eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
607 ویدیو
834 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. بوسیــدن پای صل الله علیه وآله وسلم فرمود: «کسی که پای مادرش را ببوسد؛مثل این است که آستانه کعبه را بوسیده است». و نیز فرمود:«هر کس پیشانی مادر خود را ببوسد،از آتش جهنم محفوظ خواهد ماند». ✨روزی مردی نزد پیامبر(ص) آمد و عرض کرد:من تمام گناهان را انجام داده ام،ایا راه توبه برای من هست؟ فرمود:ایا پدر و مادرت زنده اند؟گفت:تنها پدرم زنده است. فرمود:به پدر خود احترام و نیکی کن؛تا خداوند تو را ببخشد. وقتی که آن مرد رفت،حضرت به اطرافیانش فرمود:«ای کاش مادرش زنده بود».(بحارالانوار، ج 71 🔰حضرت محمد(ص) فرمودند: همانگونه که دعای پیامبران در مورد امت خودشان مستجاب است، دعای پدران نیز در حق فرزندانشان مستجاب است».
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان های عبرت آموز ۱۴(تلنگر آمیز) داستان پندآموز حاج مرشد چلویی 🎙حجت الاسلام مسعود عالی
. ❤️❤️میدونی اعتماد به خدا یعنی چی؟ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ(ع) ﺍﺯ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﺍی ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﺩﺭ ﻣﺪﺕ یک ﺳﺎﻝ ﭼﻘﺪﺭ ﻣﻴﺨﻮﺭی؟ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﮔﻔﺖ : ﺳﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺟﻌﺒﻪ ﺍی ﻛﺮﺩ... ﻭ ﺳﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﻧﻬﺎد!!! ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺖ یک ﺳﺎل... ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺟﻌﺒﻪ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺩﻳﺪ ﻛﻪ ﻓﻘﻂ یک ﻭ ﻧﻴﻢ ﺩﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺭﺩﻩ !! ﭘﺲ ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﺍﺯ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﭘﺮﺳﻴﺪ ﭼﺮﺍ؟ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﮔﻔﺖ: ﭼﻮﻥ وقتیکه ﻣﻦ ﺁﺯﺍﺩ ﺑﻮﺩﻡ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ داشتم ﺧﺪﻭﺍﻧﺪ ﺭﻭﺯی ﻣﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻣﺮﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﻤﻴﻜﻨﺪ... ﻭلی وقتی ﺗﻮ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﺟﻌﺒﻪ ﻧﻬﺎﺩی، ﺑﻴﻢ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﺮﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ کنی! ﭘﺲ ﺩﺭ ﺧﻮﺭﺩﻧﻢ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ﻛﺮﺩﻡ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﻢ ﻳﻜﺴﺎﻝ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﻐﺬﻳﻪ ﻛﻨﻢ !!! ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ میفرمایند: ﻫﻴﭻ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﺍی ﺑﺮ ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ مگر آنکه روزی او بر عهده خداست... ماهيان از آشوب دريا به خدا شكايت بردند، دريا آرام شد و آنها صيد تور صيادان شدند!! آشوب های زندگی حكمت خداست. ازخدا، دل آرام بخواهيم، نه دريای آرام! دلتان همیشه آرام.... .
Ganjineh Marefat 25.mp3
1.78M
🔘 داستان جوانان خلافکار 🎤 حاج منصور ارضی 🔹 🔸 ۱۳۸۸
. ‍ ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🔖حُرِّه دختر حلیمه سعدیه، خواهر رضاعى نبى ‌اکرم صلی‌الله علیه و آله روزى به کاخ حکومتى ثقفى وارد شد. حجاج از طرز برخورد او که خیلى وزین و بى‌اعتنا بود فهمید که یک زن معمولى نیست. بعد از اینکه او را شناخت از او سؤال کرد: تو حُرّه دختر حلیمه سعدیه اى؟ گفت: بلى حجاج گفت: مدتى در انتظار دیدار تو بودم زیرا به من خبر رسیده که تو على را برتر از صحابه ٔ‌پیامبر [صلی‌الله علیه و آله] میدانى و او را بر ابوبکر ، عمر ، عثمان ، ترجیح مى‌دهى؟ حرّه گفت: نه تنها از صحابه، بلکه از تمام افرادى که از صحابه بهترند ، بالاتر و بهتر میدانم ! حجاج گفت: مقصود خویش را روشنتر بیان کن. کیست که بالاتر از اصحاب پیغمبر باشد؟ حرّه گفت: بهتر از اصحاب پیغمبر بسیارند از جمله آدم ، نوح ، لوط ، ابراهیم ، موسى ، سلیمان و ... حجّاج ناراحت شده و گفت: واى برتو ، چقدر ادّعاى بزرگى کردى که على [علیه‌السلام] را از بعضى انبیاء بالاتر و برتر شمردى اگر در این باره دلیل و برهانِ قوى اقامه نکنى تو را خواهم کشت. 🔻حرّه با کمال شهامت، به قرآن شریف تمسک کرد و براى هر یک از ادّعاهاى خود دلیل قاطع از کلام خدا ، اقامه کرد و چنین گفت: اى حجّاج قرآن درباره حضرت آدم میفرماید: 📖وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى ،آدم عصیان کرد ولى درباره حضرت على علیه‌السلام و خانواده‌اش میفرماید : 📖وَ کانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُوراً سعى و کار شما مورد تقدیر و ستایش است. بعلاوه، خداوند متعال حضرت آدم را در بهشت آزاد گذاشت و فقط او را از گندم ممنوع کرد و فرمود: 📖وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَه نزدیک این درخت نروید ولى او با همسرش، به نزدیک آن درخت رفتند و از آن خوردند. امّا على عليه‌السلام در عین حالیکه تمام نعمتها بر او حلال بود اما از نان گندم هم نخورد. 🔻حجاج با صداى بلند گفت: اَحْسَنْتِ... اَحْسَنْتِ ؛ بعد از او تقاضا کرد که برترى حضرت امیر عليه‌السلام را بر نوح و لوط بیان کند. حرّه گفت: خداوند به عنوان مثال براى کافران زنهاى لوط و نوح پیامبر را نامبرده که به آن دو بزرگوار، خیانت کردند گر چه همسر دو پیغمبرند، امّا این باعث رفع عذاب آنها نخواهد شد. روز قیامت به هر دو خطاب میشود: داخل شوید، به همراهى آنانکه داخل آتش‌اند امّا حضرت على عليه‌السلام را همسرى است که خشنودى او خشنودى خداست و خشم او خشم خداست. 🔻حجاج گفت: اَحْسنتِ یا حرّه! قبول کردم امّا دلیل برترى على عليه‌السلام را بر ابراهیم بیان کن حُرّه گفت: خداوند درباره حضرت ابراهیم در قرآن می‌فرماید: 📖 وَ اِذْقالَ اِبْراهیمُ رَبِّ اَرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوْتى قالَ اَوَلَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبى خدایا به من بنمایان که چگونه مردگان را زنده مى کنى خطاب رسید: مگر تو ایمان نیاورده اى؟ عرض کرد، بلى ایمان آورده ام ولى می‌خواهم که مطمئن شوم خدا هم به او نمایاند. امّا على علیه‌السلام جمله‌اى را فرمود که دوست و دشمن آنرا نقل کرده‌اند حضرت در جواب صعصعة بن صوحان که وقتى پرسید: یا امیرالمؤمنین تو بالاترى یا حضرت ابراهیم؟ فرمود: ابراهیم علیه‌السلام براى اطمینان قلبى خودش به خداوند عرضه داشت: «رَبِّ أرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوتى» امّا من آنچنان اطمینان دارم که اگر پرده‌هاى غیبى از مقابل من برداشته شود بر یقین من افزوده نخواهد شد. 🔻حجاج گفت: آفرین بر تو اى حرّه، استدلال بسیار خوبى کردى، حالا بگو برترى على بر موسى(علیه‌السلام) چیست؟ حرّه گفت: حضرت موسى وقتیکه در دفاع از مظلوم یکى از یاران فرعون را کشت و به‌ او خبردادند که طرفداران فرعون میخواهند تو را به قتل برسانند. 📖فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً یَتَرَقَّبُ او در حالیکه میترسید، از مصرخارج شد و به سوى مدین رفت. امّا حضرت امیر علیه‌السلام در المبیت به‌جاى پیامبر[ صلی‌الله علیه و آله] خوابید و جان خود را بدون واهمه فداى پیامبر کرد، این درحالى بود که خطر قتل او حتمى بود این عمل آن حضرت مورد تقدیر خداوندى قرار گرفت که میفرمایند: 📖 وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّه بعضى از مردم جان خود را براى رضاى خدا مى‌فروشند. 🔻حجاج گفت: احسنتِ، حالا دلیل خویش را بر فضلیت على علیه‌السلام نسبت به حضرت سلیمان (علیه‌السلام) بیان نما حرّه گفت: حضرت سلیمان به خداوند عرضه داشت : 📖رَبِّ اغْفِرْلى و هَبْ لى مُلْکاً لایَنْبَغىِ لاَِحَدٍ مِنْ بَعْدى پروردگارا! مرا ببخش و ملک و سلطنتى به من کرامت فرما که سزاوار احدى بعد از من نباشد. امّا على علیه‌السلام درباره دنیا و بیزارى از ریاست آن فرمود: 💠 هَیْهاتَ ! غُرّى غَیْرى لاحاجَةَ لى فیک قَدْ طَلَّقْتُک ثَلاثاً لارَجْعَةَ اى دنیا ! از من دور شو و غیر مرا فریب ده من نیازى به تو ندارم من تو را سه طلاقه نموده‌ام و رجوعى در آن نیست. 📗بحار الانوار.ج۴۶. ص ۱۳۴ ۱۳۵ ۱۳
1. ضرورت حدیث.mp3
4.11M
قسمت اول : حجه الاسلام و المسلمین : موضوع صحبت ، بیان و بررسی احادیث و روایات موضوعی پیرامون : بکاء ، کربلا ، امام حسین ( علیه السلام ) ، مرثیه و مقتل مولا ... می باشد چرا درمداحی ، خصوصا روضه خوانی باید از احادیث استفاده کنیم ؟ این موضوع آنقدر اهمیت دارد که گفته اند : یک مداح ، حتی اگر از الفاظ این احادیث ، به خاطر اینکه عربی بلد نیست ، نمیتونه استفاده کنه ... لذا از مضمون و محتوای آن ، باید استفاده کنه ... چه در قالب نثر ، و چه در قالب نظم ... ۱
2. ارتباط با مخاطب.mp3
9.52M
قسمت دوم : حجه الاسلام و المسلمین : روضه خوانی ، یک ارتباط دوطرفه است ، یعنی مداح و مستمع ، هر دو سهم مساوی دارند ، به این « ارتباط موثر با مخاطب » در بیان احادیث بهش میگن : « مُناشَدَة » ۲
قسمت دوم : حجه الاسلام و المسلمین : یکی از اصول و فنون روضه خوانی ، ارتباط موثر با مستمع می باشد ، روضه خوانی ، کتاب خوانی نیست ، روضه خوانی ، دکلمه ی پشت تریبون نیست ، روضه خوانی ، نطق پیش از دستور مجلس نیست ، حتی روضه خوانی ، سخنرانی نیست ... چون در تمام اینها ، است ، و فقط ما از مستمع میخواهیم که باشه و گوش بده ... هیچ کدام اینها روضه خوانی نیست ... حتی روضه خوانی ، مقتل خوانی نیست ، چون در مقتل خوانی هم ، ما ازمستمع میخواهیم که فقط شنونده باشد و گوش بدهد ... روضه خوانی : است ، یعنی هم مستمع ، اینجا سهم مساوی دارد ، هم گوینده ، و اگر سهم مستمع لحاظ نشود ، این جلسه دچار فرسودگی و کسالت خواهد شد ، و جالب اینجاست که ائمه معصومین ( علیهم السلام ) هم ، دقیقا از همین مدل ، یعنی « ارتباط موثر با مخاطب » ، استفاده کرده اند که در بیان احادیث بهش میگن : « مُناشَدَة » ، یعنی یک نفر داره صحبت میکنه ، با این تفاوت که سخنرانی نیست ، خطبه خوانی هم نیست که مردم فقط شنونده باشند ، بلکه از تک تک مستمعین در قالب اعترافی که میگیره ، آنها را هم به زبان وامیدارد ، مجبورمیکند تا واکنش و عکس العمل نشان دهند ... پس « مُناشَدَة » یعنی یک ارتباط دوطرفه و نزدیک با مستمع ... تعریف روضه خوانی هم بر اساس بیان میشود اگر کسی برای خودش ، آمدو مثل این آوازه خوان ها بصورت شروع کرد به خواندن و کاری به زمزمه گرفتن از مردم نداشت ، کاری به عکس العمل و شرایط مستمع نداشت ... این آدم اگر زیباترین حنجره عالَم را هم داشته باشد ، این جلسه اسمش روضه خوانی موفق وتاثیرگذار نیست ... نمونه روضه خوانی موفق دوطرفه را خداوند به حضرت جبرئیل (ع) یاد داد تا برای پیامبران و انبیاء الهی (ع) بخواند ... ۳
3. احادیث موضوعی.mp3
6.47M
قسمت سوم : حجه الاسلام و المسلمین : بعد از اینکه پذیریفتیم ، درمداحی ، خصوصا روضه خوانی باید یک ارتباط عاطفی بین گوینده وشنونده برقرار شود تا مستمع با دل و جانش شما را همراهی نموده ، زمزمه کند و اشک بریزد ، یادآوری کردیم که نمونه ساده آن « گفتگوی کلامی » است و در پایان به این مرحله رسیدیم که بهترین نوع حرف زدن و ارتباط گرفتن با مردم ، استفاده از می باشد ، یعنی با کلام معصوم (ع) با مردم حرف بزن ... ۴