فرقه های عجیب و جهان ماوراء
گریس او مانیل ملکه دزدان دریایی ⛵️👆 #قرون_وسطی #عجیب_غریب 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه های عجیب و ج
گریس او مانیل ملکه دزدان دریایی ⛵️
گریس او مانیل، ملکه دزدان دریایی، یاغی و رهبر شورشیان در ایرلند و در قرن شونزدهم میلادی بود. در داستان ها و تاریخ آمده است که او زنی بسیار شجاع بود و تعدادی زیادی از مردان را رهبری می کرد.
او زنی با قدرت نفوذ و کلام بسیار زیاد بود. در زمان حمله قوای انگلیس به ایرلند او از کشورش در مقابل تهاجم خارجی ها حفاظت کرد. از نظر انگلیسی ها، او فردی یاغی و یک دزد دریایی کثیف است.
مانیل در سال ۱۵۳۰ میلادی در ایرلند به دنیا آمد. او دختر یک اشراف زاده ی ایرلندی و یک تاجر بزرگ به نام اون مانیل بود. بعد از مرگ پدرش او مسئول تجارت با کشتی های بیشماری که پدرش داشت شد. او از همان ابتدا مانند زنان هم عصر خود عمل نمیکرد. گریس مانیل بسیار جسور و شجاع بود و البته بسیار بلند پرواز. او در سفرهاهای تجاری همراه ملوانان و کشتی های خود بود و مانند یک کاپیتان مرد کنترل همه امور را در دست داشت. علاوه بر دارایی هایی که از پدرش به او رسیده بود، زمین های بسیار حاصلخیز مادریش به او کمک می کرد که روز به روز ثروتمندتر و قدرتمندتر شود.
در آن زمان ایرلند توسط چند حکومت محلی اداره می شد. او در این زمان بیش از ۲۰ کشتی تجاری داشت. او با زیرکی تمام با مقامات مسئول وارد مذاکره می شد تا بتواند تجارت خودش را گسترش دهد. تمامی این حکومت ها زیر نظر ملکه ی بریتانیا اداره می شد و شاهزادگان ایرلندی اختیارات و قدرت چندانی از خودشان نداشتند. گریس مانیل از اینکه کشورش را بیگانگان اداره می کنند اصلا خوشنود نبود.
خانواده ی گریس یکی از موفق ترین تاجران و اشراف زادگان نوار غربی ایرلند بودند. در یک زمان، آنها به قدری ثروتمند و قدرتمند بودند که برای خود نیروهای نظامی استخدام می کردند و کنترل بخش هایی از جزایر غربی ایرلند را نیز در دست گرفتند. یکبار زمانی که یک کشتی باری از اسکاتلند به سمت ایرلند حرکت بود مورد حمله قرار گرفت. گریس با کشتی هایش به سمت دزدان حمله برد و آنها را فراری داد اما تمام محموله ی کشتی را از آن خود کرد. کم کم نام او به عنوان یک دزد دریایی بر سر زبان ها افتاد.
گریس مانیل از آن به بعد شروع به غارت کردن کشتی های نظامی و تجاری انگلیسی ها کرد. کم کم آوازه ی نام زنی جوان در تمام انگلستان پیچید و حتی در دربار بریتانیا نیز از او سخن به میان می آمد. بریتانیا برای دستگیری او جایزه تعین کرد و اعلام کرد که دیگر تحمل ندارد یک یاغی اموال و کشتی های تحت لوای ملکه را برباید.
گریس مانیل یک تهدید برای اهداف بلند مدت بریتانیا بود، پس به هر قیمتی باید نابود می شد. گریس برای در امان ماندن در خشکی یک قلعه مخفی به نام راکفیلیت برای خودش ساخته بود.
سرانجام این زن شجاع در سن ۵۶ سالگی و توسط سر ریچارد بینگهام فرمانده ی دست نشانده ی بریتانیا در ایرلند دستگیر شد، ولی توانست فرار کند. گفته می شود نزدیکان او در دستگیریش نقش داشتند. برادر و پسرش دستگیر شدند. آنها را اعدام نکردند ولی تمامی ثروت، املاک و کشتیهایش به نفع ملکه ی بریتانیا تصاحب شد.
او به دربار ملکه، در حرکتی غیر منتظره شکایت کرد. او در دیداری تاریخی با کشتی هایش به سمت انگلستان حرکت کرد و در سال ۱۵۹۳ با ملکه الیزابت اول دیدار کرد. او قصد داشت ملکه را متقاعد کند که خانواده ی او را آزاد کند.
در طول هفتاد سال زندگیش او به زنی بسیار قدرتمد و با نفوذ و البته مورد احترام تبدیل شد. او زمانی که بسیاری از مناطق ایرلند تحت نفوذ بریتانیا بود از زمین هایش محافظت کرد. او در سال ۱۶۰۳ میلادی از دنیا رفت. امروزه کتاب ها، شعرها و داستانهای زیادی در مورد او نوشته و سروده اند. او یک قهرمان بزرگ برای ایرلندی ها و یک شخص منفور برای انگلیسی هاست.
#قرون_وسطی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
رسم قربانی کردن انسان در مراسم های آئینی 💀👹🗿🏛👆 #قربانی_کردن_انسان #قاتلان_روانی #آدمخواری #ادیان_گنو
رسم قربانی کردن انسان در مراسم های آئینی 💀👹🗿🏛
قسمت (اول) 1⃣
رسم قربانی کردن انسان در مراسم آئینی در همه جای عالم نمونه دارد. اما در میان تمام اقوام بشری دیده نشده است. قربانی کردن انسان به مرحله کاملا معینی از رشد انسان تعلق دارد که احتمالا بعضی اقوام انسان از آن عبور نکرده و از این رو با آن بیگانه ماندهاند.
این رسم مختصِ مردمانی است که بت و مراسم آئینی مربوط به آن را داشتهاند. این رسم در میان انسانهای اولیه کمتر دیده میشود(رسم آدمخواری که احتمالا در میان نئاندرتالها مرسوم بوده) که کارشان شکارو گردآوری خوراک بود. آنها به جانگرایی اعتقاد داشتند و طبیعت را صاحب روح میدانستند.
اینجا ما با نخستین بتها سر و کار داریم، بتهایی که تشنه خون بودند. اینها شامل خدایان ادیان قدیمی، زئوس، دیونیسوس، کرونوس، خدای توفان، بعل، مولوخ و همچنین بتهای اسلاوها و مصریان میشود که در شکلهای اولیه خود دیوهای آدمخوار بودند. رسم قربانی کردن انسان بعدا کم کم جای خود را به قربانی کردن حیوانات داد.
با توجه به غیرانسانی بودن این مراسم، و اسناد و مدارک تاریخی موجود،در باره بعضی ازملل متمدن در این زمینه باید بیشتر به اسطورهها و افسانهها مراجعه کرد که حکایت از مراسم خونین قربانی کردن انسان به منظور راضی کردن خدایان میکنند. در بعضی مراسم آئینی ادیان و اقوام مختلف نیز مواردی مشاهده میشود که برگرفته از مناسک قربانی کردن انسان به نظر میرسند.
پلوتارک در زندگینامه تمیستوکل فرمانده جنگی یونانیان در جنگ با ایرانیان در ۴٨٠ قبل از میلاد، شرحی از قربانی کردن انسان میدهد. او مینویسد هنگامی که در قربانگاه سرگرم مراسم دینی بوده، سه اسیر ایرانی را که ظاهرا از بستگان نزدیک خشایارشاه بودهاند، نزدش میآورند. وقتی که چشم کاهن به سه اسیر میافتد، یک باره تنور قربانگاه معبد شعله میکشد. کاهن این را علامت آن میگیرد که این سه طلبیده شدهاند و باید قربانی دیونیزوس شوند. او به تمیستوکلس میگوید که در صورت قربانی کردن این اسیران، یونانیان برنده جنگ میشوند. تمیستوکلس باور نمیکند. اما سایر جنگجویان یونانی که از اوضاع ناگوار نبرد و موقعیت بد قوای خود آگاه بودند، یک صدا فریاد قربانی شدن اسیران را سر میدهند. آنها در پی خشنود کردن دیونیزوس بودند تا یار و یاور آنها در جنگ باشد
⭕️ دیونیزوس خدای شراب است، اما “گوشت خامخوار” هم از القاب اوست. یونانیان باستان در مراسم ستایش او بزی را قربانی میکردند، خونش را برای حاصلخیزی به زمین میپاشیدند و گوشتش را تکه تکه کرده و خامخام میخوردند. این همه نشانههایی است که بر رسم قربانی کردن انسان و احتمالا آدمخواری دلالت دارند. کشاورزان اشعاری در ستایش او میخواندند که به تراگو دیا (trago dia) معروف شد. تراگو در یونانی به معنی بز و دیا به معنی شعر و در مجموع به معنی سرود بزی است. نام امروزیتراژدی از همین واژه گرفته شدهاست. رفته رفته این اشعار را همه ساله در جشنوارهای به افتخار دیونیزوس میخواندند و همین سنگ بنای تئاترهای اولیه شد⭕️
چنانکه دیدیم، پلوتارک به یک مورد قربانی انسان به مناسبت جنگ اشاره کرده، اما برخی نویسنگان دیگر عهد باستان به قربانی کردن انسان به مناسبتهای دیگر هم اشاره کردهاند. بنا به پارهای از این نوشتهها، یونانیان به مناسبت جشن سالانه تارگلین که پیش از برداشت محصول بر پا میشد، دو انسان فقیر و مطرود و حتیالامکان یک زوج را بر میگزیدند و به مدت یک سال اطعام میکردند. در روز جشن آنها را میآراستند و با شاخهای از درخت انجیر میزدند و درمیان غریو شادی و هلهله مردم به پیش میراندند. آنها را در همه جای شهر میگرداندند تا ناپاکیهای همگان را جذب خود کنند. آنگاه این دو را بیرون شهر به بالای صخرهای برده به پایین پرت میکردند. یا پیکرشان را میسوزاندند و خاکسترش را روی دریا میپاشیدند. یونانیان به این ترتیب باور داشتند که ناپاکیهای اهالی را از بین برده و نابود کردهاند.
#قربانی_کردن_انسان
#قاتلان_روانی
#آدمخواری
#ادیان_گنوسی
#بت_پرستی
#پرستش_جن_شیطان
#جاهلیت
#خرافات
#عجایب_جهان_باستان
#مراسم_های_پاگانیستی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
اسب های آبی که باعث جنگ بین فراعنه مصر شدند 👆 #جهان_باستان #عجیب_غریب 📝 اینجا بخوانید👇 👇 کانال فرقه
اسب های آبی که باعث جنگ بین فراعنه مصر شدند
شاید ندانید که یکی از عظیم ترین نبردهای تاریخ مصر به خاطر اسب های آبی پدید آمده است. یکی از فراعنه مصر موسوم به «سِقِنِنرَع تائوی دوم» در کاخ خود استخری داشت که درون آن مملو از اسب های آبی اهلیشده بود. او از تماشای آب بازی جانوران مورد اشاره لذت می برد و به تک تک آنها عشق می ورزید. به قدری آنها را دوست داشت که حاضر بود برای آنها جان دهد .
در زمان حیات این فرعون، قلمروی مصر چندپاره بود. قدرتمندترین سرزمین این قلمرو «هیکسوس» نام داشت که تحت حکمرانی فرعونی موسوم به «آپوپی» اداره می شد. از آنجایی که سِقِنِنرَع در مرتبه ای پایین تر از آپوپی قرار داشت، باید به او خراج می پرداخت.
سِقِنِنرَع با وضع موجود کاملاً کنار آمده بود و تحقیرهای ناشی از زندگی تحت سلطه یک مقام بالادست را تحمل می کرد. این رویه همچنان ادامه داشت تا این که یک روز، آپوپی فرمانی جنجالی صادر کرد. او به سِقِنِنرَع دستور داد باید عطای اسب های آبی را به لقایشان ببخشد.
پیامی که آپوپی برای سِقِنِنرَع فرستاده بود چنین مضمونی داشت: «سر و صدای اسب های آبی تو به قدری زیاد است که نمی توانم بخوابم. کلک آنها را بکَن!». با توجه به وجود فاصله ۷۵۰ کیلومتری بین محل اقامت آپوپی و اقامتگاه سِقِنِنرَع، به سادگی می توان پی برد که پیام فوق تنها جنبه مردم آزاری داشته و در اصل بهانه ای برای ظلم و تعدّی بوده است.
علی رغم سابقه سعه صدر و تحمل فراوان، این بار سِقِنِنرَع تاب نیاورد و اهانت به اسب های آبی خود را بر نتافت. او موضع مخالفت آمیز خود را علنی کرد و زمینه ساز وقوع جنگی بزرگ شد.
بالاخره جنگ در گرفت و سپاهیان سِقِنِنرَع به قلمروی آپوپی یورش بردند. در کشاکش نزاع و درگیری، سِقِنِنرَع که به خاطر دفاع از حق مالکیت خود بر استخر اسب های آبی وارد جنگ شده بود، کشته شد. اما این پایان ماجرا نبود؛ پسر سِقِنِنرَع جنگ را ادامه داد.
به دنبال این وقایع، دو نسل از پادشاهان مصر، نبرد بزرگ و خونین مذکور را پیگیری کردند اما از آنجایی که هر آغازی، پایانی دارد، سرانجام نزاع خاتمه یافت.
بد نیست اشاره کنیم که فرجام نهایی جنگ چندان هم بد نبود. با فرو نشستن غبار حاصل از درگیری، قلمروی مصر هویتی یک پارچه یافت. جالب است که این دستاورد بزرگ، نتیجه اقدام مردی بود که به اسب های آبی خود عشق می ورزید!
#جهان_باستان
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
رسم قربانی کردن انسان در مراسم های آئینی 💀👹🗿🏛 قسمت (اول) 1⃣ رسم قربانی کردن انسان در مراسم آئینی
رسم قربانی کردن انسان در مراسم های آئینی 💀👹🗿🏛
قسمت (دوم)2⃣
بین رسم بلاگردان یهودیان باستان واین رسم یونانیان مشابهت دیده میشود. به نظر هِردِر، انسان در مراحل ابتدایی تکامل، درکی انتزاعی از گناه نداشته و آن را چون بیماری و بلا به طور مادی پیش خود مجسم میکرده است. به همین دلیل با بار کردن گناهان بر دوش قربانی و کشتن او به نابودی گناه بر میخاسته است.
درمیان اقوام دیگر نیز مراسم مشابهی انجام میشده که همگی در آستانه برداشت محصول برپا میشدهاند. این نکته وضع متزلزل زندگی مردم را میرساند که به شدت به منبع خوراکشان وابسته بودهاند و مدام وحشت داشتهاند که در اثر حادثهای محصول یک سال کار طاقت فرسایشان از بین برود و گرسنه بمانند. قربانی کردن نوعی اقدام پیشگیرانه و در عین حال هدیهای بوده به خدایان یا نیروهای ناشناخته تا از مردم خشنود باشند و بر آنها خشم نگیرند. چنین مراسمی در میان آزتکها نیز دیده شده است.
در جزیره ماسیلا (مستعمره سابق یونان و شهر مارسی امروزی) به هنگام شیوع بیماری همهگیر، همین مراسم را با کمی تغییر برگزار میکردند. بینوایی را طعام میدادند و رخت نو میپوشاندند و خوب میآراستند. سپس او را در شهر میگرداندند تا مردم هر چه میخواهند فحش و نفرین نثارش کنند. بعد این سپر بلا را به بیرون شهر برده، از بالای صخره به پایین پرت میکردند. از فراز صخرههایی به ارتفاع سیصد متر در جزیره لویکاس در شمال یونان، قربانی را به دریا میانداختند. او اگر زنده میماند، باید شهر را فورآ ترک میکرد و به جای دور افتادهای میرفت و گناهانی که بر دوش او نهاده بودند، با خود به دوردستها میبرد.
در رودوس قربانی را نثار کرونوس (پادشاه تیتانها در اسطورههای یونان) میکردند. در جزیره قبرس انسانها را برای زئوس قربانی میکردند. دیومدس، یکی از دلیرترین جنگجویان جنگ تروا در اسطورههای یونانی، چهار مادیان آدمخوار در اختیار داشت، که همین نکته بر رسم قربانی انسان دلالت دارد. در میان برخی اقوام نمونههای معتدلتری از قربانی کردن دیده میشود که طی مناسکی فقط خون قربانی را پای معبد میپاشیدند و قربانی صرفا به طور سمبلیک به قربانگاه اهدا میشد. اسپارتها در معبد آرتمیس پسر بچهها را چنان با شلاق میزدند که خونشان به قربانگاه بپاشد.
از روم باستان هم اخباری از قربانی کردن انسان به جا مانده است. سال ٢٢۶ پیش از میلاد یک زوج از نژاد سلت را مانند یونانیها در بازار گاوفروشان دفن کردند. با این کار میخواستند پیشگویی شوم تسخیر رم به دست سلتها و یونانیان را بیاثر کنند.
دولت روم در سال ٩٧ قبل از میلاد قربانی کردن انسان را ممنوع کرد، اما این مانع از آن نشد که سزار در سال ۴۶ قبل از میلاد و در پی شورش سربازان، دو تن از آنها را قربانی مارس، خدای جنگ نکند. صدها زندانی را نیز پنج سال بعد آگوستوس در محراب معبدی که به پاس رسیدن سزار به مقام خدایی بنا شده بود، قربانی کرد. قیصر بی بند و باری به نام هلیوگابال که در سال ٢٢٠ میلادی حکومت میکرد، تعداد بی شماری کودک را فدیه خدای خورشید کرد و با استفاده از خونشان به پیشگویی پرداخت. در آیین میترا هم روایاتی از قربانی انسانی هست.
⭕️در بسیاری نقشهای سنگی، میترا را در حال قربانی کردن گاو نر میبینیم. بنا به اساطیر یکی از کارهای میترا کشتن گاو است که با پاشیدن خون گاو بر زمین برکت و سرسبزی میآفریند. قربانی گاو، در آیین میترا (مهر) نماد آفرینش است و مرگ گاو، حیاتی نو میآفریند. از آبیاری زمین با خون او غلات و انگور پدید آمد. به نظر برخی محققان ضیافت شام با نان و شرابی که نماد خون قربانی است، از جمله آیینهای عبادی آیین میترا بوده که بعدها به مسیحیت راه یافت. ⭕️
در روم قدیم پانزده ماه مه روز جشن کفاره بود. در حضور مقامات و مردم شهر ٢۴ عروسک حصیری به بزرگی انسان را که دستها و پاهایشان به هم بسته بود، به رودخانه پرت میکردند. این خود گواه آن است که روزی انسانها را به کفاره پلی که روی رودخانه ساخته و به عقیده خودشان از اقتدار آن کاسته بودند، قربانی خدای رودخانه میکردند.
#قربانی_کردن_انسان
#قاتلان_روانی
#آدمخواری
#ادیان_گنوسی
#بت_پرستی
#پرستش_جن_شیطان
#جاهلیت
#خرافات
#عجایب_جهان_باستان
#مراسم_های_پاگانیستی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
رسم قربانی کردن انسان در مراسم های آئینی 💀👹🗿🏛 قسمت (دوم)2⃣ بین رسم بلاگردان یهودیان باستان واین رس
رسم قربانی کردن انسان در مراسم های آئینی 💀👹🗿🏛
قسمت (سوم) 3⃣
جنگ گلادیاتورها نیز که محبوب مردم بود، شکل دیگری از قربانی انسان بود. گواه آن که خون گلادیاتور کشته شده را درمان بیماری صرع قلمداد میکردند. بعدها همین رسم شامل خون کسی کردند که سرش در مجازات اعدام قطع میشد.
در کتاب عهد عتیق هم به کرات به قربانی انسان بر میخوریم. یک نمونه، روایت یفتاح، قاضیالقضات بنی اسرائیل و فرمانده نظامی قوم یهود است. او در جنگ میان قوم بنی اسرائیل با طایفه بنی عمون، نذر کرد که در صورت پیروزی بر دشمن، اولین کسی را که از خانه به استقبال او آید، قربانی یهوه سازد و در آتش بسوزاند. اما این نخستین کس کسی نیست جز یگانه دخترش، که با دف و رقص به پیشواز پدر میآید. یفتاح به خواسته دخترش دو ماه به او و دوستانش فرصت عزاداری میدهد و سرانجام بنا به عهد خود دخترش را فدای یهوه میکند.
یک مورد دیگر مربوط به پادشاهانی است که وقتی ملکشان در معرض تسخیر بود، پسر خود را فدای قوم خویش میکردند. وقتی پادشاه “موآب” در محاصره قوم بنی اسرائیل قرار گرفت پسر نوزادش را که قرار بود جانشین وی شود، قربانی کرد. او قربانی را بالای برج پیش چشم محاصره کنند گان آورد و آنها که صلابت پدر در قربانی کردن فرزند را دیدند، از محاصره دست کشیدند.
دریک روایت دیگر، یهوه به تنبیه خونریزی توسط طالوت، بر مردم قحطی نازل میکند. ساکنان کنعان هفت تن از خانه طالوت را به عنوان کفاره حلقآویز میکنند.
همچنین هیل در بازسازی شهر ویران شده اریحاو دو پسر بزرگ و کوچک خود را قربانی کرد تا نفرین شهر بیاثر شود. آحاز، یازدهمین پادشاه قوم یهود، پسران خود را به پای خدای بعل سوزاند. قربانی کردن کودکان به پای خدایان چنان وسعتی داشته که برخی انبیاء قوم یهود، از جمله ازحیال، قوم خود را از بابت آنها ملامت کردهاند. علت قربانی کردن کودکان نیز آن بوده که میخواستهاند زیباترین و عزیزترینهای خود را وقف خدایان کنند تا آنها خشنود شوند.
این رسم در میان فنیقیها و کارتاژها هم جاری بوده است. درپای مجسمه کرونوس گودالی بوده که بچههای قربانی را در آن میانداختهاند. کسانی هم که خودشان بچه نداشتند، بچههای فقرا را میخریدند تا قربانی کنند. پلوتارک مینویسد، مادران این کودکان بیآنکه اشک بریزند گوشهای کز میکردند. اگر گریه میکردند پولی بابت بچهها به آنها داده نمیشد. بچههای فروخته شده به هرحال سوزانده میشدند. بچههایی که گریه میکردند، نوازش میشدند. برای آنکه جیغ و فریاد بچهها پای تنور شنیده نشود، با صدای بلند ساز و دهل و طبل میزدند. یک نکته مهم در مورد قربانی، این بود که داوطلبانه صورت گیرد یا جلوه کند. هرگونه نشانه مقاومت یا خودداری در قربانی از قداست نذر میکاست.
قربانی کردن انسان در زمان تیبروس، امپراتور روم در قرن ششم ممنوع شد اما مخفیانه همچنان صورت میگرفت. از اهالی جزیره ساردنی در شرق ایتالیا، نقل میکنند که آنها به پای کرونوس نه تنها زندانیان، که والدین خودشان را هم بعد از هفتادسالگی قربانی میکردند. در میان ژرمنها هم بنا به گزارش مورخان، از جمله تاسیتوس، انسان قربانی میکردند.
اسقفی اهل آپولینار در پایان قرن پنجم میلادی از دزدان دریایی اهل ساکسون روایت کرده که پس از غارت و به آتش کشیدن سواحل گالیا (یا سرزمین گل، منطقه وسیعی در غرب اروپا ) پیش از عزیمت به سمت خانه از هر ده اسیر، یکی را به قید قرعه قربانی خدایان میکردند. دلیل این هم آن بوده که سفر دریایی در آن دوران بسیار خطرناک بوده و دریانوردان همواره در ترس و تزلزل به سر میبردند که راه را گم نکنند و سالم به مقصد برسند. نمونه سرگردانی اودیسه در افسانهها بازتاب یک مورد از همین سرگردانیهاست. به همین دلیل اقوام دریانورد پیش از آغاز سفر، انسانی را به پای خدای دریاها قربانی میکردند تا دلش را به دست آورند.
#قربانی_کردن_انسان
#قاتلان_روانی
#آدمخواری
#ادیان_گنوسی
#بت_پرستی
#پرستش_جن_شیطان
#جاهلیت
#خرافات
#عجایب_جهان_باستان
#مراسم_های_پاگانیستی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
موزه عجیب پدر کرسپی 🗿👽👆 #تمدنهای_ناپدیدشده #عجایب_جهان_باستان #مکانهای_عجیب #گنجینه_های_گمشده #فرازم
موزه عجیب پدر کرسپی 🗿👽
پدر کرسپی متولد 1891 در میلان، ایتالیا بود. یک روحانی سلیسی که زندگیاش را وقف پرستش و امور خیریه کرده بود و بیش از 50 سال در شهر کو اِنکا در اکوادور زندگی می کرد. او تحصیلکرده در علوم جامعه شناسی، گیاه شناسی و علوم انسانی و همچنین هنر موسیقی بود. وی بخاطر خدمات انساندوستانه ای که در اکوادور برای مردم بومی منطقه انجام میداد بسیار مورد احترام قبایل آنجا قرار داشت و بومیان در ازای تشکر از کمکهای او برایش هدایایی از آثار باستانی خود می آوردند. آنها میگفتند که این اشیاء و آثار در غارهای زیر زمینی تایوس در زیر جنگلهای اکوادور قرار دارند که وسعت آنها بیش از 200 کیلومتر است. این آثار ارزشمند شباهتهای بی مثالی به آثار تمدنهای کهن سومر و مصر داشت و آنقدر زیاد بودند که موزه ای را پر کنند. محل این غارها هرگز کشف نشده است و بسیاری از جستجوگرانی که به دنبال غارها می گشتند توسط بومیان محلی کشته شده و برخی دیگر مانند نیل آرمسترانگ و اریک فون دانیکن به غارهای اشتباهی هدایت شدند.
کلیسای واتیکان به پدر کرسپی اجازه ایجاد یک موزه تاریخی در شهر کواِنکا را داد و این موزه تا سال 1960 باقی بود . اما پس از آن پدر کرسپی شروع به اظهار نظر در مورد شباهتهای عجیب میان این آثار و تمدنهای بین النهرین و مصر کرد. او تصور نمیکرد که این سخنانش مورد مخالفت عده ی زیادی قرار میگیرد و اندکی بعد از آن موزه به آتش کشیده شد و اکثر آثار آن از میان رفت به استثنای تعداد اندکی که نجات داده شد. پس از فوت پدر کرسپی در 1982 کلیسای واتیکان آثار باقیمانده را پنهان کرده و تا امروز اثری از آنها پیدا نشده است.
محققی به نام ریچارد وینگیت این آثار را متعلق به تمدنهای آشور، مصر، چین و آفریقا دانسته. یکی دیگر از موارد گفته شده این است که این غارها با تمدن آتلانتیس ارتباط دارند.
اعتبار و زندگی پدر کرسپی مورد یقین و کاملاً حقیقی است اگرچه خاستگاه و عمر آثار باستانی اش هرگز شناخته نشدهاند و ناپدید شدن آنها یافتن این پاسخها را مشکلتر می کند.
در اواخر دهه 70 میلادی تیمی تحقیقاتی به رهبری دکتر پال چیسمن و جی. گُلدن بارتون از دانشگاه بیرمنگام به ملاقات پدر کرسپی رفته و عکسهای متعددی از آثار باستانی باقیمانده در کلکسیون شخصی وی تهیه نمودند. همچنین در سال 1976 مهندس و محقق اسکاتلندی به نام استنلی هال به ملاقات پدر کرسپی رفته و فیلمی مستند از وی و کلکسیون خانگی او تهیه کرده است که تعدادی از این تصاویر را ملاحظه می کنید.
همچنین نظریه دیگری که در مورد پدر کرسپی وجود دارد این است که او را هیتلر میدانند و برخی معتقدند هیتلر پس از شکست در جنگ جهانی دوم باشخصیت مبدل به اکوادور گریخت و تحت عنوان پدر کرسپی به حیات خود ادامه داد. چرا که هیتلر نیز به باستان شناسی و علی الخصوص تمدنهای بابِل و سومر بسیار علاقه داشته و آثار آنان را جمع آوری میکرده است. این نظریه به دلیل وجود اطلاعات کامل در مورد زندگی پدر کرسپی مورد شک و تردید بسیاری می باشد.
#تمدنهای_ناپدیدشده
#عجایب_جهان_باستان
#مکانهای_عجیب
#گنجینه_های_گمشده
#فرازمینیها
#شهرهای_ناپدیدشده
#رپتایل
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
رسم قربانی کردن انسان در مراسم های آئینی 💀👹🗿🏛 قسمت (سوم) 3⃣ جنگ گلادیاتورها نیز که محبوب مردم بود،
رسم قربانی کردن انسان در مراسم های آئینی 💀👹🗿🏛
قسمت (چهارم) 4⃣
منشاء مراسم خرافی امروزی ، به منشا قربانی انسانی بر میگردند. از جمله هنگام به آب انداختن قایقهای جنگی در دریای جنوب که آنها را از روی ردیفی ازانسانها میغلطاندند. همچنین است مراسم تعمید خاصی که به هنگام نزدیک شدن کشتیهای توریستی به خط استوا صورت میگیرد.
لاشههای انسانی که در باتلاقهای شمال اروپا یافت شده، حکایت از قربانی شدن انسانها طی قرنها میکنند. سه نمونه از این بقایای انسانی هم اینک در موزههای دانمارک و آلمان نگهداری میشوند. اینان دومرد و یک زن هستند که درست معلوم نیست مجرم بوده و اعدام شدهاند یا قربانی خدای زمین شدهاند. حلقه طناب دار هنوز بر گردن دو مرد دیده میشود. بر سینه زن هم سنگ بزرگی بسته بودهاند تا او را به زیر آب فرو کشد. این زن روی چشمهایش هم چشمبند دارد و بنا بر آزمایشات مختلف، بین چهارده تا پانزده ساله به نظر میرسد. مردان نیز به ظاهر خدمه کلیسا بودهاند و مجسمهای از نرتوس، خدای زمین را به یمن باروری در شهر میگرداندند. دست زدن به مجسمه نرتوس تابو بوده و فرد خاطی باید کشته و جایی دور از ساحل به دریا انداخته میشد. چه بسا این دو مرد نیز به همین دلیل کشته شده باشند.
تاکنون صدها جسد که مربوط به زمان ژرمنهاهستند، در مردابهای شمال اروپا کشف شدهاند. چون قربانی کردن انسان به دست جامعه تنها در مراسم آئینی بوده است.
قربانی کردن انسان در میان سایر اقوام هم روایت شده است. اقوامی چون آلبانیاییها، سلتها، اسلاوها، گالیاها، بریتانیاییها، سکاها (دستهای از مردمان کوچنشین ایرانیتبار که محل زندگی آنان از شمال به دشتهای جنوب سیبری، از جنوب به دریای خزر و دریاچه آرال، از خاور به ترکستان چین و از باختر تا رود دانوب میرسید)، و تراکیان (مردمانی هندواروپایی که در روزگار باستان در مرکز، خاور و جنوب خاوری اروپا میزیستند).
ایرانیان قربانی را زنده به گور میکردند، عربها نیز پسربچههای شیرخواره را پنجشنبهها قربانی میکردند. حتی در زمان پیش از اسلام نوزادان دختر زنده به گور میشدند. هندیان و مصریان نیز که جزو اقوام متمدن محسوب میشدند، در قربانی کردن دست کمی از دیگران نداشتند. اما از همه مشهورتر قربانی کردن نزد مایاها و آزتکهاست. به ویژه قوم جنگجوی آزتک یک سیستم قربانی برپا کرده بود و چون برای مراسم مختلف مدام به قربانی نیاز داشتند، جنگ راه میانداختند تا برای مراسم قربانی اسیر جمع کنند. مراسم قربانی کردن معمولا با زمان کشت و برداشت محصول تطابق داشت. مثلا آزتکها هنگام بذرپاشی فرد قربانی رابه چوبهای میبستند و با رها کردن تیر از چله کمان او را میکشتند. آنها معتقد بودند خون قربانی، زمین را آبیاری و بارور میکند.
در یک مراسم دیگر قربانی را که معمولا اسیر جنگی بود، لخت میکردند. پنج کاهن دست و پای قربانی را نگه میداشتند و ششمی با کارد سینهاش را میشکافت. قلبش را در میآورد و خون چکان رو به خورشید میگرفت و سپس در طشتی میانداخت که بعد آتش زده میشد تا دودش به آسمان برود. خود قربانی را نیز، به ویژه اگر جنگجوی شجاعی محسوب میشد، پوست میکندند و میخوردند. غالبا نه یک نفر، که چندین تن را یکجا قربانی میکردند.
مراسم اصلی آزتکها اما در ماه آوریل برپا میشد. یک اسیر جنگی خوشسیما را که یک سال تمام خوب خورانده و پروار کرده بودند، رخت زیبا به تن میکردند و سه هفته قبل از اجرای مراسم، چهار دوشیزه در اختیارش میگذاشتند که هرکدام سمبل گل، بذر تازه، نمک، و آب بودند. روز مراسم او را به معبدی در شهر مکزیکو میبردند تا قلبش را در آورند. روز بعد از این مراسم فرد قربانی سال بعد تعیین میشد.
در آستانه برداشت محصول، یعنی درست همان زمانی که جشن تارگلین یونانیها برگزار میشد، دختر جوانی که نماد الهه ذرت رسیده بود، صبح تا شب میرقصید تا از پای میافتاد. آنگاه کاهنان آزتک سرش را میبریدند. آزتکها ظاهرا در ماه فوریه نیز بچهها را فدای خدای باران میکردند.
#قربانی_کردن_انسان
#قاتلان_روانی
#آدمخواری
#ادیان_گنوسی
#بت_پرستی
#پرستش_جن_شیطان
#جاهلیت
#خرافات
#عجایب_جهان_باستان
#مراسم_های_پاگانیستی
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد.... 👇👇