eitaa logo
هنگام درنگ
61 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
96 فایل
قصه های مجید
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 برشی از یک کتاب 🔹 سبک شمردن روزه روزه را هم نباید استخفاف کرد و سبک شمرد. بعضی روزه را به شکلی می‌گیرند (حالا این شوخی است) که- العیاذبالله- اگر من به جای خدا بودم اصلًا روزه اینها را قبول نمی‌کردم. من افرادی را سراغ دارم که اینها در ماه رمضان شب تا صبح را نمی‌خوابند اما نه برای اینکه عبادت کنند، بلکه برای اینکه مدت خوابشان پر نشود؛ تا صبح هی چای می‏خورند و سیگار میکشند، اول طلوع صبح که شد نمازشان را می‌خوانند و می‌خوابند، چنان بیدار می‌شوند که نماز ظهر و عصر را با عجله بخوانند و بعد بنشینند سر سفره افطار. آخر این چه روزه‏ای شد؟! آدم شب تا صبح را نخوابد برای اینکه در حال روزه حتماً خواب باشد و رنج روزه را احساس نکند. آیا این استخفاف به روزه نیست؟! به عقیده من مثل فحش دادن به روزه است، یعنی‏ای روزه! من اینقدر از تو تنفر دارم که می‌خواهم رویت را نبینم!. 📚 آزادی معنوی، شهید مطهری، ص۸۹
🔴دین این نیست! 🔹عده اى از روى كج فهمى يا از روى غرض، اين طور وانمود مى كنند كه دين عبارت است از يك سلسله ها و ها، بكن، نكن، بخور، نخور، دين را اين گونه معرفى مى كنند، دين اين است؟! اين غير منصفانه ترين و نگاه نسبت به هر دينى، به خصوص دين اسلام است. 🔹معرفت روشن، شادابى ناشى از ايمان، حركت برخاسته از معرفت، به كار انداختن روح خردمندى و آن وقت روشن و شفاف نسبت به ؛ اين پايه دين است. 🔹دين در درجه اوّل، يك و يك شناخت است؛ شناخت نسبت به اين عالم، نسبت به انسان، نسبت به مسئوليت، نسبت به مسير و راه و هدف؛ مجموعه اين معرفت ها پايه دين است. (رهبر انقلاب، 1379/5/5).
✅انفجار کیوسک و آرامش امام مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی (فرزندِ استادِ امام) که خودش شاگرد امام بود و خیلی به ایشان ارادت داشت تعریف میکرد، روزی در نجف همراه امام در حال حرکت در کوچه ای بودیم که ناگهان پس از عبور از کنار یکی از کیوسک های برق فشار قوی، آن کیوسک فشارقوی منفجر شد و موج انفجارش تا شعاع ۵۰۰ متر همه شیشه ها را شکاند. با این شدت حادثه، اما امام خمینی حتی یک تکان کوچک نخورد و بر نگشت (که این تکان غیرمنتظره ظاهرا قهری بدن است). [ امام خمینی با چنین توحید مصداقی قلبی است، که وقتى در سال ۴۳ بعد از آزادیشان در مسجد اعظم سخنرانى كردند، فرمودند: «والله من به عمرم نترسیده ام. آن شبى هم كه آنها مرا میبردند، آنها (مامورها) میترسیدند و من آنها را دلدارى میدادم» ]. @abedini
✅ و الله قسم من با قبول قطعنامه مخالف بودم والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما (آقای منتظری) مخالف بودم ... والله قسم، من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ... والله قسم، من رأی به ریاست جمهوری بنی صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم (نامه امام به آقای منتظری، 68/1/6) و اگر روح خدا زنده بود، چنین ادامه می داد: «والله قسم من با قبول قطعنامه مخالف بودم و نظر دوستان را پذیرفتم» امام با قبول قطعنامه، نوشیدند و چندی بعد، بیمار شدند و از دنیا رفتند. بعد از قطعنامه، امام تمام دیدارهای عمومی را تعطیل کردند و به تعبیر آیت الله توسلی، دیگر هیچ گاه نخندیدند: «ما دیگر لبخند بر لبان امام ندیدیم».
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸از لج شما روسری‌ام را انداختم اما... حجت‌الاسلام حامد امامی نژاد یکی از اعضای #گروه_تبلیغی_جهادی_بقیه‌الله (عج): 🔹کنار ساحل بودیم. خانم جوانی از ماشین شاسی‌بلند پلاک تهران پیاده شد، حجاب درستی نداشت، چشمش که به ما خورد کلاً روسری‌اش را درآورد. 🔹گفتم من تذکر می‌دهم. یکی از دوستان گفت باهم برویم اما اجازه بده من صحبت کنم. جلو رفتیم. خانم جوان گره اخم‌هایش را درهم کرد. آقا مهدی لبخندی زد و گفت سلام خانم محترم، به شهر ما بابلسر خوش‌آمدید! کم و کسری داشته باشید در خدمتیم، پارکینگ هم صد متر آن‌طرف‌تر است. 🔹این را گفتیم و برگشتیم که خانم صدایمان کرد و گفت من از لج شما روسری‌ام را برداشته بودم و حالا به احترامتان روسری را سر می‌کنم. 🔹در این چند سالی که از فعالیتمان در سواحل شمال کشور می‌گذرد این اتفاق‌ها زیاد افتاد و اراده ما را برای ادامه کار محکم‌تر از قبل کرد. 🆔 @rasanews_agency
آیت الله خامنه ای: «گناهکار هم فقط بدحجاب نیست که بعضی فقط به مسأله بدحجابی چسبیده‌اند. این، یکی از گناهان است و از خیلی از گناهان کوچکتر است. خلافهای فراوانی از طرف آدمهای لاابالی در جامعه وجود دارد: خلافهای سیاسی، خلافهای اقتصادی، خلاف در کسب و کار، خلاف در کار اداری، خلافهای فرهنگی. اینها همه خلاف است. کسی غیبت میکند، کسی دروغ میگوید، کسی توطئه میکند، کسی مسخره میکند، کسی کم‌کاری میکند، کسی ناراضی تراشی میکند، کسی مال مردم را میدزدد، کسی آبروی مردم را بر باد میدهد. اینها همه منکر است. در مقابل این منکرات، عامل باز دارنده، نهی است؛ نهی از منکر» http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8811 در ذهنیت پنهان امروز ما علت قیام امام حسین(ع) در مقابل یزید، نهی از منکر بدحجابی در کوفه و مدینه است و علت قیام امام خمینی(ره) در مقابل شاه، نهی از منکر بدحجابی در قم و تهران. پی نوشت: کسی منکر ضرورت نهی از منکر در موضوع بدحجابی نیست؛ سخن در غفلت و نادیده گرفتن عمدی یا سهوی منکرات بزرگ تر است.
✅ آدرس جهنم و بهشت را اشتباهی داده اند! 🖍 مشهور است که رذائل اخلاقی، مثل حسد و بخل و تکبر و ... تا وقتی در عمل ظاهر نشده اند و به گناه عملی ختم نشده اند، حکم شرعی و فقهی ندارند ولی حضرت امام و عرفا معتقدند که جهنم رذائل اخلاقی شدیدتر از جهنم گناهان عملی است: «قَذَرات (آلودگی ها) باطنیه منشا جهنم اخلاق است که بالاتر و سوزاننده تر از جهنم اعمال است» (آداب الصلوه ص57) «بهشت صفات از بهشت اعمال بالاتر است» (سرالصلوه ص64) «بهشت صفات که به واسطه کرائم اخلاقی است، هیچ طرف نسبت نیست با بهشتی که جسمانی اعمالی است» (شرح چهل حدیث ص511) روایات همسو با این دیدگاه هم کم نیست، مثلا: « أكثر أهل جهنم المتكبّرون». پی نوشت: و جهنم عقاید مثل کفر، بالاتر از جهنم رذائل اخلاقی است. در نگاه عارفان، بهشت و جهنم سه مرتبه اصلی دارند: عقایدی، اخلاقی، اعمالی؛ و ما به مردم فقط جهنم عقایدی و اعمالی را یاد داده ایم.
🔹مردان و زنان نقره ای و تبلیغ حجاب در تهران کار تمیز فرهنگی شهرداری تهران! نمایش پرفورمنس آرت (هنر اجرای مفهومی) با موضوع عفاف و حجاب با اجرای زنان و مردان نقره‌ای به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت شرکت متروی تهران عکس های بیشتر در: https://www.yjc.ir/fa/news/6996872 پی نوشت: قابل توجه بزرگوارانی که به سبک پیش از اسلام تبلیغ حجاب رو انجام میدن
فصل بذرپاشی.pdf
2.95M
🔺 کتاب گزیده‌ای از رهنمودهای آیت الله درباره 🔸دارای شش فصل ✔️«نقش خانواده در تربیت کودک» ✔️«نقش آموزش و پرورش در تربیت کودک» ✔️«تزکیه، تربیت و تعلیم» ✔️«مانعی به نام غرب» ✔️«ابزارهای تربیتی» ✔️«خاطره‌ای از دوران کودکی رهبر انقلاب»
یادآوری رهبر انقلاب: استفاده از برای و طلاب است. (17 بهمن 95، درس خارج فقه)
هدایت شده از توییتگرام
‏در آستانه انتخابات مجلس پنجم درحالیکه دولت هاشمی با فساد و تورم ۵۰درصدی ملت را له کرده بود؛ فائزه هاشمی دوچرخه سواری زنان را مطرح و نفوذیها در انصارحزب الله هرروز تجمعی برگزار کردند تا در یک دوقطبی کاذب،کارگزاران بازی باخته را ببرد و فائزه رای دوم تهران شود. حالا دیگه خود دانید! °فرید ابراهیمی° @OfficialTwitTelegram
aftabkamel.pdf
7.9M
کتاب تمام گفتارها و مطالب حضرت آیت الله از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ درباره‌‌ وجود مقدس علیه‌السلام‌ و تحلیل وقایع قبل و بعد از عاشورای سال ۶۱ هجری قمری http://farsi.khamenei.ir/book-content?id=24339
🔺شباهت به مسئولان کشور! 🔹شریح، قاضی منصوب امیرالمومنین(ع) بود رفت و ی به 80 دینار خرید امام علی(ع) با خبر شد و او را به شدت ملامت کرد (نهج البلاغه، نامه شماره 3): فَنَظَرَ إِلَيْهِ نَظَرَ الْمُغْضب ... 🔹شریح اشرافی گرا، از خانه 80 دیناری شروع کرد و به خانه یزید رسید 🔸آقای مسئول اشرافی! از الان می توانم آینده ات را پیش بینی کنم ▫️پی نوشت: وظیفه عموم مردم، زهد (دل نبستن به دنیا) است و وظیفه مسئولان، زهد + ساده زیستی.
✅تفاوت رهبر انقلاب با دیگر علما 🔹«قصیده امیری فیروزکوهی را کسی نگاه کند، گاهی ‌اوقات ممکن است اشتباه کند با خاقانی» (دیدار با اهالی فرهنگ و ادب، 96/3/2) 🔹بسیاری از اهل علم اصلا نمی دانند امیری فیروزکوهی کیست؟ قصیده چیست؟ خاقانی کیست؟
✅ثواب ما را بیچاره کرده است 🔹استاد فاطمی نیا: ما عادت كرده‌ایم همه چیز را برای ثوابش انجام دهیم. (فکر) ثواب ما را بیچاره کرده است. 🔹می‌خواهیم عمره برویم، اولین چیزی كه در ذهن خطور می‌كند ثواب است. عمره رمزش دور خدا چرخیدن است، اما ما همه را برای ثوابش انجام می‌دهیم. 🔹اعتكاف می‌رویم اولین چیزی كه خطور می‌كند ثواب است. فلسفه اعتکاف چیست؟ اعتكاف از عَكَفَ مشتق است، عُكوف یعنی یك جا ایستادن. اعتكاف رمزش این است كه شما همیشه پیش خدا بمانید. 🔹استادی داشتم كه می‌گفت: شما (دعا را) برای فهمیدن بخوانید، ثواب به پای خودش می‌آید. پی نوشت: هدف عزاداری، روزه و ... کسب ثواب نیست.
✅بررسی فقهی حضور زنان در ورزشگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به پژوهشی فقهی منتشر کرده است و در آن به این نتیجه رسیده است که از لحاظ شرعی می توانند در ورزشگاه‌ها حضور یابند. پیش از این نیز معاون فرهنگی قوه قضاییه این نظر را اعلام کرده بود که: «دیدن بدن برهنه جنس مخالف برای نامحرم جایز نیست، این حکم شرعی است، اما ممکن است با وجود فاصله زیاد جایگاه تماشاچیان در برخی موارد، صدق نظر به بدن نامحرم نباشد، این یک بحث فنی و مصداقی است و می توان برای تشریح موضوع با فقها و مراجع صحبت کرد» https://didarnews.ir/fa/news/13093 📌متن کامل این پژوهش را در لینک زیر مشاهده نمایید 👇 http://css.ir/jqodux 📎متن کامل «خلاصه کتاب حضور زنان در ورزشگاه‌ها - پژوهشی فقهی» http://www.css.ir/Media/PDF/1397/03/31/636652205450059275.pdf 📎 متن کامل «کتاب حضور زنان در ورزشگاه‌ها - پژوهشی فقهی» http://css.ir/Media/PDF/1397/04/24/636672547349386604.pdf
خطبه معاویه بن یزید به گزارش یعقوبی «پس از حمد و ثنای خداوند،‌ای مردم، ما به‌وسیله شما امتحان شدیم و شما به‌وسیله ما، و از آنکه ما را خوش ندارید و از ما بدگویی می‌کنید بی‌خبر نیستیم. همانا نیای من معاویة بن ابو سفیان با کسی در امر خلافت به نزاع پرداخت که در خویشاوندی با پیامبر خدا از او سزاوارتر و در اسلام از او شایسته‌تر بود، کسی که پیشرو مسلمانان بود و اول مؤمنان و پسر عموی پیامبر پروردگار جهانیان و پدر فرزندان خاتم پیمبران، جد من نسبت به شما گناهانی مرتکب شد که می‌دانید و شما هم با او چنان رفتار کردید که انکار ندارید، تا مرگش فرارسید و در گرو عمل خویش گرفتار آمد. سپس پدرم را عهده‌دار حکومت ساخت با اینکه از او امید خیر نمی‌رفت، پس بر مرکب هوس نشست و گناه خود را نیکو شمرد و امیدش بسیار شد. لیکن آرزو به دستش نیامد و اجل دست او را کوتاه ساخت، نیرومندی او به انجام رسید و مدت او سر آمد و در گورش گرو گناه و اسیر بزهکاری خویش گردید. سپس گریه کرد و گفت: ناگوارترین چیزها بر ما آن است که بدمردن و برسوایی بازگشتن او را می‌دانیم، چه او عترت پیامبر را کشت و حرمت را از میان برد و کعبه را سوزانید و من آن نیستم که امر شما را به عهده گیرم و مسئولیت‌های شما را تحمل کنم، اکنون خود دانید و خلافت خود، به خدا قسم اگر دنیا غنیمت است، ما بهرهای از آن بردیم، و اگر هم خسارت است آل ابو سفیان را هم‌ انچه از آن بدست آورده‌اند، بس است» تاریخ الیعقوبی، ج۲، ص۲۵۴ جالب است که همسر و فرزند یزید، از مخالفان اقدام یزید بودند و این چنین پیام عاشورا گسترش یافت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نظر آیت الله درباره مولوی 🔹«شهید از من پرسید: نظر شما درباره چیست؟ گفتم همانی که خود مولوی گفته که هو اصول اصول اصول الدین، گفت کاملا درست است و نظر من هم همین است».
✅از نشانه های امام (ره): «این قلب هایی که قبل از انقلاب توجه به دنیا داشت، توجه به آمال دنیوی داشت و از غیب کمتر توجه داشت به غیب، و از غیب کمتر جلوه‌ای در او حاصل می‌شد، ما امروز می‌بینیم که این جلوه‌ها حاصل شده است، و این شوق و شعف ها به لقاء الله برای آنها حاصل شده است، و دست عنایت خدای تبارک و تعالی به سر این ملت کشیده شده است، و آنها را فرموده است که یکی از بقیة الله ارواحنا فداه است» . (صحیفه امام، ج16، ص 129)
✅سه بیان درباره امام حسین(ع) رهبر انقلاب: «بنده مفصّل یک وقتی راجع ‌به تبیین حرکت اباعبدالله عرض کرده‌ام؛ بعضی میگویند امام حسین (علیه ‌السّلام) حرکت کرد که را بگیرد -از مردمان مؤمن هم این حرف را میزنند- اشتباه میکنند؛ بعضی [هم] میگویند حرکت کرد تا بشود. من میگویم حرکت کرد تا را انجام بدهد؛ منتها در راه انجام وظیفه، یک احتمال این است که آدم به قدرت برسد، چه عیب دارد؟ یک احتمال این است که انسان شهید بشود، چه عیب دارد؟ مقصود این است که ما بتوانیم این عمل را انجام بدهیم». (بیانات در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام‌حسین(ع)، 98/7/21)
✅به صحنه جنگ برگردیم! (1) 🔹 آمد خوشحال شدیم همه مان و کوله هایمان را برداشتیم و رفتیم وسط ایتا چادر زدیم منتظر شدیم مردم بیایند نیامدند (علتش بماند) اما ما از رو نرفتیم، همان جا شروع کردیم به ادامه فعالیت فرهنگی، هر روز انقلابی ها برای انقلابی ها در دفاع از انقلاب برنامه داشتند! اما مانده بودند وسط یک مشت کانال و گروه ی ضدانقلاب 🔹رو دست خوردیم برادر مردم را داده ایم دست ای ضدانقلاب در 🔹رو دست خوردیم برادر مجلس و دولت نزدیک است نمی گویم ایتا را رها کنیم، اینجا هم بمانیم اما فعالیت برای کاربران اینترنت که قریب به اتفاقشان هم انقلابی اند، اولویت نیست 🔹ایتا را حفظ کنیم برای تبادلات درونی، اما به جبهه جنگ برگردیم جنگ رسانه ای در است نه در ایتا 🔹در تلگرام، گرگ های رسانه ای دارند افکار مردم را می درند هر روز دهها تیر به سمت انقلاب می کنند و اعتماد مردم را می کشند اما این طرف جبهه خبری نیست که نیست 🔹به جبهه جنگ برگردیم برادر ادامه دارد
هدایت شده از روشنگری
🔺درصد کاربران عضو در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی/صبح‌نو 🆘 @Roshangari_ir
✅ بازخوانی فتنه 88 به روایت مورالس مورالس رئیس جمهور بولیوی در انتخابات پیروز می شود. مخالفان ادعای تقلب می کنند. چندهفته کشور دچار آشوب می شود. مورالس درخواست ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات جدید را می پذیرد. مخالفان که می دانند تقلبی در کار نبوده و در انتخابات مجدد هم مورالس رای می آورد، خواستار کناره گیری مورالس از منصب ریاست جمهوری می شوند؛ چرا که به دلیل انجام تقلب در انتخابات! صلاحیت برگزاری انتخابات مجدد را ندارد. مورالس از دولت کنار می رود؛ اما مخالفان خواستار اخراج این فرد متقلب! از کشور می شوند. در نتیجه انتخابات آینده بدون حضور مورالس برگزار می شود!!! بنابراین، هدف برگزاری انتخابات مجدد نبود، هدف حذف کامل مورالس بود به 88 برگردیم؛ اگر درخواست ابطال انتخابات پذیرفته می شد؛ معترضان که به خوبی می دانستند در انتخابات مجدد هم احمدی نژاد رای می آورد؛ در ادامه خواستار کناره گیری احمدی نژاد از منصب ریاست جمهوری، به اتهام انجام تقلب در انتخابات، می شدند. پس از ابطال انتخابات و کناره گیری احمدی نژاد از ریاست جمهوری، معترضان خواستار کناره گیری رهبری از مقام رهبری و احتمالا خروج از کشور، به اتهام دست داشتن در تقلب! می شدند. در نتیجه، انتخابات ابطال، رئیس جمهور و رهبری از مقام خود برکنار و احتمالا از کشور تبعید می شدند و رسما فاتحه انقلاب خوانده می شد. پی نوشت: در فتنه 88 ، حتی اگر صرفا انتخابات ابطال می شد و فتنه گران موفق به تکمیل سایر برنامه های خود نمی شدند؛ همچنان هزینه سنگینی بر ایران تحمیل می شد و آن این بود که پس از هر انتخابات مجلس و دولت و شورای شهر، شکست خوردگان با لشکرکشی خیابانی خواستار ابطال انتخابات می شدند و این بدعت آغاز می شد. بدعتی که آبرویی از ایران باقی نمی گذاشت.
✅ رهبری از حمایت میکند نه از بنزین 🔸یک در کشور طی شده است؛ رئیس جمهور منتخب مردم و رئیس مجلس منتخب مردم و دیگر مسئولان، در یک جلسه کارشناسی، به این نتیجه درست یا غلط رسیده اند که الان باید سهمیه بندی را شروع کنند. 🔸به نظر ما کار کارشناسی آنها غلط بوده است 🔸راه حل اعتراض به یک فرایند قانونی چیست؟ 🔸اعتراض خیابانی که بلافاصله توسط نفوذی ها تبدیل به آشوب و خشونت می شود که شد؟ راه حل اعتراض را هم باید از مجاری قانونی پیدا کرد؛ مثلا درخواست از نمایندگان برای اصلاح آن 🔸اگر نمایندگان در فرایندی قانونی این طرح را متوقف می کردند، از اقدام نمایندگان حمایت می کردند، چون یک فرایند قانونی بوده است 🔸این منطق یک جامعه پیشرفته است پی نوشت: جا دارد نخبگان سایر فرایندهای قانونی اعتراض به یک تصمیم قانونی را هم بیابند و به جامعه ارائه دهند.
افزونه ورد پاکنویس (تولیدی جدید موسسه نور) هم مثل افزونه ویراستیار متن تایپ شده فارسی را ویراستاری میکند http://paknevis.ir
آیت الله خامنه ای: حدیث «نیة المومن خیر من عمله» را بعضی ها درست معنا نمی کنند ...
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | مستضعفین چه کسانی هستند؟ ☝️ پاسخ رهبر انقلاب به کسانی که کلمه مستضعفین را بد معنا می‌کنند 🔺️ رهبر انقلاب: #مستضعفین را بد معنا میکنند؛ مستضعفین را به افراد فرودست یا حالا اخیراً -یعنی این چند سال اخیر باب شده- اقشار آسیب‌پذیر [معنا میکنند]، یعنی آسیب‌پذیران؛ نه، قرآن مستضعف را این نمیداند، قرآن میگوید: وَنُریدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الاَرضِ وَنَجعَلَهُم اَئِمَّةً وَ نَجعَلَهُمُ الوٰرِثین؛ مستضعفین یعنی ائمّه و پیشوایان بالقوّه‌ی عالَم بشریّت؛ این معنای مستضعفین است: کسانی که وارثان زمین و همه‌ی موجودی زمین خواهند بود؛ بسیج مستضعفین این است. مستضعف یعنی آن کسی که بالقوّه صاحب وراثت عالَم است، بالقوّه خلیفةالله در زمین است،‌ بالقوّه امام و پیشوای عالَم بشریّت است. ۹۸/۹/۶ 🏷 #دیدار_بسیج 💻 @Khamenei_ir
✅درگیری شهید و آرمیتا! 🔹داریوش و آرمیتا رابطه دوستانه عجیبی با هم داشتند. اما یک شب که ما مهمان شان بودیم، دیدیم که با هم درگیرند! 🔹قضیه از این قرار بود که داریوش یک اسباب بازی برای آرمیتا خریده بود اما نمی خواست دختر من آن را ببیند، چون می دانست که من وضع مالی خوبی ندارم و نمی توانم برای دخترم از این جور چیزها بخرم؛ اما آرمیتا اصرار داشت که آن را به دختر من نشان بدهد. 🔹آخر سر، داریوش به بهانه خریدن کاهو، از خانه بیرون رفت و یک اسباب بازی مثل همان را برای دختر من خرید، بعد به آرمیتا گفت: «حالا برو عروسکت رو بیار!» (دوست شهید؛ منبع: کتاب شهید علم، دفتر دوم، خاطراتی از شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد، ص95)
هدایت شده از کانالی به دریا
✅ میوه را بپوشان که کودکان همسایه نبینند 🔹رسول خدا (صلي الله عليه و آله) : إذا اشتریت فاكهة فأهد له فإن لم تفعل فادخلها سرا و لا تخرج بها ولدك تغیظ بها ولده 🔹اگر برای خانواده میوه ای خریده ای، مقداری از آن را به همسایه هدیه كن و اگر نمی توانی، آن را پنهانی به خانه ببر و مراقب باش فرزندت میوه را به خارج از منزل نبرد تا كودك همسایه از دیدن آن خوراکی ناراحت و آزرده خاطر نشود. (شهید ثانی، مسکن الفواد، ص114)
✅ رهبر انقلاب: لزوم سعه صدر در برخورد با جوان منتقد 🔹از جمله مطالبى كه گفته شد، مسئله‌ى سايت ها و وبلاگ ها و برخوردى است كه در محيط دانشجوئى با اينها ميشود. من اتفاقاً اخيراً يك گزارشى در اين زمينه خواستم و دريافت هم كردم. البته قوه‌ى قضائيه قاعدتاً استدلالهائى دارد؛ كه اگر چنانچه بيايند در جلسات جوانها و دانشجوها شركت كنند و بشنوند و بگويند، احتمالاً بعضى از سؤالها پاسخ داده خواهد شد؛ ليكن من هم عقيده‌ام همين است كه در قبال اظهارنظرِ احياناً قدرى تند يك جوان دانشجو خيلى نبايد حساسيت وجود داشته باشد. فرق است بين آن كسى كه با نظام مخالف است، با نظام معارض است، قصد دشمنى دارد، قصد عناد دارد، با آن كسى كه نه، از روى احساسات يك مطلبى را بيان ميكند؛ ولو ممكن است آن مطلب درست نباشد، يا آن نحوه‌ى بيان كردن را هم من نپسندم - كه حالا اگر ان‌شاءاللّه وقت شد، مطالبى در اين زمينه‌ها عرض خواهم كرد - ولى برخورد با اين جوانها، به نظر ما هم همين است؛ نبايد خيلى برخورد خشن و تند و آن جورى باشد. از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان 16/ آذر/ 1391 http://eitaa.com/joinchat/2292514833C55e71ca35b