هدایت شده از اندیشکده قصد
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢چرا اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد اسلامی است؟
🔹 دکتر حمیدرضا مقصودی
عضو هیئت علمی دانشگاه قم
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
هدایت شده از مُنحطّ
✍️ از میراث هایک تا سرمایهداری رفاقتی!
هفته نامه تجارت فردا در شماره 499 خود با عنوان میراث هایک ادعای بسیار عجیبی را مطرح کرده است. اینکه جهان توسعه یافته آزادی انتخاب را مدیون آموزه های فردریش فون هایک است!
برخلاف ادعای هفته نامه تجارت فردا نظرات هایک در باره "آزادی انتخاب" علت شکل¬گیری جهان توسعه یافته نیست و در کشورهای توسعه یافته اساسا چیزی با عنوان آزادی انتخاب وجود ندارد زیرا:
مطالعه یادداشت کامل
عباس آخوندی: مسکن مهر مزخرف است!!!
موسی غنی نژاد: عدالت اجتماعی سراب است!!!
مسعود نیلی: علم اقتصاد مثل فیزیک است!!!
مُنحطّ|ترجمان رسانههای لیبرال
💢 @monhaTT
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر غنی نژاد:
1. لیبرالیسم حکومت قانون است
2. حکومت قانون از اصل توحید گرفته شده است
3. اصل توحید یعنی از هیچکس اطاعت نکن به جز خدا
4. حکومت قانون یعنی از هیچکس اطاعت نکن به جز قانون
سوال: اگر حکومت قانون از مبنای توحید گرفته شده است، لاجرم باید قوانین الهی را نیز شامل شود و اگر قوانین الهی را شامل شود، حکومت دینی رسول الله و ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین را در برگیرد و در ادامه این فرایند و استقرار حکومتِ قوانین الهی، باید از
قوانینی که فقهای بزرگ کشف و وضع میکنند اطاعت کنیم.
آیا ایشان اطاعت از ولی فقیه (به عنوان کاشف قوانین الهی) را خلاف لیبرالیسم نمی دانند؟
اگر خیر که فبها!
اما اگر خلاف لیبرالیسم بدانند باید گفت: ادعای مبنای توحیدی داشتن لیبرالیسم راهبردی است برای فریب دینداران و کنار گذاشتن دین به نام خدا.
دکتر غنی نژاد از جمله "حکومت قانون از توحید گرفته شده است" منظورشان این است که اطاعت سه شرط دارد:
1. از "یک" چیز باشد
2. آن چیز، انسان نباشد
3. آن چیز، خدا هم نباشد!
حال اگر سوال شود که:
1. آن چیز اگر شیطان باشد باز اطاعت از او جایز است؟
2. از بین قوانین مختلفی که کشف می شود کدام خوب و کدام بد است؟ (چرا که ایشان اعتقاد دارد انسان خودش عقل دارد و خوب و بد را از روی کتاب تشخیص می دهد و نیازی به امام و رهبر ندارد! نیازی به مفسر وحی و مبین کتاب ندارد! و حسبه کتابه)
3. قواعد کلی که توسط انسان ها کشف می شود چه نسبتی با قوانین الهی دارند و اگر تعارضی بین این قوانین و قواعد به وجود آمد تکلیف چیست؟
ایشان چه پاسخی دارند؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر غنی نژاد: عبارت کاپیتالیسم در قرن 19 ابداع شد و بعد از آن مارکس با تکرار این اصطلاح آن را پیراهن عثمان کرد!
آقای غنی نژاد از این حقیقت غافلند که مارکس اساسا علاقه ای به استفاده از اصطلاح نظام سرمایه داری "capitalisem" نداشت.
پرفسور درخشان در مقدمه کتاب "سرمایه داری" اینگام می نویسد: "به نظر نویسنده، مارکس فقط دو بار از واژه کاپیتالیسم (سرمایه داری) به معنای یک سیستم اقتصادی استفاده کرده است که در صفحه 124 مجلد اول کتاب سرمایه (متن آلمانی) می توان ملاحظه کرد". اما در مجلدات دوم و سوم که بعد از فوتش به همت انگلس منتشر شد حداکثر ده بار این اصطلاح به کار رفته است.
مارکس به جای اصطلاح capitalism، از شیوه تولید سرمایه داری capitalist mode of production استفاده می کرد. دلیل این امر را استاد درخشان به تفصیل بیان کرده است. خلاصه آنکه به خلاف ادعای غنی نژاد مارکس هیچ گاه نظریات خود را بر مفهوم نظام سرمایه داری بنا ننمود و این اصطلاح را پیراهن عثمان نکرد.
یکی از شاخص های لیبرالیسم پنهان کردن حقایق است و پنهانکاری از راهبردهای اصلی فریب می باشد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ چه اتفاقی باعث شده یک کانال جک و سرگرمی تلگرامی روز بعد از #مناظره علیزاده با #غنی_نژاد سه تا پست تقطیع شده و یک طرفه در نقد و تمسخر حرفای #علیزاده قرار داده؟ یعنی این پست ها سفارشی نیست و اتفاقی هست؟ جریان سرمایه داری بیش از آنکه منطق و دلیل داشته باشند #امپراطوری_رسانه ایران را دارند
❞ زندگی برای علوم انسانی ❝
༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef ༻
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
شاید هیچ قابی بهتر از این نمیتوانست برای نئولیبرالیسم ایرانی مصداقی ملموس ارائه کرده و فرجام این اندیشه را پیش چشم ملت آورد. #نه_به_نئولیبرالیسم، نه به مسئولیتزدایی از دولت در قبال ملت است؛ نه به سرود مزورانه #آزادی است که گرگها برای دریدن گله میسرایند...
@syjebraily
هدایت شده از آنسوتَر | سید محمدرضا رضی
✳️ امام خامنه ای حفظه اللّه :
امروز همهی ما بایستی در میدان تبیین حرکت بکنیم...
۱۴۰۰/۰۷/۰۵
🗂 برنامه دوره تخصصی تبیینی کارآمدی اقتصادی
✅ ویـژه طلاب و دانشجویـان
❇️ برادران (حضوری/مجازی)
❇️خواهران (مجازی)
⌛️ آخرین مهلت ثبت نام : دوشنبه ۱ خـرداد ماه
🗓 زمان برگزاری : ۳، ۴ و ۵ خـردادمـاه ۱۴۰۲
📌 محل برگـزاری : شهـر مقـدس قــم
✅ راه های ثبت نام :
۱- ارسال عبارت «اقتصاد» به : 30003218
۲- صفحه ثبت نام : miqat.ir/reg
🔰درباره دوره : miqat.ir
📑 اطلاعات بیشتر : miqat_ir
📲 راه ارتباطی : شناسه miqat47@
📣 شما هم رسانه باشید...
http://eitaa.com/joinchat/3533570061C26a89e033c
#میقات_جوانان_انقلاب_اسلامی
#کارآمدی_اقتصادی
#تبیین_اقتصادی
#قرارگاه_طلاب
#جهاد_تبیین
#اقتصاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی استدلال دکتر غنی نژاد در مورد رابطه حق حیات، تکلیف زیستن و مالکیت!
شرح استدلال:
خدا به انسان حیات داده است
حق حیات حق بنیادین بشر است و کسی حق ندارد آن را سلب کند (به جز جایی که حق حیات دیگری را بخواهد سلب کند)
انسان مکلف است این حیات را حفظ کند
برای حفظ حیات باید تامین معاش کند
لازمه تامین معاش حق مالکیت است
دکتر غنی نژاد ادعا می کنند که این گزاره ها مبنای دینی دارد و با اسلام سازگار است!
اما اسلام در این رابطه چه می گوید؟
در مقابلِ لاک نظر شهید مطهری بر این است که اگر چه حق حیات یک حق طبیعی اساسی است اما حق بنیادین بشر حق تکامل است. مطلبی که هیچ کدام از فلاسفه غرب به آن اشاره نکرده اند و انسان را در سطح یک حیوانِ دارای حیات معرفی کرده اند. همان تفاوتی که علامه جوادی آملی به آن اشاره کرده و میگوید انسان حیوان ناطق نیست بلکه حیّ متاله است! یعنی ذی حیاتی است که برای خدایی شدن آفریده شده است. خلقت او جهت دار است و این جهت همان است که فرمود: یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه! (انشقاق-6)
فلذا اینگونه نیست که تنها تکلیف انسان حفظ حیات مادی اش باشد!
بلکه اتفاقا تکلیف انسان حفظ و رشد حیات معنوی است تا آنجا که در اعلی درجه این رشد معنوی، فدا کردن جان (شهادت) اوج کمال است.
وجه ممیزه حقوق در اسلام و غرب همین نکته است که حق بنیادین (و طبیعتا تکلیف بنیادین) انسان کدام است؟
هر کدام از این دو مبنا را بپذیریم امتداد آثارش تا جزئی ترین رفتارها و پدیده های فردی و اجتماعی خود را نشان می دهد.
حقوق طبیعی از دیدگاه جان لاک و مرتضی مطهری
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar