🔰 اندیشه اجتماعی!
متأسفانه چند سالی هست که عده ای خناثانه و برخی از روی ناآگاهی و بی اطلاعی از مبانی فقهی فلسفی #علامه_طباطبائی ایشان را دور و بی ربط به انقلاب و نظام اجتماعی اسلام معرفی می کنند!
متن پایین از کسی است که سالها با ایشان حشر و نشر علمی داشته است.
💢 متاسفانه همیشه هجوم فرهنگی از سوی دشمن بوده است و ما فقط حرکتی انفعالی انجام داده ایم
💢 نباید به اسفار و شفا اکتفا کرد
💢 باید تلاش کرد تا علامه طباطبایی های دیگری ساخته شوند
💢 با تنبلی نمیتوان علم را پیشرفت داد.
آیت الله #مصباح_یزدی:
متأسفانه هميشه هجوم فرهنگى از سوى دشمن بوده است و ما فقط براى مقابله و دفع آن حركتى انفعالى انجام داده ايم.
با اين حال جاى شكر باقى است كه اين حركت در قم، به وسيله مرحوم علامه #طباطبایی (رحمه الله) و پيشنهاد و همكارى امثال مرحوم شهيد #مطهری (رحمه الله) انجام شد و به طرح مسائل عقلى كه در جهان غرب مطرح شده پرداخت و موجب شد كه طلاب جوان حوزه علمیه با مسائلى غير از #فقه و #اصول سنّتى نيز آشنا شوند.
بتدريج، در اثر ارتباط با دانشگاه ها، زمينه فعاليت فرهنگى وسعت يافت و معلوم شد كه اگر وجود مجتهد و فقيه جامع الشرايط براى پاسخگويى به نيازهاى فقهى ضرورت دارد، وجود كسانى كه بتوانند جوابگوى شبهات اعتقادى و ساير مسائل باشند نيز ضرورت دارد. اكنون حركت فرهنگى در جامعه ما، بحمدالله، تحقق پيدا كرده است و روحانيان بايد آن را پی گيرى كنند
و همانگونه كه امثال مرحوم علامه #طباطبایی و شهيد #مطهری به اسفار و شفا اكتفا نكردند، و نگفتند كه با وجود اسفار و شفا به چيز ديگرى نياز نداريم، بلكه آستين ها را بالا زدند و مشكلات را مطابق زمان پاسخ دادند؛ اكنون نيز روحانيان نبايد فكر كنند كه هر چه مرحوم علامه طباطبایی و شهيد مطهری نوشته اند حرف آخر است. نه، آنها نيز مانند بقيه انسان بودند؛ بايد تلاش كرد تا علامه هاى ديگرى ساخته شوند. خداوند علم را وقف يك نفر يا يك نسل نكرده است و به هر كسى، به نسبت خود، عقل، فراست و هوش داده است.
بايد كارى كرد كه هر روز نظرات بهتر و پخته ترى ارائه دهيم، بخصوص كه نيازها نو به نو مطرح مى شود.
امروز مسائل جديدى مطرح مى شود كه در عصر مرحوم علامه #طباطبایی مطرح نبوده است.
گروهى از روى خامى و يا شايد خودخواهى، فكر مى كنند كه با خواندن همين كتب فلسفه رايج به هر سؤالى كه مطرح شود، مى توان پاسخ داد و ديگر نيازى به تحقيقات بيشتر نيست. خير، چنين نيست؛ مستشكلان نيز بشرند و از عقل برخوردارند. به فرض اينكه ۹۹% از آنچه در كتابهاى فلسفى #غرب نوشته شده باطل باشد ولى، دست كم، يك درصد از آن مطالب صحيح است. به دليل وجود همان ها ارزش دارد كه انسان آن كتابها را مطالعه كند.
اگر كسى بخواهد علم پيشرفت كند با تنبلى نمى تواند، بايد وقت صرف كرد و تلاش نمود.
صِرف داشتن منابع غنى كافى نيست، ابزار و آمادگى ذهنى لازم است.
📔 مباحثی درباره حوزه، ص۱۰۴ و ۱۰۵
#مسلمان_مکتبی
#علامه_طباطبایی
🆔 @h_falahati
چرا میگوییم شورش های اخیر مردمی نیست؟
چون در این شورش ها تا امروز یک نفر هم توسط پلیس و نیروهای نظامی با گلوله کشته نشده اما چندین نفر از پلیس و بسیج با گلوله مستقیم اوباش به شهادت رسیده اند.
مردم عادی سلاح گرم دارند؟ آن هم از نوع شاتگان؟ همین تصویر نشان میدهد که یک جنگ شهری بین گروهکهای ضدانقلاب با جمهوری اسلامی در جریان است.
تصویری از شهید امیراحمدی که دو شب قبل با گلوله شاتگان در تهران به شهادت رسید...
امیرحسین ثابتی
شهادتت مبارک. سربلند
🆔 @h_falahati
⭕️ مجلس درباره حجاب خود را کنار کشیده است/ ورود مستقیم پلیس به بحث حجاب موجب کاهش اقتدار نیروی انتظامی است/ اگر بنا باشد مشکلات با فرهنگ سازی صرفا حل شود، دولت هم با کار فرهنگی از مردم مالیات بگیرد/ راننده تاکسی های اینترنتی اگر بدانند که با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه میشوند بالای 50 درصد مشکل کشف حجاب در خودروها حل میشود
👤 سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور
🔹خلاءهای قانونی و وجود قوانین نامناسب و ناکارآمد مشکل اصلی وضع فعلی حجاب است
🔹مجلس درباره حجاب خود را کنار کشیده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قوانینی فاقد ضمانت اجرایی لازم را تصویب میکند.
🔹ستاد امر به معروف در برابر ناهنجاری های اجتماعی مانند دستگاه های دیگر منفعل نیست/ طرح جامعی را برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت فعلی عفاف و حجاب در جامعه تدوین کرده ایم که عدم تشکیل پرونده قضایی برای بدحجابان، دولتی نکردن موضوع عفاف و حجاب و جلوگیری از ورود مستقیم پلیس به برخورد با بدحجابان، سه راهکار پیش بینی شده در این طرح است.
🔹ورودی پرونده ها به قوه قضاییه حداقل 9 میلیون فقره است و اگر بخواهیم قانون فعلی را اجرا کنیم در خوشبینانه ترین حالت 10 میلیون پرونده دیگر نیز اضافه می شود که رسیدگی به آنها شدنی نیست در حالی که یکی از مهمترین معیارهای قانون، عملی شدن است.
🔹دولت نمیتواند متکفل بحث عفاف و حجاب باشد/ دولت اگر بتواند مسئله عفاف و حجاب را در ادارات حل کند50 تا 60 درصد مشکل رفع میشود ولی وقتی قادر نیست، چگونه می خواهد مسئولیت حل مشکلات عفاف و حجاب در سطح جامعه را برعهده بگیرد؟!
🔹ورود مستقیم پلیس به بحث حجاب موجب کاهش اقتدار نیروی انتظامی است.
🔹کار فرهنگی بدون ضمانت اجرایی شعار و شوخی تلخی بیش نیست و کار اجرایی بدون کار فرهنگی، خروجی ندارد.
🔹استفاده از کمربند ایمنی زمانی فرهنگ شد که پلیس در کنار کار فرهنگی جریمه هم اعمال کرد و اگر بنا باشد مشکلات با فرهنگ سازی صرفا حل شود، دولت هم با کار فرهنگی از مردم مالیات بگیرد.
🔹چند میلیون راننده تاکسی اینترنتی اگر بدانند که با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه میشوند بالای 50 درصد مشکل کشف حجاب در خودروها حل میشود و در این صورت 4 میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر بدون هرگونه تنشی خواهیم داشت.
🔹(با اشاره به نحوه جذب و گزینش معلمان) نمایندگان مجلس در حرکتی سیاسی- انتخاباتی به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند 25 هزار نفر را استخدام و ظرف تنها 18 روز گزینش کند.
🔹با این نحو گزینش، احتمال اینکه معلمانی بی اعتقاد به دین وارد مدارس شوند بالاست و بعد انتظار داریم که خروجی مدارس، دختران با حجاب باشد!/ وبگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور
🖊 از دیروز به این صحبتهای رئیس ستاد حمله فراوانی شده و حتی برخی رسانه ای های اصولگرا گفته اند این نتیجه نفهمی و دو قطبی سازی جامعه است و....
این سخنان درست است وقتی بخشی از حاکمیت در حجاب جدی نیست فضای مجازی میدان سیاسی کاری های مجلس انقلابی است و شفافیت رای لازم را ندارد شما در جهت عدالت و آرمان انقلاب حرکت نمی کنید! حال هرچه می خواهید از تمدن اسلامی دم بزنید! معلوم است که یا انقلابتان فرمایشی است یا اصولتان ریل صحیحی ندارد!
به گفتمان مخلصانه امام برگردید.
آنهایی که به این سخنان انتقاد دارند بهتر است از راهکار خودشان برای بدحجابی رونمایی کنند و دست از پوپولیسم بردارند!
رسانه را باختید، اخلاق و دیانت را هم بوسیدید و به کناری نهادید!
#حجاب_الزامی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعلام آمادگی اژهای برای شنیدن نظرات و جریانی که اعتراض دارد
🔹رئیس قوه قضائیه: پرونده عناصر اصلی ناامنی که وابسته به خارج از کشور و ضد انقلاب هستند هر چه سریعتر تکمیل و به دادگاه ارسال شود. دادگاهها رسیدگی به پروندههای اغتشاشات اخیر را خارج از نوبت انجام دهند.
🔹انتقاد و اعتراض را میپذریریم و اگر جایی لازم باشد در مورد اشتباهی که انجام دادهایم اصلاحاتی انجام دهیم حتما انجام خواهد شد و ضعفمان را برطرف میکنیم.
@Farsna - Link
این یعنی مسول متواضع یعنی فردی که حداقل در حدبیان آداب حکمرانی را می داند
ما حتی در بین مسوولین حوزوی افرادی را داریم که سالهاست مسوولند و هرگز به چنین ادبیاتی نزدیک هم نشدند!
این مایه افتخار است.
اگر بخشهایی از مردم در هلهله ضد انقلاب گم شده اند یا گوش شنوایی دارند و حق پذیرند این بیانات یکی از بالاترین مسوولین نظام است.
🆔 @h_falahati
4_5915729001065746301.mp3
26.6M
💥انتقادات دلسوزانه و صریح حجت الاسلام مسعود عالی از مسئولین
⁉️چرا یکعده از مسئولین دولتهای قبل که خون به دل مردم کردن و زمینه فتنه های مختلف رو ایجاد کردن رو یقه شونو نمیگیرید؟
❓چرا صداوسیما و وزارت فرهنگ سلبریتی هارو الگو و مرجع برای مردم قرار دادن بعد نمیتونن کنترلشون کنن؟!
❗️آموزش و پرورش دوازده سال با بچه ها چیکار میکنه؟ بچه ها فقط فوتبالیستها و بازیگرا رو میشناسن و هیچی نمیدونن!
❓چرا نتیجه کمیته های بررسی قضایای مهم اعلام نمیشه؟
❓چرا فیلم دوربین مداربسته سالن پلیس امنیت اخلاقی را زودتر منتشر نکردید؟ چرا سرانجام پرونده های قضایی مهم مانند متروپل یا امامزاده داوود اعلام نمیشود؟
#عدالتخواهی
🖊 این سخنان انتقاد است و دلسوزانه مسوولین بشنوند و ترتیب اثر بدهند.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جنگ روایت ها!
جوانان باید هوشیار باشند لکن مسوولین موظف هستند!
برخی متاسفانه غافل و برخی بی توجهند!
#روایت_اول
#تبیین
🆔 @h_falahati
Eghteshashat.mp3
13.07M
♦️واقعیت اغتشاشات اخیر از زبان یک مسئول امنیتی
🔺 چه خطراتی ازبیخ گوش ملت ایران درطی این روزها گذشت
از خرابکاری دربخش ریل و راه آهن
تا اقدام برای ترور شیوخ عرب در خوزستان
🔸تلاش برای تصرف اشنویه و بانه و سقز با ۱۷۰۰۰نیروی آموزش دیده
🔹کشف چند خانه تیمی وابسته به موساد و سیا در تهران
🔸بمبگذاری ۵۰کیلویی در بازار اصفهان
✅ قدر امنیت را بیشتر بدانیم!
🆔 @h_falahati
سندی جدید از سابقه بیماری «مهسا امینی»
▪️درخواست پدر مهسا برای تغییر محل کار وی بهدلیل بیماری
«میراحمدی» معاون وزیر کشور:
🔹پدر مهسا امینی که کارمند سازمان تامین اجتماعی است یک شهریور سال ۱۳۹۵ به دلیل بیماری فرزندش در نامهای به مدیرکل تامین اجتماعی کردستان خواست تا در اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی مشغول به کار شود.
🔹وی دلیل این انتقال را بیماری دخترش ذکر کرده که باید همیشه تحت مراقبت باشد و هر ماه به بیمارستانی در تبریز مراجعه کند.
🔹فیلمی در اختیار داریم که پدر خانم امینی پس از مشاهده پیکر فرزندش بیان میکند که هیچ آثاری ناشی از ضربه به سر وجود ندارد. در آن فیلم وضعیت سر خانم امینی نیز مشخص است.
tn.ai/2786251
@TasnimNews
🖊نظام در دفاع از خودش نباید رودربایستی داشته باشد آبروی خانواده امینی از نظام مهمتر نیست، فیلم را پخش کنید!
🆔 @h_falahati
فتوای آیت الله جوادی آملی در باره تضعیف نظام و اغتشاشات اخیر.mp3
1.01M
🎙فتوای حکیم متأله حضرت آیت الله جوادی آملی در رابطه با اغتشاشات و تضعیف نمودن نظام
آیت الله جوادی آملی:
برهمه ما واجب عینی است که این نظام را حفظ کنیم، هرکاری که باعث طمع بیگانه و تفرقه باشد حرام عینی است.
🆔 @h_falahati
ریاکار! نابود و بی خاصیت!
این آقا بخاطر رفتارهای خارج از عرف و قرارداد مورد برخورد انضباطی سازمان صدا و سیما قرار گرفته و تا لحظه آخر تلاش کرده است که در برنامه بماند!
وقتی موفق نشد حالا یاد مهسا امینی افتاده و حال بد مردم!
اینقدر این افراد ریاکار و کاسب هستند!
#براندازان
🆔 @h_falahati
👓 آیا با عقب نشینی در برابر خواسته اغتشاشگران، آشوب جمع خواهد شد؟!
🇸🇾 درسی از بحران سوریه
🔹 بحران سوریه ابتداً در استان درعا در شازده مارس 2011 (25 اسفند 1389) آغاز گردید و در آن شماری از تظاهرکنندگان از مسجد عمری این شهر خواستار انجام اصلاحات و بهبود خدمات شدند. اما به سرعت روند تحولات گسترش یافت و تبدیل به آتش سوزی و تخریب بدل شد.
🔹 در 21 اول فروردین 1390) کاخ دادگستری و خودروهای دولتی درعا سوزانده شدند و ابتداً معترضین خواستار تغییر "فیصل کلثوم" استاندار درعا و "عاطف نجیب" رییس اداره امنیت سیاسی شهر بودند. شماری از افراد مسلح با تظاهرکنندگان وارد مرکز شهر شدند و شروع به تیراندازی به مردم و پلیس کردند. تا آن زمان نیروهای پلیس شهری #مسلح نبودند.
🔹 در 7 آوریل مجددا افراد مسلح به مردم تیراندازی کردند و صداو سیما درعا ازآنها تصویربرداری و آن را پخش کرد. در 8 آوریل ساختمان صداو سیما درعا پس از پخش تصاویر درگیری ها به اتش کشیده شد!
همزمان با این وقایع استاندار جدید با برخی از اعیان و بزرگان و وکلا و شوراهای محلی و رهبران معترضان دیدار نمود و توافق شد که هیتی برای دیدار با اسد تشکیل شود. هیئت 50 نفری از افراد نام برده تشکیل شد و در 14 آوریل با اسد دیدار کردند.
❗️ این دیدار 3 ساعت طول کشید و تمامی خواسته های آن ها برآورده شد، حتی یکی از خواسته های آنها که عدم وجود نیروهای پلیس مگر در پادگان ها بود هم عملی شد!!
اما اغتشاشات شدت گرفت!...
حوزه توییت
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه چیز درباره پشتِپرده یک اغتشاش برنامهریزی شده
@TasnimNews
🖊از انقلاب کینه دارند، کوته بین ها می گویند مردم خسته شدند مردم اعتراض دارند!
مردم ناراحت هستند!
در شرایط سخت، هنگامی که دشمن هلهله می کند تا صدای حق شنیده نشود، همه هیاهو می کنند تا نگذارند حق دیده شود.
نمی گذارند جبهه حق به ثبات برسد، کنار جبهه حق ایستادن هنر است!
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آنهایی که معتقدند مردم! معترضند!
این فرد قبل از ماجرای مهسا امینی در یوتیوب توسط ادمین هایی آموزش دیده است!
🎥 بخشی از اعتراف عجیب یکی از لیدرهای اغتشاشات در بندرانزلی؛ ۲۵ میلیون در ازای کشتن مامور پلیس!
#فتنه_حجاب
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این قطعه صوت شنیدنی از استاد میرباقری درباره آزادی را حتما گوش دهیم. در این گفتار انگار استاد میرباقری آزادی اجتماعی را ساختارگرایانه توضیح می دهد و آن را تولید کردنی می دانند. یعنی آزادی چیزی نیست که موجود باشد و یک حکومتی جلوی آن را گرفته باشد و یک حکومت دیگری بیاید و جلوی آن را باز کند، بلکه باید ان را مدام خلق کرد و دست به دست کرد تا به دست انسانها برسد.
میدانم که آزادی اجتماعی در اندیشه استاد میرباقری و استاد فقید ایشان به معنی «امکان مشارکت در بهینه کردن شرایط» است. آزادی امکان مصرف و هرزه کاری و هوس بارگی نیست اما از انهم برای انسان مطلوبتر است. یعنی لذت مشارکت در بهینه کردن شرایط بیشتر از هرزه کاری است.
استاد میرباقری معتقدند که انقلاب اسلامی واقعا در آغاز راه، قدم در راه تولید موقعیت هایی که امکان مشارکت اجتماعی بر اساس ایده جدید انقلاب گذاشت، اما انگار فرآیند تولید آزادی کند شد و موقعیت های تولید شده هم در میان نسلهای اول انقلاب تل انبار شد و شاید در بعضی عرصه ها و برای بعضی از اشخاص هم اصلا چیری به دستشان نرسید.
این کلیپ صوتی را دو سال قبل، با کیفیت فنی بسیار ضعیف با متن های توضیحی که خودم نوشته بودم آماده کردم و در این دو سال هیچ وقت ارزش مساله مطرح شده در این قطعه صوتی برایم کم نشد.
من امروز معتقدم، این معنای از آزادی بر عدالت هم مقدم است و جزء مبانی نظریه عدالت است، نه نتایج آن
کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
🆔 @h_falahati
May 11
29.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 همین ابتدا تاکید می کنم این یک فیلم عادی نیست و اگر روحیه حساس یا اعصاب ضعیفی دارید آن را نبینید.
دیشب قبل از برنامه به جناب نوبخت معاون فرهنگی سپاه تهران گفتم که حتما جزییات و نحوه شهادت دلخراش 3 بسیجی در آشوبهای اخیر تهران را توضیح دهید.
ابتدا ابا داشت و گفت شاید خانواده هایشان ببینند و ناراحت بشوند و حال شان بدتر شود، گفتم این حرف درست است اما اگر شما روایت اصلی را نگویید هیچ کس دیگر نخواهد گفت و مظلومیت این بچه ها بازهم پنهان خواهد ماند. در این جنگ رسانه ای چاره ای نداریم جز اینکه واقعیت را به مردم بگوییم که این بچه ها با چه مظلومیتی توسط داعشی های وطنی شهید شده اند.
🖊 برخی دوستان می گویند چرا می گویید داعش!!
چه کاری نکرده اند!!
مگر غیر از این است که اینها هم مانند داعش توسط بن ساطور حمایت و پشتیبانی می شوند!
همچنان می گویند مهسا امینی!!
خدا قلب این شهدا را از اعمال ما خوشنود سازد.
🆔 @h_falahati
⭕️ سه راهی سرنوشتساز شبکههای اجتماعی خارجی
✍️ مهدی پناهی، کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی
🔹سؤال عموم مردم این است که فیلتر برخی پیامرسانها و شبکههای اجتماعی خارجی برداشته میشود یا خیر؟
🔹برخی جریانات خاص هم پشت تیترهای زیان چند هزارمیلیاردی کسبوکارهای اینترنتی و بیتوجه به مسائل امنیتی کف خیابان و بیرون از مرزها فشار میآورند که هرچه زودتر این شبکههای اجتماعی خارجی باز شوند.
🔹جریانهای دیگری نیز با استناد به تجربههای گذشته و فعلی که ثابت میکند شبکههای اجتماعی خارجی اثر منفی و حتی مخرب و براندازانه دارند، خواستار تعیین تکلیف این شبکههای خارجی هستند و راهکارشان هم فیلتر کردن است.
🔹جریان دیگری نیز با مسدودسازی اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی پرکاربرد و روزمره مردم مخالف بوده، اما این مخالفت با فیلترینگ را به معنای موافقت با تداوم فعالیت شبکههای اجتماعی بهخصوص اینستاگرام به شکل گذشته و رهاشده نمیدانند. در ادامه به استدلالهای این جریان میپردازم.
🔹ادبیات انتقادی نسبت به شبکههای اجتماعی در دنیای مدرن منحصر به ایران نیست./ از سال ۲۰۲۱ قانونگذاران سنای آمریکا بررسی آسیبهای فیسبوک به کاربران جوان را آغاز کردهاند، این تحقیق و تفحص، پس از آن شروع شد که یک کارمند سابق فیسبوک گزارشهای داخلی این شرکت را به روزنامه والاستریت ژورنال ارائه داد و در آن درباره قدرت تأثیرگذاری محصولاتی مانند اینستاگرام در تشویق نوجوانان به آزار رسانی به خود، بهخصوص میان دختران جوان دست به افشاگری زد.دامنه این تحقیقات و انتقادات به سایر شبکههای اجتماعی و حوزههای امنیتی نیز کشیده شده است.
🔹روبیکا و هر محصول داخلی مشابه اینستاگرام همان عوارض و تبعات را در پی خواهد داشت که اینستاگرام دارد. نمیتوان بیتوجه به ذات دنیای شبکهای توقع داشته باشیم بتوانیم یک محیط سالم و ایمن درست کنیم.
🔹اگر قرار باشد با همان معماری ارزشی اینستاگرام و توییتر نمونههای داخلی را بسازیم، بازهم مسیر اشتباه گذشته را رفتهایم چون طبق اذعان مطالعات ارتباطی و فرهنگی، معماری توییتر برای تولید خشم طراحیشده است یا معماری اینستاگرام بر مبنای خودنمایی و شهوت است و بسیاری معتقدند مضرترین شبکه اجتماعی برای گروه سنی نوجوان همین اینستاگرام است.همان نوجوانانی که امروز به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی از پشت گوشیهای موبایل و بازیهای کامپیوتر بیرون آمدند و به شعارهای فریبنده بیرون از مرزها گوش فرا دادند و تبدیل اعتراض به اغتشاشش را تسهیل کردند.
🔹همان نوجوان و جوانانی که به neet ها معروف شدهاند؛ نه کار میکند، نه درس میخواند و نه حرفهوفنی میآموزد.
🔹سه مسیر در پیش روی تصمیم گیران است؛ بیهیچ توضیحی برای همیشه شبکههای اجتماعی خارجی پرکاربرد را ببندند، یا با اقناع ذینفعان (مردم و کسبوکارها) و همکاری اندیشمندان اجازه ساخت نمونههای داخلی مبتنی بر ارزشهای ملی و درنهایت مهاجرت کاربر به آنها داده شود یا اینکه بار دیگر بدون هیچ منطقی این شبکههای اجتماعی را رها کنند تا هرروز دیرتر از دیروز شود.
قدس
🆔 @h_falahati
🔻در دفاع از استاد کچویان:
فرهیختهستیزیِ نافرهیختگان
🖋 مهدی جمشیدی
۱. سردبیر روزنامۀ «فرهیختگان»، آقای مسعود فروغی، در یاداشتی با عنوان «جناب کچویان! اقناع پیشکش، آتش را زیاد نکنید» مدّعی شده است که استاد کچویان در گفتگوی خویش با شبکۀ افق، همۀ کسانی را که شعار «زن، زندگی، آزادی» میدهند به «هرزگی» و «فحشا» متهم کرده است؛ چون ایشان گفته است از شعار «زن، زندگی، آزادی»، «زن، هرزگی، فحشا» را میخواهند. بهنظرم چنانچه «پیشداوریهای غیرمعرفتی» و «سوگیریهای لجوجانه» را کنار بگذاریم و صادقانه به سخن ایشان بنگریم، بهروشنی درخواهیم یافت که مقصود ایشان، خواستِ «تکتک» کسانیکه این شعار را در خیابان سرمیدهند نیست، بلکه این «خواست»، به طرّاحان این شعار و همچنین آن عدّهای که در خیابان در پی هرزگی و فحشا هستند بازمیگردد، نه «همگان». بسیارند کسانی که فهم سیاسی و درک اجتماعی ندارند و از خاستگاه این شعار و زنجیرۀ فرهنگیِ تعریفشده در پشت آن بیخبرند و فقط یک «هیجانِ ناگهانی»، آنها را به صحنه کشانده است. چنین کسانی، اهل هرزگی و فحشا نیستند. این تفسیر، آنقدر «بدیهی» است که تفسیر دیگر را جز با «جوزدگی» یا «غرضورزی» نمیتوان توجیه کرد.
۲. استاد کچویان با مطرحکردن این «مفاهیمِ جایگزین»، به دنبال آن است که «واقعیّتِ نهفته» را برای مخاطب، آشکار سازد و به او تفهیم کند که الفاظ «زندگی» و «آزادی»، پوششها و لعابهایی هستند برای «هوسبازی» و «لذّتپرستی»، و چنانچه این زنجیره ادامه یابد، پرده از این واقعیّتها برداشته خواهد شد. ایشان در همین «نقطۀ آغاز»، سرنوشت و فرجام را بیان میکند تا مخاطب جوان، آگاه شود که این «راه»، به کدام «مقصد» میرسد. طرّاحان این شعار، با زیرکی دریافتهاند که باید در مراحل آغازین، مفاهیم «خنثی» و «چندپهلو» بیافرینند تا بتوانند یک «چتر کلّی» ایجاد کنند که بسیاری از جوانان با «ذهنیّتهای خویش»، و نه بر اساس «دلالت واقعیِ این مفاهیم»، خویش را در زیر آن تعریف کنند و با آن همصدا شوند. امّا پس از اینکه بدنۀ اجتماعی در راستای این شعار بسیج شد و حرکت و جنبش به راه افتاد، بهتدریج، خویشتنِ واقعیشان را عیان میکنند. «متفکّرِ عاقبتاندیش»، میکوشد شعارها و نمادها و گفتهها را در همین مرحلۀ ابتدایی، «واسازی» کند و مخاطب را با واقعیّتهایی که چندی بعد آشکار خواهند شد، روبرو نماید. روشن است که این امر، مخاطب جوان را دچار «تردید» میکند و به وادی «پرسش» و «تأمّل» میافکند و احساسش را مهار میکند.
۳. دو بند پیشین، بر اساس خوشبینی نگاشته نشده است و چهبسا مخاطب از غلظت و شدّت آن تعجب کند. این برداشت، درست است و دلیلش نیز این است که «روزنامۀ فرهیختگان»، در مسیری غلتیده است که من آن را «شبهانقلابیگریِ متمایل به لیبرالیسم» میخوانم. مواضع این روزنامه نشان میدهد که پای یک «خطّ» در میان است و بناست با پرچم جبهه و جریان «انقلاب»، همان استدلالهای فسیلشدۀ «جریان روشنفکریِ شبهدینی»، تکرار شود. انقلابی که اینها از آن سخن میگویند، بیشتر به «اصلاح» شبیه است تا «انقلاب». در ماجرای طرح تنظیمگری فضای مجازی، هرچه که در توان داشتند را برای تخریب این طرح و مسدود کردن باب «نفوذ غرب» بهکار بستند و شعلهها افروختند. من این جریان را «خطرناک» قلمداد میکنم و معتقدم روایت اینان از انقلاب و انقلابیگری، آغشته به «تحریف» و «ناراستی» است. رندانه میخواهند «چهرۀ روشنفکرانه» از خویش بسازند. اگر جریان چپ، سالها کوشش کرد که از امام خمینی، تصویرسازیِ لیبرالی کند، اینان نیز ارائۀ «روایت لیبرالی از آیتالله خامنهای» را در دستورکار خویش قرار دادهاند. چیزهایی که این روزها مینویسند، «تحریف نظرات رهبر انقلاب» است. «مواجهۀ گزینشی» میکنند تا خویش را اثبات کنند و حقیقت را در چاه کجروایت حبس کنند. سردبیر که این اندازه بیربط و معوج بنویسد، حساب باقی روشن است. به «مهدی فضائلی» استناد کردهاند تا نظر «رهبر انقلاب»، آشکار شود! عجبا! چه زبانی «گویاتر» و «رساتر» از زبان رهبر انقلاب؟! ایشان محتاج «سخنگو» و «زبان مکمّل» نیست. هرچه لازم بوده و هست را خود گفته و تصریح کرده است که حکومت اسلامی باید از «حرام اجتماعی»، از جمله کشف حجاب، جلوگیری کند! امّا روزنامۀ فرهیختگان، این پاره از تفکّر ایشان را «حذف» میکند تا از آب گلآلود، ماهی خویش را صید کند. این بازیِ غیراخلاقی با تفکّر رهبر انقلاب، روا نیست. اعتبارزدایی از متفکّری همچون استاد کچویان که در تمام ایران، نظیر ندارد و کارنامهاش، سرشار از خدمات و حسنات به انقلاب است، جفای ناجوانمردانهای است. میخواهند «صدای دشمن» را در جبهۀ انقلاب، طنینانداز کنند و با «مسألهسازیهای دروغین»، توان ما را بفرسایند. جنگ روایتها، این اندازه «درونی» و «نزدیک» شده است.
دکتر جمشیدی
#انقلابی_مکتبی
🆔 @h_falahati
📮 #توییت
⭕️ میثم ظهوریان، مدیر اندیشکده توسعه منطقه ای خراسان رضوی:
🔹بیش از یک چهارم از عمر دولت سپری شد و هنوز دبیر مهمترین شوراهای عالی تصمیم ساز کشور، یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای امنیت ملی همان منصوبان حسن روحانی هستند. رییسی هم هر چند وقت یکبار در مورد ممنوعیت استفاده از بانیان وضع موجود در عرصه مدیریتی سخنوری میکند.
🖊 واقعا این دیگر تناقض نیست نوع تصمیم گیری است و متاسفیم از این وضعیت!!
🆔 @h_falahati
یک ضرب المثلی قدیمی هست که موقع هرج و مرج کاربرد داشت!
می گفتند خِشت از خَرَنْ در رفته است!
کنایه از اینکه دیگه کنترل اوضاع دستمون نیست!
یک بخش امنیتی اقدامی می کند و بخش دیگر در توییتر داخلی!! انتقاد می کند!!
انسان شک میکند که قوه عاقله ای هست!
توییتر خودی است!
مخاطبین آن خودی هستند!
مگر فیلتر نیست!
این توییت برای کیست!
مخاطبین آن چه کسانی هستند!
چرا از اینقدر تناقض اذیت نمی شوید!
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک معترض مدنی! در مشهد که توسط مامورین جرّار حکومتی دستگیر شده است.
محتویات کیف این فرد لوازم عادی افراد حاضر در خیابان است!!؟
#داعشی
#اغتشاشگر
🆔 @h_falahati
بسته موضوعات ارتباطی.pdf
51K
با توجه به درخواست متولیان آموزشی و مسوولین جهت ورود مربیان و مبلغین در میان سطح سنی هدف گذاری در اغتشاشات، سوالات و موضوعات پیشنهادی در فایل بارگذاری شده جهت ارتباط و شروع گفتگو با مخاطب تقدیم می گردد.
#ویژه_طلاب
#ویژه_مربیان
#ویژه_معلمین
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بخش از سخنان دکتر کچویان که هفته قبل ایراد شد، بسیار مهم و مبنایی بود. البته من انتظار ندارم آن جوان 15 ساله ای که از روی احساساتش این روزها کف خیابان آمده این بحث را متوجه شود اما آن به اصطلاح نخبه ای که فکر می کند چند شورش کور اسمش «انقلاب» است عجیب است که این بدیهیات تاریخ یک قرن اخیر ایران را نمی داند.
عجیب است که برخی به اصطلاح نخبگان هم هنوز نفهمیده اند قوی تر از نهاد دین در تاریخ این کشور وجود نداشته و هرآنچه در تقابل با آن باشد به لحاظ اجتماعی نیز شکست خواهد خورد، چه برسد به اینکه انقلابی علیه آن صورت بگیرد...
امیرحسین ثابتی
🖊#احمق ها فکر می کنند با ترقه بازی انقلاب آمده که با ترقه بازی برود!
یک عده در این کشور مزخرف تحویل آمریکاییها همان #احمق_های_درجه_یک می دهند و بعد گمان می کنند در کف خیابان ها بوی کباب بلند شده است!
آن انقلابی شما در کف خیابان چند گرم حشیش و گل مصرف کرده است!
این انقلاب است!
فقط این نوجوان بیچاره را سابقه دار می کنند و نابود!
🆔 @h_falahati
در خندوانه معروف شد!
در عروسی ساسی مانکن شرکت کرد!
برای آبادان حالش بد شد!
در ماجرای فتنه حجاب سرش را تراشید!
اکنون در شبکه منو و تو کار گرفت!
خیانت در رسانه یک نوع کاسبی است!
کثیف ترین نوع آن بدون اینکه دیگران از تو بیزار شوند!
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔺 انتقاد رسایی از برخی اصولگرایان ساکت
🔹 برخی سیاسیون ما موقع رأیگیری و پشت میز رفتن، احساس تکلیف میکنند و دائم الحضور هستند ولی موقع بحران، خبری از آنها نیست و نمیدانیم کجا هستند. کاری به اصلاحطلبان ندارم، منظورم بعضی اصولگرایان است.
🔹 میگویند حرف نمیزنیم تا دوقطبی نشود، چطور در انتخابات، خودشان دو قطبیسازی میکنند تا رأی بیاورند؟
#بیماری_اصولگرایی
🆔 @h_falahati