10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از آفات تجربهگرایی، عدم توجه به روشنگری و خیرخواهی دیگرانه و فکر میکنی کسی که خلاف نظر تو رو داره، دروغگوئه و دیگه توجهی به تجارب دیگران و عبرت گرفتن از اونها نداری.
خب این بزرگوار با این سن و سال و تجربه حتماً باید خودش میرفت کانادا و از نزدیک سیستم درمانی فشل و معیوب اونجا رو میدید تا بفهمه اونجا چه خبره؟!!!
یعنی حتماً باید سرش به سنگ میخورد؟؟؟
البته همین که میاد تفاوت بین تصور ذهنیش با واقعیت رو بیان میکنه جای شکر داره حتی اگه باز هم از خوبیهای کشورش چیزی نگه.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاری به حرف اون دخترها ندارم. حتی کاری به مسأله مهریه و ازدواج و طلاق هم ندارم.
ولی آن زن یک جمله گفت که اگر بخواهم یک دلیل بگویم که چرا غرب نتوانسته ایران را تحت سلطه خود در بیاورد همین یک جملهای است که این مادر و این بانوی بزرگوار ایرانی می گوید: مگر من فروشیام؟!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از 🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
ویروس خودتحقیری
امروز سر کلاس بحث گیگا پرس شرکت تسلا شد که میتونه کل قاب و Frame ماشین رو به جای مثلاً ۵۰۰ قطعه در چند تیکه و تقریباً یکپارچه بزنه...یکی از بچهها گفت خب چه کاریه؟!
استاد (که خودش هم خارج و بویژه انگلیس بوده) مطرح کرد که شما نباید مثل اینجا نگاه کنید که خیلی راحت اونجا رو جوش میدیم و فلان جا رو ماشینکاری میکنیم و ...!
در کشورهای اروپایی، آمریکا و انگلیس، خدمات بسیار گران هستند ولی در کشور ایران خدمات به نسبت بقیه دنیا بسیار ارزان هستند
بعد هم دوستش رو در انگلیس مثال زد که تصادف کرده بود و با اینکه اونقدر شدید هم نبوده اما شرکت بیمه، به خاطر هزینه بالای تعمیر، حتی به صافکاری فکر هم نکرده و میدونسته صافکاری همون ماشین براش چقدر گرونتر در میاد تا نوی اون!
خلاصه تا اینجا خیلی خوب بود و خوشم اومد که با انصاف هست ولی در ادامه علتش رو اینطور گفت:
چون اونا رفاه اقتصادیشون و حقوقهاشون بالاست اینطوریه؛ چون انسان وقتش باارزش میشه و با هرقیمتی کار نمیکنه، کار خدماتی گران میشه!!!!!
[و من دهنم باز موند...]
باز ادامه داد:
«هرچقدر کشور توسعهنیافتهتر و از لحاظ اقتصادی ضعیفتر، خدمات ارزونتر»
و از اون به عنوان #یک_قانون_خیلی_ساده تعبیر کرد!
و تولیدات کارگاهی پاکستان مثل اتوبوس رو به خاطر ارزان بودن خدمات میدونست و میگفت خب پاکستانی میگه :«برم بیکار بشینم تو خونه چیکار کنم وقتی پول هم ندارم؟!» پس حاضره با قیمت پایین هم کار کنه! وگرنه تولیدش نمیصرفه...
هیچی دیگه...من همچنان دهانم از انقدر وارونه دیدن همه چیز باز مونده...
🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷
💠 @Achar_Ir
هدایت شده از حمیدرضا مقصودی
19.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تا ساعت ۲۲ با کمک شما و گروه جهادی خاتم الانبیاء، ۵٩٣ میلیون تومان بابت این ماجرا کمک شده.
لطفا به کمک ها ادامه بدید که بتونیم کار رو به انتها برسونیم.
بانک ملی:
۰۳۳۸۷۱۰۸۴۶۰۰۸شماره کارت:
۶۰۳۷۹۹۷۳۳۳۱۲۳۷۴۴شماره شبا:
IR500170000000338710846008به نام حمیدرضا مقصودی با لمس شمارهها کپی میشود. ☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حدود بیست سال طول کشید تا بالاخره سال گذشته تصمیم گرفتم دست به نوشتن این مطلب بزنم!
هنوز هم شک دارم که نکند زود باشد!
تناقض دو فرهنگ و یک اقتصاد روایتی است تاریخی از برخورد دوگانه اقتصاددانان و نظام سرمایه داری با ارزش ها و فرهنگ!
از دیوید هیوم و آدام اسمیت تا حدود دهه هفتاد میلادی قرن بیستم تلاش بر این بوده تا ارزش ها و فرهنگ از اقتصاد و تحلیل های اقتصادی جدا شود اما از دهه هشتاد میلادی به بعد و به ویژه در قرن بیستم به فرهنگ و روابط اجتماعی و نسبت آنها با اقتصاد توجه شده و حتی نوبلیست هایی را به دنیا معرفی کرده اند که به تحلیل پدیده های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در نسبت با یکدیگر پرداخته اند.
سعی کردم در این مقاله به این سوال پاسخ دهم.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
قابل توجه آقایان علما و فقها و اساتید معزز اقتصاد اسلامی
مردم (عرف) پول هایشان را به بانک #امانت می دهند. هر چند ممکن است گفته شود هنگام باز کردن حساب در بانک امضا کرده اند که #قرض_الحسنه است!
اما توجه داشته باشید که در جامعه امروز بدون حساب بانکی مردم از زندگی ساقط می شوند و بسیاری از حقوقشان (مثل یارانه و ...) را نمی توانند دریافت کنند. همان یارانه را هم که دولت به حسابشان می ریزد باز هم بانک با عنوان قرض الحسنه در نظر می گیرد و با این سپرده های مردم #خلق_پول می کند.
وقتی پول های مردم به صورت امانت نزد بانک است بانک شرعا حق #تصرف در آن را ندارد. چطور این اجازه به بانک ها داده شده که از پولی که نزد آنها #سپرده (امانت) گذاشته شده کسب سود کنند و در آن دخل و تصرف کنند؟
اساسا عبارت "#سپرده_قرض_الحسنه" یک عبارت غلط و متناقض است. کجای فقه ما چنین عقدی داریم؟ چطور ممکن است یک عقد هم #ودیعه باشد هم قرض؟ چطور چنین چیزی را فقه شیعه #امضا کرده است؟
والله اعلم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
قابل توجه آقایان علما و فقها و اساتید معزز اقتصاد اسلامی مردم (عرف) پول هایشان را به بانک #امانت می
الله اکبر
الله اکبر از این رهبر حکیم!
و خدا ما را ببخشد!
۳۰ سال قبل مقام معظم رهبری این نکته ساده در مورد بانک را طرح کردند:
اگر ما عملیات بانکی - غیر از مسألهی پول - و ودیعه گذاریها را تحت عنوان قرض و آن هم قرض رَبَوی بگذاریم و دورش را خط بکشیم! آیا جای این نیست که قدری بیشتر در عمقش فرو برویم و ببینیم که آیا واقعاً قرض است یا خیر. ما در بانک پول میگذاریم و به بانک قرض میدهیم؛ بانک از ما قرض میگیرد. چه کسی این را قبول دارد؟ شما در بانک ودیعه میگذارید؛ قرض که به او نمیدهید.
۱۳۷۴/۹/۱۳
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد مردمی
پروفسور درخشان
نویسنده کتاب «فریب بزرگ»
چهار ویژگی به شرح ذیل که در علم اقتصاد جدید کاملا مغفول است، محور اصلی در طراحی سیاست های اقتصادیِ اسلامی را تشکیل می دهد.
الف- در نظر گرفتن روابط متقابلی که بین ابعاد اقتصادی و غیر اقتصادی وجود دارد.
ب- استقاده از سیستم ارزش ها و اصول اسلامی به مثابه معیار بهینگی برای به دست آوردن سیاست های بهینه اقتصادی.
ج- اطمینان خاطر از سازگاری چنین سیاست های بهینه اقتصادی با سیاست های مشابه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی.
د- برخورداری (سیاست های اقتصادی) از توانمندی برای تقویت سیاست های غیراقتصادی و به عکس
(فریب بزرگ، ص۴۵)
#فریب_بزرگ
#اقتصاد_مکانیکی
@EghtesadeMardomi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
6.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 گزارشی از دوره آموزش پادکست از دوره های آموزشی «حجره هنر»
◻️دوره دوم آموزش پادکست "حجره هنر"، به همت مرکز رسانه حوزههای علمیه، با تدریس استاد عباسیفر برگزار شد.
ثبتنام و آشنایی با دورههای حجره هنر👇
https://eitaa.com/hojrehonar
@hawzahnews | خبرگزاریحوزه
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیدوارم این مزخرفاتی که رائفی پور میگه از سر جهل باشه!
وگرنه مصداق فریب دادن مردم و سفیدشویی وحشی ترین نوع نئولیبرالیسم در دنیاست!
شاید برای شما سوال باشد که چرا یک بچه انقلابی اینطور سینه چاک سیاست های نئولیبرال در آرژانتین شده! ولی برای من اصلا عجیب نیست!
جالبه رئیس جمهور آرژانتین که یک صهیونیست است با افتخار می گوید من یک نئولیبرال دو آتیشه هستم و احتمالا این آقایان بگویند مرحوم غلط کرده!
این عین اقتصاد مقاومتی است!
پ ن: تورم سالانه آرژانتین بیش از 200 درصد است!
پ ن 2: رائفی پور می گوید البته مردم هم اذیت شدند! انگار مهم نیست برای او که عده ای زیر چرخهای سیاست های نئولیبرال له شدند!
به قیمت حذف مصرف و تقاضای آنها تورم ماهانه کاهش پیدا کرده است!
پ ن 3: این سخنرانی را یادتان باشد و آینده آرژانتین را ببینید!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar