eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
155 دنبال‌کننده
885 عکس
2هزار ویدیو
33 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن. خدایا قرار بده مرا در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دلهاى پیامبران.
📣 صرفا جهت اطلاع! خواب روزه دار ، جمعه آخر ماه مبارک ( روز قدس ) عبادت نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی شانه شرح لیلةالقدر قسمت ۱۲ جناب آخوند صدرالمتالهین در اسفار می‌فرماید: نطفه بوی ملکوت می دهد، کانها مُرتفعةٌ عن المادّة یا کانّها مُرتفعةٌ الذات عن سنخ المادة نطفه، با اینکه نطفه مادی است اما از شدت قوت و قابلیت و نورانیت اش مثل اینکه مادی نیست و گویی از سنخ ملکوت است، كُنْتَ نُوراً فِي الاَْصْلاَبِ الشَّامِخَةِ، وَالاَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَة، از جهت علو ذاتش برتر از سنخ ماده است. همه‌ی استعدادها و قوای انسان در این نطفه قرار گرفته است. علامه ذوالفنون حسن زاده آملی حفظه الله تعالی می فرماید: "نطفه انسانی نقطه ای است که بزرگترین مولف علم بالقلم علم الانسان ما لم یعلم می گردد و نقطه نطفه هم دانه ای است که بالقوه شجره طوبی و سدرة المنتهی می شود، یعنی این قوه جسمانی بالفعل، مفارق عقلی بالقوه است که به حرکت در جوهر و تبدل ذات و استکمال وجودیش در تحت تدبیر ملکوت، مفارق روحانی ابدی می گردد، پس جان در تحت تدبیر ملکوت از خاک روید و بالیدن گیرد تا روان شود که: وَ اللَّهُ أَنبَتَكُم مِّنَ الْأَرْضِ نَبَاتًا (نوح/۱۷). و نطفه آدمی لوح محفوظ عالم صغیر است که هر چه بدوا در وی نوشته شده است بر آن مجبول است، لذا کیفیت نفسانی و مزاجی، احوال ظاهر و باطن والدین در کیفیت مزاجی و حصول استعداد و نطفه انسانی سخت دخیل اند." لذا نطفه پیامبر لوح محفوظ جامع است چون همه‌ی قوای او کامل ترین قواست. باصره‌ی او قوی‌ترین بصر نظام وجودی است. سامعه‌ی او قوی‌ترین سمع عالم وجود است. مزاج انسان کامل اعدل امزجه است. خیال او خیال کل است. عقل او عقل کل است. نفس او نفس کل است. همه‌ی حقایق و کمالات پیغمبر را که خلاصه و عصاری کنید در این نطفه بصورت اجمالی منطوی است. لذا آن نطفه نوری و بحر مسجور هستی، زبده و عصاره فضائل حضرت ختمی مرتبت است که خدا در قرآن در سوره عصر به آن قسم خورده است. والعصر یعنی عصاره. قسم به عصاره‌ی تو ای پیغمبر. عصاره‌ی تو کیست؟ حضرت فاطمه‌ی زهرا-سلام‌الله علیها- ماء معصر و فشرده شده است و این ماء، حیات محض است. و چون حضرت زهرا زن است، زن مظهر حیات و زندگی است و زندگی از او نشر می‌یابد و جاری می‌شود و نظام وجود مبتنی بر او شکل می‌گیرد. او محور است. هُمْ فاطِمَةُ وَاَبُوها وَبَعْلُها وَبَنُوها. محور حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. از این نطفه‌ی حضرت ختمی تعبیر به بحر مسجور شده است. همین که در دعای عهد می‌خوانیم اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ. خداوند در قرآن می‌فرماید وَالْبَيْتِ الْمَعْمُورِ، وَالسَّقْفِ الْمَرْفُوعِ، وَالْبَحْرِ الْمَسْجُورِ. قسم به این دریای مملو یا دریای برافروخته. چرا از این نطفه تعبیر به بحر مسجور شده است؟ زیرا که دریا هم کثرت دارد هم وحدت دارد. در عین حالی که دریا واحد است کثیر است و در عین کثرتش واحد است. کثرتش به امواجش است، بلندی دارد، موج می‌گیرد و امواج دارد در عین حال یک آب بیشتر نیست. چند آب داریم؟ صدتا؟! خیر، یک آب بیشتر نداریم! نطفه‌ی انسانی نیز در عین اینکه واحد است و یک نقطه بیشتر نیست، مملو از حقایق و کمالات و استعداد‌های گوناگون است. لذا از نطفه به بحر تعبیر شده است. مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ، دو نطفه به هم رسیده اند. بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ، یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ. این یک معنای بحر است. چرا از این بحر تعبیر به بحر مسجور شده است؟ معنی مسجور مملو است. پر است، صمدی است و خدا هیچ نقصی در این قرار نداده است. كُلُّ مَوْلُودٍ يُولَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ . إن الله خَلَقَ آدَم عَلى صُورَتِه، خدا آدم را ذاتاً و صفاتاً و فعلاً به ذات و صفات و فعل خودش خلق کرده و تمام کمالات لایتناهی وجود را در این نطفه پیغمبر قرار داده و این نطفه صمدی و پر است. و نقصی در این نطفه وجود ندارد. به تعبیر یکی از حکما، این نطفه، هیولای اولای عالم وجود است که خدا همه‌ی صوَر، یعنی کمالات خود را، در این لوح محفوظ گذاشته است. لذا از نطفه تعبیر به لوح محفوظ و حتی جبروت عالم صغیر شده است: شــــود یـــک نقـطه ی نطفه جهانی جـداگــانه زمـــیــــن و آســــمـــانی نگر در حبه ی نطفه چه خفته است در ایـن یکـدانه هر دانه نهفته است چـــو تـــو یکدانه ی هر دانه هستی نــدارد مــثل تــو یــکدانه ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
سلام و خدا قوت به راهپیمایی کنندگان ❤️🌸 قطعا امام زمان عجل الله تعالی فرجه از این رفتار صهیونیست و آمریکا ستیز شما راضی و خشنود شدند💓 همگی مشمول دعای خیر حضرت واقع شویم🤲
🔸زیارت‌ در‌ روز‌ 🔸روزجمعه متعلق به مولا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. برای عرض ارادت به مولا آماده اید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ما قدرت حقیم تل‌آویو ضعیف است ما نیروی قدسیم و هدف قدس شریف است✌️ ▫️ما پیرو زهرا و علی در پی نوریم ما منتظر مهدیشان وقت ظهوریم ▫️در روز ظهورش چه شگفت است مراسم چون همره مهدی‌ست ابومهدی و قاسم
بسمه تعالی شانه شرح مراتب نفس اماره قسمت ۳۰(پایانی) وقتی حضرت سلیمان به دنبال هدهد می‌گردد و او را نمی‌یابد می‌گوید اگر او دلیل قانع‌کننده‌ای برای غیبتش نداشته‌ باشد، من او را ذبح خواهم‌ کرد یا او را عذابی خواهم ‌داد. هنگامی که هدهد برمی‌گردد، به جناب سلیمان پاسخ می‌دهد که من اخباری دارم که تو از آن‌ها بی‌اطلاع هستی. عرفای ما می‌گویند این‌جا حق است که از لسان هدهد سخن می‌گوید، این حق است که از لسان حضرت خضر به موسی می‌گوید: «إِنَّكَ لَن تَسْتَطِيعَ مَعِيَ صَبْرًا» (کهف/۶۷). حضرت سلیمان از او می‌پرسد چه خبری داری؟ هدهد پاسخ می‌دهد: «وَجِئْتُكَ مِن سَبَإٍ بِنَبَإٍ يَقِينٍ» من از سرزمینی به نام سبأ گذشتم و از آن خبری یقینی حاصل کردم. آفرین به این هدهد که می‌تواند به مرحله‌ی یقینی برسد! از او می‌پرسد که این خبر یقینی چیست؟ او پاسخ می‌دهد که من از سرزمینی گذشتم که مردم آن به جای خدا خورشید را می‌پرستیدند. «أَلَّا يَسْجُدُوا لِلَّهِ الَّذِي يُخْرِجُ الْخَبْءَ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَيَعْلَمُ مَا تُخْفُونَ وَمَا تُعْلِنُونَ» (نمل/۲۵) شما توحید هدهد را در این آیه مشاهده می‌‌کنید. هدهد می‌گوید این‌ها به خدایی که دانه را در آسمان‌ها و زمین خارج کرده سجده نمی‌کنند و خورشید را می‌پرستند. مراد از دانه‌ی در زمین را می‌فهمیم، بالاخره هدهد یک پرنده است و دانه را دوست دارد و توحید او توحید دانه است. اما توحید این دانه‌ی ظاهری نیست چون به دانه‌ی در آسمان‌ها هم اشاره می‌کند. مگر ما در آسمان‌ها هم دانه داریم؟ توحید هدهد، توحید اتمّ است. او می‌گوید من قائل به خدایی هستم که مقام اجمال را به تفصیل رسانده و مقام تفصیل را هم به اجمال برمی‌گرداند. «اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ» (نمل/۲۶) سپس توحید اسم اعظم را در این آیه علنی می‌کند. پنج یا شش آیه در قرآن داریم که با الله شروع می‌شوند و به هو ختم می‌شوند. این‌ها آیات اسم اعظم هستند و هر کسی به سرّ این آیات پی ببرد، صاحب اسم اعظم می‌شود... قسمت پایانی التماس دعا صادقزاده
سلام بزرگواران و قرآن دوستان عزیز🌸🌸 اگر فقط مطالب قرآن تصویری را جویا باشید در این کانال بار گزاری می شود👇👇 @DalayeleRoshan
4_293413254921716286.mp3
4.05M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 💠تند خوانی جزء بیست و ششم🌸 🎙استاد معتز آقایی🌸 تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای روز بیست و ششم ماه مبارکــــــــ رمضان التماس دعا 🙏❤️❤️ بسم الله الرحمن الرحیم 🤲اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً 🤲و ذَنْبی فیهِ مَغْفوراً 🤲 و عَملی فیهِ مَقْبولاً 🤲و عَیْبی فیهِ مَسْتوراً 🤲یا أسْمَعِ السّامعین. 🌸خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده 🌸 و گناه مرا در این ماه آمرزیده 🌸 و کردارم را در آن مورد قبول 🌸 و عیب مرا در آن پوشیده 🌸اى شنواترین شنوایان.  
زیارت پیامبر صلوات‌الله در روز شنبه.mp3
4.81M
🕌 زیارت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله❤️ در روز شنبه
وَ الْمُمْتَثِلِينَ لأَِوَامِرِهِ وَ الْمُحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِقِينَ إلَي إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ و اطاعت كنندگان اَوامرش، و مدافعان حضرتش، و پيش گيرندگان به جانب خواسته اش، و كشته شدگان در پيشگاهش. سلام علیکم صبح شما اولیای خدا مجاهد ومخلص خدا به خیر انشالله حضرت حق بهترین خیر این دعا را شامل شما وخانواده مکرمتان بکرداند ودر دنیا زیارت اهل بیت عصمت وطهارت علیه السلام ودر اخرت شفاعتشان روزیتان کند ودر دارالسلام عند ربهم روزیتان شود دعاگویتان هستیم انشالله به حق اقا علی ابن موسی الرضا دعای بنده کمترین درحق شما با امین وفرج وظهور امام زمان عج به اجابت برسد التماس دعا
بسمه تعالی شانه شرح لیلةالقدر قسمت ۱۳ نطفه بحر مسجور و برافروخته است. به خاطر حرارتی که در او وجود دارد. به این دلیل که بر مبنای جسمانیة الحدوث بودن نفس، از این نطفه، هم نفس حادث می‌شود و هم بدن. لذا این نطفه، علت مُعِدّه‌ی ایجاد نفس و بدن است و روح بخاری نیز در او تکون می‌یابد و روح بخاری حرارت دارد و شعله‌ور است. وَ إِذَا الْبِحَارُ سُجِّرَتْ! یکی از اسامی قیامت بحر مسجور است. یکی از ویژگی‌های قیامت است که دریاها شعله‌ور و برافروخته می‌شوند. یعنی چه؟ وَإِذَا الْبِحَارُ سُجِّرَتْ. در قیامت مگر چه اتفاقی می‌افتد؟ قیامت رجوع از کثرت به وحدت است و نطفه‌ی انسانی، محل قیامت و وحدت اوست. يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ. همه‌ی سریره‌ها در این نطفه جمع شده‌اند زیرا که قیامت مقام وحدت است، مقام کثرت که نیست. عالم طبیعت مقام کثرت است. تأویل دیگر اینکه بحر مسجور ظاهرش آتش و باطن اش آب است نطفه انسانی ظاهری آتشین دارد که مربوط به عالم کثرت و تزاحم و تقابل است و باطنی جبروتی که آب حیات است چه دنیا مَثَل آتش بعد و حرمان و... و آخرت مثال آب حیات و رحمت است، یعنی انسان دارای دو مرتبه بطون و ظهور می باشد. حضرت ختمی مرتبت -سلام‌الله علیه- این بحر مسجور را در رحم حضرت خدیجه قرار داد و خدا به او وحی کرد که نتیجه و ثمره این نکاح را که بصورت فاطمی ظاهر شد، به تزویج علی وصی سلام الله علیه دربیاور. نطفه و نقطه باید باهم ازدواج کنند. خداوندا! این نقطه دیگر چیست؟ این نطفه کمون غیبی محض است. هرگز ظهور نمی‌کند. شما دیده اید که نطفه ظهور کند؟! نه! از صلب به کجا می‌رود؟ به رحم، اصلا دیده نمی‌شود. لذا شرع ما ایراد گرفته است که نطفه به بیرون رحم ریخته شود. درست است؟ نطفه غیبی است. نطفه باید در همان قرار مکین خودش باقی بماند. نقطه چیست؟! نقطه، همان نطفه‌ی متعیّن در حروف است. او هم غیب است. اما اَللَیْلَهُ: فاطمه والقدر: اَللَّهُ. مظهر الله کیست؟ نقطه! امیراامؤمنین! جَمیع مَا فِي القُرآن فِي باءٍ و من نقطه‌ی تحت باء بسم‌الله الرحمن الرحیم هستم. خیلی حرف است! خیلی لطافت دارد. نقطه چیست؟ نقطه، نطفه‌ی تعیّن یافته در حروف عالیات نظام هستی است. حروف چیستند؟ بسائط اند. حروف بسیط است دیگر! ب... ج... معنی دارد؟ حروف هستند که کلمه را می‌سازند و از کلمات، جملات و سطور ظاهر می‌شوند. ن بسیط است. از این نقطه چه چیز ظاهر می‌شود؟ حرف. یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ. الحسن و الحسین و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و حسن بن علی و الحجة القائم المهدی، اینها حروف عالم وجود ‌اند. ل ذا امیرالمؤمنین فرمودند: هرکس به من حرف یاد دهد یعنی مرا با ولایت آشنا کند من عبد او شده ام، صیرورت به عبودیت او پیدا کرده‌ام. من عبد او هستم! اینجا حرف یعنی ولایت! حرف اهل‌بیت هستند. از این حرف کلمات ساخته می‌شوند. پیامبر عظیم الشأن اسلام صلوات الله علیه و آله فرمود: فرزندان پیغمبران در صلبشان بود و فرزندان من در صلب امیرالمؤمنین است. چرا؟ چون صلب یعنی پشت. پشت یعنی باطن. صلب یعنی باطن. باطن نبوت، ولایت است. لذا فرزندان پیغمبر که الحسن و الحسین تا بقیة‌الله‌الاعظم اند، از باطن پیغمبر که ولایت است و مظهر اتمّ این ولایت امیرالمؤمنین، اسدالله الغالب، علی‌بن ابیطالب، یعسوب الدین، قائد الغر المحجلین است بایستی از این صلب فرزندان به دنیا بیایند. هرکس مرا با ولایت علی و اولاد علی آشنا کند، به تحقیق مرا صیرورت داده به این که من در این درگاه عبد بشوم. لذا به امیرالمؤمنین جز ذات حق متعال کسی که نمی‌تواند حرف یاد بدهد! لذا او عبد است. أنا عبد من عبید محمد... ادامه دارد... التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_293413254921716488.mp3
4.08M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 💠تند خوانی جزء بیست و هفتم🌸 🎙استاد معتز آقایی🌸 تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا