقسیم می‌شود: 1️⃣ کمال گرایی بهنجار؛ 2️⃣ کمال گرایی نابهنجار 🔻کمال گرایی بهنجار: ♦️ افراد سعی می‌کنند به بهترین وضعیت و حالت خود برسند؛ یعنی هر شخصی با توجه به شرایط مالی، شخصیتی، روحی و روانی، هوش ذهنی و استعدادهای خود، در محدوده عقلانی و در نظر گرفتن واقعیت‌ها، محیط و ... تلاش می‌کند تا به یک هدف بالاتری از وضعیت موجود برسد و از اینکه در مسیر حرکت می‌کند، احساس لذت می‌کند و رضایت از زندگی در او وجود دارد و در جهت بهبود اوضاع پیش می‌رود. انتظار شکست هم دارد و برنامه دارد که اگر در رسیدن به هدف شکست بخورد، با راه‌کارها و برنامه دیگری بتواند به ادامه مسیر بپردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا کمال گرایی در قانون جذب منجر به کمال گرایی افراطی می شود ❓🧲🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ 🔻 کمال گرایی نابهنجار: 🔷 افراد می‌خواهند به بهترین فرد در آن موضوع مورد علاقه تبدیل شوند. کمال گرایی نابهنجار، نوعی اختلال شخصیتی است و آسیب‌های روانی زیادی دارد. 🔶 کمال گرایی به شکل بیمارگونه آن، یعنی داشتن معیارها و خواسته‌های بسیار سطح بالا که غیر واقع گرایانه هستند و عملاً نمی‌توانند به آن برسند. 🔷 فرد کمال گرای نابهنجار، اهدافی برای رسیدن مشخص می‌کند که غیر متناسب با وضعیت مالی و استعدادهای درونی، محیطی و ... است؛ این اهداف از لحاظ عقلانی، غیر واقع بینانه است. 🔶 مثلاً کسی‌که یک کارمند ساده یا یک بازاری متوسط است، اهداف خود را این قرار می‌دهد که منزلی 700 متری در محله گرانقیمت شهر، یک اتومبیل مدل بالای لوکس، سفرهای تفریحی خارج از کشور، خریدهای گران قیمت و سبک زندگی خاص و ... داشته باشد؛ در حالی‌که افرادی که در رده و وضعیت او هستند، همه، سطح زندگی متوسط دارند. 🔷 دستیابی به اهدافی که افراد کمال گرای نابهنجار تعیین می‌کنند، ممکن نیست؛ به همین دلیل، باعث می‌شود که این افراد به مرور زمان عصبانی و درمانده شوند؛ زیرا تلاش برای رسیدن به اهداف تعیین شده، بی‌نتیجه به نظر می‌رسد. 🔶 بنابراین فرد کمال گرا در مواجهه با شرایط، احساس گناه و شرم کرده و شروع به سرزنش خود می‌کند؛ چون خود را عامل نرسیدن به این اهداف می‌دانند. 🔷 در حالی‌که خیلی از اوقات نتیجه یک عمل، بستگی به عوامل مختلف دارد و اراده و خواستن انسان، یک عامل در میان عوامل متعدد است که بدون محقق شدن سایر عوامل، نتیجه بخش نیست. میزان رضایت از زندگی و آرامش هم در این افراد کاهش می‌یابد. 🔶 مثلاً شخصی با کم کردن مخارج زندگی، پس انداز بیشتری می‌کند، هم‌چنین با انجام اضافه کاری، سعی می‌کند تا مبلغ چند صد میلیون تهیه کند و با مبلغ فروش اتومبیل مدل پایین خود، یک اتومبیل جدید و مدل بالا تهیه کند؛ اما همان حین، اتومبیل قبلی او سرقت می‌شود، یا اتومبیل مدل بالای مورد نظر، قیمتش یک‌باره دو برابر می‌شود یا ...؛ نتیجه این است که این فرد، به هدف خود نرسید؛ ولی عامل نرسیدن به نتیجه، آن فرد نبوده است. 🔻راه حل چیست❓ 🔷 ابتدا برای دچار نشدن به کمال گرایی افراطی و نابهنجار، اهداف خود را بر اساس واقعیت انتخاب کنید. اهداف واقعی انتخاب کنید که قابل دستیابی هستند. پس از رسیدن به یک هدف، هدف واقعی بعدی را کمی سخت‌تر انتخاب کنید؛ به این ترتیب، شما رشد و پیشرفت خواهید کرد. 🔶 بایدها را رها کنید. برای این کار، شما باید در طی روز جمله‌هایی که « باید» دارند و به ذهنتان می‌آید را بنویسید. پس از آن می‌توانید بررسی کنید که در طی یک روز، چند تا باید برای رفتار و تصمیم‌های خود استفاده می‌کنید؟ 🔷 به عنوان مثال، برخی از این بایدها عبارتند از: باید زیاد درس بخوانم؛ باید کار خوب پیدا کنم؛ باید اول شوم؛ باید خیلی ورزش کنم و ... 🔶 وقتی شما بایدهای زیادی برای خودتان تعیین می‌کنید، در واقع باعث ایجاد ترس، مقاومت و بی‌حرکتی در خود می‌شوید. بنابراین هرگاه جمله باید داری به ذهنتان رسید، سریع به جای آن، از خود بپرسید «من چه احتیاج و خواسته واقعی دارم❓» 🔷 می‌توانید به خود بگویید: «من نیاز دارم که کار بهتری پیدا کنم» یا «خواسته و آرزوی من، پیدا کردن یک کار بهتر و مناسب‌تر است.» 🔶 این روش فکر کردن، سبب می‌شود که شما راحت‌تر بتوانید به دنبال شغل بهتر بگردید و هم‌چنین انتظار غیر واقعی از خود نداشته باشید. تأیید این جمله، بیشتر بر نیازها و احتیاجات شما است، تا ترس‌ها و نگرانی‌ها؛ به همین دلیل به شما انگیزه بیش‌تری برای حرکت رو به جلو می‌دهد. ♦️ همچنین باید از فضاها و وضعیت‌هایی که باعث می‌شود کمال گرایی در انسان به وجود بیاید، یا تشدید شود، دوری کنیم؛ مثلاً از دوستان و نزدیکانی که کمال گرایی افراطی دارند، دوری کنیم یا محتواهایی که به ذهن ما وارد می‌شود، اعم از متن، کلیپ و صوت و ... را ارزیابی کنیم و اجازه ندهیم هر محتوایی وارد ذهن و جان ما بشود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا کمال گرایی در قانون جذب منجر به کمال گرایی افراطی می شود ❓🧲🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ یکی از عللی که در جامعه ما فضای کمال گرایی افراطی را ایجاد می‌کند، مباحث قانون جذب است. قانون جذب مدعی است هر آنچه که بخواهید را می‌توانید به دست بیاورید. 🔷 در کتاب راز می‌خوانیم: «اگر هر چیزی را در ذهنت مجسم کنی، آن را در دستان خود خواهید داشت.»[1] قانون جذب مدعی است، هر چیزی را که بخواهید را می‌توانید مالک شوید. 🔶 یعنی هر فردی می‌تواند به ثروت، رفاه و موفقیت شغلی، خانوادگی و ... دست پیدا کند؛ کافی است که به خواسته‌ها و آرزوهای خود فکر کند. 🔷 این زندگی رؤیایی و ایده آل، عموماً محقق نمی‌شود و از آسیب‌های اصلی این تفکر، مبتلا شدن افراد به کمال گرایی افراطی است و اینکه زندگی در وهم و خیالات را جایگزین زندگی واقعی می‌کند و فردِ عامل به قانون جذب، به علت زندگی در یک فضای انتزاعی و غیر واقعی، نمی‌تواند شرایط واقعی زندگی را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ کند و نه تنها به اهداف غیر واقعی خود نمی‌رسد، بلکه به اهداف واقعی و قابل دسترس خود هم نمی‌رسد. 🔶 کلمات تأکیدی هم که در قانون جذب استفاده می‌شود، مؤید ایجاد این فضای کمال گرایی افراطی است. در جلسات و همایش‌ها و شبکه‌های ارتباطی مجازی، اعضا باید ابراز کنند که فلان موفقیت را می‌خواهند؛ 🔻 مثلاً مسئول برنامه و مروج قانون جذب می‌گوید: 🔷 «امسال باید 10 میلیارد تومان به دست بیاورم.» و این عبارت را با صدای رسا بیان می‌کند و سایر افراد این عبارت را به صورت مُمتد، تکرار می‌کنند. همچنین این عبارت تأکیدی را روی برگه‌ای نوشته و در منزل یا محل کار، جلوی چشم می‌گذارند و آن را تکرار کرده و توجه می‌کنند. 🔶 این جملات تأکیدی اگر تأثیر داشت که الان باید همه افرادی که در قانون جذب فعال هستند، به خواسته‌های خود می‌رسیدند؛ در حالی‌که اکثر این افراد به خواسته‌های خود نرسیده‌اند، ولی آسیب‌های این خواسته‌های غیر عقلانی و رؤیایی را در زندگی می‌بینند. ♦️ لذا انسان‌هایی که مستعد کمال گرایی هستند، از فضای شبه معنویت قانون جذب باید دوری کنند، تا سلامتی روانی و شخصیتی خود را حفظ کنند. 🔻پی‌نوشت: [1]. راندا برن، راز، ترجمه مهدی قراچه داغی، نشر پیکان، چاپ بیستم، 1400، ص31. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2