eitaa logo
گام دوم انقلاب
2.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
710 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری(علیه السلام): یَأتی عُلَماءُ شیعَتِنَاالْقَوّامُونَ لِضُعَفاءِ مُحِبّینا وَ أهْلِ وِلایَتِنا یَوْمَ الْقِیامَهِ، وَالاْنْوارُ تَسْطَعُ مِنْ تیجانِهِمْ عَلی رَأسِ کُلِّ واحِد مِنْهُمْ تاجُ بَهاء، قَدِ انْبَثَّتْ تِلْکَ الاْنْوارُ فی عَرَصاتِ الْقِیامَهِ وَ دُورِها مَسیرَهَ ثَلاثِمِائَهِ ألْفِ سَنَه✳️ امام حسن عسکری(علیه السلام) فرمود: آن دسته از علماء و دانشمندان شیعیان ما که در هدایت و رفع مشکلات دوستان و علاقه‌مندان ما، تلاش کرده‌اند، روز قیامت در حالتی وارد صحرای محشر می‌شوند که تاج کرامت بر سر نهاده و نور وی، همه جا را روشنایی می‌بخشد و تمام اهل محشر از آن نور بهره‌مند خواهند شد. 📚تفسیر الإمام العسکری(علیه السلام)، ص ۳۴۵، ح ۲۲۶📚
⭕️ پخش مستند «جوانمرگ» با موضوع تولد و جوانمرگ شدن جهادسازندگی در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما. برای رای دادن به این مستند طبق دستورالعملی که در بالا به آن اشاره شده است باید عمل کنید. ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✊eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
هدایت شده از KHAMENEI.IR
17.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبر انقلاب، هم‌اکنون: حضور روسای کشورهای ظالم و شرور در سرزمین‌های اشغالی نشان دهنده نگرانی آنها از متلاشی شدن رژیم صهیونیستی است. 💻 Farsi.Khamenei.ir
📣 جشنواره ملی جم‌آران 💠 هم‌افزایی ملی حلقه‌های میانی در راستای شکل‌دهی حرکت عظیم عمومی در گام دوم انقلاب اسلامی 🔺 پاییز و زمستان ۱۴۰۲ 📌جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۵۲۸۸۸۰۴۰ تماس حاصل نمایید. ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✊eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
1.mp3
24.69M
💠 خانواده محوری در حکمرانی مردمی در قرآن و نقش زنان 🎙 علیرضا شاکری پژوهشگر حوزه حکمرانی مردمی
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ هیچ کاروانی به مرو نخواهد رسید! 🎞 در آستانه وفات حضرت معصومه (س)، فیلم سینمایی «اخت الرضا» به دیدن شما می‌آید 💢 اخت الرضا، به کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی، جدیدترین تولید سازمان سینمایی سوره، روایتی است دلنشین از سفر پرفراز و نشیب حضرت معصومه (س) از مدینه تا قم. 🎥 خرید بلیت سینماها: 🌐 B2n.ir/g75289 📽 ثبت درخواست در مساجد، مدارس، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و ... 👇🏻 🌐 B2n.ir/y79119
💠 حکمت الهی قتل کودکان چیست؟ ✍ حمید پارسانیا 🔸 در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابن‌عربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث می‌کند. همانطور که می‌دانیم فرعون با خبر می‌شود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل می‌کند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنی‌اسرائیل را قتل‌عام می‌کند. ❓اینجا سؤالی که به وجود می‌آید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ 🔺 زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه می‌کنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام می‌دهد را ملاحظه می‌کنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمی‌کند؟ ✅ ابن‌عربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان می‌کند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی می‌کشد و با همان ظلمی که دارد انجام می‌دهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیث‌العهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمی‌آورند و جامعه را به خدمت خود می‌گیرند. ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث می‌شود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت می‌شوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفه‌ای سر می‌زند یا ناآرام می‌شود با همه وجود از خواب برمی‌خیزند و در خدمت کودک قرار می‌گیرند. 🔺 این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه می‌تواند مادر و پیرامون را تسخیر کند. کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده می‌شوند نفس دارند و از بین نمی‌روند. ظلمی که به این‌ها می‌شود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون می‌شود باعث انباشت می‌شود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا می‌کنند که همان تشکیل امت موسی است. ♨️ همین مسأله در سنت الهی عمل می‌کند و در نهایت فرعون را از بین می‌برد. 🔻 امروز حوادثی که در رخ می‌دهد و قتل‌عام کودکان بی‌گناه رخ می‌دهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت می‌گیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل می‌رسند کلمه توحید را بر زبان می‌آورند و ربّ خود را فرا می‌خوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده می‌شوند و سنت خدا با آنها عمل می‌کند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها می‌شود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است. ✅ گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی می‌بینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر می‌گیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیق‌تری شکل می‌گیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسان‌ها در حوزه معنایی و روحانی آن‌هاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل می‌کند تا ان‌شاالله انتقام مظلوم گرفته شود. @gamedovomenghelab
مرکز پژوهش ها از فلسطین یاد هم بگیرد! • اسرائیل قطعاً رفتنی است. پسا صهیونیزم نخبگان فلسطینی به همراه اراده عمومی و ملی شان برای نوشتن برنامه های بازسازی و پیشرفت شان کافی هستند. • در این شرایط نسل کشیِ تمام عیار در غزه، نخبگان جهان اسلام اگر میتوانند برای طرحی، شدنی ارائه و اجرا کنند. • هرچه هم خیرات انقلاب اسلامی برای جنبش های رهایی بخش زیاد بوده باشد؛ نباید مانع یادگیری شود! غزه در همین وضع برای ج.ا.ا و دولت (با گفتمان مردمی) و نظام تعلیم و تربیت و تبلیغ ایران درس دارد! • در این قریب یک ماه همه به وفور صحنه های تربیتی ای دیده ایم که پر از ایستادگی، شکر به خدا، امید و خلاقیت و... بوده است. حتی اگر این صحنه آفرینی ها به بچه ها تلقین شده بود هم زیر بمباران به خاطر نمی ماند. • چنین انسجام و یکپارچگی ای، نحوه ای تربیت و بستره آموزش دارد که بخصوص از انتفاضه الاقصی به اینسو رونق گرفته است. نظریه پرداز فلسطینیِ حوزه تعلیم وتربیت در کتابهای خود برای این نظام خاص، ادبیات علمی ساخته است: - بردن فرهنگ به "اجتماع مردم" جای دولت و سازمان های غیر دولتی - گذر از مفاهیم و ساختارهای مدرن با احیای سنت های کهن - معانی بخشی به آموزه ها در بستر و شکل عمل و درون ها - و... "حرکت در هماهنگی با نیروی زندگی(=امید)" را بوجود آورده است. ⬅️ خوب است مرکز پژوهشها، برای تحقق شعار ، این زیسته مردمی و ادبیات علمی آن را، کاوش کند و پیشنهادهای شدنی به دستگاه های عریض اما کم اثر فرهنگی و نظام تعلیم و تربیت ایران ارائه نماید. ✍ محسن قنبریان
، تعویق تاریخی! چند روزی است که به برکت بی‌ماشینی زیاد سوار اسنپ می‌شوم و توفیق گفتگوی محبت‌آمیز و چالشی را پیدا کرده‌ام. سعی می‌کنم بیشتر بشنوم و سوال کنم. اگر لازم شود اواخر بحث یکی دو نکته می‌گویم و تمام. نبض افکار جامعه لابه لای حرف‌ها خودی نشان می‌دهد و اینجاست که با تکثر فهم و ادراک از یک قضیه از سوی ایرانیان و البته دو خط فکری جدی در این میانه مواجه می‌شوم. خط تحلیلی - خبری نظام حضور پر رنگی در طیف افکار دارد و البته خط فکری دشمن. دشمن نظام برای خود جا پای جدی در میان افکار عمومی باز کرده است اما او هم ایده غالب نیست و زیادی درباره‌اش غلو می‌شود. سوالات و ابهامات زیادی مطرح است. که خوب بود به تک تک آنها می‌پرداختیم و برای جواب‌هایش تامل جدی می‌کردیم. اما نکته هیجان انگیز ماجرا وقتی بود که از یک راننده اسنپ حدودا ۳۴ ساله درخواست کردم خط‌های تحلیلی رسانه را بگوید. او میگفت و من در سررسیدم می‌نوشتم: - جنگ کار ایران است - حماس نباید می‌جنگید وقتی می‌دانست این‌مقدار کشته میدهد - حق با اسرائیل است و حماس ناصبی است - حق با ایران و مقاومت است و باید از آنها دفاع کرد. واضح است که یک خط تحلیلی همان چیزی است که می‌خواهیم. دو خط دیگر بر اساس شبهه تولید شده است و با جواب مناسب از بین می‌رود. این دو خط برآمده از اتاق فکر دشمن و ناکارآمدی رسانه ماست. اما خط خبری دیگری هست که مستقیما خط خبری دشمن را نمایندگی می‌کند. آنچه برایم مایه ابهام و نگرانی است این مسئله است که چرا مفهوم و ایده مقاومت با اینکه ریشه‌ای دیرین و قویم دارد این مقدار مهجور است! این عبارت نه برداشت از راننده اسنپ‌ها بلکه برداشتی از جلسات و نشست‌ها و گفتگو در گروه‌ها و کانال‌های مجازی است. سوالات عجیبی نیز گاه مطرح می‌شود که نمی‌دانم متاثر از هیجان و ابهام جنگ است یا فقدان تامل در مقاومت و نظرگاه آن؟ در طیف انقلابی یکی از سوالات اصلی دلیل عدم حضور ایران در میان معرکه و جنگ رودرو است؟ این سوال تا آنجا امتداد می‌یابد که آیا آقای دیروز با آقای امروز تفاوت کرده است؟ آقای انقلابی، آقای جمهوری اسلامی شده است؟ واقعا این سوال‌ها برای من حیرت انگیز است و برخی ابهامات عجیب! اینکه برخی از عموم طیف انقلابی احساس می‌کنند که ایران در میان معرکه نیست و برخی خواص خیال می‌کنند موضع آقای انقلابی به موضع آقای جمهوری اسلامی تنزل یافته و پای منافع ملی در میان است برای من غریب‌ترین حادثه این ایام است. غریب‌تر از کودک در کفن پیچیده شده در آغوش مادر! ! ؟ مقاومت پروژه و یا انتخاب در یک مقطع زمانی در دو راهی نیست و اگر باشد هم موقت نیست. مقاومت انتخابی نیست که سر پیچ بتوان دور زد و بازگشت. مقاومت ایده‌ای است برای رسیدن به قله و هدف. مقاومت ایستادن و صبر در توقف‌گاه نیست. مقاومت نوع حرکتی است که در مقیاس انسان، جامعه، دولت، رهبر به سوی مقصدی پیموده می‌شود در میانه و معرکه سختی‌ها و مشکلات. مقاومت شبیه دو ماراتن است، استقامت دونده است که او را به مقصد می‌رساند. اراده قوی و تحمل ناملایمات. با این تحلیل ما از سال ۱۳۴۲ ماراتن مقاومت را آغاز کرده است و را به گرد خود آورده تا در ۱۳۵۷ را شکل دهد و از دل آن به دست یابد. هر چند دولت‌مقاوم با طلیعه رخ نمایی کرد اما هنوز به شب چهارده آن نرسیده‌ است. با این مقدمات به دنبال نشان دادن مسیر مقاومت هستم. مسیری که جمهوری اسلامی - دولت مقاومت توسط رهبرمقاوم دوم طی کرده است و با بازسازی اساسی محور مقاومت توانسته است نظمی جدید به عنوان رقیب نظم آمریکایی در منطقه تولید کند و وضعیتی جدید را رقم بزند. حال که در نقطه عطف هستیم. آیا محور قرار دادن این مسئله که آیا ما در وسط معرکه هستیم یا خیر، اساسا سوال صحیحی است؟ یا گزاره رهبر مقاوم از مسیری که آمده است تنزل کرده است، آیا ناشی از تصور صحیح از مقاومت و اضلاع آن است؟ بنظر میرسد این ابهامات و مسئله‌نماها ناشی از عدم تولید ادبیات پشتوانه حرکت عظیم مقاومت است. گویی یک جا ماندگی و تعویق میان اندیشه و ادبیات با میدان رخ داده است. تا آنجا که ادبیات و اندیشه نه تنها نمی‌تواند میدان را روایت کند بلکه نسبت به میدان پر چالش و ابهام، حیرت‌گونه سوال می‌پرسد! بنظر نگارنده میان پایان هشت سال دفاع مقدس تا شهادت به عنوان نقطه اوج دفاع از حرم، فاصله‌ی بزرگی میان میدان مقاومت و افکار و اندیشه واقع شد. گویی مردانی در صحنه جنگ هستند اما در شهر خبری از آنان نیست! حال که مسئله مقاومت تبدیل به چرخ‌دنده تحول در نظم‌نوین بدل شده است، آگاهی‌های ما از مقاومت خیلی نحیف و ناتوان است. ادبیات‌مان فقیر است و روایت‌مان جامانده! چاره چیست؟ ... م.ص.صادقی|۷آبان۱۴۰۲|روز۲۳ ام جنگ / کانال نظم مقاومت
حکمرانی مردم .mp3
5.7M
💢 | حکمرانی مردم 🔸 مهم‌ترین چالشِ مرحله دولت‌سازی شکاف بین «سیاست‌گذاری» و «برنامه‌ریزی» است. 🔸 جمهوریت باید در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری هم حضور پیدا کند، نه صرفاً در انتخابات. البته این فرایند با حضور توده‌‌ای محقق نمی‌شود، بلکه باید ساختارهایی طراحی شود تا مشارکت عمومی را به‌شکل شبکه‌ای (نه متمرکز) محقق کند.
💠تحقّق اراده‌ی الهی به دست مؤمنان 🔸 «قاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللهُ بِأَیْدیکُمْ»؛ با آنان پیکار کنید که خداوند آنان را به دست شما مجازات میکند. این فراز، از عذاب الهی خبر داده، ولی تحقّق آن را بر عهده‌ی مسلمانان گذاشته است؛ یعنی بنا نیست عذاب خدا از عالَم غیب بر سر دشمنان نازل شود، بلکه شما مسلمانان باید این اراده‌ی الهی را در خارج محقّق کنید. 🔹حکمتِ بیان این فراز، زدودن فکری غلط و خرافی از ذهن همه‌ی مردم است و آن فکر غلط این است که «خدا باید همه‌ی کارها را خودش درست کند»، به معنای سلب مسئولیّت از خود و شانه خالی کردن از زیر بار تلاش و فعّالیّت، این خطایی آشکار است که گاه در قالب اندیشه‌ی «جبر» و گاه در قالب اندیشه‌ی «انتظار فرج» رخ نموده است، و عامل سکون و جمود جامعه‌ی اسلامی شده و سرپوشی است _ بظاهر شرعی _ بر سستی و کاهلی در انجام وظایف. 📖 کتاب تفسیر سوره‌ی برائت، ص ۷۳ و ۷۴ لینک خرید