4_5816469304673044257.mp3
9.65M
◾️زمینه حضرت رقیه(س)
#ویژه_روز_سوم_ماه_مبارک_رمضان
"روزا گریونم، شبها بیخوابم"
با اجرای #مصطفی_مروانی
شاعر و نغمهپرداز #حمید_رمی
@hamidrami94
آثار《حمید رمی》
◾️زمینه حضرت رقیه(س) #ویژه_روز_سوم_ماه_مبارک_رمضان "روزا گریونم، شبها بیخوابم" با اجرای #مصطفی_مر
تقدیم به روح مطهر #شهید_حاج_یونس_حبیبی
(خاطرهساز غمنامهی حضرت رقیه)
روزا گریونم، شبها بیخوابم
خیلی بیجونم، خیلی بیتابم
از اونیکه تو رو رو نیزهها بُرد نمیگذرم
از اونیکه تو رو ازم جدا کرد نمیگذرم
از اونیکه منو خرابه آورد نمیگذرم
از اونیکه منو زد و رها کرد نمیگذرم
چشمم روشن، لباتم که پارهست
چشمم روشن، سرت روبرومه
چشمم روشن، این از حال بابام
چشمم روشن، اونم که عمومه
......................................................
سخته تنهایی، دشمن بیرحمه
حالم رو تنها، عمه میفهمه
از اونیکه منو از ناقه انداخت نمیگذرم
از اونیکه منو به غم اسیر کرد نمیگذرم
از اونیکه منو با کعبِنی زد نمیگذرم
از اونیکه منو یهویی پیر کرد نمیگذرم
چشمم روشن، موهاتم که سوخته
چشمم روشن، لبت غرق خونه
چشمم روشن، تو و چوب دشمن
چشمت روشن، من و تازیونه
......................................................
روضه میخونم، گریه میبارم
بابا من خیلی، از شام بیزارم
از اونیکه به زخم دل نمک زد نمیگذرم
من از طعنه و بیرحمی و آزار نمیگذرم
از اونیکه منو خارجی خونده نمیگذرم
از اونیکه منو آورد تُو بازار نمیگذرم
چشمت روشن، نمیبینه چشمام
چشمت روشن، پاهام جون نداره
چشمت روشن، همون زجر نامرد
هر وقت دیدم، منو زد دوباره
@hamidrami94
4_5945010142469686630.mp3
6.89M
▪️مناجات با خدا
"با اینکه روسیام، راهم دادی بیام"
با اجرای #حاج_مهدی_تدینی
شاعر و نغمهپرداز #حمید_رمی
@hamidrami94
آثار《حمید رمی》
▪️مناجات با خدا "با اینکه روسیام، راهم دادی بیام" با اجرای #حاج_مهدی_تدینی شاعر و نغمهپرداز #حمید_
با اینکه روسیام، راهم دادی بیام
من سرشار از گناه...اما بهحقّ آقام
ببخش کوتاهی کردم
میخوام بازم برگردم
از بارِ عصیان، هستم سرگشته
ماه تو اومد، بندهت برگشته
الهی العفو
.....................................
حالا که اومدم، باز به تو رو زدم
بازم وا کن دَرو، تو خوبی و من بَدَم
دلِ سر در چاه میخوام
ازت اشک و آه میخوام
درگیرِ نفسم، سرتاپا تقصیر
آزادم کن از، بندِ این زنجیر
الهی العفو
@hamidrami94
21.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارگاه مجازی نوحه در دو بخش شعر و موسیقی
دوره دوم عمومی: برای عزیزانی که بهتازگی اطلاع یا رغبت پیدا کردهاند؛ جهت ثبتنام، نام و شهر محل سکونت بههمراه سه اثر از خودشان را به آیدی زیر ارسال بفرمایند
@Asir1372
دوره اول تخصصی: ویژه عزیزانی که دوره اول عمومی کارگاه مجازی نوحه را گذراندهاند؛ این عزیزان فقط نام و شهر محل سکونت را ارسال بفرمایند و نیازی به ارسال اثر نیست
زمینه - آن قدر توی گدال پر شده از مرد نامرد.mp3
9.35M
◾️زمینه حضرت عبداللهبنحسن(ع)
#ویژه_شب_پنجم_ماه_مبارک_رمضان
"انقدر توی گودال، پر شد از مرد نامرد"
با اجرای #حاج_مهدی_سلحشور
شاعر و نغمهپرداز #حمید_رمی
@hamidrami94
آثار《حمید رمی》
◾️زمینه حضرت عبداللهبنحسن(ع) #ویژه_شب_پنجم_ماه_مبارک_رمضان "انقدر توی گودال، پر شد از مرد نامرد"
از زبان حضرت زینب به عبداللهبنحسن:
انقدَر توی گودال، پُر شد از مردِ نامرد
خواهش عمه اینه، برگرد
تُو دلاشون خدا نیست نرو
جای تو قتلگا نیست نرو
تُو دلم هُرم آتیشه عمه
لااقل تو بمون پیش عمه
همه رفتند، تو هم میری
جلو چشمم، زمینگیری
سمت گودال قتلگاه، نرو عبدالله
آه، نرو عبدالله
....................................
التماسم رو بشنو، من دیگه نا ندارم
تو بری پس کی باشه، یارم؟
اونجا بارون تیره نرو
عمه بی تو میمیره نرو
از پسِ نیزهها برنمیای
از تُو گودال دیگه درنمیای
تنِ تو و حسین امشب
میره زیر سم مرکب
کشته میشی تو بیگناه، نرو عبدالله
آه، نرو عبدالله
....................................
من دارم گُر میگیرم، از این آتیش گودال
تو بری دیگه میرم، از حال
هِی جلو چشم من میزنن
داد زدم که نزن، میزنن
آسمونه که روی زمینه
داره قاتل رو سینه میشینه
حسین من غریبونه
روی خاک بیابونه
اضطرابه تُو خیمهگاه، نرو عبدالله
آه نرو عبدالله
@hamidrami94
◾️خلاصه بحث جلسه پنجم کارگاه نوحه
#بخش_اول
✔️ویژگیهای گوشواره(جواب) نوحه
۱. گوشواره عبارات یا مصراعهای کوتاهی است که مخاطب آن را با مداح همراهی میکند.
۲. گوشواره فرصتی است برای تنفس مداح و تمرکز مجدد او روی شعر و ملودیِ اثری که میخواند. همچنین فرصتی برای همراهی مخاطب و ایجاد فضایی لذتبخش در هیئت بهشمار میآید.
۳. گوشوارۀ خوب، یا چکیدۀ نوحه است یا ادامۀ مسیر نوحه است یا باید مرتبط با فضای کلی و مضامین متن اصلی نوحه باشد.
۴. سعی کنید در گوشواره از عبارات ساده و تکراری مثل «غریب آقام، آقای مظلومم، واویلا واویلا و...» که هزاران بار گفته شده، استفاده نکنید؛ در گوشواره اتفاق ایجاد کنید. مضمون بیاورید. مثلاً در اثر منتخب هفته قبل، شاعر میتوانست بجای «خوش اومدی مهمون من، بابای مهربون من» بگوید: «واویلتا واویلتا واویلتا یاابتا»؛ اما مضمون و عبارت آورده و چقدر گوشواره بهتر شده است.
۵. قبلاً گفتیم که گوشواره معمولاً در آخر نوحه میآید اما الزام نیست؛ چه بسا ابتدا یا میانهی نوحه باشد. مهم این است که گوشواره یک عبارت ساده، روان، زیبا و قابل تکرار باشد. مثل: انگار همین دیروز بود/ بلند گریه میکنم برات/ زهرام از دستم رفت و...
۶. وقتی میبینید متن اصلی نوحه طولانی شده، بهتر است گوشواره را با همان ملودی فراز آخر بیاورید و برای گوشواره ملودی جداگانه قرار ندهید.
#حمید_رمی
@hamidrami94
* نشر مطالب، بدون ذکر نام صاحب اثر و لینک کانال، به هیچ وجه مورد رضایت نیست.
هدایت شده از آثار《حمید رمی》
[WWW.MESBAH.INFO]Shab6-Moharam-1397[06].mp3
16.86M
◾️زمینه حضرت قاسمبنالحسن(ع)
"ذکر دم تکبیرشه حسن معزالمومنین"
🎤حاجامیر کرمانشاهی
✍حمید رمی
@hamidrami94
آثار《حمید رمی》
◾️زمینه حضرت قاسمبنالحسن(ع) "ذکر دم تکبیرشه حسن معزالمومنین" 🎤حاجامیر کرمانشاهی ✍حمید رمی @hamid
ذکر دم تکبیرشه، حسن معزالمومنین
نقش روی شمشیرشه، جَدی امامُ العارفین
بدرقهی راهش دعای خیرِ یل امالبنین
حی علی خیرالعمل، اناالبطل ابن البطل
اگه نمیشناسید منم، پسر حسن شیر جمل
عهدم با حسن، هستم با حسین
لبیک یا حسن، لبیک یا حسین
.....................................................
لحظهی پیکار منه، انا بن سبط المصطفی
دست علی یار منه، منم غلام مرتضی
منم نبی سیرت، علوی شوکت، حسن کربلا
میجنگم اما بیزره، به ابرو میندازم گره
میامبهمیدونیکتنه، همهصیدتیغمیکسره
بابام گفته که، یا مرگ یا حسین
لبیک یا حسن لبیک یا حسین
.....................................................
یاعلی میگم میزنم، به قلب لشکر صف به صف
مدافع زینب منم، به عشق آقای نجف
تُو برق چشمام جاریه تفسیر آیهی لاتخف
سرور و مولام یا علی، امیر و آقام یا علی
غیرته که میجوشه از خون توی رگهام یاعلی
ای یارا حسن ای جانا حسین
لبیک یا حسن لبیک یا حسین
@hamidrami94
آثار《حمید رمی》
کارگاه مجازی نوحه در دو بخش شعر و موسیقی دوره دوم عمومی: برای عزیزانی که بهتازگی اطلاع یا رغبت پید
دوستان عزیز
برای شرکت در دوره مقدماتی و تخصصی کارگاه مجازی نوحه از طریق ایتا نیز میتوانند ثبتنام خود را انجام دهند
@asir1372
◾️خلاصه بحث جلسه پنجم کارگاه نوحه
#بخش_دوم
✔️راههای مضمونپردازی در بند دوم و سوم
مسألهای که دغدغۀ بسیاری از نوحهسرایان است، چگونگی مضمونپردازی در بند دوم و سوم نوحه است؛ معمولاٌ نوحهسرا در برخی آثار، پس از پایان بند اول، احساس میکند که دیگر حرفی برای گفتن ندارد و هرچه خواسته در همان بند اول آورده است. چند راهکار برای رهاشدن از این تنگنا ارائه میشود:
۱. استفاده از عبارات کلیدی و قابل تکرار در بند اول؛ که بتوان از آن عبارات و کلیدواژهها در بندهای دیگر نیز استفاده کرد. این اتفاق، به ذهن نوحهسرا شکل و قالب میبخشد.
۲. راهکار دیگر برای پردازش مضامین بند اول، در بندهای دوم و سوم، مطالعه است؛ گاهی نوحهسرا برای پردازش مضمون و اندیشۀ مورد نظر خود نیاز به مطالعات قرآنی، روایی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی و... دارد؛ گاهی این مضمون، از پیشتعیینشده است؛ یعنی شاعر پیش از شروع نوحه، برای خود مشخص کرده که میخواهد به فلان مضمون بپردازد؛ گاهی در حین نوشتن به مضمون و اندیشهای خاص میرسد.
۳. راهکار دیگر این است که نوحهسرا میتواند مضمون و اندیشهای که در ذهن دارد را – با شگردها و نمونههایی که در کارگاه مجازی نوحه گفته شده - در بندهای نوحه تقسیم کند؛ نه اینکه همۀ آن را یکجا در بند اول بیاورد.
#حمید_رمی
@hamidrami94
* نشر مطالب، بدون ذکر نام صاحب اثر و لینک کانال، به هیچ وجه مورد رضایت نیست.