▒▒▒(( #ضریح_عاشـــــــورا ))▒▒▒
☀️ وَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِي مَعَ إِمَامٍ هُدًي ظَاهِرٍ نَاطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْكُمْ
○●○●○●○●○●○●○●○
#نکات:
1⃣ خونخواهی امام حسین یک #رزق هست و سعادتیست که شامل هرکسی نمیشود چنانکه در عصر امام #تنها ۷۲نفر رزقشان شد
2⃣ تا زمانی که #تفکر_یزیدی نباشد خونخواهی معنا ندارد پس تا #ظهور حضرت حجت عج تفکر یزیدی وجود خواهد داشت و در مقابل, #مکتب_حسینی نیز هماره در برابرش خواهد بود
3⃣ امید به ظهور انگیزه میخواهد که یکی از ان انگیزه ها همانا خونخواهی حسین است
4⃣ #ظهور امر مسلمی هست که در پرتوش آرزوهای شیعیان از جمله ظلم ستیزی گسترده رخ خواهد داد
5⃣ مهدی عج از اهل بیت است پس هر شیاد کیش ساز دین سوزی که #ادعای_مهدویت کرد نباید به او توجه کرد :ظاهر ناطق بالحق "منکم"
#گلایری_بابلکناری
○●○●○●○●○●○●○●○
🕊 @gelayeri_babolkenari
○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
▒▒▒(( #ضریح_عاشـــــــورا ))▒▒▒
☀️ اَللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيَايَ مَحْيَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِي مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
○●○●○●○●○●○●○●○
#نکات:
① برداشت اولی که از این فراز از زیارت میشود آن است که خداوند ما را در حیات و ممات در #ولایت و #محبت اهل بیت قرار دهد
② برداشت دوم آن است که حیات و ممات ما به گونه ای باشد که اهل بیت انتظار دارند
③ وبرداشت سوم آن است که سبک زندگی ما سبک زندگی اهل بیت باشد
💯اینکه زندگی علمی,خصوصی,اجتماعی و معنوی ما همان حیات و ممات اهل بیت باشد
☑️ در یک نگاه کلی امام کاظم علیه السلام #سبک_زندگی اهل بیت را در قالب یک توصیه بیان میفرمایند:
✨ اِجْتَهِدُوا فِي أَنْ يَكُونَ زَمَانُكُمْ أَرْبَعَ سَاعَاتٍ سَاعَةً لِمُنَاجَاةِ اَللَّهِ وَ سَاعَةً لِأَمْرِ اَلْمَعَاشِ وَ سَاعَةً لِمُعَاشَرَةِ اَلْإِخْوَانِ وَ اَلثِّقَاتِ اَلَّذِينَ يُعَرِّفُونَكُمْ عُيُوبَكُمْ وَ يُخْلِصُونَ لَكُمْ فِي اَلْبَاطِنِ وَ سَاعَةً تَخْلُونَ فِيهَا لِلَذَّاتِكُمْ فِي غَيْرِ مُحَرَّمٍ وَ بِهَذِهِ اَلسَّاعَةِ تَقْدِرُونَ عَلَى اَلثَّلاَثِ سَاعَاتٍ لاَ تُحَدِّثُوا أَنْفُسَكُمْ بِفَقْرٍ وَ لاَ بِطُولِ عُمُرٍ فَإِنَّهُ مَنْ حَدَّثَ نَفْسَهُ بِالْفَقْرِ بَخِلَ وَ مَنْ حَدَّثَهَا بِطُولِ اَلْعُمُرِ يَحْرِصُ اِجْعَلُوا لِأَنْفُسِكُمْ حَظّاً مِنَ اَلدُّنْيَا بِإِعْطَائِهَا مَا تَشْتَهِي مِنَ اَلْحَلاَلِ وَ مَا لاَ يَثْلِمُ اَلْمُرُوَّةَ وَ مَا لاَ سَرَفَ فِيهِ وَ اِسْتَعِينُوا بِذَلِكَ عَلَى أُمُورِ اَلدِّينِ فَإِنَّهُ رُوِيَ لَيْسَ مِنَّا مَنْ تَرَكَ دُنْيَاهُ لِدِينِهِ أَوْ تَرَكَ دِينَهُ لِدُنْيَاهُ
📚تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام , جلد 1 , صفحه 409
✏️بكوشيد كه وقت شما چهار ساعت باشد،يك ساعت براى #مناجات با خدا،يك ساعت براى #كار زندگانى و #معاش،و يك ساعت هم براى #آميزش با برادران و مردمان مورد اعتماد كه عيوب شما را بشما ميفهمانند و از دل بشما اخلاص دارند،و يك ساعت هم #خلوت كنيد براى درك لذتهاى حلال،و بوسيله اين ساعت بر انجام وظائف آن سه ساعت ديگر توانا ميشويد،بخود فقر و طول عمر تلقين نكنيد،زيرا هر كه بخود تلقين فقر كند بخيل مىشود و هر كه طول عمر در نظر گيرد حريص مىشود،براى خود بهرهاى از دنيا بگيريد و آنچه خواهش حلال باشد و بمردانگى رخنه نكند و اسراف نباشد منظور داريد و باين وسيله براى انجام امور دين يارى جوئيد.
💯 زيرا روايتست كه از ما نيست كسى كه #دنيايش را براى دينش وانهد يا #دينش را براى دنيا از دست بدهد
🔸 بنابراین اگر بناباشد #سبک_زندگی ما سبک زندگی اهل بیت باشد باید خود را براین روایت تطبیق دهیم
👈 و اگر مراد آن باشد که #شیعه ای باشیم که حیات و ممات ما مورد توجه و محبت اهل بیت باشد باید این روایت را #نصب_العین قرار دهیم که فرمود
💯کونوا لنا زینا و لاتکونوا لنا شینا💯
🔹و اگر مراد #تولی ما نسبت به اهل بیت باشد باید مصداق حلت بفنائک باشیم و مصداق انی سلم لمن سالمکم وحرب لمن حاربکم
#گلایری_بابلکناری
○●○●○●○●○●○●○●○
🕊 @gelayeri_babolkenari
○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
▒▒▒(( #ضریح_عاشـــــــورا ))▒▒▒
☀️ فاسال الله بحقکم وبالشان الذی لکم عنده ان یعطینی بمصابی بکم افضل ما یعطی مصابا بمصیبته مصیبه ما اعظمها....
اللهم ان هذا یوم تبرکت به بنو امیه وابن اکله الاکباد
○●○●○●○●○●○●○●○
#نکات:
🌍 وقتی در بینش و #جهان_بینی تفاوت ماهوی باشد آنگاه مصداق تبرک و شادی و مطالبه ی برکت و ثواب هم متفاوت خواهد بود.
🔸 در جهان بینی #توحیدی فقدان امام وحجت حق, بزرگترین مصیبتی است که صبر در آن سبب تفضل الهی و برکت رحمانی خواهد شد :ان یعطینی
↙️ اما در جهان بینی #شیطانی فقدان امام حق, اوج ظفرمندی و شادی است که ازآن انتظار بر کت و فضل دارند :تبرکت به
☑️ نتیجه ی این دو یکی میشود عظیم رزیه
ویکی میشود یوم فرحت به آل زیاد
👈 یعنی یکی #وجود_امام را سبب وصول میداند ودیگری نبود امام را
🌱 آن وقت ذائقه ی صاحبان #جهان_بینی توحیدی میشود صبرا بنی الکرام فما الموت الا قنطره تعبر بکم عن البئوس والضراء الی النعیم الدائمه والی الجنان الواسعه
🌀 ودیگری هم میشود یا #جیش_الله ارکبی والی الجنه ابشری
#دعوت_یکیست :
💯 هردو بهشت
اما #منادی و #منادا متفاوت
🔮 اینجا #معرفت مبتنی بر جهان بینی هست که بین دو منادی تفکیک ایجاد میکند
➖یکی به ندای صبرا بنی الکرام حسین لبیک میگوید
➖ویکی به یا جیش الله ابن سعد
⁉️ آن وقت نتیجه کجا روشن میشود؟
یوم ندعو کل اناس بامامهم
#گلایری_بابلکناری
○●○●○●○●○●○●○●○
🕊 @gelayeri_babolkenari
○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
▒▒▒(( #ضریح_عاشـــــــورا ))▒▒▒
☀️اَللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاكِرِينَ لَكَ عَلَي مُصَابِهِمْ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَي عَظِيمِ رَزِيَّتِي اَللَّهُمَّ ارْزُقْنِي شَفَاعَهَ الْحُسَيْنِ يَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لِي قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ الَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ عَلَيه السَّلام
○●○●○●○●○●○●○●○
#نکات:
#تفاوت_حمد_و_شکر:
✔️ الف. #شکر در برابر نعمت خاصّی با زبان، قلب و دیگر اعضای بدن انجام می گیرد؛ در این صورت، حمدِ با زبان یکی از #مصادیق_شکر محسوب می شود.(الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل ج۱ص۸و۹)
✔️ب. #حمد، ستایش نیکو و زیبا به قصد تعظیم در برابر نعمت و غیر نعمت بوده، حال آن که شکر سپاسی است به قصد تعظیم در برابر نعمت(مجمع البحرین ج۳ص۳۹ واژه ی الحمد)
فرمود حمدالشاکرین
❓ویژگی #حمد_شاکران چیست؟
ظاهر آن است که شاکر شکر را بخاطر نعمت اختصاصی که خدا به او عطا کرد انجام میدهد.
❓ #چرا_شکر_در_مصیبت_حسین؟
✅ اولا شخص مصیبت دیده ی حسین ,اوج اندوه را درک میکند
✅ و سپس بر آن صبر میکند و پس از آن براین صبر خود شکر میکند
#بنابراین شکر در مصیبت #شکر_بر_صبر است.
✍ توضیح آنکه در روایات #سه_نوع_صبر تعریف شده است:
①صبر بر #معصیت
②صبر بر #طاعت
③وصبر بر #مصیبت
💎 #شیعه باید در امام ذوب شود انگاه در شادی او هم #ذوب میشود و در غم او هم ذوب میشود لذا مصیبت از دست دادن امام ,شیعه را ذوب میکند و داغ امام مثل داغ نفس بردل او می نشیند تنها راه بر تافتن این حجم از مصیبت صبر است و این صبر به دلیل اهمیتی که دارد تحققش #شایسته_ی_شکر است .
🔹خداوند متعال برای تحمل مصیبت راهکار میدهد میفرماید الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله وانا الیه راجعون
🔸اینکه انسان بداند مرگ در انواع خود در حقیقت تنها #بازگشت به مبدا متعال است دلش آرام میگیرد.👈لذا این ایه که به آیه ی #استرجاع معروف است مکرر در زبان امام حسین در #روزعاشورا تکرار میشد .
📩 در نقلی امده است امام حسین ع دوبار در #روزعاشورا #زیارت_عاشورا خواندند ⬇️⬇️
① یکبار بین نماز ظهر و عصر یکجا همه را خواندند.
② و یکبار از #ابتدای نبرد تا اخرین لحظه.
📕 این نقل می افزاید #زیارت_عاشورا به پایان خود رسیده بود و #تنهاسجده اش مانده بود که #شمر وقتی خواست #سر امام را جدا کند از حنجره نتوانست لذا امام را برگرداند و از #قفا سرشان را جدا کرد وقتی امام را برگرداند امام در #حالت_سجده قرار گرفتند واین لحظه بود که #اخرین_فراز را خواندند ... اللهم لک الحمد .. درحقیقت زائر در حالت سجده با قرائت این فراز از زیارت تاسی میکند بر امام حسین ع.
📜 هلال بن نافع می گوید: به خدا قسم کشته به خون آغشته ای را بهتر و خوشتر از او هرگز ندیده بودم...و چنین با خدا نجوا می کرد:
«الهی رِضاً بِرِِضِاکَ، صََبراً عَلی قَضائِک یا رََبََََّ لا الهَ سِواکَ...» خدایا! راضی به رضای تو هستم و در برابر قضای تو صبر می کنم
↩️ لذا حمد امام بر #صبر و رضایتشان عطف میشود.
#گلایری_بابلکناری
○●○●○●○●○●○●○●○
🕊 @gelayeri_babolkenari
○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
گلایری بابلکناری:
#_مطلبی در خصوص سن حضرت خدیجه در زمان ازدواج با رسول خدا(,ص)
سن حضرت خدیجه هنگام ازدواج با پیامبر
عموم مورخان سن پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) هنگام ازدواج با خدیجه(سلاماللهعلیها) را ۲۵ سال دانستهاند(مستدرک حاکم نیشابوری، ج۳، ص۱۸۲)
بر اساس نظر مشهور، این پیوند مبارک ۱۵ سال قبل از بعثت پیامبر صورت گرفته است(الصحیح من سیرة النبی(چاپ جدید)، ج۲، ص۱۹۴.)
و طبق نظر عموم مورخان حضرت خدیجه(سلاماللهعلیها) در همان سالی که حضرت ابوطالب(سلاماللهعلیه) از دنیا رفت؛ یعنی سال دهم بعثت، سه سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه، وفات یافته است(همان، ج۳، ص۳۵۸)
منشأ نظری که سن ازدواج حضرت خدیجه(سلاماللهعلیها) با پیامبر را چهل سالگی میداند، سخنی است که سن وفات حضرت خدیجه(سلاماللهعلیها) را ۶۵ سالگی عنوان میکند(
الطبقات الکبری، ج۸، ص۱۸.)
در حالی که این حرف اشتباه است همانطور که حاکم نیشابوری دربارهی آن میگوید: «هذا قول شاذ(مستدرک حاکم نیشابوری، ج۳، ص۱۸۲)
بر اساس نظردرست، سن حضرت خدیجه(سلاماللهعلیها) هنگام وفات پنجاه سال بوده است(دلائل النبوة (بیهقی)، ج۲، ص۷۱)
بنابراین با توجه به وفات ایشان که در سال دهم بعثت رخ داده و ازدواج ایشان با پیامبر که ۱۵ سال قبل از بعثت بوده، میتوان نتیجه گرفت حضرت خدیجه(سلاماللهعلیها) در ۲۵ سالگی به افتخار همسری حضرت محمد(صلیاللهعلیهوآله) رسیده است.(الصحیح من سیرة النبی(چاپ جدید)، ج۲، ص۲۰۲.)
اولین ازدواج حضرت خدیجه(سلاماللهعلیها)
یکی دیگر از اشتباهات رایج، ازدواج حضرت خدیجه(سلاماللهعلیها) پیش از پیامبر اسلام(سلاماللهعلیهوآله) است.
گفتهاند حضرت خدیجه(سلاماللهعلیها) نخست با عتیق بن عائذ مخزومی و سپس با ابوهالة تمیمی ازدواج کرده و از آنها صاحب فرزند شده است(السیرة النبویة،ابنکثیر،ج۱،ص۲۶۳)این سخن با آنچه که ابن شهر آشوب و دیگران مبنی بر باکره بودن حضرت خدیجه(سلاماللهعلیها) نقل کردهاند در تضاد است(الصحیح من سیرة النبی(چاپ جدید)، ج۲، ص۲۰۸)ابن شهر آشوب در این باره میگوید«أنَّ النبِی تَزوَّجَ بِها وَ کانَتْ عَذْرَاء؛[۲۵] پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) با او (خدیجه) ازدواج کرد در حالی که او باکره بود.(مناقب ابن شهرآشوب، ج۱، ص۱۳۸)
همچنین نسبت به فرزندانی که به حضرت خدیجه منسوب شدهاند، در کتابهای تاریخ آمده است که اینها فرزندان هاله، خواهر حضرت خدیجه(سلاماللهعلیها) بودند که تحت سرپرستی حضرت خدیجه(صلیاللهعلیهوآله) بزرگ شدندالصحیح من سیرة النبی(چاپ جدید)، ج۲، ص۲۰۹)
والحمدلله اولا و آخرا.
گلایری بابلکناری.
گلایری بابلکناری:
درباره تفاوتهای میان اصولیان و اخباریان امامیه به ویژه از زمان شدت یافتن اختلافات بین این دو دسته در پایان قرن دوازدهم و ابتدای قرن سیزدهم قمری آثار فراوانی نوشته شده که بخشی از آنها نیز در مقام پاسخ به ادعای طرف مقابل به رشته تحریر درآمدهاند. با ظهور میرزا محمد اخباری، به دلیل شخصیت جنجالبرانگیز او و ادبیات گزنده و آمیخته با طعن و کینهای که در نوشتههایش علیه فقیهان و اصولیان به کار گرفت، آتش نزاع میان این دو گروه شعلهور شد و به دنبال آن تعداد ردیهها و دفاعیهها از سوی هر دو طرف نیز فزونی یافت.
مدّتی پیش کتابی با عنوان «الرسائل المتبادله بین الأخباریین و الأصولیین» منتشر شد که محقق آن، برخی از رسالههای نوشته شده در این زمینه را جمعآوری و تحقیق نموده است. یکی از این رسالهها که پیشتر نیز مستقلاً در تهران به چاپ رسیده بود «الحقّ المبین فی تصویب رأی المجتهدین و تخطئه الأخباریین» به قلم شیخ جعفر کاشف الغطاء است که ظاهراً در ایام اقامتش در اصفهان آن را نگارش نموده و دربردارنده نکاتی بسیار مهم در دفاع از روش مجتهدان و نقد شیوه اخباریان در مواجهه با متون آیات، روایات و دیگر ادلّه است.
کاشف الغطاء در این رساله با قلم رسا، استوار و دلنشین خود که در همه آثارش نمایان است، ذیل بخش هفتم از این رساله به نسبت قیاسگرایی که از سوی اخباریان علیه فقیهان/مجتهدان مطرح شده پاسخ گفته و در این مسیر از مثالی جالب توجه استفاده نموده که تفاوت میان این دو روش را دقیق و ماهرانه به تصویر کشیده است. کاشف الغطاء دلیل طرح این نسبت علیه مجتهدان از سوی اخباریان را ناتوانی آنها در فهم «تصریحات، تعریضات و تلویحات، رموز، اشارات و تنبیهات» و به طور خلاصه ناتوانی حدیثبسندگان از فهم زیر و بم خطابات و عبارات متون دینی میداند. وی سپس برای بیان دقیقتر مسأله به نکتهای مهم اشاره کرده و آن را با بیان یک مثال توضیح داده است.
کاشف الغطاء اشتباه اخباریان را بسنده کردن به ظاهر احادیث و همچنین محروم ماندن از نگاه منظومهوار به اخبار و روایات دانسته است حال آن که با نگاهی جامع به احادیث میتوان نکاتی را برداشت نمود که هرگز از یک روایت قابل فهم نیست و لذا باید روایات را در کنار یکدیگر و نه جدا از هم نگریست.
بنابراین همانطور که کاشف الغطاء نیز اشاره کرده، مجتهد مانند خدمتکاری است که همواره در نزدیکی بارگاه پادشاه قرار دارد، عمق احوال وی و چگونگی سخن گفتن، مقاصد و دستورات وی را میداند. بنا بر این اگر خطابات و دستورات متعدد شود، از مجموع آنها معانی جدیدی زاده میشود که تنها از یک عبارت، قابل فهم نیست و مجتهد نیز مانند آن خدمتکار میتواند نکاتی را بفهمد که تنها از رهگذر نگاه به چند عبارت در کنار یکدیگر قابل فهم خواهد بود.
حال آن که در نگاه او، اخباری همچون نوکری است که به بارگاه شهریار راه نیافته و سخن وی را تنها از آن سوی دیوار و با فاصله میشنود و لذا نسبت به قرائن احوال وی آگاهی ندارد.
بنا بر آنچه ذکرش آمد، کاشف الغطاء علّت حدیثبسندگی اخباریان و گرفتار آمدن آنها در ظاهر عبارات را عدم فهم مقاصد شارع میداند. امری که از نگاه وی حتّی به انکار قیاس منصوص العله و تنقیح مناط از سوی اخباریان انجامید در حالی که تعمیم حکمِ علّت، عرفاً قابل فهم و مقبول است.( الرسائل المتبادله بین الأخباریین و الأصولیین ، صص۴۶۸-۴۶۵)
به هر حال آنچه از عبارات شیخ جعفر کبیر میتوان فهمید، توجّه فقیهان، اصولیان و مجتهدان به مقاصد و همچنین اهداف نهفته در پسِ آیات و روایات، از رهگذر نگاه مجموعی و منظومهوار به آیات و احادیث و البته غفلت ورزیدن اخباریان از این نگاه و عاجز ماندن از درک درست متون است. شیخ جعفر کبیر همچنین در پاسخ مهمش به «امیر عبدالعزیز بن سعود» که با عنوان «منهج الرشاد لمن أراد السداد» منتشر شده این نگاه جزئی و قشری که به سلفیگری و وهابیگری انجامید را با شیوهای دلنشین و منطقی به نقد گرفتهاست.(منهج الرشاد لمن أراد السداد، ص۲۷) حال پرسش این است که آیا افراط و غرق شدن در صناعت اصولی و بهکارگیری قواعد علم اصول خود نمیتواند رهزن بوده و ما را از دستیابی به لبّ و مغز شریعت دور سازد؟!
از دیگر نکات قابل توجّه این رسالهها، سبک و سیاق نگارش و همچنین استفاده از اشعار عربی و حتّی فارسی در انتقال مطلب، ذمّ طرف مقابل و کریخوانی است
انصاری، محمدرضا، الرسائل المتبادله بین الأخباریین و الأصولیین، ۲۰۲۱م، مؤسسه عاشوراء للطباعه و النشر
– کاشف الغطاء، جعفر بن خضر، منهج الرشاد لمن أراد السداد، ۱۴۲۰ق، مرکز الغدیر للدراسات الإسلامیه
این کانال مباحث متنوع در خصوص #مهدویت را در اختیار شما قرار میدهد.⬇️⬇️⬇️
✅ #احادیث_مهدوی
✅ #اشعار_مهدوی
✅ #پاسخ_به_شبهات_مهدوی
✅ #مطالب_مهدوی
✅ #مقالات_مهدوی
✅ #معرفی_کتاب
👈با مدیریت و قلم زین العابدین گلایری بابلکناری
🍃🌸JOiN👇👇👇
•••❥ https://eitaa.com/joinchat/2749366608C36bfaea010
💟دوستان خود را دعوت کنید💟
#نامه_امام_حسین_به_مردم_کوفه_و_معرفی_مسلم_بن_عقیل
حضرت پیش از خروج از مکه و فرستادن مسلم بن عقیل، نامه ای در پاسخ «مردم کوفه» به دست سعید و هانی فرستاد و مسلم به دنبال این نامه روانه کوفه شد. نامه به این شرح است: «بِسم اللّه ِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ مِنْ حُسَیْنِ بنِ عَلَیٍّ، اِلی الْمَلَأِ مِنَ الْمُؤمِنینَ وَ الْمُسْلِمیْنَ، اَمّا بَعْدُ: فَاِنَّ هانِیاً وَ سَعیْداً قَدَما عَلَیَّ بِکُتُبِکُمْ وَ کانا آخِرَ مَنْ قَدِمَ عَلَیَّ مِنْ رُسُلِکُمْ وَ قَدْ فَهِمْتُ کُلَّ الَّذی اقْتَصَصتُمْ وَ ذَکَرْتُمْ وَ مَقالَةَ جُلِّکُمْ: اِنَّهُ لَیْسَ عَلَیْنا اِمامٌ فَاقْبِلْ، لَعَلَّ اللّه ُ اَنْ یَجْمَعَنا بِکَ عَلی الهُدی وَ الْحَقِّ؛ بنام خداوند بخشنده مهربان. از حسین بن علی به سوی گروهی از مؤمنان و مسلمانان، پس از ستایش خدا، همانا هانی و سعید نامه های شما را آوردند و این دو نفر، آخرین فرستاده های شما بودند. من آنچه را که نوشته بودید و حکایت کردید درک کردم و سخن همه شما این بود که: امام و رهبر نداریم؛ به سوی ما بشتاب، شاید خداوند به وسیله تو ما را به هدایت و حق رهنمون سازد».
«وَ قَدْ بَعَثْتُ اِلَیْکُمْ اَخی وَ ابْنَ عَمّی وَ ثِقتی مِنْ اَهْلِ بَیتی مُسْلمَ بْنَ عَقیلٍ وَ اَمَرْتُهُ اَنْ یَکْتُبَ اِلیَّ بِحالِکُمْ وَاَمْرِکُمْ وَرأیِکُمْ؛ فَاِنْ کُتِبَ اِلَیَّ اَنَّهُ قَدْ اَجْمَعَ رَاْیُ مَلَئِکُمْ وَذَوی الفَضْلِ وَ الْحِجی مِنْکُمْ عَلی مِثْلِ ما قَدِمَتْ عَلَیَّ بِهِ رُسُلُکُمْ وَ قَرَأتُ فی کُتُبِکُمْ اَقْدِمُ عَلَیْکُمْ وَ شیکاً اِنْ شاءَ اللّه . فَلَعَمْری ما الْاِمامُ اِلّا العامِلُ بِالْکِتابِ وَ الْآخِذُ بِالْقِسْطِ، وَ الدّائِنُ بِالْحَقِّ وَ الْحابِسُ نَفْسَهُ عَلی ذاتِ اللّه ِ وَ السَّلام؛ پس من برادر و پسر عمویم و فرد مورد اطمینان خود، از اهل بیتم مسلم بن عقیل را به سوی شما می فرستم و به او دستور دادم که احوال و اوضاع و نظر شما را برایم گزارش کند؛ پس اگر به من نوشت که نظر جمعیت شما و شرافتمندان و خردمندان شما همانند گذشته است که فرستادگان شما گفتند و در نامه های شما خواندم، با سرعت اگر خدا بخواهد به سوی شما می آیم. به جانم سوگند! امام نمی تواند باشد مگر کسی که به کتاب [خدا، قرآن] عمل کند و طبق عدالت رفتار کند و متدین به دین حق باشد و نفسش را در محدوده [خواسته های] خدا حَبْس نماید [و تسلیم بی چون و چرای خداوند باشد]
(#گلایری_بابلکناری)
🆔http://eitaa.com/joinchat/79364100Cd909dde3a7
کوفه.docx
45.3K
#خیانت_خون_بار
علت شناسی خیانت کوفیان در محرم ۶۱هجری
#زین_العابدین_گلایری_بابلکناری