eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.6هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
نامه ۷۱ درباره منذر بن جارود است. قارون صفتی که در شمارگان کارگزاران علی قرار گرفته است. دو برد گران قیمت میپوشید و از روی خود پسندی دائم چپ و راست خود را نگاه میکرد و کفش هایش را فوت میکرد! (نه بحث حرامخواری است نه بحث ظلم به دیگران. فقط کفش‌هاش رو فوت میکرده و چپ و راست نگاه میکرده 😁) به او مینویسد: اگر آنچه از تو برایم نوشته اند درست باشد شتر خانواده و بند کفشت از تو بهتر است! رسما حضرت بهش میگه از شتر پست‌تری! 💠 @h_abasifar
همتی اومد رئیسی رو بزنه بهش میگم خودت بودی هم همین کار غلط رو میکردی میگه آره ولی از مردم حمایت میکردم (مثلا یارانه بیشتر میداد؟) خلاصه که آش همون آشه و کاسه همون کاسه! 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
باز هم میگم بازاری که با چراغ سبز آمریکا سبز و با چراغ قرمز آمریکا قرمز میشه، بازار ما نیست. بازار آمریکاست. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
ما وقتی که ملاحظه می‌‏کنیم و سعادت‌ها را سنجش می‌‏کنیم، می‌‏بینیم که سعادتمند‌ها آنهایی بودند که در کوخ‌ها بودند. آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند. آن مقداری که برکات از کوخ‌ها در دنیا منتشر شده است هیچ در کاخ‌ها پیدا نمی‌‏شود. ...طبع قضیۀ کاخ‌‏نشینی، توجه به عیش و عشرت و توجه به دنیا و توجه به مال و منال است و نمی‌‏تواند شهوت و شکم، این طبقه را مهلت بدهد که در یک امر تفکری وارد بشوند و فکر بکنند. آنهایی که اختراع کرده‌‏اند، آنهایی که زحمت کشیده‌‏اند و کتاب‌های ارزنده تحویل جامعه داده‌‏اند در هر رشته‌‏ای، این کوخ‏‌نشینان بوده‏‌اند. طبع کاخ‏‌نشینی منافات دارد با تربیت صحیح، منافات دارد با اختراع و تصنیف و تألیف و زحمت.( 01/01/1362) 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: این چه نظام بانکداری شرعی، اسلامی و بدون ربایی است که بعضی از مراجع عظام اغلب فرایندهای آن را نامشروع می دانند. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسین میرزایی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به نمایندگان بیان کرد: در تفقدی که از حوزه های انتخابیه خود می کنید آیا به قبرستان‌ها هم سری زده‌اید و قبرهای قدیمی و جدید را دیده‌اید؟ آیا احوال رباخواران ایشان را از صاحبدلان عالم رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) جویا شده‌اید؟ آیا شنیده‌اید که اینها چگونه وارد صحرای محشر می‌شوند؟ همانطور که در دنیا اقتصاد فردی، اجتماعی، ملی و جهانی را با جنونشان به آتش رباخواری کشیدند و لقمه های مومنین را به حرام الهی مخلوط کرده اند. وی با بیان اینکه مرگ نزدیک است، گفت: کسانی که می توانستند جلوی ظلم رباخواری را بگیرند و نگرفتند با رباخواران هم سرنوشتند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه را مورد خطاب قرار داد و عنوان کرد: بشنویم و بفهمیم که این حالیان ما مجلسیان و دولتیان است. اگر شهید رجایی در اثر قصور احتمالی مکانی به شدت عذاب ۳۶ میلیون نفر را برای خود تصور می کرد، ما در اثر تقصیر قطعی مکانی به شدت عذاب بیش از ۸۵ میلیون نفر را برای خود در حساب داریم. ما با سکوت و انفعالمان به مردم و دین خدا ستم می کنیم. ما که نام دولت و مجلس متدین و انقلابی را یدک می کشیم نباید خطای گذشتگان را تکرار کنیم. میرزایی خاطرنشان کرد: روزها و شب ها می آیند و می روند و ما تماشاگر ارتکاب سیستمی یکی از مهلک‌ترین حرام های الهی یعنی نزولخواری در کشور هستیم. این چه نظام بانکداری شرعی، اسلامی و بدون ربایی است که بعضی از مراجع عظام اغلب فرایندهای آن را نامشروع می دانند؟ این چه نظام بانکداری بدون ربایی است که بسیاری از آثار رباخواری را در جامعه به منصه ظهور رسانده است؟ وی با اشاره به آیات قرآن درباره نزول خواری یادآور شد: این اظهار نظر به دلیل آن است که شیطان بر سر آنها دست کشیده و عقل از سر آنها ربوده است. امروز هم عده ای با انواع حیله های شرعی و قانونی ماجرا را می‌آرایند اما در ماهیت و حقیقت همان رباخواری را سامان می دهند. آمریکا که هیچ غلطی نمی تواند کند با این حال وقتی می گوید گزینه نظامی روی میز است بعضی‌ها می‌ترسند اما خداوند متعال برای سیستم رباخواری گزینه نظامی را روی میز قرآن کریم قرار داده اما ما باور نداریم. خودم و شما را از مشارکت در جنگ با خدا و رسولش بیم می‌دهم. نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: اگر بند ریال را از دلار و سایر ارزهای اعتباری نبریدید و ریال را به طلا میخکوب نکردید، اگر موازنه بازارهای پولی، اعتباری و سرمایه ای یا همان قمارخانه‌ها و رباخواره های مدرن را به نفع کالاها و خدمات و اقتصاد واقعی تغییر ندادید که جامعه‌ای که در آن پول کار می‌کند و مردمش بیکارند، از فساد خواهد مرد. اگر رباخواری در بانک ها و سایر جاهای کشور را جمع نکردید، اگر جلوی خلق پول بانک ها را نگیرید، اگر بنگاه داری بانک ها و سایر موسسات پولی و اعتباری را نگیرید، اگر شرکت های دولتی را به دستگاه های اجرایی تبدیل نفرمودید، اگر شرکت های خصولتی و خصوصی با مدیریت دولت را صد درصد خصوصی ننمودید و مانند گذشتگان به دور زدن سیاست های کلی اصل ۴۴ اقدام نمودید، سرنوشت شما با روسای جمهور قبلی در حوزه اقتصاد تفاوت نخواهد کرد که بزرگان فرموده اند اول کار را ببین، آخر آن را بخوان. میرزایی تاکید کرد: اگر این افتخارات را انجام دادید از پرافتخارترین روسای جمهور کشور خواهید شد. وی در پایان گفت: ملت شریف ایران به یاری خداوند در ۴۳ سال پیش فرعون زمان را به زیر کشیدند، وقت آن رسیده است که قارون و هامان زمان را نیز به زیر بکشیم و انقلاب خود را تکمیل کنیم
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
cutting_سبک زندگی اقتصادی بر پایه مختصات اربعین حسینی-شب۲.mp3
18.02M
🎙صوت- سبک زندگی اقتصادی بر پایه مختصات اربعین حسینی(قسمت دوم) ◾️سید امیرحسین حسینی ⚫️شب ۲۸ محرم 🕋مسجد صاحب الزمان فقیه محله-جویبار ✅به افرا بپیوندید: @afra_co
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طبیعی است که وقتی شورای فقهی بانک مرکزی را رئیس کل بانک مرکزی پیشنهاد میدهد از بین فقها کسانی را انتخاب میکند که با اصل ماجرا همسو باشند. شورای فقهی بانک مرکزی را عوض کنید آنوقت متوجه میشوید که نظر اسلام چیز دیگری است که خیلی خوشایند سیستم بانکداری نیست! جناب آقای قالیباف آن صوری سازی که فرمودید در انتهای زنجیره (توسط مردم) اتفاق می افتد اتفاقا در همان ابتدای زنجیره و در شورای فقهی صورت میگیرد. رباخواری بانکها را به گردن مردم نیاندازید. چه کسی گفته شورای فقهی بانک مرکزی را باید رئیس بانک مرکزی پیشنهاد بدهد به شورای نگهبان؟ شورای فقهی را باید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیشنهاد بدهد. باید مراجع عظام تقلید معرفی کنند تا این فضاحت پیش نیاید که مراجع بگویند بانکها ربوی است و چند طلبه بی سواد در شورای فقهی سعی کنند این بانکها را اسلام مالی کنند. خدا از سر تقصیراتشان بگذرد!!! هر نوع اسمی بر قراردادها گذاشته شود نهایتا مردم میگویند رفتیم "وام" گرفتیم و این مقدار سود دادیم. حالا روی کاغذ هر چیزی نوشته باشید تغییری در اصل ماجرا ندارد. جالب است حتی در آن اتاق پشتی، صاحبان بانکها هم به ریش اسلام میخندند و میگویند این قدر وام دادیم و اینقدر سود گرفتیم اما بحث در مورد بانک اصلا به این مسائل خلاصه نمی شود یعنی حتی اگر ربا را از بانک حذف کنیم و نرخ بهره هم صفر شود باز هم بانک اسلامی بشو نیست. ویژگی های ذاتی بانک مثل تداول ثروت و تکاثر و انباشت ثروت خلاف عدالت است و بدون آنها بانک وجود خارجی نخواهد داشت 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
ما وقتی که ملاحظه می‌‏کنیم و سعادت‌ها را سنجش می‌‏کنیم، می‌‏بینیم که سعادتمند‌ها آنهایی بودند که در کوخ‌ها بودند. آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند. آن مقداری که برکات از کوخ‌ها در دنیا منتشر شده است هیچ در کاخ‌ها پیدا نمی‌‏شود. ...طبع قضیۀ کاخ‌‏نشینی، توجه به عیش و عشرت و توجه به دنیا و توجه به مال و منال است و نمی‌‏تواند شهوت و شکم، این طبقه را مهلت بدهد که در یک امر تفکری وارد بشوند و فکر بکنند. آنهایی که اختراع کرده‌‏اند، آنهایی که زحمت کشیده‌‏اند و کتاب‌های ارزنده تحویل جامعه داده‌‏اند در هر رشته‌‏ای، این کوخ‏‌نشینان بوده‏‌اند. طبع کاخ‏‌نشینی منافات دارد با تربیت صحیح، منافات دارد با اختراع و تصنیف و تألیف و زحمت.( امام خمینی ره 01/01/1362) یک سوال: با توجه به این فرمایش حضرت امام ره: این که نظام کنکور ما عموما دانشجو را از طبقه مرفه اجتماع جذب می‌کند نشانه چیست؟ آیا این طبقه که وارد دانشگاه می‌شوند می‌توانند در آینده اختراع و تصنیف و تالیف کنند و آیا این طبقه در نظام علمی زحمت می‌کشند؟ این که این نظام آموزشی، کوخ نشینان را از ورود به محل‌های خدمت باز می‌دارد چه آینده ای را برای نظام اقتصادی و اجتماعی رقم می‌زند؟ آیا می‌توان انتظار رشد را داشت؟‌ ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
♦️ تعدیل مالکیت ها و نفی فاصله طبقاتی در نظام اسلامی 🔸باز خوانی اندیشه های امام خمینی(340) 🔹مصاحبه کننده : روابطى كه دولت اسلامى در رابطه با مالكيت مردم خواهد داشت چه خواهد بود؟ اين روابط چگونه تنظيم و اداره مى‏شود؟] 🔸امام خمینی : 🔻اسلام مالكيت را قبول دارد، ولى قوانينى در اسلام هست كه مالكيت را تعديل كند. 🔻اگر به قوانين اسلام عمل شود هيچ كس داراى زمينهاى بزرگ نمى‏شود. 🔻مالكيت در اسلام به صورتى است كه تقريباً همه در يك سطح قرار مى‏گيرند 🔻و وقتى اين چنين باشد چرا پاى دولت را به ميان كشيم و زمينها و صنايع را به دست مردم نسپاريم. ▪️صحيفه امام، ج‏5، ص: 292؛ مصاحبه امام خمینی با كرككروفت(استاد دانشگاه «روتكرز» امريكا) ،در تاریخ 7 دى 1357/ 27 محرّم 1399 💠 @h_abasifar
مناظره با میرزاخانی.pdf
287.2K
مناظره با سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد و مدیر مسئول فردای اقتصاد توصیه میکنم این مناظره کوتاه را حتما بخوانید تا عمق تفکر و سواد این دوستان که سالهاست بر رسانه های اقتصادی کشور حکومت میکنند را درک کنید. 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
چرا استقلال معلول؟ علت را مستقل کنید! یکی از استدلال‌هایی که در حمایت از طرح استقلال بانک مرکزی از حاکمیت ارائه می‌شود، این است که دولت برای تامین کسری بودجه خود، از بانک مرکزی استقراض می‌کند و این استقراض، باعث خلق پول پرقدرت شده و نهایتا منجر به افزایش نقدینگی و ایجاد تورم می شود. راقم این سطور در مقاله «اقتصاد سیاسی بانکداری مرکزی» به صورت مبسوط، بی‌پایه بودن این استدلال و دیگر استدلال‌های مشابه را نشان داده‌ام و اینجا قصد بحث مجدد را ندارم. اما یک پرسش بسیار مهم که باید در مجلس مطرح شده و از حامیان نسخه استقلال، پاسخ مطالبه شود این است که اگر مسئله شما، تورم ناشی از کسری بودجه است، چرا به جای تصویب قانونی برای جلوگیری از ایجاد کسری بودجه، کسری بودجه را مفروض می‌گیرید و برای رفع کسری از طریق استقراض از بانک مرکزی قانون می‌گذارید؟ چرا به جای درمان علت، معلول را درمان می کنید؟ آیا اگر بانک مرکزی مستقل شود، اما کسری بودجه سرجایش باقی بماند و دولت نتواند با استقراض از بانک مرکزی کسری خود را برطرف کند، منابع مشکل‌دار دیگری جایگزین خلق پول توسط بانک مرکزی نخواهد شد؟ مصارفی که در بودجه تعریف شده و موجب کسری بودجه می شود، یا ضروری هستند یا غیرضرور. اگر ضروری هستند، باید منابع‌شان به درستی در قانون تامین شود. اما اگر مصارف غیرضرور کسری بودجه ایجاد می‌کند، باید جلوی تعریف مصارف غیرضرور در بودجه را گرفت. اگر ادعا این است که دست‌درازی به جداول بودجه و ایجاد کسری، تبدیل به عرف شده، نمی‌توان جلوی تعریف مصارف غیرضرور را گرفت و چاره‌ای نیست جز اینکه منبع تامین پول برای مصارف غیرضرور یعنی بانک مرکزی را از حاکمیت مستقل کنیم، جسارتا آدرس را اشتباهی آمده‌اید. برای نجات مضروب از دست قاتل، دسترسی مضروب به بیمارستان را قطع نمی‌کنند، دسترسی قاتل به آلت قتاله باید قطع شود. اگر چاره کار استقلال است – که قبلا نوشته ام نیست- جایی که باید از دولت و مجلس مستقل شود تا بودجه با کسری بسته نشود، سازمان برنامه و بودجه است، نه بانک مرکزی! اگر در ادعای خود صادق هستید که برای قطع ید دولت از خلق پول برای جبران کسری، بانک مرکزی را مستقل می‌کنید، سازمان برنامه و بودجه را مستقل کنید که توسط متخصصان اداره شود تا نه تحت فشار نمایندگان، در بودجه منابع کاذب و مصارف واقعی تعریف شده و کسری ایجاد شود، نه اینکه در خود دولت باب لابی دستگاه‌ها برای افزایش ردیف بودجه‌شان یا حتی تخصیص‌های ناعادلانه پس از ابلاغ بودجه، باز باشد. حامیان استقلال هرگز سراغ استقلال نهاد مرتبط با علت کسری، یعنی سازمان برنامه نخواهند رفت چون اساسا مسئله این نیست. استقلال بانک مرکزی، طرح ابتکاری آقایان و محصول نبوغ آنان نیست! نسخه‌ای است که در نهادهای استعماری بین‌المللی تدوین شده و آن را نیز باید در ردیف همه نسخه‌ها و قراردادهای استعماری دیگر دید که چوب لای چرخ پیشرفت کشور بوده‌اند و کسانی در اینجا برایشان سینه سپر کرده‌اند و کاسه داغ‌تر از آش بوده‌اند. خائن بوده‌اند یا جاهل، دنبال خدمت بوده‌اند یا خیانت، نمی‌دانیم؛ اما نتیجه کارشان خائنانه بوده است. استقلال بانک مرکزی، ایده «بانکداری به مثابه بنگاه‌داری» و قرار دادن نظام بانکی در عداد «صنایع» -صنعت بانکداری!- را تقویت خواهد کرد و این ایده، فاتحه قرار گرفتن نظام بانکی در خدمت پیشرفت کشور را خواهد خواند. ما در کشور بازار سرمایه عمیقی نداریم و تقریبا کل تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی ما بر دوش شبکه بانکی است. نظام بانکی نه ابزار و نه صلاحیت این را دارد که اولویت‌های کشور را برای تخصیص تسهیلات، تشخیص دهد؛ باید در خدمت برنامه‌های پیشرفت کشور باشد که توسط دولت و مجلس تدوین می‌شود. استقلال بانک مرکزی، سودآوری را تبدیل به اولویت نظام بانکی کشور خواهد کرد و مگر بر کسی پوشیده است که سود «صنعت مالی» با تولید در قیاس نمی‌گنجد و جریان یافتن تسهیلات به این صنعت! و محرومیت تولید از منابع مالی، فرجام طبیعی چنین رویکردی است. فرجام «مالی‌سازی اقتصاد» در غرب پیش چشم ماست. نکنید این کار را... @syjebraily
پیوند حوزه‌ی لیبرال و دانشگاهِ لیبرال (در مقابل حوزه و دانشگاه انقلابی) را هیچ تصویری بهتر از این نشان نمی‌داد. یک ویژگی مشترک هم دارند هر دو بی‌سواد و پر حرف‌اند... 💠 @h_abasifar