eitaa logo
فیض سحر
511 دنبال‌کننده
512 عکس
348 ویدیو
2 فایل
کانال محفل مناجاتی فیض سحر (دعای کمیل ، روضه ، سینه زنی ) بانوای طلبه جانباز حاج حسین حقی مکان :قم خ ارم درجوارمزارشهدای سوم خرداد(۶۰شهید) زمان : شبهای جمعه۲ساعت قبل اذان صبح ایتا:https://eitaa.com/feyzesahar ادمین کانال:Http://eitaa.com/admin_gomnam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸تفسیر صفحه ۵🔸💠 🔹سوره مبارکه بقره از آیات ۲۵ تا ۲۹ این صفحه شریفه مسیری را طی کرده است که بعضا در قران عزیز ما شاهد آن هستیم . وقتی که خدای عزیز در قران مردم را معرفی می کند. اقسام مختلف و گونه های مختلف مردم را معرفی می کند نتیجه کار این گروه های مردمی هم بیان می کند .اگر دقت کردید در صفحات ما قبل خداوند به سه گروه از مردم اشاره کرد در حقیقت مردم از 3 گروه خارج نیستند یا اهل ایمان و تقوا هستند یا کافران و مشرکان هستند و یا منافقان هستند .که بهر حال این گروه منافق معلوم نیست نهایتا با کدام گروه هستند البته قران عزیز فرمود که اینها با اهل ایمان نخواهند بود وقتی که راجع به هر سه گروه خداوند صحبت کرد نتیجه کار هر سه گروه را هم بیان کرد نتیجه کار آن دو گروه یعنی منافقان و کفار این شد که آنها هیزم جهنم خواهند بود آنها در دنیا سعاتمند نمی شوند در آخرت هم گرفتار اعمال خود و عذاب الهی هستند . اما در صفحه 5 در آیه 25 خداوند نتیجه کار گروه سوم را بیان فرموده است .فرموده است : وَبَشِّرِ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ این که الان ملاحظه کردید در سوره بقره بعضا در همه جای قران آمده وقتی که خداوند درباره گروه ها صحبت کرد آنها را هم بیان می کند.در باره اهل ایمان فرموده خداوند به آنها بشارت می دهد به آنهایی که ایمان و عمل صالح دارند که آنها در بهشت الهی رستگار خواهند شد .قران عزیز ما را دعوت می کند اگر واقعا دنبال سعادت هستیم باید دو مسیر را طی کنیم اول مسیر مسیر اعتقادی است یعنی ایمان و دوم عمل صالح است یعنی اعمالی که تا بع آن ایمان باشد اگر یکی از اینها باشد و دیگری نباشد انسان سعادتمند نخواهد شد یعنی اگر عملی باشد عمل خوبی باشد اما اعتقاد درستی نداشته باشد این عمل، عمل صالح نیست و به نتیجه هم نخواهد رسید و اگر کسی مومن باشد به کتاب خدا به پیامبر خدا و به خدای عزیز ایمان داشته باشد اما اعمال نداشته باشد این هم بدرد نمی خورد آن وعده سعادتی که خداوند داده در دنیا و آخرت نصیب انسان می شود تابع ایمان و عمل صالح است. از نکات دیگر صفحه شریفه این است که خداوند یکی از موجودات کوچک جثه خودش به نام پشه مثال زده بعضی وقت ها ما فکر می کنیم مخلوقاتی که در عالم هست خلقت آنها تابع سختی و آسانی هست این سختی و آسانی برای مخلوق است وگرنه برای خالق فرقی ندارد که پشه خلق کند یا کوه خلق کند یا کهکشان خلق کند . از نظر خالق هر دو یکسان است تفاوت برای مخلوق است برای خداوند حیایی نیست و شرمی نیست و سختی نیست که پشه مثال بزند یا کوچکتر از آن یا بزرگ تر از آن. چون به هر حال هر چه که در عالم باشد مخلوق خدای عزیز است بعد فرموده آنهایی که اهل هدایت هستند اهل ایمان هستند به تمثیل های خداوند ایما ن می آورند چه کوچک چه بزرگ چه از نظر آنها سخت چه آسان .چون نگاه وقتی از نگاه خالق باشد سخت و آسانی بی معنی می شود در نتیجه اهل ایمان به اینطور مثال ها ایمان می آورند .اما آنهایی که قصد ایمان ندارند از این مثال ها هم ایراد در می آورند بهانه در می آورند .در ایه 27 خداوند از یک میثاق و عهد صحبت کرده است ما به خدای عزیز تعهد دادیم که در دنیا جز او نپرستیم و جز از او استعانت نگیریم .آنجا که فرمود : أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ دلیل بر این است که انسان پیش از تولد به خدای عزیز پیش از آمدن به عالم ماده به خدای عزیز وعده داده است پیمان بسته که جز او نپرستداما فاسقان که در آیه 26 خداوند به آن اشاره کرده این عهد را فراموش می کنند می شکنند به این عهد توجهی نمی کنند ، در دنیا مسیر فساد را طی می کنند .از آیه 28 این معنا بر می آید که عالم برزخ حتما وجود دارد اینکه فرموده كَیْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنْتُمْ أَمْوَاتًا فَأَحْیَاكُمْ ثُمَّ یُمِیتُكُمْ ثُمَّ یُحْیِیكُمْ ثُمَّ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ به عوالم مختلف زندگی بشر اشاره کرده است پیش از عالم ماده در عالم ماده در عالم برزخ و در عالم قیامت و آخرت .یکی از نکاتی که در آیه 21 آمده استوای بر آسمان است.این عبارت ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاءِ که بعضا در قران عزیز خواهد آمد مثل استوای بر عرش استوای بر آسمان به معنای تدبیر امر و ربوبیت خدای عزیز هست پس این که میفرماید زمین را خلق کردم برای شما و هر آنچه که در زمین هست خلق کردم بعد از آن به آسما ن پرداختم یعنی اینکه تدبیر امرم بعد از آن متوجه آسمان شد. 🔸https://eitaa.com/feyzesahar🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فیض سحر
🔆💠🔆دعای روز سه شنبه: بسم الله الرحمن الرحیم 🌺ﺍﻟْﺤَﻤْﺪُ ﻟِﻠَّﻪِ ﻭَ ﺍﻟْﺤَﻤْﺪُ ﺣَﻘُّﻪُ ﻛَﻤَﺎ ﻳَﺴْﺘَﺤِﻘُّﻪُ ﺣَﻤْﺪﺍ ﻛَﺜِﻴﺮﺍ ﻭَ ﺃَﻋُﻮﺫُ ﺑِﻪِ ﻣِﻦْ ﺷَﺮِّ ﻧَﻔْﺴِﻲ ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻨَّﻔْﺲَ ﻟَﺄَﻣَّﺎﺭَﺓٌ ﺑِﺎﻟﺴُّﻮﺀِ ﺇِﻻ‌ ﻣَﺎ ﺭَﺣِﻢَ ﺭَﺑِّﻲ ﻭَ ﺃَﻋُﻮﺫُ ﺑِﻪِ ﻣِﻦْ ﺷَﺮِّ ﺍﻟﺸَّﻴْﻄَﺎﻥِ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﻳَﺰِﻳﺪُﻧِﻲ ﺫَﻧْﺒﺎ ﺇِﻟَﻰ ﺫَﻧْﺒِﻲ ﻭَ ﺃَﺣْﺘَﺮِﺯُ ﺑِﻪِ ﻣِﻦْ ﻛُﻞِّ ﺟَﺒَّﺎﺭٍ ﻓَﺎﺟِﺮٍ ﻭَ ﺳُﻠْﻄَﺎﻥٍ ﺟَﺎﺋِﺮٍ ﻭَ ﻋَﺪُﻭٍّ ﻗَﺎﻫِﺮٍ 🌺ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺍﺟْﻌَﻠْﻨِﻲ ﻣِﻦْ ﺟُﻨْﺪِﻙَ ﻓَﺈِﻥَّ ﺟُﻨْﺪَﻙَ ﻫُﻢُ ﺍﻟْﻐَﺎﻟِﺒُﻮﻥَ ﻭَ ﺍﺟْﻌَﻠْﻨِﻲ ﻣِﻦْ ﺣِﺰْﺑِﻚَ ﻓَﺈِﻥَّ ﺣِﺰْﺑَﻚَ ﻫُﻢُ ﺍﻟْﻤُﻔْﻠِﺤُﻮﻥَ، ﻭَ ﺍﺟْﻌَﻠْﻨِﻲ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ ﻓَﺈِﻥَّ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺀَﻙَ ﻻ‌ ﺧَﻮْﻑٌ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﻭَ ﻻ‌ ﻫُﻢْ ﻳَﺤْﺰَﻧُﻮﻥَ 🌺ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺃَﺻْﻠِﺢْ ﻟِﻲ ﺩِﻳﻨِﻲ ﻓَﺈِﻧَّﻪُ ﻋِﺼْﻤَﺔُ ﺃَﻣْﺮِﻱ ﻭَ ﺃَﺻْﻠِﺢْ ﻟِﻲ ﺁﺧِﺮَﺗِﻲ ﻓَﺈِﻧَّﻬَﺎ ﺩَﺍﺭُ ﻣَﻘَﺮِّﻱ ﻭَ ﺇِﻟَﻴْﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﻣُﺠَﺎﻭَﺭَﺓِ ﺍﻟﻠِّﺌَﺎﻡِ ﻣَﻔَﺮِّﻱ ﻭَ ﺍﺟْﻌَﻞِ ﺍﻟْﺤَﻴَﺎﺓَ ﺯِﻳَﺎﺩَﺓً ﻟِﻲ ﻓِﻲ ﻛُﻞِّ ﺧَﻴْﺮٍ ﻭَ ﺍﻟْﻮَﻓَﺎﺓَ ﺭَﺍﺣَﺔً ﻟِﻲ ﻣِﻦْ ﻛُﻞِّ ﺷَﺮٍ 🌺ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﺧَﺎﺗَﻢِ ﺍﻟﻨَّﺒِﻴِّﻴﻦَ ، ﻭَ ﺗَﻤَﺎﻡِ ﻋِﺪَّﺓِ ﺍﻟْﻤُﺮْﺳَﻠِﻴﻦَ ﻭَ ﻋَﻠَﻰ ﺁﻟِﻪِ ﺍﻟﻄَّﻴِّﺒِﻴﻦَ ﺍﻟﻄَّﺎﻫِﺮِﻳﻦَ ﻭَ ﺃَﺻْﺤَﺎﺑِﻪِ ﺍﻟْﻤُﻨْﺘَﺠَﺒِﻴﻦَ ﻭَ ﻫَﺐْ ﻟِﻲ ﻓِﻲ ﺍﻟﺜُّﻠَﺜَﺎﺀِ ﺛَﻼ‌ﺛﺎ ﻻ‌ ﺗَﺪَﻉْ ﻟِﻲ ﺫَﻧْﺒﺎ ﺇِﻻ‌ ﻏَﻔَﺮْﺗَﻪُ ﻭَ ﻻ‌ ﻏَﻤّﺎ ﺇِﻻ‌ ﺃَﺫْﻫَﺒْﺘَﻪُ ﻭَ ﻻ‌ ﻋَﺪُﻭّﺍ ﺇِﻻ‌ ﺩَﻓَﻌْﺘَﻪ، ُ9 ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺧَﻴْﺮِ ﺍﻟْﺄَﺳْﻤَﺎﺀِ ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺭَﺏِّ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﺍﻟﺴَّﻤَﺎﺀِ ﺃَﺳْﺘَﺪْﻓِﻊُ ﻛُﻞَّ ﻣَﻜْﺮُﻭﻩٍ ﺃَﻭَّﻟُﻪُ ﺳَﺨَﻄُﻪُ ﻭَ ﺃَﺳْﺘَﺠْﻠِﺐُ ﻛُﻞَّ ﻣَﺤْﺒُﻮﺏٍ ﺃَﻭَّﻟُﻪُ ﺭِﺿَﺎﻩُ ﻓَﺎﺧْﺘِﻢْ ﻟِﻲ ﻣِﻨْﻚَ ﺑِﺎﻟْﻐُﻔْﺮَﺍﻥِ ﻳَﺎ ﻭَﻟِﻲَّ الاحسان. 💠🔸 🔸💠 شنبه 🌸https://eitaa.com/feyzesahar🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فیض سحر
💠 🔸🔸💠 امام سجاد،امام باقروامام صادق (علیهم‌السلام) در روز سه شنبه : 👇 🌸[ بسم الله الرحمن الرحیم ]🌸 🌷 السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياخُزَّانَ عِلْمِ اللهِ، 🌷 السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياتَراجِمَةَ وَحْيِ اللهِ 🌷 السَّلامُ عَليْكُمْ ياأَئِمَّةَ الهُدى، 🌷 السَّلامُ عَلَيْكُم ياأَعْلامَ التُّقى، 🌷 السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياأَوْلادَ رَسُولِ اللهِ، 🌷 أَنا عارِفٌ بِحَقِّكُمْ،مُسْتَبْصِرٌ بِشَأْنِكُمْ 🌷 مُعادٍ لاَعْدائِكُمْ مُوالٍ لاَوْلِيائِكُمْ، 🌷 بِأَبِي أَنْتُم وَاُمِّي،صَلَواتُ الله عَلَيْكُمْ. 🌷 اللّهُمَّ إِنِّي أَتَوالى آخِرَهُمْ كَما تَوالَيْت 🌷 اوَّلَهُمْ وَأَبْرءُ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَهُمْ 🌷 وَأَكْفُرُبِالجِبْت ِ وَالطَّاغُوتِ وَاللاّتِ 🌷 وَالعُزَّى،صَلَواتُ الله عَلَيْكُمْ يامَوالِيَّ 🌷 وَرَحْمَةُ الله وَبَرَكاتُهُ. 🌷 السَّلامُ عَلَيْكَ ياسَيِّدَ العابِدِينَ، 🌷 وَسُلالَةَ الوَصِيِّينَ، 🌷 السَّلامُ عَلَيْكَ ياباقِرَ عِلْمِ النَبِيِّينَ، 🌷 السَّلامُ عَلَيْكَ ياصادِقا مُصَدَّقا فِي 🌷 القَوْلِ وَالفِعْلِ،يامَوالِي.َّ 🌷 هذا يَوْمُكُمْ وَهُوَ يَوْمُ الثُّلاثاءِ، 🌷 وَأَنا فِيهِ ضَيْفٌ لَكُمْ وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ 🌷 فَأَضِيفُونِي وَأَجِيرُونِي بِمَنْزِلَةِ الله 🌷 عِنْدَكُمْ، وَآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ 🌸https://eitaa.com/feyzesahar🌸 ⚡️⚡️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حضرت آیت الله بهاءالدینی ره: 🔸حاج آقافخرسلمان زمان بود. 🔹حاج حسین حقی: ماهرچه داریم ازبذل توجه وعنایت وتربیت الهی و نورانی و ذره پرورانه ایشان داریم. ✅ نثارروح مهرشان الفاتحه مع الصلوات 🌸https://eitaa.com/feyzesahar🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸🔸💠 آسیدرضا من قربانی تونیستم قربانی ابالفضلم... مرحوم الاستاد الفخر روحی فداه میفرمودند: روزی به دعوت واصرار اهالی یکی ازقریه های اطراف قم ازمرحوم آیت الله العظمی بهاءالدینی رضوان الله تعالی علیه درمعیت ایشان رهسپار آن قریه شدیم که بزرگان واهالی روستا باشوروحال خاصی به استقبال ایشان آمده ودر بدو ورود ایشان درحالی که همگی خوشحال ازحضور نورانی وقدم رنجه ایشان درآن قریه بودند طبق رسمی که دراکثر استقبالها ازعلماء وعظماءصورت می‌گرفت گوسفندی آورده وقصد داشتند به شکرانه حضور وسلامتی ایشان سربریده وقربانی کنند که یکدفعه حضرت آیت الله بهاءالدینی ره باقربانی کردن گوسفند مخالفت فرموده وهرچه اهالی اصرار به قربانی کردند فایده نداشت تااینکه بنده را واسطه کردند تاآقا را راضی کنم تا قربانی صورت پذیرد لذا محضرشان عرضه داشتم آقا جان این مردم به عشق ومحبت شماواجدادمعظمتان گوسفندی آورده وقصد قربانی دارند وبه این امردل خوش نموده اند تا بلکه ثواب وبهره ای برده وبه درجات روحی ومعنوی خویش بیفزایند لذا درصورت امکان تجدید نظرفرموده ورخصت واجازه قربانی بفرمایید اما فایده ای نداشت وایشان ممانعت فرمودند درنهایت وقتی ایشان اصراربنده را دیدند آرام به بنده فرمودند آقا فخر نمی شود عرض کردم چرا آقا وایشان درحالی که اشک در چشمانشان حلقه زده بود فرمودند: آقافخر وقتی این گوسفند رابرای قربانی آوردند گریه کنان به من گفت: آسیدرضا نگذار مرا قربانی کنند من قربانی تونیستم من قربانی ابالفضلم من قربانی تاسوعا هستم ایشان فرمودند با بیان این مطلب حال بنده نیز دگرگون واشک درچشمان بنده هم حلقه زد ومسئله قربانی منتفی شد اما آقا همان جا سفارش به رعایت این قربانی تا روز تاسوعا نموده وهزینه علوفه قربانی را نیز شخصا متقبل شدند تااینکه درروزموعود در روزتاسوعا آن گوسفند را قربانی کردند. نثار روح بلند ونورانی مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهاءالدینی ره و مرحوم الاستاد حاج آقا فخر تهرانی ره الفاتحه مع الصلوات. کمترین حسین حقی 🌸https://eitaa.com/feyzesahar🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸💠  💠🔸 🔹زندانی واسیر واقعی کیست؟ 🌷حضرت امام صادق علیه ‏السلام: المَسجونُ مَن سَجَنَتهُ دُنیاهُ عَن آخِرَتِهِ زندانی [واقعی] کسی است که دنیایش او را از آخرتش باز داشته باشد. 📚الکافی: ج ۲، ص ۴۵۵ 🌸https://eitaa.com/feyzesahar🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸فهماندن مطلبی به دیگران درنماز 🔸اگر کلمه‌ای را با قصد ذکر بگوید، مانند اینکه بگوید: «الله اکبر» و موقع گفتن آن، صدا را بلند کند تا مطلبی را به دیگری بفهماند، اشکال ندارد ولی چنانچه به قصد اینکه مطلبی را به کسی بفهماند ذکری بگوید؛ اگرچه قصد ذکر هم داشته باشد، نماز باطل می‌شود. 🔸https://eitaa.com/feyzesahar🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸نکته تفسیری صفحه ۶:🔸💠 ❌ میوه­ ی ممنوع: آدم و همسرش حوا، خوش و خرم در آن باغ زیبا قدم می­ زدند. زمان زیادی از خلقتشان نمی­ گذشت.[1] تازه چند ساعتی بود که با هم آشنا شده بودند. آدم خوشحال بود. از رازهایی خبر داشت که فرشتگان هم از آن­ها خبر نداشتند و چیزهای مهمّی می­ دانست. به­ همین سبب، تمام فرشتگان به دستور خدا مأمور شدند به او سجده کنند. البتّه نه این​که بخواهند او را بپرستند؛ بلکه آدم، نشانه­ ای از خدا شده بود که فرشتگان می­ بایست با احترام به او، خدا را خشنود می­ کردند؛ مانند کعبه که ما برای خشنودی خدا، به طرف آن سجده می­ کنیم. همه سجده کردند؛ ​جز ابلیس. او از جنّیان بود که با زحمت هزاران سال عبادت، به صف فرشتگان پیوسته بود و همراه آنان خدا را نیایش  می­ کرد؛ ولی حاضر نشد به آدم احترام بگزارد. خودش را برتر از آدم می­ دانست و می­ گفت که چون من از آتش آفریده شده­ ام و آدم از خاک، و آتش از خاک بهتر است، من به آدم سجده نمی­ کنم. خداوند از نافرمانی ابلیس خشمگین شد و او را از صف فرشتگان اخراج کرد. ابلیس هم سوگند خورد که تمام توانش را برای گمراه کردن آدم و فرزندانش به کار گیرد. خدا نیز آدم را از خطر ابلیس آگاه کرد. آری، آدم و حوا قدم می­ زدند و از گل و گیاه و میوه­ های آن باغ لذّت می­ بردند. ناگهان خلوت آدم و حوا به هم خورد. ابلیس برای انتقام آمده بود. آدم از او پرسید: «ای رانده​ شده، با ما چه کار داری؟» ابلیس گفت:«نگران نباشید. من خیرخواه شما هستم. آمده­ ام بگویم که می­ دانید چرا خداوند از میان تمام میوه­ های این باغ، میوه​ ی آن درخت را برایتان ممنوع کرده است؟» آدم گفت: «نه. چرا ؟» گفت: «چون اگر شما میوه​ ی آن را بخورید، دو فرشته می­ شوید. شاید هم جاودانه شوید و دیگر نمی میرید.» آدم به یاد سخن خدا افتاد که«اگر از میوه​ ی آن درخت بخوری، به زحمت می­ افتی. در این باغ، نه گرسنه می­ شوی و نه تشنه­. نه گرمازده می­ شوی و نه بی­ لباس. اگر امّا از میوه​ ی آن درخت بخوری، دیگر از این نعمت­ها خبری نیست و باید به جایی بروی که گرما و گرسنگی و تشنگی و بی­ لباسی دارد».  شیطان، سخنش را تکرار کرد و سوگند خورد که راست می­ گوید و خیر آن​ها را می­ خواهد. پس آدم و حوا به آن درخت نزدیک شدند، میوه­ اش را چیدند و از آن چشیدند، و سرانجام از آن باغ بیرون شدند و در زمین ساکن گشتند. آری، پدربزرگ ما که پیامبر و معصوم بود، گناه نکرد بلکه با بی­ توجّهی به توصیه­ ی خداوند، راه سخت­ تر را انتخاب کرد. باید توجه داشته باشیم که مجازات گناه، آتش دوزخ است، نه فرستاده شدن به زمین. خدا هم به حضرت آدم نفرمود اگر از میوه­ ی درخت ممنوعه بخورد، دوزخی می­ شود؛ بلکه فرموده بود اگر چنین کاری کند، از باغ سرسبزی که در آن قرار دارد، بیرون خواهد رفت. بنابراین حضرت آدم، مرتکب گناه نشد.  آری؛ هر چند آدم و حوا، فریب شیطان را خوردند، امّا از خدا خواستند که از اشتباه آن​ها چشم­ پوشی کند. خدا نیز آن​ها را بخشید و به آن دو و فرزندانشان وعده داد که اگر از دستورهای او اطاعت کنند، بهشتی هزاران مرتبه بهتر از باغ آدم و حوّا را به آنان هدیه می­ کند. [2] 📚[1] . اقتباس از تفسیر المیزان، ج 1، ص 147 [2] . متن فوق از آیات قرآن کریم در سوره های بقره ، اعراف و طه اقتباس شده است. 🔸https://eitaa.com/feyzesahar🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا