فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وزیر آموزش و پرورش: فرزندان مدیران آموزشوپرورش از مهر ۱۴۰۱ به مدرسه دولتی میروند
🔹نوری در پاسخ به یک درخواست مبنی بر اینکه «از مهر ۱۴۰۱ فرزندان معاونان و مدیران آموزش و پرورش از بین تحصیل فرزندان در مدارس غیردولتی و مسئولیت در آموزش و پرورش یکی را انتخاب کنند»، تصریح کرد: بله درخواست خوبی است و این موضوع را برای اجرا ابلاغ میکنم.
📌 @ponezs
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 شکستن دیوار تحریم به سبک یمنیها
🔹 اقدام دختر دانشجو در اجرای طرح پرورش دام در بام منزلش
🔻 مردم یمن از هفت سال پیش تا کنون در معرض تجاوز نظامی و محاصره همه جانبه قرار دارند که شرایط اقتصادی وخیمی را به وجود آورده است، با این حال یمنیها به شیوههای مبتکرانه برای مقابله با این شرایط روی آوردهاند که پرورش دام بر پشت بام منازل از آن جمله است.
#محور_مقاومت
💠گروه رسانهای تیمورا
🆔 @timoora
هر وقت کسی در مورد بازار آزاد
و عدم مداخله دولت
و موفقیت شخصی امثال جف بزوس
خواست چرت و پرت بگه
این گزارش DCD رو بزنید تو دهنش..
دولت های جهانی به آمازون
4.7 میلیارد دلار یارانه
برای مراکز داده، انبارها و سایر فضاها دادند.
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
طبق ادعای اقتصادآنلاین
تولید خودرو به ازای هر کارگر در ایران
10 خودرو هست که یک سوم میانگین جهانی است!!
اما بر اساس آمار ACEA(انجمن خودروسازان اروپا)
میانگین اتحادیه اروپا 7.1 بوده
و حتی برای انگلستان 11 است.
ظاهرا هر آنچه تحت عنوان نظر کارشناسی میگویند
بیشتر دروغ پردازی خبر است.
اخیرا در هر آمار و خبر و استدلالی در حوزه خودرو
ورود میکنیم
بدون استثنا ردپای دروغ پردازی
رسانه های مافیایی و رانتی
دنیای اقتصاد و اقتصادآنلاین و اعوان و انصارش
را بیشتر مشاهده میکنیم.
نیاز به روشنگری بیشتری در عرصه دروغ پردازی رسانه های اقتصادی داریم..
برای مثال دیگر
روز گذشته رسانه اکوایران تیتر زد:
بازار خودرو صعودی شد.
در حالی که در جدول منتشره تغییر خاصی دیده نمیشد..
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
#روایت_آبادان 7⃣
"روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه #متروپل"
📢 روایتگر روایتهای خوب باشیم...
✅ روایت تصویری گوشهای از اتفاقات ناب این روزها در اطراف #متروپل_آبادان که رسانهها آنها را #روایت نمیکنند!
#خانه_طلاب_جوان
#روایتگر_خوبیها
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از علم و سیاست فارسی
📝اتاق تشریح
به مناسبت جراحی اقتصادی
✍️مریم جایروند
جوزف مریک، معروف به مرد فیلی، در سال 1862 با رشد غیرطبیعی استخوانها، پوستی زمخت و ورآمده متولد شد و در نهایت زیر نگاههایی خیره و وحشتزده از پای در آمد. زندگی مرد فیلی با سالهای پیشرفت پزشکی مدرن و پیشتازی علم جراحی مصادف بود. یک جراح مشهور انگلیسی مرد فیلی را در سیرک عجایب پیدا کرد و مستقیما به بیمارستان لندن انتقال داد. برداشت ویژۀ پزشکی مدرن دربارۀ بدن انسان، مرد فیلی را به نمونهای منحصربهفرد برای تحقیق تبدیل میکرد؛ با اینکه به نظر میرسید مرد فیلی سالم است و بدن او ساز و کار مرتبی دارد اما ظاهر بههمریخته و زائدههای روی بدنش نحوی رنجوری و بیماری را برای پزشکان تداعی میکرد. دربارۀ مرد فیلی نمیشد گفت که دقیقا چه بیماری مشخصی دارد، بلکه خود او به عنوان یک زائدۀ خارج از بافت و موجودی حلناشده با محیط پیرامون نمایشگر وضعیت بیماری بود؛ به این ترتیب مرد فیلی به عنوان ظهوری از اصل و جوهر بیماری ساکن بیمارستان شد؛ از آن پس بیمارستان خانۀ مرد فیلی بود.
برخلاف طرح سنتی از پزشکی که بر پایۀ اخلاط چهارگانه استوار است و بیماری را حاصل برهم خوردن تعادل میان عناصر طبیعی بدن میداند، پزشکی مدرن و به خصوص جراحی مدرن پیروزی خود را مدیون تعین بخشی به بیماری است. پزشکی مدرن بیماری را همچون زائدهای بر بدن تصور میکند. دو رویداد مهم در علوم طبیعی مستقیماً بر پیشرفت جراحی تاثیر گذاشتند، نخست یافتن راههایی برای تصویربرداری از آنچه پیشتر داخل بدن پنهان بود و دوم کشف شیوههای بیهوشی بیماران. این دو همزمان به جراح کمک میکردند تا بتواند جایی دقیق برای بیماری در بدن مشخص کند و در عملیاتی، با شکافتن بدن بیمار، عامل درد و ناخوشی را آشکار کرده و به تیغ جراحی بیرون بیاورد. به این ترتیب عملیات جراحی، همانطور که در تصاویری به جا مانده از نخستین جراحیها میبینیم، چیزی شبیه به یک تئاتر است. بیماری در مرکز این صحنه، پزشکان دورتادور مشغول و تماشاچیانی نیز عقبتر نشسته و شعبدۀ جراح را تماشا میکنند.
تعینبخشی و افشای بیماری در پزشکی مدرن در مقابل درک ابتدایی پزشکی سنتی قرار داشت. پزشکی سنتی سلامتی را موهبتی پنهان میداند و پذیرای این پنهانی است. تن سالم میتواند بدون دخالت مستقیم و دائمی خود را نگاه دارد و در زمینه فعالیتهایش را سامان داده و تعادلش را به دست بیاورد. در مقدورات پزشک نیست که تن مرده را شفا دهد بلکه او تنها میتواند آن نیروی حیاتبخش پنهان شده و خفیف در تن را بیابد و بدون دخالت مستقیم به فعالیت برانگیزد. به این ترتیب درمان در پزشکی سنتی همواره آمیخته با نوعی مکر و سیاستورزی بوده است. پزشک تا اندازهای میتوانست دخالت کند که گویی این خود تن است که خود را درمان کرده و سلامتیاش را به دست آورده است. تن سالم در چنین نگاهی میتوانست حتی الگویی امیدوارکننده و الهام بخش در اداره باشد، اگر بتوان تن را به طبیعتش بازگرداند همه چیز اصلاح شده و به کار میافتد.
امروز سلامت پنهان اما قابل اعتماد تن در پزشکی سنتی جای خود را به افسون جراحی مدرن داده است. جراح فاتح تن و افشاگر خاستگاه دقیق دردهای منتشر مرموز تن است. به تیغ جراح دردها یک بار برای همیشه ریشهکن شده و دشمن ناساز تن نابود میشود. جذابیت ایدۀ جراحی برای سیاستمداران نیز در همین جاست، اگر بیماری را به دقت و ریشهای بیابیم و از تن برانیم، همه چیز با اندکی خونریزی و جراحت، درست خواهد شد. سیاستمدار وعدۀ جراحی میدهد و مردمان به خوابی خودخواسته میروند، خوابی که دقیقا نمیتوان گفت چگونه و کجا از آن برخواهند خواست.
جرات و جسارتی که مایۀ پیشرفت علم کالبدشکافی و تشریح بود و اجازه میداد بیماری به عنوان دشمن نهفتۀ تن آشکار شود، همچنین به درک جدیدی نسبت به تن انسان نیز دامن میزد. در واقع همواره نمیشد بیماری را همچون یک تودۀ آلوده به راحتی از تن راند، گاه این خود بدن است که از درون چیزی ناساز و بیمار را متولد میکند. همین است که امروز مبارزه با مهلکترین بیماری عصر ما یعنی سرطان، به مبارزۀ هرکول و هیولای چندسر میماند، با قطع هر گردن، در جایی دیگر از هیولا سری جدید میروید. با شکافتن تن معلوم شد حتی آپانتیسیت که پیشتر به مرگ حتمی بیمار منجر میشد به خاطر غدهای بدون کاربرد در بدن بوده است، بدن میتوانست چیزی شبیه آپانتیس را درون خود تولید کند، در چنین شرایطی دیگر چگونه میتوان به آن اعتماد داشت؟ امروزه حتی جراحیهایی برای تغییر جنسیت رواج دارند، رویش دستگاههای جنسی طبیعی بدن میتواند اشتباه بوده باشد و به دست جراح تصحیح شود.
ادامه در 👇
هدایت شده از علم و سیاست فارسی
ادامه از 👆
اما اگر بیماری یک زائدۀ عینی باشد، و اگر خود تن چنین زائدهای را بزاید، آیا آنگاه تمام موجودیت تن را نمیتوان همچون زائدهای دوباره از نو نگریست؟ این همان ملاقات جراح مشهور انگلیسی و مرد فیلی است. مرد فیلی با آن استخوانهای بیقواره که نمیتواند حتی خوابی آسوده داشته باشد تن انسان امروزی است. تنی آمده بر صحنۀ نمایش، زائدهای خارج از بافت که با جلب نگاههای خیره به خود از دستان جراح آرامش و ثبات میطلبد. تن دیگر در پیشزمینه خود را تدبیر نمیکند، بلکه همچون باری نامتعادل است که نمیتواند خودش را نگاه دارد. تن حتی بیشتر از دوش برای چشمان سنگین است. به همین ترتیب طرح جراحی از سلامتی به جراحیهای دامنهدارِ زیباییِ امروزی رسیده است. به موازات نمایشی شدن هرچه بیشتر تن، جراحیهای زیبایی نیز جزئیتر میشوند تا این بدنِ به میان آمده را با معیارهایی که خود پیش میکشند قابل تحمل و متعادل کنند.
پیگیری طرح جراحی در سیاست، درک خاصی از مردم را نیز پیش میکشد. همانطور که تن همچون باری که نمیتواند خودش را نگاه دارد فهمیده شود، مردم نیز میتواند در سیاست به مثابۀ بار سنگینی فهم شود که خود را روی دوش دولت انداخته و نیازمند مداخلۀ فوری است تا بتواند به نحوی تعادلش را بازگرفته و بایستد. با چنین درکی سیاستمدار ابتدائاً نه برای حل و فصل بیماریهای موقت، بلکه برای رهایی از گرانی بار مردم دست به تیغ جراحی میبرد.
با این حال با عملیات جراحی، همواره اثری از جراحی به عنوان مداخلۀ یک نیروی خارجی باقی ماند که مانع برقراری یک تعادل ذاتی و درونی برای تن خواهد بود. به این ترتیب تن برای تعادل همواره به مداخله و حضور جراح محتاج خواهد ماند. در واقع تن همان تعادلی را که در جراحی باید به دست بیاورد از طریق همین جراحی از دست میدهد. جراح خود جای تعادل را خواهد گرفت و جراحی پایانی نخواهد داشت. به این ترتیب تن که خود سکونتگاه انسان بود در بیمارستان ساکن میشود، همواره زیر نگاه و مانند مرد فیلی محروم از خوابی آسوده.
اضطراب و هیاهویی که کلمۀ «جراحی» امروز در سرتاسر ایران به راه انداخته است، تداعیهای خواسته و ناخواستهاش و احساس عمومی در برابر آن، خود نکتهای تأملبرانگیز برای سیاستمداران جراح است. کلمات میتوانند به مقاصدی راه بیابند که پیشاپیش ما برای آنها تعیین نکردهایم، میتوانند از کنترل ما خارج شده و حتی نیات ناگفتۀ گوینده را هویدا کنند. استفاده از استعارۀ جراحی امروز بیشتر دردها را بیدار کرده و تن بیمار را برانگیخته است. این شاید نه حتی خود دردها، که تن است که دارد حقیقت خود را نشان میدهد.
درد هرچه ریشهدارتر، منتشرتر خواهد بود. از این استان به استان دیگری نقل مکان میکند، از تن مردمان به زبانشان راه مییابد و از زبان به چهرهها میرود. دردی چنین تنیده با ما، هرچند سیاستمداران را به کشف ریشههای عمیقش راهنمایی کرده است اما پیشاپیش باید هوشیار بود و پرسید که چه چیز و چگونه میتواند به قلمرو تاریک ریشهها راه یابد، چیزی که از پزشکی مدرن یا سنتی میتوان آموخت نیز در این باره خواهد بود.
▪️
امروز فرصت ماست
🔸علم و سیاست فارسی🔸
دکتر حمیدرضا مقصودی
ادامه از 👆 اما اگر بیماری یک زائدۀ عینی باشد، و اگر خود تن چنین زائدهای را بزاید، آیا آنگاه تمام م
پیشنهاد می کنم کانال علم و سیاست فارسی را که توسط چندتن از دوستان متفکر و اهل قلم انقلابی در موسسه علم و سیاست فارسی اداره می شود دنبال کنید.
@elmosiasatfarsi
⚡ چرا آموزشوپرورش و بهداشتودرمان نباید خصوصیسازی شود؟
فلسفه سیاستهای کلی اصل ۴۴ این است که از انگیزه خلق ثروت و کسب منفعت بخش خصوصی برای تامین منافع ملی و پیشرفت کشور استفاده شود.سوال این است که آیا در زمینه آموزشوپرورش و بهداشتودرمان انگیزه خلق ثروت وجود دارد؟
آیا اساسا این امور، ماهیت «اقتصادی» دارند که کسانی میخواهند آنها را ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی که مربوط به اقتصاد است، تعریف کنند؟ آموزشوپرورش و بهداشتودرمان بههیچوجه ماهیت اقتصادی ندارند که زمینهای برای کسب منفعت از آنها برای بخش خصوصی فراهم شود؛
بنابراین اصلا ربطی به اصل ۴۴ ندارند. طبق اصل سیام قانون اساسی، دولت موظف است وسایل آموزشوپرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور بهطور رایگان گسترش دهد.
درباره بهداشتودرمان نیز رهبر انقلاب صراحت دارند که بیمار وقتی به بیمارستان مراجعه میکند، جز درد و رنج بیماریاش، نباید ناراحتی دیگری داشته باشد. اگر بخش خصوصی حاضر باشد بهصورت رایگان مردم را آموزش دهد، یا بهصورت رایگان مردم را درمان کند، حتما تشریف بیاورد و مدرسه خصوصی یا بیمارستان خصوصی تاسیس کند. اما اگر ما آمدیم آموزش عمومی یا درمان عمومی را تعطیل کردیم و سپردیم به بخش خصوصی و بخش خصوصی طبیعتا به دنبال انتفاع خود رفت، تنها کسانی خواهند توانست از این امکانات استفاده کنند که توان پرداخت هزینهاش را دارند و این یعنی استبعاد از قانون اساسی و منویات ولی فقیه. حتی اگر ما آمدیم آموزش و درمان را تبدیل به دو بخش دولتی و خصوصی کردیم تا هر کس پول بیشتری دارد، با کیفیت بهتری آموزش ببیند و درمان شود، در حال دامنزدن به شکاف طبقاتی و بیعدالتی هستیم. برخی با این توجیه که بخش خصوصی درآمد حاصل از آموزش و درمان را در راه خیر و رفع محرومیت هزینه میکند، دنبال توجیه این مساله هستند. اما این یک خطای راهبردی است. آنچه «کار خیر» عنوان میشود، بههیچوجه رافع شکاف طبقاتی ایجادشده در جامعه نخواهد بود.
https://t.co/fR1x8kqZip
@syjebraily
نگاهی کمی متفاوت به مساله خودرو:
وقتی از مردم عادی میپرسم که اگر یک خودرو در حد دناپلاس اتومات با قیمت پایین تر از قیمت موجود، داشته باشید راضی هستید؟ اعلام رضایت میکنند
همین خودرو اگر دهه هشتاد در ایران تولید میشد میگفتیم ایران جزء بهترین خودروسازهای دنیا در رده خودروهای اقتصادیست
اما بعلت سرعت توسعه تکنولوژی و البته تحریمهایی که دچارش شدیم، این فاصله زمانی وجود دارد. زمانی مردم پیکان سوار میشدند و وقتی پراید آمد با اشتیاق سوار پراید شدند. بعد که سمند آمد اولین مرتبهای که تاکسی سمند سوار شدیم حس عجیبی داشتیم
چند سال دیگر دناپلاس اتومات هم میشود همان پیکان
اینجا سه مساله وجود دارد
1. احساس نیاز دائمی به تغییر و به روز بودن
رسانه اجازه نمیدهد شما از وضعیت فعلی خود راضی باشید. کتابها و مقالاتی که در زمینه تبلیغات بازرگانی و مُد نوشته شده با صراحت میگویند ما باید کاری کنیم که مصرف کننده دائما از وضعیت فعلی اش ناراضی باشد
اگر برای این تغییر و به روز شدن حدی نگذاریم هیچ وقت رضایت به دست نمی آید. عده ای لاکچری باز دائما حال ما را نسبت به وضعیت موجودمان خراب میکنند. اینجاست که بی نیازی و قناعت یک فضیلت اخلاقی می شود برای رسیدن به رضایت و آرامش حقیقی.
خودرو یک کالای مورد نیاز در دنیای امروز است (که قبل از این نیاز نبوده و ممکن است در آینده هم نیاز نباشد) اما حد این نیاز چیست؟ دقیقا باید چه انتظاری از یک خودرو داشت؟ قطعا این انتظار باید حد و اندازه داشته باشد. از یک حد پایین تر و بالاتر قطعا افراط (اتراف) و تفریط (اتلاف) است
مثلا چند سال پیش مقام معظم رهبری در مورد خودرو 200 میلیونی فرمودند که استفاده از این خودرو اسراف و حرام است. چرا باید با وجود چنین حکم صریحی در مورد مصرف خودرو باز هم عده ای خودروهای چند میلیاردی را تبلیغ کنند؟
از طرفی خودروهایی مثل پراید و... میتوانند مصداق اتلاف باشند
2. مساله سرعت. یکی از ویژگیهای تمدن غرب سرعت است. سرعتی سرسام آور که معلوم نیست مقصدش کجاست. سرعت هم دو جنبه دارد.
1. سرعت حرکت
2. سرعت تغییر
یکبار از خود بپرسیم سرعت 70 کیلومتر در ساعت چه اشکالی دارد که باید با سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت کنیم؟
قطعا با سرعت 70 کیلومتر در ساعت تصادفات منجر به مرگ و میر از سالانه 20 هزار نفر به زیر 1000 نفر هم میرسد.
مثلا از قم به تهران میخواهیم سفر کنیم. فرق یک ساعت و دو ساعت چقدر است؟ در آن یک ساعت که زودتر میرسیم چه گلی به سر دنیا خواهیم زد؟
آن هم با این هزینه گزاف (جان 20 هزار نفر)
در مورد سرعت در تغییر هم همین است. اینکه در دنیا هنوز برخی خودروهای سی چهل سال پیش را سوار می شوند عیبش چیست؟ چرا باید زمان استفاده از یک خودرو به زیر 7 سال برسد؟ البته میدانید که این مساله طراحی شده است و اتفاقی رخ نداده
خلاصه در مسیر تمدن سازی باید تکلیفمان را با سرعت مشخص کنیم
3. اثرات جانبی منفی (NEGATIVE EXTERNALITY)
با بررسی تجربه یک قرن اخیر به راحتی میتوانیم مشاهده کنیم که اثرات منفی تولید و مصرف خودرو در دنیا چه اثرات وحشتناکی بر محیط زیست داشته است. آلودگی های بی شماری که از تولید تا مصرف و دفع خودرو وجود دارد نادیده گرفته می شود
علت این نادیده انگاشتن اولا سود سرشاری است که به جیب سرمایه داران و بنگاه های بزرگ تولید خودرو در دنیا دارد. ثانیا لذتی است که مردم در کوتاه مدت می برند و به خاطر آن مسائلی مثل عدالت بین نسلی را نادیده میگیرند.
هزینههای جانبی تولید خودرو را نسلهای آینده پرداخت میکنند
البته این مساله فقط مربوط به خودرو نیست و تقریبا در تمام کالاها و خدمات صنعتی این مسائل وجود دارد. پیشنهاد میکنم مستند STORY OF STUFF را با دقت ببینید تا متوجه این نکته بشوید که در مسیر پنجگانه استخراج، تولید، توزیع، مصرف و دفع مواد چه اتفاق وحشتناکی می افتد.
سخن پایانی اینکه بیائید بجای درگیر شدن در جزئیات مسائل اجتماعی و اقتصادی، قدری تمدنیتر و عمیقتر به مسائل نگاه کنیم و چشم هایمان به ظواهر تمدنی غرب آنقدر خیره نشود که حقیقت را نادیده بگیریم. تکنولوژی پاک قابل تولید است اگر وابستگی فکریمان را کنار بگذاریم و تفکر مستقل داشته باشیم
مستند دوبله شده داستان مواد
اثر آنی لئونارد https://rahdio.blog.ir/post/story-of-stuff
💠 @h_abasifar
🌺قابل توجه خانواده های عزیز:📣📣📣
🔰 با توجه به بالا رفتن قیمت انواع برندهای پوشک در بازار (حتی در بازارهای مرکزی)، سایت *هستاینجا* متعلق به *ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت* در راستای حمایت از تولیدات داخلی و همچنین اجرای سیاستهای تشویقی فرزندآوری، چندیاست اقدام به فروش پوشک با برند معتبر مرسیپلاس (سایزهای ۳ و ۴ و ۵) و با قیمت کارخانه یعنی فقط ۹۵ هزار تومان، نموده است.
🔹️ لذا کافیست با مراجعه به سایت زیر و ثبتنام و ورود به پروفایل کاربری، اقدام به پرداخت هزینه کرده و از طریق نزدیکترین مراکز تحویل محل زندگی خود بصورت حضوری، یا از طریق پست، سفارش را دریافت نمایید.
🔸️ لازم به ذکر است هر کُدملی، هر ۱۵ روز یکبار، فقط امکان دریافت ۲ بسته پوشک را دارد !
https://hastinja.ir
این مطلب پس از راستی آزمایی از ستاد اجرایی در این کانال بارگذاری شده است.
https://zil.ink/mehre_fereshteha
دکتر حمیدرضا مقصودی
🌺قابل توجه خانواده های عزیز:📣📣📣 🔰 با توجه به بالا رفتن قیمت انواع برندهای پوشک در بازار (حتی در با
من محتوای سایت را چک کردم به نظر نمی آید که اشکالی در کار باشد اما در عین حال قبل از اینکه هرگونه وجهی را پرداخت کنید تلاش کنید استعلام دقیق تری را از مراکز مربوطه دریافت نمایید