eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
624 ویدیو
841 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. اصلاح رابطه با امام مهدی ارواحنا فداه 🔸 اگر می‌گوییم: ما را یاری کن؛ 🔹 در مقابل بگوییم: ما هم برای یاری شما آماده‌ایم. «اَللّـهُمَّ اجْعَلْني مِنْ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ» 🔸 اگر می‌گوییم: از ما دفاع کن؛ 🔹 در مقابل بگوییم: ما هم برای دفاع از ولایت آماده‌ایم. مانند شهدا که به راستی از ولایت دفاع کردند «وَ الذّابّينَ عَنْهُ... وَ المُحامينَ عَنْهُ» 🔸 اگر می‌گوییم: حاجات ما را بده؛ 🔹 در مقابل بگوییم: ما هم برای برآورده کردن حاجات و فرامین شما آماده‌ایم «وَ الْمُسارِعينَ اِلَيْهِ في قَضاءِ حَوائِجِهِ» 🔸 اگر می‌گوییم: خدایا امام زمان عجّل الله فرجه را به ما برسان؛ 🔹 بگوییم خدایا به ما توفیق بده تا از زمینه سازان ظهور امام زمان عجّل الله فرجه باشیم. «لَوْ أَنَّ أَشْياعَنا ـ وَفَّقَهُمُ اللّه لِطاعَتِهِ ـ عَلَى اجْتِماعٍ مِنَ القُلُوبِ فِى الوَفاءِ بِالعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقائِنا؛ اگر شیعیان و اتباع ما اجتماع و اتّفاق بر وفای عهدی که سابق با حضرت رسول صلّی الله علیه و آله نمودند می‌کردند از لقای مسرّت بخش ما مأیوس و محروم نمی‌شدند.» [الإحتجاج علی أهل اللجاج، ج۲، ص ۴۹۹] 🔵 اصحاب با وفای امام حسین علیه السلام به ما شیوه ولایت محوری را آموختند و به بهترین وجه ممکن حق امامت را ادا کردند؛ سیدالشهداء علیه السلام در مورد یارانشان می‌فرمایند: 🔺 «فَإِنِّی لا أعْلَمُ أصْحَاباً أوْفَی وَ لا خَیراً مِنْ أصْحَابِی» "بهتر و وفادارتر از اصحاب خودم نمی شناسم..." 🎙 .
. 👈حواسمون باشه اولین امتحانات سنگین ظهور؛ برائتیه و قلبها باید به این مهم محکمِ محکم باشه. کمش نزاریم و غفلت نکنیم مرحوم آیت‌الله سید محمود مجتهدی سیستانی از جدّشان مرحوم آیت‌الله سید علی سیستانی، لعنی را به برخی شاگردان خود آموختند و فرمودند: ♻️🔱ختم این لعن به‌حدّی کارساز است که وقتی پدربزرگمان این لعن را برمی‌داشت، گاهی برایش مکاشفه پیش می‌آمد و ملعون را می‌دید که در قلاده‌های آتشین می‌آید و ضجّه می‌زند که «سید دست بردار که مرا بیچاره کردی»! 🚩🚩🚩این ختم لعن به کرّات و مرّات برای امور ریز و درشت تجربه شده و در صورتی که با باور قطعی و برائت قلبی گفته شود، تردیدی در نتیجه‌دادن آن نیست. 👈و اما ختم «اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتْباعَهُ، فِی کُلِّ لَحْظَةٍ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ، بِعَدَدِ ما أحاطَ بِهِ عِلْمُکَ» 🛑🛑🛑🛑به نیابت از بزرگان و به قصد فرج مولانا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف. ( کمش نزاریم و تو این ایام ختم رو چندین بار به قصد فرج داشته باشیم) .
. 🔰 هرساله وقتی نهم ربیع می رسد، عده ای که از شیعه بودن فقط لعن کردن را یاد گرفته اند ، راه می افتند و در فضای مجازی تا دلشان می خواهد به مقدسات اهل سنت توهین می کنند . در حالیکه اصلا سیره اهل بیت (ع) این نبوده و چنین توصیه ای هم به ما نکردند 👈 می آیند و روایتی را پخش می کنند که امام صادق (ع) در آن فرموده بعد از هر نماز من 4 مرد و 4 زن را لعن می کنم، و این روایت را جواز لعن علنی می دانند!!! اما دو نکته را فراموش کردند که 1️⃣ اولا خود امام هیچ اسمی از این مردها و زن ها نمی آورد و آن اسامی فقط در ترجمه روایت توسط مترجم آمده ، اگر قرار بر لعن علنی بود، خود امام اسامی را می گفت 2️⃣ ثانیا امام فرمودند در نمازهای خودم، نگفتند در ملاء عام و جلوی همه !!!! شما هم اگر می خواهی لعن کنی که ما هم اعتقاد به لعن داریم و آن را جزء فروع دین می دانیم، برو در خلوت این کار را بکن، آیا حتما باید لعن علنی کنی و باعث اختلاف بین شیعه و سنی شوی تا ثواب ببری؟ ⬅️ می روند کلی روایت دیگر می آورند درباره لزوم لعن ظالمین و غاصبین ولایت و... 👈 در جواب می گوئیم بله ، بر منکرش لعنت !!! مگر ما گفتیم لعن نکن ؟ خود ما بارها زیارت عاشورا می خوانیم و در آن ظالمین به اهل بیت (ع) را لعن می کنیم،ظالمین اعم از بنی عباس و بنی امیه تا آن 3 خلیفه ، اما روایت نگفته برو در جامعه ای که شیعه و سنی زندگی می کنند داد بزن و علنی لعن کن !!! می توانی در خانه خودت هم لعن کنی ⬅️ حضرت علی (ع) وقتی به خلافت رسیدند ، در آن مدت حدودا 5 سال خلافتشان ، به مردم گفتند حالا که من خلیفه شدم، لعن علنی کنید ؟ امام چنین دستوری داد ؟ در جامعه ای که هم شیعه زندگی می کنند و هم سنی ، در دورانی که دشمن میلیون ها دلار خرج تفرقه بین شیعه و سنی می کند، کدام منطق عقلی می گوید بیا لعن علنی کن و اختلاف بیانداز ؟؟؟ کاری که دشمن را شاد می کند، با کدام منطق دینی باید انجام شود ؟ با کدام قاعده فقهی و اصولی؟ ⬅️ باز هم می گوییم، روایاتی که این افراد مدام در حال پخش آن هستند، فقط به لزوم لعن می پردازد، اما دیگر نگفته که شیعیان بروند در اماکن عمومی که صدا به دشمن می رسد، لعن علنی کنند !!!!! ما هم لعن می کنیم، اما نه به صورتی که علنی باشد و باعث تفرقه شیعه و سنی شود و همچنین باعث سوء استفاده دشمنان 👈 اگر واقعا ادعای شیعه بودن داریم، طوری رفتار کنیم که اهل سنت را به سمت شیعه متمایل کنیم، نه اینکه آن ها را دشمن شیعه کنیم التماس تفکر .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیعت می‌کنم 🤚🏻.mp3
8.11M
✦ من می‌خوام بیعت کنم با امامم! ✦ بیعت یعنی چی؟ ✦ چجوری با امام غائب میشه بیعت کرد؟ ✦ چه حقوقی با این بیعت، میفته به گردن من؟ 💌 ویژه .
. آیا شیعیان برای به امامت رسیدن امامی، جشن می گرفته اند؟ دو نوع شادمانی برای به امامت رسیدن امام داریم. یک نوع وقتی است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، حضرت علی علیه السلام را به عنوان امام معرفی می کند. برای این امر، مراسم داشتیم و امامان هم بر آن و بزرگداشت آن تأکید کرده اند؛ البته جشنی متناسب با عرف زمانة خودش؛ یعنی وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، حضرت علی علیه السلام را به عنوان امام در غدیر مطرح می کنند که یک حالت عمومی دارد، این همراه خودش، جشن دارد؛ تا چند روز افراد به امیرالمؤمنین علیه السلام تبریک می گفتند؛ حتی بعد از این واقعه هم، وقتی کسی خبردار می شد به آن حضرت تبریک می گفت؛ چون پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرموده بودند که حاضران به غایبان بگویند. حاجیانی که به مناطق خودشان برمی گشتند و این خبر مهم را به منطقة خودشان می رساندند، عده ای که تازه خبردار می شدند باز هم به امیرالمؤمنین علیه السلام تبریک می گفتند. جشن گرفتن در این روز در سیرة علما هم بود است. با اینکه عید قربان و عید فطر از عیدهای اسلامی است؛ اما علاوه بر این دو عید، عید غدیر را بسیار گرامی می داشتند. اما نوع دوم، آغاز امامت، بعد از شهادت امام قبلی است. سیرة اهل بیت علیهم السلام در این مورد چگونه بوده است؟ اول اینکه طبیعی است که ایشان به مناسبت شهادت امام قبلی، محزون بوده اند. شیعیان نزد امام جدید می آمدند و ابتدا شهادت امام قبلی را تسلیت می گفتند و سپس با امام جدید بیعت می کردند. امام علیه السلام با تعابیر مختلف به اینها می گفتند خوشحال باشید که با ما هستید و شیعیان هم خوشحال بودند که گمراه نشده اند و امام بعدی را شناخته اند و مثلاً هفت امامی نمانده اند؛ به خصوص تا زمان امام رضا علیه السلام که سرآغاز دوازده امامی شدنِ شیعه است؛ یعنی ما هفت امامی و شش امامی داریم، اما هشت امامی نداریم؛ هر کسی امام رضا علیه السلام را پذیرفته است بقیة ائمه را هم قبول کرده و دوازده امامی شده است. البته اهل بیت علیهم السلام در یک فضای حزنی زندگی می کردند و می فرمودند بنی امیه برای ما عید نگذاشتند؛ بنابراین سیرة آنها بیشتر به تسلیت و حزن متمایل بوده است. بنابراین با نزدیک شدن به ایام نهم ربیع الاول، آغاز امامت یگانه منجی عالم بشریت و سخن از بیعت با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ برای کسی احساس غریبی پیش نیاید؛ زیرا تجدید عهد و بیعت برای جریان امامت امام علیه السلام چیز جدیدی نیست و با توجه به این که امام این عصر امام مهدی علیه السلام هستند و شیعیان هر لحظه منتظر ظهور ایشان هستند باید در مناسبت های مختلف علاوه بر تجدید پیمان قلبی به دنبال فراگیری وظایف خود در زمان غیبت باشند. ضمنا اصل بزرگداشت آغاز امامت ولی‌عصر(عج)، عنوانی عرفی است و ریزبینی‌های عقلی درباره آن جایی ندارد. اگر توصیه به جشن میلاد ائمه(ع) یا آغاز امامت، مستقیماً از ناحیه شرع مقدس اسلام بیان شده بود، جای آن بود که برای تعیین آن دقت عقلی می‌کردیم. ولی هنگامی که این‌گونه بزرگداشت‌ها موضوعی عرفی و جهت احترام و یادآوری ذکر امام زمان(ع) است، باید ببینیم عرف مردم چه روزی را برای آغاز رهبری و امامت قرار می‌دهد. در عرف اجتماعی تمام ملل، به خاطر احترام به رهبر پیشین، روز بعد از رحلت او، برای رهبر جدید جشن و بزرگداشت گرفته می‌شود. پس معرفی نهم‌ربیع را به عنوان سال‌روز آغاز امامت ولی عصر (عج) اشکالی ندارد، همچنان‌ که عالم بزرگ شیعه سید بن طاوس بر این امر تأکید دارد. سید بن طاوس گوید: ...فيكون ابتداء ولاية المهدي ع على الأمة يوم تاسع ربيع الأول فلعل عظيم هذا اليوم و هو يوم تاسع ربيع الأول لهذا الوقت المفضل و العناية بالمولى الأعظم [المعظم‏] المكمل. 📚إقبال الأعمال؛ ج‏2 ؛ ص598
. نهم ربیع الاول چه خبر است در خصوص جعل مناسبت در این روز مطالب ذیل برای همه مسلمین اعم از شیعه و سنی تبیین می گردد. ۱. طبق نقل جناب ابن خلکان در "وفیات الاعیان "از بزرگان اهل سنت؛ ۹ ربیع الاول روز ولادت 《حضرت مولانا حجت ابن الحسن الزکی العسکری علیه السلام است . این عالم عامه چنین می نویسد : "ابوالقاسم م ح م د بن الحسن العسکری ثانی عشر الائمه الاثنی عشر علی اعتقاد الامامیه المعروف بالحجة المنتظر و القائم و المهدي ...ولد تاسع شهر ربيع الاول". لذا طبق این نقل؛ اهل سنت نیز باید شادمانی نمایند و شیعیان نیز باید این احتمال را با واقعیت آغازی دیگر بر امامت امام الحی القائم المهدی عجل الله تعالی فرجه به اقامه شادی بپردازند . ۲. این که برخی می گویند شهادت پدر به جهت امامت پسر تبریک ندارد و مثال به شهادت امامان دیگر می زنند قیاسی غلط است ؛زیرا امام زمان ما حی القائم است اما ائمه دیگر شهید هستند فتامل. برای همین در فقه ما در روز ۹ ربیع دادن اطعام و پخش شربت و شیرینی و... مستحب است ،به خلاف فردای شهادت سایر امامان و راز این تفاوت تبیین شد . ۳. روز نهم ربیع روز قتل شخصیت معروف نیست ، جزء این که مرحوم مجلسی نقل می کند روز قتل عمر بن سعد ملعون است. مرحوم علامه مجلسی رضی الله عنه ،به نقل از شیخ مفید اعلی الله مقامه می‌ نویسد: عمر بن خطاب در روز دوشنبه، ۲۶ ذی‌الحجه ضربه خورد و در ۲۹ ذی‌الحجه از دنیا رفت و همه شیعه و سنی بر این مطلب اجماع دارند. شیخ مفید در تبیین وقایع ماه ذی‌الحجه، ۲۶ ذی‌الحجه را روز مجروحیت عمر بن خطاب و روز ۲۹ این ماه را روز درگذشت وی می‌داند. 👈بنابراین، عبارات مسار الشیعه خلاف نقلی است که مجلسی در زادالمعاد آورده است و جالب‌تر این که کفعمی خودش قتل عمر را در ۲۶ ذی‌الحجه دانسته و مجلسی ، همین قول او را در بحارالانوار هم آورده است. لازم به تذکر است: در مسار الشیعه شیخ مفید رضی الله عنه ،مطلبی درباره نهم ربیع نگفته و شیخ مفید هیچ مناسبتی را در این روز نقل نکرده است؛ بلکه برخلاف قول مشهور، شهادت امام حسن الزکی علیه السلام را روز چهارم ربیع‌الاول دانسته و بنابراین آغاز خلافت حضرت حجت را از همین روز چهارم دانسته است. ۴. درباره مطلب جعلی "رفع القلم " در این روز ؛ ضمن این که این سخن با قرآن و روایات و عقاید شیعه تناسبی ندارد ؛بلکه صد در صد تناقض دارد ؛ باید عرض شود: دو راوی این حدیث مجهول هستند . بنا بر نقل علامه مجلسی، حدیث مذکور را سید بن طاووس از شخصی به نام «ابْنُ أَبِی الْعَلَاءِ الْهَمْدَانِیُّ الْوَاسِطِیُّ» وَ «یَحْیَی بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ حُوَیْجٍ الْبَغْدَادِیُّ» نقل می‌کند، در حالی که همین جریان را شیخ حسن بن سلیمان حلی از مُحَمَّدِ بْنِ الْعَلَاءِ الْهَمْدَانِیِّ الْوَاسِطِیِّ (و نه ابن ابی العلاء) وَ یَحْیَی بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ جَرِیحٍ (و نه حویج) الْبَغْدَادِیِّ، نقل می‌کند؛ یا نعمت‌الله جزایری به جای یحیی بن محمد بن جریح از یحیی بن احمد بن جریح نقل می‌کند. بنابراین در مشخصات هر دو راوی این حدیث، در این کتب، اختلافی وجود دارد. اما نکته تأمل‌برانگیز در بررسی سند این حدیث ذکر نکردن راویان مذکور با هر دو عنوان در منابع رجالی است. چنانچه رجالیون نامی از آن ها در آثار خود نداشته‌اند و از این‌رو هر دو راوی «مجهول» شناخته می‌شوند. ۵. جماعتی که می گویند آغاز امامت حضرت حجت علیه السلام جشن ندارد بلکه ما برای قتل دشمنان اسلام جشن می گیریم بفرمایند چرا روز هلاکت《عمرو بن عبدود 》در جنگ خندق را جشن نمی گیرند . مگر پیامبر صلوات الله علیه و آله نفرمود : امروز کل اسلام به مقابله با کل کفر رفته است فتامل. 👈۶.حضرت امام باقر علیه السلام می‌فرمایند:«بنده خدا روز قیامت محشور شود و (با اینکه در دنیا) دستش به خونی آلوده نشده (و خونی نریخته) به اندازه یک حجامت یا بیشتر خون به او بدهند و بگویند: این سهم تو است از خون فلان کس؟ عرض می‌کند: پروردگارا! تو خود می‌دانی که همانا جان مرا گرفتی (و در آن حال) من خون کسی را نریخته بودم (و هیچ خونی به گردنم نبود؟). خداوند فرماید: آری تو از فلانی روایتی چنین و چنان شنیدی و به ضرر او بازگو کردی، پس زبان به زبان به فلان جبار (و ستمکار) رسید و بدان روایت او را کشت، و این بهره تو از خون او است» "فیقول : بلی سمعت من فلان روایة کذا و کذا فرویتها علیه فنقلت حتی صارت الی فلان الجبار فقتله علیها و هذا سهمک من دمه " والله المستعان سید حسین خادمیان 🌸
. آيا حديث رفع قلم در مورد نهم ربيع صحت دارد❓؟ ✅پاسخ 1️⃣اولا: مستند اين مطلب روايتي در كتاب بحارالانوار ج31 ص125 مي باشد. از نظر سندي ضعيف بوده و در كتب منابع حديثي متقدم وجود ندارد و كتاب بحارالانواركه كتاب متاخر و از جوامع روايي است نه منابع روايي؛ ذكر كرده است. پس از نظر سندي صحيح السند نمي باشد و در كتب معتبر و منابع اوليه ذكر نشده است... 2️⃣ثانيا: اينكه بگوييم روز نهم ربيع روز آزادي است و قلم نوشتن گناه برداشته شده ..هيچ محققي از اين حديث چنين برداشتي نكرده است. چرا كه مخالف نص صريح قرآن و روايات مي باشد... ضمنا در همان روايت اين روز به عنوان روز تزكيه و دوري از گناه و توبه و انابه و عبادت ذكر شده است.كه با رفع قلم به آن معنا منافات دارد... 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 اگر ما بخواهيم اين روايت را حمل بر صحت كنيم و دنبال معنا و تفسير درست باشيم بايد بگوييم طبق روايات در ايام ديگر كه مهلت نوشته شدن گناهان براي مومنان هفت ساعت است و بعد از هفت ساعت گناه نوشته ميشود و هفت ساعت مهلتي براي توبه است تا در نامه عمل گناه نوشته نشود. 📕الكافي ج2 ص437 در نهم ربيع الاول كه آغار امامت قطب عالم امكان است.و روز عيد است و مبارك و با عظمت است؛ اين مدت به سه روز افزايش مي يابدو مهلت زيادي داده ميشود...تا شخص در صورت گناه مهلت و فرصت بيشتر براي توبه بيابد.و نامه عملش گناه نوشته نشود... پس حديث مذكور برفرض صحت سندي هيچ دلالت و بلكه اشاره اي به آزادي گناه وفحاشي و ناسزاگويي و...ندارد و به نظر مراجع تقليد اين اعمال جايز نمي باشند.... .
. شعر مهدوی و برائتی ( نهم ربیع الاول ) به شادی ِ دل خوبان، به فَرْحَةُ الزّهرا به ضرب خنجرِ پیروز، اَلْعَجَلْ مولا! کُنون که فاطمه شاد و غدیرِ ثانی شد بیا نجات بده خلق را از این دنیا بزن سر از تنِ ابلیس، پیش چشم همه برای شادی ِ کامل ترِ بتول، بیا بیا نخست، خودت را ز غم، رهایی بخش به انتقامْ گرفتن ز دشمنان خدا بیا و آن دو قَذِر را ز خاکْ بیرون کِش بِزَن شرر، تنشان را بریزشان دریا مِنَ الْاَزَل به ابد، لعن بر عدو... بشمار بُوَد هویّت من، این برائت از آنها رسید صبح " امامتْ رسیدن " اَت تبریك مَتَی نَراك؟ کی آیی ز راه، مولانا! گذار بر سرِ جانْ بر لبانِ وصلت، دست گذار بر نظرِ تشنگان رویت، پا "غریب" واژه‌ی تلخیست در ستایش تو ببخش از این که غریب‌اَت زدم صدا آقا! بیا و جان بده از نو مَعالم ِ دین را بیا تمام کُن این در به درْ شدن ها را به سالروزِ دركْ رفتنِ عدو، سوگند به شادی ِ دل خوبان، به فَرْحَةُ الزّهرا ✍ پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱
. 1⃣ ویژگی های ظاهری یاران امام زمان : امام محمد باقر(علیه السلام) می فرماید : 📋《أَصْحَابُ اَلْمَهْدِيِّ شَبَابٌ لاَ كُهُولَ فِيهِمْ إِلاَّ مِثْلَ كُحْلِ اَلْعَيْنِ وَ اَلْمِلْحِ فِي اَلزَّادِ وَ أَقَلُّ اَلزَّادِ اَلْمِلْحُ》 ♦️اصحاب حضرت مهدى(ع) همگى جوان هستند و پير در ميانشان نيست، مگر به اندازه سرمه چشم و به اندازه نمك زاد و توشه، و كمترين زاد و توشه سفر آنان، نمك است.(۱) 👤امام علی(ع) در روایتی می فرماید : 📋《كَاَنِّى اَنظُرُ اِلَيهِم وَ الزِّیُّ واحِدٌ، وَ القَدُّ وَاحِدٌ، وَالجَمَالُ وَاحِدٌ، وَ اللِّبَاسُ وَاحِدٌ》 ♦️گويا آنان را مى نگرم که همگی زىّ و شکل و هيأت يكسان دارند و دارای قد و قامت برابر در جمال و برازندگی و دارای لباس یکسانند.(۲) 👤امام محمد باقر(ع) می فرماید : 📋《وَ اَللَّهِ ثَلاَثُ مِائَةٍ وَ بِضْعَةَ عَشَرَ رَجُلاً فِيهِمْ خَمْسُونَ اِمْرَأَةً يَجْتَمِعُونَ بِمَكَّةَ عَلَى غَيْرِ مِيعَادٍ قَزَعَاً كَقَزَعِ اَلْخَرِيفِ يَتْبَعُ بَعْضُهُمْ بَعْضَاً》 ♦️سوگند به خدا! سیصد و اندی مرد می آیند، که در میانشان پنجاه نفر زن هستند، در مکه اجتماع می کنند، بی آنکه قبلاً وعده داده باشند، آمدنشان مانند ابرهای پاییزی است که پشت سر هم می آیند.(۳) 📚منابع : ۱)الغیبه شیخ طوسی، ص۴۷۶ ۲)الملاحم و الفتن ابن طاووس، ص۱۲۲ ۳)بحارالانوار مجلسی، ج۵۲، ص۲۲۲