eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. در غدیر، پیامبر دست علی را بالا بُرد؛ و از آن روز، ذکرِ «اشهد ان علیا ولی الله» شد واجب‌ترین مستحب شیعه. .
09- molae ghambar-shoor-seyed reza narimani_1395-7-4-10-54.mp3
9.24M
📋 مولای قنبر ، میزان داور (ع) ویژه کربلایی سیدرضا نریمانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مولای قنبر ، میزان داور به روز محشر 'مولانا حیدر2' فاتح خیبر ، ساقی کوثر نفس پیمبر ، 'مولانا حیدر2' علی، کی غیر از تو مولا بابای ساداته پدرسادات، علی علی یا اسدالله مُهر عبادات، علی علی یا اسدالله علی، کعبه هم از سینه‌چاکای درگاته قبله‌ی حاجات، علی علی یا اسدالله مُهر عبادات، علی علی یا اسدالله روح طاعات علی تو دو دنیا ، باری تعالی پرچمتون رو برده بالا عشق طه ، حضرت زهرا نقش نگینش یامرتضی ابوالعجائب، علی علی یا اسدالله همیشه غالب، علی علی یا اسدالله "علی، علی علی علی" غائب و حاضر ، باطن و ظاهر به رب مجاور 'مولانا حیدر2' نصیر و ناصر ، امیرِ قادر ذکر منابر 'مولانا حیدر2' علی، چاکِ گریبانت مطلع خورشیده رحیم و رحمان، علی علی یا اسدالله همه‌ی قرآن، علی علی یا اسد الله علی، چشم تو دروازه‌ی شهر توحیده امیر ایمان، علی علی یا اسدالله همه‌ی قرآن، علی علی یا اسدالله شاه مردان علی سرور و سالار ، حیدر کرار شده از عطرت عالم سرشار بین کفر و توحید دادار تو می‌کِشی خط با ذوالفقار ابوالعجائب، علی علی یا اسدالله همیشه غالب، علی علی یااسدالله "علی علی علی علی" ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ .
. اگر میخواهید ارزش و قیمتِ ولایتِ امیرالمؤمنین را در روز غدیر خم بدانید ، به همین بسنده کنم که پای این ولایت، شخصیتی مثل حضرت زهرا جانش را نثار کرده ... .......... ✅حضرت رسول اکرم(ص) در سال دهم هجری، نامه‌ای به اسقف نجران (ابو حارثه) نوشت، و طی آن، مسیحیان نجران را به دین اسلام دعوت کرد. «نجران» که در مرز حجاز و یمن قرار گرفته، در آغاز طلوع اسلام تنها منطقه مسیحی‌نشین در حجاز (عربستان) بود. نماینده پیامبر اسلام(ص)، صهیب بن سنان، نامه را به اسقف مسیحیان نجران رساند. او پس از خواندن نامه، شورایی مرکب از شخصیت‌های مذهبی و غیرمذهبی تشکیل داد، که وارد مدینه شوند و از نزدیک با پیامبر آخرالزمان(ص) دیدار کنند و دلایل نبوت ایشان را مورد بررسی قرار دهند. هیئت مسیحیان نجران متشکل از ۶۰ نفر به مدینه رفتند. نمایندگان نجران پس از دیدار با پیامبر(ص) با او به مباحثه و تبادل نظرات و افکار پرداختند و در مورد مسیح(ع) و مریم(س) و خدا به گفتگو نشستند، که در نهایت آنان به رسول اکرم(ص) گفتند : گفتگوهای شما ما را قانع نمی‌کند! در این هنگام جبرئیل نازل شد و آیه مباهله را آورد و پیامبر(ص) را مأمور کرد، تا با کسانی که با او مجادله می‌کنند، به مباهله برخیزد. آن آیه چنین است : 📋《فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِين》 ♦️به آنها بگو : بیایید ما فرزندان خود را دعوت می‌کنیم، شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت می‌نماییم، شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود دعوت می‌کنیم، شما نیز از نفوس خود را، آنگاه مباهله می‌کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار می‌دهیم.(۱) نمایندگان نجران از رسول اکرم(ص) وقت خواستند و قرار شد فردای آن روز به مباهله بروند. روز مباهله طبق نقل شیخ مفید، پس از فتح مکه (سال هشتم هجری) و قبل از حجة الوداع (سال دهم هجری) در روز ۲۴ ذی الحجه رخ داده است.(۲) رسول اکرم(ص) و نمایندگان نجران، توافق کردند که مراسم مباهله در نقطه‌ای خارج از شهر مدینه، در دامنه صحرا انجام بگیرد. اسقف مسیحی به نمایندگان نجران گفته بود، در مراسم مباهله نگاه کنید، اگر محمد(ص) با فرزندان و خانواده اش برای مباهله آمد، از مباهله با او بترسید و اگر با یاران و سربازان آمد با او مباهله کنید. رسول اکرم(ص) به همراه امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) به سمت صحرا رفت. اسقف هنگام دیدن آنان گفت : آنان که با محمد(ع) هستند، کیستند؟ گفتند : آن که پیش روی اوست، پسر عموی او و شوهر دخترش و محبوب‌ترین خلق نزد اوست؛ آن دو طفل، فرزندان اویند از دخترش؛ و آن زن، فاطمه(س) دختر اوست که عزیزترین خلق، نزد اوست. اسقف در این هنگام گفت : من صورتهایی را می بینم که اگر از خدا تقاضا کنند، که کوهها را از جا برکند، چنین خواهد کرد. هرگز با آنها مباهله نکنید، که هلاک خواهید شد و یک مسیحی تا روز قیامت بر روی زمین باقی نخواهد ماند. پس با دیدن این صحنه هیأت مسیحی از مباهله امتناع ورزید و اسقف اعظم مسیحیان به رسول اکرم(ص) گفت : یا اباالقاسم! ما با تو مباهله نمی کنیم، بلکه مصالحه می کنیم. پیامبر اسلام(ص) نیز با آنها بر پرداخت جزیه مصالحه نمود.(۳) همچنین در روایت دیگری آمده است که پیامبر اسلام(ص) پس از امتناع هیأت مسیحی از مباهله چنین فرمود : 📋《أَمَا وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَوْ لَاعَنُونِي مَا أَحَالَ اللَّهُ لِيَ الْحَوْلَ وَ بِحَضْرَتِهِمْ مِنْهُمْ بَشَرٌ إِذاً لَأَهْلَكَ اللَّهُ الظَّالِمِينَ‌》 ♦️اما قسم به خدایی که جانم در دست اوست، اگر آنها با ما ملاعنه می کردند، خداوند سالى را بر من سپرى نمى‌كرد مگر اينكه كسى از آنان باقى نمى‌ماند و در اين صورت خدا ستمگران را هلاك می کرد.(۴) 📚منابع: ۱)سوره آل عمران، آیه ۶۱ ۲)الارشاد شیخ مفید، ج۱، صص۱۶۶-۱۷۱ ۳)تفسیر نمونه مکارم شیرازی، ج۲، ص۵۷۸ ۴)شواهد التنزیل حاکم حسکانی، ج۱، ص۱۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. امام صادق علیه السلام فرمود: روز قيامت، زنى زيبا آورده مى‌شود كه به خاطر زيبايى‌اش فريب خورده است. زن مى‌گويد: خدايا! مرا زيبا آفريدى و گرفتار شدم. مريم عليه السلام، آورده مى‌شود و گفته مى‌شود: «تو زيباترى يا اين؟ او را زيبا قرار داديم و فريفته نشد». و نيز مرد زيبايى آورده شود كه به خاطر زيبايى‌اش فريفته شده و مى‌گويد: پروردگارا! مرا زيبا آفريدى و چنين، گرفتار زنان شدم. در اين هنگام، يوسف عليه السلام آورده مى‌شود و به وى گفته مى‌شود: «تو زيباترى يا اين؟ او را زيبا قرار داديم و فريفته نشد». و مصيبت‌زده‌اى را مى‌آورند كه به خاطر مصيبت، در فتنه افتاده است و مى‌گويد: پروردگارا: گرفتارى‌ام را فراوان كردى و چنين، فريب خوردم. آنگاه، ايّوب آورده شود و به وى گفته مى‌شود: «گرفتارى تو بيشتر بود يا اين؟ وى، گرفتار شد و فريب نخورد».(۱) توجیه گناه، گناه را عادی و جامعه را به انجام آن تشویق می کند و زشت را زیبا جلوه می دهد، توجیه گناه همان عذر بدتر از گناه است. هیچ گناهی به سنگینی «توجیه گناه» نیست، زیرا گنهکار معترف، غالباً در فکر توبه است، ولی توجیه گر در فکر سرپوش نهادن بر گناه است که نه تنها در صراط توبه نیست، بلکه او را در گناه جری تر می کند. توجیه گناه یک بیماری و یک بلای عمومی است که به صورت های مختلف جلوه کرده و خواص و عوام را از صراط مستقیم، منحرف می کند و خطر بزرگ آن، این است که راه های اصلاح را به روی گنهکار می بندد و گاه واقعیت ها را در نظر او مسخ و دگرگون می سازد. . ➖بر اساس آیه ۲۶۸ سوره «بقره»، شیطان هنگام انفاق يا اداى زكات، انسان را از فقر و تنگدستى می ترساند، از این رو خداوند در قرآن می فرماید: «شيطان شما را [به هنگام انفاق] وعده فقر و تهيدستى مى دهد». در واقع خداوند مردم را آگاه می كند كه خوددارى از انفاق به جهت ترس از تهيدستى، فكرى غلط و از وسوسه هاى شيطانى است چون در نگاه اول انفاق و بذل مال، چيزى جز كم شدن مال نيست و اين همان نظر كوته بينانه شيطانى است، لذا بلافاصله مى‌‏فرمايد: «شيطان شما را وادار به معصيت و گناه مى‌ كند». ➖گاه مؤمنان ضعیف الایمان براى فرار از جنگ، خدمت پیامبر(ص) مى آمدند، و به این عنوان که خانه هاى ما در و دیوار درستى ندارد و آسیب پذیر است، صحنه را خالى مى کردند: «وَ یَسْتَأْذِنُ فَرِیقٌ مِنْهُمُ النَّبِیَّ یَقُولُونَ إِنَّ بُیُوتَنا عَوْرَةٌ وَ ما هِیَ بِعَوْرَة إِنْ یُرِیدُونَ إِلاّ فِراراً»؛ (و گروهى از آنان از پیامبر اجازه مى خواستند و مى گفتند: خانه هاى ما بى حفاظ است!، در حالى که بى حفاظ نبود؛ آنها فقط مى خواستند [از جنگ] فرار کنند.(۵) ➖ عصر جاهلیت نیز، براى توجیه جنایت بزرگ «فرزند کُشى» مى گفتند: از این مى ترسیم که در جنگ ها دختران ما به دست دشمنان بیفتند، غیرت ناموسى ما ایجاب مى کند که نوزادان دختر را زیر خاک پنهان کنیم!، و گاه مى گفتند: اگر فرزندانمان زنده بمانند، قادر بر تأمین زندگى آنها نیستیم. ➖گاه به این بهانه، که اگر ما به جنگ رومیان برویم، ممکن است زیبارویان رومى، دل ما را بربایند، و به حرام بیفتیم! اجازه عدم شرکت در جنگ را از پیامبر(ص) مى خواستند: «وَ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ ائْذَنْ لِی وَ لا تَفْتِنِّی»؛ (بعضى از آنها مى گویند: به ما اجازه ده [تا در جنگ شرکت نکنیم] و ما را به گناه نیفکن(۶) ➖شیطان نیز با یک مقایسه غلط، نافرمانى صریح خود را در برابر خداوند توجیه کرد گفت: (من از او بهترم؛ مرا از آتش آفریده اى و آدم را از گل!)؛ چگونه ممکن است موجودى شریف تر براى موجودى پست تر سجده کند! «أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِی مِنْ نار وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِین». (۷) 🔶
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. #توجیه_گناه امام صادق علیه السلام فرمود: روز قيامت، زنى زيبا آورده مى‌شود كه به خاطر زيبايى‌اش فر
. 💠داستان امام صادق (ع) شنید که مردی شهرت به تقوی پیدا کرده است. روزی آن مرد را مشاهده کرد که جمع زیادی از عوام اطراف او را گرفته بودند . پس آن مرد از مردم کناره گرفت و تنها به راهی حرکت کرد؛ امام (ع) ناظر کارهای او بود . پس از زمانی کوتاه امام دیدند او جلو یک دکان نانوائی ایستاد ، و دو نان مخفیانه برداشت و به راه افتاد . پس از چند قدمی از دکان میوه فروشی دو عدد انار برداشت و به راهش ادامه داد . پس از پیمودن مسافتی نزد مرد مریضی رفت و نانها و انارها را به وی داد و به مقصد خود خواست برود ، امام (ع) خود را به آن مرد رساند و فرمود: امروز از تو عمل شگفت انگیزی دیدم ، و آنچه را دیده بود برایش نقل کرد ! آن مرد گفت : گمان می کنم تو امام صادق (ع) هستی ؟ فرمود : آری ، گفت : با آنکه فرزند پیامبری ، افسوس که چیزی نمی دانی ؟ فرمود : چه جهلی از من دیده ای ؟ گفت : مگر نمی دانی خداوند در قرآن فرموده: «مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا وَمَن جَاءَ بِالسَّیِّئَةِ فَلَا یُجْزَىٰ إِلَّا مِثْلَهَا وَهُمْ لَا یُظْلَمُون»هر کار نیکی انجام دهد ده حسنه دارد و هر که گناهی کند جز یک گناه برایش ننویسند [انعام/۱۶۰] از این جهت به حساب من دو نان و دو انار دزدیده ام ، مجموعا چهار گناه محسوب می شود ، و آنها را در راه خدا داده ام می شود چهل حسنه . چهار گناه را از چهل حسنه کم کنند سی و شش حسنه برایم باقی می ماند ، و تو از این حسابها نمی دانی ! امام فرمود : «ثکلتک امک انت الجاهل بکتاب الله، اما سمعت انه عزوجل یقول:إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ» مادرت به عزایت بنشیند این تو هستی که جاهل به کتاب خداوندی، مگر این آیه از قرآن را نشنیدی که می فرماید:خدا از پرهیزگاران قبول اعمال کند [مائده/۲۷] تو چهار گناه کردی و مال مردم را دزدیدی و چهار گناه دیگر کردی که بدون اجازه به دیگران دادی ، پس هشت گناه نمودی و هیچ حسنه ای هم نداری . بعد حضرت به اصحابش فرمود : «بمثل هذا التاویل القبیح المستکره یَضِلونَ و یُضِلون…؛ به مانند این گونه توجیه های زشت و ناپسند، مردم را گمراه می کنند و خود گمراه می شوند.» 💠داستان شهید دستغیب، داستانی را نقل می‌کند، بخشی از این داستان در عیون اخبار الرضا(ع) هم آمده است. عبدالله بزاز نیشابوری می‌گوید در ماه رمضان به خانۀ حمید بن قحطبۀ طوسی رفتم، هنگام ظهر برایش غذا آوردند و مشغول خوردن شد. گفتم چرا غذا می‌خوری؟ گفت من امیدی به آخرتم ندارم، روزه گرفتن برای من فایده ندارد، چرا روزه بگیرم؟ گفتم چرا امید نداری؟ گفت یک شب هارون من را صدا زد گفت: تا چه اندازه در اطاعت من حاضری؟ گفتم: به جان و مال، تو را مطیع و فرمانبردارم، مرا رخصت داد برگردم. بعد از اندکی دوباره مرا احضار کرد و پرسید اطاعت تو نسبت به من چگونه است ؟ گفتم: فرمانبرداری می‌کنم به جان و مال و فرزند و عیال. بار سوم هم مرا طلبید و این بار گفتم تو را به جان و مال و فرزند و دین خود اطاعت می‌کنم. لبخند زد گفت این شمشیر را بگیر و هر چه این غلام گفت انجام بده. آن غلام، من را به خانه‌ای برد که سه اتاق در بسته داشت و یک چاه در وسط حیاطش بود، درها را باز می‌کرد افرادی که زندانی بودند همه سید اولاد پیغمبر و بی‌گناه بودند، غلام گفت اینها را یکی یکی گردن بزن. می‌گوید من همه را گردن زدم و به چاه انداختم، آخرین کسی که می‌خواستم به قتل برسانم گفت نزد رسول خدا (ص) وقتی از تو بپرسد برای چه شصت تن از اولاد مرا مظلوم و بیگناه کشتی چه پاسخ خواهی داد و چه عذری خواهی آورد؟ من یک‌کمی تنم لرزید ولی باز هم او را به قتل رساندم. فَإِذَا کَانَ فِعْلِی هَذَا وَ قَدْ قَتَلْتُ سِتِّینَ نَفْساً مِنْ وُلْدِ رَسُولِ اللَّهِ فَمَا یَنْفَعُنِی صَوْمِی وَ صَلَاتِی وَ أَنَا لَا أَشُکُّ أَنِّی مُخَلَّدٌ فِی النَّارِ بعد می‌گوید من که شصت تن از اولاد رسول خدا (ص) را مظلوم و بی‌تقصیر کشته‌ام؛ نماز و روزه، مرا چه فایده بخشد؟ یقین دارم که پیوسته در جهنم خواهم بود. آن فرد می‌گوید من این داستان را برای امام‌رضا(ع) نقل کردم، امام‌رضا(ع) فرمود: گناه یأسِ این فرد، بالاتر از گناه سر بریدن آن تعداد از اولاد پیغمبر(ص) است. (۸) ــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.الكافي، ج۸ ص ۲۲۸. ۲.زخرف/۲۰ ۳.الفقيه/ج۴/ص۳۸۱ ۴.احزاب/۶۷. ۵.احزاب/۱۳. ۶.توبه/۴۹. ۷.اعراف/۱۲ ۸.گناهان کبیره، شهید دستغیب شیرازی، ج۱،ص۸۶ .
4_5832539122379526478.pdf
4.54M
📜 متن PDF زمزمه یا واحد سنگین ۱۰ شب مخصوص محرم ۱۴۰۲ 👈 👈 🔺سبک و شعر : ۴
4_6034880804130132255.mp3
6.22M
👆 صوت یا واحد سنگین ۱۰ شب مخصوص محرم ۱۴۰۲ 🔺سبک و شعر : ۴
4_5997004333655265462.mp3
6.37M
💿 صوت زمینه یا شور ۱۰ شب مخصوص محرم ۱۴۰۲ 🔺سبک و شعر : ۳
زمینه و شور محرم۱۴۰۱.pdf
5.27M
📜 متن PDF زمینه و شور ۱۱ شب مخصوص محرم ۱۴۰۱ 👈 🔺سبک و شعر : ۱
زمینه و شور دهم محرم ۱۴۰۱.mp3
4.44M
💿 صوت نوحه زمینه ۱۱ شب مخصوص محرم ۱۴۰۱ 🔺سبک و شعر : ۱
واحد محرم۱۴۰۱.pdf
3.52M
📜 متن PDF واحد سنگین ۱۱ شب مخصوص محرم ۱۴۰۱ 👈 🔺سبک و شعر : ✍ ۲
▪️ ▪️محترمه مثل عباس علی... ▪️🎤
delbar-baba-porkave.mp3
1.88M
▪️شور حضرت رقیه س ▪️محترمه مثل عباس علی... ▪️
4_5800733953249772715.mp3
8.98M
رعایت نکاتی مهم در مورد صدا برای شب‌های محرم دگزامتازون تزریق نکنید‼️ 🎤
. قرار قلب فاطمه عزیز کل عالمه گل بریزید ولادتِ آقا امام کاظمه بویش۳ تا به سما رفته است رویش۳ به مرتضی رفته است امید همه دلها عزیز آل طاها باالحوائجِ ما مولا یا ابالرضا مولا یا اباالرضا وارث کوثر و غدیر دل به محبتش اسیر عیدی امشبت رو از حضرت معصومه بگیر نامش۳ ذکر مناجات ما بامش۳ قبله ی حاجات ما عالم زنده از دمت توی اوجه علمت روزی ما میرسه از دست با کرمت مولا یا ابالرضا همه گدای در تو به زیر بال و پرتو حاجتامونو میگیریم از پسر و دختر تو عالم۳ ریزه خورِ کرمت جانم۳ به گنبد و حرمت قسمت و روزیمون کن ای عزیز عالمین یه سفر کربلا یه سفر کاظمین 👇