eitaa logo
گفتار پسندیده
1.3هزار دنبال‌کننده
274 عکس
94 ویدیو
6 فایل
✅ کانال رسمی حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده. استاد دانشگاه قرآن و حدیث. 🖼 روزنه‌ای به کهکشان معارف دینی در بستر زندگی امروز. ادمین: @admin_goftare_Pasandide صفحات مجازی: https://zil.ink/goftarepasandide
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از گفتار پسندیده
برای کراجکی کتابی است به نام «التعجب» است. در این کتاب می‌گويد یک وقت بانویی که در عالم دومی ندارد، مثل صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها، چندین شب و روز مردم را دعوت کرد، فرمود: بیائید علی بن ابی طالب را یاری کنید، حاضر نشدند!! در همین شهر زنی برخاست گفت بیائید علی بن ابیطالب را بکشید، هزارها نفر آماده شدند؛ «العجب»! چگونه می‌شود که دختر پیامبر از این مردم دعوت کرد بیائید علی را یاری کنید، کسی جواب نداد؛ دختر ابوبکر آمده گفته علی را بکشید هزارها نفر شمشیر کشیدند. شما و ما باید بدانیم که داریم در این عالم زندگی می کنیم؛ آن وقتی که عصر، عصر عصمت بود؛ اینطور گذشت. نکته: 1⃣ این شگفتانه نشان می‌دهد عنصر اثرگذار در جریان‌های اجتماعی، اعتبار و اعتماد اجتماعی است، نه حقانیت و حتی عصمت! 2⃣ این شگفتانه نشان می‌دهد گاه جریان عصمت نیز (که پاک از اشتباه است) اعتبار و اعتماد اجتماعی را از دست می‌دهد؛ هر چند نادرست است. 3⃣ این شگفتانه نشان می‌دهد ناکامی جبهه حق، فقط به خاطر اشتباه حق‌مداران نیست! گاه گفته می‌شود ببینید چه کرده‌اید که مردم به شما اعتماد نمی‌کنند! هرچند اشتباه عملکردها و نقش آنها را در کاهش اعتماد اجتماعی نمی‌توان نادیده گرفت؛ اما باید دانست که اعتماد و عدم اعتماد اجتماعی تابع حق و باطل نیست؛ می‌شود معصوم و بر حق بود، اما افکار عمومی و اعتماد اجتماعی را نداشت. 4⃣ این شگفتانه نشان می‌دهد پدیده‌های اجتماعی تابع قوانین خاص خود است که نیازمند شناخت دقیق، سپس تئوریزه کردن و در نهایت برنامه‌ریزی اجتماعی است... 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
گفتار پسندیده
#یادداشت برای کراجکی کتابی است به نام «التعجب» است. در این کتاب می‌گويد یک وقت بانویی که در عالم د
آقای دکتر علی رئیسی سلام استاد، عرض ادب ببخشید یعنی اهل بیت علیهم السلام ، شناخت دقیق و برنامه ریزی اجتماعی نداشتند ؟؟ و آیا واقعا عنوان کردن اعتماد اجتماعی و اعتباراجتماعی در این مورد خاص درسته؟ منظورم اینه بارها گفته شده مثلا خلیفه دوم موقع قضاوت وقتی درمانده میشد سراغ امیرالمومنین علیه السلام میفرستاد،،، پس اون اعتماد و اعتبار وجود داشته منتها یک کوردلی و تعصب ناحق باعث ایجاد چنان اتفاقاتی شده اند... خانم دکتر جوادزاده سلام و احترام استاد بزرگوار با تشکر از جنابعالی من هم فکر میکنم چگونگی کاربرد واژه ها و مفاهیم در این متن نیاز به بحث دارد. برای خواننده اینگونه تلقی میشود که معصوم علیه السلام نتوانسته اند، اعتماد و اعتبار اجتماعی را پیدا کنند؛ و این نوعی نقص برای معصوم تلقی میشود. درحالیکه چنانچه آقای رئیسی هم خیلی خلاصه اشاره کرده اند، برخی اتفاقها نشان میدهد دلیل اصلی عدم تشکیل حکومت ائمه علیهم السلام اعتماد و اعتبار اجتماعی به این مفهومی که گفته شده نبوده. برای مثال بر اساس نظریه یا رویکرد درمان معنوی خداسو ، میتوان گفت عقل طبیعی یا نظام تشخیص گر درونی انسانها بنا بر دلایل مختلفی که در متون دینی هم اشاره شده، فعال نبوده و نمی توانسته اند تشخیص دهند کدام حق است و اعتبار و اعتماد از آن کدام طرف هست؟ شاید هم لازم است این متن ابتدا تعریف واضحی از اعتبار و یا اعتماد اجتماعی ارایه دهد که خواننده دچار سوءتعبیر نشود. از بزرگوارانی که اظهار نظر کردند سپاسگزارم. برای توضیح و رفع اشتباه چند نکته کوتاه عرض می کنم: 1️⃣ من در هیچ جای نوشته نگفته ام که معصومان "نتوانستند" اعتماد مردم را جلب کنند، بلکه گفته ام گاه افکار عمومی حتی به معصوم نیز اعتماد نمی کند. 2️⃣ و اما اصل قصه این است که امور اجتماعی، پدیده های دو سویه اند، نه تک سویه و لذا با درست بودن و حقانیت یک سو، انتظار تحقق یک پدیده اجتماعی صحیح نیست. اعتماد اجتماعی دو طرف دارد: اعتمادساز و اعتمادکننده. این بدان معناست که اگر معصوم هم باشی و درست عمل کنی، ممکن است اعتماد مردم به شما جلب نشود؛ نه به دلیل ضعف اعتمادساز(یعنی معصوم)، بلکه به دلیل نقص اعتمادکننده(یعنی مردم) است. 3️⃣ بر اساس آنچه گفته شد معلوم می گردد که مشکل در عدم برنامه ریزی جریان عصمت نبوده است. مسئله این است که برنامه ریزی معصومان یک سوی ماجراست و سوی دوم آن برنامه پذیران هستند که مردم باشند. در نبوت نیز همین قصه وجود دارد؛ در درستی و حقانیت «پیام» و «پیامبر» شکی نیست، اما پیام‌پذیران نیز یک طرف داستان هستند و با اختیار و آزادی که دارند، ممکن است نپذیرند. بنا بر این، مسئله مهم در داستان معصومان، سوی دوم قصه یعنی مردم‌اند. 4️⃣ این موضوع جای بررسی های بیشتر در ادبیات دین و تحقیقات تجربی درد. آنچه بنده عرض کردم در حد یک یادداشت و برای باز کردن یک بحث مهم بود. بدیهی است بررسی دقیق و تفصیلی موضوع، می تواند زوایای پنهان آن را آشکار سازد تا از سوء برداشت احتمالی همانند آنچه اشاره کردند، پیشگیری شود. با تشکر
هدایت شده از گفتار پسندیده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ان کنت فی خیر کنت معک ان کنت فی شر کنت معک 🏴 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
قدردانی آیت الله صافی از آیت الله ری‌شهری برای تالیف «حکمت‌نامه فاطمی» 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
مسلمان مردن(3).mp3
31.4M
📜 مسلمان مردن 01:03 | معنای مسلمان مردن ❓ اسلام به عنوان یک آئین؟ یا معنایی دیگر؟ ❓ چرا حضرت یوسف دعا می‌کند مسلمان بمیرد؟ 05:31 | هنگامه مردن ❓ مرگ چه موقع اتفاق می‌افتد؟ ✔️ مردن مسلمانی یعنی رسیدن به نقطه تسلیم ▪️ مصداق‏ها: 👈🏻 خشم ما، مسلمان یا کافر ❓ 👈🏻 رضایت ما، مسلمان یا کافر ❓ 🔸 معنای ان الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها 👈🏻 کمک به دیگران مسلمان مردن یعنی تسلیم شدن همه ابعاد وجودی 18:52 | خودمراقبتی 🔹 راه مسلمان مردن: تقوا 23:47 | راز بلا دیدن انسان‌های خوب 🗓 ۱۴۰۳/۰۸/۲۴ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
فاطمه(س) زنی سیاسی و اجتماعی.mp3
43.06M
📜 سبک زندگی سیاسی فاطمی فاطمه(س) زنی سیاسی و اجتماعی 03:36 | سیاست و سبک زندگی ▫️ اجتناب‌ناپذیری بعد سیاسی زندگی ▫️ اثرگذاری سیاست بر زندگی فردی و خانوادگی ✔️ بی‌تفاوت نبودن اهل‌بیت نسبت به امور سیاسی - اجتماعی 08:30 | زن و سبک زندگی ▫️ نقش‌آفرینی زن در امور سیاسی 12:12 | دو محور در زندگی سیاسی حضرت زهرا 🔹دمحور کنشگری سیاسی ▫️ کنشگری حمایتگرانه در زمان رسول خدا(ص) ✅ کنشگری بعد از رسول خدا(ص) ▫️ کنشگری فعال و نقطه کانونی جریان سیاسی 👈🏻 زهرا در میدان سیاست 👈🏻 زهرا در برابر سقیفه 👈🏻 تحلیگر برجسته سیاسی اجتماعی 👈🏻 پیش‌بینی دقیق آینده: بروز دیکتاتوری و... 24:46 | معناکردن زن، زندگی، آزادی ▫️ زن در قاموس حضرت زهرا ▫️ زندگی در قاموس حضرت زهرا ▫️ آزادی در قاموس حضرت زهرا ⚠️ طمع دشمنان به جریان‌های داخلی 29:39 | شیوه حضور سیاسی حضرت زهرا ▪️ حضور متوازن(توازن بین خانواده و سیاست) 👈🏻 کادرسازی و امام‌پروری حضرت زهرا ▪️ حضور متناسب(تناسب با جنسیت زنانه) 👈🏻 رعایت حيا و عفاف 34:19 | محور دوم ▪️ واکنش اجتماعی به کنشگری حضرت زهرا ‼️ شگفتی اجتماعی دو زن سیاسی ▫️ پاسخ منفی مردم به حضرت زهرا در دفاع از ولایت ▪️ پاسخ مثبت به عایشه در نبرد با ولایت ⁉️ سینه زدن زیر علم کدام زن سنخیت و تناسب، عامل جهت‌گیری مردم 🗓 ۱۴۰۳/۰۸/۲۵ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
گفتار پسندیده
#یادداشت برای کراجکی کتابی است به نام «التعجب» است. در این کتاب می‌گويد یک وقت بانویی که در عالم د
نقد آقای دکتر لسانی ... درباره این مطلب در حد یک مباحثه به نظر می‌رسد در آنچه بعد از پیامبر اکرم رخ داد، مساله، اعتماد و اعتبار اجتماعی نبود. بلکه اولا کودتا بود دوما در مناطق دیگر از این کودتا در مدینه، تبعیت نشد فلذا مجبور به لشکر کشی شدند که در تاریخ اسلام که توسط فاتحان نوشته شده با عبارت جنگهای رده نام برده شده و ادعا شده اینها مرتد شدند! همینطور جنگهایی با ادعای اینکه اینها زکات نمی دادند، مثل قضیه مالک بن نویره. زکات نمی دادند چون او را خلیفه نمی دانستند. بنابراین مطلب اینطور نبود که اعتبار و اعتماد صدیقه طاهره آسیب دیده بود بلکه با پتک، سرکوب کردند. این را در نظر بگیرید که حکمرانی مسلمانان هم تازه شکل گرفته بود و تجربه کمی داشتند فلذا مؤمنین در قبایل پرهیز داشتند از خونریزی و امیرالمؤمنین هم در خطبه شقشقیه شمه ای از این شرایط را فرموده اند که با صبر راهبردی و استخوان در گلو برای حفظ اسلام خویشتنداری کردند. اما در دوره عثمان، اینقدر، فساد گسترده شده بود که از مصر برای اعتراض به مدینه آمدند و. چون خلیفه آنها را فریب داد منجر به شورش و قتل خلیفه شد و در شرایط نیاز به منجی، مردم رو به امیرالمؤمنین آوردند و در عین حال خونخواهی از خلیفه، ابزار و دستمایه رفتار عایشه شد. یعنی حضرت زهرا شرایط حرکتشان با شرایط بعد از قتل عثمان از یک جنس نیست که بشود اینها را مقایسه کرد و نتیجه گرفت که یکی اعتبار و اعتماد دارد یا ندارد. طرح بحث از زاویه اعتماد به نظر غلط است. با عرض سلام و ارادت خدمت دوست گرامی آقای لسانی و با تشکر از بیان دیدگاه ارزشمندشان چند نکته در توضیح یادداشت: 1- اصل کلمه «کودتا» به زبان فرانسه است. این واژه از اواخر قرن هفدهم در ادبیات سیاسی جهان رواج یافته و به معنی شورش گروه‌هایی ازهیئت حاکمه علیه گروه دیگر که غالبا با تکیه بر ارتش و نیروی نظامی صورت می‌گیرد. برخی اصطلاح کودتای سیاسی را نیز وارد ادبیات سیاسی کرده اند و مراد از آن اقدام ناگهانی و خلاف رویه گروهی از سیاستمداران علیه جریان مشروع و قانونی است. بدیهی است اگر بخواهیم نام کودتا بر جریان سقیفه بگذاریم، کودتای سیاسی است نه کودتای نظامی. پس از بیعت خواص و عوام، البته جریان تازه به قدرت رسیده از قوه قهریه برای تثبیت خود استفاده کرده است. 2- نکته مهمتر این که پیروزی یک کودتا حتی از نوع نظامی آن، متوقف بر وجود زمینه های اجتماعی مساعد است. اگر افکار عمومی از آن حمایت نکند و یا دست کم سکوت نکند، امکان موفقیت نخواهد داشت. بنا بر این، کودتا بودن جریان سقیفه نفی کننده موضوع اعتماد اجتماعی نیست. 3- اعتماد و اعتبار اجتماعی، به معنای قبول داشتن و احترام قائل بودن نیست. مراد از آن حمایت، پشتیبانی، دفاع و قدرت بخشیدن به آن است. شاید مردم، اهل بیت(ع) را محترم می دانستند، اما در مقیاس اجتماعی چنین چیزی وجود نداشته است؛ مانند احترام حجاز برای رسول خدا(ص) قبل از رسالت که به عنوان محمدامین شناخته می شد، و نبرد با او پس از رسالت، آنگاه که محمدنبیّ شد. پیشتر بحثی در این باره داشته‌ام (اینجا بشنوید) اجتماعی شدن دین و معصومان، بسیار فراتر از احترام گذاشتن مردم به آنان است. اعتبار در مقیاس اجتماعی الزامات و اقدامات و تغییرات گسترده ای را طلب می کند. 4- آنچه امروز سرمایه اجتماعی و یا اعتماد اجتماعی نامیده می شود، در ادبیات دینی با عنوان اقتدار اجتماعی یاد می شود. اهل بیت(ع) از فرار رسول خدا(ص) از مدینه تا خانه نشینی امیرالمؤمنین(ع)، و صلح امام حسن(ع) و ... را به دلیل فقدان اقتدار اجتماعی می دانند. این به صراحت در کلمات نورانی معصومان وجود دارد و بنده با عنوان مسئله استضعاف و اقتدار اجتماعی پیشتر در باره آن قلم زده‌ام. 5- همه سخن بنده رفع این خطاست که گمان کنیم اگر در جامعه ای اعتماد اجتماعی نسبت به جریان حق وجود ندارد، طرف حق مقصر است! مبنای این ادعای اشتباه این است که اگر کسی و یا جریانی بر حق باشد، حتماً مورد اعتماد قرار می گیرد. به نظر بنده این سخن نادرست است. اعتماد اجتماعی از دو بخش اعتمادساز و اعتمادکننده تشکیل می شود؛ اگر بخش حق(اهلبیت) درست عمل کند(که می کند)، به این معنا نیست که حتماً و الزاماً جامعه اعتماد خواهد کرد. گذشته از اعتمادساز، اعتمادکننده نیز باید درست عمل کند تا این مجموعه کامل شود. گاه، یک جامعه شایستگی اعتمادکردن را ندارد. در مباحث فردی نیز چنین است که گاه برخی افراد توان اعتمادکردن را ندارند و این به عنوان یک اشکال مطرح است. با این حال از طرح دیدگاه شما سپاسگزارم. آنچه بیان شد دیدگاه بنده است که می تواند مصون از اشتباه نباشد؛ والله العالم. 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 | آیات فتح و دعای نصر؛ توصیه رهبر انقلاب برای پیروزی جبهه مقاومت 🔹️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، خواندن سوره فتح، دعای چهاردهم صحیفه سجادیه و دعای توسل را برای موفقیت جبهه مقاومت توصیه کردند. 📥 نسخه قابل چاپ 🔍 مشروح این توصیه‌ها را از اینجا بخوانید: khl.ink/f/58343
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 همه جا کربلا... يَابنَ شَبيبٍ‌! إن بَكَيتَ عَلَى الحُسَينِ عليه‌السلام حَتّى تَصيرَ دُموعُكَ عَلى خَدَّيكَ‌، غَفَرَ اللّهُ لَكَ كُلَّ ذَنبٍ أذنَبتَهُ‌، صَغيراً كانَ أو كَبيراً، وقَليلاً كانَ أو كَثيراً. 📕 دانشنامه امام حسین علیه‌السلام: ج ۹، صفحه ۳۹۲. 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عمر زاهد همه طی شد به تمنای بهشت او ندانست که در ترک تمناست بهشت این چه حرفی‌ست که در عالم بالاست بهشت هر کجا نام حسین است همان جاست بهشت 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
📖 بخش مهمی از دعاهایی که ما از ائمۀ معصومین دریافت کرده‌ایم، است؛ این اهمیت استغفار را نشان می‌دهد. 🤲🏻 همین دعای شریف که شب‌های جمعه می‌خوانید و یکی از بهترین دعاهاست که از ائمه علیهم‌السلام وارد شده، وقتی نگاه می‌کنید از اول تا به آخر استغفار است، طلب بخشش و طلب مغفرت است؛ با زبان‌های گوناگون. 📙 کتاب استغفار و توبه 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
سخنرانی حجت الاسلام پسندیده9آذر1403.mp3
17.2M
📜 ترموستات انتظارات 02:10 | مسئله زندگی: نوسانات شدید روحی در روانی ▫️ ترموستات روان؛ تنظیم و تعدیل کننده ▪️ ترموستات چهار بعدی روان: ترموستات لذت (اینجا بشنوید) ترموستات رغبت (اینجا بشنوید) ترموستات اسناد (اینجا بشنوید) 08:27 | و اما ترموستات انتظارات ❓ معنی انتظارات ▫️ خواسته‌ها و طلب‌های من از فرد یا چیز دیگر 10:44 | قانون انتظارات انتظار، اجتناب‌ناپذیر 13:20 | قانون اول ▪️ نقش و اثر انتظارات ❓ اثر روانی انتظارات چیست؟ نوع انتظارات تعیین کننده حال انسان تحقق انتظار، عامل خوشحالی و رضامندی عدم تحقق انتظار، عامل ناراحتی و نارضايتی 18:48 | قانون دوم ▪️ تعیین انتظارات ‼️ ❓ چگونه انتظارات خود را تعیین می‌کنیم؟ 20:36 | مبنای(۱): انتظارات مبتنی بر «من»! ‼️ هر چه من می‌خواهم فارغ از هر چیز دیگر ▫️ نقد مبنای اول: عدم تطابق با واقعیت 26:25 | مبنای(۲): انتظارات واقع‌گرا ▫️ تفاوت شرایط و تفاوت‌های افراد با يکديگر ▫️ بی‌نظیر بودن هر فرد امام صادق و انتظارات محال ‼️ پیامبر اکرم و واقعیت دنیا انتظارات واقع‌گرا، عامل تعدیل نوسانات روحی و روانی 🗓 ۱۴۰۳/۰۹/۰۹ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
گفتار پسندیده
📢 #اطلاع‌نگاشت | آیات فتح و دعای نصر؛ توصیه رهبر انقلاب برای پیروزی جبهه مقاومت 🔹️حضرت آیت‌الله خام
Haftegi14030901[03].mp3
7.72M
قرائت سریع و بدون روضه: 📜 دعای ۱۴ صحیفه سجادیه برای ستم و ستمدیده و مظلوم ⭕️ مشاهده متن 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
تاثیرایمان درتحمل مشکلات.mp3
931K
📜 ایمان و بلا 💠 ایمان عامل رشد پس از ضربه ▫️ درک بهتر از زندگی ▫️ حسّ بالاتری از قدرت فردی ▫️ احتمالات بیشتر برای تفسیر بلاها ▫️ روابط گرم‌تر با دیگران 🕌 با ایمان زندگی کنیم (۱) 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
تاثیرعواطف معنوی وغیرمعنوی.mp3
643.5K
📜 تفاوت عواطف سکولار با عواطف معنوی 🔹 تجربه رفاه عاطفی و احساس آسایش بیشتر در عواطف معنوی 🕌 با ایمان زندگی کنیم (۲) ⭕️ قسمت اول 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
🎖🔰 دکتر مسعود جانبزرگی استاد گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در زمره پژوهشگران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری قرار گرفت. ⭕️ مشروح خبر 👈🏻 کلیک کنید خدمت استاد عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر جان‌بزرگی صمیمانه تبریک می‌گویم و برای ایشان آرزوی بهروزی و موفقیت بیشتر دارم. 🌸🌺 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 از روضه سیر نشدم خاطره شنیدنی از علامه مصباح یزدی قدس‌سره در مورد روضه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
🏴 در این شب‌ها، به یاد فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها باشیم، تا آن‌ها در محضر بانوی دو عالم، از ما یادی کنند... #سید_ابراهیم_رئیسی #سید_محمد_آل‌هاشم #سید_حسن_نصرالله #سید_هاشم_صفی‌_الدین 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
رنگ خدا .mp3
223.4K
💠 عواطف به رنگ خدا ▫️ احسان، به رنگ خدا ▫️ محبت به رنگ خدا 🔺 عواطف سکولار، نه 🕌 با ایمان زندگی کنیم (۳) ⭕️ قسمت دوم 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
مصلحت و عبودیت.mp3
30.55M
📜 مصلحت و عبودیت سرمایه زندگی جاوید 1:47 | چالش مصلحت و خواست 5:21 | عبادت کردن معنای عبد، عبودیت و عبادت 7:53 | چالش عبودیت و آزادی ❌ غلط بودن چالش ▫️ انسانِ بدون عبودیت، وجود ندارد ▫️ عبودیت یعنی کدام نقشه زندگی را پذیرفته‌ام ▫️ زندگی یعنی عبودیت 11:16 | درس زندگی از حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ▫️ کدام بندگی، کدام زندگی 14:10 | رابطه عبودیت با مصلحت 🗓 ۱۴۰۳/۰۹/۱۵ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
14030916 - ostad pasandideh .mp3
13.2M
📜 سبک زندگی سیاسی 0:56 | بعد سیاسی زندگی فاطمی 3:47 | رکن دوم حیات سیاسی ▫️ رکن اول جامعه ولایی: وجود رهبران شایسته و انسان‌های رشدیافته پیشوایان نار و پیشوایان نور 6:17 | عدم کفایت رهبران شایسته⁉️ باور غلط: اگر حاکمان درست باشند، مردم حتماً درست خواهند بود 9:25 | رکن دوم: همراهی و پذیرش اجتماعی ✅ ترکیب رهبران الهی + پذیریش اجتماعی ‼️شگفتانه عایشه و حضرت زهرا در تاریخ اسلام 14:30 | معادله دعوت و اجابت يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ 16:33 | از دیروز برای امروز ✔️ درس گرفتن از شگفتانه دیروز برای ساخت امروز 17:22 | آسیب‌شناسی جامعه از نظر حضرت زهرا ❓ چه تبیینی برای عدم پذیرش وجود دارد؟ ▫️ اهمیت شناخت چرایی شگفتانه‌ها ⚠️ افسانه خانه‌داری و عقب‌افتادگی 1⃣ واپس‌گرایی پسافقدان 🔸 ارتجاع و عقب‌گرد پس از فقدان رهبر دینی قرآن و ارتجاع پسافقدان 23:01 | دلیل روانی: رشدنایافتگی خرد پيداکردن مسیر فقط با بود رهبر پیروی فقط با دیدن رهبر و عقب‌گرد با فقدان رهبر 🔻 جامعه کودک و نابالغ ❓ مسئله چیست: فرد یا حق؟ 28:48 | تحلیل دوم 2⃣ راحت‌طلبی و رفاه گزینی هلا بدانيد! مى‌بينم شما به راحتى و آسايش چسبيده‌ايد و كسى را كه براى باز و بست [كارها] شايسته‌تر است، دور ساخته‌ايد و به رفاه‌زدگى خو گرفته‌ايد... 31:32 | خلاصه سخن قاعده سنخیت حکمران با جنس مردم ‼️ 🟢 حدیث نبوی: کما تکونون یولّی علیکم شبیه شدن مردم به حاکمان فقط یک روی سکه است (الناس علی دین ملوکهم) 🗓 ۱۴۰۳/۰۹/۱۶ 🌐 صفحات مجازی
هدایت شده از مُحیی: زندگی‌بخش
حواریون؟ شام آخر داوینچی لحظه‌ای را به تصویر می‌کشد که عیسی مسیح در هنگام شام به دوازده حواری خود اعلام می‌کند یکی از آن‌ها به او خیانت خواهد کرد... . 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔eitaa.com/Mohyiee
زندگی بی دغدغه.mp3
1.39M
📜 زندگی بی‌دغدغه آسایش مطلق و زندگی بی‌دغدغه در دنیا محال است ‼️ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
📜 حضور در حریم هشتمین امام، عالم آل محمد(ص) ریاست محترم دانشگاه قرآن و حدیث، حضرت حجت الاسلام دکتر عبدالهادی مسعودی، و رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی، حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده 📍 مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد تأسیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی 🗓 ۱۴۰۳/۰۹/۱۹ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
📜 پنل رویکرد کاربردی و علمی در حدیث‌‏پژوهی 🎙 حجت‌الاسلام دکتر مسعودی موضوع: روش و الزامات مطالعات نوین در حدیث‏‌پژوهی 🎙 حجت‌الاسلام دکتر پسندیده موضوع: رویکرد علمی و کاربردی در حدیث‏‌پژوهی 🗓 ۱۴۰۳/۰۹/۱۹ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
🎙 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده در پنل رویکرد علمی و کاربردی در حدیث پژوهی، بر گذر از حدیث‌پژوهی مرسوم به سمت نسل دوم حدیث‌پژوهی تأکید کرد. وی در این برنامه که به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی تشکیل شده بود، با توجه به این که حضرت رضا علیه‌السلام، عالم آل محمد(ص) شناخته می‌شوند، گفت: برند آستان قدس رضوی، باید «دانش رضوی» باشد نه کیک رضوی! رییس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی در بخش اصلی سخنرانی خود از رویکرد علمی و رویکرد کاربردی به عنوان دو گونه پژوهش در حدیث‌پژوهی مدرن یاد کرد. 🗓 ۱۴۰۳/۰۹/۱۹ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
حدیث‌پژوهی نوین.mp3
46.82M
📜 حدیث‌پژوهی نوین 00:58 | رویکردهای مرسوم حدیث‌پژوهی - احیای تراث حدیثی - ترجمه کتب حدیثی - تبویب و دانشنامه‌نگاری 02:40 | رویکردهای نوین 1️⃣ رویکرد کاربردی امتداد اجتماعی حدیث از راه پژوهش‌های کاربردی 07:43 | نمونه ۱: روش‌های مقاومت در برابر فشارهای اجتماعی 12:30 | تفاوت سبک دانشنامه‌ای با سبک کاربردی رویکرد دانشنامه‌ای، رویکرد سوپرمارکتی! 14:13 | نمونه ۲: روش‌های کاهش فشارهای روانی در حدیث رضوی 16:35 | نمونه ۳: روش‌های آسان‌سازی مصائب در احادیث 19:48 | رویکرد دوم 2️⃣ رویکرد علمی تولید دانش در علوم انسانی از راه رویکرد علمی تئوریزه کردن معارف نهفته در متن تبیین علمی پدیده‌های انسانی با استفاده از متون وحیانی 21:16 | پدیده گذر سالم و گذر ناسالم از بلاها پدیده مقاومت در غزه و لبنان تبیین حدیثی: نظریه انعطاف پذیری در بلاها برند آستان قدس، برند دانش رضوی، نه کیک رضوی 24:41 | تئوری انعطاف‌پذیری در «اطاعت‌پذیری» و «سختی‌پذیری» نظریه اطاعت چیست؟ نظریه تاب آوری در بلاها چیست؟ 27:50 | حدیث و برهان فسخ عزائم در دانش کلام 29:30 | نظریه اطاعت و تبعیت در کلام رضوی تئوری محاسن کلام 🗓 ۱۴۰۳/۰۹/۱۹ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
پروردگارا! در اين لحظات، مسلمانان مظلوم و مقاوم غزّه در آتش كينۀ غاصبان فلسطين مى‌سوزند. پرودگارا! آنان را نصرت عنايت فرما و با فَرَج صاحب امشب، ظلم و ستم و استكبار را ريشه‌كن فرما. (رَبَّنَا اِغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا فِي أَمْرِنا وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ اُنْصُرْنا عَلَى اَلْقَوْمِ اَلْكافِرِينَ‌) ربّنا! تقبّل منّا! إنّك أنت السّميع العليم. محمّد محمّدى رى‌شهرى شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان ١٤٣٥ بيست و نهم تير ١٣٩٣ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی