eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قلم اقتصادی
🌱 به نام حق 🔔بیانیه‌ای که مظلوم واقع شد❗️ آیت‌الله شب‌زنده‌دار: رهبر انقلاب فرمودند: «من روی بیانیه گام دوم انقلاب خیلی زحمت کشیدم. من بناء بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم و یا مطلبی را که می گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار و مطالعه کنند، ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنید». به ماها هم که در خدمتشان بودیم فرمودند که «بناء من بر این نیست که بگویم مطالعه کنید یا روی آن کار کنید، اما راجع به این می‌گویم که این کار را بکنید». بهمن 97. hawzahnews.com/news/480930/ ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
6.54M
- اقتصاد اسلامی داریم؟ + بله - چه می‌گوید؟ + شهید صدر می‌فرماید .... - مگر شهید صدر اقتصاد خوانده است؟ + خب من که اقتصاد خوانده‌ام - مگر تو فقیهی؟ + خب آنچه ولی‌فقیه جامعه می‌گوید - مگر اقتصاد خوانده؟ در این صوت سعی کردم مختصرا به این شبهه پاسخ دهم. دانلود_فایل ویرایش شده (۱۴ دقیقه) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دیالوگ فیلم فوق‌لیسانه‌ها: حبیب: آمدم تحقیق برای امر خیر (برای خودش) مرد همسایه: در مورد کی؟ حبیب: این آقا سینا هست مرد همسایه: اون که ازدواج کرده حبیب: نه منظورم خواهرشه من کاری ندارم به اینکه یک عده نفوذی و بی‌شرف در صدا و سیما فعالیت می‌کنند من کاری ندارم به اینکه عده‌ای سلبریتی بی‌غیرت این دیالوگ‌ها را می‌گویند و این فیلم‌ها را می‌سازند ولی قطعا کار دارم با اون ناظر الدنگ صدا و سیما قطعا کار دارم با اون مدیر احمق صدا و سیما قطعا کار دارم با مردمی که پای تلویزیون می‌نشینند و این کثافت‌کاری‌ها را می‌بینند و هیچ اعتراضی نمی‌کنند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از Mannan
رابطه تعرّف و تبرّج: 🔹 به دو آیه زیر دقت بفرمایید؛ هیچ ارتباطی بین این دو نمی‌بینید؟! "وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا: و شما را گروه گروه و تیره تیره قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید" (حجرات/۱۳). "يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْن: ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها [حجابهای بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است" (احزاب/۵۹). 🔹 فصل اشتراک دو آیه فوق، واژگان" لِتَعَارَفُوا: تا یکدیگر را بشناسید" (در آیه اول) و " أَنْ يُعْرَفْنَ: برای اینکه شناخته شوند" (در آیه دوم) است که هر دو از ریشه عَرَفَ به معنای شناخت هستند. طبق آیه اول، محله و شهر بایستی به نحوی طراحی و مدیریت شود که امکان تعرّف و شناختِ حداکثری بین همسایگان و شهروندان میسّر گردد. طبق آیه دوم نیز حجاب و عدم تبرّج، سبب تعمیق شناخت و به تبعش، دور ماندن بانوان از اذیت و آزار اغیار می‌گردد. 🔹 بر این اساس، عدم تعرّف به معنای عدم تعمیق روابط همسایگی است که نتیجه‌اش، بروز شناخت‌های فانتزی و سطحی است. و مبرهن است که آنگاه که شناخت‌های فانتزی و صورت‌محور، جایگزین شناخت‌های عمیق و سیرت‌محور در روابط اجتماعی گردد، تبرّج به اوج می‌رسد؛ زیرا در چنین شرایطی در نبود تعرّف و شناخت‌های عمیق، افراد سعی می‌کنند با صورت‌نمایی و تبرّج، تصویر جذابتری از صورت خود برای افرادی که از سیرت آنها شناخت عمیقی ندارند به نمایش بگذارند. لذا هرچه تعرّف کمتر، تبرّج بیشتر. 🔹 از دلایل مهم تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در شهرهای معاصر همین است. زیرا در شهرها و کلانشهرهای معاصر، به دلیل سیاستهای اشتباه شهرسازی و مدیریت شهری، اولا تراکم انسانی به قدری بالا رفته است که به دلیل شلوغی بیش از حد محلات، دیگر امکان تعرّف و تعمیق روابط اجتماعی میسر نیست و ثانیا به دلیل اشتباه در سیاستهای آمایشی، شاهد ازجاکندگی‌های مکرّر و نوعی حس بی‌وطنی هستیم که نتیجه‌اش، جابجایی‌های دائم جمعیتی و به تبعش، تضعیف تعرّف و بروز شناخت‌های فانتزی و سطحی است. نتیجه غلبه این نوع شناخت‌های فانتزی، غلبه صورت‌محوری بر سیرت‌محوری در روابط اجتماعی و تبلور هرچه بیشتر تبرّج و تن‌نمایی در تلاطم حس بی‌وطنی است. پس اگر می‌خواهیم مسئله حجاب و عفاف را اساسی حل کنیم و صرفا با سطحی نگری به معلولها نپردازیم، بایستی با درک عمیق از علل بروز تبرّج و تن‌نمایی، ریشه‌هایی نظیر عدم تعرّف‌ها و ازجاکندگی‌ها و بی‌وطنی‌ها را تدبیر نماییم تا با حل آن علل، معلول‌هایی نظیر تبرّج‌ها و تن‌نمایی‌ها نیز تدبیر شود. @baladetayyeb
https://www.aparat.com/v/wUjcb این قسمت از برنامه چراز رو حتما ببینید. واجبه که همه دوستان انقلابی این قسمت را ببینند تا بفهمند وقتی پرفسور درخشان می گویند رسانه های منحط منظورشان چیست!؟ این پست فطرتان رسانه به دست هر چقدر به امام و آقا و شهید بهشتی و اسلام و فقها و فقاهت توهین کنند حق ماست... لعنت خدا بر وزارت ارشاد و هر چه مسئول فرهنگی در این مملکت است و وظیفه دارد جلوی این لجن پراکنی ها را بگیرد اما نمی گیرد! پ ن: در این کلیپ که توسط هولدینگ دنیای اقتصاد ساخته شده صراحتا به امام هم توهین می شود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد اسلامی- ولایت فقیه.mp3
8.75M
اقتصاد اسلامی چیست و چه رابطه ای با مفهوم ولایت فقیه دارد؟ اقتصاد اسلامی چیست و چه تعارضی با اقتصادهای الحادی دارد؟ اقتصاد اسلامی چیست و چه رابطه ای با فرهنگ و سیاست دارد؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
6.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خودتحقیری در ادبیات اقتصادی برخی موج می‌زند و اما هایک... @hzamanim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالگرد جراحی اقتصادی / فقط همین ۴ قلم 🔹دقیقا یک سال قبل در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ "جراحی اقتصادی" ابراهیم رئیسی با حذف ارز ترجیحی و با تئوری پردازی لیبرال های وطنی انجام شد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
11.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در دانشگاه یاسوج جلسه‌ای گرم و صمیمی با دانشجویان داشتیم. بحمدلله امروز دیگر دانشجویان درباره نقش دلاریزه‌شدن اقتصاد در وضع فعلی سوال ندارند، مطالبه دلارزدایی دارند. @syjebraily
ان‌شاالله از شنبه تا سه‌شنبه در جلسات مختلفی خدمت مردم و مسئولین و اساتید و دانشجویان گیلانی خواهیم بود. همراهی استاد بزرگوار جناب حجت‌الاسلام دکتر یوسفی افتخاری‌ست که شکرگزار آن هستم. امیدوارم خداوند توفیق دهد تا قدم کوچکی در مسیر جهاد تبیین اقتصادی برداریم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar