eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
4.2هزار ویدیو
241 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
آينده انقلاب اسلامی ٣.mp3
16.28M
بازخوانی اندیشه های سلسه جلسات کتاب حیطه‌های آزادی در اسلام آزادی در رشد اجتماعی آزادی در اندیشه آزادی در تربیت 🆔 @h_falahati
❌ اگر این‌ شعارهای گل‌درشت رو از یه روشن‌فکر کراوتی می‌شنیدیم تعجبی نداشت، اما این حرف‌ها از دهان یک عمامه به سر حوزوی بیرون آمده و فقط جای تأسف باقی می‌گذارد که سکولارهای حوزوی به چه قیمتی و تا کجا حاضرند فرهنگ دینی جامعه رو زیر سؤال ببرند؟! ❓جناب فاضل میبدی، ترویج فرهنگ نماز و قرآن و ایثار چه تناقضی با تأمین مدرسه و معلم و ... دارد؟! چرا همیشه سعی می‌کنید کم و کاستی‌ها رو به دین و مظاهر دینداری ربط بدید؟! احوال حوزه 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
بازخوانی اندیشه های #شهید_مطهری سلسه جلسات #مبانی_نظری_انقلاب کتاب #آینده_انقلاب_اسلامی حیطه‌های آزا
🔰آیا دین با آزادى انسان سازگارى دارد؟ (بخش اول) 🔸️این پرسش تاکنون به صورت‌هاى مختلفى طرح شده است، که مجموع آن‌ها را به دو شکل: درون دینى و برون دینى، مى‌توان تقسیم کرد. 🔸️...[در شکل درون دینی این شبهه می گویند] اسلام براى آزادى انسان احترام زیادى قائل شده است و بر اساس آیات متعدّدى انسان موظّف به اطاعت از کسى نیست. به عنوان نمونه: 🔸️در سوره مبارکه غاشیه آیه 22 خطاب به پیامبر آمده است: «لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِر؛ اى پیامبر، تو بر مردم سیطره و تسلّط ندارى» پس مطابق این آیه پیامبر نباید درامور دیگران دخالت کند. 🔸️وقتى پیامبر که بالاترین انسان است حق تصرّف در امور دیگران را ندارد قهراً امام معصوم‌(علیه السلام) و فقیه، و هیچ شخص دیگرى نیز چنین اجازه‌اى ندارد. 🔸️آیه ۹۹ سوره مائده: «وَ مَا عَلَى الرَّسُولِ اِلاَّ الْبَلاَغ؛ بر پیامبر وظیفه‌اى جز ابلاغ نیست؛» یعنى پیامبر تنها بایدپیام‌هاى الهى را به مردم برساند و مردم اگر خواستند عمل مى‌کنند، و اگر نخواستند عمل نمى‌کنند. پاسخ: 🔸️اوّلاً، باید توجه داشت که اینگونه شبهات در زمان ما جهت تضعیف تئورى ولایت فقیه القاء مى‌شود تا به این وسیله اطاعت از ولى أمر و حاکم دینى را مخالف با آزادى انسان، و حتّى خود دین جلوه دهند. 🔸️ثانیا: آیات مذکور بر حسب بیانى که این عدّه دارند با برخى آیات دیگر قرآن تناقض دارد زیرا در آیه شریفه 36 سوره احزاب مى‌فرماید: «وَمَا كَانَ لِمُؤْمِن وَلاَ مُؤْمِنَة اِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً اَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ»؛ یعنى وقتى خدا وپیامبر‌(صلى الله علیه وآله) چیزى را براى مردم مقرّر کردند، هیچکس حق اختیار و انتخاب در مقابل آنها را ندارد.» 🔸️...اینجا یا باید قائل به وجود تناقض در آیات الهى شویم ـ در حالى که ساحت قرآن منزّه از این پندار است ـ و یا باید آیات را با توجّه به آیات دیگر و بهره‌گیرى از احادیث معتبر معصومین‌(علیهم السلام) معنا کنیم. 🔸️با بررسى صدر و ذیل و سیاق آیات معلوم مى‌شود که مورد [برخی از] آیات، کفّار هستند و خداوند، پیامبر گرامى اسلام (صلى الله علیه وآله) را دلدارى مى‌دهد که...از اینکه عده ‌اى جهنّمى مى‌ شوند، نگران مباش. وظیفه تو ابلاغ و بیان حق است. ایمان آوردن مردم تکلیف تو نیست. در این جهت ما به انسان ها اختیار داده‌ایم و در آینده به اعمال آنها رسیدگى مى‌شود. 🔸️بنابراین نتیجه این دو دسته از آیات چنین مى‌شود که ابتدائاً وظیفه پیامبر ابلاغ دین است و خواه ناخواه جمعى مى‌پذیرند و جمعى انکار مى‌کنند. اما دسته‌اى که پذیرفتند باید بدون چون و چرا از دستورات الهى و دینى پیروى کنند. 🔸️...پس در اصل پذیرش اسلام، اجبارى نیست «لا اکراه فى الدین» و اعتقاد به خدا و پیامبر (صلی الله علیه و آله) و قیامت قابل تحمیل بر دیگران نیست؛ اما بعد از پذیرش اسلام باید به احکام و فرامین آن عمل نمود و بعنوان مثال باید نماز خواند، باید روزه گرفت، و باید از اوامر پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) و امام (علیه السلام) پیروى کرد و همین طور باقى مقرّرات دینى را بدون استثنا باید رعایت نمود. 🔸️در این زمینه (لزوم پیروى از تمامى دستورهاى دینى) در سوره مبارکه نساء، آیه ۱۵۰ و ۱۵۱ با صراحت مى‌فرماید: «اِنَّ الَّذِینَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُرِیدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَكْفُرُ بِبَعْض وَ يُرِیدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِیلاً اُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقّاً وَ أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِینَ عَذَاباً مُهِیناً؛ یعنى آن کسانى که مى ‌خواهند دین را تجزیه کنند و بگویند که یک بخش را قبول داریم و یک بخش را قبول نداریم، این ها حقیقتاً دین را قبول ندارند و کافر هستند زیرا همه احکام از طرف خداوند است و از این جهت میان آن ها فرقى نیست. پس انکار بعضى از دین بمنزله انکار جمیع دین و مستلزم کفر و عذاب الهى است.» 📚 پرسش‎ها و پاسخ‎ها، جلد۲، صفحه ۲۱۶ - ۲۱۹ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواندن و مطالعه خاطرات آقای رفیق دوست در جنگ و همچنین آقای محسن رضایی کمک زیادی به شناخت حوادث پایانی و پذیرش قطعنامه می‌کند. 🆔 @h_falahati
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سالروز درگذشت مرحوم استاد از مبارزین دوران انقلاب 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
سالروز درگذشت مرحوم استاد #طالقانی از مبارزین دوران انقلاب 🆔 @h_falahati
🔰 از پدر طالقانی تا ابوذر زمان! 🖊حامدفلاحتی —————————————————— 🔹مرحوم آیت‌الله بُدَلا در کتاب هفتاد سال نقل می کند که ایشان به واسطه آشنایی پدرشان با مسوول مدرسه رضویه قم، شیخ مهدی حکمی زاده، با پسر ایشان آشنا بود لذا علی اکبر حکمی زاده هم حجره ای شده بود. تاثیرات جریان های روشن فکری بروی او بخاطر این ارتباطات بود. بعدها بخاطر دغدغه های هدایتگری و اجتماعی که داشت تحصیل را تا سطح بیشتر ادامه نداد و به تهران مراجعت کرد. در تهران با فعالیت در مسجد هدایت ارتباطات وثیقی با فدائیان از جمله نواب و عبدالحسین واحدی پیدا کرد و جلسات تفسیر قرآن را در همانجا آغاز نمود. در این دوران هم به فدائیان بسیار کمک نمود و هم در جریان ملی شدن صنعت نفت نقش میانجی گری را بین آیت‌الله کاشانی و دولت مصدق ایفا می نمود. وی در دوران زندان با گروه ها و دسته های گوناگونی ارتباط داشت و این گروه ها برخی چنان جذب او شده بودند که وی را ‌(پدر طالقانی) نامگذاری کرده بودند. ایشان در مقایسه با امام ره ایدئولوژیست نبود. دارای یک نظام فکری منسجم و منظوم از اسلام نبود این مساله را از کیفیت تفسیر پرتوی از قرآن که متاثر از جریان علم گرای بازرگان و ملی مذهبی ها بود می توان درک کرد. وی فردی فرهنگی و معتقد به ضوابط شرعی بود وقتی غیوران به ایشان گفته بود که مجاهدینی ها مارکسیست شده اند آقای طالقانی گفته بود: وجوهات دادن به اینها حرام است! در ماجرای دستور در ابتدای انقلاب به شدت از این تصمیم حمایت کرده بود. در زندان هم به ملی مذهبی ها گفته بود که امروز حمایت ما از رهبری آیت الله خمینی از واجبات است. ♦️ایشان یک خصیصه مهم سیاسی و یک خصیصه مهم ارتباطی داشت. در جریانات سیاسی هنگامی که به تفسیر می رسید، به موقع و بهنگام بدون لکنت موضع می گرفت و شاید علت (ابوذر) نامیدن ایشان توسط امام ره همین ویژگی او بود. اما خصیصه ارتباطی او این بود که بنای مدارا و جذب افراد را داشت و گاه این موضع باعث سوء برداشت و حتی سو استفاده از وی می شد. مانند جزوه ای که گروه آرمان مستضعفین نوشت و به پیروی از شریعتی او را مخالف روحانیت قلمداد نموده بود! همین ویژگی باعث شده بود که در برهه ای مجاهدینی ها او را (پدر طالقانی) بنامند. ایشان طبعا فردی معتقد، فرهنگی و خوشنام بود که از جهت تجربه بالای مبارزاتی در چهار دهه ایران یک استثناء به شمار می رود. لکن در برخورد با اندیشه ها و مواضع التقاطی چندان هوشمندانه، بهنگام و موثر عمل نمی کرد. تحلیل های او از مصدق و نیات وی، همینطور شناخت ملی گرایان و آیت الله کاشانی دقیق نبود و سیطره رفتار جذب کننده بر تشخیص به موقع، در او کاملا روشن بود. اینها از وی بیشتر پدر می ساخت تا یک شخصیت گفتمانی دارای اندیشه منسجم. خدای متعال او را رحمت کند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرمنده‌ایم! کاری در خور نکردیم! سال ٩۴ بازدیدی از آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان در نارمک تهران داشتم تا این ساعت وقتی وضعیت این عزیزان را به یاد می آورم از فشار روحی ساعاتی کنترل خود را از دست میدهم. پزشکی که جوانیش رفت.. معلمی که فدای این راه شد و اکنون باید در این وضعیت روزگار بگذراند.. کارگر و پدر و جوانی که اینگونه شد! تا ما علمی را به دوش گیریم و به راحتی زمین نگذاریم! الهی العفو.. 🆔 @h_falahati
این حجم تغییر و یا تحریف کردن سخنان رئیس جمهور توسط اطرافیان ایشان حقیقتا خطرناک است. ظاهرا توسط بسیاری از رادیکال‌های اصلاحات که روحیه اغتشاش دارند احاطه شده اند. 🆔 @h_falahati
8.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 امام خمینی(ره): هرچه به سر بشر می‌آید از عــلم می آید ... !! 🚫 این برای این است که علم را اینها دارند. علم سیاســــت دارند، علم صنایـــع دارند، همه چیز دارند! اما آنی که باید داشته باشند ندارند. آنکه برای بشر مفید است ندارند؛ و آن تهذیب نفــــــس و معنـــــــویت است. 👈 هرچه به سر بشر می‌آید از عــلم می آید؛ علم بدون تهذيب! 🆔 @h_falahati
گزارش تحلیلی از پروژه «خالص‌سازی» با تابلوی «وفاق ملی» حذف منتقدان و به‌کارگیری افراطی‌ها «وفاق ملی» نیست! [صفحه ۱ از ۲] با گذشت روزها و هفته‌ها از آغاز دولت چهاردهم، هرچه پیش می‌رویم وجوه جدیدی از ادعای وفاق ملی برای اذهان عمومی آشکار می‌شود. فاز جدید وفاق ملی مورد ادعای مدعیان اصلاحات و سیاستمداران آنان در دولت جدید‌، علاوه‌بر میدان دادن به افرادی که علنا و آشکارا ضدیت خود را با نظام جمهوری اسلامی اعلام داشته‌اند، با منزوی کردن نیروهای انقلابی همراه بوده است. این روند درست در زمانی آغاز شده است که به فاصله کمتر از چند هفته از توصیه رهبر معظم انقلاب درباره به‌کارگیری مدیران و افراد مؤمن، انقلابی، متعهد و همچنین جوان، انتصابات و به‌کارگیری‌ها در دولت درست در نقطه مقابل این توصیه پیگیری شده است. رهبر معظم انقلاب در این زمینه بیان داشتند: «شما وقتی که جوان‌ها را آوردید در رده‌های گوناگون مدیریتی از پایین گذاشتید یک نسلی از مدیران پرانگیزه برای فردا تربیت دارید می‌کنید. با آقای رئیس‌جمهور هم ما صحبت می‌کردیم همین موضوع مطرح شد. اگر چنانچه ایشان بتوانند مثلاً فرض کنید صد جوان مؤمن پرانگیزه‌ انقلابی و متعهد را آماده کنند و آخر دولت‌شان همین صد تا جوان را تحویل کشور بدهند به نظر من کار بسیار بزرگی انجام گرفته است.» متاسفانه نگاهی کوتاه به انتصابات اخیر در دولت نشانگر این است که با تسلط طیف‌های تندرو مدعی اصلاحات بر تصمیم‌گیری‌های دولت، بیش از اینکه امیدی به تربیت صد مدیر جوان مؤمن در دولت چهاردهم باشد، ظن تربیت صد مدیر حامی فتنه و اغتشاش بیشتر احساس می‌شود. مدعیان خالص‌سازِ اصلاحات به نظر می‌رسد مدعیان اصلاحات و همچنین برخی از تصمیم‌گیران و مدیران دولت چهاردهم، در حالی که دیگران را متهم به خالص‌سازی می‌کردند، بیش از هر فرد و طیف دیگری مصداق تام و بارز خالص‌سازی هستند. این افراد علاوه‌بر اینکه به دنبال قلع و قمع و منزوی‌سازی نیروهای انقلابی هستند، سعی در خالص‌سازی نهادهای غیردولتی از جمله شهرداری‌ها و صداوسیما نیز داشته و بر طبل برکناری و خالص‌سازی تمام کشور از نیروهای انقلابی و متعهد به نظام می‌کوبند. خواسته عجیب خالص‌سازی مدعیان اصلاحات در شرایطی مطرح شده است که دولت چهاردهم در میان دولت‌های پس از انقلاب اسلامی با کسب 16 میلیون و 384 هزار رای از میان 61 میلیون و 452 هزار رای با 26 درصد آرا واجدین شرایط، ضعیف‌ترین دولت به لحاظ آراء مردمی به‌شمار می‌آید. گرچه درصد پایین رای دولت چهاردهم نسبت به دیگر دولت‌ها، دلیلی بر پیشداوری درباره عملکرد دولت نخواهد بود و همه کشور باید یاریگر دولت در مسیر موفقیت باشد، ولی کوبیدن مدعیان اصلاحات و مسئولین دولت چهاردهم بر طبل قلع و قمع جوانان انقلابی، متعهد و متخصص در دولت و دیگر نهادها علی‌رغم اینکه دولت پزشکیان از پشتوانه قوی رای مردم نیز برخوردار نیست، جای تعجب دارد. مدعیان اصلاحات پیش‌تر و در حالی که بعضی از دلسوزان از دولت شهید رئیسی به دلیل کندی چند ساله در روند عزل و نصب افراد انتقاد می‌کردند، ایشان و کلیت نظام را به خالص‌سازی متهم می‌کردند ولی عجیب اینکه اکنون با رایی کمتر از دولت سیزدهم، با دیکتاتوری تمام، حتی نهادهای غیر‌دولتی را نیز هدف حملات خود برای خالص‌سازی از مسئولان انقلابی قرار می‌دهند. ترسم نرسی به کعبه بررسی روند انتصابات در هفته‌های اخیر نشانگر این است که علی رغم توصیه رهبر معظم انقلاب بر به‌کارگیری مدیران مؤمن و متعهد، تاکید رئیس‌جمهور محترم بر عدم تعجیل در تغییر مدیران و مسئولان و نصب‌العین قرار گرفتن اصول کلی نظام و اسناد بالادستی (که بر به‌کارگیری افراد متعهد، متخصص و جوان صحه می‌گذارد) و توصیه‌ها و هشدارهای دلسوزان نظام و دولت، انتصاب افراد زاویه‌دار و مسئله‌دار در مناصب حساس وزارتی ادامه دارد. در ادامه غفلت و سوء عملکرد دولت در تعیین مدیران، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی‌، فردی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد که در منصب قبلی خود، با اتهام‌زنی‌های متعدد به نظام در موضوع آشوب‌های 1401، به یکی از صحنه‌گردانان هجمه رسانه‌ای ضد انقلاب به نظام بدل گشته بود. در روزهای اخیر همچنین یکی از افرادی که سابقه سیاهی در حمایت از آشوبگران سال 1401 را در کارنامه دارد در حکمی به سرپرستی دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌ها سازمان محیط زیست منصوب شد. ادامه دارد... کیهان 🆔 @h_falahati
حذف منتقدان و به‌کارگیری افراطی‌ها «وفاق ملی» نیست! [صفحه ۲ از ۲] به نظر می‌رسد با غفلت تصمیم‌گیران در دولت چهاردهم و با تسلط تندروهای مدعی اصلاحات بر ارکان تصمیم‌گیری دولت، افراد زاویه‌دار در حال دریافت جایزه عدم تعهد خود به نظام هستند. اولویت‌های کشور چیست؟ مدعیان اصلاحات که متاسفانه با تسلط بر تصمیم‌گیران در دولت به دنبال منافع جناحی و شخصی خود به جای کارآمدی دولت و توسعه کشور هستند، با طرح مسائل حاشیه‌سازی که به هیچ وجه دغدغه ملت ایران نبوده و نیست، به جای در اولویت قرار دادن اقتصاد و معیشت مردم به عنوان مهم‌ترین مسائل کشور، سعی در ادامه موج‌سواری بر مدار حاشیه‌سازی‌ها دارند. این طیف تندرو که اساسا حیات خود را در حاشیه و بحران‌آفرینی تعریف کرده‌اند، در شرایطی که مسائلی مانند رفع حصر سران فتنه هیچ جایگاهی در افکار و اذهان ملت ایران ندارد، به دنبال حاشیه‌ای جدید و سوء‌استفاده از آن هستند. وفاق ملی: كَلِمَهُ حَقّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ به نظر می‌رسد گرچه رئیس‌جمهور محترم با بیان کلیدواژه وفاق ملی، قدم خوبی را در راه به‌کارگیری دولت از توان دلسوزان انقلاب و نظام و همچنین ظرفیت بی‌شمار آحاد ملت ایران برداشته است ولی متاسفانه به واسطه تسلط طیف تندرو مدعی اصلاحات بر دولت، «وفاق ملی» امروز به واضح‌ترین نماد و مظهر سخن امیرالمؤمنین در حکمت 198 نهج‌البلاغه «كَلِمَهُ حَقّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ» تبدیل شده است. امروزه بیش از هرکسی رئیس‌جمهور محترم در معرض خطر دیکتاتوری مدعیان اصلاحات قرار گرفته است، بدون شک غفلت پزشکیان از تسلط طیف تندرو مدعی اصلاحات، وی را در معرض خطرات، حاشیه‌ها و بحران‌هایی قرار خواهد داد که در قضاوت مردم نسبت به کارنامه وی در پایان عمر دولت چهاردهم تاثیرگذار خواهد بود. مدعیان اصلاحات بارها نشان داده‌اند که به مسئولین تنها به عنوان پلی برای مقاصد سیاسی و جناحی خود نگریسته و هیچ تعهدی نسبت به موفقیت آنان نداشته و ندارند. ▫️متن کامل را اینجا بخوانید: https://kayhan.ir/001En2 🆔 @h_falahati