eitaa logo
مبَشِّراً🌸 و نَذیراً🔥
108 دنبال‌کننده
507 عکس
311 ویدیو
6 فایل
*استفاده از مطالب آزاد* 👿ابلیس به خداوند گفت: 🔴«به عزّتت سوگند، همه آنان را گمراه خواهم کرد، مگر بندگان خالص تو، از ميان آنها!»🔴 ⏪ آیه 82 الی 83 سوره مبارکه ص⏩ 🔹اخلاص رمز رهایی و پیروزی است. انتقادات و پیشنهادات 👇 https://eitaa.com/jeysh313narjes
مشاهده در ایتا
دانلود
(مردى خدمت پیامبر (صلی الله علیه و آله) رسید، عرض کرد نماز نمى خوانم و عمل منافى عفت انجام مى دهم، دروغ مى گویم! کدام را اول ترک گویم؟! پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: دروغ را، و در محضر پیامبر (صلی الله علیه و آله) تعهد کرد که هرگز دروغ نگوید: هنگامى که خارج شد، وسوسه هاى شیطانى براى عمل منافى عفّت در دل او پیدا شد، اما بلافاصله فکر کرد که اگر فردا پیامبر (صلی الله علیه و آله)از او در این باره سؤال کند، اگر بگوید چنین عملى را مرتکب نشده دروغ است و اگر راست بگوید حدّ بر او جارى مى شود، و همین گونه در رابطه با سایر کارهاى خلاف، این فکر و ترک دروغ، سرچشمه ترک همه گناهان او گردید. تفسیر نمونه ج ۱۱ ص ۴۱۳.)
🔹🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹🔹 لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم 🔻 *برنامه های پيشنهادی ويژه ماه مبارك رمضان برای مساجد و بعضا ادارات👇👇 مسجد در فرهنگ اسلامی برترين ، اصيل ترين و مهم ترين پايگاه عقيدتی ، سياسی ، اجتماعی ، معنوی و كانون هدايت و مامن دلباختگان حق و حقيقت به شمار می رود. در طول تاريخ مستكبران و معاندان با مساجد مخالفت نموده و همواره درصدد تخريب و تضعيف آن بر می آمدند ، دشمنان از در و ديوار مساجد نمی ترسند بلكه از برنامه های مساجد می ترسند. لذا برنامه های مهم به شرح ذیل اعلام میشود:👇🔻👇 ۱- جلسه مشورتی با هيئت امناء جهت تدوين و اجرای برنامه ها ۲- جلسه مشورتی با جوانان مسجد ۳- ارسال دعوتنامه به منازل اطراف مسجد به ضميمه برنامه های مسجد در ماه مبارك رمضان ۴- غبارروبی مسجد با حضور نمازگزاران ۵- فضاسازی تبليغی و آماده سازی ظاهر مسجد ۶- تشكيل گروه مكبرين و موذنين از نوجوانان مسجد ۷- خواندن زيارت مخصوص امام حسين (ع) در شب اول ماه رمضان (يكی از اعمال شب اول ماه رمضان زيارت امام حن (ع) است . ۸- جزء خوانی قرآن در هر روز ماه مبارك رمضان ۹- بيان تفسير از سوره های كوچك قرآن در هر شب يا روز ۱۰- خواندن نماز قضای يك شبانه روز بعد از نماز ظهر و عصر ۱۱- برگزاری مسابقه روزانه از سخنرانی های مسجد ۱۲- نوشتن حديث روز و برگزاری مسابقه از آن ۱۳- مراسم احيا در شب های جمعه با خواندن دعای ابوحمزه ثمالی ۱۴- برگزاری مسابقه حفظ چند سوره اواخر قرآن (با توجه به تاكيد مقام معظم رهبری برای تربيت حداقل ۱۰ ميليون حافظ) ۱۵- برگزاری مسابقه مقاله نويسی ويژه اهل قلم و دانشجويان ۱۶- برگزاری جلسه ويژه تصحيح قرائت قرآن (خواهران توسط خواهر مربيه و برادران توسط روحانی و يا مربی قرآن) ۱۷- برگزاری جلسه ويژه با جوانان تحت عنوان گفتمان دينی يا حلقه معرفت يا پرسش و پاسخ ( با حضور امام جماعت يا نيروی فرهنگی و يا طلبه) ۱۸- برگزاری جلسه ويژه خواهران با حضور مبلغه ۱۹- افطاری دادن اولی ها درمسجد(برای تشويق كسانی كه اولين بارروزه می گيرند) ۲۰- تجليل از فعالان فرهنگی مسجد (مكبرين ،موذنين،جوانان و خيرين) ۲۱- تشويق نوجوانانی كه بيشترين حضور را در مسجد داشته اند.(بادادن كارت حضور روزانه) ۲۲- تقدير از بانوان ايثارگر (مادران شهيد،همسران جانبازان و زنان فعال فرهنگی)ودختران محجبه مسجددرايام ارتحال حضرت خديجه(س) ۲۳- راه اندازی وبلاگ و سامانه ارسال پيامك در مسجد ۲۴- تهيه و اهداء بسته فرهنگی به مزدوجين جوان حوالی مسجد ۲۵- برگزاری مراسم جشن تكليف در نيمه شعبان با مشاركت و مساعدت والدين ۲۶- برگزاری مراسم شبی با قرآن (باحضورحافظان،قاريان،گروه تواشيح)باهمكاری دستگاههای فرهنگی ۲۷- دعوت از كارشناسان امورخانواده جهت بيان مهارتهای زندگی و مسائل خانوادگی ۲۸- برگزاری مسابقه اذان برای تشويق موذنين ۲۹- برگزاری مسابقه قرائت قرآن ۳۰- برگزاری يادواره شهدای محله توسط پايگاه مقاومت بسيج مسجدبامشاركت خانواده معظم شهداء و جانبازان ۳۱- برگزاری يادواره نمازگزاران متوفای مسجد بامشاركت بازماندگان ۳۲- سركشی از خانواده معظم شهداءوجانبازان ۳۳- عيادت از بيماران ۳۴- دعوت از پزشكان متعهد برای ويزيت رايگان در يكی از شب های ماه رمضان ۳۵- دعوت ازمسئولين محلی و شهری ، نمايندگان مجلس جهت ارائه گزارش و رفع مشكلات مسجد و اهالی مسجد ۳۶- توجه به همسايگان مستمند اطراف مسجد با مساعدت خيرين مسجد ۳۷- برگزاری مسابقه نقاشی كودكان و نوجوانان مسجدی ۳۸- تجليل از حفاظ ،قاری و مربی قرآن در ماه نزول قرآن ۳۹- تجليل از نخبگان (علمی ، هنری، ورزشی، فرهنگی،قرآنی،ايثارگران،جانبازانو قبولشدگان كنكور) ۴۰- دعوت از كارشناسان مبارزه با موادمخدر باهمكاری نيروی انتظامی ۴۱- برگزاری شبی با شعر جهت ارتباط شعرا با مساجد ۴۲- واگذاری برنامه ها به جوانان و هيات مذهبی و كانونهای فرهنگی هنری و پايگاه بسيج مسجد ۴۳- شناسائی نيروهای مستعدبرای طلبه شدن ۴۴- برنامه ريزی برای شبهای قدر (بعدازنماز عشاءخواندن ۲ركعت نمازشب قدر و ذكر استغفار بصورت دسته جمعی ،خواندن ۱۰۰ركعت نمازبصورت جماعت بارعايت احكام مربوطه ،برنامه قرآن به سر ،خواندن دعای جوشن كبير ،تلاوت ترتيل سه سوره شب ۲۳رمضان بصورت جمعی (البته بين برنامه ها استراحت و پذيرائی بعمل آيد. ۴۵- جمع آوری صدقه برای سلامتی اما زمان(عج)درشبهای قدر ۴۶- دسته روی در روز شهادت اميرالمومنين(ع) ۴۷- برگزاری مراسم اعتكاف حداقل در سه روز دهه ۴۸- برنامه ريزی جهت حضور نمازگزاران در نماز جمعه و راهپيمائی روز قدس ۴۹- پخش كليپ و فيلم های كوتاه مربوط به فلسطين و روز قدس ۵۰- برگزاری مراسم وداع با ماه مبارك رمضان
یا مولای یا صاحب الزّمان ادرکنی ...: 💠🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹💠 ⛔️هشدار⛔️ خیلی مواظب باشیم⛔️👇👇 ✅👈 آیه ۱۰۵ از سوره مبارکه توبه👇 وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﺑﮕﻮ: «ﻫﺮ ﻛﺎﺭ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺑﺪی ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ، ﺑﻜﻨﻴﺪ. ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ ﻭ مومنان باطن اعمال شما ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻨﺪ. و به ﺯﻭﺩی ﺑﻪ ﺳﻮی ﺩﺍﻧﺎی ﭘﻴﺪﺍ ﻭ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﻳﺪ ﻭ ﺍﻭ ( شما را از باطن) کارﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺑﺎﺧﺒﺮﺗﺎﻥ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.»(١٠٥) ✅👇🔻✅👇 مثال🔻✅👇🔻 برای نمونه آیت الله بهجت رحمت الله علیه، باطن افراد و باطن اعمال افراد را میدیدند. و در جامعه هستند مومنانی که ناشناس هستند. ❤️بله وقتی کسی الهی و مخلص شد هر آنچه را خدا ببیند او هم به مقدار ظرفیتش میتواند ببیند... الله اکبر 🔹پس ای انسان مواظب باش خودت را ارزان نفروشی... تو بالقوه خلیفه الله هستی و اگر بخواهی میتوانی بالفعل هم خلیفه الله بشوی...
💎ذکر مجرب شیخ نخـــودکی(ره) ☘مرحوم نخودڪی(ره)میگویند: برای حوائج یک‌هفته قبل از طلوع صبح «قبل از اینڪه آفتــاب بزنه» برای برآوردن‌حاجتت ۷۱مرتبه‌بگو: 🎗(یا مُحَمّــدُ یا عَلِـــیُّ یا فاطِمَــهُ یا صاحِبَ‌الزَّمان اَد٘رِک٘نِی وَلا تُه٘لِک٘نِی) 📩 منبع: نامه ای به یکی از علماء و سادات دزفــــــول (نسخه خطی) @herz1100
موجبات قساوت قلب چند چیز است: 1. معصیت و نافرمانی خدای تعالی چنانچه امیرمؤمنان(علیه السلام) فرموده: «ما من شیء أفسد للقلب من خطیئة».[2] یعنی: (چیزی نیست که فسادش زیادتر باشد برای قلب، از گناه و نافرمانی از خدا). و فرمود:«لاوجع أوجع للقلوب من الذنوب».[3] یعنی:‌ (هیچ دردی دردآورتر نیست برای دل ها از گناهان). 2. خوردن حرام چنانچه پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرموده:«یا علی، من اکلَ الحرامَ سوّدَ قلبه».[4]یعنی: (یا علی، کسی که حرام بخورد، دلش سیاه می شود). 3. خوردن مال شبهه ناک که دل را می میراند به نحوی که خدا را فراموش کند. 4. طول امل، یعنی: درازی آرزو چنانچه خدای تعالی به موسی(علیه السلام) فرموده که:«یا موسی، لا تطوّل فی الدّنیا أَمَلَک فیقسو قلبک».[5] یعنی: (ای موسی، دراز مکن در دنیا آرزویت را که قسی القلب، یعنی: سنگدل می شوی). 5. مال بسیار داشتن امیرمؤمنان(علیه السلام) فرموده است:«أنّ کثرة المال مفسدة للدّین و مقساة للقلوب».[6] یعنی: (بدرستی که بسیاری مال، فساد کننده دین و سخت کننده دل ها است). 6. به فکر دنیا بودن و همّ آن را در دل داشتن چنانچه روایت وارد شده که: «تفّرغوا من هموم الدّنیا ما استطعتم، فانّه مَن کانتِ الدنیا همته، قسی قلبه و کان فقره بین عینیه».[7] یعنی: (فارغ و آسوده کنید خودتان را از همّ و فکر دنیا و علاقه به آن، هر چه می توانید. بدرستی که هر کسی که همّت او برای دنیا است دلش سنگ و سخت می شود و احتیاج او در مقابل دو چشم است و جز دنیا چیزی را نمی بیند). 7. کثرت همّ قُوت (دغدغه بیش از حد برای کسب) چنانچه حضرت خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) به امیرمؤمنان علی(علیه السلام) فرموده است: «یا علی، خمسة‌ یمیت القلب، - إلی أن قال -: و کثرة هم القوت».[8] یعنی: (پنج چیز است که قلب را می میراند. - تا اینکه فرمود -: و بسیاریِ همّ قوت). 8. نشستن با شخص گمراه و حاکم جائر رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرموده: «أربعة مفسدة للقلوب. - إلی أن قال -: مجالسة الموتی. فقیل یا رسول الله،‌ و ما مجالسته الموتی؟ قال: مجالسته کل ضال عن الایمان».[9] یعنی: (چهار طائفه اند که قلبها را فاسد می کنند. - تا اینکه فرمود -: همنشینی با مردگان. به آن حضرت گفته شد: همنشینی با مردگان مراد چیست؟ فرمود: همنشینی با هر غیر مؤمن گمراهی و جائر فی الاحکام و هر حاکم جائری). 9. همنشینی با سلطان (افراد قدرتمند و صاحب شوکت دنیوی) در حدیث امام صادق(علیه السلام) است که فرموده: «من جلس مع السّلطان زاده الله القوة و الکبر». [10] یعنی: (کسی که با سلطان بنشیند، زیاد می کند خدا قساوت و تکبر او را). 10. رفتن درب خانه سلطان قال النبی(صلی الله علیه و آله): «یا علی، ثلاثة، یقسین القلوب».[11] یعنی (یا علی، سه چیز است که قساوت قلب می آورد. - تا اینکه فرمود -: «اتیان باب السلطان»، یعنی: (رفتن درب خانه سلطان). 11. قرب و نزدیکی پیدا کردن با کسانی که مبالات در گفتار و کردار ندارد چنانچه فرمودند: «و مقاربته جفاء و قسوة».[12] یعنی: (نزدیک شدن چنین کسی که بی باک است در قول و فعل، جفا و قساوت است). 12. خفق نعال ( یعنی: کسی که ریاست و بزرگی طلب باشد و دوست داشته باشد چون حرکت می کند دیگران در عقب سر او صدای کفش هاشان بلند باشد.) چنانچه علی(علیه السلام) فرموده: «ما اَری شیئاً اضرَ بقلوب الرّجال من خفق النعال و راء ظهورهم».[13] یعنی: (نمی بینم یا نمی دانم چیزی را که زیانش زیادتر باشد برای قلب های مردان از صداهای کفش هائی [که] در پشت سرهاشان حرکت می کنند). 13. به دنبال صید و شکار رفتن 14. گوش دادن برای شنیدن صداهای لهو و سازها و غنا 15. نشست و برخواست کردن با اغنیاء و ثروتمندان 16. اختلاط ، آمیزش و صحبت زیاد کردن با زنان 17. خنده زیاد کردن 18. ترک مجالست و همنشینی با علماء در مدت چهل روز چنانچه پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرموده: «یا علی، إذا أتی علی المؤمن أربعین صباحاً و لم یجلس العلماء، قسی قلبه و جرّ علی الکبائر».[14]یعنی: (یا علی اگر چهل صباح بر مؤمن بگذرد و با علماء ننشیند، قسی القلب و سنگدل می گردد و جری می شود بر گناهان کبیره). 19. مشورت با زنان و به رأی آنها عمل کردن به آن{در اموری که ربطی به آنان ندارد!} 20. ترک کردن ذکر خدا چنانچه خدای تعالی به موسی خطاب فرموده: «یا موسی! لا تدع ذکری علی کلّْ حال، إنّ ترکَ ذکری یقسی القلوب».[15] یعنی: (ای موسی! وامگذار یاد کردن مرا در حال که ترک کردن ذکر من دل ها را سخت می کند). 21. سخنان لهو و بیهوده گفتن که فائده ای نداشته باشد 22. زیاد سخن گفتن حضرت عیسی روح الله(علیه السلام) فرمود: «لا تکثروا کلامکم فتقسو قلوبکم و من کثر کلامه قَلَ عقله و قسی قلبه».[16] یعنی: (زیاد سخن نگوئید که دل ها را سنگ و سخت می کند، و کسی که زیاد سخن گوید عقل او کم می شود و دل او سخت می شود). 23.
بحارالأنوار، ج 65، ص 337. [22] . شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 6، ص 339؛ بحارالأنوار، ج78، ص176. [23] . تحف العقول، ص 296؛ شرح نهج البلاغه، ج 6، ص 339؛ تفسیر قرطبی، ج 15، ص 248؛ تفسیر الثعالبی، ج 5، ص 87؛ بحارالأنوار، ج 78، ص 176؛ من السیرة الامام محمّد باقر(ع)، ص 156 http://zendegy.blog.ir
تأخیر انداختن نمازها را از اوقات خود، بدون عذر شرعی پیغمبر اکرم فرموده: «تأخیر انداختن نماز از وقت، قساوت قلب می آورد». 24. دل را در حال نماز گزاردن بجای دیگر و چیز دیگر توجّه دادن 25. زیاد خوردن و زیاد آشامیدن در حدیث آمده که فرموده:«لا تمیتو القلوب بکثرة الطعام و الشراب، فان القلب یموت کالزرع إذا کثر علیه الماء».[17] یعنی: (نمی رانید دل ها را به خوردنی زیاد و آشامیدن زیاد، زیرا که دل مانند زرع است که از آب دادن زیاد فاسد می شود). 26. در حال سیری و اشتهای طعام نداشتن، طعام خوردن 27. زیاد گوشت خوردن 28. خوابیدن بعد از خوردن غذا چنانچه روایت شده که امام(علیه السلام) فرموده: «أذیبوا طعامکم بذکرالله تعالی، و لا تناموا علیها فتقسوا».[18] یعنی: (آب کنید طعامی را که خوردید به ذکر خدای تعالی، و پس از خوردن طعام بلافاصله نخوابید که قساوت می آورد). 29. در حال سیری که اشتهای به طعام نیست طعام خوردن 30 ریختن خاک بر قبر صاحب رَحِم، یعنی: خویشاوندان رَحِمی بنا بر روایت حضرت صادق(علیه السلام) که فرموده: «اَنهاکُم من أن تطرحوا التراب علی ذوی أرحامکم، فان ذلک یورث القسوة [فی القلب] و من قسا قلبه بَعُد من ربّه».[19] یعنی: (نهی می کنم شما را از ریختن خاک بر روی خویشان خود که رَحِم های شمایند، که آن موجب قساوت قلب می شود، و کسی که قلب او قساوت گرفت از پروردگار خود دور می شود). دانسته باد که زشت ترین و قبیح ترین تمام مرضهای قلب، مرض قساوت قلب است که سبب می شود برای محروم شدن از خیرات و سعادت دنیویّه و اخرویّه و دوری از رحمت خدای تعالی و نزدیکی به سخط و غضب او. باید پناه بُرد به خدا، چنانچه در روایت است که امام(علیه السلام) فرموده: «ما غضب الله علی قوم و لا إنصراف رحمته عنهم إلاّ لقساوتهم».[20] یعنی:‌ (غضب نکرده است خدا بر قومی و منصرف نشده است رحمت او از ایشان، مگر به جهت قساوت و سنگدلی ایشان). و فرمود: «ما مرض قلب اشدّ من القسوة».[21] یعنی: (مریض نمی شود به مرضی که سخت تر از قساوت باشد.). و فرمود: «ما ضرب عبد بعقوبة أعظم من قسوة القلب».[22] یعنی: (زده نمی شود بنده به عقوبتی که بزرگتر از قساوت قلب باشد). علاج مرض قساوت قلب بدانکه بنابر آنچه در اخبار صادره از ائمه اطهار(علیهم السلام) ذکر شده، دفع این مرض هلاک کننده به چند چیز می شود: اوّل: فرمایش نبوی است به امیرمؤمنان که فرموده: «یا علی، خمسة تجلوا القلب و تذهب القساوة: مجالسة العماء، و مسح رأس الیتیم، و کثره الاستغفار، و سهر الکثیر، الصوم بالنهار».[23] یعنی (یا علی پنج چیز است که قلب را جلا می دهد. نشستن با علماء، و دست کشیدن به سر یتیم، و بسیار طلب آمرزش کردن در اوقات سحرها، و شب زنده داری و کم خوابیدن، و روزه گرفتن در روز). و در خبر دیگر فرمود: «یا علی، تنوّر القلب قرأته قل هو الله احد». یعنی: (قلب را نورانی می کند خواندن سوره قل هو الله احد). «و قلة الدکل، و مجالسته العلماء، و أکل حبات الغلات». (و کم خوردن، و نشستن با علماء، و خوردن دانه های حبوبات). برگرفته شده از: آیت الله سید محمد حسن میرجهانی(ره) ، (1371)، البکاء للحسین(علیه السلام)، در ثواب گریستن و عزاداری یر حضرت سید الشهداء(علیه السلام)، و وظایف عزاداری، تحقیق روح الله عباسی، قم، نشر رسالت، 1385، چاپ دوم. پی نوشت ها : [1]. تهذیب، ج 6، ص 35؛ اقبال، ص 487؛ بحارالأنوار، ج 98، ص 314 [2] . کافی، ج 6، ص 268؛ امالی للطوسی، ص 438؛ بحارالأنوار، ج 7، ص 312. [3] . کافی، ج 2، ص 275؛ وسائل الشیعه، ج 15، ص 304؛ بحارالأنوار، ج 73، ص 342. [4] . مصدرش یافت نشد!. [5] . کافی، ج 2، ص 329؛ اعلام الدین، ص 218؛ بحارالأنوار، ج 73، ص 398. [6] . تحف العقول، ص 119؛ مشکاة الأنوار، ص 138؛ بحارالأنوار، ج 1، ص 175. [7] . مجموعة ورام، ج 2، ص 119؛ ارشاد القلوب، ج 1، ص 18؛ بحارالأنوار، ج 77، ص 166 با اختلاف بسیار نقل شده. [8] . مصدرش یافت نشد!. [9] . بحارالأنوار، ج 103، ص 226. [10] . منیة‌المرید، ص 123 با اختلاف در نقل. [11] . فقیه، ج 4، ص 365؛ بحارالأنوار، ج 65، ص 282. [12] . کافی، ج 2، ص 369. [13] . مجموعة ورام، ج 1، ص 65. [14] . مصدرش یافت نشد!. [15] . کافی، ج 2، ص 497؛ بحارالأنوار، ج 13، ص 342. [16] . الامالی، ص 3، ح 1/1؛ کتاب الموطاء، ص 986، تفسیر مجمع البیان، ج 1، ص 266؛ تفسیر ابن کثیر، ج 1، ص 118؛ بحارالأنوار، ج 71، ص 281. این روایت در این مصادر اینگونه آمده: «لا تکثروا الکلام بغیر ذکر الله، فإن کثرة الکلام بغیرالله، قسوة القلب، إن أبعد الناس من الله القلب القاسی». عبارت مصنف را نیافتم. [17] . مجموعة ورام، ج 1، ص 46. [18] . دعوات، ص 76؛ بحارالأنوار، ج 62، ص 267. [19] . کافی، ج 2، ص 199؛ علل الشرایع، ج 1، ص 304؛ بحارالأنوار، ج 82، ص 35. [20] . الفصول المهمة، ج 2، ص 42. [21] . مستدرک الوسائل، ج12، ص 94؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅═✼✿‍✵🌹💠🌹✵✿‍✼═┅┄ ✳️➖بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ➖✳️ 🔸🔷لاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ 🔷🔸 ➖➖➖➖➖➖ 📺 ✳️👈🔻ضریح گمشده 😭😭😭😭😭😭 🔷بسیار سوزناک و اشک آور 🌷اللّهم صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم🌷 __________________ __________________ 🆔▶️@forghan_56◀️ ┄┅═✼✿‍✵💚🌼💚✵✿‍✼═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻😭😭😭🔻 مداحی بسیار سوزناک و زیبا به مناسبت وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅═✼✿‍✵🌹💠🌹✵✿‍✼═┅┄ ✳️➖بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ➖✳️ 🔸🔷لاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ 🔷🔸 ➖➖➖➖➖➖ 📺 ✳️👈🔻ضریح گمشده 😭😭😭😭😭😭 🔷بسیار سوزناک و اشک آور 🌷اللّهم صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم🌷 __________________ __________________ 🆔▶️@forghan_56◀️ ┄┅═✼✿‍✵💚🌼💚✵✿‍✼═┅┄
پرسش؟ چرا می گویند بهتر است که در روز برای آب خوردن ایستاد و در شب نشسته نوشید؟ آیا دلیل علمی هم دارد یا فقط در روایات است؟ پاسخ اجمالی همه احکام و دستورات الهی فلسفه و حکمت های گوناگونی دارند، هیچ یک از تکالیف شرعی بی حکمت وضع نشده اند، گرچه ما نمی توانیم به همه این حکمت ها آگاهی پیدا کنیم ولی با توجه به اینکه خدای حکیم و عادل هیچ قانونی را بی حکمت وضع نکرده، در بعضی از روایات آمده است که نوشیدن آب در شب و به صورت ایستاده موجب بیماری زرد آب خواهد بود، اما نوشیدن آب در روز به صورت ایستاده موجب بیشتر شدن نیروی بدن و گوارا شدن غذا می شود. '------- ب) حضرت امام صادق (ع): «نوشیدن آب در روز به حالت ایستاده موجب فزونی عرق و بیشتر شدن نیروی بدن می گردد.» [4] ج) حضرت امام صادق (ع): «ایستاده آشامیدن آب در روز، غذا را گوارا می سازد و ایستاده آشامیدن آب در شب، زرد آب می آورد.» [5] دلایل علمی: ۱. نوشیدن آب در حالت ایستاده می‌تواند باعث آرتروز شود اگر عادت به نوشیدن آب در حالت ایستاده دارید ممکن است شوک بیشتری به شما وارد شود، زیرا ممکن است بعد‌ها در زندگی تحت تاثیر آرتروز قرار بگیرید. با نوشیدن آب به حالت ایستاده تعادل مایعات در بدن بر هم می‌خورد و این اغلب منجر به تجمع بیشتر مایعات در مفاصل و در نتیجه آرتروز می‌شود. ۲. هنگام ایستادن آب به دیواره معده پاشیده می‌شود متخصصان بهداشت گفته‌اند با نوشیدن آب در حالت ایستاده، آب به دیواره معده پاشیده می‌شود، این شوک ناشی از پاشیدن آب می‌تواند در طولانی مدت باعث آسیب به دستگاه گوارش شود. ۳. نوشیدن آب در حالت ایستاده باعث بقای حس تشنگی می‌شود وقتی آب را در حالت ایستاده می‌نوشید هرگز تشنگی شما برطرف نمی‌شود. احساس می‌کنید به آب بیشتر نیاز دارید؛ بهتر است در مکانی بنشینید و جرعه جرعه آب را بنوشید تا واقعا تشنگی خود را برطرف کنید. ۴- نوشیدن آب در حالت ایستاده بلاعث ایجاد سوءهاضمه دائمی می‌شود هنگامی که به صورت نشسته آب می‌نوشید، سیستم عصبی بدن شما بسیار آرام‌تر است، عصب‌ها در حالت آرامش مایعات و مواد غذایی دیگر را به همراه آن‌ها را بهتر هضم می‌کنند. ۵. کلیه شما در حالت ایستاده آب را به درستی فیلتر نمی‌کند نوشیدن آب در حالت ایستاده به روند فیلتراسیون آب توسط کلیه‌ها آسیب می‌زند از این رو غالبا ناخالصی‌ها در کلیه‌ها و مثانه باقی می‌ماند که این می‌تواند منجر به اختلال دستگاه ادراری و حتی آسیب دائمی به کلیه‌ها شود. نوشیدن آب در حالت نشسته و به صورت جرعه جرعه سطح اسید بدن به دلیل ترکیب با آب رقیق شود. ۷. نوشیدن آب در حالت ایستاده باعث ایجاد زخم و سوزش معده می‌شود هنگامی که در حالت ایستاده آب می‌نوشید، باعث می‌شوید که آب به نیمه پائینی مری پاشیده می‌شود که این امر می‌تواند «اسفنکتر» را که مفصلی بین معده و مری است، مختل کند و در نتیجه مری به دلیل جریان یافتن اسید‌های معده به سمت عقب، احساس سوزش کند. ۸- هنگام نوشیدن آب در حالت ایستاده، دچار تنش اعصاب می‌شوید هنگامی که آب را به صورت ایستاده می‌نوشید، یک «سیستم مبارزه و پرواز» فعال شده که باعث ایجاد تنش عصبی در بدن می‌شود؛ اما هنگامی که می‌نشینید و آب می‌نوشید، یک سیستم پاراسمپاتیک که به آن «سیستم استراحت و هضم» نیز گفته می‌شود، بسیار متلاشی می‌شود، این سیستم به آرامش حواس کمک کرده و روند هضم غذا را تسهیل می‌کند.
هدایت شده از نکات ناب و لحظه ای
❇️❇️❇️❇️❇️ بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اباعبدالله 🛑⭕️❌🛑⭕️❌❌ اگه ببینی داران باباتو کتک میزنن به قصد کشت و وایستی نگاه کنی بگی من بی طرفم این نهایت جنایت است. ابا عبدالله یعنی: پدر بندگان خدا امام حسین علیه السلام رو قطعه قطعه کردن بعضی گفتن من بی طرفم بعضی گفتن من اسب و شمشیر میدم بعضی گفتن میرم جایی که جنگ رو نبینم. و... دین اسلام یعنی: ناموس خداوند حالا دارن دین اسلام رو تیکه تیکه میکنن و امام زمان به تنهایی داره از ناموس خدا دفاع میکنه با معدود یارانش و این وسط جنایتکارترین انسان ها همین مسلمان نماهای بی تفاوت و دنیاطلب هستند. که فقط چسبیدن به امورات خودشان . این یعنی آماده نبودن برای ظهور و خیانت به امام زمان...😭😭😭😭😭😭 و اینجا بود که رهبر گرانقدر فرمودند: جهاد تبیین جهاد جهاد جهاد یعنی هر سه ماه یکبار بیا زن و بچه ات رو ببین برید ببینیم معنی جهاد یعنی چه؟؟؟ البته اگه جهاد بلد نیستی دو راه داری یا پول دربیار و مجاهدان رو حمایت مالی کن یا برو دوره آموزش جهادگری رو ببین چون جهاد تبیین کار هر کس نیست. ولی به هر حال حمایت مجاهدان وظیفه همگانی است.
''بسم الله الرحمن الرحیم" لا حول و لا قوه بالله العلی العظیم ⛔️🔻توجه♦️توجه⛔️توجه⛔️توجه⛔️ ❇️بسیار مهم❇️بسیار مهم❇️بسیار...🔰 سلام علیکم و رحمت الله و برکاته مقدم ترین و اولین و مهمترین و مهمترین توقع و خواسته ی *خداوند متعال* و حضرت *صاحب الزمان* عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حقش *رهبر فرزانه* امام خامنه ای از *دغدغه مندان فرهنگی* و مسئولین در متن ذیل👇👇👇 آمده است. حتما با دقت هر چه تمام بخوانید:👇👇 ______ طبق آیات شریفه ۳۰ الی ۳۳ سوره مبارکه بقره، خداوند عزیز در برابر اعتراض فرشتگان که چرا انسان را آفرید، اینگونه دفاع میکنند: ✅چکیده کلام خداوند در دفاع از انسان:👇 🔻انسان بالقوه استعداد و قدرتی دارد که میتواند خداوند متعال را با تمامی اسماء اش تسبیح و تقدیس وحمد و عبادت کند، به عبارتی انسان بالقوه خداشناس ترین مخلوق در بین مخلوقات است لذا انسان اشرف المخلوقات است به خاطر *علم و شناخت کاملش از خداوند متعال * ولا غیر. 💠و حالا در این دنیا تنها چیزی که میتواند ما انسانها را از *خداشناسی بالقوه* به *خداشناسی بالفعل* برساند چیست؟❗️🤔🤔🤔🤔❓✅پاسخ:👈 طبق آیات متعدد قرآن کریم و احادیث فراوان فقط یک چیز است:👇 👈 🔹قرآن کریم🔹👉 کاملترین مرجع خداشناسی و کتاب آسمانی این هم یکی از مهمترین آیاتش:👇 🔻سوره مبارکه الأنعام آیه ۵۹🔻 وَعِندَهُ.. وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ. ﺭﺍﻩ ﻫﺎی ﺭﺳﻴﺪﻥِ ﺑﻪ ﻏﻴﺐ ﺗﻨﻬﺎ ﭘﻴﺶ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﺴﻲ ﺟﺰ ﺍﻭ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﻧﺪ. ﻫﺮﭼﻪ ﺩﺭ ﺧﺸﻜﻲ ﻫﺎ ﻭ ﺩﺭﻳﺎﻫﺎﺳﺖ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ. ﻫﺮ ﺑﺮﮔﻲ ﺍﺯ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﻴﻔﺘﺪ ﻭ ﻫﺮ ﺩﺍﻧﻪ ﺍی ﺩﺭ ﻋﻤﻖ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺮﻭ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﻫﺮ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺗﺮ ﻭ ﺧﺸﻜﻲ ﺑﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻴﻔﺘﺪ، ﺍﻭ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﺲ و البته،همه ﺭﻭﻳﺪﺍﺩﻫﺎی ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺑﻲ مبین (قرآن)ﺛﺒﺖ ﺍﺳﺖ. 💠و حالا ❓پس چرا ما نمی توانیم قرآن را بفهمیم و درک کنیم؟ ✅پاسخ طبق‌ آیه ۷۹ سوره مبارکه واقعه: 👈کسی قرآن را درک نمیکند مگر پاکان. 💠و حالا ❓چگونه میشود کاملا پاک بود؟ ✅پاسخ طبق‌ آیه ۵ سوره مبارکه مومنون: 👈باید از فروج خود(حواس پنج گانه+دهان) به صورت کامل محافظت کنیم. که بسیار سخت است. و مقدم ترین و مهمترین موضوع پاکی*لقمه حلال*است. لذا اگردقت کرده باشید مردم در ماه رمضان به قرآن و معارف وخداوند نزدیکتر میشوند. چون شکم مدتی از لقمه ها خالی میشود، بویژه لقمه حرام.لذا پیامبر اکرم فرمودند خداوند علم (قرآن) را در گرسنگی قرارداده ولی مردم در سیری به دنبال آن میگردند. و فرمودند عبادت خداوند ۱۰ قسمت دارد که ۹ قسمت آن کسب حلال است. 💠و حالا ❓چه کسانی پاکند و میتوانند این کتاب مقدس را به صورت کامل و درست به ما آموزش دهند؟ ✅پاسخ روشن است:👇 آنانی که ظرفیت بالایی دارند به خاطر صبور بودنشان و ظرف وجودشان بسیار پاک است به خاطر تقوایشان و آنان همان *ائمه هدی* علیهم السلام، هستند. و آنقدر پاکند که به آنان لقب معصوم داده اند. 💠 و حالا ❓ما چرا دنبال ظهور امام زمان هستیم؟ ✅پاسخ روشن است به خاطر اینکه تنها شخص باقیمانده معصوم که میتواند بوسیله قرآن و علم الهی اش ما را خداشناس کند ایشان هستند. لذا فرمودند بعد از ظهور ۲۵ قسمت از ۲۷ قسمت باقیمانده، علم توسط امام زمان رونمایی میشود. یعنی با این همه پیشرفتی که ما تا الآن داشتیم تا قبل از ظهور سرجمع میشود ۲ قسمت از علم.😊😊 💠وحالا ❓چه کنیم که ظهور به سرعت نزدیکتر شود؟ یا زمینه سازی ظهور در چیست؟ ✅پاسخ روشن است: جهاد تبین با هدف و دو موضوع اساسی زیر که امام علی علیه السلام به محض رسیدن به حکومت در صدر اقداماتشان قرار دادند. 1⃣ (قد افلح من زکها)پاکسازی نفوس( جهاد مبارزه با حرام خواری بوسیله.اقتصادمقاوتی) 2⃣پاکسازی اموال ❤️⚜راهکارهای پیشنهادی⚜❤️ ۱) آموزش فراگیر فقه اسلامی و آموزش نحوه کسب و کار اسلامی به تمامی شاغلان و کاسبهای محترم. لذا امام علی علیه السلام فرمودند هرکس فقه نداند دچار ربا میشود(حکمت ۴۴۷ نهج البلاغه) ۲) اصلاح قوانین بانکها و یا جمع کردن بانکها در صورت اصلاح نشدن،که سر منشاء ربا هستند. ۳) اقامه نماز، چون طبق فرموده خداوند عزیز نماز مقبول انسان را از فحشاء و منکر باز میدارد. ۴) ایتای زکات چون طبق فرموده خداوند زکات و انفاق و صدقات نفوس را پاک میکند.(ایه ۱۰۳ سوره توبه) ✅➖مهمترین مانع ظهور امام زمان➖👇 امام حسین علیه السلام در کربلا خطاب به لشکر عمر سعد فرمودند: اینکه شما به حرف من توجه نمیکنید و میخواهید مرا بکشید به خاطر این است که شکمتان پر از لقمه حرام شده است. 💠و حالا چکیده مطالب: 1⃣حرام خور امام کش میشود. 2⃣لقمه حرام قلب را سنگ میکند و نرود میخ آهنین بر قلب سنگ🖤 3⃣لقمه حرام طبعش سرده و انسان را دلسرد و نا امید میکند. 4⃣ انسان دلسرد و ناامید، بی تفاوت میشود و هیچ احساس محبتی به خداوند و دیگرمخلوقات ندارد. 5⃣ حرام زاده ها نیروی شیطانند و شیطان بوسیله حرام خواری به این هدف میرسد. ♦️اللهم عجل لولیک الفرج♦️
⛔️⛔️راز عجیب علنی شدن بی حجابی⛔️⛔️ 👆👆👆👆👆حتما حتما با دقت بخوانید👆👆👆👆 حضرت موسی (ع) برای نجات مردم انطاکیه، سپاهی به فرماندهی یوشع و کالب به انطاکیه رهسپار کرد. عده ای از مردم انطاکیه گرد عالمِ عابد شهر، بلعم باعورا، که اسم اعظم را می دانست جمع شده، از او خواستند حضرت موسی (ع) و سپاهش را نفرین کند. بلعم در ابتدا این پیشنهاد را رد کرد، ولی بعد بر اثر هواپرستی و جاه طلبی، جواب مثبت به آن داد، سوار الاغ خود شد تا به سر کوهی که سپاه حضرت موسی (ع) از بالای آن پیدا بودند برود، و در آن جا حضرت موسی (ع) و سپاهش را نفرین کند. در راه الاغش، از حرکت ایستاد. هر چه کرد الاغ پیش نرفت. آن دانشمند لجوج، آن قدر با ضربات تازیانه اش، الاغ را زد که مرد. سپس آن را رها کرده و پیاده به بالای کوه رفت. ولی در آن جا هر چه فکر کرد تا اسم اعظم را به زبان آورد و نفرین کند به یادش نیامد. به علت آن که به نفع دشمن و به زیان حق و عدالت گام برمی داشت، شایستگی استجابت دعا از او گرفته شد و با کمال سرافکندگی برگشت.[1] بلعم باعورا برای سرکوبی سپاه حضرت موسی (ع) راهکاری عجیب و شیطانی را به مردم انطاکیه پیشنهاد کرد، که همواره برای شکست هر ملتی، استعمارگران از همین راه استفاده می کنند. او گفت: مردم انطاکیه از خصلت انسانی عفاف فاصله بگیرند و از راه اشاعه فحشا و انحراف جنسی، پیروزی خود را طلب کنند؛ دختران و زنان زیبای را بیارایند و آنان را زمانی که برای فروش اجناس وارد سپاه حضرت موسی (ع) می شوند، همراه خود ببرند و هرگاه سربازی قصد سوء به آن دختران و زن ها بکند مانع او نشوند و به او روی خوش نشان دهند. طولی نکشید که لشکریان ضعیف الایمان حضرت موسی (ع) با نگاه های هوس آلود خود به اندام عریان دختران و زنان آرایش کرده، در پرتگاه انحراف جنسی قرار گرفتند. کار رسوایی بدان جا کشید که: یکی از فرماندهان سپاه حضرت موسی (ع) بنام زمری بن شلوم سرکرده قبیله شمعون بن یعقوب- که سخت مست در شهوات نفسانیه شده بود- زن زیبایی را به حضور حضرت موسی (ع) آورد و گفت: خیال می کنم نظر شما این است که هم بستر شدن با این زن حرام است. به خدا سوگند، هرگز دستور تو را اجرا نخواهم ساخت. سپس آن زن را به خیمه برد و با او آمیزش کرد. کم کم بر اثر شهوت پرستی، اراده ها سست شد، بیماری های مقاربتی و طاعون زیاد گردید، لشکر حضرت موسی (ع) از هم پاشید تا جایی که بیست هزار نفر از سپاه حضرت موسی (ع) به خاک سیاه افتادند و با وضع ننگینی سقوط کردند،[2] روشن است که با رخ دادن چنین وضعی، شکست و بیچارگی حتمی است. این ماجرا یک واقعیت تاریخی است که به خوبی اهمیت عفاف و یکی از فلسفه های پوششی را بیان می کند. داستان غم انگیز کشور اسلامی اندلس، بهترین درس برای ماست که چگونه بیگانگان فرهنگ، تمدن، استقلال و در یک کلام هستی یک ملت را با نابودی عفاف از بین بردند. در تاریخ اندلس اسلامی (اسپانیای فعلی) آمده است که: نقشه ای که مسیحیان برای تصرّف اندلس و بیرون کشیدن آن از دست مسلمانان کشیدند این بود که به صورت دوستی و خدمت، وسائل عیاشی برای آنها فراهم کردند؛ باغ ها و بوستان ها را وقف ساختن شراب کردند، دختران زیبا و طنّاز در خیابان ها به دلربایی و عشق بازی پرداختند. سرگرمی های شهوانی از هر جهت فراهم شد و روح ایمان و جوانمردی و عفت نابود شد. پس از این جریان، مسلمانان را بی درنگ از دم تیغ گذراندند.[3] استعمار غرب این برنامه را در قرون اخیر به صورت دقیقی در کشورهای اسلامی اجرا کرد. نابودی عفت و حیا و ترویج بی بند و باری از طریق بدحجابی و بی حجابی در جوامع مسلمان، از ترفندهای مهم استعمارگران برای نفوذ در کشورهای اسلامی است. این واقعیتی است که مسترهمفر، جاسوس استعمار پیر انگلیس، در خاطرات خود به طور صریح به آن اعتراف کرده است. پی نوشت ها: [1] قرآن درباره او مى گوید: وَ اتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَأَ الَّذِى ءَاتَیْنَاهُ ءَایَاتِنَا فَانسَلَخَ مِنْهَا فَأَتْبَعَهُ الشَّیْطَنُ فَکانَ مِنَ الْغَاوِینَ* وَ لَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَاهُ بهَا...... تحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ أَوْ تَترُکْهُ یَلْهَث ذَّالِکَ مَثَلُ (سوره اعراف، آیه 175 و 176) و بر آنان بخوان، سرگذشت آن کس را که آیات خود را به او دادیم ولى سرانجام خود را از آن تهى ساخت و شیطان در پى او افتاد، و از گمراهان شد! و اگر مى خواستیم، مقام او را با این آیات و علوم بالا مى بردیم(اما اجبار، بر خلاف سنت ماست پس او را به حال خود رها کردیم) و او به پستى گرایید، و از هواى نفس پیروى کرد! مَثَل او همچون سگ هار است که اگر به او حمله کنى، دهانش را باز، و زبانش را برون مى آورد، و اگر او را به حال خود واگذارى، باز همین کار را مى کند(گویى چنان تشنه دنیاپرستى است که هرگز سیراب نمى شود!(این مَثَل گروهى ا
هدایت شده از ***شاخص***
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 جواب منطقی و بسیار زیبا 👈 به منافقین و تمامی دشمنان ایران اسلامی 🔷️ جهاد تبیین 💢کانال خبری،تحلیلیhttp://eitaa.com/shakhese
❇️⭕️بسم الله الرحمن الرحیم⭕️❇️ 💝بهترین هدیه ولادت آقا رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام صادق (علیه السلام)💝 👇👇👇👇👇 ❤️بهترین راه ظهور 1 اینجا👇 شرکت در پویش سراسری دعوت کتبی از امام زمان(علیه السلام)👇 https://b2n.ir/h28555 ❤️بهترین راه ظهور 2 اینجا👇 شرکت در کمپین سراسری حلالیت طلبی👇 https://b2n.ir/u49425
[قضاء حقوق المؤمنين، الشيخ ابو على الصورى، ص 21، ح 22.] يكى از ياران امام باقر عليه السلام به آن حضرت گفت: شيعيان در منطقه ما زيادند. حضرت فرمود: آيـا توانـگر آنان بر فقير مهر مى ورزد؟ و نيكوكار از بدكار مى گذرد؟ و مواسات و بذل و بخشش مالى دارند؟ گفت: خير. حضرت فرمود: اينان شيعه نيستند. شيعه كسى است كه چنين باشد.
بسم الله الرحمن الرحیم ⭕️ بسیار مهم و فوری⭕️ ❇️⭕️ قدرت اصلی انسان⭕️❇️👇👇 ⁉️سوال چگونه عاصف بن برخیا تخت ملکه سباء رو در عرض یک پلک زدن از آن طرف دنیا به خدمت حضرت سلیمان (علیه السلام) آوردند و چگونه امام علی توانستند یک تنه در خیبر را بکنند و بلند کنند. چگونه امام رضا (علیه السلام) روزی 10 جز قرآن با تفکر می خواندند؟ و چگونه امام علی (علیه السلام) و امام معصوم (علیهم السلام) روزی 1000 رکعت نماز می خواندند؟ ✔️پاسخ دقیق: همان طوری که یک تایپیست میتواند در 1 دقیقه 1 صفحه تایپ کند ولی یک غیر تایپیست در 1 دقیقه یک خط بیشتر نمیتواند تایپ کند. 💢اگر قدرت روح بالا برود هر کاری خارق العاده از آن بر می آید. ➖👺➖و دشمنان میخواهند ما به این قدرتها نرسیم و در حد یک حیوان ناطق باقی بمانیم ...
خلفای زنازاده اسلام1 استاد اسامه انور عكاشه يكى از داستان نويسها و نويسندگان سيناريو مشهور در مصر است كه چند سال قبل دار فانى را وداع كرد. وى را ميتوان از منصفترين و بهترين نويسندگان مصر در زمان معاصر به شمار اورد. استاد عكاشه بعد از نوشتن اين مقاله سبب نوشتن ان را نيز بيان كرد و گفت با اينكه من سنى هستم ولى حق را خواهم گفت حتى اگر به قيمت جانم تمام شود. استاد عكاشه مينويسد: قبل از مدتى يكى از تهيه كنندگان سريالهاى تاريخى كه شخصى بسيار مشهور هم هست از من درخواست كرد كه سيناريويى درباره عمرو بن عاص بنويسم و به قول خود سجايا وحسنات وزندگى پر بار او را در اين سيناريو بيان كنم. وى ميگويد من زياد درباره تاريخ عمرو بن العاص نميدانستم و به خاطر همين به ان تهيه كننده گفتم: بايد كمى درباره اين شخصيت مطالعه كنم و انشالله خبر و تصميم نهاييم را به زودى خواهيد فهميد. دكتر عكاشه ميگويد: من انقدر در كتب تاريخ و رجال جستجو كردم ولى هيچ حسنه و سجيه اى درباره ى اين مردك پيدا نكردم. بلكه با واقع پنهان عرب و و جاهليت و خلفاى مسلمانان اشنا شدم. پى بردم كسانى را كه ما رضى الله عنهم مخاطبه شان ميكنيم و انها را تجليل ميكنيم و بعدا خلفاى مسلمين شدند كسانى نيستند جز حرامزاده هايى كه امور مسلمين را بعدها تباه كردند. من انجب اولاد البغايا؟ زنانى كه حرامزاده ها را به دنيا اوردند متأسفانه زنا و فاحشه نزد عرب در زمان جاهليت و حتى در اسلام رواج بسيار داشت تا انجايى كه در كتب تاريخ نقل ميشود كه قبيله اى قصد اسلام اوردن داشتند، از رسول خدا پرسيدند: ايا زنا را براى ما حلال ميكنى زيرا درآمد و معاش ما از كسب زنان قبيله از اين عمل است. به همين سبب تعجب اور نيست كه تضاد و دشمنى در زمان جاهليت بين اشراف و با عفت هاى عرب مانند بنى هاشم و بنى مخزوم و زهره و غيره با مشهورين به فاحشه گراها و زناكاران مانند بنى عبدشمس و سلول و هذيل به وجود ايد كه بعدها اين تضاد حتى بعد از دخول به اسلام هم از بين نرفت. حتى از باب تصادف نيست اغلب اشخاصى كه بعدها به ركب و دستگاه بنى اميه ملتحق شدند از كسانى بودند كه سابقه زناكارى داشتند و مشهور به زنا زاده بودند. زيرا اين اعمال و حرفه ها باعث كراهيت و بغض نسبت به شريف نسبان و با عفت ها ميشوند و در نهايت نيز حيا و عفت انسان را از بين ميبرد و راه را براى خائن بودن و خيانت و ظلم باز ميكند. حال ببينيم كدام اشخاص را زنا براى ما اورد؟ ١- حمامه مادر ابوسفيان: اين زن زانيه همسر حرب بن اميه بن عبدشمس و مادر بزرگ معاويه بود. وى يكى از فاحشه هاى پرچم دار زمان جاهليت بود كه نزد عرب شهرت بسيارى داشت. ٢- الزرقاء بنت وهب: اين زن كه ارزانترين فاحشه در مكه بين عرب بود فرزندانش بين عرب مشهور به بنو الزرقاء (فرزاندن زن سورمه اى رنگ) بودند. اين زن همسر ابى عاص بن اميه و مادر حكم بن ابى عاص و مادر بزرگ مروان بن حكم بود. (حكم بن ابى عاص و فرزندش مروان بعدها به دستور پيامبر رانده شد). حتى روايت است حسين بن على در جواب فرستاده ى مروان بن حكم وى را به عنوان: يبن الزرقاء الداعيه الى نفسها بسوق عكاظ خطاب كرد. ٣- امنه بنت علقمه بن صفوان: همسر حكم بن العاص و مادر مروان حكم و مادر بزرگ عبدالملك بن مروان. در كتب عرب نقل است كه اين زن در خفا با شخصى به نام ابوسفيان بن الحارث بن كلده زنا ميكرد و بعدها فرزند همين زن فاحشه مروان بود كه او را نزد رسول خدا اورند كه حضرت رسول ص سريع فرمودند: اين وزغ و فرزند وزغ و ملعون فرزند ملعون را از نزد من دور كنيد. (وزغ در فرهنگنامه هاى فارسى به عنوان سمندر ترجمه شده) ٤- سلمى بنت حرمله: اين زن مشهور به زنا و فحاشى علنى ميان عرب بود و از پرچم داران فحاشى مشهور بود. در كتب رجال و عرب و زمان جاهليت نقل نقل است كه اين زن با ٥ مرد در يك شب معاشرت كرد و بعد از ٩ ماه پسرى را به دنيا اورد. همه ى ان مردان ادعاى پدرى ان پسر را كردند. ابولهب و اميه بن خلف و هشام بن مغيره و ابوسفيان و العاص بن وائل السهمى همه خواهان اين پسر بودند ولى در نهايت چون العاص بن وائل سخاوتمند تر از همه ى انها با سلمى بود با رضايت سلمى پدر ان پسر شد و اين پسر كسى نيست جز عمر بن العاص مشهور كه در جنگ صفين براى نجات از شمشير على كشف عورت كرد. ٥- سميه بنت معطل النوبيه: يكى از مشهورترين زنان فاحشه عرب و پرچمدار در مكه. فرزند اين زن كه نامش زياد بود به نامهاى مختلف خوانده شده. بعضى ها او را زياد بن عبيد خوانده اند ولى مشهورترين لقب او زياد بن ابيه (زياد فرزند پدرش) زيرا پدرش مجهول بوده. بدبختى مسلمانان تا جاييى رسيد كه بعدها معاويه شاهدانى اورد كه اقرار كنند ابوسفيان با سميه زياد معاشرت كرده و او پدر زياد است و زياد را برادر خود اعلام كرد. ادامه داشتن خط فاحشه گرايى و حرامزادهايى كه بعدها سران عرب ميشوند ٦- مرجانه بنت نوف: اين زن كنيز عبدالرحمان بن حسان بن ثابت بود
.خلفای زنا زاده در اسلام 2 ٦- مرجانه بنت نوف: اين زن كنيز عبدالرحمان بن حسان بن ثابت بود، افراد زيادى مشهور به زنا با اين فاحشه بودند، ولى مشهورترين انان زياد بن ابيه فرزند سميه بود. هنگام باردارى عبدالرحمان او فروخت و اين زن دو فرزند به نام عباد و عبيدالله به دنيا اورد. فرزندان مرجانه كه پدرى براى انان شناخته نشده بود بعدها زياد بن ابيه انان را به خويش انساب داد. در زمان معاويه عباد والى سجستان (استان سيستان) و عبيدالله والى بر بصره شد. گويا عرب در ان زمان فارغ از اشراف بوده كه اين دو زنازاده بايد مسلط بر امور مسلمين شوند. ولى چه بسا شخصى همانند معاويه قادر به انتخاب اشراف و پاكدامنان نبوده و نخواهد بود. بعدها نيز يزيد بن معاويه عبيدالله را والى بر كوفه كرد و عبيدالله نيز فرزند رسول خدا را در مكانى به نام نينوى به قتل ميرساند. وقتى به حسن البصرى ميگويند كه حسين على كشته شد، ميگويد: ننگ بر امتى كه زنا زاده اش پسر دخت پيامبرش را ميكشد. ٧- قطام بنت شحنه التيميه: اين زن مشهور به زنا در شهر كوفه بود. پدرش شحنه بن عدى و برادرش حنظله بن شحنه از خوارج بودند و در جنگ نهروان به دست سپاس على بن ابيطالب كشته ميشوند. به خاطر اين امر كه اتش كينه و بغض را در دل او شعله ور ميكند قطام از عبدالرحمن بن ملجم كه خواستگار وى بود مهريه ى خود را خون على بن ابيطالب و ٣٠٠٠ درهم و يك غلام و يك كنيز اعلام ميكند. ٨- نضله دختر اسماء الكلبيه: اين زن همسر ربيعه بن عبدشمس و مادر عتبه و شيبه بود. عتبه و شيبه در اولين نبرد بين مسلمانان و مشركين (جنگ بدر) در سپاه مشركين كشته شدند. ابوالفرج اصفهانى در كتاب الاغانى خود ذكر ميكند: اميه بن عبدشمس روزى به خانه ى برادر خويش ربيعه امد، ربيعه كه در خانه نبوده ، اميه با همسر برادر خويش (نضله) زنا كرده و پسرى به نام عتبه به دنيا مى ايد. در تاريخ نقل است اين اميه بن عبدشمس در سفرى به بلاد شام با زنى يهودى زنا ميكند و داراى فرزندى به نام ذكوان ميشود. اميه ذكوان را به عنوان غلام بود به مكه مى اورد و بعدها او را ازاد ميكند و علنا فرزند خود مينامد. بعد از اين امر اميه، ذكوان را همسر زن خويش ميكند. ابن ابى الحديد ميگويد: اميه بن عبدشمس پست ترين عرب است. اميه كارى كرد كه هيچ شخصى قبلا نكرده. او فرزند خود را در زمان زندگى خود با همسر خويش تزويج كرد كه ثمره ى اين ازدواج پسرى بود به نام ابا معيط. ابامعيط پدر بزرگ همان وليد بن عقبه ولى كوفه در زمان عثمان عفان است كه مست و خمار امامت نماز جماعت صبح ميكرد. اه ، اينان سران امت اسلام بودند! روايت است وقتى عقبه فرزند ابامعيط در جنگ بدر به اسارت سپاه مسلمين در امد، رسول خدا دستور قتل او را داد، ولى عقبه فرياد زد: اى محمد به قرابت بين من و تو قسمت ميدهم كه مرا رها كنى. حضرت رسول در جواب او فرمودند: به خدا تو انچنان نيستى. تو فرزند يهودى هستى از اهل صفوريه. ٩- هند بنت عتبه: از فاحشه هاى مشهور مكه در زمان جاهليت و همسر ابوسفيان بود. فرزند هند معاويه در كتب تاريخ به ٤ نفر به غير از ابوسفيان نسبت داده شده. همچنين نقل است: اين زن هنگامى كه از وحشى خواست حمزه عموى پيامبر را به قتل برساند به علاوه بر طلا و جواهرات خود را نيز به ان غلام حبشى داد و سه شب با وحشى تا صبح زنا ميكرد. ١٠- ميسون بنت بجدل الكلبيه: اين زن مادر يزيد بن معاويه و همسر معاويه بن ابوسفيان بود. وى در كاخ معاويه معروف به زنا با غلامى از غلامان قصر به نام سفاح بود. در كتب تاريخ نقل است كه معاويه ميسون را نزد خانواده اش در مكه فرستاد و بعد از مدتى كه به دمشق بازگشت باردار بود كه يزيد را به دنيا اورد. متأسفانه اينها مردانى هستند كه مؤسسين حكومت اسلام شدند. بنابراين ديدن تاريخ خونين و كينه و بغض و ترور اصلا تعجب اور نيست.
❇️اصل و نسب عجیب عمر❇️ از طریق شیعیان روایت بسیاری پیرامون اصل و نسب عمر به دست ما رسیده است که مهمترین آنها را علامه مجلسی به نقل از امام صادق(ع) آورده است که: 1- صَهّاک، کنیزک تنومند حبشی برای حضرت عبدالمطلب بود و برای او شترچرانی می‌کرد و میل به نکاح داشت، روزی مردی به نام نُفَیْل نظرش به صهاک افتاد و عاشقش شد، و در چراگاه شتران با او زنا کرد. نتیجه این عمل نامشروع، پسری شد به نام خَطّاب. 2- وقتی خطاب به حد بلوغ رسید به خاطر تنومندی مادرش از او خوشش آمد و با او زنا کرد. از زنای این مادر و پسر، دختری متولد شد. صهاک ، از ترس اهلش آنرا در پارچه‌ای از پشم پیچید و در میان گله چهارپایان بیابان مکه رها کرد، و هشام بن مغیره بن ولید آنرا در بیابان‌های مکه یافت، و به منزلش برد و نامش را «حَنْتَمه» گذاشت و او را بزرگ کرد، روش عرب این بود که هرگاه بچه یتیمی را می‌یافتند تربیتش می‌کردند و او را بچه خود قرار می‌دادند. 3- وقتی حنتمه به سن بلوغ رسید ، روزی خطاب که در واقع پدر حنتمه بود حنتمه را دید و عاشق شد و او را از هشام بن مغیره خواستگاری کرد و هشام حنتمه را به عقد خطاب در آورد. حاصل ازدواج این پدر و دختر عمر بن خطاب بود. بنا بر این خطاب، هم پدر عمر و هم پدر بزرگ عمر و هم دایی عمر بود، و حنتمه نیزهم مادر عمر و هم خواهر عمر و هم عمه عمر بوده است. در این زمینه شعری منسوب است به امام صادق(ع)که ترجمه آن چنین است: کسی که جدش، دائی‌اش و پدرش می‌باشد، و مادرش، خواهر و عمه‌اش می‌باشد، سزاوار است که بغض وصی رسول خدا علی مرتضی را در دل ناپاکش داشته باشد و بیعتی که در روز غدیرخم با علی(ع) کرده انکارش کند.{ علامه مجلسی، بحار الانوار، تحقیق: شیخ عبدالزهرا علوی، دارالرضا، بیروت، ج31،باب24، ص 100}. یک نکته: اعراب از تمدن بهره چندانی نداشتند اما در علم نسب شناسی بسیار خِبره بودند. و این هم به خاطر وجود نظام قبیله‌ای، در میان آنان بود. علی رغم این مسنله، در روایات اهل سنت، تا بحث به حَسَب ونسب عمر می‌رسد یا به هیچ عنوان حرفی از آن ذکر نمی‌کنند و یا سریع بحث را عوض کرده و به بحث دیگری رجوع می‌کنند. (در حالی که نسبت به سایرین دست به قلم فرسایی زده و به شرح حال وی، پدر و مادر و اجدادش می‌پردازند). این مسئله نشان دهنده آن است که آنها به خوبی از این امر آگاه بوده‌، برای حفظ آبروی خود و هم‌کیشانشان از ذکر اصل و نسب عمر خودداری ‌کرده‌اند. فقط در برخی موارد گو اینکه حساب از دستشان در رفته باشد به بعضی موارد اعتراف کرده‌اند: از بخاری و غزالی (در کتابش به نام احیاء العلوم) نقل شده که: شخصی به پیامبر خدا فرمود: پدر من کیست؟ حضرت فرمود: حذافه، دیگری پرسید: پدر من چه کسی است؟ پیامبر پاسخ داد: سالم. عمر بر دو زانوی خود نشست و پس از سخنانی گفت: ای رسول خدا از معایب ما سخن مگو و از پرداختن پیرامون این مسئله از ما در گذر. متن عربی این سخن به نقل از بحار الانوار چنین است: (نقل عن البخاری و احیاء العلوم: اسند احمد بن موسی: ان رجلا قال لنبی(ص): من آًبی؟ قال: حذافه، فسآًله آخر: من آًبی؟ قال: سالم، فبرک عمر علی رکبتیه و قال - بعد کلام-: لا تبد علینا سواتنا، واعف عنّا، رواه ابو یعلی الموصلی فی المسند عن انس).{ علامه مجلسی، بحار الانوار، تحقیق: شیخ عبدالزهرا علوی، دارالرضا، بیروت، ج31،باب24، ص 100}. ابن ابی الحدید معتزلی نیز (بدون ذکر نام عمر بن خطاب) ذیل شرح این فراز از نهج البلاغه : «لم یسهم فیه عاهر و لا ضرب فیه فاجر...» می‌نویسد: این فراز از کلام امیرالمؤمنین علی(ع) اشاره به برخی صحابه پیامبر دارد که در اصل و نسب آنان شبهه وجود دارد.{ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، تحقیق: محمد ابوالفضل ابراهیم، قاهره، دار احیاء الکتب العربیه، 1378ق،‌ (افست شده توسط انتشارات اسماعیلیان)ج11، ص67-68}. وی در ادامه به روایتی جعلی از امام صادق اشاره می‌کند که در آن مردم را از مذمت خلیفه به خاطر اصل و نسبش و همچنین کاری که نفیل با صهاک کرد بر حذر می‌دارد که خود نشانگر این مطلب است که: اولا قطعا خبری بوده که امام می‌فرمایند آن را برای دیگران بازگو نکنید. ثانیا: یاد آور این واقعیت است که: «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها». همچنین علی بن یونس عاملی (درگذشته به سال 877ق) در کتابش به نام الصراط المستقیم می‌نویسد: عمر بن خطاب می‌گفت: نسب خود را - از ابتدا تا زمانی که به شما می‌رسد- بشناسید و آن را بیاموزید. اما هیچ کس حق ندارد در مورد نسب من از پدرم خطاب بالاتر رود.{ علی بن یونس عاملی، الصراط المستقیم ، تحقیق: محمد الباقر البهبودی، المکتبه المرتضویه لإحیاء الآثار الجعفریه، ج3، ص28