eitaa logo
آثار《حمید رمی》
2.2هزار دنبال‌کننده
75 عکس
19 ویدیو
1 فایل
آدرس صفحه شخصی اینستاگرام instagram.com/hamidrami95
مشاهده در ایتا
دانلود
آثار《حمید رمی》
◾️زمینه حضرت عبدالله‌بن‌حسن(ع) #ویژه_شب_پنجم_ماه_مبارک_رمضان "انقدر توی گودال، پر شد از مرد نامرد"
از زبان حضرت زینب به عبدالله‌بن‌حسن: انقدَر توی گودال، پُر شد از مردِ نامرد خواهش عمه اینه، برگرد تُو دلاشون خدا نیست نرو جای تو قتلگا نیست نرو تُو دلم هُرم آتیشه عمه لااقل تو بمون پیش عمه همه رفتند، تو هم میری جلو چشمم، زمین‌گیری سمت گودال قتلگاه، نرو عبدالله آه، نرو عبدالله .................................... التماسم رو بشنو، من دیگه نا ندارم تو بری پس کی باشه، یارم؟ اونجا بارون تیره نرو عمه بی تو می‌میره نرو از پسِ نیزه‌ها برنمیای از تُو گودال دیگه درنمیای تنِ تو و حسین امشب میره زیر سم مرکب کشته میشی تو بی‌گناه، نرو عبدالله آه، نرو عبدالله .................................... من دارم گُر می‌گیرم، از این آتیش گودال تو بری دیگه میرم، از حال هِی جلو چشم من می‌زنن داد زدم که نزن، می‌زنن آسمونه که روی زمینه داره قاتل رو سینه می‌شینه حسین من غریبونه روی خاک بیابونه اضطرابه تُو خیمه‌گاه، نرو عبدالله آه نرو عبدالله @hamidrami94
◾️خلاصه بحث جلسه پنجم کارگاه نوحه ✔️ویژگی‌های گوشواره(جواب) نوحه ۱. گوشواره عبارات یا مصراع‌های کوتاهی است که مخاطب آن را با مداح همراهی می‌کند. ۲. گوشواره فرصتی است برای تنفس مداح و تمرکز مجدد او روی شعر و ملودیِ اثری که می‌خواند. همچنین فرصتی برای همراهی مخاطب و ایجاد فضایی لذت‌بخش در هیئت به‌شمار می‌آید. ۳. گوشوارۀ خوب، یا چکیدۀ نوحه است یا ادامۀ مسیر نوحه است یا باید مرتبط با فضای کلی و مضامین متن اصلی نوحه باشد. ۴. سعی کنید در گوشواره از عبارات ساده و تکراری مثل «غریب آقام، آقای مظلومم، واویلا واویلا و...» که هزاران بار گفته شده، استفاده نکنید؛ در گوشواره اتفاق ایجاد کنید. مضمون بیاورید. مثلاً در اثر منتخب هفته قبل، شاعر می‌توانست بجای «خوش اومدی مهمون من، بابای مهربون من» بگوید: «واویلتا واویلتا واویلتا یاابتا»؛ اما مضمون و عبارت آورده و چقدر گوشواره بهتر شده است. ۵. قبلاً گفتیم که گوشواره معمولاً در آخر نوحه می‌آید اما الزام نیست؛ چه بسا ابتدا یا میانه‌ی نوحه باشد. مهم این است که گوشواره یک عبارت ساده، روان، زیبا و قابل تکرار باشد. مثل: انگار همین دیروز بود/ بلند گریه میکنم برات/ زهرام از دستم رفت و... ۶. وقتی می‌بینید متن اصلی نوحه طولانی شده، بهتر است گوشواره را با همان ملودی فراز آخر بیاورید و برای گوشواره ملودی جداگانه قرار ندهید. @hamidrami94 * نشر مطالب، بدون ذکر نام صاحب اثر و لینک کانال، به هیچ وجه مورد رضایت نیست.
هدایت شده از آثار《حمید رمی》
[WWW.MESBAH.INFO]Shab6-Moharam-1397[06].mp3
16.86M
◾️زمینه حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) "ذکر دم تکبیرشه حسن معزالمومنین" 🎤حاج‌امیر کرمانشاهی ✍حمید رمی @hamidrami94
آثار《حمید رمی》
◾️زمینه حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) "ذکر دم تکبیرشه حسن معزالمومنین" 🎤حاج‌امیر کرمانشاهی ✍حمید رمی @hamid
ذکر دم تکبیرشه، حسن معزالمومنین نقش روی شمشیرشه، جَدی امامُ العارفین بدرقه‌ی راهش دعای خیرِ یل ام‌البنین حی علی خیرالعمل، اناالبطل ابن البطل اگه نمیشناسید منم، پسر حسن شیر جمل عهدم با حسن، هستم با حسین لبیک یا حسن، لبیک یا حسین ..................................................... لحظه‌ی پیکار منه، انا بن سبط المصطفی دست علی یار منه، منم غلام مرتضی منم نبی سیرت، علوی شوکت، حسن کربلا می‌جنگم اما بی‌زره، به ابرو می‌ندازم گره میام‌به‌میدون‌یک‌تنه، همه‌صیدتیغم‌یکسره بابام گفته که، یا مرگ یا حسین لبیک یا حسن لبیک یا حسین ..................................................... یاعلی میگم میزنم، به قلب لشکر صف به صف مدافع زینب منم، به عشق آقای نجف تُو برق چشمام جاریه تفسیر آیه‌ی لاتخف سرور و مولام یا علی، امیر و آقام یا علی غیرته که میجوشه از خون توی رگهام یاعلی ای یارا حسن ای جانا حسین لبیک یا حسن لبیک یا حسین @hamidrami94
آثار《حمید رمی》
کارگاه مجازی نوحه در دو بخش شعر و موسیقی دوره دوم عمومی: برای عزیزانی که به‌تازگی اطلاع یا رغبت پید
دوستان عزیز برای شرکت در دوره مقدماتی و تخصصی کارگاه مجازی نوحه از طریق ایتا نیز می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند @asir1372
◾️خلاصه بحث جلسه پنجم کارگاه نوحه ✔️راه‌های مضمون‌پردازی در بند دوم و سوم مسأله‌ای که دغدغۀ بسیاری از نوحه‌سرایان است، چگونگی مضمون‌پردازی در بند دوم و سوم نوحه است؛ معمولاٌ نوحه‌سرا در برخی آثار، پس از پایان بند اول، احساس می‌کند که دیگر حرفی برای گفتن ندارد و هرچه خواسته در همان بند اول آورده است. چند راهکار برای رهاشدن از این تنگنا ارائه می‌شود: ۱. استفاده از عبارات کلیدی و قابل تکرار در بند اول؛ که بتوان از آن عبارات و کلیدواژه‌ها در بندهای دیگر نیز استفاده کرد. این اتفاق، به ذهن نوحه‌سرا شکل و قالب می‌بخشد. ۲. راهکار دیگر برای پردازش مضامین بند اول، در بندهای دوم و سوم، مطالعه است؛ گاهی نوحه‌سرا برای پردازش مضمون و اندیشۀ مورد نظر خود نیاز به مطالعات قرآنی، روایی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی و... دارد؛ گاهی این مضمون، از پیش‌تعیین‌شده است؛ یعنی شاعر پیش از شروع نوحه، برای خود مشخص کرده که می‌خواهد به فلان مضمون بپردازد؛ گاهی در حین نوشتن به مضمون و اندیشه‌ای خاص می‌رسد. ۳. راهکار دیگر این است که نوحه‌سرا می‌تواند مضمون و اندیشه‌ای که در ذهن دارد را – با شگردها و نمونه‌هایی که در کارگاه مجازی نوحه گفته شده - در بندهای نوحه تقسیم کند؛ نه اینکه همۀ آن را یکجا در بند اول بیاورد. @hamidrami94 * نشر مطالب، بدون ذکر نام صاحب اثر و لینک کانال، به هیچ وجه مورد رضایت نیست.
کارگاه مجازی نوحه در دو سطح مقدماتی و تخصصی دربخش‌های‌شعرنوحه‌وموسیقی‌نوحه زیر نظر آقایان و مهلت ثبت‌نام: چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت @hamidrami94
4_6023751130821953299.mp3
17.99M
◾️زمینه‌ حضرت ‌علی‌اصغر(ع) "من تشنۀ‌ عشق توأم، از کسی ندارم گله" با اجرای شاعر و نغمه‌پرداز @hamidrami94
آثار《حمید رمی》
◾️زمینه‌ حضرت ‌علی‌اصغر(ع) #ویژه_روز_هفتم_ماه_مبارک_رمضان "من تشنۀ‌ عشق توأم، از کسی ندارم گله" با
من تشنۀ عشق توام، از کسی ندارم گله بخاطر من نمیخواد، رو بزنی به حرمله گریه‌واسه‌چی‌غصه‌واسه‌چی؟من‌اومدم‌ویاورتوام من فداییِ آخرِ تو و دومین علی‌اکبر توام پسرت هستم، باید سپرت باشم باید تُو شبِ ظلمت، قرص قمرت باشم خونِ من فدای این راه، اَنَّهُ بِعَینِ الله ............................................. اگه خون من می‌تونه، غربتتو ثابت کنه کی میگه می‌تونه یه تیر، از خجالت آبت کنه با همه‌ی وجودم اومدم، تا سپر بلای تو بشم شش‌ماهمه‌بابا‌ولی‌می‌خوام،مثل‌عموفدای‌توبشم کیه که گفته، بابا تک و تنهایی حالا ببینه هستم، تُو معرکه بابایی اومدم که نکشی آه، اَنَّهُ بِعَینِ الله ............................................. تیری که داره میرسه، نصیب گلوی منه فداشدنم پای تو، همه آرزوی منه مادرمو بگو پسر تو، ذبح عظیم کربلا شده مادرمو بگو سرِ منم، خورشید روی نیزه‌ها شده سرِ کوچیکم، بنده به سرِ نیزه رگ‌های گلوم میشه، زخم از اثرِ نیزه با سرِ تو میشه همراه، اَنَّهُ بِعَینِ الله @hamidrami94
برای مشاهده خلاصه بحث جلسه پنجم و اثر منتخب هفته پنجم کارگاه مجازی نوحه، اثر از کاشان، به کانال ویژه کارگاه مجازی نوحه به آدرس زیر مراجعه بفرمایید @kargah_nohe
4_5987973713943856650.mp3
974.8K
◾️زمینه حضرت علی‌اکبر(ع) "حالا که میری و می‌مونه داغ تو" 🎤 اجرا و شعر و نغمه @hamidrami94
آثار《حمید رمی》
◾️زمینه حضرت علی‌اکبر(ع) #ویژه_شب_هشتم_ماه_مبارک_رمضان "حالا که میری و می‌مونه داغ تو" 🎤 اجرا و شعر
حالا که میری و، می‌مونه داغ تو باید بگیرم از، نیزه‌ها سراغتو حالا تنها، گریه حالم رو می‌دونه حالا تنها، مُردن این دردو درمونه اگه میشه اگه میتونی، دوباره صدا کن باباتو اگه هلهله‌ها بذاره، بشنوم دوباره صداتو تو رو به علی قسم، پاشو علی‌اکبرم .................................................. تو غرق خونی و، من غرق خواهشم بازم صدام بزن، تا بازم آروم بشم دلتنگم من، دلتنگ قدّ و بالاتم حق دارم چون، تو بچّمی من باباتم نمیخوام نفسامو بی‌تو، دنیا بی تو برام عذابه اولین علی رفت و بعدش، نوبتِ علیِ ربابه تو رو به علی قسم، پاشو علی اکبرم .............................................. وقتی تو رو زدن، پهلوت که ضربه دید بوی مدینه بود، که تُو کربلا پیچید بازم دیدم، روضه‌های مادرم رو دیدم رو خاک، بازم عشق پرپرم رو یه نفر بیاد از رو دوشم، عبای منو دربیاره رمقی‌توی‌دست‌وپام‌نیست، علی‌مو تُو عبا بذاره تو رو به علی قسم، پاشو علی اکبرم @hamidrami94