فرقه های عجیب و جهان ماوراء
علل پیدایش فرقههاى مختلف بعد رحلت پیامبر(ص) در بین مسلمانان 🔴 قسمت (اول) 1️⃣ 🔷 تا زمانى که پیا
علل پیدایش فرقههاى مختلف بعد رحلت پیامبر(ص) در بین مسلمانان 🔴
قسمت (دوم) 2️⃣
🔶 مردم شامات، بعد از فتح شدن شامات توسط مسلمانان، کسى جز امویان را به عنوان سمبل اسلام بر خود ندیدند. معاویه براى آنها خلیفه رسول اللَّه (ص) بود که نیت او آن بود که نامى از رسول الله (ص) نماند و اسم و رسمى از ذریه رسول (ص) و على (ع) و زهرا (س) در میان نباشد.
🔹 از این رو سنت سیئه او؛ یعنى لعن و سب على (ع)! در خطبههاى نماز جمعه و سایر خطبههاى رسمى تا زمان عمر بن عبدالعزیز باقى ماند و تا آخر امامان هدایت در انزوا و حاشیه قرار داده شدند.
🔸تنها در زمان درگیرى بنى امیه و بنى عباس و تظاهر بنى عباس به حمایت از آل على (ع)بود که میدان تبلیغ و تعلیم و تربیت براى بزرگانى چون امام باقر و امام صادق (ع) تا حدودى باز شد و احادیث نانوشته پیامبر اکرم (ص) با زبان ایشان بیان و تبیین و تفسیر گردید و بطون قرآن اظهار شد و گنجینه معارف ناب و احکام صریح و بلیغ اسلامى عرضه گردید و به اهتمام علمای شیعه و شاگردانشان به نسلهاى بعد منتقل شد.
🔹 اما پس از استقرار عباسیان فشار بر ائمه (ع) شکل تازه گرفت. ایشان یا در زندان بودند یا در تبعیدگاه و یا در لشکرگاه و مجبور به تقیه!
🔸از سوى دیگر، بازار عیاران علم و دانش و وعظ و خطابه رونق گرفت و هر کس عالم اسلام و محدّث و مجتهد معرفى شد و گروهى را پیرامون خود جمع کرد، تا آن جا که کثرت آنها، خلفا را نیز به وحشت افکند. بدین جهت مذاهب رسمى را در چهار مذهب شافعى، حنبلى، مالکى و حنفى محدود کردند و دستور داده شد، سایر رسایل جمع و مسکوت شوند!
🔹در میان خلفا و کارگزاران آنها، گروههاى مختلف با انگیزههاى مختلف دیده مىشوند که به این مسئله دامن زدند:
1🔸 کسانى که نسبت به على (ع) و زهرا (س) کینه و حسادت داشتند و این امر را به شکلهاى مختلفى هرچند ضعیف، در زمان رسول خدا (ص) نیز نشان مىدادند که منابع اهل سنت و شیعه، آنها را ثبت و ضبط نموده است.
2🔸 کسانى که اساساً براى کسب مقام و موقعیت و شهرت به اسلام گرویده و منتظر فرصت بودند، و پس از رحلت رسول (ص) که على (ع) مشغول تجهیز جسد پیامبر (ص) بود، این فرصت را یافتند.
3🔸 کسانى که در فتح مکه، از ترس جانشان ایمان آورده و همیشه به فکر تحریف و نابود ساختن اسلام بودند، و امویان از نسل آنهایند.
4🔸 منافقانى از عرب و یهود که در اندیشه تحریف و انحراف دین و شکست مسلمانان بودند.
5🔸علماى یهود که به دربار امویان راه یافته و به اسم مبلغ و خطیب و محدث اسلامى شهرت پیدا کرده وارد میدان شدند.
6🔸 جاهلان و واعظان و جعل کنندگان احادیث که براى رسیدن به پُست و شهرت و مال بیشتر بر یکدیگر سبقت مىگرفتند.
7🔸 علما و صاحب نظران غیر مسئول و غیر متعهد که قرآن و حدیث را سرمایه کسب خود قرار داده و در پى شهرت و مقام، از اهل بیت رسالت که اساتید آنها بودند، فاصله گرفتند. بدون هیچ آگاهى از قرآن و سنت نبوى (ص) و اطلاع دقیق از پیچیدگىهاى ادبیات عرب به تفسیر و تبیین دین و قرآن پرداختند و هر گروه، پیرو کسى و رأیى شد.
8🔸 مردم ساده که از امتحانات و حوادث، طرفى نبستند و غربال شدند و از امامان (ع) فاصله گرفتند، به عقاید ناصحیح مثل زنده بودن زیدبن على (ع) (که مدتها جسدش بر دار ماند) و یا حیات اسماعیل بن جعفر (ع) (که پدرش خود او را دفن نمود) دچار گشتند، و به امامت آنان قایل شدند.
9🔸 و بالاخره تحریکات استکبار جهانى و صهیونیزم براى تفرق امت اسلامى و اضمحلال آنها با شیوع بابیت، بهاییت، وهابیت، طالبان ، داعش و... .
#فرقه_سازی_دراسلام
#مدعیان_دروغین
#پرستش_جن_شیطان
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....👇👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
علل پیدایش فرقههاى مختلف بعد رحلت پیامبر(ص) در بین مسلمانان 🔴 قسمت (دوم) 2️⃣ 🔶 مردم شامات، بعد
علل پیدایش فرقههاى مختلف بعد رحلت پیامبر(ص) در بین مسلمانان 🔴
قسمت (پایانی) 3️⃣
✍️ از این رو عوامل تفرق امت اسلامى را مىتوان به عوامل درونى و عوامل بیرونى تقسیم نمود.
🔷 عوامل درونى؛ مانند: کینه و حسادت و بخل نسبت به اهل بیت (ع)[3] از جانب امویان و عباسیان و...، جهالت و سادگى مردم ، گرایش به کسب مقام و شهرت و اسم و رسم.
🔶 عوامل بیرونى؛ مانند: منع کتابت احادیث و سیره نبوى (ص) به مدت صد سال، عدم آشنایى به ادبیات عرب و بروز اختلاف قرائتها و برداشتها از قرآن، ورود احادیث جعلى فراوان به منابع اسلامى، جدایى از اهل بیت عصمت و طهارت که عالمان به قرآن و غیباند، اجتهادها و استبداد در رأىها در برابر سنت نبوى (ص) توسط خلفا، حمایت خلفا از برخى فرق و مذاهب، به انزوا کشانیدن ائمه (ع) و شیعیان ایشان و در فشار قرار دادن آنها، میداندار شدن برخى یهود و نصارا براى دین اسلام و اختناق حاکم بر مردم.
🔹 یقیناً هر کدام از اینها به نحوی در تحریف و تفرق در اسلام و مسلمین مؤثر بودند و دیگران نیز ناخواسته به آن کشانیده شده و به آن دامن زدهاند.
🔸 آنچه مسلّم است از میان راهها و آراى گوناگون جز یک راه مستقیم و حق بیشتر نیست و سایرین به همان اندازه که با این هماهنگ اند، از حقیقت بهره مندند اما وقتی با انحرافها و خطاها مخلوط گردند، باطل به حساب مىآیند.
🔹 شناخت راه صحیح و حق از طریق قرآن کریم که به اعتقاد فریقین به اعجاز الاهى از هرگونه تحریف مصون مانده است و سنت نبوى (ص) صحیح و متواتر بین شیعه و سنى، امکان پذیر است و سنت و سیره امامان معصوم (ع) نیز در همین راستا قرار دارد.
🔸 پی نوشت :
[3] فتح، 15؛ نساء، 63 - 49.
🔻 منابع و مآخذ:
1. طباطبائى، محمد حسین، المیزان، ج 4، انتشارات اسلامى، قم، ص 365 - 364.
2. قمى مشهدى، محمدبن محمد رضا، کنزالدقائق، ج 4، مؤسسه طبع و نشر وزارت ارشاد، چاپ 1، 1411 ه.ق، تهران، ج 3، ص 417 و ج 4، ص 117.
3. موسوى، شرف الدین، ترجمه، امامى، محمد جعفر، حق جو و حق شناس، بنیاد معارف اسلامى، چاپ 1، 1373 قم.
4. جوادى آملى، عبداللَّه، تفسیر تسنیم، ج 1، اسراء، چاپ 1، 1378، قم، ص 99 - 98.
5. جوادى آملى، عبداللَّه، قرآن در قرآن، اسراء، چاپ 2، 1378، قم، صص 350 - 315.
6. خسروپناه، عبدالحسین، کلام جدید، مرکز مطالعات و پژوهشهاى فرهنگى حوزه قم، چاپ 1، 1379 قم، ص 239 - 150.
7. شهرستانى، سید على، وضوى پیامبر، عروج اندیشه، چاپ 1، 1377، مشهد.
8. اصغرى، سید محمد، قیاس و...، کیهان، چاپ 2، 1370 ، تهران.
9. قمى، شیخ عباس، تتمة المنتهى، پیام آزادى، چاپ 1، 1379 تهران.
10. تیجانى، محمد، اهل سنت واقعى، ج 1 و 2، بنیاد معارف اسلامى، چاپ 3، 1374 ، قم.
11. نقوى، سید محمد تقى، شرح و تفسیر خطبه غدیر، مرکز تحقیقاتى فرهنگى جلیل، چاپ 1، 1374 تهران.
#فرقه_سازی_دراسلام
#مدعیان_دروغین
#پرستش_جن_شیطان
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه صوفیان واصلیه یکی از منحرفترینِ فرقهها صوفیه 👆
#صوفیه
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
aksgif_ir_emamhasan_امام_حسن_ع_گيف_تصاوير_متحرک777.gif
98.9K
🏴 @ferghe_mavara
🏴 السلام علیک یا امام حسن مجتبی(علیه السلام)
▪️ حتما تو نيز جنس غمت فرق ميکند
▪️ آشفتگي زلف خمت فرق ميکند
▪️ محتاج دستهاي کريمانه ات،کرم
▪️ از بس که شيوه ي کرمت فرق ميکند
▪️ "بس اتشي ز اخگر الماس ريزه ها..."
▪️ اين بيت شعر محتشمت فرق ميکند
▪️ بی حرمی و بي حرمي ارث مادري ت
▪️ معلوم شد چرا حرمت فرق ميکند
▪️ زهرا)س)جواب سينه زنان تو را دهد
▪️ مزد غلامي علمت فرق ميکند
▪️ آقا ميان کوچه چه ديدي که بعد از آن
▪️ وقت عبور هر قدمت فرق ميکند
▪️ دمهاي آخري تو "لا يوم ... " بوده است
▪️ اي نوحه خوان که شور دمت فرق ميکند
▪️ يک بار خواندي و جگرت پاره پاره شد
▪️ پس اين تويي که جنس غمت فرق ميکند
◼️ شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) تسلیت باد
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
aksgif_ir_emamhasan_امام_حسن_ع_گيف_تصاوير_متحرک8178.gif
91.5K
🏴 @ferghe_mavara
◼️ رحلت پیامبرمکرم اسلام (صلّی الله عليه و آله و سلّم)
🔻 و
◼️ شهادت امام حسن مجتبی( علیه السلام ) تسلیت باد.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گناه نخستین اعتقاد مشترک صوفیان و مسیحیان 👆✝️👹
#صوفیه
#تحریف_مسیحیت
#تحریف_پیامبران_الهی
#بدعت_دردین_مسیح
#تحریف_تورات_انجیل
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
📝 اینجا بخوانید👇 👇
کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
گناه نخستین اعتقاد مشترک صوفیان و مسیحیان 👆✝️👹 #صوفیه #تحریف_مسیحیت #تحریف_پیامبران_الهی #بدعت_دردین
گناه نخستین اعتقاد مشترک صوفیان و مسیحیان ✝️👹
✍️ یکی از اعتقادات مشترک بین برخی صوفیان و مسیحیان، باور به گناه نخستین از طرف حضرت آدم (علیهالسلام) است که اعتقاد دارند این گناه، به ارادهی خداوند بوده و حضرت آدم (علیهالسلام) مجبور به انجام آن بوده است.
🔶 صوفی معروف ابوالقاسم قشیری در تفسیر آیه «انّی جاعِلٌ فِی الأرض خلیفه» مینویسد: «و همانا خداوند آن هنگام که گفت جانشینی در زمین قرار خواهم داد، از سرانجام ورود آدم به بهشت خبر داد. از جمله، اقدام او به انجام کاری که موجب خروج او از بهشت میشود، چون زمانی که خبر داده است انسان را جانشین خود در زمین گردانیده است، ماندنش در بهشت چگونه ممکن خواهد بود؟»[لطایف الاشارات، ص80[ طبق این تفسیر پیش از اینکه حضرت آدم (علیهالسلام) با مرتکب شدن کاری، سبب خروجش از بهشت گردد، خداوند متعال انجام آن گناه را اراده کرده بود.
🔷 از اعتقادات باطل و بیاساس بین برخی متصوفه، که در متون سران مشهور آنان یافت میشود، عدم حساسیت نسبت به گناه و ارتکاب گناه است. بهعبارتی متصوفه معتقدند که خداوند انسان را گناهکار آفریده و گناهکاربودن، جزیی از وجود آدمی است و ارتکاب گناه نخستین توسط آدم نیز، به اراده و تقدیر خداوند بوده است.
🔶 همچنین این فرقه در انجام گناه و ضروری بودن آن برای انسان تأکید دارد، چنانکه میبدی در کشف الاسرار بر آمیختگی وجود انسان با گناه اشاره کرده و در اینباره گفته: «اگر گناه نمیکردید خداوند گروهی را میآفرید تا گناه کنند تا آنها را بیامرزد.»]کشف الاسرار، ج8،ص44[
🔷 این عقیده انحرافی متصوفه نسبت به ضروری بودن انجام گناه و گناه نخستین حضرت آدم (علیهالسلام)، ناشی از اعتقاد مسیحیان به این مسئله است.
✝️ بنا به باور مسیحیت، حضرت آدم و فرزندان او در نتیجه خوردن میوهی ممنوعه، مستحق مجازات دوری از حقتعالی شدند و حضرت عیسی (علیهالسلام) با مصلوب شدن خود، غرامت و تاوان آن گناه و تمامی گناهان فرزندان آدم را میپردازد.
🔶 آگوستین، بزرگترین شخصیت کلیسای قدیم کاتولیک معتقد است که: «انسان به خودی خود فاسد و شریر است و سراسر عالم وجود بالطبع ضایع و تباه میباشد و انسان محکوم است به ذنب ازلی یا معصیت جبلی که از پدرش میراث برده است.»]تاریخ جامع ادیان، ص643]
🔷 ژان کالوین از دانشمندان دوران تحول در مسیحیت میگوید: «ارتکاب گناه از سوی آدم و هبوط وی نقشه و تدبیر خدا بود.» حجاریان، ص23]از شاهد قدسی تا شاهد بازاری، ص23[ این باور مسیحیان و صوفیان نسبت به گناه نخستین، در نزد اسلام کاملاً مردود است.
🔶 علامه طباطبایی عامل اصلی خروج حضرت آدم (علیهالسلام) و حوا از بهشت را، تناول از آن درخت ممنوعه و آشکارشدن عورت آنها میداند. وی در اینباره مینویسد: «حضرت آدم (علیهالسلام) از ابتدا برای زندگی و موت در زمین خلق شده بود و سکونت او و حوا در بهشت، فقط برای آزمایش و آشکارشدن عورات آنها و در نتیجه به زمین فرستاده شدن آنها بوده است...
🔷 علامه در ذیل آیهی «قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا ...[بقره/38[ فرمودیم همگی از بهشت فرود آیید» میگوید که تشریع دین، بعد از هبوط آدم است و قبل از دین، معصیت معنا ندارد، پس اصلاً معصیت و گناهی نبوده است تا آدم و فرزندانش گناه کنند، بلکه نهی از أکل شجره، یک خیرخواهی بوده است که اگر گوش نمیداد نتیجهاش را میبرد.»]المیزان،ج1، صص118-128[
این مطالب و عقاید صوفیان درباره گناه نخستین، که از عقاید مسیحیان اخذ شده، ثابت میکند که آنان نسبت به گناه و گناهکاران حساسیت چندانی نداشته و حتی به ارتکاب گناه نیز تشویق میکنند.
🔻 پینوشت:
قشیری، ابوالقاسم، لطایف الاشارات، بهتصحیح ابراهیم بسیونی، قاهره، مرکز تحقیق التراث(الهیئة المصریة العامة للکتاب)، چاپ دوم، ص80.
میبدی، ابوالفضل رشیدالدین، کشف الاسرار و عدةالابرار، بهتصحیح علی اصغر حکمت، تهران، امیرکبیر، 1376، چاپ ششم، ج8، ص44.
ناس، جان، تاریخ جامع ادیان، تهران، انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی، 1370، چاپ چهاردهم، ص643.
حجاریان، سعید، از شاهد قدسی تا شاهد بازاری، تهران، طرح نو، 1380، ص23.
طباطبایی، سیدمحمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، قم، دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین، 1417ق، ج1، صص118-128.
#صوفیه
#تحریف_مسیحیت
#تحریف_پیامبران_الهی
#بدعت_دردین_مسیح
#تحریف_تورات_انجیل
#اباحی_گری
#شطح_گویی_صوفیان
#شاهد_بازی_صوفیه
#رقص_سماع
#وحدت_وجود
#ریاضتهای_شیطانی
#فرقه_سازی_دراسلام
#بدعت_در_دین
#پرستش_انسان
#پرستش_جن_شیطان
#وحدت_وجود
#مدعیان_دروغین
#ادعاهای_عجیب
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2