فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵#آهنگخلیجفارس❤️
نگاهم از تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی نور می گیرد ♬
با هر نگاه بر آسمان این خاک هزار بوسه می زنم🌸
نفسم را از رود سپید و آسمان خزر و خلیج همیشگی فارس می گیرم🍃
من نگاهم از تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی نور می گیرد🌸
من عشقم را در کوه گواتر در سرخس و خرمشهر به زبان مادری فریاد خواهم زد🍃
تفنگم در دست سرودم بر لب همه ی ایران را می بوسم🌸
من خورشید هزار پاره ی عشق را بر خاک وطن می آویزم🍃
من خورشید هزار پاره ی عشق را بر خاک وطن می آویزم🌸
ای وارثان پاکی من آخرین نگاهم
بر آسمان آبی این خاک و خلیج همیشگی فارس
فارس فارس خواهد بود🍃
#دهاردیبهشتروزخلیجهمیشهفارس🌹
#موسیقی_سالم👇
┏━━ °•🍃•°━━┓
@moosighi_salem
┗━━ °•🍃•°━━┛
❤️ آیت الله #مجتهدی_تهرانی (ره):
✍حدیث داریم قلب هایمان به ده دلیل مرده
است و باعث شده دعاهایمان مستجاب نشود:
① خداوند متعال را شناختیم ولیکن
حقش را ادا نکردیم.
② قرأن او را قرائت کردیم ولی
به آن عمل نکردیم.
③ گمان بردیم پیامبر خدا رو دوست
داریم سپس سنتش را ترک نمودیم.
④ نعمت خداوند را خوردیم ولی
شکرش را بجا نیاوردیم.
⑤ گفتیم شیطان دشمن ماست ولی
با او در امور توافق کردیم.
⑥ گفتیم بهشت حق است ولی برای
رسیدن به آن کوشش نکردیم
⑦ گفتیم که جهنم حق است ولی از
آن نگریختیم.
⑧ دانستیم مرگ حق است اما برای
آن آماده نشدیم.
⑨ به عیب مردم مشغول گشتیم و
عیب خویش را فراموش کردیم.
⑩ و مردگانمان را دفن کردیم ولی
عبرت نگرفتیم.
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
#حدیث_روز
🌸 امام صادق (عليه السلام) :
إنَّ أفضَلَ ما دَعَوتُمُ اللّهَ بِالأَسحارِ، قالَ اللّهُ تَعالى: وَ بِالْأَسْحَارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ
بهترين زمانى كه در آن به درگاه خدا دعا می كنيد، سحرگاهان است.
خداوند متعال فرموده است: و در سحرگاهان، طلبِ آمرزش می كردند.
بحارالانوار، ج۸۷، ص۱۶۵
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
عشق و عرفان
(قسمت صد و یکم )
راههای عملی کسب عشق و محبت الهی
عامل چهاردهم :نفی خواطر
ادامه...
تعریف اصطلاحی خواطر:
خواطر در معنای عرفانی اندیشه و خطابی است که بی اختیار بر ضمیر انسان می گذرد و زمینه اندیشه و عمل اختیاری را پدید می آورد. به عبارتی دیگر«خطابی که بر قلب وارد می شود یا واردی بر قلب که عمل عبد دخالتی در آن ندارد و بی اختیار است .»
صاحب مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه مراد خویش را از خواطر این گونه بیان می دارد: « خواطر ، واردی است که بر دل گذر کند در صورت خطابی یا تعریفی یا طلبی. و وارد از خاطر عامتر است؛ زیرا در مجموع می توان گفت که : هر خاطری وارد است ولی هر واردی خاطر نیست ، مانند: حزن و سرور و قبض و بسط ،که اینها با وجودی که بر قلب انسان وارد شده اند و جز "واردات " محسوب می شوند ،ولی جز خواطر نیستند .
محی الدین خاطر را افکاری می داند که در بخش ادراکات نفس عارض می شود و بر انگیزاننده اراده و مبدأ افعال است: "اگر گویی: خاطر چیست؟ گوییم: چیزی است که بر قلب و ضمیر از خطاب- خواه ربانی باشد و خواه غیر ربانی – وارد می شود، بدون اقامت و درنگ، پس اگر (در قلب و یا ضمیر) اقامت و درنگ کرد، آن حدیث نَفس است و در آن صورت صاحبش نیاز به جهاد و مبارزه و تزکیه نفس به منظور طرد و نفی آن خواطر را دارد."
از نظر ابن عربی، خاطر، عبارت از خطابی است که به ضمیر و قلب وارد می شود، اعم از اینکه زبانی باشد، ملکی، نفسانی یا شیطانی، بدون اینکه در قلب اقامت نماید وگاهی عبارت از واردی است که بدون سابقه تفکر ظاهر می شود .
پس با این تفاسیر در تعریف نفی خواطر می توان گفت : "نفی خواطر عبارتست از تسخیر قلب و حکومت بر آن تا سخنی نگوید و عملی انجام ندهد و تصور و خاطره ای بر او وارد نشود مگر به اذن و اختیار صاحب آن ".
ادامه دارد ...
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شأنه
شرح زیارت جامعه کبیره
قسمت ۲
فقره شریف وَ مَوْضِعَ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفَ الْمَلائِکَةِ
اصل جایگاه رسالت به اهل بیت علیهم السلام برمیگردد.
محل نزول همه ملائکه حقیقت انسان کامل است. صعود و نزول فرشتگان وروح در مراتب انسان کامل است. اینها به محضر انسان کامل میآیند و بالا میروند. مُخْتَلَفَ الْمَلائِکَةِ یعنی محل نزول ملائکه، محل آمدوشد فرشتگان. الملائکة اشاره به مطلق فرشتگان است. عالیین، مقربین، مهیمین، ملائکه عوالم جبروت، ناسوت، ملکوت و... . عالم مملو از ملائکه است. ملائکةالله عدد ندارند و مجرد هستند. تمام ملائکه نظام هستی بر در آستان اهلبیت علیهم السلام در نزول اند و از این آستان فیض میگیرند. محل فیوضات حق متعال به ملائکه از کانال حضرات اهلبیت است.
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
🌸دوشنبه تون عالی
🌷امروز از خدا
🌸برای تک تک تون
🌷اینگونه دعا کردم
🌸الهی امروز
🌷پنجره آرزوهاتون
🌸باز بشه به سمت باغ اِجابت
🌷و دلتون غرق در شادی بشه
🌸حالتون خوب
🌷دلتون شـاد و
🌸زندگیتون مملو از خوشبختی
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
✘ در عاشقترین حالت ممکن، خانوم خونهاش شدم !
✘ سالها انتظار کشیدم تا علیرغم مخالفت خانوادهام، این خانم رو بدست آوردم!
امـــا الان از هم بیزاریم!
تحمل همدیگه برامون غیرممکن شده.
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
پیامبر اکرم (صلیالله علیه و آله) :
هرکس در زمانی که قدرت [بر انتقام] دارد گذشت کند، خداوند در روزِ دشواری از او در میگذرد.
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ghoran_tasviri_akhlagh
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
◀️خداوند با فرستادن آیات روشن و روشنگر، اتمام حجّت کرده است. «أَنْزَلْنا آیاتٍ مُبَیِّناتٍ»
◀️آیات الهی وسیله ی هدایت هستند ولی اصل هدایت کار اوست. وَ اللّهُ یَهْدِی
◀️به شعارهای زیبا وفریبنده تکیه نکنیم، ایمان و ثبات قدم لازم است. یَقُولُونَ ..یَتَوَلّی
◀️پیمان شکن،دین ندارد. «یَقُولُونَ - یَتَوَلّی - ما أُولئِکَ بِالْمُؤْمِنِینَ»
◀️ایمان، از عمل جدا نیست. یَتَوَلّی ... وَ ما أُولئِکَ بِالْمُؤْمِنِینَ
◀️نشانه ی ایمان واقعی، پذیرفتن حکم پیامبر و نشانه ی نفاق، روی گردانی از آن است. دُعُوا ... فَرِیقٌ
◀️داوری و قضاوت از شئون انبیا می باشد. «لِیَحْکُمَ بَیْنَهُمْ»
◀️حکم پیامبر، همان حکم خداوند است.
◀️در انتقاد، انصاف داشته باشید و همه را نکوبید. «فَرِیقٌ مِنْهُمْ»
◀️قضاوت عادلانه،خوشایند گروهی از مردم نیست. «فَرِیقٌ مِنْهُمْ مُعْرِضُونَ»
◀️به هر گرویدن و اظهار علاقه ای تکیه نکنید. یَکُنْ لَهُمُ الْحَقُّ یَأْتُوا إِلَیْهِ
◀️منافق،فرصت طلب است و نان را به نرخ روز می خورد. إِنْ یَکُنْ لَهُمُ ... مُذْعِنِینَ
◀️پیامبر اکرم ص حتّی برای منافقان، به نفع آنان حکم می کرد. لِیَحْکُمَ بَیْنَهُمْ ... إِنْ یَکُنْ لَهُمُ الْحَقُّ
◀️بی ایمانی، یک مرض روحی است. وَ ما أُولئِکَ بِالْمُؤْمِنِینَ ... أَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ
◀️دلیل اعراض از داوری پیامبر سه چیز است:بیماری های روحی،تردید و سوءظن. «أَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ أَمِ ارْتابُوا أَمْ یَخافُونَ أ
◀️شک و سوءظن به خدا،ظلم است«أُولئِکَ هُمُ الظّالِمُونَ»
#تلاوتتصویری_ترجمهگویا_تفسیرمختصرسورهنور۴۶ تا ۵۰
04 Mostanade Soti Shonood (1401-03-05).mp3
17.15M
📗🔈#مستند_صوتی_شنود
قسمت 4⃣
ادامه واقعه سوم..
* از اینکه افراد سرشار از تعفن ولی بی خیال بودند، تعجب کردم.
* خودرو هایی که کاملا تمیز بودند.
* دنبال منشا صدای قهقهه می گشتم.
* موجودی هفت برابر انسان، با قیافه بسیار زشت را دیدم.
* شیطانک هایی که گرد آن موجود طواف می کردند.
* چرا شیطان بلند بلند می خندید.
* ماشین، تمثل از موجود رونده است
* توانم برای از بین بردن ابلیس،ناکام بود
* کثافاتی که با وجود انسانها یکی بودند.
* آنچه می دیدم، تمثل بود نه کشف استار واسرار
* شبکه نور وظلمت که به هم تنیده بودند.
* خانه های نورانی با شعاع نور به هم وصل بودند و از هم انرژی می گرفتند.
* واقعه چهارم
* نورانی ترین نقطه عالم با رائحه ای دیوانه کننده
* تمثل کربلا را زیارت می کردم
* از آن شب ،هر شب کربلا بودم.
* به شفاعت حضرت عبدالعظیم برگشتم.
* یکی بودن کربلا وحرم شاه عبدالعظیم
* اسم و رسم دنیا همه سراب است.
* وقتی برگشتم گناه برایم معنایی نداشت.
* اثر گناه مثل آهن گداخته روی پوست است.
* بعد از برگشت، هرچه اراده می کردم می دیدم.
* با وضو طهارت روحی پیدا می کنیم
* طهارت ظاهر وباطن انسان را در معرض نور خدا قرار می دهد.
* مکان نورانی و عمل نورانی انسان را نورانی می کند.
* مسجد محل صدور نور است.
* حقیقت سلام نماز چیست؟
#استاد_امینی_خواه
@audio_ketab
بسمه تعالی شأنه
شرح زیارت جامعه کبیره
قسمت 3
فقره شریف وَ مَهْبِطَ الْوَحْیِ
محل هبوط وحی الهی اهل بیت علیهمالسلام هستند. چرا؟ چون اهل بیت نبوت هستند. بر نبی و رسول وحی می شود.
وحی چیست؟
وحی اشارات و اشراقات ذات غیب الغیوبی بر قلب انسان کامل است. وحی تکلم خدا با انبیاء و اولیاء و اوصیاست. وحی تنزل علم ذات باری تعالی در قلب انسان کامل است.
محل هبوط حقیقت وحی سینه سینای ائمه طاهرین علیهم السلام است. اگر انبیاء هم لیاقت دارند که وحی بگیرند، به این دلیل است که به ولایت رسیده اند. اگر نبی به ولایت نرسد صاحب وحی نمیشود. متاسفانه عدهای بی سواد در کتاب های درسی مدارس میگویند که به امام وحی نمیشود بلکه به او الهام میشود!!! یعنی این حضرات جامعه کبیره را نخوانده اند که مهبط وحی اهل بیت علیهم السلام هستند؟!! براساس سنخیت ظرف و مظروف حال که صدر انسان کامل مهبط وحی است پس نزول وحی به انبیاء و مرسلین از این مقام نورانیت علوی صورت می گیرد چه ولایت باطن نبوت است و سیر وحی که انزالی و تنزیلی است از باطن به ظاهر است.
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
عشق و عرفان
(قسمت صد و سوم )
راههای عملی کسب عشق و محبت الهی
عامل چهاردهم :نفی خواطر
ادامه...
راههای تشخیص انواع خواطر از یکدیگر:
عارف و سالک از ابتدای سیر و سلوک تا آخرین مرحله منازل تهذیب نفسانی و پذیرش انوار و تجلیات الهی ملزم به کوشش در باره شناخت و نفی خواطر است. البته کار این شناخت بسیار دشوار و پیچیده است. و از عهده هر کسی بر نمی آید. به همین دلیل سید حیدر آملی کار تشخیص خواطر را در حیطه عارف کامل و امام معصوم و پیامبر(ص) می داند که به باطن و حقیقت اشیاء و قابلیت موجودات آگاه اند.
با این همه عرفا برای برون رفت از این مشکل راه هایی را توصیه کرده اند که به مهمترین آنها اشاره می شود.
بر اساس یک ملاک کلی، هر خاطری که موجب خیر شود، با ارامش همراه باشد، زود زوال پذیرد و توجه تمام به حق و لذت و رغبت در عبادت را در پی داشته باشد، ملکی و رحمانی است و هر آنچه غیر از آن باشد ، در زمره خواطر شیطانی به شمار می آید.
نکته اساسی این است که خاطر شیطانی محدود به حرام و مکروه نیست. از آنجا که هدف از خلقت شیطان امتحان بندگان است، خداوند به او انواع علوم اغواء و گمراهی مردم را تعلیم داده است تا بتواند وسوسه هایش را با کمک نفس به قلب بندگان وارد کند . بنابر این ، با توجه به اقتضاءات و مراتب افراد و از طریق ترغیب یا منع از همه احکام شرعی پنجگانه بر ضمیر آنان ورود پیدا می کند به همین خاطر ظرافت کار بیشتر است و در تشخیص مکر شیطانی باید بسیار مراقب بود و هشیارانه عمل کرد.
معيار و ميزان، و فرق بين خواطر و القائات و واردات در كتب اهل سلوك و رياضت و متأدبين بآداب و شريعت اسلامى مسطور است. القائات را تقسيم بالقاء صحيح و فاسد نموداند.
القائات صحيحه قابل وثوق و اعتماد است بر خلاف القائات فاسد.
آنچه مربوط بعلوم و معارف باشد، القاء ربانى و آنچه كه سالك را به طاعت خداوند و بجا آوردن واجبات و مستحبات، و بالجمله آنچه كه در صلاح سالك باشد، القاء ملكى است؛ و يكى از انواع الهام نيز بشمار مىرود. القائات فاسد، منقسم بالقاء شيطانى و نفسانى مىشود. القاء شيطانى موجب تمايل انسان بمعاصى مىشود. القاء نفسانى موجب رغبت انسان به امورى كه موجب التذاذ و حظوظ نفسانى است مىگردد.
ادامه دارد...
التماس دعا
صادقزاده
1_1609642007.mp3
17.87M
📗🔉#مستند_صوتی_شنود
قسمت 5⃣
* معنای سلام در نماز را به من القا کردند.
* نورانی ترین قطعه سلام در نماز
* سلام آخر نماز خطاب به چه کسانی است؟
* به من گفتند:هرچه به مضجع اهل بیت نزدیک تر شوی بیشتر در معرض نوری.
* شهداء عند ربهم یرزقون هستند تا آخر
* نور شما را طاهر میکند.
* با روضه خانههایتان را نورانی کنید.
* محل ریختن خون شهدا و مزار آن ها نورانی تر است.
* چرا نور کربلا از همه بیشتر است؟
* کربلا، اوج نور افشانی خدا
* چگونه به نور برسیم؟
* ادامه داستان: واقعه چهارم
* حقایقی که از بیمارستان بعثت شروع شد.
* حیوانات وحشی به من حمله کردند.
* با ذکر یا زهرا قفل زبانم باز شد.
* با ذکر لا حول و لا قوه الا بالله حیوانات وحشی از من دور شدند.
* از زنبور میترسیدم، شیطان در قالب همون حشره ظاهر شد.
* فعالیت شدید شیطان در واپسین ساعات عمر
* تمثیل شیطان در قالب چهره یک زن در بالین پیرمرد روحانی
* دیدن زن نقابدار شیطانی توسط برادرم
* فریاد کشیدن زن شیطانی با هر دفعه که ذکر میگفتم.
* تلاش شیطان برای دور کردن من از بخش آی سیو و پیرمرد روحانی
* تاثیر شیطان در تصمیمگیری دکترها برای انتقال من به بخش زنان
* رعایت نکردن خط قرمزها در بیمارستان
* شوخی و خندههای پرستاران با نامحرم باعث آزار بیماران میشد.
* بیمارستان، بدترین مکان برای جان دادن!!
#استاد_امینی_خواه
@audio_ketab
قال رسولُ الله (صلی الله علیه و آله وسلم):
اللّهُمَّ اغْفِر لِلمُعَلِّمينَ و أطِل أعمارَهُم و بارِك لَهُم في كَسبِهِم ؛
خدايا ! آموزگاران را بيامرز ؛ عمرشان را دراز و كسبشان را با بركت كن .
[ 📚 تاريخ بغداد، ج ۳، ص ۶۴]
💠 حضرت امام خمینی (رحمه الله)
شغل شما، شغل انسان سازی است، معلم انسان درست می کند، همان شغل انبیاست، انبیا آمدند، از اول هر نبی آمده است تا آخر،
فقط شغلش این بوده است که انسان درست بکند، تربیت بکند، تربیت کند انسانها را. شغل معلمی همان شغل انبیاست.
پیغمبر اکرم معلم همه بشر است و بعد او حضرت امیر سلام الله علیه، باز معلم همه بشر است، آن ها معلم همه بشر هستند، شما هم معلم یک عده هستید،
شغل همان شغل است.»
📚 صحیفه امام؛ ج ۷، ص ۴۲۷ - ۴۳۳
🌹روز معلم رو بر شما معلمان عزیز و گرامی، تبریک و تهنیت عرض می کنم.
#روز_معلم
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
بسمه تعالی شأنه
شرح زیارت جامعه کبیره
قسمت 4
فقره شریف وَ مَعْدِنَ الرَّحْمَة
رحمت رحمانیه و رحیمیه حق متعال لایتناهی است، اهل بیت علیهم السلام معدن این رحمت هستند! خود رحمت نه بلکه معدن آن هستند. آیا فاقد شیء میتواند معطی شیء باشد؟! ائمه اطهار آن سرچشمه و منبع و مخزن علم و رحمت هستند. سرچشمه به طریق اولی آب را داشته که آن را جریان داده است. برای اینکه این مطلب را بفهمیم باید ابتدا اسم رحمان را تعریف کنیم. اسم رحمان اسمی است که با این اسم کل ماسوی الله خلق شده است! لذا توصیه شده است که نام فرزند خود را رحمان نگذارید. رحمان اسم خاص خدا است برای صفت عام. و انسان کامل معدن این رحمت خدا است. یعنی فیض وجود به هر موجودی از این مجرا عائد او شده است.
اما رحیم مثل رحمان عمومیت برای همه مخلوقات ندارد بلکه صفتی است خاص مؤمنین. یعنی به تجلی این اسم در نفوس انسانها، روح آن ها به سمت کمال ارتقاء وجودی پیدا می کند. امام مظهر اتمّ رحیمیت حق متعال است یعنی به ولایت او روح انسانی کمال می یابد، بِنا عُبِدَالله و بِنا عُرِفَ الله. رحمت رحمانی وجوبی و رحمت رحیمی امتنانی است.
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده