#فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا نشد و به نائبقهرمانی اکتفا کرد و ما مثل تمام قهرمانها ناراحتیم.
این قدرت را جمهوری اسلامی به #ایران_قوی داده است.
پن: به جوانی و ناداوری باختیم (سه اشتباه و سه گل خورده و یک پنالتی که گرفته نشد) و البته به دروازهبان محشر ژاپن.
تبریک به ژاپنیها 🙏
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
رویکرد وارداتی به اقتصاد دانشبنیان ما را وابستهتر میکند
گفتوگوی «فرهیختگان» با علی سعیدی درباره تلقیهای رایج از اقتصاد دانشبنیان
متن کامل:
https://farhikhtegandaily.com/page/228580/
@QasdWay
ابطحی: نسل جدید، تنها آزادی و #قدرت_انتخاب برایش مهم است
در پاسخ فقط چند پرسش از ایشان می پرسم:
⭕️ 1. آیا انقلابیون 57 و میلیونها جوانی که پا در عرصه دفاع مقدس گذاشتند دنبال آزادی نبودند؟ آیا آن آزادی و آزادگی را آزادی نمی دانید؟
⭕️ 2. آیا ایرانیان نسلهای قبل و این نسل که به دنبال عدالت هستند و در دانشگاه ها شعار "عدالت کجایی؟ عدالت کجایی؟" سر میدهند، چیزی غیر از آرمان های انقلاب را مطالبه میکنند؟ به راستی کدام آرمان انقلاب را نسل جدید مطالبه نمیکند؟ استقلال؟ آزادی؟ جمهوریت؟ اسلام؟ با کدام عینک میلیونها نوجوان عاشق امام زمان را نمی بینید؟
⭕️ 3. آیا نسل جدید که به درستی از شما و جریان اصلاحطلبی و از اصولگرایان عبور کردند فقط آن چند نفری هستند که روسری شان را بر سر چوب میزنند و از کشور فرار میکنند یا تمام دختران و پسران ایران زمین را شامل می شوند که عاشق انقلاب و اسلام هستند و از نتیجه سیاستهای اقتصادی و فرهنگی شما ناراضی هستند؟
⭕️ 5. دیکتاتوری رسانه ای و اقتصادی و... در دنیا را نمی بینید یا واقعا خودتان را به ندیدن زده اید؟ آیا کسانی که ذیل این دیکتاتوری نفس میکشند و طبیعتا تاثیر هم میپذیرند را آزاد می دانید یا کسانی که از بند این دیکتاتوری و استعمار رها شده اند؟
⭕️ 6. پرفسور بری شوآرتز در کتاب تناقض انتخاب (PARADOX OF CHOICE) که کتاب تحسین شده توسط نوبلیستها و اندیشمندان بزرگ دنیاست، میگوید در دنیای غرب چیزی به اسم انتخاب وجود ندارد
دیگران برای شما تصمیم میگیرند و از طریق رسانه ها برای شما تصمیم سازی میکنند و در نهایت شما آن گزینه را انتخاب میکنید
💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
1_1769896518.pdf
169.4K
من هم مقصرم...
این روایت خواندنی برادر عزیزم محمد علیان از کف خیابان را بخوانید
@syjebraily
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
زمانی استادم حضرت آیتالله میرباقری فرمودند «کرونا یکی از ابزارهای هدایت بشر به حاکمیت مجازی و سیطره مجاز بر زندگی انسان است».
دشمنان که هیچ. بسیاری از دوستان به ایشان تاختند که چه میگویید که کرونا یک ابزار سلطه است! کرونا فقط یک بیماری است و دیگر هیچ.
و پیرو این کلام، هر چه دستورالعملآمد را پیشاپیش استقبال کردند. تا دانشآموز، کلاسش شد گوشی همراه، دانشجو درسش شد گوشی همراه، مشتری، خریدش شد گوشی همراه، فروشنده، فروشش شد گوشی همراه و مباهات کردیم که چقدر این سیطره مجاز بر حقیقت را توسعه دادیم. دیدید کم نیاوردیم؟ دیدید از بهترینهای دنیا بودیم؟
حال همان دانشآموزان، همان دانشجویان و همان خریداران و فروشندگان مجازی که مجازشان حقیقت شده است و یافتههای مجازشان را باورمندترند بر حقایق پیرامون در دنیای حقیقی، شدهاند پرسشگر، شدهاند محققکننده دستورات مجازستان، شدهاند آنچه امروز میبینیم.
بله. چیزی که حکیم در خشت خام میدید را ندیدیم تا امروز که شدهایم منفعلان در برابر هشتگهای چندصد میلیونی.
حکیم را بشنویم
حکیم را به راحتی رد نکنیم.
شاید چیزی بگوید که ما ندانیم.
و خدا لطف بسیار به ما دارد که رهبری داریم حکیم تر از همه. که حتی این شرایط را راهبری میکند و کشتی نظام را سالم به مقصد میرساند.
خدا را شکر که رهبر ما هدایت میکند همه ما را. هم ما و هم آنکه آن مجازستان را بر ما تحمیل کرد ندانسته.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
کتاب نظری به نظام اقتصادی اسلام، حاوی یادداشتهایی از استاد شهید مرتضی مطهری، حاکی از تسلط و احاطه علمی استاد شهید به نظریات اقتصادی روز و نیز آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات موجود در علم اقتصاد است.
استاد مطهری در ضمن مباحث کتاب نظری به نظام اقتصادی اسلام، به نقد و بررسی دو مکتب سرمایهداری و سوسیالیسم و طرح نقاط ضعف آنها پرداخته و دیدگاه اقتصادی مکتب اسلام را از طریق دقت و تأمل در آیات و روایات ارائه میدهند. مطالعه این کتاب، خواننده را از یک طرف به گستره و عمق معلومات استاد شهید آگاه میسازد و از طرف دیگر ضرورت توجه و اهتمام به مبانی و ارزشهای اسلامی در حوزه اقتصاد را یادآور میشود که برای امروز جامعه ما نیز سودمند و ضروری است.
کتاب نظری به نظام اقتصادی اسلام مشتمل بر یک دیباچه و هشت بخش است و این دیباچه از دو قسمت تشکیل شده؛ مقالهاى تحت عنوان «نظرى به اقتصاد اسلامى» و بحثى درباره «اقتصاد سالم».
#معرفی_منابع_اقتصادی
💠 @h_abasifar
پاسخ به بیانیه پنج اقتصاددان مشهور.pdf
583.5K
⭕️ در پاسخ به بیانیه پنج اقتصاددان مشهور که در روزهای اخیر منتشر شد دکتر حمیدرضا مقصودی اقتصاددان جوان انقلابی جوابیه ای را در روزنامه فرهیختگان (دوشنبه هجدهم مهرماه) منتشر کرده اند که توصیه موکد دارم دوستان گرامی حتما مطالعه کنند.
⭕️ این جوابیه علاوه بر محتوای دقیق، علمی و منطقی، یک پیام مشخص برای جامعه علمی کشور، مسئولین و مردم دارد: انقلاب وارد گام دوم شده است و یک جوان متخصص و متعهد انقلابی در مقابل لشکری از بزرگان لیبرال در کشور میتواند بایستد.
⭕️ در بخشی از این جوابیه آمده است:
اساتید مشهور مذکور، مشاوران ارشد دولتهایی بودهاند که ایده اصلی آنها بر رهاسازی اقتصاد، عدم قاعدهگذاری درونی و ابتنا بر نظم جهانی استوار شده است. حال چه شده که بر قاعدهگذاری نوبهنو در اجتماع تاکید میکنند؟ چرا این ایدههای بهظاهر استوار، چنین بلیههایی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرده است و از آن مهمتر، چگونه است که این اساتید در طول حیات علمی و سیاسی خود، همیشه بر مسند پرسنده قرار دارند؟ چه زمانی این امکان پدید میآید که این اساتید از کارنامه خود سخن بگویند و در مسند پاسخگو بایستند؟
لینک فرهیختگان: https://farhikhtegandaily.com/page/228726/
کانال دکتر مقصودی: https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
💠 @h_abasifar
موج دوم اغتشاشات اقتصادی است...
رسانه های اقتصادیشان به خط شدند...
این تیترها بوی خون میدهد...
#آبان
💠 @h_abasifar
مطابق نص صریح قانون اساسی انتشار فراگیر محصولات صوتی و تصویری به شکل #خصوصی ممنوع است.
#شورای_نگهبان
چرا به این نص صریح قانون اساسی عمل نمی شود؟
از چه چیزی می ترسیم که حتی نمی توانیم از قانون اساسی دفاع کنیم؟
💠 @h_abasifar
اسلام می خواهد كه غیر مسلمان در مسلمان تسلط و نفوذ نداشته باشد. این هدف هنگامی میسر است كه ملت مسلمان در اقتصاد نیازمند نباشد و دستش به طرف غیر مسلمان دراز نباشد، والا نیازمندی ملازم است با اسارت و بردگی ولو آنكه اسم بردگی در كار نباشد. هر ملتی كه از لحاظ اقتصاد دستش به طرف ملت دیگر دراز باشد اسیر و برده او است و اعتباری به تعارفهای دیپلماسی معمولی نیست. به قول نهرو:
ملتی مستقل است كه جهش اقتصادی داشته باشد.
علی علیه السلام می فرماید: .
«اِحْتَجْ اِلی مَنْ شِئْتَ تَكُنْ اَسیرَهُ، اِسْتَغْنِ عَمَّنْ شِئْتَ تَكُنْ نَظیرَهُ، اَحْسِنْ اِلی مَنْ شِئْتَ تَكُنْ اَمیرَهُ » .
[محتاج هركه شوی اسیر او خواهی بود؛ بی نیاز از هركه گردی با او برابر خواهی شد؛ و هركه را مورد نیكی و احسان خود قرار دهی فرمانروای او خواهی شد. ]
اگر ملتی كمك خواست و ملتی دیگر كمك داد خواه ناخواه اوّلی برده و دومی آقاست. چقدر جهالت و حماقت است كه آدمی ارزش سلامت بنیه اقتصادی را درنیابد و نفهمد اقتصاد مستقل، از شرایط حیات ملی است
مجموعه آثار شهید مطهری . ج20، ص: 406
💠 @h_abasifar
نامه ای به خواهرم
سلام خواهر
نمیدانم حواست هست یا نه. اما اینجا ایران است
در این مملکت آغوش قیمت ندارد. "آغوش فروشی" برای جاهای دیگری است که الگوی ذهنی تو شده اند. ما هر وقت همدیگر را می بینیم بغل میکنیم و میبوسیم.
ما کمبود آغوش نداریم. ما اصلا غمگین نیستیم. ما شادترین ملت دنیا هستیم. دنیای اطراف تو را نمیدانم. اما در اطراف من همه شاد هستند و اتفاقا هر چه به آن طرف دنیا نگاه میکنم چیزی جز غم و افسردگی و سگ دو زدن برای یک لقمه نان نمی بینم.
هر چه به آن سوی دنیا نگاه میکنم فقط کالا میبینم. فقط بازار می بینم. همه در حال خرید و فروش هستند. از کف خیابان گرفته تا روی تختخواب. همه چیز در حال خرید و فروش است. لبخند و آغوش هم آنجا کالاست.
هر چه به آنسوی دنیا نگاه میکنم چیزی جز شکاف طبقاتی و بردگی و اسارت نمی بینم. نمیدانم.
شاید باید عینکت را عوض کنی. شاید هم رسانه هایت را!
تو خواهر من هستی و من برایت ارزش قائلم. اگر سالها آنجا بایستی حتی لحظه ای به تو نزدیک نمی شوم. اما اگر در آنسوی دنیا بودی احتمالا خیلی ها برای لذت بردن به تو نزدیک می شدند. چه چیزی برای آنها جذاب تر از آغوش رایگان است؟
راستی
مشکلاتمان را می بینی؟ در اقتصاد و ...؟
همه آنها هم همین شکلی هستند!
یعنی مساله ای را خواستیم حل کنیم
به جای آنکه ببینیم راه حل خودمان چیست
بدون هیچ تاملی رفتیم سراغ پاسخهای آنوریها
پاسخ هایی که مشکلات خودشان را هم حل نکرده است
خلاصه آن آغوشی که باز کردی
نه غمی را از تو برطرف میکند
نه از دیگری
فقط غمی بر غمهایت می افزاید
غم اینکه چرا کسی نیست که برای آغوشت ارزش (نه قیمت) قائل شود
ارادت
💠 @h_abasifar