هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارسال غذا به شهر «الدریهمی» یمن با موشک!
🔹ارتش یمن برای کمک به نیروها و ساکنان محاصره شده شهر الدریهمی در غرب یمن، اقدام به شلیک موشک به این شهر میکند ولی این موشکها منفجر نمیشود بلکه غذا و مایحتاج آنها از آرد، گوشت تا لباس و غیره را به دست محاصره شدگان میرساند.
🔹ارتش یمن هر هفته دو روز اقدام به شلیک ۸ الی ۹ موشک و بعضا ۱۰ موشک به این شهر میکند و تاکنون بیش از ۲۵۰۰ موشک شلیک کرده است. یمنیها نام «موشک غذایی» را به این موشکها گذاشتهاند.
@TasnimNews
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
آقای احسان ولدان.mp3
51.8M
🎧 صوت نشست زنده: جمهوری پولی: همه میتوانند پول بیشتری داشته باشند(الزامات فعالسازی حلقههای میانی در نظم پولی کشور)
👤جناب آقای احسان ولدان؛ پژوهشگر شبکه جامع علمی قصد
🗒 | #صدای_جامع
🖥 hgaam2.ihu.ac.ir
┄┅─═◈═─┅┄
🆔 @hgaam2
🆔@farhanghi_E
🔊 روابط عمومی سومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی📚
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
🖊تولید ناخالص داخلی شاخص رفاه نیست...
محاسبه رفاه یک ملت از مسیر محاسبه رشد اقتصادی ممکن نیست. به تعبیر یکی از منتقدان مفهوم رشد اقتصادی، قهرمان GDP شهروندی است که سیگار پشت سیگار روشن میکند، بیماری سرطان گرفته و تحتدرمان است، همسرش را طلاق داده و مهریهاش را پرداخت کرده، خودرویش در یک تصادف زنجیرهای آسیب دیده و باید هزینه تعمیر سنگینی بپردازد، در حال خوردن فستفود پشت فرمان و چتکردن با گوشی است. چه، همه این هزینهها به رشد اقتصادی کشور کمک میکند! اینکه رشد اقتصادی را ملاک رفاه قرار دهیم و سپس با اضافهکردن چند مفهوم مثل «فقر» و «بیکاری» و «محیطزیست» و «منابع طبیعی» از «کیفیت رشد» سخن بگوییم، «شترگاوپلنگ»ی ساختهایم که هیچ قسمتش با دیگر بخشها تناسب ندارد.
تعلق ایدئولوژیک به GDP را باید کنار گذاشت. شاخصهای قابلاعتنایی برای سنجش رفاه ابداع شده که میتوان با آنها شروع کرد و توسعهشان داد. برای نمونه، موسسه «Redefining Progress» شاخصی با عنوان GPI برای سنجش رفاه تعریف کرده است که میتواند هم یک شروع خوب و هم یک تجربه مناسب برای تعریف یک شاخص علمی مبتنی بر الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت باشد.
شاخص GPI برخلاف GDP تلاش میکند که هزینه و فایده سرمایههای انسانی، اجتماعی، طبیعی و... را محاسبه کند. GPI با هزینههای مصرفی فرد/ خانوار شروع میکند و سپس آن را بر اساس نابرابری درآمدی تعدیل میکند؛ ارزش کار در خانه، مراقبت از فرزندان و کار داوطلبانه را به آن اضافه میکند؛ ارزش دریافت خدمات از زیرساختهای موجود در خانهها را اضافه میکند؛ ارزش دریافت خدمات از خیابانها و بزرگراهها را اضافه میکند؛ هزینههای زمان از دست رفته برای تفریح، فروپاشی خانوادهها، زمان صرفشده برای رفت و آمدها، و کمکاریها را کسر میکند؛ هزینههای جرایم، تصادفات و استهلاک کالاهای مصرفی بادوام را کسر میکند؛ هزینه تخریب محیطزیست، آلودگی هوا، آلودگی آب، تخلیه لایه ازن، آلودگی صوتی، از دست رفتن زمین کشاورزی، جنگلزدایی، تالابزدایی و... را کسر میکند؛ و نهایتا این محاسبه را با تشکیل سرمایه خالص و استقراض خارجی خالص تعدیل میکند.
@syjebraily
هدایت شده از تمدننگار | شکوهیانراد
✴️ بنیاد راکفلر در سند «سناریوهایی برای آیندهی تکنولوژی و توسعهی بینالملل» مورخ ماه می سال ۲۰۱۰، به طرح سناریوی پاندمی جهانی پرداخته که برای کنترل آن از قویترین و بروزترین تکنولوژیهای سایبرنتیکی و هوش مصنوعی استفاده شده است ( سناریوی Lock Step)
💢 نکتهی مهم آنکه در صفحهی ۱۹ سند مذکور در خصوص چگونگی پایان پاندمی پس از اعمال کنترلهای هوشمند به بهانهی سلامت مردم اذعان میدارد:
The Pandemic Faded..
[بعد از مدتی] پاندمی محو شده...‼️
🔶🔹 و امروز در برنامههای مختلف نظیر خندوانه، شاهد محو شدن پاندمیای هستید که وقوع و اعلامش هم همین مقدار، غیر علمی و رسانهمحور بوده است.
اگر هر بخش از پروتکلها، اعم از دارو، واکسن و ... را عامل پایان پاندمی میدانید؛ لازم است به مسائل بینالمللی کلانتر و #زیرکانهتر نگاه کنید.
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از دروس خارج استاد میرباقری
فلسفه اصول 032 27-02-01.mp3
16.63M
🔷فلسفه اصول
📢 صوت جلسه ٠۳۲
سه شنبه 1401/02/27
🔹تبیین تفاوت مقیاس مواجهه با مسائل در فقه سنتی و فقه حکومتی با تطبیق بر نگاه مرحوم آیه الله مؤمن در مسئله «جمعیت»
#صوت_فلسفه_اصول ۰۳۲
@mirbaqeri_dars
هدایت شده از دروس خارج استاد میرباقری
فلسفه اصول 33 28-02-01.mp3
20.47M
🔷فلسفه اصول
📢 صوت جلسه ٠۳۳
چهارشنبه 1401/02/28
🔹تبیین تفاوت مقیاس مواجهه با مسائل در فقه سنتی و فقه حکومتی با تطبیق بر نگاه مرحوم آیه الله مؤمن در مسئله «جمعیت»
#صوت_فلسفه_اصول ۰۳۳
@mirbaqeri_dars
هدایت شده از حسرت به دلان تشییع تاریخی "سید شهداء المقاومه"❤️
10.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️واقعا کوتاه نگری به مسائل اقتصادی جامعه هست که آدم فکر کند که سیاست تعدیل ساختاری برخاسته از IMF که از دولت سازندگی تا دولت تدبیر و امید در کشور اجرا شده و مراکز تصميم ساز مثل بدنه سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و وزارت نفت با این تفکر زندگی کرده اند، به یک باره و بوسیله انتخاب دولت انقلابی برداشته شده است! همه مان به دولت باید کمک کنیم تا انقلابی در ساختار اقتصادی کشور در مقابل تفکر نئولیبرالیسم صورت بگیرد.
#صندوق_بین_المللی_پول
#بچه_های_شیکاگو
#نئولیبرالیسم
#بحران_نیلی
@jebhetse
نگاهی کمی متفاوت به مساله خودرو:
وقتی از مردم عادی میپرسم که اگر یک خودرو در حد دناپلاس اتومات با قیمت پایین تر از قیمت موجود، داشته باشید راضی هستید؟ اعلام رضایت میکنند
همین خودرو اگر دهه هشتاد در ایران تولید میشد میگفتیم ایران جزء بهترین خودروسازهای دنیا در رده خودروهای اقتصادیست
اما بعلت سرعت توسعه تکنولوژی و البته تحریمهایی که دچارش شدیم، این فاصله زمانی وجود دارد. زمانی مردم پیکان سوار میشدند و وقتی پراید آمد با اشتیاق سوار پراید شدند. بعد که سمند آمد اولین مرتبهای که تاکسی سمند سوار شدیم حس عجیبی داشتیم
چند سال دیگر دناپلاس اتومات هم میشود همان پیکان
اینجا سه مساله وجود دارد
1. احساس نیاز دائمی به تغییر و به روز بودن
رسانه اجازه نمیدهد شما از وضعیت فعلی خود راضی باشید. کتابها و مقالاتی که در زمینه تبلیغات بازرگانی و مُد نوشته شده با صراحت میگویند ما باید کاری کنیم که مصرف کننده دائما از وضعیت فعلی اش ناراضی باشد
اگر برای این تغییر و به روز شدن حدی نگذاریم هیچ وقت رضایت به دست نمی آید. عده ای لاکچری باز دائما حال ما را نسبت به وضعیت موجودمان خراب میکنند. اینجاست که بی نیازی و قناعت یک فضیلت اخلاقی می شود برای رسیدن به رضایت و آرامش حقیقی.
خودرو یک کالای مورد نیاز در دنیای امروز است (که قبل از این نیاز نبوده و ممکن است در آینده هم نیاز نباشد) اما حد این نیاز چیست؟ دقیقا باید چه انتظاری از یک خودرو داشت؟ قطعا این انتظار باید حد و اندازه داشته باشد. از یک حد پایین تر و بالاتر قطعا افراط (اتراف) و تفریط (اتلاف) است
مثلا چند سال پیش مقام معظم رهبری در مورد خودرو 200 میلیونی فرمودند که استفاده از این خودرو اسراف و حرام است. چرا باید با وجود چنین حکم صریحی در مورد مصرف خودرو باز هم عده ای خودروهای چند میلیاردی را تبلیغ کنند؟
از طرفی خودروهایی مثل پراید و... میتوانند مصداق اتلاف باشند
2. مساله سرعت. یکی از ویژگیهای تمدن غرب سرعت است. سرعتی سرسام آور که معلوم نیست مقصدش کجاست. سرعت هم دو جنبه دارد.
1. سرعت حرکت
2. سرعت تغییر
یکبار از خود بپرسیم سرعت 70 کیلومتر در ساعت چه اشکالی دارد که باید با سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت کنیم؟
قطعا با سرعت 70 کیلومتر در ساعت تصادفات منجر به مرگ و میر از سالانه 20 هزار نفر به زیر 1000 نفر هم میرسد.
مثلا از قم به تهران میخواهیم سفر کنیم. فرق یک ساعت و دو ساعت چقدر است؟ در آن یک ساعت که زودتر میرسیم چه گلی به سر دنیا خواهیم زد؟
آن هم با این هزینه گزاف (جان 20 هزار نفر)
در مورد سرعت در تغییر هم همین است. اینکه در دنیا هنوز برخی خودروهای سی چهل سال پیش را سوار می شوند عیبش چیست؟ چرا باید زمان استفاده از یک خودرو به زیر 7 سال برسد؟ البته میدانید که این مساله طراحی شده است و اتفاقی رخ نداده
خلاصه در مسیر تمدن سازی باید تکلیفمان را با سرعت مشخص کنیم
3. اثرات جانبی منفی (NEGATIVE EXTERNALITY)
با بررسی تجربه یک قرن اخیر به راحتی میتوانیم مشاهده کنیم که اثرات منفی تولید و مصرف خودرو در دنیا چه اثرات وحشتناکی بر محیط زیست داشته است. آلودگی های بی شماری که از تولید تا مصرف و دفع خودرو وجود دارد نادیده گرفته می شود
علت این نادیده انگاشتن اولا سود سرشاری است که به جیب سرمایه داران و بنگاه های بزرگ تولید خودرو در دنیا دارد. ثانیا لذتی است که مردم در کوتاه مدت می برند و به خاطر آن مسائلی مثل عدالت بین نسلی را نادیده میگیرند.
هزینههای جانبی تولید خودرو را نسلهای آینده پرداخت میکنند
البته این مساله فقط مربوط به خودرو نیست و تقریبا در تمام کالاها و خدمات صنعتی این مسائل وجود دارد. پیشنهاد میکنم مستند STORY OF STUFF را با دقت ببینید تا متوجه این نکته بشوید که در مسیر پنجگانه استخراج، تولید، توزیع، مصرف و دفع مواد چه اتفاق وحشتناکی می افتد.
سخن پایانی اینکه بیائید بجای درگیر شدن در جزئیات مسائل اجتماعی و اقتصادی، قدری تمدنیتر و عمیقتر به مسائل نگاه کنیم و چشم هایمان به ظواهر تمدنی غرب آنقدر خیره نشود که حقیقت را نادیده بگیریم. تکنولوژی پاک قابل تولید است اگر وابستگی فکریمان را کنار بگذاریم و تفکر مستقل داشته باشیم
مستند دوبله شده داستان مواد
اثر آنی لئونارد https://rahdio.blog.ir/post/story-of-stuff
💠 @h_abasifar
در باب #خودتحقیری!
موضوع: تصادف!
بارها شنیده اید که میگویند خودروهای ایران ارابه مرگ هستند و علت مرگ و میر جادهای را کیفیتِ پایین خودرو و باز نشدن ایربگ و ... بیان میکنند. در مقام مقایسه هم به آمار پایین کشته شدگان در کشورهای غربی و بالابودن تعداد کشته های ایران اشاره میکنند.
اما بیائید به 8 عدد زیر نگاه کنیم
1. میانگین تصادفات ایران 530000
2. میانگین تصادفات فرانسه 60000
3. جمعیت ایران 85 میلیون
5. جمعیت فرانسه 67 میلیون
5. میانگین کشته شدگان ایران 19000
6. میانگین کشته شدگان فرانسه 3000
7. درصد مرگ نسبت به تصادف ایران : 3.5 درصد
8. درصد مرگ نسبت به تصادف فرانسه : 5 درصد
تصاویر مربوطه: https://eitaa.com/h_abasifar/1287
فرهنگ رانندگی در ایران به شدت افتضاح است و قوانین پیش گیری کننده به شدت ضعیف هستند. میدانم که عدهای الان میگویند علت تصادفات زیاد کار نکردن ترمزها و جاده و ... است. اما واقعیت این است که اینها بیشتر بهانه های واهی است برای فرار کردن از انجام "کار سخت"
تغییرات فرهنگی و اجتماعی
وقتی دو خودرو با سرعت های بالا به یکدیگر برخورد میکنند، هیچ ایربگ و اتاق محکمی در رده خودروهای اکونومی جلوی کشته شدن سرنشینان این خودروها را نمیگیرد. (بعید میدانم خودروهای لوکس هم جلوگیری کنند)
خلاصه آنکه در جنگ شناختی علیه جمهوری اسلامی ایران بهترین گزینه استفاده از مساله "خودرو" است. مساله خودرو بیشتر از آنکه یک مساله اقتصادی و صنعتی باشد تبدیل به یک مساله سیاسی و اجتماعی شده است.
تبدیل به ابزاری برای خودتحقیری ایرانیان شده است.
سالهاست که مقام معظم رهبری در مورد #تولید و حمایت از تولید فریاد زدهاند اما هر مرتبه که در این مورد با نخبگان و مردم صحبت میشود عده ای پراید را در چشم گوینده میکنند. در صورتی که میدانیم بسیاری از محصولات ایرانی حقیقتا قابل دفاع هستند به لحاظ قیمت و کیفیت.
تولید تنها راه نجات کشور است و نه راهکار جایگزینی وجود دارد و نه میتوان بی توجه به این موضوع بود. هر چه به این موضوع بی اعتنایی کنیم در باتلاق سختی فروخواهیم رفت که انتها نخواهد داشت. وابستگی بیشتر و معضلات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی سنگین تر.
#تولید #اقتصاد #استقلال
💠 @h_abasifar