eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
155 دنبال‌کننده
885 عکس
2هزار ویدیو
33 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
عشق و عرفان (قسمت صدم ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل چهاردهم :نفی خواطر یکی از دشوار ترین و پیچیده ترین مسائل و مراحل سیر و سلوک خواطر و نفی است که بر آن بسیار توجه و تاکید شده است. به طوری که برخی آن را مرز اسلام و کفر در طی سیر و سلوک به حساب آورده اند از این رو، شناخت و نفی خواطر از جمله مسائلی است که همواره در طول تاریخ عرفان اسلامی یکی از دل مشغولی و دغدغه های عرفا بوده است. تعریف لغوی خواطر : خواطر جمع مکسر خاطر، از ریشه خطر در لغت به معنای وارد، فکر، خیال و اندیشه یا به معنای در دل آینده و آنچه در دل گذرد، آمده است. و در کتاب العین آمده است که: «خَطَرَ یَخْطِرُ الشیطانُ من الرجل و قلبه»؛ یعنى شیطان به قلب شخص، وسوسه را القاء کر د. ابن منظور آورده است که: «خاطر یعنى آنچه به قلب از تدبیر یا امر خطور مى کند... و گفته مى شود که چیزى به ذهنم خطور کرد و  این زمانى است که چیزى به ذهن تبادر کند. «الخاطِر» به معناى فکر بوده و جمع آن خواطر است. و به نیزه خواطر گویند به خاطر اضطرابش. برخی خواطر را جمع خطر پنداشته اند مانند امر که جمع آن می شود اوامر. و عده ای دیگر گفته اند خواطر جمع خاطر است مانند نواصب که مفردش ناصب می باشد. اگر این کلمه جمع خطر باشد؛ آن را باید مرحله ای در عرفان دانست که در آن مرحله تمام لغزش ها و پراکندگی ها بر افق اندیشه انسان هجوم می آورد و اگر قول دوم برگزیده شود، آن عبارت خواهد بود از هجوم آوردن تمامی اندیشه های نادرست که در نتیجه موجب هلاکت و مصداق " یعدکم الفقر" می گردد. و این تعریف بیشتر با خواطر مذموم سازگار خواهد بود. به هر حال ، هر دو قول در این مورد صحیح می باشد اما در نظر عرفا ،بیشتر  قول دوم مراد است   یعنی خواطر جمع خاطر می باشد نه خطر. چنان که صاحبان طریقت و ارباب معرفت خواطر را بدین معنی تعریف کرده اند. وجه تسمیه خواطر آن است که خطور به خیال مى کند بعد از آنکه قلب غافل از آنها بود. و خواطر محرك اراده بوده و اراده محرك اعضاء است. خواطر محرك اراده تقسیم مى شود به آنچه که به سوى شر فرا مى خواند؛ یعنى آنچه که به عاقبت ضرر مى رساند و به آنچه که به سوى خیر فرا مى خواند؛ یعنى آنچه که به عاقبت خیر مى رساند. پس دو خاطر مختلف مى باشد که به دو اسم مختلف محتاج است. خاطر محمود إِلْهَام نامیده مى شود و خاطر مذموم وَسْوَاس نامیده مى شود. این خواطر احوالى هستند که حادث نفس می شوند؛ پس محتاج سبب هستند، زیرا که تسلسل محال است. پس تمام خواطر به واجب الوجود ختم مى شوند. ادامه دارد... التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
᪥✨•﷽•✨᪥࿐ @SiaSiAjtma ᪥✨•••••••✨᪥࿐ 🕌 چرا روی قبور امامان ، بارگاه می‌سازند ❓ 🕋دلایل بنای بارگاه بر قبور در قرآن و روایات.✅ 🎤پاسخ از : استاد مرتضی‌ کهرمی ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «پاسخ بسوالاتِ اجتماعی، سیاسی و دفاعی» وابسته به «دانشگاه ملی مجازی»
بسمه تعالی شأنه شرح زیارت جامعه کبیره قسمت1 فقره شریف السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ ايشان یعنی ائمه اطهار علیهم السلام، اهل بیت "نبی" نیستند بلکه اهل بیت "نبوت" هستند. النُّبُوَّة، نبوتِ اطلاقی است. هر نبی که به مقام نبوت نائل شود، اهل بیتش ایشان هستند. ما بَعَثَ اللهُ نَبِيّاً قَطُّ اِلاّ بِوِلايِتَنا (تفسيرصافي، ج ۳، ص ۱۳۴) اهل بیت، اصل نبوت هستند زیرا امام "نبأ عظیم" است. عَمَّ يَتَسَاءَلُونَ؟! عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ. (نبأ/۱ و ۲). نبی کسی است که خبر می‌آورد. نبوت مقام خبر رسانی از حقایق غیبی حق متعال است. نبی و رسولی به نبوت و رسالت نمی رسد مگر به اتصال باطنی به ولایت ائمه اطهار علیهم السلام نائل شود و اخبار غیبی را از این خزینه تمام نشدنی اخذ نماید. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ دلدارم. امام زمانم ❣ 🔅السلام علیکَ حین تصَلّی و تقنُت... 🌱سلام بر تو آن هنگام که از محراب نماز به معراج می روی و در خلوت با خدا و در قنوت عاشقانه ات، برای دعاگویانت دعا می کنی..💚 ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
امام زمانت رابشناس !🌟 💎امام‌ صادق علیه‌السلام در تفسیرآیه : «یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ» «روزی را (به یادآورید) که هر گروهی را با امام‌شان فرامی‌خوانیم» 📗:سوره اسرءایه ۷۱ فرمودند: امام‌ات را بشناس! همانا اگر امام‌ات را شناختی، دیر و زود بودن قیام صاحب الأمر، زیانی به تو نمی‌رساند. کسی‌که امام خود را بشناسد و قبل از قیام او از دنیا برود، همانند کسی است که در لشگر ایشان،بلکه زیر پرچم ایشان حضور داشته باشد. 📚 :کافی، جلد۱، ص۳۷۱ ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵❤️ نگاهم از تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی نور می گیرد ♬ با هر نگاه بر آسمان این خاک هزار بوسه می زنم🌸 نفسم را از رود سپید و آسمان خزر و خلیج همیشگی فارس می گیرم🍃 من نگاهم از تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی نور می گیرد🌸 من عشقم را در کوه گواتر در سرخس و خرمشهر به زبان مادری فریاد خواهم زد🍃 تفنگم در دست سرودم بر لب همه ی ایران را می بوسم🌸 من خورشید هزار پاره ی عشق را بر خاک وطن می آویزم🍃 من خورشید هزار پاره ی عشق را بر خاک وطن می آویزم🌸 ای وارثان پاکی من آخرین نگاهم بر آسمان آبی این خاک و خلیج همیشگی فارس فارس فارس خواهد بود🍃 🌹 👇 ┏━━ °•🍃•°━━┓ @moosighi_salem ┗━━ °•🍃•°━━┛
❤️ آیت الله (ره): ✍حدیث داریم قلب هایمان به ده دلیل مرده است و باعث شده دعاهایمان مستجاب نشود: ① خداوند متعال را شناختیم ولیکن حقش را ادا نکردیم. ② قرأن او را قرائت کردیم ولی به آن عمل نکردیم. ③ گمان بردیم پیامبر خدا رو دوست داریم سپس سنتش را ترک نمودیم. ④ نعمت خداوند را خوردیم ولی شکرش را بجا نیاوردیم. ⑤ گفتیم شیطان دشمن ماست ولی با او در امور توافق کردیم. ⑥ گفتیم بهشت حق است ولی برای رسیدن به آن کوشش نکردیم ⑦ گفتیم که جهنم حق است ولی از آن نگریختیم. ⑧ دانستیم مرگ حق است اما برای آن آماده نشدیم. ⑨ به عیب مردم مشغول گشتیم و عیب خویش را فراموش کردیم. ⑩ و مردگانمان را دفن کردیم ولی عبرت نگرفتیم. 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
🌸 امام صادق (عليه السلام) : إنَّ أفضَلَ ما دَعَوتُمُ اللّهَ بِالأَسحارِ، قالَ اللّهُ تَعالى: وَ بِالْأَسْحَارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ بهترين زمانى كه در آن به درگاه خدا دعا می كنيد، سحرگاهان است. خداوند متعال فرموده است: و در سحرگاهان، طلبِ آمرزش می كردند. بحارالانوار، ج۸۷، ص۱۶۵ 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق و عرفان (قسمت صد و یکم ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل چهاردهم :نفی خواطر ادامه... تعریف اصطلاحی خواطر: خواطر در معنای عرفانی اندیشه و خطابی است که بی اختیار بر ضمیر انسان می گذرد و زمینه اندیشه و عمل اختیاری را پدید می آورد. به عبارتی دیگر«خطابی که بر قلب وارد می شود یا واردی بر قلب که عمل عبد دخالتی در آن ندارد و بی اختیار است  .» صاحب مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه مراد خویش را از خواطر این گونه بیان می دارد: « خواطر ، واردی است که بر دل گذر کند در صورت خطابی یا  تعریفی یا طلبی. و وارد از خاطر عامتر است؛ زیرا در مجموع می توان گفت که :  هر خاطری وارد است ولی هر واردی خاطر نیست ، مانند:  حزن و سرور و قبض و بسط ،که اینها با وجودی که بر قلب انسان وارد شده اند و جز "واردات " محسوب می شوند ،ولی جز خواطر نیستند . محی الدین خاطر را افکاری می داند که در بخش ادراکات نفس  عارض می شود و بر انگیزاننده اراده و مبدأ افعال است: "اگر گویی: خاطر چیست؟ گوییم: چیزی است که بر قلب و ضمیر از خطاب- خواه ربانی باشد و خواه غیر ربانی – وارد می شود، بدون اقامت و درنگ، پس اگر (در قلب و یا ضمیر) اقامت و درنگ کرد، آن حدیث نَفس است و در آن صورت صاحبش نیاز به  جهاد و مبارزه و تزکیه نفس به منظور طرد و نفی آن خواطر را دارد." از نظر ابن عربی، خاطر، عبارت از خطابی است که به ضمیر و قلب وارد می شود، اعم از اینکه زبانی باشد، ملکی، نفسانی یا شیطانی، بدون اینکه در قلب اقامت نماید  وگاهی عبارت از واردی است که بدون سابقه تفکر ظاهر می شود . پس با این تفاسیر در تعریف نفی  خواطر می توان گفت : "نفی خواطر عبارتست از تسخیر قلب و حکومت بر آن تا سخنی نگوید و عملی انجام ندهد و تصور و خاطره ای بر او وارد نشود مگر به اذن و اختیار صاحب آن ". ادامه دارد ... التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی شأنه شرح زیارت جامعه کبیره قسمت ۲ فقره شریف وَ مَوْضِعَ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفَ الْمَلائِکَةِ اصل جایگاه رسالت به اهل بیت علیهم السلام برمی‌گردد. محل نزول همه ملائکه حقیقت انسان کامل است. صعود و نزول فرشتگان وروح در مراتب انسان کامل است. اینها به محضر انسان کامل می‌آیند و بالا می‌روند. مُخْتَلَفَ الْمَلائِکَةِ یعنی محل نزول ملائکه، محل آمدوشد فرشتگان. الملائکة اشاره به مطلق فرشتگان است. عالیین، مقربین، مهیمین، ملائکه عوالم جبروت، ناسوت، ملکوت و... . عالم مملو از ملائکه است. ملائکةالله عدد ندارند و مجرد هستند. تمام ملائکه نظام هستی بر در آستان اهل‌بیت علیهم السلام در نزول اند و از این آستان فیض می‌گیرند. محل فیوضات حق متعال به ملائکه از کانال حضرات اهل‌بیت است. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸دوشنبه تون عالی 🌷امروز از خدا 🌸برای تک تک تون 🌷اینگونه دعا کردم 🌸الهی امروز 🌷پنجره آرزوهاتون 🌸باز بشه به سمت باغ اِجابت 🌷و دلتون غرق در شادی بشه 🌸حالتون خوب 🌷دلتون شـاد و 🌸زندگیتون مملو از خوشبختی 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ✘ در عاشق‌ترین حالت ممکن، خانوم خونه‌اش شدم ! ✘ سالها انتظار کشیدم تا علیرغم مخالفت خانواده‌ام، این خانم رو بدست آوردم! امـــا الان از هم بیزاریم! تحمل همدیگه برامون غیرممکن شده. 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) : هرکس در زمانی که قدرت [بر انتقام] دارد گذشت کند، خداوند در روزِ دشواری از او در می‌گذرد. 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ◀️خداوند با فرستادن آیات روشن و روشنگر، اتمام حجّت کرده است. «أَنْزَلْنا آیاتٍ مُبَیِّناتٍ» ◀️آیات الهی وسیله ی هدایت هستند ولی اصل هدایت کار اوست. وَ اللّهُ یَهْدِی ◀️به شعارهای زیبا وفریبنده تکیه نکنیم، ایمان و ثبات قدم لازم است. یَقُولُونَ ..یَتَوَلّی ◀️پیمان شکن،دین ندارد. «یَقُولُونَ - یَتَوَلّی - ما أُولئِکَ بِالْمُؤْمِنِینَ» ◀️ایمان، از عمل جدا نیست. یَتَوَلّی ... وَ ما أُولئِکَ بِالْمُؤْمِنِینَ ◀️نشانه ی ایمان واقعی، پذیرفتن حکم پیامبر و نشانه ی نفاق، روی گردانی از آن است. دُعُوا ... فَرِیقٌ ◀️داوری و قضاوت از شئون انبیا می باشد. «لِیَحْکُمَ بَیْنَهُمْ» ◀️حکم پیامبر، همان حکم خداوند است. ◀️در انتقاد، انصاف داشته باشید و همه را نکوبید. «فَرِیقٌ مِنْهُمْ» ◀️قضاوت عادلانه،خوشایند گروهی از مردم نیست. «فَرِیقٌ مِنْهُمْ مُعْرِضُونَ» ◀️به هر گرویدن و اظهار علاقه ای تکیه نکنید. یَکُنْ لَهُمُ الْحَقُّ یَأْتُوا إِلَیْهِ ◀️منافق،فرصت طلب است و نان را به نرخ روز می خورد. إِنْ یَکُنْ لَهُمُ ... مُذْعِنِینَ ◀️پیامبر اکرم ص حتّی برای منافقان، به نفع آنان حکم می کرد. لِیَحْکُمَ بَیْنَهُمْ ... إِنْ یَکُنْ لَهُمُ الْحَقُّ ◀️بی ایمانی، یک مرض روحی است. وَ ما أُولئِکَ بِالْمُؤْمِنِینَ ... أَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ◀️دلیل اعراض از داوری پیامبر سه چیز است:بیماری های روحی،تردید و سوءظن. «أَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ أَمِ ارْتابُوا أَمْ یَخافُونَ أ ◀️شک و سوءظن به خدا،ظلم است«أُولئِکَ هُمُ الظّالِمُونَ» تا ۵۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
04 Mostanade Soti Shonood (1401-03-05).mp3
17.15M
📗🔈 قسمت 4⃣ ادامه واقعه سوم..‌ * از اینکه افراد سرشار از تعفن ولی بی خیال بودند، تعجب کردم. * خودرو هایی که کاملا تمیز بودند. * دنبال منشا صدای قهقهه می گشتم. * موجودی هفت برابر انسان، با قیافه بسیار زشت را دیدم. * شیطانک هایی که گرد آن موجود طواف می کردند. * چرا شیطان بلند بلند می خندید. * ماشین، تمثل از موجود رونده است * توانم برای از بین بردن ابلیس،ناکام بود * کثافاتی که با وجود انسانها یکی بودند. * آنچه می دیدم، تمثل بود نه کشف استار واسرار * شبکه نور وظلمت که به هم تنیده بودند. * خانه های نورانی با شعاع نور به هم وصل بودند و از هم انرژی می گرفتند. * واقعه چهارم * نورانی ترین نقطه عالم با رائحه ای دیوانه کننده * تمثل کربلا را زیارت می کردم * از آن شب ،هر شب کربلا بودم. * به شفاعت حضرت عبدالعظیم برگشتم. * یکی بودن کربلا وحرم شاه عبدالعظیم * اسم و رسم دنیا همه سراب است. * وقتی برگشتم گناه برایم معنایی نداشت. * اثر گناه مثل آهن گداخته روی پوست است. * بعد از برگشت، هرچه اراده می کردم می دیدم. * با وضو طهارت روحی پیدا می کنیم * طهارت ظاهر وباطن انسان را در معرض نور خدا قرار می دهد. * مکان نورانی و عمل نورانی انسان را نورانی می کند. * مسجد محل صدور نور است. * حقیقت سلام نماز چیست؟ @audio_ketab
بسمه تعالی شأنه شرح زیارت جامعه کبیره قسمت 3 فقره شریف وَ مَهْبِطَ الْوَحْیِ  محل هبوط وحی الهی اهل بیت علیهم‌السلام هستند. چرا؟ چون اهل بیت نبوت هستند. بر نبی و رسول وحی می شود. وحی چیست؟ وحی اشارات و اشراقات ذات غیب الغیوبی بر قلب انسان کامل است. وحی تکلم خدا با انبیاء و اولیاء و اوصیاست. وحی تنزل علم ذات باری تعالی در قلب انسان کامل است. محل هبوط حقیقت وحی سینه سینای ائمه طاهرین علیهم السلام است. اگر انبیاء هم لیاقت دارند که وحی بگیرند، به این دلیل است که به ولایت رسیده اند. اگر نبی به ولایت نرسد صاحب وحی نمی‌شود. متاسفانه عده‌ای بی سواد در کتاب های درسی مدارس می‌گویند که به امام وحی نمی‌شود بلکه به او الهام می‌شود!!! یعنی این حضرات جامعه کبیره را نخوانده اند که مهبط وحی اهل بیت علیهم السلام هستند؟!! براساس سنخیت ظرف و مظروف حال که صدر انسان کامل مهبط وحی است پس نزول وحی به انبیاء و مرسلین از این مقام نورانیت علوی صورت می گیرد چه ولایت باطن نبوت است و سیر وحی که انزالی و تنزیلی است از باطن به ظاهر است. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا