eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
9.5هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5990161132197775635.mp3
386.3K
سور_مبارکه_حجرات_ق آیه_18_حجرات و_آیه_اول_قاف استاد_مصطفی_اسماعیل
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
سور_مبارکه_حجرات_ق آیه_18_حجرات و_آیه_اول_قاف استاد_مصطفی_اسماعیل
{با عرض سلام و ادب و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و عزاداری های همه عزیزان} مباحث مون رو در خصوص تلاوت شاهکار استاد مصطفی اسماعیل از سوره حجرات، قاف، انشراح و اخلاص پی میگیریم. به آیه هجدهم، آیه‌ی پایانی سوره حجرات رسیدیم و بعد از اون آیه‌ی ابتدایی سوره مبارکه‌ی قاف، که استاد بعد از ورود به سوره‌ی قاف دوباره به آیه ‌ی پایانی سوره حجرات بر می گردن و این بخش رو با تغییر مقام، تکرار می کنن یادآوری: در خاطر مبارک عزیزان هست که ما الان در اکتاو دوم صدا هستیم و استاد در این جایگاه از تلاوت، در اکتاو دوم کاملا قامت راست کردن و دارن هنرنمایی می کنن استاد با مهارت و تبحری بی نظیر، در حال خلق فرمهای زیبایی از نغمات مقام بیات هستند اگر چه هر از چند گاهی، سرکی هم به مقامهای دیگه از خانواده ی بزرگ بیات میکشن نکته: استاد مصطفی اسماعیل پس از صعود به   اکتاو دوم و هنرنمایی در مقام بیات تقریبا شبیه به شروع تلاوت عمل می کنن به این معنا که مقامها و نغماتی رو که در این بخش از تلاوت میارن شبیه به مقامها و نغمات شروع تلاوت هست مثلا در شروع تلاوت(اکتاو اول) از مقام بیات، بیاتی غریب، بیات شوری و ...استفاده کردن بعد از ورود به اکتاو_دوم هم از همین مقامات در چینش نغمات بهره می برن. با این فرق که به اقتضای شروع تلاوت میزان استفاده و فرم ملودیها قدری متفاوت هست. مثلا از بیات_شوری و فرمهای مختلف نغمات اون در شروع تلاوت بصورت مبسوط بهره می برن و مانور زیادی میدن اما در اکتاو_دوم این میزان بهره مندی کم میشه و فرم های محدودی از نغمات این مقام رو به کار می برن با این توضیح: فراز اول: "ان الله یعلم.......الارض" این فراز در مقام_بیات خونده شده و اسم نغمه اش،نغمه‌_دوکا  هست {یکی از فرمهای نغمه‌ی "دوکا"} (قبلا درباره فرم قدری با هم صحبت کردیم و به محضر عزیزان عرض شد که یک نعمه میتونه در کورس و محدوده‌ی اجرای خودش، فرمهای متعددی رو بپذیره و در فرمهای مختلف ارائه بشه) کورس و محدوده‌ی اجرای نغمه‌_دوکا  به شکل زیر هست: Re  3/4  mi  3/4  fa فواصل هشت و نه درجات هشت و نه و ده فراز دوم: "والله بصیر.....بسم الله الرحیم قاف" این فراز در مقام_بیات خونده شده و اسم نغمه اش، نغمه_‌نوا  هست البته استاد در این نغمه  ملودی نغمه رو علی الظاهر کامل نمی کنن و نوع وقف شون بر کلمه‌ی "قاف" این انتظار رو در شنونده به وجود میاره که ساختمان این ملودی کامل نیست و برای تکمیل به یک دنباله نیاز داره در هر حال این فراز هم یکی از فرم های نغمه‌_نوا  هست. کورس و محدوده‌ی اجرای این نغمه به شکل زیر هست: Re  3/4  mi  3/4  fa  1  sol فواصل هشت، نه و ده درجات هشت، نه، ده و یازده البته استاد در تحریر این ملودی که روی کلمه ‌ی "قاف" و جاهای دیگه پیاده می کنن قدری از درجه یازدهم بالاتر میرن که با توجه به همه‌ی این موارد، این فرم رو باید یکی از پرکاربردترین فرم های نغمه‌_نوا  دونست فراز سوم: "و القرآن المجید" این فراز هم در مقام_بیات خونده شده و اسم نغمه اش، نغمه_نوا  هست استاد این نغمه رو در تکمیل ملودی قبلی خوندن و به نوعی ملودی قبلی رو که روی کلمه‌ی "قاف" وقف کرده بودن با این فراز تکمیل کردن فراز چهارم" "و الله بصیر.......بسم الله.....قاف.....المجید" این فراز در مقام_بیات_شوری خونده شده و اسم نغمه_اش_حصار  هست که تا درجه هفتم این مقام هم میره یعنی دامنه ی نغمه رو تا درجه هفتم مقام می کشونه. البته ما چون الان در  اکتاو دوم هستیم باید اینجوری گفت که استاد تا درجه چهاردهم میرن توضیح بیشتر اینکه استاد در اکتاو دوم فواصل زیر رو از مقام بیات_شوری می خونن Re 3/4  mi  3/4  fa  1  sol  1/2  la  3/2  si  1/2  do......re این فواصل مقام بیات شوری هست که جنس_حجاز بصورت متصل به جنس_بیات وصل شده و استاد در این فراز در فواصل چهار و پنج و شش مانور میدن و شما در کلمه‌ی "قاف" درجه هفتم این مقام رو پر رنگ میشنوین اما از اونجا که ما در اکتاو دوم هستیم با احتساب درجات اکتاو اول، این نقطه میشه درجه چهاردم همونطور که عرض شد استاد در این جایگاه و نقطه از تلاوت (اکتاو دوم) همانند شروع تلاوت(اکتاو اول) از مقام بیات شوری استفاده کردن اما فرم ملودی نغمات به اقتضای جایگاه های مختلف، متفاوت هست. الحمدلله رب العالمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅تعریف مقام در اصطلاح موسیقی به مجموعه ی اصواتی که بین یک نت و تکرار آن (جواب) با ترتیب معیّن قرار دارد مقام گفته می شود. ـ ✅تعریف نغمه نغمه در لغت، عبارت از صدایی موسیقایی است که خالی از کلام و حرف باشد. در اصطلاح موسیقی نغمه در این معانی به کار رفته است: هر صدای موسیقایی (Sing)، ملودی (Melody)، در مقابل هارمونی (Harmony) [موسیقی چند صدایی]، مقام اصلی (Gamme)، مقام فرعی یا مشتقات یک مقام اصلی (گوشه) همچون نغمه شوری از مقام بیات، نغمه هزام از مقام سیکا و یا نغمه نکریز از مقام نهاوند. ـ✅ تعریف لحن لحن در تلاوت قرآن، کیفیتی است که از استفاده صحیح و مطلوب مقامات و نغمات عربی برای آرایه آیات قرآن کریم بر اساس اصول و مبانی مربوط حاصل می آید.
مقامات اصلی و تعداد آن 1ـ مقام راست 2ـ مقام بیاتی 3ـ مقام صبا 4ـ مقام سیکاه (سه گاه) 5ـ مقام حجاز 6ـ مقام نهاوند 7ـ مقام عجم (ماهور ـ راست پنجگاه در موسیقی ایرانی و گام ماژور در موسیقی غرب) 8ـ مقام کُرد 9ـ مقام نوا 10ـ مقام جهارکاه (چهارگاه) در موسیقی مقامی عرب تعداد مقامات اصلی و فرعی (گوشه ها) بالغ بر سیصد است. ـ شناخت علمی مقامات عربی مقام هایی که بر روی درجه DO (راست) قرار دارند: 1ـ مقام راست 2ـ مقام سوزناک 3ـ مقام حجازکار 4ـ مقام نهاوند 5ـ مقام نکریز مقام هایی که بر روی درجه Re (دوکا) قرار دارند: 6ـ مقام بیاتی 7ـ مقام کرد 8ـ مقام حسینی 9ـ مقام شوری 10ـ مقام عشّاق مصری 11ـ مقام صبا 12ـ مقام صبا زمزم 13ـ مقام حجاز 14ـ مقام شاهناز مقام هایی که بر روی درجه mi (سیکاه) قرار دارند: 15ـ مقام سیکاه 16ـ مقام هزام مقام هایی که بر روی درجه Fa (جهارکاه) قرار دارند: 17ـ مقام جهارکاه مقام هایی که بر روی درجه Si (قرار) استقرار یافته اند: 18ـ مقام عجم عُشِیران 19ـ مقام بستنکار 20ـ مقام عراق 🎼مقامات اصلي حفظ شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مضامین متناسب با اجرای نشانه های عظمت پروردگار، هدایت تکوینی و تشریعی، آفرینش آسمان ها و زمین، بیان حقایق و معارف، نشانه های تجلّی انوار الهی در جهان، بیان و ابلاغ اسماء و صفات الهی، بیان ابلاغ نبوت و امامت، نشانه های الهی می باشد... آموزش نغمه رست از قرار تا جواب الجواب استاد مصطفی اسماعیل آپارات ۸ مرداد ۱۳۹۸
🔴 با نام ماهور و در موسیقی غرب به گام ماژور نامبردار است. دارای مقامات فرعی همچون عجم عشیران، چهارگاه، سوز دل آرا و شوق افزا می باشد. نغمه ای شاد و شادی آور امّا نه به طور مطلق. بسیار اتفاق می افتد که مقام صبا و عجم را با هم ترکیب می کنند که خود حاوی معانی بدیعی می شود. 🖌ـ وجود ارتباط و تطابق مضامین آیات قرآنی با نغمات و مقامات گرچه به قول برخی از اساتید ما این امر کلیت ندارد و حالتی که قاری به مقام و نغمه می دهد، آن مقام را شاد و فرح زا و یا محزون و غمگنانه می کند، امّا رعایت تناسب و ارتباط میان مقام و موضوع آیه خود،کاری هنری است. با شناخت حالت هر مقام و موضوعات آیات و تناسب آنها با یکدیگر و رعایت این تناسب، تلاوت قاری قرآن علاوه بر بیان لفظی، بیان تصویری پیدا می کند، این بیان یکی از مصادیق اعجاز لفظی قرآن است و تنها هنری که می تواند آن را به عرصه ظهور بیاورد، هنر قرائت است. تلاوتی که در آن، این تناسب رعایت نشود، تلاوتی بی روح است و گاهی اوقات بی معنی. مثلاً اگر آیه شریفه «خذوه فغلوه ثم الجحیم صلّوه» که در مورد اهل عذاب است و انسان با قدری تأمّل و اندیشه در آیه، از فرط تأثّر و اندوه گریان خواهد شد، با نغمه ای شاد و فرح فزا و شوق افزا (همچون مقام نهاوند) خوانده شود، چنان بی معنی و ناسازگار است که قاری و مُستمع با فکر و صاحب ذوق را به درد می آورد. 1ـ مضامین متناسب با اجرای مقام راست نشانه های عظمت پروردگار، هدایت تکوینی و تشریعی، آفرینش آسمان ها و زمین، بیان حقایق و معارف، نشانه های تجلّی انوار الهی در جهان، بیان و ابلاغ اسماء و صفات الهی، بیان ابلاغ نبوت و امامت، نشانه های الهی
4_5783061807799208180.mp3
8.39M
جمعه شب بهارصلواه و شب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) )🌴و قرائت دعای عظیم کمیل ... با صدای مهدی سماواتی اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُم
2ـ  ✅مقام بیات یکی از مقام های بسیار زیبا، حُزن انگیز و دارای لطافتی خاص است، در بیشتر مضامین کاربرد دارد همچون نزول عذاب الهی بر ناسپاسان و کافران، آیات منسوب به جهنم، لطافت و زیبایی اخلاق الهی و حُزن از عدم تزکیه نفس، عشق به لقاء الله، محبت و عشق به ایمان و حُزن از نبودن در زمره مؤمنین، عنایت حق تعالی نسبت به هدایت بندگانش، لطف و رحمت رسول اکرم، زیبایی و لطافت توحید، حُزن از عدم معرفت ✅3ـ  توصیف جهنم، فرجام کار مجرمان در روز قیامت، خوف از حساب و کتاب و آلام محشر، حیاء از لقاء الله به جهت معصیت، غم و اندوه و ترس از عذاب، انذار و بیدار باش، خوف از عذاب الهی و ... ✅4ـ  شادی اهل بهشت، شادی و سرور اهل ایمان، شادی از معرفت آیات ربّانی و ... ✅5ـ  در موسیقی مقامی ایران با نام ماهور و در موسیقی غرب به گام ماژور نامبردار است. دارای مقامات فرعی همچون عجم عشیران، چهارگاه، سوز دل آرا و شوق افزا می باشد. نغمه ای شاد و شادی آور امّا نه به طور مطلق. بسیار اتفاق می افتد که مقام صبا و عجم را با هم ترکیب می کنند که خود حاوی معانی بدیعی می شود. ✅6ـ  سرور از معرفت حق تعالی، لذت ایمان به نبوت و امامت خاصه، لذت و بهجت عبادت، لذت نعیم و پاداش اخروی، زیبایی و لطافت ایمان، امید و انتظار رحمت الهی، توصیف اهل بهشت، پیروزی، نصرت و سعادت مؤمنان و ... ✅7ـ  این مقام از الحان بسیار حزین می باشد که در موسیقی مقامی عرب نیز از این مقام زیاد استفاده می شود. شباهت زیادی با مقام بیات دارد، به گونه ای که برخی آن را گوشه ای و مشتقی از مقام بیات می دانند. ✅8ـ  / سرور و لذت رعایت اخلاق الهی، بشارت به اهل ایمان، عشق به حق تعالی در اثر معرفت او. 🎼قسمت 👇👇قسمت ها به هم پیوست می باشد
✅جلسۀدوم: هنر قرائت هنر قرائت؛ مانند هر فن و علم دیگری محتاج مقدمات و لوازمی است که بدون آنها موفقیت کامل، حاصل نخواهد شد ضروریترین پیش نیاز هنر قرائت، یادگیری کامل معنی قرآن و مفاهیم آن است که این امر با تسلط اجمالی بر قواعد عربی و لغات قرآن میسر می شود. ضرورت این امر ـ که متأسفانه چندان به آن اهمیت داده نشده است ـ با مراجعه به متن قرآن و روایات شریفه بدست می آید. در قرآن کریم چندین بار مفهومی یکسان با الفاظی مختلف بیان شده است و آن مفهوم چنین است: «قرآن نازل شده است برای اینکه مردم در آیات آن تدبر نمایند.» آیا تدبر در آیات شریفه قرآن بدون دانستن معانی و مفاهیم آن میسر است؟ البته، برای کسی که نمی خواهد در این هنر نورانی قدم بگذارد شاید یک قرآن با ترجمه کافی باشد. زیرا با نگاه کردن به قرآن ثوابی شامل حالش خواهد شد، ولی برای کسی که می خواهد، هنر قرائت را فرا گیرد و به وسیله آن کلام الهی را با زیباترین روش ابلاغ نماید، دانستن معنا بسیار ضروری است. و اما، مهمترین لوازم هنر قرائت عبارتند از: ✅رعایت تقوای الهی ✅تزکیه و صفای باطن البته این دو اصل، برای همه اهل ایمان لازم و ضروری است ولی برای هنرمندی که می خواهد با وحی الهی مأنوس شود و از طریق الفاظ ظاهری و نورانی قرآن، به مفاهیم باطنی و اقیانوس معارف الهی آن دست یابد، ضروری تر می نماید. زیرا قرآن نور است و تاریکی سنخیّتی با نور ندارد. کسی که می خواهد مصاحب و همنشین با قرآن شود باید نورانی باشد یعنی از اخلاق رذیله که ظلمت محض هستند، دور شود و به اخلاق حسنه که نور مطلق می باشد نزدیک گردد. در این حالت است که ملائکه الهی به وجود این قاری مباهات می کنند و درباره اش سخن می گویند. چه زیباست! نور از زبان نور! که با صدای زیبای او ظاهر می شود؛ و هذا نورٌعلی نورٌ… ✅پس قاری قرآن همانطور که به یادگیری صوت و لحن و موسیقی ـ قرآن می پردازند، باید به تحصیل این لوازم و ضروریات نیز مشغول شود. لازم به ذکر است که بدون این لوازم و اسباب هم می توان صوت و لحن زیبایی بدست آورد ولی قرائتی نورانی و مورد رضایت صاحب قرآن، هرگز. _ششم 🔰این مطالب ادامه دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش ترتیل 4 .mp3
13.76M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻 📖 آموزش ترتیل قرآن کریم 📖 🔶استاد احمد ابوالقاسمی 📌جلسه چهارم 📕📖📕📖📕📖📕📖📕📖📕📖📕📖 👇👇 جلسه سوم استاد
در اینجا دونکته خاطر نشان می شود: 1- در مورد پیش نیاز هنر قرائت، چاره ای جز تحصیل آن، هرچند بطور اجمال نیست، چون اساس کار در تدریس صوت و لحن، تطبیق موسیقی قرائت قرآن با مفاهیم آن است. پس اساس هنر قرائت، دانستن ترجمه و معنای قرآن است. 2- و اما درباره تزکیه و تقوا؛ چون انسان ضعیف است و نفس آدمی به هر وسیله ای مانع از سلوک در مسیر انسانیت است، باید با نیّت و عزم، این مسیر را پیمود و همیشه متوسل به ساحت قدس الهی بود که توفیق عنایت فرماید ومسلماً کسی که با این نیت سلوک کند ان شاء الله به مقصود خواهد رسید و در تکامل و رشد هنر قرائت نیز موفق تر خواهد بود. جلسۀ سوم: شناخت صوت صدایی راکه از حنجرة انسان خارج می‌ شود صوت گویند. صوت از ارتعاش دو تیغة نازک به نام «تارهای صوتی» بوجود می آید. تارهای صوتی در حنجره قرار دارد و حنجره نیز درست در عقب زبان واقع است و در بخش فوقانی نای می باشد. وقتی تارهای صوتی در اثر عمل ماهیچه های ویژه ای کشیده می شوند، شکاف باریکی میان آنها ایجاد می‌ شود که با عبور هوای بازدم از این شکاف، تارهای صوتی به ارتعاش در می آیند. این ارتعاش، هوای داخل حلق، ششها، دهان و حفره های بین بینی را نیز مرتعش می کند و بدین ترتیب، صوت ایجاد می شود یکی از مظاهر توحید افعالی، دستگاه تکلم انسان است. صدای هر انسانی با صدای دیگری فرق دارد و اگر با دید الهی بنگریم، همه صداها زیباست، منتها باید با تمرین و ممارست این زیبایی را از استعداد و قوه به فعل رساند. نخستین گام در این راه، شناخت صداست. ابتدا قاری قرآن باید صدایش را بشناسد وبعد با اهتمام فراوان به ساختن صدای خود بپردازد. شناخت صدا بسیار مهم است، کسانی که در این مرحله موفق شوند، به رشد مطلوبی در هنر قرائت خواهند رسید 🥀 هفتم 🔰این مطلب دارد.
از قرآن کریم ✅ عبارت قرآن = از ریشه قَرَء =خواندن یا تلاوت کردن شریف قرآن دارای / صدو بیست120 حزب پنجاه نان و یا صفت از نامهای قرآن /که بارزترین نامها : اُمُّ_کتاب=مادر تمام کتابها/ =حمد و ستایش شده. . =اشاره به دو بار# نزول دفعی قرآن در شب قدر و نزول تدریجی آیات قرآن و سُوَر طیّ 23 سال رسالت پیغمبر صلواة الله. . مجید=ستوده شده /قرآن عظیم =گرامی و بزرگ داشته شده /قرآن مبین=روشنگر آشکار /قرآن حکیم =گفته هایش از روی حکمت است/ حبل المتین= آویخته شده ای محکم -رشته محکم وبا تشریع /کلام الله=گفتار راستین خداوند یگانه. . . و.. . 114سوره مکی و مدنی می بلشد سوره با عبارت بِسمِ الله الرحمنِ الرّحیم آغاز می شود سوره یا بَراءَ که سوره قرآن و و دارای 129 آیه می باشد. .و به آیه اول این سوره آشکار دارد: مِنَ اللهِ وَ رَسُولِه ے اِلَی الَّذِینَ عَاهَدتُّم مِنَ المُشرِکِینَ1⃣ = یعنی[ ای کساتی که از وظیفه ے الهی کناره رفته اید و با توحید خداوندی و مسلمانان و پیروان فرستاده من و پیامبر من در نزاع هستید و رحمت از روی شما برداشته شد و شما بریده و انقطاع از رحمت پروردگار و پیامبر رحمت هستید ] =خداوند و رسولش از مشرکین بیزار ند از عهدی که بسته اند (و ما نیز این بیزاری را با قلب خود اعلام کنیم) شروع تلاوت این سوره از بیان عبارت بِسمِ الله... کنیم و تنها با اَعوذُ باللهِ مِنَ الشّیطانِ الرّجیم =پناه می برم به خداوند از شرِّ شیطانِ رانده شده و : سوره را می کنیم... و با این توصیف پس 113سوره با عبارت بِسم الله الرحیم آغاز میشود و در سوره نمل که سوره 27 و مکّی می باشد و با بِسمِ اللهِ الرحمَنِ الرَّحیم آغاز میشود. در آیه 30 آنجا که حضرت سلیمان از ملکه شهر صبا دعوت می کند برای یکتا پرستی ؛ نامه خود را با بسم الله آغاز می کند: ُمِن سُلَیمَنَ وَ اِنَّهُ ُ بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم 30=مضمون نامه: من بنده او سلیمانم و همانا او بخشنده و مهربان است . اینچنین دعوت و رسالت خود را بر ملکه شهر صبا اعلام می دارد. . .. 📚📚📚 📚📚📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 قرآن کریم ✅ آشنایی با فتحه قسمت ا 🔵 علامتها َ ِ ُ حرکات کوتاه ً ٍ ٌ وتنوینها 💠حرکات کوتاه یا(حرکات مادر _َ -ِ- _ُ ) 🔵 فتحه َدر فارسی زِبَر و در عربی فتحه. . 💠چنانکه هر شخصی شنلسه و هویتی دارد : 🌈 هر شخص شناسنامه ای دارد. . ✅ هر چیزی ؛ .. .و یا هر حرفی شناسنامه اے دارد : ❇️ و شناسه فتحه :👇👇 َ در فارسی زِبَر و در عربی نام دارد. 🌈 بالای حرف قرار می گیرد و 💠یک ضرب یا یک حرکت در کشش نه کمتر نه بیشتر 🔵 به حرف دارای حرکت 🔷 فتحه 💠مفتوح=یکبار_گشوده شدن دهان گویند. خَ ⬆️ رَ ↗️ جَ ↗️ =خَرَجَ/ أَ ↗️ کَ ↗️ لَ ↗️ =آکَلَ /رقیق و کم حجم نَ ↗️ صَ⬆️ رَ ⬆️ =نَصَرَ/ نَ رقیق / رَ تفخیم /صَ درشت / 🌴توجه فرماید حرف از حروف الفبا (ص ض ط ظ غ ق خ ر) __ اگر حرکت فتحه َ داشته باشند 💠 هنگام تلفظ حرف درشت و پرحجم به سمت آ ⬆️ تلفظ میشود فقط میزان کشش یک حرکت یا یک ضرب / 👌روی حروف الفبای درج شده تمرین بفرمایید.. 🌴و اگر حرکت فتحه روی مابقی حروف قرار بگیرد : ↗️ صدا متمایل به # یا 👌نَ ↗️ 👌زَ ↗️ 👌ل َ ↗️ = نَزَلَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترازوی عدالت ! هر کس به طریقی بالا می آید ! یکی پایش را بر سر دیگری می گذارد یکی دستش را در جیب دیگری . دیگری دستش را بر زانوی خود میگذارد یکی هم پایش را بر روی تمام احساسات یا وجدانش در آخر کسی در جای خود نمی ماند همه بالا می روند مهم این است وقتی به آن بالا رسیدیم دریابیم چه‌چیزی به دست آوردیم روی چه چیزی پا گذاشته ایم و چه چیز را به چه قیمت از دست دادیم یادتون نره ترازوی عدالتی هم هست!!! 🆔 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📟 🎙فرازی بسیار زیبا و دلنشین از استاد محمد عبدالوهاب طنطاوی 📖آیه تلاوت‌شده: فَأَنزَلَ اْللّٰهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا السُّفْلَىٰ ۗ و کَلِمَةُ اْللّٰهِ هِیَ العُلیَا (سوره مبارکه توبه ، آیه ۴۰) 🌺ببینید و بشنوید و لـذّت ببرید... ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*