هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
یکی از آفت های منبر که تو این دهه شدید دیدم، تطهیر افراطی گناهکاران و گیردادن شدید به احیانا ترک اولی توسط پیامبران بود و به تبعش تحقیر جامعه مؤمنین.
آقایون دقت کنید...
گویا یه حرکت آگاهانه در این جریان داره رخ میده.
اولا گویا اهل بیت، فقط به حر توجه دارند. حبیب و بریر و ... هم تو حاشیه هستن.
تازه ظاهرا یه طور القا می کنن که میتونی حر باشی بدون اینکه توبه کنی و جبران...
ثانیا چنان به بهانه ماجرای سیب خوردن حضرت آدم و ... به حضرات انبیاء الهی می تازند انگار کل ماجرا کف دستشونه. بابا یه خرده روایت بخونید به علمای بزرگ رجوع کنید. چقدر ظاهرگرا شدید شما؟
نتیجه این ماجرا هم اینه که انگار همه مشکلات زیر سر جامعه مؤمنین هست. کفار و گنه کاران که خیلی نایس هستن و بخشیده میشن. پیامبران هم تازه نعوذ بالله اینقدر عملشون کمه که اندازه ما هم توجه ندارن. یه جور تعریف می کنن که یه بچه سه ساله هم میتونه به حضرت آدم ایراد بگیره.
آقا یه خرده فکر کنیم به منبرهامون.
تقریبا توی سه چهارتا منبر پشت سر هم دیدم که سه چهارتا طلبه به پیامبران بزرگ حتی حضرت موسی ع به راحتی تاختند.
فاعتبروا...
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
خلاصه عمل به نظریات اقتصادی توسط طرفداران مکتب رایج:
- اگه همون موقع اوضاع خوب شد میگن ببین نظریه درسته
- اگه اون موقع تغییری نکرد میگن با تاخیر (لگ) نتیجه میده.
- اگه با تاخیر نتیجه نداد میگن جزء خطا رو گذاشته بودیم برای همینجا. دور بعد میاریم تو مدل.
- اگه همون موقع اوضاع خراب شد، میگن مال سیاست قبلیه
- اگه چندوقت بعد اوضاع خراب شد، میگن شرایط مدل عوض شده.
- اگه هیچ تغییری در شرایط الان و بعد اتفاق نیفتاد، میگن چون تو ایرانیم.
- اگه دائم اوضاع بدتر شد، میگن دلیلش اینه که دقیقا اون چیزی که ما گفتیم رو عمل نکردن.
مدیونید اگه فکر کنید یه وقت میگن اون نظریه کوفتی غلطه.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
من آب میخورم که بگِریَم برای تو
ورنه به یاد تشنگیات جان دهم کم است...
#الا_یا_اهل_العالم ان جدی الحسین قتلوه عطشانا...
💠 @h_abasifar
سلبریتیسم و مالکیت رسانه!
سلبریتیسم و رسانههای جمعی که با پول قابل خرید هستند تفاوت دارند با چند سلبریتی که خواسته و ناخواسته در این ساختار قرار گرفتهاند!
هر کجای دنیا اگر شما منبر بروید و چند هزار نفر پای منبر شما بیایند نیروهای امنیتی میآیند و مراقبت میکنند.
اگر این چند هزار نفر بشود چند ده هزار نفر شما یک مساله امنیتی میشوید.
اگر بشود چند صدهزار نفر قطعا شما در جامعه صاحب یک بردار قدرت خواهید شد. در جامعهای که قدرت باید در اختیار ولیّ جامعه و عموم مردم باشد حالا در اختیار یک نفری افتاده که به واسطه ثروتش میتواند در فضای فرهنگی جامعه حکمرانی کند.
(همین مساله در مورد قدرت نظامی به راحتی پذیرفته میشود و همه جا میپذیرند که نباید عدهای ثروتمند برای خودشان مثلا یک ارتش مستقل درست کنند در جامعه)
حالا اگر پای منبر شما میلیونها نفر نشستند قدرت شما از وزیر و رئیسجمهور هم ممکن است بالاتر برود و اصلا وزیر و رئیس جمهور انتخاب کنید بلکه رئیسجمهور شوید!!! (نمونه دلقک اوکراین)
چه کسی به یک نفر غیر از امام اعدل اعلم یا کسی که مردم انتخاب میکنند و او تنفیذ میکند، در جامعه چنین حقی را داده که بر افکار مردم حکمرانی کند؟
اگر کسی بگوید مردم آزادانه انتخاب کردند که فلان فرد را دنبال کنند و... پایهایترین مفاهیم رسانه را هم نشناخته و پیشنهاد میکنم یک نگاهی به آثار ادوارد برنیز که پدر پروپاگاندا نامیده میشود و یکی از صد شخصیت تاثیرگذار قرن ۲۰ نام گرفت بیاندازد.
این منبر چند میلیون نفری همان اکانتهای کذاییست که حاکمیت ما هیچ اعتنایی به آنها ندارد و بلایی که بر سر جامعه میآورند بدون توجه به ریشه این پدیده، از بین نمیرود.
به همین خاطر شهید بهشتی و بزرگان انقلاب در قانون اساسی رسانههای جمعی را در اختیار حاکمیت قرار دادند و مالکیت بخش خصوصی را منع کردند.
مطالعه بیشتر:
http://www.qasdway.ir/fa/news/view/140/15
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 وقتی مداح با سواد باشه، میشه این
مداح با بصیرت
عالی عالی عالی
✍️ من انقلابیام
@manenqelabiam
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
ما اگر همچون اسپند روی آتش بالا و پائین میپریدیم که ارز ۴۲۰۰ را حذف نکنید، علت این بود که این روزها را میدیدیم و معتقد بودیم نباید با پرچم #دولت_مردمی، سفره مردم کوچک شود. درد مردمی را داشتیم که سفرهشان تابلوی بورس نیست که صدای تغییر رنگش، در آفاق بپیچد...
@hzamanim
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
⭕️ تغییر مقیاس تهاجم فرهنگی دشمن از «رؤیای امریکایی» به «رؤیای حکمرانی مجازی»
🔰 آیت الله محمد مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی: مقیاس کار فرهنگی ما باید تابعی از میدان درگیری فرهنگیمان باشد. بنابراین باید این میدان را بشناسیم و در افقی کار کنیم که دشمن، کار میکند.
🔹 آنان به خاطر ضربهای که در عین ناباوری از انقلاب اسلامی خوردند، به سمت «حکمرانی مجازی» حرکت کردند. آنان در مقابل «قدرت نرمی» که اسلام در عالم ایجاد کرده است و در حال فتح سنگرهای مارکسیسم و لیبرال دموکراسی و... است.
🔸مقیاس درگیری با ما را تغییر داده و به سمت حکمرانی فضای مجازی رفتهاند و میخواهند جهان مجازی بسازند. آنان رؤیاهایی برای سال ۲۰۵۰ دارند و به دنبال آن هستند که حجم زندگی در فضای محسوس را بسیار تنگ و محدود کنند و زندگی را به سمت «جهان مجازی» ببرند.
📌بخش عمدهای از این رؤیاها هنوز در قالب آثار هنری است و بخشی از آنها هم کامل تئوریزه شده و زبان علمی یافته است.
#حکمرانی_مجازی
🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
بنوشت یا حسین به خون جگر، حسن
میگفت یا حسن به لب تشنه اش، حسین...
💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
برادر عزیزم دکتر عبدالله گنجی از حضرت آقا بهخاطر رفتار تساهلآمیز با میرحسین موسوی گلایه کرده و نوشتهاند که اگر حضرت امام بودند، برخورد سختی میکردند.
با ایشان همعقیدهام که اگر حضرت امام(ره) بودند، قطعا برخورد سختی میکردند؛ اما این تفاوت در برخورد، به تفاوت امام و آقا برنمیگردد. دلیل عدم برخورد سخت آقا هم توجه به سوابق و خدمات این افراد نیست. دلیل را باید در تفاوت عصر امام و عصر آقا دید. باید در تفاوت عصر تنزیل و تاویل جستجو کرد. سوالی که از آقای گنجی عزیز باید پرسید این است که اگر فتنه ۸۸ در عصر حضرت امام رخ میداد، خواصی که سید علی(روحی فداه) را تنها گذاشتند یا در مقابل او ایستادند، چه میکردند؟!
به واکنشها به همین بیانیه میرحسین نگاه کنید! از خیل کثیری از سابقهداران انقلاب صدایی بلند شده است؟ سید علی(روحی فداه) است و شیعیان پابرهنه و آتش باختیارش؛ و آن مظلومیت و تنهایی علی که حاج قاسم در وصیتنامهاش فریاد میزند، تنهایی در میان همین خواص است، وگرنه علی در میان شیعیانش تنها نیست...
@syjebraily
دکتر جبرائیلی:
رانت واقعی در #رانت_ارز_گران است نه ارز ارزان. بالغ بر ۹۰٪ صادرات کشور، مواد نیمه خام است و هرچه نرخ ارز بالا رود، سود ریالی بنگاههای خامفروش افزایش مییابد و از لبنیات تا خودرو به دلیل وابستگی تولیدشان به واردات، گران میشود.
💠 @h_abasifar
enc_16577561728291128123077.mp3
4.87M
یک مداحی فوقالعاده زیبا از حسین آقای طاهری
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی حسین طاهری با موضوع حجاب و عفاف
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
📢 ما از شرایط تقیه بهطور کلی عبور نکردهایم و آنهایی که جریان تقیه را در برنامهریزی برای عبور شیعه بهسمت ظهور نمیبینند و خلاف تقیه عمل میکنند، راه انحرافی میروند و حرکت شیعه بهسمت ظهور را کُند میکنند.
💠 آیتالله میرباقری:
«ما برای عبور بهسمت عصر ظهور، یک شرایط تقیه داریم. ما از شرایط تقیه به طور کلی عبور نکردهایم و آنهایی که جریان تقیه را در برنامهریزی برای عبور شیعه بهسمت ظهور نمیبینند و خلاف تقیه عمل میکنند، راه انحرافی میروند؛ اینها وارد عرصه اجتماعی میشوند و مداخلهگری میکنند، ولی چالشهای غیرضرور و درگیریهای بیخود ایجاد میکنند و ما را در یک میدان دیگری از چالشها قرار میدهند که نباید در آنجا تمرکز کنیم و افزودهای هم ندارد. این، یک نوع جریان انحرافی است و واقعاً هم انحراف است.
ائمه علیهمالسلام در عین اینکه شیعه را مدیریت میکردند که در درون جامعه اسلامی شکل بگیرد، ولی جامعه شیعه را کاملاً با تقیه ساختند. از کسانی که این تقیه را خیلی خوب بحث کردهاند مرحوم شیخ علیآقا هستند که: تقیه را ما نباید به معنی ترک اقدام بگیریم؛ یعنی اقدام متناسب با برنامهریزی دقیق و با شناخت شرایط.
در عین این که کاملاً واضح است تقیهای که ما میگوییم، به معنی اینکه یک گسست نسلی اتفاق بیفتد و ما اعتقادات شیعه را به نسل بعدی منتقل نکنیم نیست. ائمه علیهمالسلام هم به ما زیارت عاشورا یاد دادند و هم تقیه را یاد دادند و مراعات هم میکردند. امام صادق علیهالسلام یک حوزهای داشتند که کاملاً معارف شیعه را بسط میدادند. اما وقتی با منصور مواجه میشدند، گاهی میفرمودند امیرالمؤمنین. این معنایش این نیست که حضرت دارند انفعال به خرج میدهند ولی دارند یک تدبیری میکنند برای این که شیعه را عبور بدهند و جامعه شیعه ساخته بشود. به نظر میآید بعضیها در جامعه این ظرفیت را ندارند و درست نمیتوانند این مسئله را ملاحظه و درک کنند.
برای جلوگیری از گسست در جامعه شیعه لازم نیست ما تقیه را زیر پا بگذاریم. اینها به نظر من انحراف است و دشمنتراشی میکنند و درگیریهای بزرگ ایجاد میکنند. حالا اگر بعضیهایشان وابسته نباشند، ولی آنهایی هم که وابسته نیستند، تفکرشان اینطوری است و واقعاً برای ما بحرانسازی میکنند.
ما دنبال پاناسلامیسم نیستیم، ما دنبال بسط مکتب اهل بیت علیهمالسلام در عالم هستیم. منتها راه بسط مکتب اهل بیت را خود اهل بیت به ما یاد دادهاند که چطور باید این اتفاق در مسیر تاریخ بیفتد و با غفلت از این مسیر صحیح، یک نوع انحراف پیدا میشود و دشمنتراشیهای بیخود و درگیریهای هزینهساز بیخود برای جامعه شیعه میکند و حرکت شیعه به سمت ظهور را کُند میکند.»
🔗 eitaa.com/mirbaqeri_ir/4815
☑️ @mirbaqeri_ir
گفتگوی کوتاهی با خبرگزاری حوزه داشتم در مورد برنامه "حسینیه معلی"
https://www.hawzahnews.com/news/1039208/%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%B4%D9%87
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ ۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش ششم
ملاحظه ای بر فرمایش دکتر رجبی دوانی
https://t.me/sooreh_tv4/1782
• اسلام علوی بخلاف اسلام اموی، فَتک ندارد!
مسلم(ع) بدین خاطر عبیدالله را در خانه هانی غافلگیرانه نزد!
• البته "فتک" غیر از "اغتیال" است. هردو غافلگیرانه است لکن در فتک نوعی امان و تامین هست بعکس اغتیال که در حالت جنگی و رفع امان است.
- زدن فرمانده جوخه ترور سردار دلها فتک نیست.
- زدن #سلمان_رشدی پس از اعلام عمومی و زیر تامین دشمن بودنش، فتک نیست.
- اما خفت گیر کردن یک اهل ذمه، یک دگر اندیش زیر چتر تامین نظام و... فتک است و "الاسلام قیّدُ الفتک" اسلام فتک را در بند کرده است.
- عبیدالله مهمان هانی بود و مهمانی بمثابه تامین دادن است، غافلگیر زدنش فتکِ ممنوع در اسلام است.
• موارد شمارش دکتر رجبی در سیره رسول الله(ص) همه از موارد اغتیال اند نه فتک!
*فایل صوتی کامل را اینجا بشنوید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3297
☑️ @m_ghanbarian
مرز ما عشق است هر جا اوست آنجا خاک ماست
سامرا، غزه، حلب، تهران چه فرقی میکند؟
#هادی_مطر
#سلمان_رشدی
💠 @h_abasifar
نهایتا گیاه خوارها و حامیان حقوق حیوانات حق دارن دفاع کنند از #سلمان_رشدی
💠 @h_abasifar
میگم #فتنه_88 بزرگترین ضربه اقتصادی به کشور بود
میگن چرا سیاست رو میریزی توی اقتصاد!؟
همین جماعت میگن زدنِ #سلمان_رشدی باعث باقی موندن تحریمها میشه :)))
جنس اینا چیه از تناقض جرواجر نمیشن؟
💠 @h_abasifar
با چاقو روی سلمان رشدی شعار نوشتن که برجام رو به هم بزنن :)))
💠 @h_abasifar
اون چیزی که در اسلام حرامه کشتن کسی است که در امان ماست نه کسی که در امان دشمنه
ما با قاتل حاج قاسم و سلمان رشدی و امثالهم در جنگ هستیم. اعلام هم کردیم که هر جا آنها را بیابیم ولو به پرده کعبه آویزان باشند به درک واصلشان میکنیم.
#سلمان_رشدی
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش هشتم
اهالی تپه ندبه!
• کربلا سه صف بود نه دو صف! صف بزرگتر اهل قعود بودند که اینبار روز عاشورا بر تپه ای جمع شده برای حسین(ع) ندبه می خواندند و گریه می کردند!
• این صف را مبلغین ما خوب برای مردم نخوانده اند!
• همه جوانان کوفه به نخلیه اعزام و هر یک در گروه های ۱۰۰۰ نفری به کربلا اعزام می شدند اما فقط ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر به کربلا می رسید بقیه بخاطر کراهت از کشتن حسین(ع) در شیارها و بیابان فرار می کردند! اینها روز عاشورا اهالی تپه ندبه شدند!
• در جامعه اسلامی و جبهه حق و مستضعفین، قعود کم کردن از اردوگاه حق و به نفع دشمن مستکبر است!
* این عبرت بزرگ را در ویدئو ببینید. صوت کامل را در اینجا بشنوید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3297
☑️ @m_ghanbarian