eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
4.2هزار ویدیو
241 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا حضرت زهراء سلام الله علیها حقیقت شب قدر هستند؟ (بخش اول) 🔹 اولین مستند برای این ادعاء روایتی است که در کتاب تفسیر فرات کوفی این چنین نقل شده است: فُرَاتٌ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْقَاسِمِ بْنِ عُبَيْدٍ مُعَنْعَناً عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ أَنَّهُ قَالَ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ اللَّيْلَةُ فَاطِمَة 🔴 اشکال: 🔸اولا: این روایت در این کتاب بدون سند ذکر شده است و لذا مرسله می باشد. 🔸ثانیا: در مورد نویسنده این کتاب در قرون متقدم و در منابع رجالی و فهرستی متقدم، هیچ توضیحی داده نشده است اگرچه برخی از متأخرین همچون مرحوم علامه مجلسی و مرحوم مامقانی سعی در تقویت شخصیت وی و احادیث کتابش دارند. 🔸ثالثا: حقیقت شب قدر بودن حضرت زهراء (سلام الله علیها) با ظاهر آیه شریفه سازگاری ندارد. چرا که ظهور لیلة القدر در آیه شریفه سوره مبارکه قدر به قرینه آیات سوره مبارکه دخان و روایات وارده در تبییین حقیقت شب قدر، در شبی معین است که محمل اتفاقات خاصی در این عالم بوده و شب نزول دفعی قرآن کریم می باشد. لذا روایت مذکور با ظاهر آیه شریفه تناسب ندارد. ⬅️ مگر اینکه استفاده از آیه شریفه در روایت به عنوان تنظیر بوده باشد. یعنی همان طور که حقیقت شب قدر برای مردم مجهول است، حقیقت حضرت زهراء سلام الله علیها هم برای مردم مجهول است. که مؤید این نکته توضیحاتی می باشد که در ادامه این روایت آمده است. در ادامه این چنین نقل شده است که : فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا. لذا احتمال استفاده تمثیلی و تنظیری از آیه شریفه وجود دارد. روضات الجنات 🖋 این مطلب باید مورد دقت قرارگیرد که مساله اعتقادی است و با خبر واحد ظنی الصدور صرفا آنهم در یک نقل در کتاب پرمساله نمی‌توان مطلب را اثبات شده دانست. تفسیر برخی بزرگان و شهودات آنها مساله ای محترم و علی حده لکن کلام برسر یک مساله اعتقادی و کلامی است. بنابراین چه بسا کلام در این روایت بیان کنه معرف در حقیقت معرفتی و جایگاه حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها است. 🆔 @h_falahati
8.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رحیم‌پور ازغدی: فرشته‌هایی که در جنگ بدر به کمک مسلمانان آمدند الان هم در صورت بدری بودن می‌آیند ✍منظور آن است که آنچه محل تامل است آمدن و امداد ملائک نیست! بدری بودن ماست؟! آنست که ابهام دارد! 🆔 @h_falahati
10.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نقشه فاسد کردن انقلاب از درون امام خمینی(ره): حریفهای ما که کارکشته و کار کرده و مطالعه کرده هستند، اینها مطالعه کردند که باید در این وقتی که یک همچو انقلابی با دست خود ملت پیش آمده است، کودتا نبوده است که اختیارش را بشود یک کسی بگیرد، و آن تحت نفوذ دیگری باشد، با دست همین ملت بوده است، و یک ملت را نمی‌شود مهار کرد، باید چه بکنند، تا اینکه این انقلاب را نگذارند به ثمر برسد. باید خود انقلاب را از باطن داخل خودش فاسد کنند 🆔 @h_falahati
22.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 ویژه روز جمهوری اسلامی ایران 🎥 «داستان انقلاب تناور» به روایت رهبر انقلاب ✏️ نهال «جمهوری اسلامی» امروز به «درخت تناوری» تبدیل شده است که نمیتوانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این را شما بدانید! جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد شد... 🌷 🇮🇷 🆔 @h_falahati
تنها کشوری که دوماه پس از پیروزی، نوع نظامش رو با مراجعه به مردم و رای و نظر آنها انتخاب کرده جمهوری اسلامی‌ست✌🏻🇮🇷 تولدت مبارک🥳 🆔 @h_falahati
🔰 تنها ایده‌ای که می‌توانست 🔹امام فرمودند: « » یعنی رئیس حکومت ارثی تعیین نمی‌شود؛ مردم باید انتخاب کنند؛ اما بر چه اساسی؟ براساس اسلام. 🔸پس اگر فقط «جمهوری» می‌گفتند؛ نشان نمی‌داد محتوای حکومت چیست. حتی اگر می‌گفتند: «جمهوری دموکراتیک» باز محتوای این حکومت معلوم نمی‌شد. 🔹تنها چیزی که می‌توانست ایده امام و کسانی که همراه امام مبارزه کرده بودند و را به پیروزی رسانده بودند را روشن سازد؛ جمهوری اسلامی بود. - ۸۸/۰۸/۲۶ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 🆔 @h_falahati
13.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| شبهات شهادت امیر مومنان علیه السلام ▪️1 _ قاتل امام علی (ع) یک سردار ایرانی به نام بهمن جاذویه بوده که با قتل حضرت انتقام حمله اعراب به ایرانیان را گرفت؟ ▪️2_ آیا امام حسن (ع) ابن ملجم را به قصاص خون امام علی آتش زده است؟ ▪️3_چرا امام حسن (ع) ابن ملجم را نبخشید؟ مگر اسلام دستور به بخشیدن نمی دهد؟ ▪️4_ آیا اینکه گفته می‌شود امام علی در محراب مسجد مورد هجوم قرار نگرفت بلکه ابن ملجم در هنگام ورود به مسجد , به ایشان حمله کرد و گفتن جمله "فزت و رب الکعبه " در محراب نماز صحیح است؟ ▪️5_اتفاقات خارق العاده پس از شهادت امام علی (ع) در کتب اهل سنت 🆔 @h_falahati
24.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امر و نهی باید طرفینی باشد 🎙 حجت الاسلام قنبریان: وقتی به لحاظ اجتماعی یک طبقه همیشه امرکننده شده و یک طبقه همیشه امر شونده، شک نکنید به تو چه در جامعه زیاد میشود.. امربه معروف وقتی ارزش است که طرفینی باشد، همان دختر بدحجاب هم باید بتواند نهی ازمنکر کند. 🖋 نقد این سخنان استاد قنبریان در ادامه👇👇👇👇👇👇👇
در باب این نحوه تحلیل استاد قنبریان چند نکته مطرح است: 🔹اولا این درست است که در عرصه اجتماعی گاه برخی امور بهم گره زده می شود و معیارهای ارزشی را دستخوش تغییر قرار می دهد لکن نباید باعث شود تا معیارهای ارزشی را نسبی بدانیم! 🔹ثانیا مدعای ایشان این گزاره است: (امربه معروف وقتی ارزش است که طرف مقابل هم بتواند از این امکان برخوردار باشد؟!) 🔻مستند این فهم چیست؟! المؤمنون بعضهم اولیاء بعض!! این ولاء طرفینی که می فرمایید یک موضوع دارد و آن مومن است و سپس در حکم آیه این ولایت را به بعض می دهد. 🔻اعطاء یا مسوولیت ولایتِ بعض نسبت به دیگران به اعتبار اعطاء آن مسوولیت به دیگری نیست تا یک معیار برابری را بدست بیاوریم؟ اساسا اینجا حق ولایت مطرح نیست مسوولیت و وظیفه مطرح است که محتوای آن یک نوع اعمال ولایت برای احیاء ارزش‌هاست. 🔻چالش در اینجا اساسا ایجاد طبقه خاص نیست بلکه مساله تعریف یک مسوولیت برای عده ای از مؤمنین متعهد است.(حقی مطرح نیست مسوولیت است) 🔹ثالثا: دقت در آیات امربه معروف و نهی از منکر نشان می دهد که گاه این آیات در مقام بیان مسوولیت طبقه مؤمنین است و گاه در مقام بیان آسیبی است که طرف مقابل وارد می سازد و بی توجهی به آن می تواند عواقب زیادی داشته باشد. این آیه (بعضهم اولیاء بعض) در مقام بیان مسوولیت طبقه مومن است لذا این مسوولیت پذیری موجب یک برتری برای او نیست بلکه گوشزد مسوولیت و وظیفه اوست. 🔻همین مسوولیت پذیری هم معطوف به ارزش مومنانه اوست آنهم در صورتی که مخاطرات این اقدام اجتماعی را بپذیرد و هم به هدف حفظ ارزش‌های الهی در جامعه قیام کند. 🔹بنابراین اینکه ارزش این مسوولیت را منوط به امکان آن در طبقه مقابل کنیم خلط بحث هدف فریضه با طبقه آمر در آن است. هدف فریضه احیاءمعروف است اینکه چه کسی اقدام به این کار می کند سخنی دیگر است. نمی شود چون طبیعتا آمر یا آمرینی برای این فریضه وجود دارد بگوییم پس باید همه بتوانند این کار را بکنند! 🔻آمر هرکسی است که این معروف را تشخیص می دهد! اما ارزش آن است که این فریضه پیاده شود. بله روشن است که نباید طبقه ای خود را تافته جدا بافته بداند اما این مساله ای دیگر است ربطی به فریضه ندارد. به نظر می رسد این دست تحلیل ها ناشی از یک پیش فرض است که علت طغیان یک عده علیه ارزش‌ها در جامعه را ساده انگارانه ناشی از بی عدالتی یا بی مسؤولیتی در زمینه معیشت در جامعه می داند! ❗️ این نگاه فاقد تحلیل صحیح از انگاره های مدرن در کنشگری و ظهور متبرجانه در جامعه است! از ابتدای این فتنه هم برخی همین تحلیل را با خود اینطرف و آن طرف می برند!؟ و دائما تکرار می کنند! حتی به پایشهای معتبر در این زمینه که تقریبا ارتباط معیشت و ارزش حجاب را انکار می کنند، توجه ندارند!؟ بدون اندک دقت و تاملی در پیش فرض های کنشگری مدرن جنسیتی در نگاه غربی آن هرگز نمی توان علت این طغیانگری اجتماعی و عصبیت‌ورزی عده‌ای در جامعه را تحلیل کرد. ‼️این توضیح لازم است که این دست سخنان ناشی از مخلوط سازی برخی چالش های اجتماعی و چالش های ارزشی است. اساسا نگاه غربی به مقوله پوشش حتی می خواهد با خشونت هم که شده به حضور خود رسمیت ببخشد!! بهانه او می تواند عدالت یا معیشت باشد اما پس از رسمیت دیگر این شما هستید که باید از فریضه دست بکشید؟! نه او که حال دیگر عضوی در جامعه است. 🆔 @h_falahati
4_396157930728063134.pdf
694.3K
🛑📖 متن دعای جوشن کبیر به همراه ترجمه 🆔 @h_falahati