eitaa logo
حرف حساب
7.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
45 ویدیو
15 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حرف حساب
آقایان! ابد در پیش داریم... 🔻 شاگردان تعریف می‌کردند که ایشان در بین درس و بی‌مناسبت می‌فرمود که آقایان ما در پیش داریم. و این را تکرار می‌کردند. انسان در لابه‌لای زندگی‌اش نباید دچار بشود و فراموش کند که چه چیزی را در پیش دارد. ده‌ها برابر عمر زندگی نوح در مقابل پلک‌زدنی بیش نیست. 👤 📝 #⃣ 📌 ۲۴ آبان؛ سالروز وفات علامه طباطبایی(ره) ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ خدایا با من چه کار داشتی؟ 🔻 : هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه‌بندان شد، بدان این کار را کرده، زود برو با خدا کن. بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هرکسی گرفتار است، در واقع گرفته‌ی یار است. 📚 از کتاب 📖 ص ۱۰ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ از کنار تخت فرعون تا کنار سجاده! 🔻 خداوند متعال می‌فرماید: «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ» (فجر، ١٤) حقا که پروردگار تو البته در کمین‌گاه ستمکاران است. ‼️ یعنی کمین‌گاه. مرصاد فقط برای و امثال او نیست بلکه هرکس دارای مرصاد است؛ حتی هم دارای مرصاد است. 🔺 صاحب‌دلی می‌فرمود: «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ» از کنار تخت فرعون شروع شده تا کنار می‌آید؛ یعنی گوش‌مالی و تأدیب یا عِقاب خداوند دارای مراتبی است؛ برای هرکس به تناسب خودش؛ مثلاً نمازشب‌خوان اگر پیدا کند، بیدار نمی‌شود یا آن حال را از او می‌گیرند. 👤 📚 از کتاب «نکته‌ها از گفته‌ها»| ج۱ 📖 ص ۸۷ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ وقتی آزادی در مسیر بی‌بندوباری مستهلک می‌شود! 🔻 ، این پدیده عبارت است از: رها بودن از قید و زنجیر، به‌اضافه‌ی داشتن توانایی یکی از راه‌هایی که انسان در مقابل خود دارد. ملاحظه می‌شود که انسان در این مرحله که آزادی نامیده می‌شود، بیشتر از مرحله‌ی رهایی، از و برخوردار است ولی خود این آزادی، تعیین‌کننده‌ی و و و و و راهی نمی‌باشد که انسانِ آزاد انتخاب خواهد کرد. ازاین‌رو، متأسفانه این پدیده‌ی بسیار بااهمیتِ آزادی، معمولاً در مسیر مستهلک می‌شود. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۸۳ و ۸۴ #⃣ 📌 ۲۵ آبان؛ سالروز وفات علامه جعفری(ره) ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
مذهب بدون موضع؟! 🔻 یاد گرفته‌ام و اعتقاد دارم که « بدون » به‌غایت درست و مستقیم که برود، به ترکستان می‌رسد! نمی‌شود به مفاهیمی چون و باور داشته باشی و به پیرامون خودت بمانی. 📚 از کتاب 👤 📗 #⃣ 📌 : «هرکس از دستش کاری برای نصرت اسلام و نظام بر می‌آید حرام است که سکوت کند و کاری نکند.» (دی‌ماه ۱۳۹۶)؛ راوی: آیت‌الله شب‌زنده‌دار ‼️ پ.ن: هر میزان مردم نسبت به خود حساس‌تر شوند و کنند این ماجرا زودتر تمام می‌شود. هرکس هر میزان می‌تواند باید روشنگری کند. همه مسؤولیم. همه رسانه‌ایم. همه پیامیم. فراموش نکنیم تا آخرین نفری که در حلقه ذهنی تروریست‌های وطنی گرفتار است این ادامه دارد. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
امام زمان؛ میزان‌کننده‌ی ترازوها 🔻 شرّ -که بدترین شر است- شری است که در آن، به و به تبدیل شده است. در این زمان ترازوها تغییر کرده، زیبایی‌شناسی‌ها عوض شده و اراده‌ها در آخرین حد از انحراف و انحطاط قرار گرفته‌اند و به همین دلیل تاریکی مطلق حاکم شده است. در تاریکی مطلق، خشت گلی جای طلا را می‌گیرد؛ چراکه ترازوهای بشر عوض شده است. لذا حضرت (عج) ابتدا ترازوها را اصلاح می‌کنند تا عدل در بیرون قابل تحقق باشد. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۱۳ و ۱۱۴ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ امام دل‌های بسیار آماده را برمی‌گزیند 🔻 معنای این نیست که آن حضرت به شکل روح نامرئی یا شعاعی ناپیدا درمی‌آید، بلکه او از یک زندگی طبیعی و آرام برخوردار است و به‌طور ناشناخته در میان همین انسان‌ها رفت‌وآمد دارد. را برمی‌گزیند و در اختیار می‌گیرد و آن‌ها را بیش‌ازپیش می‌کند و . افراد مستعد، به تفاوت میزان استعداد و شایستگی خود توفیق درک این سعادت را پیدا می‌کنند. بعضی از آنان چند لحظه و برخی چند ساعت یا چند روز و جمعی سال‌ها با در تماس بوده‌اند. 📚 از کتاب 👤 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ همه باید واعظ یکدیگر باشیم 🔻 «وَتَوَاصَوْا بِالْحَق» (عصر، ۳) «تواصی» یعنی «توصیهٔ متقابل»؛ یعنی «مراقب» یکدیگر بودن افراد؛ دائما من مراقب شما باشم و اعمال شما را در نظر بگیرم و شما را متذکر باشم و تذکر بدهم که ای رفیق! یک وقت خوابت نگیرد، «غفلت» نکنی، مواظب باش؛ و شما متقابلاً به من بگویید. آن یکی به دیگری بگوید و آن یکی به دیگری؛ مثل سربازهایی که در یک میدان می‌جنگند که حس می‌کنند اگر از ناحیهٔ یک فرد و از ایستگاه و موقف یک فرد، دشمن رخنه کند، به صف ضربه وارد می‌آید. ‼️ این اشتباه است که امروز ما مسئلهٔ «وعظ» را صرفاً یک شغل صنفی تلقی می‌کنیم. البته نمی‌خواهم بگویم که به آن کار احتیاجی نیست، به آن احتیاج است و آن در جای خودش درست است اما اینکه وقتی می‌خواهیم یک نفر بیاید دو کلمه «نصیحت» و «موعظه» کند، حتما باید یک کسی باشد که سال‌ها درس عربی خوانده باشد، معمّم باشد، بالای منبر هم برود، بعد هم یک خطبهٔ غرّایی بخواند: اعوذ بالله من الشیطان الرجیم... و بعد صحبت کند؛ این‌طور نیست، همه باید «واعظ» به یکدیگر باشیم. «وَتَوَاصَوْا بِالْحَق» یعنی همه یکدیگر را به «حق» سفارش کنند. 👤 📚 از کتاب | ج۲۸ 📖 صفحات ۷۶۶ و ۷۶۷ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
شاید حضرت عزرائیل عجله داشته باشد! 🔻 مرحوم شصت یا هفتاد سال پیش در همین تهران زندگی می‌کرد. پیرمردهایی هستند که از ایشان خاطراتی دارند و من با برخی از آن‌ها برخورد داشته‌ام. این مرحوم نقل می‌کند که یک بار بعد از نماز مغرب‌وعشا که مسئله می‌گفتم، یک مسئله را اشتباه گفتم. وقتی به منزل رفتم متوجه شدم که اشتباه گفته‌ام. همان شب راه افتاده و به در خانه‌ی مسجدی‌هایی که دوروبر منزل ایشان بودند و آن‌ها را می‌شناختند رفتند و به آن‌ها گفتند که آن مسئله را اشتباه گفته‌اند. به در چند خانه که رفتند، یک نفر به او گفت: حاج آقا چه عجله‌ای است، حالا فردا شب ما می‌آمدیم آن‌جا شما آن را تصحیح می‌کردید. گفت: شما عجله ندارید، شاید (ع) عجله داشته باشد و فرصت به فردا نرسد که من آن را تصحیح کنم! 👤 #⃣ 💬 حرف حساب: یادمه جایی از آیت الله میرباقری می‌خوندم که علامت مؤمن اینه که لاابالی نیست. یعنی حواسش به کارهاش و نتایج کارهاش هست و اگه انسان بی‌تفاوت و بی‌مبالات باشه، اهل گناهان کبیره می‌شه. به پیام‌هایی که تو فضای مجازی منتشر می‌کنیم چقدر توجه داریم؟ چقدر برامون مهمه پیامی که می‌فرستیم باعث انحراف فکری و اعتقادی و اخلاقی دیگران نشه؟ چقدر افکار عمومی برامون مهمه؟ و... مؤمن لاابالی نیست! ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
تقوا، کمش هم انسان را نجات می‌دهد 💠 «وَاجْعَل بَینکَ وَ بَینَ اللّهِ، سِتراً وَ إن رَقَّ.» (و بین خودت و خدا ستری قرار بده؛ اگرچه نازک باشد) (نهج‌البلاغه، حکمت۲۴۲) 🔻 یعنی حریمی هر چند نازک، بین خودت و خدای خودت حفظ کن. خدا شاهد است که بهترین امتحان برای بشر، حوادث همین عالم است. آن که دارد، اگرچه کم، ما می‌بینیم در حوادثی که پیش می‌آید، می‌تواند خودش را حفظ کند. آن که تقوا ندارد، وقتی در این حوادث قرار بگیرد، آن‌جا است که عجیب پیدا خواهد کرد. 🔸 تقوا! تقوا! انسان اگر تقوا پیدا کند به یک معنا خیالش راحت می‌شود. این، مثل کسی می‌ماند که در اجتماعی که همه بیمار هستند و بیماری‌شان مسری است، واکسن‌زده وارد می‌شود. لذا علیه السلام در می‌فرماید: تقوا کمش هم که شده انسان را نجات می‌دهد. تقوا ناجی انسان است. 👤 📚 از کتاب «فَلیَبکِ ٱلباکون: توسلات اصحاب امام حسین (ع)» 📖 ص ۵۹ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
با یاوه‌گوها همنشين و همصدا بوديم! 🔻 در سوره‌ی مدّثر آمده است که بندگان شایسته‌ی خدا در بهشت‌های خود از گناهاکاران با حالت تعجب می‌پرسند که: چه چیز باعث شد تا سلوک و سیر شما به این منزلگاه ختم شد؟! 🔸 فِي جَنَّاتٍ يَتَساءَلُونَ[۴۰]؛ عَنِ الْمُجْرِمِينَ[۴۱]، ما سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ[۴۲]؟! ❗️در پاسخ گويند كه ما ملتزم به فرائض و فرامین الهی نبودیم و آنچه درخور عبد بودن بود آن را انجام ندادیم... تا جایی که گویند: 🔸 وَ كُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخائِضِينَ[۴۵] ‼️ و ما با همنشين و همصدا بوديم. #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ مثل کودک صدساله از دنیا نرویم! 🔻 اگر کسی خود، هیچ نکرده باشد، یک بیست ساله است، بعد سی ساله می‌شود، بعد هفتاد ساله می‌شود، بعد هشتاد ساله می‌‌شود، حداکثر بعد هم اگر عمر کرد، یک کودک صد ساله است و می‌میرد. سفرها کرده، خیلی از جاها را دیده ولی در درون خود هیچ سیری نکرده است. گاهی نیز انسان در درون خود سیر کرده و متحول شده و یک شبه ره صد ساله را پیموده است. 🔸 راه خدا که رهبران الهی مردم را به آن دعوت می‌کنند، راه زمین و آسمان و هوا و دریا نیست. بلکه راه خدا و و و است و این‌ها در درون آدمی است. پس در سیر الی الله، رونده و راه یکی است. 👤 📚 برگرفته از کتاب «توصیه‌ها، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» 📖 ص ۲۹ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ خودت را خرج چه می‌کنی؟ 🔻 انسان نمی‌تواند آرام بگیرد. حتی راکدترین آدم‌ها طالب چیزی هستند که امروزه ندارند. آدمی هیچ‌وقت در آنچه دارد خلاصه نمی‌شود. این خصوصیت اوست که به بیرون از خودش، بیرون از حالش و جدای از امروزش فکر می‌کند. 🔸 ...پس در این بحثی نیست که انسان، و در حال است. بحث در این است که به سمت چه چیزی حرکت می‌کند؟ «فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ» (تکویر، ۲۶) کجا می‌رود؟ به چه روی می‌آورد؟ می‌خواهد با چه چیزی پیوند بخورد؟ و حتی اگر خودش را خرج می‌کند، می‌خواهد آخرین خط وجود او چه چیزی را امضا کند؟ با آن امضایی که می‌کند، می‌خواهد چه چیزی را تثبیت کند و به‌دست بیاورد؟ اگر خودش را می‌دهد، چه چیزی را به‌دست می‌آورد؟ 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۲۴ و ۲۵ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
دنیای توسعه‌یافته مبتنی بر رهایی و لذت است 🔻 سخن درباره‌ی نوعی زیست به اسم زیست است. در زیست توسعه‌یافته است که اصالت دارد. مادر اگر فرزندان کمتر داشته باشد یا اصلا فرزند نداشته باشد، لذت و تمتعش در دنیا بیشتر است. اگر مبنا لذت باشد حکم می‌کند که بچه‌دار نشود، چون با دشواری‌هایی همراه است: نُه ماه بارداری و پس از آن نامتناسب شدن بدن و بعد هم دو سال زحمت شیر دادن و تروخشک کردن و نگرانی‌های بعدی... ‼️ بشری که در زندگی‌اش لذت اصل باشد، نمی‌پذیرد. تفاوتی بنیادی در کار است، دنیای توسعه‌یافته مبتنی بر و لذت است و دنیای مبتنی بر . 👤 📚 از کتاب 📖 ص۱۳۷ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ فرهنگ غربی؛ حجاب بین ما و درک حضوری امام زمان 🔻 مشكلاتی كه ما داريم به سبب صد سال تفکری است که در زندگی ما وارد کرد و فکر کرديم با می‌توانيم بر مشکلات زندگی فائق آييم و همين امر موجب ایجاد حجاب بين ما و درك حضوری (عج) شد. ‼️ بايد از خود بپرسيم اين ظلمات از كجا پيدا شد که به‌جای نظر افراد جامعه به حقيقت قدسی امام زمان(عج) طوری شده‌ايم که بايد وجود حضرت را برای جوانانمان ثابت کنيم! معلوم است وقتی كه نور نرسد، می‌گوييم نور كو؟ طوری عمل می‌كنيم كه نور امام(عج) به جامعه نمی‌رسد، بعد گفته می‌شود به چه دليل امام هست، همين‌طور که بعضی جوانان در اصل نبوت و معاد گرفتار شك شده‌اند. علت اين مشکل اين نيست که ادله‌ی کافی در اثبات اين موضوعات نداريم؛ علت اصلی آن است که در زندگی خود نظر به جاهايی انداختيم که حجاب بين ما و شده است. 👤 📚 برگرفته از کتاب «بصیرت و انتظار فرج» #⃣ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ ای بندگان خدا یاری‌اش نمایید! 🔻 بدان که دو معنی دارد: یکی دوری از خاندان و وطن و شهر و دیار، و دیگری کمیِ و اعوان؛ و آن حضرت روحی فداه به هر دو معنی غریب است. پس ای بندگان خدا! یاری‌اش نمایید و او را کمک کنید. ‼️ امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمودند: «صَاحِبُ هَذَا اَلْأَمْرِ اَلشَّرِيدُ اَلطَّرِيدُ اَلْفَرِيدُ اَلْوَحِيدُ.» صاحب این امر همان رانده‌شده‌ی فراری یگانه و تنهاست. 📚 از کتاب | خلاصه‌ی 📖 صفحات ۷۹ و ۸۰ 🙏 🔺 «طرید» به کسی اطلاق می‌شود که کنار گذاشته شده است. (عج) به‌راستی در این زمان طرد شده هستند؛ چرا که قدر و منزلت ایشان آن‌گونه که باید، دانسته نمی‌شود و هیچ‌یک از مراحل در برابر این ، به‌طور شایسته ادا نمی‌گردد. تا جایی که مردم، ولیّ نعمت خویش را کنار گذاشته‌اند و- فهمیده یا نفهمیده- ایشان را با و و خویش طرد کرده‌اند. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
مُردیم تا بردیم!!! شیر مادر و نان پدر حلالتون دلاورا ❤️ دل یه ایران رو شاد کردید 😍 🇮🇷
✳️ بیرق ما را باید روی سفارت اجنبی بزنند! 🔻 میرزا سعدالدوله روز قبل از دستگیری به خانه‌ی ایشان آمد و گفت: با یک سفارت بی‌طرف - یعنی سفارت هلند - مذاکره کرده‌ام. در صورتی که آقا اجازه فرمایند، بیرق سفارت هلند را بیاورند و روی این خانه نصب کنند. شیخ خندید و به استهزا گفت: آقای سعدالدوله! بیرق ما را باید روی سفارت اجنبی بزنند! چطور ممکن است صاحب شریعت به من که یکی از مبلغان احکام آن هستم، اجازه فرماید به خارج از شریعت پناهنده شوم. مگر قرآن نخوانده‌اید که می‌فرماید: «لن یجعل الله الکافرین علی المؤمنین سبیلا» و آیه‌ی «و لا تتخذوا الیهود و النصاری اولیاء» را فراموش کرده‌اید؟ آنگاه فرمود: من راضی هستم که صد مرتبه زنده شوم و مسلمانان و ایرانیان مرا مثله کرده و بسوزانند ولی پناهنده به نشده و برخلاف امر شارع مقدس اسلام، رفتاری نکرده باشم. 📚 از کتاب 📖 صفحات ۲۱۰ و ۲۱۱ 👤 #⃣ 📌 : نمیدانم آیا جوانان نسل ما و نسل انقلابی، تاریخچه‌ی این صدوپنجاه، دویست سال را درست خوانده‌اند یا نه؟ من همه‌ی دغدغه‌ام این است که امروز، نداند ما بعد از چه دورانی، امروز در ایران مشغول چنین حرکت عظیمی هستیم. ۷۱/۵/۲۱ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
حل مسئله علمی به کمک نماز 🔻 : من یک جایی خواندم که یک شب تا دیروقت روی یک پیچیده‌ای کار می‌کرد و نتوانست آن را حل کند. شاگرد او نقل می‌کند که شهید مبالغ زیادی کار کرد، بعد که نتوانست این مسئله را حل کند، گفت برویم مسجد دانشگاه - گمانم دانشگاه شهید بهشتی- رفتیم داخل مسجد، دو رکعت خواند با حال، با توجه، بعد از نماز گفت فهمیدم، راه حل را خدای متعال به من نشان داد؛ بلند شد آمد و مسئله را حل کرد. این است، راه خدا اینجوری است. 📚 برگرفته از کتاب 📖 ص ۱۲ 👤 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ مثل کوه! 🔻 «المؤمنُ کالْجَبَلِ الرّاسِخِ لا تُحَرِّکهُ الْعَواصِفُ.» در باب گفته‌اند: مانند است که هیچ باد تندی قدرت ندارد او را از جا حرکت بدهد. آن بادهای تند چیست؟ یک نفر را از جا تکان می‌دهد، دیگری را از جا تکان می‌دهد: 💠 «وَمِنَ النّاسِ مَنْ یعْبُدُ اللهَ عَلی حَرْفٍ فَانْ اصابَهُ خَیرٌ اطْمَأنَّ بِهِ وَ انْ اصابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلی وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْیا وَالْاخِرَةَ.» (حج، ۱۱) ‼️ قرآن می‌گوید بعضی از مردم راه و را تا وقتی می‌روند که هم در آن راه تأمین بشود، همین قدر که ضرر ببینند به آن پشت می‌کنند. این‌ها ایمان نیست! 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۷۰ 📕 📗 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ دین این است؛ نه بیشتر و نه کمتر! 🔻 در واقع است که خداوند از سر عنایت به انسان ارزانی می‌کند تا در این کره‌ی خاکی، خوش و سعادتمندانه داشته باشد. دین این است؛ نه بیشتر و نه کمتر. 🔸 دین، مسیر درستی است که برای ما ترسیم شده، تا از و و خود شویم. نیز، در درست قدم برداریم و به درست برسیم. ما باید هدفی در زندگی داشته باشیم تا از هیچ بُعدی از خود نکنیم. این تفسیرِ دینیِ دین است. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۸۶ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
این پیام همیشگی شهیدان است! 🔻 : مهم این است که ما به این توجّه کنیم که پیام شهیدان به ما چیست؛ این مهم است. وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون؛ این پیام شهیدان است. امروز همه‌ی تلاش دشمنان ملّت ایران در چیست؟ این است که ملّت ایران را اندوهگین و و ترسیده و مانند این‌ها بکنند، وادار کنند ملّت ایران را که از ورود در میدان بترسد، مأیوس باشد؛ پیام شهدا نقطه‌ی مقابل این است: اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون؛ خوف و حزن برداشته است در میدان شهادت. 🔸 این پیام، پیام روز اوّل شهیدان نیست که خیال کنیم مثلاً ۳۰ سال، ۳۵ سال است شهید شده؛ نه، این پیام، پیام همیشگی شهیدان است؛ یعنی آن‌ها در جوار قدس الهی و نعمت الهی هم که هستند، مرتّب دارند به ما پیام می‌دهند، بشارت می‌دهند: وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون؛ این پیام شهدا است. اگر وارد میدان مبارزه بشویم -یعنی همان چیزی که دشمنان ما از آن می‌ترسند و واهمه دارند- باید بدانیم که خدای متعال بیم و ترس و اندوه را از ما دور می‌کند. ۱۳۹۷/۱۲/۰۶ پ.ن: ۷ آذر؛ سالروز شهادت دانشمند فرهیخته ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ جنگ گفتمان‌ها! 🔻 جنگ واقعا بین دو گفتمان است؛ گفتمان علوی و گفتمان سرمایه‌داری لیبرال. 🔸 علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند: به خدا سوگند در تمام دوران حکومت و مبارزات، من حتی یک دروغ به مردم نگفتم و هیچ‌چیزی که به مردم مربوط بود، از آنان پنهان نکردم. این گفتمان علوی است و در برابرش گفتمانی است که آن را فلسفه‌ سیاسی مدرن می‌نامند و پدرش ماکیاولی است. ❗️ماکیاولی در کتاب شهریار، در دستورالعمل حکومتی خود خطاب به حاکمان مدرن ( و این عهدنامه را باید دربرابر عهدنامه مالک اشتر گذاشت) می‌گوید: این اخلاقی که تاکنون انبیا از آن حرف زدند، اخلاق پیرزن‌هاست؛ اخلاق خصوصی است و به درد حکومت نمی‌خورد! سپس به شاهان، آموزش مناسک ورود به مدرنیته می‌دهد که تفکیک دین از حکومت و تفکیک اخلاق از سیاست، اذن دخول در آن است. ‼️ می‌گوید: دربرابر ده فرمان موسی و عیسی علیهم‌السلام که «دروغ نگویید»، «سرقت نکنید» و ... من ده فرمان جدیدی آورده‌ام. ازجمله این ده فرمان، این‌هاست که می‌گوید: «دشمنانت را بکش و اگر می‌توانی دوستانت را نیز». همچنین می‌گوید: «به حاکمان سفارش می‌کنم که دروغ بگویید و وانمود کنید که راست می‌گویید». 👤 📚 از کتاب «علی و شهر بی‌آرمان» 📖 صفحات ۱۱ و ۱۲ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ رمز و راز شادابی چیست؟ 🔻 شب میلاد حضرت زینب سلام الله علیها است و با وجود سردی هوا اما جمعیت زیادی در جای‌جای حرم مطهر رضوی موج می‌زند. چند ساعتی به بازی حساس و حیثیتی ایران و آمریکا مانده است. نماز را خوانده‌ایم و به همراه خانواده به سمت هتل حرکت می‌کنیم. صدای سخنران در صحن‌های حرم به گوش می‌رسد. حاج آقای فرحزاد دارد صحبت می‌کند. با همان بیان شیرین و دلچسبش. یک ماجرایی را نقل می‌کند که توجهم را بیشتر جلب می‌کند. ماجرا این است: شاگرد یک استاد عرفان نزد استادش می‌رود و از او سؤال می‌کند: چند وقتی هست که خیلی گرفته و افسرده هستم و حال خوشی ندارم. دلیلش چیست؟ استاد جواب جالبی می‌دهد. رو می‌کند به شاگردش و می‌گوید: افسردگی نتیجه‌ی توجه به خود است و نشاط و شادابی نتیجه‌ی توجه به خداست. این نکته، تا به هتل برسیم چند بار در ذهنم تکرار می‌شود. 🖋 پ.ن: نایب الزیاره عزیزان هستم 🙏 به امید پیروزی ایران عزیز و صعود به مرحله‌ی بعد 🇮🇷❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ حضرت زینب این‌گونه نهضت حسينی را عالم‌گير کرد 🔻 می‌فرمايند: «بعضی جاها هست که هيچ تابلويی هم ندارد اما جوشش کار و حرکت آن‌جا فراوان است، اين با ارزش است.» 🔸 آدم کيف می‌کند وقتی متوجه می‌شود عده‌ای تأثير کارهايشان ظهور دارد ولی هرچه بگرديد خودشان را پيدا نمی‌کنيد. کارهايی بسيار با ارزش دارد در زير پوست اين جامعه انجام می‌گيرد و جامعه را جلو می‌برد بدون آن که عاملان اصلی آن کارها، ظهوری از خود داشته باشند. 🔺 قبلاً خدمت عزيزان عرض کردم (س) از آن وقتی شروع شد که در ظاهر گم شد. بعد از آن حضرت همه جا حاضر بود و هيچ جا هم ظاهر نبود و از اين طريق نهضت (ع) را عالم‌گير کرد. هنر حضرت زينب(س) آن بود که نگذارد نهضت حضرت سيدالشهداء(ع) از چشم‌ها پنهان شود، نه آن که خودشان مدّ نظرها قرار گيرند، و کار فرهنگی هميشه به اين صورت موفقيت‌آميز خواهد بود. امام حسين(ع) اين جبهه را فتح کردند تا بستر کار فرهنگی حضرت زينب(س) فراهم شود، همچنان که حضرت (ره) در اين تاريخ جبهه‌ی را گشودند. هنر ما اين است که زير سايه‌ی جبهه‌ی گشوده‌شده‌ی انقلاب اسلامی به وظيفه‌ی خود عمل کنيم بدون آن که لازم باشد ديده شويم و امام و انقلاب را در حجاب ببريم. 👤 📚 برگرفته از کتاب «عقل و ادب؛ ادامه‌ی انقلاب اسلامی در این تاریخ» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f