eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.4هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
نقدینگی زمانی موجب تورم می‌شود که "تقاضای کل" از "عرضه بالقوه"(Potential Supply) بیشتر شود. این گزاره درباره شرایط فعلی ایران صادق نیست. استیگلیتز معتقد است حتی منشاء اصلی تورم فعلی در آمریکا نیز مازاد تقاضای کل نیست. اهل نظر مقاله تاریخی او را بخوانند. https://rooseveltinstitute.org/publications/the-causes-of-and-responses-to-todays-inflation/
امام: هی ننشینید و بگوئید که مردم چه شده‌اند!... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دلائل افزایش نرخ ارز نابرابری در دسترسی به ابزار تولید است. پول، منابع طبیعی، دانش... وجود انحصارات از جمله انحصار دولتی (ابرقدرت‌ها) و انحصار بخش خصوصی (ابرثروت‌ها) که هر دو ذینفع افزایش نرخ دلار هستند قدرتی را تولید می‌کند که هیچ قاعده اقتصادی نمی‌تواند جلوی آن بایستد. از طرفی چرخه افزایش نرخ ارز و فروش مواد اولیه به داخل با قیمت جهانی، باعث کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم می‌شود. دولت طبق قاعده عدالت باید این کاهش قدرت خرید را جبران کند و در ایران رشد نقدینگی معلول تورم است. افزایش نرخ ارز با افزایش هزینه تولید دوباره چرخه تورم را به جریان می‌اندازد. راهکار؛ از بین بردن چرخه‌های تولید انحصار و تبعیض است. اول از همه عمل به اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی. دوم قله‌تراشی و پرداخت حقوق کارمندان دولت بر اساس قاعده عدالت (نهایتا ۳ برابر) سوم افزایش قدرت خرید مردم طبقات پایین از طریق اعطاء کارت اعتباری خرید کالای ایرانی چهارم رفع انحصار از منابع طبیعی از جمله زمین پنجم حذف بانکداری خصوصی و اتاق بازرگانی و بازارهای سفته‌بازی و اخذ مالیات بر عایدی سرمایه و ... ششم مبارزه با فساد هفتم مصادره اموال مجهول المالک و معلوم الغصب بانکهای خصوصی هشتم ... اینها هیچ کدام قابل اجرا نیست جز در بستر طراحی یک جنگ شناختی. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
قال‌علی‌علیه‌السلام: الغِنی و الفَقْرُ یکشِفانِ جَواهِرَ الرِّجالِ وَ اَوْصافَهَما فقر و غنی گوهر مردان و ویژگی های آنان را آشکار می سازد ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
1.05M
ماجرای تعیین حداقل دستمزد ۵۷ درصدی و وظیفه دولت! چرا باید حداقل دستمزد به اندازه تورم و بلکه بیشتر افزایش پیدا کند؟ راهکار [قانون] اساسی چیست؟ پ‌ن: بخشی از انتهای صدا درست ضبط نشده است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
تنها نرخی که دولت برای کاهش آن چانه میزند، دستمزد کارگران است. سایر نرخ ها را دولت رأسا افزایش می دهد. نرخ هایی مثل: - نرخ بیمه شخص ثالث (که ۳۰ درصد افزایش یافت) - نرخ عرضه محصولات پتروشیمی و پالایشگاه در بازار (با دلاری سازی) - سقف دستمزدهای طبقات خاص و ... ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
💬 توئیت بن نورتون، روزنامه‌نگار آمریکایی: 🔹️ عکس‌ سمت چپ متروی تهران است، ایران در شرایط تحریم‌های وحشیانه و مجرمانه اقتصادی توسط امپراتوری آمریکاست. 🔸️ اما عکس سمت راست، متروی نیویورک در ثروتمندترین کشور جهان بر روی زمین است و من می‌توانم تصدیق کنم که از این جا بارها رد شده‌ام و این ایستگاه واقعا همین شکلی است! @jebhetse
🔸اصلا چه معنی داره کارگر دستمزد بگیره. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
هفته نامه تجارت فردا که از بوق چی های زنجیره ای نئولیبرال ها است از تعدادی از نئولیبرال ها که از قرار هیات موسس همه همبن زنجیره ای ها هستند سوال کرده:《چه شد که به اینجا رسیدیم》؟ این افراد هم پاسخ های زرد رسانه های خود را تکرار کردند. اینکه اولا منظورشان از 《اینجا》! یعنی بدبختی و بیچارگی و ... و بعد توضیح داده اند که علت خودکفایی و اقتصاد دستوری و از این قبیل چيزهاست. حال چند نکته! اولا: خود شما بدبختید. 《اینجا》همان نقطه عزیمت تاریخی ایران به سوی تمدن ایرانی اسلامی است. از اینجا راهی نمانده تا شکست مدرنیست های استعمارگر ثانیا: واقعا شما بدبختید. چون نتوانستید در شکست اربابانتان تأخیر بیاندازید. البته زحمت انقلاب را با سیاست های تعدیلی و شبه تعدیلی بیشتر کردید و مستضعفان را آزار دادید تا با انقلاب همراه نشوند. ثالثا: شاخص های اقتصادی لیبرال، هیچ واقع نمایی در زندگی تحت سایه انقلاب ندارند. فرزندان متفکر انقلاب به زودی تصویری خیره کننده از 《آقای اقتصاد انقلاب اسلامی》ارائه می کنند که چشم دنیای سرمایه داری را کور می کند. ثالثا: شما فعلا مشغول باشید به نقدینگی و تورم و نقد اقتصاد دستوری. و مشغول باشید به بدبخت نمایی برای مردم ایران و خوشبخت نمایی برای جنگل اروپا. حقایق اما در حال آشکار شدن هستند. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از ایران سیاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️در سال۱۹۲۰ انقلابی در پوشش اتفاق افتاد. برای اولین بار مچ و ساق پا نمایان شد.چیزی که تا قبل از آن هرگز دیده نمی‌شد. ✅ @iransiasat_ir 👈
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 "ادریس" و "م ح م د" • غیبت، سنت در اولیاء خدا بوده؛ اولین اش -ادریس- ۲۰ سال و آخرینش، تا حالا ۱۱۸۴سال! اگر ۲۰ساله، ادریس برگشت و ولیّ ما نه؛ فرقش در ولیّ است، در محبت و ولایت اش! • جبّاری، زمینِ مستضعفی را تصاحب کرد و او را کشت و ادریس را تهدید کرد؛ ادریس هم اجازه بارانِ شهر را از خدا به دست گرفت تا آنها را با قحطی ادب کند. ۲۰سال کافی بود... • "زمین" را جبّاران تصاحب کردند و اولیاء را "قُتل مَن قُتل و سُبی مَن سُبی و اُقصی مَن اُقصی" کردند؛ ولیّ آخر، "منزل نمی کند الا به نوک کوه ها یا قعر دره ها"! اما باران را گرو برنداشت! جایش در خیمه ی تنهایی، "بِیُمنه رُزق الوَری" شد! ایستاده تا مردم بخواهند، با محبت ادب شوند نه عقوبت... • این وضعیت را ندبه کرده: کبریای توبه را بشکن! پشیمانی بس است از جواهرخانه ی خالی نگهبانی بس است یوسف از تعبیرخواب مصریان دلسردشد هفتصد سال است می بارد! فراوانی بس است بر سر خوان تو تنها کفرِ نعمت می کنیم! سفره ات را جمع کن ای عشق! مهمانی بس است محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همین چند قطره آب هم برای مترو تهران زشت است. اینجا ایران است نه آمریکا... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
روزگاری موسی ده شب غیبت کرد و مردم گوساله پرست شدند. اما منجی آخرالزمان هزار و چهارصد سال غایب شده و مردمی محکم تر از فولاد برایش جان می دهند و به انتظارش نشسته اند. این است معنای الیوم اکملت لکم دینی و اتممت علیکم نعمتی ... انقلاب اسلامی ایران، تجسم و تجلی مردان پولادین منتظر است... و خوش به حال ما که زیستمان در این زمانه است... ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
💠 چرا به اینجا رسیدیم؟ بستگی دارد این سوال را از چه کسی بپرسید. اگر از نئولیبرال‌هایی مثل نیلی و غنی‌نژاد و طبیبیان و ... بپرسید ذهنِ بیمار آنها "اینجا" را سیاه می‌بیند و شروع به توصیف سیاهی می‌کنند و برای آن علت ذکر می‌کنند. در حقیقت این‌ها برای سفیدی و سیاهی تعریفی دارند که مثلا آمریکا را سفید می‌بینند و ایران را سیاه و البته این ربطی به واقعیتِ سیاهی و سفیدی ندارد. سیاهی در ذهن این افراد است. اما اگر همین سوال را از اقتصاددانان آزاده و منصف بپرسید با چشم باز واقعیت‌های اقتصاد ایران را توصیف می‌کنند. سیاهی‌ها را خواهند گفت. سفیدی‌ها را خواهند گفت. با گذشته مقایسه می‌کنند. با غرب مقایسه می‌کنند. با وضعیت مطلوب مقایسه می‌کنند. اقتصاد را مقایسه می‌کنند. فرهنگ را مقایسه می‌کنند. سیاست را مقایسه می‌کنند و اساسا واقع‌نگری و حقیقت‌گویی برایشان خط قرمز است که نه خود را فریب دهند نه دیگران را. مثلا وقتی از اقتصاد حرف می‌زنند: ۱. شرایط جنگ و تحریم را کاملا در نظر می‌گیرند ۲. استفاده نکردن از ظرفیت‌ها را لحاظ می‌کنند ۳. پیشرفت‌های بی‌نظیر ایران در حوزه‌های مختلف را می‌بینند ۴. اقتصاد غیربازاری و فرهنگی ایران را معرفی می‌کنند ۵. مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها را می‌شناسند و برایشان راهکار بیان می‌کنند. ۶. مسیر حرکت را نشان می‌دهند به جای نشان دادن یک نقطه اما چرا به اینجا رسیدیم؟ جوابش یک کلمه است: خواستیم اینجایی که هستیم صرف نظر از رنگش خواست ملت بزرگ ایران بوده است. گاهی فرمان را دست بنی‌صدر دادند گاهی دست میرحسین گاهی هاشمی و خاتمی و روحانی و گاهی احمدی‌نژاد و رئیسی. خواست مردم و امامتِ امت از هر رنگی مهم‌تر است. این شطرنجی است که مردم ایران بازی می‌کنند. اینکه در خانه سیاه باشند یا سفید جزئی از بازی است. مهم آچمز شدن تمدن شیطانی غرب است در مقابل اراده ملت ایران. کیش و مات شدن لیبرال‌سرمایه‌داری است در جنگ اراده‌ها. برای کسی که نگاهش بر زمین است آشکار نیست. برای دیدن ماه باید آسمان را نگاه کرد... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
شاید بپرسید چرا مردم در انتخابات شرکت نکردند؟ پاسخش واضح است! مردم از نئولیبرال‌ها خسته شده‌اند! مردم می‌گویند همه‌شان مثل هم هستند. اما بیائید ببینیم چه چیزی در دولت‌های مختلف ثابت بوده است: آفرین! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
همه دنیا را بگردید. آیا این مردان پولادین را پیدا می کنید؟ مردانی که تعطیل بردار نیستند. فاذا فرغت فانصب را تجلی می بخشند... می سوزند و می سازند. انقدر خالصانه که حتی یک ریال به شاخص ناقص GDP اضافه نمی کنند. اما تولید می کنند و زندگی می بخشند. کجای این مردها را می بینید؟ نمی بینید. چون اینها هستند و چشمان دنیابین توان مشاهده شان را ندارد... ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برطرف شدن متاستاز بیماران سرطانی با درمانی معجزه آسا توسط دانشمندان ایرانی! دانشمند هسته‌ای در اولین مصاحبه تلویزیونی: 🔹انقلابی رقم خورد و متاستاز کل بدن بیمار سرطانی، با تزریق چند دوز از رادیو داروی هوشمند ما در یک هفته، از بین رفت! 🔹کشورهای همسایه خواستار واردات رادیو داروهای ما هستند @madare0120
هدایت شده از خرمشهر اقتصادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹رزق فقط ثروت نیست 🔸شاه کلید زیاد شدن رزق👌🏻 یکی از فرق های اقتصاد ما با اونا همین مولفه ها ست، «سنت های الهی» اقتصاد ما بریده از عالم بالا نیست! https://eitaa.com/khorramshahr_eqtesadi
سلام داداش این نکته به ذهنم رسید ممنون میشم نظرتون رو به عنوان یه متخصص بفرمایید👇👇 اینی که میگن افزایش حقوق کارگر باعث تورم میشه، حتی بر فرض قبول کردن «تورم معلول نقدینگی هست»، باز هم اشتباه به نظر میرسه چون شما اگه حقوق کارگر رو زیاد کنی، قدرت خریدش بیشتر میشه و خرید کارگر هم تولید رو تقویت میکنه.. تولید اگه تقویت بشه، جبران خلق نقدینگی میشه و اثر کاهشی باید داشته باشه بر تورم نه افزایشی 💠💠💠 اتفاقا یکی از مهم‌ترین راهکارهای خروج از رکودی که درگیرش هستیم همین است که مردم قدرت خرید ندارند. هدایت نقدینگی به سمت تولید قطعا اثر کاهشی بر تورم دارد. وقتی می‌گویم مردم اقتصاددان‌تر از اقتصادخوان‌ها هستند یعنی همین ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
قال مولانا علی علیه‌السلام: الغِنی باللّهِ اَعْظَمُ الغِنی... اَلْغِنَى بِغَيْرِ اَللَّهِ أَعْظَمُ اَلْفَقْرِ وَ اَلشَّقَا... بزرگترین بی‌نیازی، غنای بالله است. بزرگترین فقر و بدبختی غنای بغیرالله است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
که ابرقدرت دنیا را شکست دهیم؟ بواسطه تعلیمات اسلامی... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
دیوید رولف گریبر (١٩۶١-٢٠٢٠) یک انسان شناس آمریکایی، فعال آنارشیست و نویسنده شناخته شده است. او استاد مردم‌شناسی مدرسه اقتصاد لندن (LSE) است. گریبر به عنوان استادیار مردم‌شناسی دانشگاه ییل از سال ١٩٩٨ تا ٢٠٠٧ در نظریه های ارزش و نظریه اجتماعی مشغول بود. گریبر در کتاب بدهی به ارائه‌ تاریخ پیدایش و تحول پول می‌پردازد. او تلقی‌های متداول از تاریخ و چیستی پول را به نقد می‌کشد و تصویری نو از این پدیده‌ آشنا ترسیم می‌کند؛ تصویری که با بازگویی داستان تحول ادوار اقتصاد جهانی آمیخته است. به این ترتیب کتاب، دریچه‌ای جدید به فهم سرمایه‌داری می‌گشاید و نشان می‌دهد که خاستگاه‌های مفهومی سرمایه‌داری در جاهایی است که اغلب انتظارش را نداریم. کتاب با شرح یک سردرگمی اخلاقی در ارتباط با فهم و داوری راجع‌به بدهی آغاز می‌شود و این سردرگمی همان کلاف درهم‌تنیده‌ای است که کل این متن مفصل برای از هم گشودن آن نوشته شده است. به این ترتیب گریبر در بررسی تحول شکل بدهی و پول به کاوش در خاستگاه‌های مفاهیم اخلاقی ما در طول تاریخ و عرض جغرافیا نیز می‌پردازد. کتاب با این گستره‌ی تاریخی و جغرافیایی، که پنج‌هزار سال تاریخ بشری را از نظر می‌گذراند، پر است از فکرهای بدیع و موشکافی‌های جذاب، اما دادن این شرح نو و جذاب همه‌ی کاری نیست که گریبر می‌خواهد بکند. هدف از این روایت پرپیچ‌وخم در نهایت اندیشیدن به این است که جهان بهتری چگونه ممکن است. 🆔 @SSL_Qasd
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
📕 بدهی؛ پنج هزار سال نخست نویسنده: دیوید گریبر مترجم: علی معظمی ناشر: چرخ (چشمه) 🆔 @SSL_Qasd