May 11
اقتصاد فرهنگی
ما در زمینه های گوناگون اقتصادی، در آن بخش هایی که سیاست های اسلامی عمل شد، به اسلام نزدیک شده ایم
#تلخیها #مخاطبین
نحوه توزیع ثروت های ملی
اعم از وام و زمین و مجوزها و معادن و...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
ما در زمینه های گوناگون اقتصادی، در آن بخش هایی که سیاست های اسلامی عمل شد، به اسلام نزدیک شده ایم
#شیرینیها #مخاطبین
به قول خود آمریکایی ها شکست مفتضحانه در جنگ اقتصادی علیه ایران
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از مرکز تخصصی علم کلام
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از رادیو سداد
شکاف طبقاتی.mp3
1.74M
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشـــرفتِ مردمپایه، همان عــــدالت است.
🔻پیشـــرانهای توسعه در دنیـــای امــروز، «بخش خصــوصی» است که جایی برای عـــدالت نمیگذارد. در بهتـــرین حالت یک «عـــدالت پینهدوزانهی دولـــت رفاهی» تعریف میکنند تا عــــدالت را به آن سنجاق کنند.
🔻مسألهی ما «پیشـــرفتِ همراهبا عدالت» است که درواقع همان «پیشـــرفتِمـــردمپایه» است. یعنی «همهی مـــردم ایـــران» در پیشرفت دخیل باشند که این خود همان عدالت است.
🔻مطالبهی رهبری از شـــورای نگهبان مبنی بر تأسیس «مــــرکز رصـــد عدالت» برای سنجـــش عــــدالت در قوانــــین کشور بهخصوص برنــــامههای توســـعه بر زمین مانده است.
📽 برشی از کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاستهای کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی
#دبیرخانههماندیشیپیشرفتاسلامی
#مرکزعلومنویناسلامی(معنا)
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
هدایت شده از مطالعات راهبردی آمریکا
📡 سلسله نشستهای پیش رویداد سومین همایش بین المللی افول آمریکا
(#نظم_جدید_جهانی)
📚 با موضوع:
ریشه یابی ظهور و افول لیبرالیسم در آمریکا؛ گذشته، حال و آینده
📌 با حضور:
👤دکتر #سیدمحمدرضا_رضی
مدرس دانشگاه و تحلیلگر حوزه اقتصاد
👤آقای #حسین_عباسی_فر
پژوهشگر اقتصاد و رسانه
👤دکتر #حسن_عباسی_متقیان
پژوهشگر مرکز مطالعات آمریکا
✅ لینک حضور مجازی در نشست:
https://www.skyroom.online/ch/sadr/new-world-order
🔻تارنمای همایش سوم:
http://www.usdecline.ir
🔻سوابق همایشهای گذشته:
http://ascenter.ir/?p=275
📆 سهشنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۲-۱۰
📍مکان: قم- اندیشکده اقتصادی قصد
┄┄┅═✧❁🇺🇸🌍🇮🇷❁✧═┅┄
▫️مرکز مطالعات آمریکا
🌐 www.Ascenter.ir
▫️پیامرسان ایتا
🆔 @ascenter
اقتصاد فرهنگی
می گویند مردم سوئیس و فنلاند و سوئد و نروژ و... فرهنگ رانندگی بالایی دارند و ترافیک در آنجا وجود ندا
یک نکته را فراموش کرده بودم که بگویم: جریمهها در این کشورها به این شکل است که هر چه ثروتمندتر باشی باید جریمه بیشتری بپردازی. یعنی حتی جریمه رانندگی یک کارگر با یک سرمایهدار متفاوت است.
هدایت شده از hassan Mottaghian
📡 سلسله نشستهای پیش رویداد سومین همایش بین المللی افول آمریکا
(#نظم_جدید_جهانی)
📚 با موضوع:
نقش و جایگاه قدرتهای نوظهور در شکلدهی نظم اقتصادی نوین جهانی
📌 با حضور:
👤 دکتر #علی_سعیدی
هیئت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم
👤دکتر #حمیدرضا_مقصودی
هیئت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم
👤دکتر #صادق_سلمانی
پژوهشگر حوزه اقتصاد بین الملل
✅ لینک حضور مجازی در نشست:
https://www.skyroom.online/ch/sadr/new-world-order
🔻تارنمای همایش سوم:
http://www.usdecline.ir
🔻سوابق همایشهای گذشته:
http://ascenter.ir/?p=275
📆 سهشنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۵-۱۳
📍مکان: دانشگاه قم - دانشکده اقتصاد
┄┄┅═✧❁🇺🇸🌍🇮🇷❁✧═┅┄
▫️مرکز مطالعات آمریکا
🌐 www.Ascenter.ir
▫️پیامرسان ایتا
🆔 @ascenter
هدایت شده از مردم_سالاری
مطلوب #دولت_مردم است نه #دولت_مردمی.
#دولت_مردمی ساده زیست است، میان مردم میرود، دغدغه ی مشکلات مردم را دارد،اما تصمیم نهایی آنچیزی میشود که اراده و تشخیص اوست نه اراده ی مردم.
اما در #دولت_مردم تصمیم گیرنده نهایی مردم اند و مسئول خودش را فهیمتر از مردم نمیداند. همراهی مردم شرط لازم هر تصمیمی ست.
@mardom_salari
هدایت شده از هیات محبان فاطمه الزهرا _ اهواز
40.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرف نوی انقلاب، توحید و کرامت انسان حضرت امام:
در دوران پهلوی میگفتند ،عالمان در سیاست دخالت نکنند.
پس از پیروزی انقلاب آمده اند میگویند کسی در سیاست دخالت نکند ، مگر مجتهدین... مردم رها کنند بروند خانه هایشان .
این یکی اگر خطرش از اولی بیشتر نباشد ، کمتر نیست ....
حجت الاسلام محسن قنبریان
مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)
۱۵ خرداد ۱۴۰۲
هیئت محبان فاطمه الزهرا(س)اهواز
🆔 http://T.me/fater14
🆔 eitaa.com/fater14
🆔http://sapp.ir/fater14
هدایت شده از رادیو سداد
مسجد انصارالحسین تهران.mp3
19.66M
هدایت شده از رادیو سداد
آرمان خواهی مردم ایران.mp3
1.23M
هدایت شده از دولت قوی
⭕️ تمدنِ غرب، تمدنی نیازآفرین!
👤 جناب اصغر طاهرزاده
♦️ شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»!
♦️ آوینی میگوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است؛ چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است.
♦️ روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و میگوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظهای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناکترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحرانهایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است.
📕 فرزندم اینچنین باید بود ج۱
#غرب_شناسی
#چرخهٔ_تولیدِ_نیاز_و_ارضاء
#اضطراب_آفرین
🆔@Asre_jadid_57
هدایت شده از احمد اولیایی
◀️ مایکل سندل Michael J. Sandel فیلسوف سیاسی معاصر آمریکایی و استاد دانشگاه هاروارد است. همه عدالت پژوهان او را می شناسند چرا که درسگفتارهای عدالت او، کتاب هایش و مهم از همه نقدهایش بر نظریه عدالت جان رالز او را به اندازه کافی مشهور کرده است.
🔹نکته بارز نظریه و مکتبی که سندل به آن تعلق دارد، خیر جمعی است که این، فضای گفتگوی او با ما را به شدت تلطیف و همسان می کند.
◀️درسگفتار عدالت او در دانشگاه هاروارد در حدود سال 2007 بزرگ ترین کلاس هاروارد بوده است که تا حدود 1200 نفر در جلسات آن شرکت داشته اند. دوره ای که به صورت آنلاین پخش شد و جلساتی از آن به صورت آفلاین مشاهده می شود.
✔️نسخه اصلی درسگفتارهای عدالت مایکل سندل در دانشگاه هاروارد (نسخه انگلیسی):
https://b2n.ir/j43008
✔️نسخه زیرنویس دار درسگفتارهای عدالت مایکل سندل در دانشگاه هاروارد (با زیرنویس فارسی):
https://www.aparat.com/sina_k
🔸دیدن این درسگفتارها برای علاقمندان به حوزه عدالت و عدالت پژوهی آورده های بسیاری دارد. سندل در تمام مدت تدریس ذهن دانشجو را به سمت پرسش ها و احتمالات می برد تا او را با پیچیدگی عدالت آشنا کند. به طور قطع می توان گفت کسانی که این درسگفتارها را تماشا کنند نگرش آن ها به عدالت متفاوت شده و دیگر آن را یک امر بسیط نمی انگارند.
@ahmad_olyaei
هدایت شده از رادیو سداد
آنچه مالی سازی از اقتصاد جهان ربود.mp3
2.88M
هدایت شده از رادیو سداد
انحصار و بازار آزاد رقابتی-عباسی فر.mp3
2.36M
🎙#دادکست | قسمت پانزدهم
🗂موضوع: بازار آزاد انحصاری
#حسین_عباسی_فر
تهیهکننده: رادیوسِداد
📻 @SEDAAD سِدایاقتصاد
رسول خدا صلوات الله علیه و آله در توصیف مردم آخرالزمان می فرمایند:
«شکمهای ایشان، خدایشان است و زنانشان قبله شان و دینارهای ایشان دینشان است و شرف و اعتبارشان کالاهای دنیائی آنها...
صحابه عرض کردند: یا رسول الله، آیا آنها بت میپرستند؟!
پیامبر فرمودند: هر درهم پیش ایشان بتی است...»
جامع الاخبار، ص ۱۸۲
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
ببینید لیبرالها چقدر وقیح میشوند!
ببینید آخر ماجرا کجاست!
ببینید چطور واضحات عدالت را زیر سوال میبرند!
ببینید چطور به فقرای جامعه که فقرشان نتیجه استثمار سرمایهداران است، توهین میکنند! گویی فقرا لش و بیعار هستند و با این کار لشتر و بیعارتر میشوند.
ببینید چطور از "مهاجرت" ثروتمندان چماق میسازند.
ببینید چطور اعتراف میکنند که ثروتمندان به راحتی وطنفروشی میکنند و وطن، هیچ ارزشی برایشان ندارد
ببینید چطور مالیات و خمس و زکات و ... را زیر سوال میبرند
اینها میخواهند جامعهای بسازند که ثروتمندان هرچیزی را با پول بتواند بخرد. حتی تخلف رانندگی را...
این احمقها نمیدانند جریمه برای کسب درآمد نیست بلکه برای جلوگیری از تخلف حیواناتی است که بخاطر پولدار بودند فکر میکنند حق دارند با جان مردم بازی کنند و با ۲۹۰ کیلومتر برساعت رانندگی کنند.
اینها هر کسی حرف از عدالت بزند را با برچسب کمونیست و سوسیالیست میترسانند.
لیبرالیسم هیچ حد و مرزی برای دوری از انسانیت و ارزشهای الهی ندارد.
این همان حرف غنینژاد است! همان که گفت عدالت اجتماعی سراب است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
مسافربرنما!؟
چندباری از پلیس راه در رادیو پیام شنیدهام که میگوید مردم نباید سوار خودرو مسافربرنماها شوند!!!
به کسانی که با خودرو شخصی مسافربری میکنند در کمال بیشرمی میگویند مسافربرنما و از مردم میخواهند سوار خودرویشان نشوند.
کم مانده چهار نفر آبرومند که تنها راه گذران معیشتشان مسافرکشی با خودرو شخصیشان است را بیآبرو کنند. با کمال وقاحت میگویند ممکن است اینها مجرم باشند و نباید سوار خودرو آنها شوید.
اولا که نه به لحاظ شرعی و نه قانونی حق چنین افاضاتی را ندارید و این حرف پلیس قطعا خلاف شرع و قانون اساسی است.
طبق اصل ۴۶ قانون اساسی هر کسی مالک کسب و کار مشروع خویش است و هیچ کسی حق ندارد مانع کسب و کار مشروع دیگران شود. ایجاد این انحصارها هیچ وجهی در جمهوری اسلامی ندارد.
ثانیا استفاده از رسانه ملی برای بیان این حرفهای نامربوط هم خلاف است. شما فرض کنید من یک خودرو دارم که با آن معیشتم را میگذرانم. چه کسی به رسانه ملی حق داده که این چنین با شان و آبرو و حیثیت من بازی کند طوری که فرزندم جلوی دیگران نتواند سرش را بلند کند یا همسرم از دیگران خجالت بکشد؟
سنگ تولید و ابزار کار را بستید و سگ تورم را رها کردید و حالا همین یک ابزار کسب درآمد را هم که در اختیار طبقات پایین است میخواهید سلب کنید؟
بر چه دینی هستید؟
این چه بهانه سخیفی است که سوار خودرو هر کسی نشوید ممکن است جنایتکار باشد؟
مگر ما در مریخ زندگی میکنیم؟
بیست سال است هر روز در خودرو مردم عزیزمان سوار میشوم و هیچوقت کوچکترین مشکلی پیش نیامده. لابد یادتان رفته که اینجا ایران است و مردم این سرزمین یک خانواده ۸۵ میلیون نفری هستند.
نکته آخر هم اینکه یکی از علتهای کنترل قیمت حمل و نقل در ایران وجود همین خودروهای بین راهی هستند. در همین مسیر قم تهران اگر خودروهای بین راهی نباشند قطعا قیمت دو برابر میشود.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 جمهوریت و تکثرگرایی اجتماعی در اندیشه و فقه امام خمینی(ره)
چکیده ارائه در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت ارشاد اسلامی/ ۲۳خرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام محسن قنبریان
#بخش_سوم
4⃣ نسبت "میل" مردم با احکام شرعی:
اگر ناسازگاری نه بین مصالح واقعی مردم و احکام شرعی بلکه بین امیال و خواست آنها و احکام شرعی بود چه؟!
به تعبیر دیگر امام با "تکثرهای اجتماعی" جایی که تصادم با احکام شرعی دارد، چه می کرد؟!
• طبق آنچه در مدخل گذشت، عادتا قابل تصور نیست اکثریت و جمهوری که در ولاء اجتماعی و سیاسی یک جامعه اسلامی و نظام سیاسی را آزادانه موجب شده اند، اکثریتشان مغایر احکام صریح شرعی شوند.
لکن اگر قاطبه قابل توجهی آمادگی برای پذیرش حکم شرعی ای نداشتند، بجای "تغییر تشریع ولو موقت" (که در قسمت۳ گذشت)، "تدریج و مدارای در اجرا" می نشیند و بین ایندو فرق واضح است (دقت کنید)
- برخی شاگردان امام در توضیح این قسمت گفته اند: "فقیه نباید از مکتبی بودن حکومت به اندازه سرسوزنی بکاهد. نمی تواند مکتبی بودن حکومت را فدای پذیرایی مردم کند. بله گاهی مسأله به گونه ای است که فعلا مردم آمادگی پذیرش بخشی را ندارند در این صورت ممکن است فقیه آنرا عقب بیاندازد هم چنان که در زمان رسول گرامی اسلام تحریم خمر در ۴مرحله انجام شد تا اینکه فرمود: ان الخمر و المیسر و... رجس من عمل شیطان. البته فقیه هم باید مساله ای را که مردم پذیرا نیستند ابراز نکند چون امکان دارد اصل نظام در خطر بیافتد" (ر.ک:مصاحبه با آیت الله سبحانی/ مجموعه آثار کنگره امام خمینی و اندیشه حکومت اسلامی ج۱۰ ص۱۵۶ و هم ص۱۵۷)
چنین چیزی در سیره امیر المومنین(ع) هم وجود دارد که بدون امضای شرعی برخی بدعتها (مثل جماعت خواندن نافله و...) بخاطر حفظ نظام و سپاه آنها را در اجرا و تغییر به تاخیر انداخت (ر.ک:الروضه فی الکافی ترجمه رسول محلاتی ج۱ص۸۵)
• امام خمینی در مساله حجاب همان اول پیروزی اعلام وجوب شرعی کرد. ۱۵اسفند۵۷ از "کارمندان زن" خواست با حجاب سر کار بروند (تدریج در اجرا).
بعد تا یکسال و اندی (۱۰ تیر۵۹) صبر و تدبیر و تبیین گذاشتند. در این مدت تجمع مخالفان (۱۵هزار نفری) در ۱۷اسفند۵۷ تا چندین روز اتفاق افتاد و بحثهای موافق و مخالف حجابِ الزامی داغ شد. امام در این مدت تعرض به زنان بی حجاب و تجمعات آنان را از سوی موافقینِ الزام منع کرد و حتی دادستان را برای متعرضین فعال کرد.
بعد از بیش از یکسال دوباره در ۱۰تیر۵۹ موضع گرفتند. اینبار توده های میلیونی در تمام شهرها در حمایت آمدند. تشکل های مدنی و بازار حمایت اعلام کردند؛ حتی شورای خلیفه گری ارامنه بیانیه داد: "به پاس احترام فرمایشات امام از زنان ارمنی می خواهد در ادارات و مراکز کار از لباس آستین بلند و روسری استفاده کنند".
اینبار تجمع مخالفین با فراخوان رادیو صدای آمریکا به ۱۰۰۰زن آنهم از طبقه مرفه کاهش یافت!
شورای انقلاب و ریاست جمهوری دستور الزام داد(۱۶تیر۵۹).
ارزشهای دفاع مقدس، حجاب را نهادینه کرد و در سال۶۲ در قانون مجازات برای ناقض آن تعزیر معلوم شد.
این نمونه ای عینی از سیره امام در تحقق یک حکم شرعی بود.
• اما امام در مقابل گردن کلفتی برخی گروه های خاص مقابل احکام شرعی که قانون شده بود موضع جدی می گرفت و می فرمود: "یک چیزی قانونی شد دیگر نق زدن در آن، اگر بخواهد مردم را تحریک بکند، مفسد فی الارض است؛ و باید با او دادگاهها عمل مفسد فی الارض بکنند. و اگر نه، رأی می دهد آرام. با رأی آرام هیچ کس مخالف نیست. شما می گویید نخیر، اینکه گفتند اینها اشتباه کردند؛ ولی ما در مقام عمل قبول داریم، رأیمان این است که این جوری نیست؛ اما در عمل ملتزم هستیم این هیچ مانعی ندارد.
البته مسائل اگر مسائل اسلامی باشد، اگر در رأی هم مخالف باشید، باید تو سرتان زد! اما اگر یک مسائل سیاسی هست، مسائل [دیگر] هست، میگویید اینها اشتباه کردهاند، بسیار خوب، ممکن است یک میلیون جمعیت هم اشتباه بکنند؛ این اشکال ندارد؛ اما در عین حالی که اعتقادتان این است که اینها اشتباه کردهاند، در عین حال باید بپذیرید. چاره ندارید." (صحیفه امام ج۱۴ص۳۷۷و۳۷۸)
- در نمونه فراخوان ملی مذهبی ها علیه لایحه قصاص هم موضع صریح و محکم گرفت.
بین "تحقق عملی" حکم شرعی در عموم مردم و همراه کردن قاطبه با "مخالفت با قانون" توسط گروه های وابسته و فاصله دار با اسلام باید این فرق مهم را دقت کرد.
☑️ @m_ghanbarian
اولا از اینکه بعد از سالها "لیبرال" هم تبدیل شد به فحش بسیار خرسندیم!
ثانیا اینکه در این کشور شما اجازه دارید آزادانه لیبرالیسم را تبلیغ کنید ولی چپها حق هیچگونه فعالیتی را ندارند عجیب است. لیبرالیسم مگر کم رسانه دارد؟
ثالثا مگر لیبرالها با فحش دادن مخالفند؟ مگر در قانون اساسی آمریکا حق فحاشی آزاد داده نشده؟
الان وقتی به شما میگوییم لیبرال شما چرا باید حس کنید به شما ناسزا گفته شده است؟
شما که به آن افتخار میکنید؟!
اینکه توقع دارید جمهوری اسلامی از شما به خاطر لیبرال بودن تقدیر و تشکر کند عجیب است و عجیبتر اینکه واقعا جمهوری اسلامی از شما تقدیر و تشکر ویژه کرده است در طی این سالها و همیشه در صدر مجلس نشستهاید!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar