eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.1هزار ویدیو
241 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
11.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ایزدخواه: زدوبندها بین خودروسازان و برخی نماینده‌ها باعث شد آن‌ها به نفع خودروسازان موضع بگیرند. روح‌الله ایزدخواه، نماینده عدالتخواه مجلس در در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: 🔻 فضای سیاستگذاری خودرو، فضایی احساسی و رانتی است؛ زدوبندها بین خودروسازان و برخی نماینده‌ها هست و خودروسازان متاسفانه بر مجلس اشراف دارند و نه‌فقط دولتی‌ها که خصوصی‌ها نیز همین‌طورند. اینها سفارش‌های نمایندگان را تامین می‌کنند و قطعا تعارض منافع است و به ما ضربه خواهد زد. باید جلوی آن را می‌گرفتیم. 🔻 یک‌بار برای همیشه باید زوایای رانتی حوزه خودرو از بین برود و بعد بدون احساسات باید برای آن سیاستگذاری دقیق و کامل شود. نه به‌سمت واردات خودرو غش کنیم و نه به‌سمت خودروساز انحصاری. زنجیره خودرو فقط خودروساز نیست، قطعه‌ساز و تامین‌کننده قطعات و مواد و هزاران شرکت قطعه‌ساز هم هستند که کسی آنها را نمی‌بیند. متن کامل | فیلم کامل در آپارات و یوتیوب @FarhikhteganOnline دکتر ایزدخواه 🆔 @h_falahati
10.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلید جنت الاعلی امیر عالم بالا 🌺 به مناسبت میلاد امام جواد عليه‌‌‌السّلام @TasnimNews السلام علیک یا محمدبن‌علی ایهاالجواد یابن رسول‌الله علیه السلام ✨میلاد مولود پربرکت آل محمد بر همه دلدادگان مکتب جعفری مبارک✨ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓ولايت فقيه همان ولایت رسول الله(ص) است به چه معناست؟ ✅پاسخ خمینی(ره): [فقیه عادل] همان ولايتى را كه حضرت رسول اكرم (ص) در امر ادارۀ جامعه داشت دارا مى باشد و بر همۀ مردم لازم است كه از او اطاعت كنند. اين توهّم كه اختيارات حكومتى رسول اكرم(ص) بيشتر از حضرت امير(ع) بود، يا اختيارات حكومتى حضرت امير (ع) بيش از فقيه است، باطل و غلط است. البته فضايل حضرت رسول اكرم (ص) بيش از همۀ عالم است؛ و بعد از ايشان فضايل حضرت امير (ع)از همه بيشتر است؛ لكن زيادى فضايل معنوى اختيارات حكومتى را افزايش نمى دهد. همان اختيارات و ولايتى كه حضرت رسول و ديگر ائمه(ع)، در تدارك و بسيج سپاه، تعيين ولات و استانداران، گرفتن ماليات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختيارات را براى حكومت فعلى قرار داده است؛ منتها شخص معيّنى نيست، روى عنوانِ «عالم عادل» است. وقتى مى گوييم ولايتى را كه رسول اكرم (ص) و ائمه (ع) داشتند، بعد از غيبت، فقيه عادل دارد، براى هيچ كس اين توهّم نبايد پيدا شود كه مقام فقها همان مقام ائمه (ع) و رسول اكرم (ص) است. زيرا اين جا صحبت از مقام نيست؛ بلكه صحبت از وظيفه است. «ولايت»؛ يعنى حكومت و ادارۀ كشور و اجراى قوانين شرع مقدّس، يك وظيفۀ سنگين و مهم است؛ نه اين كه براى كسى شأن و مقام غير عادى به وجود بياورد و او را از حد انسان عادى بالاتر ببرد. به عبارت ديگر، «ولايت» مورد بحث؛ يعنى حكومت و اجرا و اداره، بر خلاف تصورى كه خيلى از افراد دارند، امتياز نيست بلكه وظيفه اى خطير است... 📚 ولایت فقیه ، ص۵۱👉 کشکول ناب حوزوی 🆔 @h_falahati
⭕️ روزنامه خراسان: پایگاه جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیل را هدف قرار دهید/پاسخ به کمپین ترور جز حمله مستقیم به برخی بخش‌های نظامی و خاص رژیم صهیونیستی نتیجه بخش نیست 📝روزنامه خراسان نوشت: 🔹️ بازنگری در تمهیدات حفاظتی و امنیتی لازم است اما نکته این است که اجازه شکل گیری محاسبات خطرناک  داده نشود. دشمن وقتی تصمیم قطعی برای حذف فردی می گیرد دیر یا زود بالاخره تصمیمش را عملی خواهد کرد. اصل این است که تلاش و دستور کار طرف مقابل  یعنی کنترل محاسبات و در نتیجه پیش بینی پذیر کردن رفتار ایران به هم بریزد. 🔹️ ایران به علت حمله مستقیم به نیروی مستشاری، این حق بین‌المللی را برای پاسخ مستقیم دارد. پاسخ نیز باید یکپارچه و حتی همزمان باشد و این مصداقی جز حمله مستقیم به برخی بخش‌های نظامی و خاص رژیم صهیونیستی نخواهد داشت. برای نمونه جبهه مقاومت قبل از این، سامانه‌های بردبلند رژیم در ایلات و مناطق جنوبی را که میزبان هواپیماهای گران‌قیمت اف ۳۵ است، تست کرده و می‌تواند نتایج آزمایش خود را در اختیار چنین حملاتی قرار دهد.حمله به پایگاه های‌ این هواپیماها حتی صهیونیست ها را از اعلام خسارت‌های آن ناتوان می سازد. 🆔 @h_falahati
14.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
منشه امیر زبان راست‌های افراطی در اسرائیل است که بخش زیادی از کنست و دولت را در اختیار دارند! این دسته فاشیست‌های افراطی هستند! با دقت در این مناظره می توان به قوت استدلال آنها پی برد! 🆔 @h_falahati
👓 کسی که موقعی طلاب را با تشنج آفرینی به اسم ، دعوت به تحریم کلاس و درس می‌کرد و بعضی طلاب ساده‌دل را همراه می‌کرد، امروز بازهم با تشنج آفرینی می‌گوید اصل انقلاب اشتباه بوده است! ❗️گاهی افراط افراط، گاهی تفریط تفریط ✅ متن نامه خیلی عبرت آموز است: 🔹 روزی می‌گفت چقدر انقلاب مظلوم است که روحانیون عقبه فکری آن را تقویت نمی‌کنند و امروز عقبه فکری را می‌زند! 🔹 روزی می‌گفت مراقب مارهای خوش خط و خال و ریش‌بلند باشید که شما را از انقلابی‌گری منحرف نکنند و امروز خودشان... 🔹 روزی می‌گفت فرزندان امام عزیز دوست دارند تحول ایجاد کنند و تحول خودش امروز شده نقد امام و کلیت حرکت انقلاب... تک‌تک عبارات پند آموز و تکان دهنده است... حوزه توییت 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حسن نصرالله به بارزانی: آقای بارزانی فراموش کردی؟ تو مدیون سردار سلیمانی و مقامات ایران هستی که بدون ایران ، امروز اثری از حکومت کردستان عراق نبود.. وقتی درخواست کمک کردی و گفتی داعش، کردستان را اشغال و مردم را قتل عام میکند و هیچ‌کس از دوستانت هیچ پاسخی به‌شما نداد سردار سلیمانی و نیروهای ایرانی و عده ای از نیروهای حزب الله لبنان، مردم اقلیم کردستان عراق را از دست داعش نجات دادند. وقتی نیروهای حزب‌الله از اربیل برگشتندمیگفتند بارزانی از ترس به خود میلرزیده 🖋 گاه به برخی عناصر باید گوشزد کرد تا بفهمند مسیر آنها سبعیت و وحشی‌گری است!! بارزانی اخیرا مرگ بر اسرائیل و شعار نابودی اسرائیل را مسخره کرده و گفته است این نشدنی است و ما با اسرائیل ارتباط داریم و چرا باید برای این کار شرمنده باشیم!! 🆔 @h_falahati
29.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۰ دقیقه با حجت الاسلام رئوفی در مناظره با حجت الاسلام اکبرنژاد؛ 📽 بخاطر مخالفت با جمهوری اسلامی، تاریخ را تحریف نکنید! اگر فرصت مشاهده کل این کلیپ را ندارید، روی دقایق بزنید تا همان قسمت را مشاهده کنید: 🔺چون انبیا اکثر اوقات در موضع ضعف بوده اند، ما هم باید در ضعف باشیم؟! (00:33) ▫️امام حسن (ع) مگر وضعیت داخلی را درست کرده بود که با معاویه وارد جنگ شد؟! (02:08) 🔹آیا آغاز دعوت علنی پیامبر(ص) در دورانی که قدرتی هم نداشت، بدون تنش بود؟! (02:44) ▫️پیامبر(ص) در مدینه که هنوز اوضاع داخلی خود را سامان نداده وارد یک جنگ پیش دستانه با کفار می شود! (03:41) 🔺آیا کفار صبر می کردند پیامبر(ص) وضع امتش را اصلاح کند، بعد حمله کنند؟! (05:45) ▫️چرا پیامبر(ص) در سال ششم هجرت به سران کشورها نامه می نویسد؟! آیا نامه های پیامبر صرفا برای دعوت و کاملا رحمانی بود؟ (06:15) 🔹منم به روش شما بخواهم حرف بزنم میتوانم بگویم پیامبر(ص) چکار کرد در این ۲۳ سال که بعد او، آنطور ولایت را تنها گذاشتند؟ (07:33) ▫️همانطور که پیامبر(ص) لات و عزی را رد کرد، جمهوری اسلامی هم از همان اول گفت نه شرقی، نه غربی (08:53) ➕آقای اکبرنژاد، یک هفته فرصت می دهم پای مناظره حاضر شوید!پاسخ حجت الاسلام رئوفی به اظهارات حجت الاسلام اکبرنژاد در صدای حوزه ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه / رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @h_falahati
🌀 تهدید به ترور مرحوم حاج شیخ عباس قمی 📝 به جرم بدگویی از آمریکا! 🔸 در سال 1334-1335 قمری، حدود ده سال پس از پیروزی انقلاب و در روزهای پس از اشغال ایران در زمان جنگ جهانی اول و در تهران تشکیل شد. اعضای کمیته مجازات بر این باور بودند که تنها راه رهایی از شرایط موجود و مبارزه با فساد و ظلم باقی مانده، راه قهرآمیز و مسلحانه است!! 🔺 یکی از افرادی که از سوی کمیته‌ مجازاتی‌ها تهدید به ترور شد، شیخ عباس قمی (رحمة‌الله‌علیه)، محدث شهیر و صاحب تألیفات متعدد مانند مفاتیح الجنان، سفینة‌البحار، منتهی‌الآمال، هدیة الاحباب و غیره است. 🔻 کمیته مجازات مشهد در نامه‌ای بی‌ادبانه و توهین‌آمیز، این عالم جلیل‌القدر را تهدید به ترور کرد. متن نامه به این شرح است: «آقای آقا شیخ عباس قمی، پدرسوخته! شنیدم که در منبر از آمریکایی‌ها حرف بد می‌زنید، اگر شنیده شد که دومرتبه از این گونه مزخرفات بگویید و تکذیب نکنید، همین دوشنبه به ضرب گلوله شکمت را مثل سگ پاره و پردود خواهیم کرد. کمیته مجازات مشهد» 🌐 منبع: psri.ir/?id=481bd110zc مناهج 🆔 @h_falahati
🔹 کیفیت خواندن دعای معروف ماه رجب بعد از نمازها چگونه است؟ ⬅️ آن چه که مرسوم شده این چنین است که از عبارت (یا من ارجوه) شروع می کنیم و وقتی به عبارت (یا ذا الجلال و الاکرام) می رسیم، دست چپ را به محاسن گرفته و انگشت سبابه دست راست را حرکت داده و آن گاه بخش (یا ذا الجلال و الاکرام) تا به آخر را می خوانیم. ❓ حال سوال این است که آیا این روش خواندن بر اساس روایت است؟ 🔹 مرحوم سید بن طاووس در کتاب اقبال الاعمال این چنین نقل می کنند: ⬅️ في حَدِيثٍ طَوِيلٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع جُعِلْتُ فِدَاكَ هَذَا رَجَبٌ عَلِّمْنِي [فِيهِ‏] دُعَاءً يَنْفَعُنِي اللَّهُ بِهِ قَالَ فَقَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع اكْتُبْ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَ قُلْ فِي كُلِّ يَوْمٍ مِنْ رَجَبٍ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ فِي أَعْقَابِ صَلَوَاتِكَ فِي يَوْمِكَ وَ لَيْلَتِكَ يَا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ من [عِنْدَ] كُلِّ شَرٍّ يَا مَنْ يُعْطِي الْكَثِيرَ بِالْقَلِيلِ يَا مَنْ يُعْطِي مَنْ سَأَلَهُ يَا مَنْ يُعْطِي مَنْ لَمْ يَسْأَلْهُ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تُحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً أَعْطِنِي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ [الخيرات‏] خَيْرِ الدُّنْيَا وَ جَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ وَ اصْرِفْ عَنِّي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ شَرِّ الدُّنْيَا وَ [جميع‏] شَرِّ الْآخِرَةِ فَإِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ مَا أَعْطَيْتَ وَ زِدْنِي مِنْ فَضْلِكَ يَا كَرِيمُ قَالَ ثُمَّ مَدَّ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع يَدَهُ الْيُسْرَى فَقَبَضَ عَلَى لِحْيَتِهِ وَ دَعَا بِهَذَا الدُّعَاءِ وَ هُوَ يَلُوذُ بسباحته [بِسَبَّابَتِهِ‏] الْيُمْنَى ثُمَّ قَالَ بَعْدَ ذَلِكَ يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ يَا ذَا النَّعْمَاءِ وَ الْجُودِ يَا ذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِ حَرِّمْ [شبابي و] شَيْبَتِي عَلَى النَّارِ وَ فِي حَدِيثٍ آخَرَ ثُمَّ وَضَعَ يَدَهُ عَلَى لِحْيَتِهِ وَ لَمْ يَرْفَعْهَا إِلَّا وَ قَدِ امْتَلَأَ ظَهْرُ كَفِّهِ دُمُوعاً. ✅ بررسی روایت: 🔹 اولا ممکن است گفته شود ظاهر روایت اضطراب دارد. از جایی که می فرمایند: قال ثم مد ابو عبد الله ع یده، عبارت غیر واضح است. ثُمّ در این عبارت معنا را با مشکل مواجه کرده است. آیا از ابتدا حضرت این کار را کرده اند یا اینکه دوبار دعا را خوانده اند؟ خیلی واضح نیست. همچنین در نقل دیگری که مرحوم سید بن طاووس در انتها می آورند، ابهام بیشتر است و توضیحات کافی داده نشده است. 🔹 ثانیا اگر دست از این ابهام برداریم و بخواهیم بر اساس ظهور اولیه که از این روایت به دست می آید حکم کنیم، روش فعلی خواندن صحیح نیست. چرا که ظهور ثم مدّ ابو عبد الله ع این است که حضرت صادق (علیه السلام) از ابتدای دعا دست چپ را به محاسن گرفته بودند و دعا را می خواندند یا اینکه یک مرتبه خواندند و در مرتبه دوم این کار را کردند. نه اینکه از عبارت (یا ذا الجلال و الاکرام) دست به محاسن بگیرند. زیرا راوی می گوید: (ثم قال بعد ذلک یا ذا الجلال و الاکرام...). 🔹 ثالثا این روش کنونی ظاهرا بر اساس کتاب زاد المعاد مرحوم مجلسی می باشد. اما همین روایت محمد بن ذکوان را مرحوم مجلسی در بحار الانوار آورده اند که دقیقا همان نقل اقبال الاعمال مرحوم سید بن طاووس می باشد که همان نکات مذکور در آن هم وجود دارد. 🔹 رابعا در نقل اقبال و همچنین مرحوم علامه مجلسی در بحار خبری از حرکت انگشت سبابه دست راست به سمت راست و چپ نیست بلکه در نقل زاد المعاد این چنین آمده است. ✅ اما معنای یلوذ بسبابته ظاهرا حرکت دادن انگشت سبابه به سمت راست و چپ نیست. در مجمع البحرین مرحوم طریحی این چنین آمده است: و قوله" و تَلُوذُ بسبابتك" أي تتضرع بسباتك بتحريكها. یلوذ بسبابته نشانه ای از تضرع و التماس شخص بوده است. یعنی حالتی در شخص بوده به واسطه حرکت انگشته سبابه اش به آن مقام بالاتر اشاره ای می کرده و خواهش و تضرع خود را نشان می داده است. 🔹 خامسا آن چه به نظر موافق تحقیق می آید این است که می توان ابهام روایت را برطرف کرد. به این صورت که در ابتدا حضرت صادق (علیه السلام) به راوی فرمودند که بنویسد. (اکتب بسم الله الرحمن الرحیم) یعنی حضرت می خواستند که این دعا مکتوب شود. در مرحله اول در واقع قرائت دعا برای کتابت توسط حضرت انجام شده است. اما وقتی کتابت به اتمام رسید حضرت خودشان شروع کردند به خواندن دعا که از ابتدای دعا دست چپ به محاسن گرفته و انگشت سبابه دست راست به نشانه تضرع حرکت دادند. ظاهرا این دست گرفتن محاسن و حرکت انگشت سبابه از مقومات این دعا نیست و بلکه اقتضای حال حضرت (علیه السلام) این بوده است. ادامه👇👇👇