eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
همه رفتند امامت سوی اهل خیمه باز آمد بدون یار و نصرت سوی اهل خیمه باز آمد سوار مرکبت گشتی انا العباس سردادی امیدی بی‌نهایت سوی اهل خیمه باز آمد نمی‌دانم که می‌زد ناله "ادرک اخا" اما شکسته مردی از شط سوی اهل خیمه باز آمد نمی‌دانم چه شد در کربلا بعد از تو عباسم دوباره بُهت و وحشت سوی اهل خیمه باز آمد نمی‌دانم چه ترسی از تو در جان حرامی بود تو رفتی! هتک حرمت سوی اهل خیمه باز آمد چگونه پشتِ مولایت مثال کوه بودی که شکسته قد و قامت سوی اهل خیمه باز آمد نیامد سوی اهل خیمه آبی و خودت دیدی غبار حزن و غربت سوی اهل خیمه باز آمد عمود خیمه‌ات افتاد و شد عید حرامی‌ها نگاهی از خیانت سوی اهل خیمه باز آمد ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
وَ كُلُّكُمْ عاص لاَِمْري غَيْرُ مُسْتَمِع لِقَوْلي، قَدِ انْخَزَلَتْ عَطِيّاتُكُمْ مِنَ الْحَرامِ وَ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرامِ، فَطَبَعَ اللّهُ عَلى قُلُوبِكُمْ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حضرت زینب کبری سلام الله علیها در کاخ یزید: وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهِينٌ (آل عمران 178) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکتب‌خانه حسین(ع) دیدن این صحنه یک لذت عجیب و غریب داره...البته نه فقط به خاطر ذکر حسین... پسر تا دید پدرش از پشت میز اومده پایین، همون وسط اجرا از بلندی اومد پایین که پدر بالاتر باشه! ولو دو پله! دوست دارم همه دنیا بشینند و باهم محاسبه کنند که این یک دقیقه چقدر می‌ارزه؟ و برای خلق این صحنه‌ی پدر و پسریِ سرشار از عشق، ادب و احترام که بوی حسین هم گرفته چقدر هزینه شده؟ اگر زحمات شبانه‌روزی یک مادر برای تربیت این فرزند که ابداً قابل قیمتگذاری نیست رو حساب نکنیم، خرجش کلاً چند تا روضه و هیئت بوده! اونم بدون یک قرون هزینه! اینجور چیزها در دستگاه محاسباتی دو دو تا چهار تای درآمد-هزینه قابل محاسبه نیست! چون این دستگاه دو بُعدی، بُعدهای زیادی کم داره، از فرهنگ و ادب و احترام گرفته تا عشق و ایثار و فداکاری و ... فقط خواستم بگم در این مکتب‌خانه که خدا رو شکر همگی درش تلمذ کردیم و می‌کنیم و تا آخر عمر خواهیم کرد، درس ادب و احترام هم مثل بقیه درس‌ها برقراره... 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از محسن قنبریان
۷-جبهه حسین.mp3
29.68M
🔘 جبهه حسین(ع) جلسه هفتم حجت الاسلام قنبریان دهه محرم ۱۴۰۳ ❓آیا شیعه-سنی هیچوقت مرز نبوده و نیست؟! • وقتی مذاهب مختلف شکل گرفت؛ تشیع (اعتقادی و مناسکی) مرز شد • روایاتی از امام صادق(ع)؛ رئیس مذهب • مرز هویتی آری؛ جبهه تقابل نه! روایت امام صادق(ع) • اگر مذهبی پوشش ارباباً من دون الله شد، فرق می کند! • امپراطوری عثمانی - حکومت صفویه؛ در این فضا بود • صفویه، ایران را به ما برگرداند با تشیع! - البته از جهاتی غیر از این ایراداتی به شاهانش وارد است. • شیعه قالتاق؛ جنگ شیعه و سنّی با برائت و سبّ/ اما عمل به سیره خلفاء! - نمونه ها در حوزه سیاست، زن و... - جملات عجیب شهید مطهری در اینباره ☑️ @m_ghanbarian
پر شد از انواعِ شیطان پلید دور آن رجاله ی ملعون یزید هر یکی از آن یکی بی اصل تر هر یکی آن دیگری را بُد پدر هر کدام از هر چه حیوان پست تر هرچه پستی بیشتر شد مست تر شد یزید از شوق اینان بی قرار گفت پر کن ساقی و جامی بیار روز بد مستی ست ما را جام ده می به این سلطان خون آشام ده گفت سوغاتی که آورده مرا هان چه آوردید از کرب و بلا هر چه در این جنگ غارت کرده اید زانِ شاه است و شماها برده اید هر که غارت کرده هرچه از حسین پیش ما خواهد شد او چون نور عین می دهم هر چیزی از دشت بلا پیش ما آرید هم وزنش طلا شد به پا در کاخ شامی ولوله شد بلند از مرد و زنها هلهله هر کسی آمد جلو با دست پر مثل وقتی آب می بیند شتر یک نفر شمشیر داد و دیگری نیزه ای آورد از نام آوری آن یکی را بود یک خنجر به دست آن یکی را خنجری دیگر به دست پیش آمد یک نفر از آن میان جای سجده روی پیشانی عیان یک زره را کرد تقدیم امیر گفت یا رب این غنیمت را بگیر من نخواهم از تو ای شه سیم و زر حق دهد پاداش من را بیشتر دیگری آمد سپر در دست بود داد او را شه طلا و مست بود هر که از اصحاب، غارت کرده بود از جهاز رزم و تیغ و تیر و خود پیش آورد و طلایش را گرفت مزد پستی و دغایش را گرفت ناگهان آمد به نعلینی کسی گفت سهمم بیشتر باشد بسی زد صدایش با تعجب شاه شام از چه بیش است این غنیمت ای غلام گفت این نعلین حُر لشکر است شد جدا از ما و با دشمن نشست شد به ناگه همهمه در جمعیت حر چگونه دیده این را مصلحت؟ کز سپاه حق شده ناگه جدا با حسین بن علی شد همصدا؟ ناگهان از تخت خود پا شد یزید برق از چشمانِ مستش می پرید زد به شمشیرش سر سرباز را تا نگوید بین مردم راز را اینکه یک فرمانده چون حُر زین طرف رفته آن سو می برد از ما شرف... گفت دیگر از برای شاه خویش هان چه آوردید پیش آرید پیش پیش آمد یک حرامی مذهبی با مهار اسب آن شبه نبی گفتش ای ارباب شامی ها بگیر این مهارِ اسب حیدر را بگیر چون نماند از او و اسبش هیچ چیز شد تنش چون هر چه بر تن ریز ریز هم علی بود و پیمبر در زمین انتقام بدر و خیبر شد چنین سکه ها بر روی او پاشید شاه کل کشیدند از چنین لطفی سپاه پیش آمد بعد از او پستی دگر با قبایی کوته و خونین به بر شد یزید از دیدن او خنده رو گفت آخر قصه ی این را بگو گفتش این را یک جوان پوشیده بود یک جوانی کش زره بر تن نبود چون حسن در جنگ شد فریادِ او قاتل ازرق شد و اولاد او نوجوانی بود اما مرد بود لشکر ما را خزانی سرد بود جسم او آخر شد از هم بند بند داد واعماه از او می شد بلند می شنید این قصه ها را مو به مو آمده هم خشم و لبخندش به رو گفت ساقی باز جام تلخِ می تا شود این ماجرای تلخ طی چشم مستش دید در دستی علم گفتش آن را هم بیاور پیش، هم این علم را هان بگویید از که هست؟ رد شمشیری ندارد جای دست گفت این را تشنه ای در دست داشت اذن جنگیدن ولی با ما نداشت آمد آبی را بگیرد از فرات تا دهد طفلان عطشان را نجات تیرباران شد کنار علقمه ناله می زد یا علی یا فاطمه شد کُلَه خود از سرش یک آن جدا یک نفر آمد جلوتر بی هوا- گفتش این خودِ اباالفضل است این چون که افتاد از سرش روی زمین سدی از لشکر سر راهش زدیم هم عمودی بر سر ماهش زدیم چون پدر شد فرق او از هم جدا شد برادر را کمر زین غم دو تا شد یزید از این خبر خوشحال تر شد خیالش راحت از خشم پسر گر که بود عباس زنده بعد از این نام شامی پاک می شد از زمین گفت دیگر چیست ما را در بساط؟ غیر مشک خالی از آب فرات پیش شه آورد انگشتی نهاد گفت این انگشتر خیرالعباد از پیمبر برده بود ارث این یکی می مکید آن را به وقت تشنگی یک نفر هم کرد در آن قوس و کش گوشوار کوچکی را پیش کش پیش آمد یک کماندار از کنار روی دستش مهد طفلی بی قرار پیرهن در دست آمد دیگری دست آن یک بود پاره معجری نوبت سرها رسید و آمدند آن حرامی ها که سر بر نی زدند هر سری را پیش او انداختند پیش از این بر جسم ایشان تاختند شد یزید از فرط مستی بی زبان شد به دستش چوب خشک خیزران ناگهان آمد صدایی بس حزین آهی از دخت امیرالمومنین کای حسین ای نور چشم مصطفی پور مکه ای تو فرزند منا چشم خود بگشا که زینب آمده است نور در تاریکی شب آمده است چشم بگشا در میان شامیان چون کنم باطل به چشم حق عیان ای یزید ای کبر مطلق بر زمین ای که بر ما می کنی ظلم این چنین فکر کردی چون که بر ما شد ستم گشته دل خون، سینه گشته پر ز غم فکر کردی چون که دنیا با شماست حق شما و با شما دست خداست؟ فکر کردی چون که ما را چون کنیز بسته ای دستان، تویی ما را عزیز؟ هان غلط کردی و نشنیدی ز ما نعره ی هیهات ها در کربلا مهلتت داده که باری بیشتر بر سرت آتش بباری بیشتر ظلم کردی بر خودت نی بر کسی ما چو طوفانیم و تو خار و خسی می رسد روزی که ما جمعیم باز در کنار حق نشسته بر فراز حسبنا الله است امروزم شعار گر شعاری به از این داری بیار
اَلسّلامُ عَلیک یا أبَاالْفَضْلِ الْعَبّاسَ، اَلسّلامُ‌عَلیک أیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ الْمُطِیعُ للّه وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَینِ، اَلسَّلامُ‌عَلَیک وَ رَحْمَةُ اللّه وَ بَرَکاتُهُ وَ مَغْفِرَتُهُ وَ رِضْوَانُهُ وَ عَلی رُوحِک وَ بَدَنِک. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
۸-جبهه حسین.mp3
34.83M
🔘 جبهه حسین(ع) جلسه هشتم (آخر) حجت الاسلام قنبریان دهه محرم ۱۴۰۳ • جبهه علیه اربابان زمین • دستور مهم امام صادق(ع) • امام(ع) چگونه دعوت به تشیع می کرد؟ - روایت معلی بن خنیس - نان و نیازهای اساسی انسان برای هدایتش به مذهب حق گرو برداشته نمی شود! • رویکرد جهانی و انسانی به اهلبیت(ع) بجای رویکرد صرفاً فرقه ای! • جبهه عاشورا خوارجی و عثمانی و سنّی و مسیحی و... را با هم جمع کرد و تعالی داد! ☑️ @m_ghanbarian
واحسیناه... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دیروز این موقع حتی تصورشم نمی‌کردم ظهر تاسوعا کربلا باشم... الحمدلله نائب‌الزیاره و دعاگو و محتاج دعا هستم... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
رضاخان رفت، روضه باقیست ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
14.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍🏻 به استاد عالی: 1⃣ حکومت ولایی -اقلا در اندیشه رهبری- با مردمسالاری دینی مطابق و فقط همین حکومت، شرعی است. حکومت ولایی یک "جعل الهی" و یک "بیعت آزادانه و رضایت عمومی" دارد؛ پس ولائی بودن یا نبودن با توجه به هردو عنصر باید سنجیده شود. اقلا در اندیشه رهبری دو جا انتخاب مردم مطرح است: - زمان غیبت - جایی که به نص عمل نشده، مثل حکومت علوی (بخوانید) چنان بیعتی با امیر(ع) در آن روزگار قطعاً بی نظیر بود؛ حالا انتخاب مستقیم و عمومیِ امام خمینی بدان شبیه است. 2⃣ فرق ولایت معصوم و فقیه در این است که لحاظ عنوانِ "از طرف خدا بودن" ، برای معصوم در قبول و صحت اعمال، "موضوعیت" دارد؛ اما این لحاظ در فقیه "طریقیت" دارد. یعنی همه احکام باید با لحاظ پذیرش ولایت معصوم انجام شود تا مقبول باشد اما درباره فقیه، "صرف مطابقت اعمال با فتوای ایشان" و "عدم تخلف عملی از احکام ولایی ایشان" کفایت می کند و اعتقاد به ولایتِ از جانب خدا در قبول، شرط نیست. 3⃣ طبق آیه۴۱ نحل، مجتمع اسلامیِ بر اساس ولایت و پرستش خداوند وقتی متعهد به "عدالت و احسان" باشد، "حسنه دنیا" [بهترین نعمت] است (بخوانید). ❗️سابقا "عدالتخواهی" از سوی برخی وعاظ محترم به "ولایت خواهی" تأویل برده و دوگانه ولایت-عدالت ساخته می شد، اخیرا ولایت به حیثیت عنوانی و اعتقادی تأویل برده می شود و حیثیت ظاهری (بیعت عمومی و آزادانه مردم) و کارکردی (ساخت مجتمع صالحه مبتنی بر عدل و احسان) مغفول می ماند. در حالیکه اعتقاد در ولایت فقیه شرط نیست اما رضایت مردم(۷۷/۱۲/۱۴) و کارآمدی(۸۳/۶/۳۱) شرط است. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian