عبدالباسط مریم.mp3
23.68M
😍 ده دقیقه رؤیایی با استاد عبدالباسط
سوره مبارکه #مریم
#قرآن
#عبدالباسط
#تلاوت
🕌https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرشب قبل از خواب چند آیه قرآن کریم را گوش کنیم با صدای استاد عبدالباسط بشنویم 😍🌹
🔰✅🔰✅🔰✅🔰✅🔰✅🔰🔰
هدایت شده از کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرشب قبل از خواب چند آیه قرآن کریم را گوش کنیم با صدای استاد عبدالباسط بشنویم 😍🌹
🔰✅🔰✅🔰✅🔰✅🔰✅🔰🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ذکر روز چهارشنبه .
آی زنده، ای پاینده
Wednsday
________🌱__________________
▫️ 30 آبان 1403
▫️ 18 جمادی الاولی🌙 1446
▫️ 20 نوامبر 2024
_____🌱 ____________________
_روز قهرمان ملی
_روز بزرگداشت ابونصرفارابی _روز حکمت و فلسفه
_روز جهانی کودک
_____________☘_____________
کانال بین المللی تبلیغ جلسات و محافل قرآنی و مذهبی مشهد و تمام شهرهای ایران
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
✅ سلام و عرض ادب
روز چهارشنبه زیبایتان به خیر
💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫
✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
✅ آیات صفحه🌹(۲۵۴)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم :
✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
به جمع ما بپیوندید
در ایتا 👇👇👇
🕌🕊https://eitaa.com/gooorrrran
4_5825603939902424693.mp3
954.4K
🔸ترتیل صفحه ۲۵۴ با صدای استاد حامدولی زاده
🔸مقام : بیات
🛑 فایل بدون ترجمه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊
4_5825603939902424694.mp3
1.96M
🔸ترتیل صفحه 254 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊
قرآن ترجمه المیزان
سوره 13
سوره مبارکه الرعد
صفحه 254
۞ مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ ۖ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ۖ أُكُلُهَا دَائِمٌ وَظِلُّهَا ۚ تِلْكَ عُقْبَى الَّذِينَ اتَّقَوْا ۖ وَعُقْبَى الْكَافِرِينَ النَّارُ (35)
حکايت آن بهشتى که به تقواپيشگان وعده داده شده ، [اين است که] از زيرش نهرهاى فراوان جارى است. ميوه اش و سايه اش هميشگى است. آن فرجام کسانى است که تقوا پيشه کردند و فرجام کافران آتش است. (35)
وَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَفْرَحُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ ۖ وَمِنَ الْأَحْزَابِ مَنْ يُنْكِرُ بَعْضَهُ ۚ قُلْ إِنَّمَا أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ وَلَا أُشْرِكَ بِهِ ۚ إِلَيْهِ أَدْعُو وَإِلَيْهِ مَآبِ (36)
و کسانى که به ايشان کتاب آسمانى داديم از آنچه بر تو نازل شده است ، شادمان مى گردند و از اين دسته ها کسانى هستند که بخشى از آن را انکار مى کنند. بگو: <فقط فرمان دارم که خداوند را عبادت کنم و به او شرک نورزم. فقط به سوى او فرا مى خوانم و بازگشتم فقط به سوى اوست>. (36)
وَكَذَٰلِكَ أَنْزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا ۚ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَمَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا وَاقٍ (37)
و اين گونه نازل کرديم آن را که حکم (فرمان ، قانون و . ..) است و به لغت عرب اگر از هواها و آراى نفسانى آنان پيروى کنى ، بعد از آنچه تو را آمده است - که سراسر دانش است - همانا هيچ ياور و نگه دارنده اى از [عذاب ]خداوند براى تو نخواهد بود. (37)
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلًا مِنْ قَبْلِكَ وَجَعَلْنَا لَهُمْ أَزْوَاجًا وَذُرِّيَّةً ۚ وَمَا كَانَ لِرَسُولٍ أَنْ يَأْتِيَ بِآيَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ لِكُلِّ أَجَلٍ كِتَابٌ (38)
و همانا پيش از تو رسولانى را فرستاديم و براى آنان همسران و فرزندان و نسلى قرار داديم و هيچ پيامبرى را نسزد که جز به اذن خداوند ، آيتى (معجزه اى) آورد ; براى هر مدتى امرى ثبت شده و تقدير شده است. (38)
يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ وَيُثْبِتُ ۖ وَعِنْدَهُ أُمُّ الْكِتَابِ (39)
خداوند هر چه را بخواهد محو مى کند و [هر چه را بخواهد] باقى مى گذارد و نزد اوست اساس امر تقدير شده. (39)
وَإِنْ مَا نُرِيَنَّكَ بَعْضَ الَّذِي نَعِدُهُمْ أَوْ نَتَوَفَّيَنَّكَ فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ وَعَلَيْنَا الْحِسَابُ (40)
و اگر بنمايانيم به تو برخى از آنچه به آنان وعده مى دهيم و يا تو را [پيش از آن ]بميرانيم ، جز اين نيست که ابلاغ کردن [وعده ها و پيامها] بر تو است و بر ماست حسابرسى. (40)
أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنْقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا ۚ وَاللَّهُ يَحْكُمُ لَا مُعَقِّبَ لِحُكْمِهِ ۚ وَهُوَ سَرِيعُ الْحِسَابِ (41)
آيا نديده اند که ما به زمين مى پردازيم و از اطرافش ، آن را مى کاهيم و خداوند حکم مى راند در حالى که حکمش را هيچ تعقيب کننده اى [که مانع آن شود ]نيست و او در حسابرسى سريع است. (41)
وَقَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلِلَّهِ الْمَكْرُ جَمِيعًا ۖ يَعْلَمُ مَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ ۗ وَسَيَعْلَمُ الْكُفَّارُ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ (42)
و همان کسانى که پيش از ايشان بودند ، مکر کردند [ولى کار به جايى نبردند]. پس [بدان ]همه مکرها و نقشه هاى پنهانى از آن خداوند است ; زيرا مى داند آنچه را هر فردى به دست مى آورد و به زودى کافران خواهند دانست که فرجام اين سراى از آنِ کيست. (42)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۵۴🌷
قانون های الهی؛ قطعی یا تغییرپذیر؟:
در هر حکومتی، قوانینی حاکم است که آن حکومت بر اساس آنها اداره می شود. فرمانروایی جهان هستی نیز قوانین خاصّی دارد که فرمانروای والامقام آن وضع کرده است. بر اساس این آیه، قوانین الهی و تصمیمات او، دو نوع هستند. نوع یکم، قوانین و تصمیماتی است که بی شک اجرا می شوند و هیچ تغییر و دگرگونی در آن ها رخ نمی دهد؛ مانند ظهور امام زمان یا برپایی قیامت که بنا بر اراده ی قطعی خدا، بدون هیچ شک و شبهه ای به وقوع می پیوندد. آیات قرآن و روایات معصومین، جایگاه این قوانین را «لوح محفوظ» یا «ام الکتاب» برشمرده اند که اشاره ای به علم و دانش خدا در مورد قطعیّت اجرای آنهاست. نوع دومِ قوانین خدا در جهان هستی، قوانین مشروط و تبصره دار است؛ قوانینی که به شروطی اجرا می شود، و با تغییر آن شروط اجرا نمی شود، یا در اجرای آن ها تغییراتی پدید می آید. طبق روایات، جایگاه این قوانین، «لوح محو و اثبات» است که به دانش خدا در مورد احتمال تغییر در این تصمیمات اشاره ای دارد.
برای نمونه، پیشوایان معصوم ما گفته اند که دعا، مقدّرات و تصمیمات خدا را تغییر می دهد. یعنی مثلاً شخصی که به سبب گناهانی، مستحق کیفر خدا شده است، می تواند با توبه و درخواست بخشش از خدا، از عذاب نجات پیدا کند؛ یا بر اساس برخی از روایات، ظهور حضرت مهدی زمان مشخّصی دارد که ممکن است با دعای شیعیانِ آن حضرت نزدیک تر شود ؛ یا پیشوایان ما که آگاه ترین افراد از قوانین خدا هستند ـ به ما فرموده اند که صدقه و کمک به نیازمندان، نیکی به پدر و مادر و انجام کارهای خوب، مدّت عمر انسان را از زمان مقرّر بیشتر می کند و حوادث ناگواری را که قرار است برای انسان اتّفاق بیفتد، برطرف می کند. در روایات معصومین، این تغییر مهم، «بَداء» نامیده شده است. بِداء (آشکار شدن) که یکی از اعتقادات ما شیعیان است، یعنی حوادثی که قرار بوده اتّفاق بیفتد و حتّی برخی از آن ها را پیشوایان دین نیز پیش گویی کرده اند، به سبب تغییر اوضاع اتّفاق نمی افتد و بدینوسیله، خواست قطعی خدا، پس از خواست مشروطش آشکار می شود. در بعضی از روایات می خوانیم که ممکن است برخی از حوادث پیش از ظهور که امامان پیش گویی کرده اند، به سبب تغییر اوضاع اتّفاق نیفتد. شاید یکی از مهم ترین علل وجود قانون های تبصره دار و بداء در جهان هستی، توجّه بیشتر انسان ها به این نکته باشد که آنان می توانند با تغییر رفتار خود و توبه و توجه به سوی خدا، سرنوشت خویش را تغییر دهند و با اراده ی خود، به سرانجام نیکوتری برسند.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊